Tékozló Homár

Készpénzes fizetésre kényszerített a Libri

2009.12.28. 09:13 | ge | 66 komment

Talán valahol a jószándék vezérte a Libri eladóját, amikor nem engedte kártyával fizetni a vásárlót. Talán többször is előfordult már vele, hogy a POS (point of sale) megszívatta és kétszer húzott le egy összeget, de erre a jó megoldás biztos nem a vásárló rákényszerítése a készpénzes fizetése.

December 23-án a Libriben álltam sorban (könyvutalványt vettem, karácsonyi ajándék az uccsó napon), amikor a következőt hallottam a Libri pénztárosától (kötelező áfás számlás kérdés után):
Eladó: És kártya vagy készpénz?
Vevő: Kártya.
Eladó: Csak akkor fizethet vele, ha van mellé sms szolgáltatás is. Nehogy kétszer vonjon a POS.

Néztem egy nagyot. Igazából megértem az eladót, mert védeni akarja a vevőt. A vevőt sajnáltam, mert megszégyenültem állt (mi az hogy neki nincs sms szolgáltatása?!), és a könyvek félrerakásának reményében ballaghatott el a legközelebbi automatáig.

Namármost: mivel általában az sms szolgáltatás díjköteles, hagy döntse el ő, hogy igénybe kívánja-e venni. Ha meg nincs neki, akkor miért is kell készpénzt felvennie (láttam a kártyáját, így tudom, h mennyit bukott ezzel a körrel)? És ha kétszer von a POS?! Az nem a vevő hibája, így természetesen könyvelés után vissza kell neki utalni a pénzt! Ja, kérem, hogy ez a Librinek pénz? Sajnálom.

Ettől még úgy gondolom, hogy nem volt fair a vevővel szemben, amit tettek. És nem is írhatnak elő ilyen szolgáltatást, valamint egy kicsit öntudatosabb vevő pedig nem ment volna el az ATM-ig.

Üdv:
Anna 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plazacica · http://lazacic.freeblog.hu 2009.12.28. 09:19:42

biztos valami szuperokos manager találta ki, hogy ezt KELL csinálnia a pénztárosnak... ő meg félti a munkáját (sajnos itt tartunk)

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2009.12.28. 09:19:52

aztaaaaaa, ez hülye ha be is vette!
különben is nem nézik az egyenleg értesítőjüket?

(2.)

napalm 2009.12.28. 09:19:54

pedig el is olvastam.
vevő lúzer volt, a fene se venne fel kápét, húzza csak le a kártyát

csz0 (törölt) 2009.12.28. 09:41:11

Egyszerű, azt mondod, hogy van SMS szolgáltatásod és pont. Húzza csak le.

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2009.12.28. 09:45:35

Símán ment volna, ha azt mondod, hogy van SMS szolgáltatásod. Velem előfordult, hogy csak percekkel a vásárlás után kaptam az SMS-t. Egyébként ez sehogyan nem stimmel, ilyet nem kérhetnek. Mi van, ha valaki email-ben kér értesítést, vagy egyáltalán nem?

angantyr 2009.12.28. 09:50:38

Baszkimár. Bankárnak kell lennem, ha egy kibaszott könyvet akarok venni, vagy megértsek egy ilyen posztot.
Esetleg nem-e lehetne-e, hogy még véletlenül-e se vonjon-e kétszer-e az az izé-e, az a pos-e?
Amúgy ez tulajdonképpen árukapcsolás. Minden kártyádhoz legyen SMS-szolgáltatásod, hogy a bankok is megéljenek, szegények. Báh.

@csz0: Ja, ott a pont.

Ferlategla (törölt) 2009.12.28. 09:53:54

Abban hibázott az eladó, hogy neki tájékoztatnia kellett volna a vásárlót a "veszélyről", hogy az ennek tudatában eldönthesse, kártyával fizet-e vagy sem. Nem tilthatja meg. Különben meg ez legyen a legnagyobb problémája az életben. Ne essünk túlzásokba, emberek. Ami elromolhat, az el is romlik. Ilyen bárhol, bármikor előfordulhat, ok, nem kezelték olyan jól a helyzetet, de nem is volt akkora horderejű a probléma. Élesítés előtt nem kellene átolvasnia a posztokat egy olvasószerkesztőnek? Tele vannak hibákkal...

thinker_ 2009.12.28. 09:57:41

úgy tudom, hogy a bankok java nem kér pénzt a sms küldéséért. a kártyás tranzakciók után biztosan nem. amikor utalnak a számládra vagy te utalsz onnan, és arról is kérsz sms-t, akkor az már fizetős. cibnél így van.

Secnir 2009.12.28. 10:06:48

szerintem ez azér' volt, mert kifejezetten kellett valami ok végett a készpénz a (ko)Librinek. ezér' a menezser kiadta ukázba, hogy mindenféle módon kényszerítsék a vevőket a kp-s vásárlásra.
ha nem jön be, nincs semmi baj.
ha meg valamelyik öntudatos vásárló előkapja a panaszkönyvet, akkor van gáz...

kispista2 2009.12.28. 10:13:18

A visszautalás nem pénz, csak jelentős idő. Ettől kímélte volna meg az eladó a vevőt.

Kocsari Antal 2009.12.28. 10:24:18

Hol volt ez? Meglátogatom.

Der Beste 2009.12.28. 10:38:43

Én 23-án majdnem fél órát álltam sorban az egyik Alexandra könyvesboltban, mert a sok tudatos vásárló még az 500 forintos tételeket is kártyával fizette, ahelyett, hogy a jó öreg kápét elővette volna a zsebéből.

tétova teve tova 2009.12.28. 10:49:54

Libri ... Egy december 10-én interneten megrendelt könyv (gyereknek lett volna karácsonyi ajándék) a mai napig nem érkezett meg, és még egy nyamvadt értesítésre sem futotta a drága idejükből, hogy "Ne várd, te szerencsétlen".
Legyen minden hétköznapjuk olyan szép, amilyen ünnepet biztosítanak másnak.

jozefk2004 2009.12.28. 10:54:58

én aznap egy étteremben fizettem, ugyanezt mondták. valami országos gond volt aznap az elektronikus banki szolgáltatásokkal. automatákból nem lehetett pénzt kivenni, és a kártyás fizetés körül is káosz volt. amúgy egyből kaptam sms-t.

nyomi 2009.12.28. 10:55:40

Penztarba beuttetni, majd kozolni, megse, es mashova menni vasarolni, ahol kell a penzem. A kartyas vasarlashoz szemlyi, kartya, es pinkod kell, ebbol a masodik a kotelezo. Mi van, ha nincs mobilom? Vagy az alanyi jogon jar mar Magyarorszagon? /anyamnak nincs, mielott vki azt irna, hogy az nem lehet/

Ferlategla (törölt) 2009.12.28. 11:07:26

@nyomi: ez esetben a kellemetlenségtől akarták megkímélni a vásárlót. Ha 2x vonják le az összeget, időbe telik, mire visszakapja. Persze balhézni mindig lehet, ha kellően motivált az ember :)

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.12.28. 11:10:04

Mindjárt sírok. Remélem már jobban vagy és kiheverted ezt a sokkot, kedves posztíró.

Ferlategla (törölt) 2009.12.28. 11:13:49

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Annával az égvilágon semmi nem történt. Ráadásul :)

The Good Boy 2009.12.28. 11:47:28

@Der Beste: @tétova teve tova: Én meg 21.-én délután rendeltem (igen, most decemberben, karácsony elött) interneten keresztül Alexandrától könyvet, este 9-kor jött az email, hogy csomagolták, másnap szállitják! És csodák csodájára, másnap délután már a kezembe volt, ráadásul még a szállitási költségekkel együtt is kb. 10%-al volt olcsóbb.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.12.28. 11:48:07

@thinker_: lesz majd csodálkozás nálad május után, ha elmúlik a beetetési akció a bankodnál.

Bruno 2009.12.28. 11:56:00

Én
egyrészt símán leüvöltöttem volna az eladó fejét,

másrészt a boltvezetőnek elmagyaráztam volna, hogy rövid úton felnyomom őket a banknál/kártyatársaságnál,

harmadrészt pedig otthegytam volna az egészet, és átmentem volna egy másik LIBRI boltba.

Ennyi
(mellesleg nem a Libri-ben de már mindharom megoldást választottam. Persze külön-külön)

Heatherette 2009.12.28. 12:18:57

23-án olyan szinten fagytak a bankkártya terminálok, h sok helyen csak kp-val lehetett fizetni, és voltak egyéb fennakadások is. az meg egy hülye barom, aki emiatt itt veri magát a Homáron.
a hozzászólások meg viccesek, már megint gyártjátok az összeesküvés-elméleteket arról, h "kiadták utasításba" az eladónak, hogy nyúlja le kp-val a vevőt, sőt tuti, h zsebre vágta, olyan volt már?

"másrészt a boltvezetőnek elmagyaráztam volna, hogy rövid úton felnyomom őket a banknál/kártyatársaságnál,"

hát én előbb nyomnám fel a bankot, amiért nem tudnak megbirkózni a karácsonyi vásárlási lázzal, mert ez az egész mind emiatt történt.

Jó Estét 2009.12.28. 12:30:15

@Heatherette & Glitterbaby:
mindig szeretem az ilyen ugyeletes okos embereket, ez 17 evesen IRC-n volt divat, de ugy latszik valaki sose novi ki :)

nyomi 2009.12.28. 12:37:51

@Ferlategla: Igazad lehet, de rosszmaju vagyok :) Ilyenkor tegyenek ki tablat, hogy a terminal hibajabol, bankkartyas fizetes nem lehetseges, esetleg figyelmeztessen, de ne legyen _kovetelmeny_ az sms-es bohockodas.
Jut eszembe, nekem OTP-nel van sms kuldes, tranzakcio eseten, de kartyas fizetesnel kb 1-3 nap, mire megjon az sms, azonnal meg sose jott meg.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.28. 12:38:13

22-én is fagytak a POS terminálok, azt írta ki fedezetlen. Röhögtem egy jót, magamba gondolva, hogy megveszem a pénztárost kilóra, mondom neki, húzza le megint. Akkor is ugyanaz.
Nnnna, ezért tartok egy második bankkártyát is. Azt sima gond nélkül viszi. Holott az első kártyán is 2x akkora összeg volt, mint a másikon és nem érte el a vásárlási limitet.

nyomi 2009.12.28. 12:41:06

@Heatherette & Glitterbaby: "hát én előbb nyomnám fel a bankot, amiért nem tudnak megbirkózni a karácsonyi vásárlási lázzal, mert ez az egész mind emiatt történt."

Kinel? Ha megvan, akkor sok sikert hozza!
Gondolod, hogyha egyoldaluan modosithatnak szerzodest, es ezt egy etikai kodexel letudjak, akkor erdekli oket, hogy a rendszeruk egy kis resze osszezuhan?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2009.12.28. 12:42:05

@nyomi:
1-3 nap? Az igen durva! Másik banknál vagyok, de a 3-5 percre mondtam azt, hogy az sok, hibajegyet vetetek fel

(eredmény: hivatalos levél, hogy az SMS technikájából kifolyólag akár órákban mérhető csúszást produkál és a bank csak aznapi (24 órán belüli) értesítőt garantál.)

Sz*r lehet sms küldő mókusnak, biztos görcsöl az ujja a műszak vége felé :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 13:06:57

@Der Beste: nem tudom, en akkor kapok idegbajt ha kp-vel vagy cseekkel fizetnek
debit kartyaval valo fizetesnel gyorsabb megoldas jelenleg nem letezik

Ferlategla (törölt) 2009.12.28. 13:12:44

@nyomi: nekem 5-10 perc, szintén OTP. érdekes, kíváncsi lennék, miből adódik a különbség. ráadásul ekkora.

The Good Boy 2009.12.28. 13:58:44

@sambalabammbumbumm: nálunk asszonypajtival összesen 2 bank 5 kártyája van (minden jelentős, meg jelentéktelen kártyakibocsájtótól van 1-1, mert pl. a közelünkben burgongóciában, azaz osztrákia felénk eső keleti felén pl. emberi kártyát nem fogadnak el szinte sehol, csak bankomatot vagy milyen sz*rt, meg hellyel közzel maestrot. ezért van pl. abból is egy az asszonynak), és nekem is előfordult egyszer, hogy azt mondja a pénztáros a hipermarkecban fizetéskor (tuskó), hogy nincs a kártyán fedezet... mondom mi van? van rajta elég jelentős összeg, húzza le mégegyszer. erre közli, hogy náluk ilyen esetben (valami banki kódot emlegetett) nem húzhatja le a kártyát mégegyszer. Aztán adtam neki egy másikat, azzal nem volt gondja. Persze kiderült, hogy a banki rendszerben volt valahol egy bug...
Egyrészt én éreztem magamat kellemetlenül, mert olyan volt, mintha egy csóró lúzer lennék, ráadásul mivan olyankor, ha valakinek nincs több kártyája, és nincs annyi kp sem nála? megszégyenülve elsomfordál? Csak azért mert a banki rendszer random napi ügyeletes lúzernak választott aznapra?

Egyébként a múltkor a bankom, kártyacserekor küldött levelükben felhívták a figyelmemet, hogy a napi vásárlási limitem arra a kártyával 999.999.999.- HUF.:) leirom betűvel is: kilencszázkilencvenkilencmillió-kilencszázkilencvenkilencezer-kilencszázkilencvenkilenc forint!
Valahol érzem, hogy emiatt az apróság miatt nem lesz teljes az életem: milyen ország milyen bankja az, ahol sz*ros egy milliárdot sem verhetek el naponta. Idióták!:)
Ezért tart itt ez az ország!!!:D

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.12.28. 14:10:11

semmit nem ér az sms szolgáltatás! múltkor a kuncsaftnak az orrom előtt jött meg a banktól az értesítője, hogy levonták neki, nekem meg visszadobta a terminál, hogy kapcsolati hiba. pénz ugrott...

Sulopest 2009.12.28. 14:48:26

A dolgozónak teljesen igaza volt, ő csak a vevőt kímélte. Én az elektro world-ben jártam így, hogy egyzseri kártyalehúzástra 2 sms jött majd nekem kellett kb 40 percig telefonálnom mire törölte a bank az egyik tranzakciót. A boltosnak ehhez semmi köze, ez a pos szolgáltató felelőssége.

Der Beste 2009.12.28. 15:07:04

@The Good Boy: Én is a netről rendelek, ha meg tudom oldani, most be kellett mennem a boltba.

nyomi 2009.12.28. 15:56:58

@Ferlategla: Koszi az infot! Lehet, besetalok egy bankba, megerdeklodni, hogy az most mi /meg van az osszes, a feladas, es az erkezes datumaval :P/

@The Good Boy: 5 bankkartya 2 banktol? Havi 3-10kHuF elmegy arra, hogy mas hibajabol ne erezd magad rosszul?
Nekem mikor hasonlo esetem volt /nem fogadja el a POS a kartyat/ benzinkutnal, akkor mondtam, hogy szoljon a segederonek, lehet leszivni a tankbol a benzint. Erdekes modon, rogvest mukodni kezdett a masik penztarnal a kartya /kicsit hosszabb a sztori, de ez a lenyege :)/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 16:29:35

@nyomi:
errefele minden bankkartya ingyenes

Kenya 2009.12.28. 16:32:10

És ha van sms-szolgáltatása? Attól még levonhatják kétszer, max. hamarabb kiderül. Eljárás ugyanaz. Kit is véd meg ezzel mitől?

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 17:47:47

@Der Beste: kapaszkodj meg, én szoktam kemény egy-két fontokat (párszáz forint) is kifizetni kártyával, szimplán mert alig néha van nálam készpénz...és ha lehet kártyáva fizetni, azt használok, a készpénzt meghagyom azokra az alkalmakra, mikor muszáj(kávégép, busz, metrójegy automata.)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 17:51:48

@hagyma: ott még használják a csekket??? itt már nayon ritkán (mikor mi nyitottunk bankszámlát, küldtek a kártyáal egy csekkfüzetet is, néztünk, h. az meg mi:) néha használtam, mikor kicserélték az ablakaimat, pl. azt kellett adni az ügyintézőnek, aki kijött, mert kártyás leolvasó nincs nála, kkészpénzt meg majd hülye leszek többezer fontot itthon tárolni...vagy akár többszázat.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 18:06:46

@Animacs:
ja
hasznaljak
en sem tudom miert, de hasznaljak
bedugja a gepbe es OK, csak mire a paciens kitotli elmegy a hajam
en is hasznalom amugy pl, a RENT-et nem tudom maskeppen fizetni, felviszem a csekket a 15-re
vasarlasnal csak kartya
egyebeket meg neten

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 18:09:38

mugy is neha jol johet nekem van a kocsimban csekktombom, amultkor egy kisebb boltban elromlott a kartyas ize
es jol jott

Der Beste 2009.12.28. 18:17:35

@Animacs: Értem én, de akkor is bosszantanak az ilyen emberek.
:)

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 18:20:50

@hagyma: itt most volt szó róla, h. meg akarják szüntetni a csekkes vásárlást a boltokban.
az ablakokat, meg mmég néhány dolgot viszont nem lehet másként, valamint, ha én túlfizetek egy számlát, akkor is csekket küldenek, amivel kénytelen vagyok beállni a sorba a bankban. ahelyett, h. átutalnák...meg azért az röhej,h. teljes ablakcsere, (sok van, és nagyok), többezer font, és nem tudod hitelkártyával kifzetni. ami pont ilyenekre lenne. meg ugye, normál debittel se, csak csekk és kp.

Manyizga (törölt) 2009.12.28. 19:04:02

Egyszerű a képlet:
1, a vevőnek van érvényes bankkártyája a vásárláshoz
2, az eladó ennek ellenére megtagadja a kártyás fizetést, noha a kártyatársaság logója ki van ragasztva a boltban
3, hívom a kártyatársaságot/kibocsájtó bankot akik jól megizélik az elfogadóhelyet. :)

Eddig kétszer kellett eljátszanom csak. Azóta előre köszönnek ott. :)

hege35 2009.12.28. 19:10:39

Imádom,amikor állok a sorban a pénztárnál,és elöttem a plázacica a félliteres coláját meg az egy csomag rágóját kártyával fizeti ki.
Szerintem a megoldás:kártyás fizetésre leggyenek kijelölt pénztárak,ott ne lehessen kp-val fizetni,és forditva.
Istenem,micsoda tragédia,hogy nem fizethetett kártyával,most összeomlott a világ.Ez a kártyás fizetés csak arra jó,hogy aki nem fizet kártyával,csak kp-val,azt jól megvárakoztassák,bosszantsák.
Külön pénztárakat a kártyával fizetőknek,várakoztassák meg egymást,ne azokat,akik kp-val fizetnek.

sálas 2009.12.28. 19:16:22

ez most egy történés volt?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 19:30:19

@hege35:
hege
1 dollaros kenyeret is azzal veszek ha leugrok a peksegbe
ez ugy zajlik
haj havarju
ajem OK vat abotu ju
ajm Ok tu
thiz bred pliz\Ok
/kartya lehuz/ xxxx beut/
byby
byby
3 mp.
ki a qrwa annyat bosszantok ezzel?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 19:32:10

@hagyma:
ja, a pulton van a terminl, en huzom le, en utom be
dogojjek meg ha tobb mint 3 mp
ha credittel fizetek akkor 5, mert ala kell irnom
ha cashell akkor 15
ha csekkel akkor 30

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 20:00:45

@hege35: miért, a készpénzes miért lesz rövidebb? és ott még el is számolhatja a visszajárót, a kártyáról meg csak lehúzza, aztán kész. legalábbis itt egyáltaln nem tart tovább, mint a készpénzes, sőt.

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 20:02:33

@hagyma: itt csak bedugod a kártyád, beütöd a kódod, jó, vársz egy kicsit, de addig elpakolsz (at is meg kell várni a mögötted jövőnek, akármivel is fizetsz...), aztán kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 20:28:18

@Animacs:
2 mp es jon a blokk, nem bedugom, lehuzom, nem varok
a csavo meg a kassza vegen pakolja a cuccot folyamatosan, azert van ott
aztan megkerdezi kitolja -e a kocsihoz
hat igy

A Tyne folyó déli partja 2009.12.28. 21:23:01

@hagyma: itt bedugós van általában. van lehúzós is, azt a pénztáros csinálja (mert az feléje néz), de az lassabb is.
a pakolásról leszoktak kb. egy éve, illetve megkérdezik,h. kell-e segítség. azért néha mondjuk nem ártana, mert kicsit bonyolult pakolni, a kártyával foglalkozni is, meg még esetleg a klubkártyára is gondolni. itt ilyen nincs a kassza végén, h. még be is pakolja. bár, a múltkor beálltunk egy sorba a tescóban, erre odaugrott egy emberke, elvezetett a self-checkoutig, és saját maga mindent lehúzott nekik, és el is pakolta (más kérdés, h. így jóval tovább tartott...).
szerintem unatkozott...

VilMarci 2009.12.28. 21:30:07

Nem értem ezt a nagy kártyaellenességet. Hollandiában sok üzletben ki is van írva, hogy bármilyen kis összeget nyugodtan fizessek kártyával. Még a piacon a halárus is elfogadja. Egyes üzletekben, míg a pénztáros olvasgatja a vonalkódokat, közben lehúzom a kártyát, beütöm a pint, ha az összes áru megvan, akkor az összeg után egy OK, és mehetek is. Sokkal kevesebb idő, mint a kp.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2009.12.28. 21:30:27

@Animacs:
nalunk sincs mindig amugy csak ha asor megkivanja
amugy a penztaros teszi a szatyorba es odaforgatja
a clubkartyaval kezdek a koszones utan
aztan pakolunk
ha kesz, lehuzom ott van az orrom elott
pin kod
2 mp
blokk
koszonunk
hat igy

igy nez ki valahogy
www.palladis.ca/ebay/PrimeTrex_files/image019.jpg

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2009.12.28. 22:25:22

"megszégyenültem állt" ott van egy helyesirasi hiba. Szerintem.

A libri a bankkartyas fizetes utan kap szazalekot, a kp utan meg semmit. Ugy tunik a librinek jobban megeri, hogy a vasarlo nem huzza fel magat.
Utolag nehez megmagyarazni, hogy nem szandekosan huzta le tobbszor az osszeget. Meg ha a banknal stornozhatja is, kinek kell ez a procedura? Nyilvan nem ez az alap eljaras - tobbszor vasaroltam libriben, sose volt ilyen - szuksegmegoldas mert eszrevettek hogy vacakol a masina. Szerintem egy a libri javara.

Magg (törölt) 2009.12.29. 08:14:02

@thinker_: rosszul tudod!
Az SMS értesítő pénzbe kerül (max. a CIB most beetet téged)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.12.29. 08:27:01

@plazacica: Annyira bírom ezt a hozzáállást. Ha elmegyek egy céghez dolgozni, aminek a profilja, hogy csecsemőket vágnak falhoz, és én napi 8 órában csecsemőket gyilkolok, mondhatom-e, hogy én csak a munkám féltettem, parancsra tettem? Nem!!! Mindenki felelős a tetteiért!!!

Slam 2009.12.29. 21:27:24

23-án (én úgy tudom, h) a k&h pos terminálok nem működtek. nem csak a libriben. pénzt lehetett felvenni, de abban a libriben ahol én voltam, nem lehetett kártyával fizetni. és erről nem a könyvesbolt tehet.

aki ilyenkor az eladót akarja megalázni, leordítani az beteg.

effe 2009.12.29. 22:18:14

miért, ellenőrzi az eladó az sms-t??? meg kellett mutatni a telefonon?

a boltnak semmi köze hozzá, hogy a banknál milyen szolgáltatást veszek igénybe.

NICKTELEN 2010.01.04. 15:55:39

@vazsmegyeigerdezsház: Nem kap a libri jutalékot, hanem fizet a banknak. 1-2 könyv esetében ez még összehasonlítható a kifizetett összeggel, ami viszi a hasznot. A Liszt Ferenc téri pizzázóknál már régi gyakorlat, hogy egy pizza fizetése esetén inkább "rossz" a POS, mert akkor nem marad rajta haszon.
Az embereknek kevés a pénze, az árakat le kell szorítani, így kicsi a haszonkulcs, ezért aztán 1-2 száz forintos banki jutalék is elviszi a hasznot.

NICKTELEN 2010.01.04. 16:03:02

@hege35: Külön kasszát a pénztárnál az apróval szerencsétlenkedő vásárlóknak is? Nem hordok magamnál jelentősebb összeget, mert azért fizetem a kártya díját. Senki kedvéért nem vagyok hajlandó plusz költséget fizetni az ATM-ből való készpénz felvételért, csak, hogy ne nézzen rám csúnyán a pénztárnál mögöttem álló. H annyira türelmetlen, hogy a szokásuk szerint minden moccanásomra egy ujjnyival megpróbálja beljebb tolni a kocsiját a seggembe. Mert úgy hamarabb végez. Pedig nem, mert még a fizetés előtt képes vagyok hosszan elmagyarázni neki, hogy én mennyire nem szeretem a kocsiját a seggemben,hozzátéve egyúttal, hogy nem vetem meg az olyat, aki ezt kimondottan szereti, és ezen érzése szerint igyekszik örömet szerezni embertársainak is.

nyomi 2010.01.06. 12:07:39

@NICKTELEN: A nalunk honos rendszer egy erdekes oszver megoldas, a lenyege, hogy a banki szfera mindenkepp jol jarjon. Nem biztos, hogy nagy baj lett volna, ha a hon szeretett kormanyunk, es a felugyeleti szervek kicsit jobban ralepnek a bankok pocsere, es a megsegitesre kiadott ossszeg otszoroset rajuk birsagoltak volna. Persze ehez olyan torvenyek, es rendelkezesk kellenek, amik elsosrban az allampolgar erdekeit vedik, nem a bankokeit. De ez mar nagyon messzire vezet.
süti beállítások módosítása