Tékozló Homár

Innen Jappánból üdvözöljük

2009.12.09. 10:35 | szily | 182 komment

nagy-nagy szeretettel a veszprémi Topshop virágüzlet dolgozóit. És Balambért, aki lefotózta és beküldte. Erre maga Peterdi Pál is csettintene!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.12.09. 13:57:00

ez az évvégi !

staropramen 2009.12.09. 14:05:42

@angantyr:
" Róllam te. Ne firrgálj! semmid. Mert jövög én. Éés cha meggírom terróladd. Hodjj migget tsináldáll. Aggor jjól besszárnag. Tégedd. Éés ettől függetlenül gaphadsz tőllem a fejedre eggy nagyod a kőzgasszán biszkállóval. Ami 1. sújjos fém dártty. Eszt én írom. Ghenek. bb.! és ammid énn irrog, assz nem. Hasszug. Mar! hasság. Mintt amit? Te. Irrsz. "

Ez eredeti török Szultán.A szerző reménybeli szíves utólagos engedelmével aljas módon felhasználva.

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:06:57

@Kitalátor feljegyzetei: Váááááááááááááááááááááááááááá!Neeeeeee!:)
A volt főnökasszonyom mondta így,akinek még köszönhetjük a vagypediglent és a legfentebbet:)

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:08:03

@Sün‼: B+!:D Majdnem ráköptem az üditttőt a monitorra:D:D:D
Azmiaszar?

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:09:36

@Sün‼: Utána néztttem.
Te az e vagy?:)

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:11:04

@Sün‼: Egyébként meg: Fittyfene!
Vagy: Fittyfiritty!

angantyr 2009.12.09. 14:28:10

@staropramen:
"Nadj kár hoogg. Irok neggedd. Merr issméttlem: 1-gy ló vaggy."*

Hoty akkasssz. Tanánakk a göz hallyó kémménnnyére te bággyatt, gérőtző.
Mer végesszttem. Velledd. 1-gy sztrovaccsekkló nekkem ijjett neirkkájjon. Egy bulanzsé urrnakk. Mer asz fatyokk énn.

mosmárduddki.

--
* kopirájtblabla

É2I 2009.12.09. 14:28:12

@akikaztmondjákni:
Az Opera megóggya, nem kell hozzá ész, meg siralom . ;p

@angantyr:
Izé, hát a lakkal ragasztják a mágnest, mivel a vaj, meg a tejszínhab nem vált be. ;P

Eric_Cartman 2009.12.09. 14:28:34

Homár homár, holnapra rukkolj elő valamivel, mert ilyen posztokra még elsőzni is szégyen. Valami boldog ügyfelet kérünk péntekre, mert el lesz rendezve a valagaddd.

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:32:01

@Sün‼: Ááááááááááááááá!:D:D:D
Hátvágánygáz?

É2I 2009.12.09. 14:32:21

@É2I:
Egyépként meg fittyfiritty.

É2I 2009.12.09. 14:34:51

@akikaztmondjákni:
Én még fittyet nem hánytam. Ellebben mást de!

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:34:58

Fitttymaszűkület?:D:D:D:D

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:36:07

Fityulát a cukrászok fejire!

staropramen 2009.12.09. 14:38:19

@angantyr:
De ki ez a Boulanger úr? - töprengett Hopkins.

- A Török Szultán neve - mondta Senki Alfonz.

- Ne mondd!

Ez engem is meglepett. Mik derülnek ki húszéves barátság után!

- Nem tudtam, hogy neve is van - csodálkozott Tuskó.

Öröm volt veled csevegni a magyar hejjessirás szépségeiről, pláne klasszikusokat idézve.
Tanulhatna belőle a mai ifjuság!

angantyr 2009.12.09. 14:49:07

@staropramen:
Ne hülyéskedj, nekem volt öröm.

Amúgy van olykor olyan érzésem, mintha tanulnának belőle. De csak a Szultán leveleiből. Azérr irrnak olly széppen minnden ütt. Aztán elhessegetem ezt az ostoba képzetet.

akikaztmondjákni 2009.12.09. 14:50:11

@Sün‼: Amugy meg csak pittypalattyot ismerek.
Prüttyögtetve.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.09. 14:55:56

@akikaztmondjákni:
Az egyéni szoc. probléma kéhemszépen.

Rotttttyantottttta!

répafej 2009.12.09. 14:57:51

Üdittő, bakkancs, szöllő, köppeny, hüttő, mind a kedvenceim. Nálunk a faluban (az én családomon kívül) mindenki így beszél. Rettenetes. És kultúrálatlan.A kapanyél kilóg a szájukból. És ezt még le is írni! Mivel én is Vp megyei vagyok, nagyon azért nem lepődöm meg.

répafej 2009.12.09. 15:05:11

akikaztmondjákni: Hát attól függ milyen értelemben használjuk ugye :))))

faqtya 2009.12.09. 15:08:58

E máhe e hüttő. E máhe hüttő
no é nem tom
ha ő hüttő madotta máhehüttő
Tata máhe tata hüttő.
Há mia tipia a ta tét hátom évet mi at. Leüli a hüttő. H aaaa ááá!
A hüttőééé ű, nem? Nem máhe.
Ha neki kell máhe attot a ő baja!

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:09:59

@répafej: Bnőm a kör részére mondta így:)

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:11:09

@faqtya: Mondottatipátottta!

Van új poszt!

répafej 2009.12.09. 15:12:01

na az a nem semmi!!!!! :))))

Putri · http://magyarputri.blog.hu/ 2009.12.09. 15:12:37

Veszprém megyében márpedig ezt így mondják. :)

Rendellő, esső, internett

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:13:44

@Sün‼: Áhh...max kidobom a taccccsot!

répafej 2009.12.09. 15:13:52

jaj igen az essőt kihagytam :)))

répafej 2009.12.09. 15:15:24

otthol, igen az is megy vp-ben :)
(gusztustalan :) )

répafej 2009.12.09. 15:22:27

rendessen ellátom a bajjodat :)

faqtya 2009.12.09. 15:24:41

@akikaztmondjákni: ja, tudom, már írtam oda is :)

staropramen 2009.12.09. 15:28:12

@répafej:
No ha jelentkezőt keresnek a nyelvi sokszínűség támogatására, valószínűleg téged nem fognak felkérni.
Elég nagy baj az, hogy kiveszőben a tájszólás, a sajátságos szóhasználat,stb.
Kilóghat a kapa a parasztságtól az oxfordi angolsággal, vagy az akadémiai magyart beszélő nagy ember szájából is.

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:34:17

Lesz e ennek háttulütttője?

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:43:54

@Sün‼: Azt a rézfánfüttyülő rézangyalát!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.09. 15:44:18

@akikaztmondjákni: Az, amit akkor kell csinálni, ha bakkantásra szólítanak fel...

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:45:06

@faqtya: De most komolyan,van új poszt.Nagyon dulva!

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:47:26

@Sün‼: Hogy jó isten könnyíteni meg az ágyat szalmáját,hát honnajna tudjam én azt?:)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2009.12.09. 15:54:28

@akikaztmondjákni:

Akkor csak úgy kutyafuttttttában íródott a mondat?

akikaztmondjákni 2009.12.09. 15:56:38

@Sün‼: Nem,bakrafincázás közben:)

Hogy a ragya verje ki...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 15:57:01

az en egyik haverom a kutyat hivja
kutttyyanak
ugy hivjak Vician
es nem amerikai, hanem komuves

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.09. 15:58:06

@akikaztmondjákni: @Sün‼: Nem az kérdés, hogy hogy, hanem hogy meddig! Ilyen rézátvételi árak mellett...

répafej 2009.12.09. 15:58:54

@staropramen: nincs kiveszőben. pont erről beszélünk.
vannak sajjátoss szavaim, tájszólás. de ezek nem tájszólások, hanem "parasztos" beszéd. pl a szegedi-szögedi kiejtés nem az. hát ennyi.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.09. 16:32:39

Ha már lehalt a Homár, küldök egy spamszöveget. Először - mivel nem tudok angolul - google-magyarul, utána eredetiben.
A kérdésem a következő: Mi a f.. akar ez lenni? Akkor sem értem, ha van hozzá egy képnek tűnő valami, aminek az indexképén ajzószereknek tűnő készítmények látszanak.
Tehát az üzenet:
"Ay az asztalnál, és a gyertya égett a végén, bizonyította, hogy ő
állt, hogy egy jó ideje. "Welcome, Dezső mondta jó humoredly. "You
későn jött, rettenetes mennyiségű "munka" vár rád, hogy holnap. Van
kész az enyém: akkor lesz maradva a tiéd, ezért írtam a gyakorlatokat a helyed. Nézd meg, ha az jó. "Voltam alázat., Hogy nagyfejű fiú, akit a volt szokás, hogy lenéznek egy ilyen
magasság, akinek munkája volt készült játék, a munka, amely volna törve a fejét ért, most már az én helyemben befejezte a munkát kellett elhanyagolják. Hogy mi lesz velem? : "Vártam, hogy te egy kicsit kellemes meglepetés, mondta Henrik, figyelembe az ő fiókjában ami tartott a kezében előttem. "Most már hiszem, mi az." "I don't care , mi az. "voltam egy rossz humor, vágytam, hogy a fejem feküdt az ágyon.
"Hát persze, hogy érdekel. Fanny írt egy levelet neki új otthont. Ő írt nektek English, mintegy kedves anyám. "Ezek a szavak felriadt engem az én letargia. "Mutasd meg nekem: add nekem olvasni." "Látod, te örülünk végül. "Én tépte a levelet. Először Fanny írta
szüleihez a német, az utolsó oldalon az English számomra. Lány Már előrelépni. Azt írta, hogy gyakran beszélt nekem home; voltam rossz fiú anyja, hogy ne írjon levelet: ő nagyon beteg volt, és ez volt az egyetlen öröme, hogy képes legyen beszélni velem. Ahányszor neki szülei "

Eredeti szöveg: "Ay at the table, and the candle, burnt to the end, proved that he had
been at it a long time. "Welcome, Desi," he said good humoredly. "You
come late; a terrible amount of 'labor' awaits you to-morrow. I have
finished mine: you will be behind with yours, so I have written the
exercises in your place. Look and see if it is good." I was humbled.
That heavy-headed boy, on whom I had been wont to look down from such a
height, whose work I had prepared in play, work which he would have
broken his head over, had now in my place finished the work I had
neglected. What had become of me? "I waited for you with a little
pleasant surprise," said Henrik, taking from his drawer something which
he held in his hand before me. "Now guess what it is." "I don't care
what it is." I was in a bad humor, I longed to lay my head on the bed.
"Of course you care. Fanny has written a letter from her new home. She
has written to you in Magyar, about your dear mother." These words
roused me from my lethargy. "Show me: give it me to read." "You see, you
are delighted after all." I tore the letter from him. First Fanny wrote
to her parents in German, on the last page in Magyar to me. She had
already made such progress. She wrote that they often spoke of me at
home; I was a bad boy not to write mother a letter: she was very ill and
it was her sole delight to be able to speak of me. As often as her
parents"

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 16:34:19

amugy ha fizikai munkat neznuk asszem az /auto/ gyarak es az epitoipar foglalkoztatja a legtobb amerikait

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.09. 17:13:12

@hagyma: Én még emlékszem, amikor a nyugati parton két ismerős magyar kőműves (két Gyuszi) terméskőből falazott ház-részeket, kerítéseket, valamikor a '70-es évek vége felé. Kint voltak két évig, itt hogy irigyelték őket a Connsumexnél befizetett soron kívüli Ladákért!
Pedig arról még a feleségeik sem tudtak, hogy a megkeresett pénz 90%-át híres színésznőkre (azoknak meg tetszettek a kemény kezű (stb.) magyarok), piára és szerencsejátékokra baszták el a szó szoros értelmében...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 17:52:28

@Kitalátor feljegyzetei:
hat ha valamiben sokkal jobbak vagyunkaz a komuves szakma, foleg a burkolas
a hasznalt kocsik javitasa, amikben meg nincs sok computer
es a szallodaipar
velunk szuletett intelligencia es gyorasag
valamint nover korhazban
meg takaritas
ezekben elismertek vagyunk a hetkoznapi eletbol ellesve

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 17:55:32

nemcsak mi
europa keleti fele
ezert is van sok feketemunkas
jobbak vagyunk
magasabban kvalifikalt helyeken is jobbak vagyunk altalaban kozepvezetoi szinten, de oda nem lehet menni csak hivatalos papirokkal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 17:58:23

huttomagnesben viszont amerika verhetetlen
latnatok hogy nez ki a huttonk
azon oszt minden van
ugyved szama
mindenfele kuponok
naptar
telszamok, nem mintha kene
a jovo heti munkaido/szkedzsol/
legfelul most az van
Tivadar hozzal kenyeret es elfogyott a margarin, lassan vezess mert esik a ho
Mary

angantyr 2009.12.09. 17:58:57

@Kitalátor feljegyzetei:

Ez egy részlet Jókai "Mire megvénülünk" c. regénye angol nyelvű, 1900-ban készült fordításából ("Debts of Honor").

Az eredeti:
"Nem volt kedvem haragudni rá. Sokkal nyomorultabbnak éreztem magamat, mint hogy ma valakivel összevesszek. Henrik csakugyan ott büfflált az asztal mellett, s hogy régóta tehette, bizonyítá a csonkig leégett gyertya.

– Szervusz, Dezső – monda jószívűleg. – Ugyan későn jössz, pedig iszonyú sok „labor” vár holnapra. Én már elvégeztem a magamét; aztán, hogy nem jöttél, azt gondoltam, majd le fogsz késni a tanulással, s az írásbeli labort megírtam helyetted. Nézd át, hogy jól van-e!

Meg voltam alázva.

Az a nehézfejű fiú, akire én oly magas lóról szoktam lenézni, akinek játszva készítém el munkáját, melyen ő fejtörve nem bírt végighatolni, most helyettem végzi azt el, amit én elmulasztottam. Mi lett belőlem?

– Pedig valami kedves meglepetéssel is vártalak – szólt Henrik fiókjából valamit kivéve, amit előlem elrejtett a markába. – Nos, találd ki, mi ez!

– Bánom is én, akármi.

Nagyon rossz kedvem volt, fejem az ágynak húzott.

– Már ugyan hogy ne bánnád? Fánny írt hazulról levelet. Neked is írt benne magyarul, édesanyádról ír benne.

E szóra egyszerre magamhoz tértem kábulatomból.

– Mutasd! Add ide; hadd olvasom!

– No, ugye, hogy mégis csak örülsz neki!

Én elragadtam tőle a levelet.

Elöl szüleinek írt Fánny németül, a levél túlsó lapján nekem magyarul. Már olyan előmenetelt tett.

Vajon mit írhatott?

Azt írta, hogy sokat emlegetnek otthon, és én olyan rossz vagyok, hogy nem írok anyámnak levelet, pedig ő most is beteg, s csak az az egy öröme, hogy rólam beszélhet. Valahányszor Fánnynak szülői, testvére levelet írnak, ő azt szokta tenni, hogy néhány sort beleír a felbontott levélbe az én nevemben, s azt odaviszi a kedves jó mamának, s elolvassa neki, mintha én írtam volna: hogy örülnek neki! Nem ismerik még német írásomat, könnyen elhiszik, hogy az enyim. De legyek már egyszer olyan jó, hogy írjak magam is, mert majd egyszer rájönnek a kegyes csalásra, s mind a kettőnkre megharagusznak érte."

A fordítás:
www.archive.org/stream/debtsofhonortran00jkuoft/debtsofhonortran00jkuoft_djvu.txt
(a 6. fejezetben)

Hogy ennek mi köze holmi ajzószereknek, azt nemtom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.09. 18:01:46

ja es van egy Petofi Sandoros zold 10 forintos, olyan amit regen a pincerek hordtak a brifkojukban
maig sem tudom miert

kedves kis monca 2009.12.09. 18:08:48

Asszem ez sem volt rosszabb, mint a motrot, butrot stb.
De az is gáz, ha az e kérdőszó nem az állítmányhoz kapcsolódik...
:-)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.09. 23:08:55

@QAQ: Nyugat-Dunántúl is. legalábbis keszthelyi ismerős simán így mondja. (írninem tudom, hogy írja). de jut eszembe az esőt is essőnek mondja veszprémi ismerős, meg a köpenyt köppenynek. (izé,meg én is így mondtak kiskoromban. merthogy én is az vagyok:)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.09. 23:12:34

@staropramen: az rendben van, h. nem baj, h. így beszélnek, de illene tudni azért, h. hogyan is helyes az írása.
én Veszprémben "hüttőt" még nem hallottam, de mivel, ahogy fentebb írtam, az "esső", "köppeny" előfordul, nyilván a "hüttő" is.

Balamber 2009.12.09. 23:43:45

Ekkora kommentelésre azért nem számítottam, mikor beküldtem ezt a képet!
:oD

Lumpy a kretén szarvas 2009.12.10. 00:14:52

Tépd le az ajtaját oszt jóvan. (bár nem mosógép)

Panther V. · http://kigondoltam.blog.hu 2009.12.10. 03:44:18

A Szily szcientológus, ha az ô egyik ,,kiadványukba" ír, s ha igen miért nem.

É2I 2009.12.10. 07:55:42

Méd mindíg a jappánybúl gyütt torrta hüttő mágnyes?
Áhh!

májgeriberi 2009.12.10. 09:20:24

nehogymá...még mindig ez?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 09:21:13

@angantyr: Köszönöm szépen!
Mondjuk a visszafordításnak sincs sok köze az eredetihez, de nekem a máskülönben szép és megható eredeti szövegtől sem áll fel.
Persze ez lehet, hogy megváltozna, ha bevennék azokból egy marékkal....

májgeriberi 2009.12.10. 09:22:20

torta hüttőmágnes.. HAHA

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 09:23:15

@hagyma: Ismerősök kerékpárjavító vállalkozásokon gondolkodnak. Floridában állítólag van fizető kereslet és alig van pár műhely, a bringa meg kezd divatba jönni.

MosoMasa 2009.12.10. 09:47:11

Ne "jappánozzunk" itt kérem!

Eric_Cartman 2009.12.10. 10:15:55

@Sün‼: Sün koma, rossz helyen jársz. Én már végrehajtottam egy elsőzést a másikban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.10. 13:47:49

@Kitalátor feljegyzetei:
hat nem tudom, eltem 2-3 evet Floridaban olyan sok bringast nem lattam
qrwa meleg van
Carolinaban mar sokkal tobb volt
ott szeretnek a hegyekben tekerni
dehat megprobalni meg lehet, gondolom nem igenyel tul nagy befektetest
nekem is van TAX numberem is, akar holnap is nyithatnek
csak nem ertek a bringakhoz
sem

Stupido_Girl 2009.12.10. 14:48:19

Családi kötelékek fűznek Veszprémhez, így én is csak megerősíteni tudom, hogy hűtő az hüttő (ha nem is mindenkinek), és a feljebb már említettet szavakon kívűl: jappán, hamarossan...

A jappánok hamarossan a szöllőt egyenessen a hüttőbe rakják a köppenyeik zsebéből.

Stupido_Girl 2009.12.10. 14:52:23

Oh, bocsánat, a jappánról lemaradtam, megyek is a szemészetre.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2009.12.10. 15:25:38

@hagyma: Ott él kint valahol Miamiben, illetve valahol a környékén a vállalkozó kedvű srác, csak hazalátogatott, és a múltkor pont az én bicikliszerelőmet (mármint akihez én is hordom a szamarat) csábítgatta, mert ő sem ért hozzá...
süti beállítások módosítása