Három évvel ezelőtt írtunk először a Basic Plus Kft-ről és az agresszív irodaszerforgalmazó módszerükről. Mihály friss sztorija elszomorító, mert a társaság még mindig talpon van és továbbra is cégekre próbálja ráerőszakolni a nagyértékű, de valójában soha meg nem rendelt termékeit. A történet vérlázító, reméljük az NFH most már végre odacsap.
Képzeljük el, hogy rohanunk a napi robotban, csörög a telefon, egy kedves hölgy megkérdezi, hogy akarunk-e irodaszert rendelni, majd mondjuk, hogy igen, lehet talán, később pedig megérkezik egy 800.000 Ft árú csomag, amit a fuvarlevél aláírásával igazolunk, hogy megrendeltünk. Amikor pedig vissza akarjuk küldeni a csomagot, akkor mondják, hogy nem lehet, mert átvettük, hisz ott az aláírás, jár nekik a 800.000 Ft.
(A telefonban nem vol.t szó konkrét irodaszerektől. Kérdezték, hogy pendrive, CD, DVD, stb-t rendelünk-e. Mondtuk, nem tudjuk, lehet, most nem érek rá. Eztán jött egy csomag. Ennek tartalma (az átvétel után derült ki): nyers CD-k, DVD-k, pendriveok, memóriakártyák, számítógépes eszközök, sőt még blackberry okostelefon is. Legalábbis a dobozra ragasztott tasakból előkerült szállítólevél alapján, mert ki nem nyitottuk a dobozt.)
Telefon, egyeztetés Nikolettel, aki a gazdasági igazgató. (Ja, az ügyvezető nincs bent, nem lesz bent, és ne is keressük a recepciós szerint.) Nikolett elmondja, hogy ismeri az „esetet”, és nem, sajnos nem lehet visszaküldeni az árut, mert lejárt a 8 nap, és egyébként is miért nem szóltunk, amikor átvettük.
Sajnos el kell ismerjem, hogy a cég székhelyén valóban átvettük a csomagot: a 83 éves nagyanyám volt épp otthon, így neki nyomta a fuvaros a kezébe, hogy „itteccik aláírni”. Hogy mit is írt alá szegény, nem tudja.
Mondom Nikolettnek, hogy nem jó ez így: elindítanak egy 800.000 Ft értékű szállítmányt úgy, hogy egy árva megrendelő vagy szerződés sincs aláírva?
Nikolett szerint „évek óta így csináljuk, hogy telemarketinggel rendezzük”.
Mondtuk, hogy jól van, akkor most telemarketinggel mi visszaküldjük a csomagot, és tessék bátran sztornózni a számlát, mert 800.000 Ft-ért itt senki nem rendelt semmit.
„Azt nem lehet, mert lejárt a 8 napos reklamációs idő” – mondja Nikolett (a gazdasági igazgató).
Mert az a szabály, hogy miután átvettük a csomagot, van 8 napunk visszaküldeni, utána viszont már nem. Nos, mi a csomagot meg sem néztük – ott árválkodik szegény a sarokban, mert nem volt rá időnk. Számla nem jött, a csomag nem kiabált, hogy valaki nézze meg, hiányozni meg nem hiányzott senkinek, hiszen NEM IS RENDELTÜNK SEMMIT.
Most megjött a számla 400.000-ről, és „majd küldenek” (mondják) még 400.000-ről.
Így mi is nekiálltunk a tubusba a fogkrémet visszatekerni…
Kérdéseim (hátha olvassa K. A.):
- Hogyan állok el egy olyan megrendeléstől, amit nem rendeltem meg, de kihozták?
- A 83 éves nagyanyó aláírásával ellátott fuvarlevél milyen jogviszonyt teremt (nem alkalmazott és tulajdonos a cégben)?
- Miért nem küldhetem vissza a csomagot bontatlanul? (Mondjuk, ettől még visszaküldjük, meglátjuk, hogy átveszik-e.)
- Ez az eljárás törvényes?
- A cégről miért nem lehet megtudni semmit az interneten? Weboldaluk nincs.
És végül: az ügyes Tuskó Hopkins talált egy bontatlan csomagot, ilyen egy sztrovacsek ez. Nem tudjuk mi van benne, de állítólag 800.000-et ér. Ki ad érte többet?
Üdv,
MihályA csomag 14 kg. Fizetni nem kellett semmit, a fuvarlevélen csak a feladó neve van rajta, de még az sem, hogy mi van a csomagban. A fuvarlevél aláírása UTÁN lehetett kinyitni a csomag tetejére ragasztott tasakot, amiben egy számlaszerű dolog és tételes terméklista van. A Basic Plus Kft. szerint ezt mi a telefonmarketingestől megrendeltük. A történet szépsége, hogy a cégünk székhelyére jött a csomag, azonban minden valódi rendelésénél elmondjuk, hogy a levelezési cím nem ez, mert itt csak a 83 éves öreganyám lelhető fel, ezért nincs, aki átvegye a csomagot. Érthető okból, ezt nem tudta a Basic Plus, így a nagyanyó aláírásával sikerült a fuvarlevélen gazdagodniuk.
Közben felhívtam a NFH-ot, ahol azt mondták, hogy nem jött létre jogviszony köztünk és a Basic Plus között, ezért ez téves kézbesítés. Ha nem veszik vissza, akkor pedig megtévesztés. Nem mellesleg bekérte az NFH-s ügyintéző a Basic Plus adatait tőlem, hogy "utánanézzen" a cég eddigi gyakorlatának, ugyanis a cégről nem lehet megtudni semmit a neten (weboldala nincs). A cégjegyzék szerinti ügyvezető (abdai lakos) pedig nem elérhető a cégnél. Mivel nem egy gyakori név, beütöttem a Google-ba, és mit ad Isten, Abda mellett lakik egy XY, aki éppen a Nissan terepjáróját szeretné eladni, ezért a mobilszámát is megadta. Felhívtam, de határozottan tagadja, hogy ő lenne a Basic Plus ügyvezetője. Hmmm... Vajon Győr-Moson-Sopron megyében hány XY lakik?
A csomagot visszaküldtük, várjuk, hogy mit sikerül reagálniuk.
Cégadatok:
Basic Plus Irodafelszerelés Kereskedelmi Kft.
1051 Budapest, Roosevelt tér 7-8.
Cg. 01-09-731347
asz: 13361398-2-41
Az utolsó 100 komment: