Nóra dühös volt, hogy babakocsival nem engedték be az angyalföldi MediLine biodiszkontba, és disztkriminációt kiáltott. A cég tulajdonosai alanti válaszukban rámutatnak, hogy a bolt alapvetően nagykereskedés, egyéni vevőket csak bizonyos feltételekkel engednek be, az egyik ilyen, hogy 10 év alatti gyerek a balesetveszély miatt nem mehet be. A téma azért más csőrét is piszkálhatta, hiszen az Egyenlő Bánásmód Hatóság a nyáron vizsgálta az áruházat, de végül mindent rendben találtak. Replika alant:
Az üzletházunkat ért támadásokra, miszerint a kismamákkal, valamint a babakocsival vásárolni kívánókkal szemben diszkriminációt alkalmazunk, a MediLine Üzletház Kft. tulajdonosainak állásfoglalása a következő:
Üzletünk nagykereskedés.
Reformélelmiszerek és gyógytermékek forgalmazásával foglalkozik.
Ezen jellegéből adódóan elsődleges üzleti célunk a kiskereskedők kiszolgálása, áruval való ellátása. A nem kereskedő – úgynevezett diszkont vásárlókat – csak korlátozottan, bizonyos feltételek betartása esetén engedünk be üzletünkbe, és tudunk kiszolgálni.
Ezek a feltételek a bejáratnál, jól látható helyen, egy csaknem 2x2 méteres táblán, nagy betűkkel vannak kiírva. (És úgy gondoljuk, reméltük, hogy vásárlóink a vásárlás megkezdése előtt elolvassák.)
Ennek első pontja, hogy: Üzletünkben 10 évnél fiatalabb gyermekek nem tartózkodhatnak.
Ez nyilvánvalóan ésszerű, és megindokolható korlátozás, hiszen üzletünk a 10 év alatti gyermekek számára FOKOZOTTAN BALESETVESZÉLYES.
Nálunk nem is dolgoznak eladók, akiknek a vevőre figyelés volna a legfőbb dolga, üzletterünkben árufeltöltő és áru-összekészítő munkatársak serénykednek a nyitvatartási idő teljes tartama alatt, sok gyermekekre balesetveszélyes tevékenységet folytatva. Mindezek miatt, nem csupán magunkat, de vásárlóink gyermekeit is védjük korlátozó szabályainkkal.
Ugyanis nem minden korlátozás diszkrimináció.
Mindezen döntésünket az Egyenlő Bánásmód Hatóság egy 2009. július 2-án kelt e témában hozott határozatában jogszerűnek, és ésszerűnek tartja. (E határozat egy másolati példánya a vevőszolgálati portán megtalálható, vevőink számára hozzáférhető, így bármelyik érdeklődő vásárlónk, vagy reklamáló kismama elolvashatja.)
Üzletházunk fő profilja szerint nagykereskedelmi tevékenységet folytat, ami azt jelenti, hogy a MediLine Üzletház nem nyílt árusítású üzlet, amelybe bárki, bármikor betérhet. Ráadásul nem alapélelmiszereket, vagy a léthez feltétlen szükséges dolgokat forgalmaz, így nem éri semmi hátrány azt, aki nem nálunk vásárolja meg a kívánt terméket, mert a vásárlási feltételeknek nem tud, vagy nem kíván eleget tenni.
Való igaz, hogy az ár olcsóbb nálunk, az áruválaszték jelentősen bővebb (mintegy 17 000 árufajta), mint egy ilyen termékeket forgalmazó kiskereskedésben, ezért lehetővé kívánjuk tenni a vásárlást egyéni vásárlóknak is, a kifüggesztett korlátozásokkal. Azt már a vásárló dönti el, hogy így igénybe kívánja-e venni, avagy sem.
Itt jegyezzük meg, hogy sok teljesen zárt forgalmú nagykereskedéssel ellentétben (pl. Béres Egészségtár) mi lehetővé tesszük egyéni vásárlóknak üzletházunk látogatását, annak ellenére, hogy cégünk teljes forgalmának mindössze 2%-át adják a diszkont vásárlások.
Sőt. Azt gondoljuk példaértékű, hogy az üzletünkbe látogató tanulók, nyugdíjasok és kismamák 5-5%, az adott héten születés-, vagy névnapjukat ünneplő egyéni vásárlóink pedig 10 % kedvezményt kapnak vásárlásaik végösszegéből.
Mindehhez természetesen egyéni vásárlóinknak is el kell fogadni a vásárlási feltételeinket, melyet jól látható helyen, a bejáratnál függesztettünk ki.
Ezen a táblán utolsó pont pedig ez:
„Amennyiben a felsorolt üzleti szabályokat nem áll módjában betartani, úgy a következő közeli kiskereskedések állnak rendelkezésére vásárlásához:” – és itt felsorolunk 3 hozzánk igen közel eső, ilyen termékeket forgalmazó nyílt árusítású kiskereskedést. Ezekben mindenki megveheti, a neki szükséges terméket.
Ennél többet, azt gondoljuk, nem tudunk tenni. Kérjük minden jelenlegi és jövendő vásárlónk megértését.A MediLine Üzletház Kft. tulajdonosai
Budapest, 2009. december 8.
Az utolsó 100 komment: