Tékozló Homár

Az IKEA csak úgy csinál, mintha zöld lenne

2010.01.15. 13:45 | ge | 106 komment

Az IKEA karácsony előtt hirdette meg a visszavivős fenyőfa-akcióját, amiben azt ígérte, hogy az ünnepek után pénzt kapsz vissza és a fát környezet módon semmisíti meg. Rich ehhez képest azt tapasztalta, hogy elég volt a blokkot visszavinni, a kutya se kereste rajta a fát.

A minap egy illúzióval kevesebb lett az IKEA-val kapcsolatban is. Persze tudtam, hogy egy ekkora pénztermelő multinál is a profit van mindenekfelett, de azért azt gondoltam, hogy a nagy kampánnyal beharangozott "környezettudatos karácsonyfa akció" mögött több is van, mint üzleti szellem. Tévedtem.

Aki nem emlékezne, az IKEA a Karácsony előtti hetekben nagy számú nordmann fenyőt dobott piacra akciós áron. Pontosabban nem is az ár volt akciós (4999,- Ft / darab egységár), hanem a mellé adott visszavételi garancia. Aki ugyanis január 5. és 15. között visszavitte a már kiszolgált fenyőfáját, annak 3000 Ft-ot jóváírtak egy direkt erre a célra készített IKEA kártyán. És mindezek mögött a pozitív üzenet az volt, hogy az IKEA ily módon gondoskodik a fák környezetbarát begyűjtéséről és hasznosításáról.
 
A valósággal a héten szembesültem, amikor is az Örs vezér téri áruházba visszaautóztatva immár eléggé megfonnyadt fenyőfámat, a kutya se foglalkozott azzal, hogy hova rakom, mit csinálok vele, egyáltalán hoztam-e magammal fenyőt. Egyedül ugyanis a vásárlásról szóló blokkot kérték, ennek ellenében máris gazdagabb lettem egy 3000 Ft-t tartalmazó, levásárolható IKEA kártyával. Miközben a vevőszolgálatnál sokan vártunk a sorunkra, kinn az udvaron nem nagyon láttam, hogy tömegesen hoznák vissza a használt fákat. Persze a saját példámból kiindulva elvileg senki sem tudhatta, amikor a hátára szerelt fával nekiindult a városnak, nyomában tűleveleket hullajtva szerteszét, hogy az áruházban a kutya sem kéri majd tőle az árut, csakis a blokkot. Szóval ezen az alapon lehet, hogy mégis mindenki visszahozta a fáját, a tény ettől még tény marad: azt az áruházban senki sem kérte...
 
Üzleti szempontból persze zseniális volt az ötlet: a vásárlónak az az illúziója, hogy végül is csak 2000 Ft-ért vett értékes nordmann fenyőt, miközben a maradék 3000 Ft is előbb utóbb az IKEA kasszáiba vándorol. Ám legyen, csak biztosan tudjam, hogy a fákat feldolgozzák! Persze azt a sok hulladék karácsonyfát két héten keresztül begyűjteni, elszállítatni, feldolgozni - ez már kevésbé vonzó az IKEA-nak is. Nem is baj, ha minél kevesebbet hoznak vissza belőle.
 
Rich 
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akikaztmondjákni 2010.01.15. 13:54:34

Nekünk pofás műfánk van.:)

@AlexWolf: Ez csak is valami Astar Sheran üzenet lehet.

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:00:57

Hát...ez se lesz egy 200 kommentes poszt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.15. 14:01:31

a fakat a nepszigetre kell vinni, mert ott megeszik a kecskek
ugyanott kecskesajt es kecsjetej, valamint horgaszjegy vasarolhato

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:02:56

@AlexWolf: Látod, Astar védi a Földünket!

No csip!

A hittérítésről jut eszembe.Itt cirka 3 hét alatt lebontottak és felépitettek egy Jehova tanui központot.Vagy mit.
Ezeknek miböl van lovetta???Mert ugy tudom, ott nem adakoznak a "hívek"...

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:04:32

@AlexWolf: Meg:)
Betűnként ird a kommentjeidet:)

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:06:02

A ZIKEA amugy is kék meg sárga...

Leadfoot 2010.01.15. 14:09:28

Az lenne az igazán környezetbarát, ha vennél egy szép műfenyőt...

AlexWolf 2010.01.15. 14:10:09

Akkor viszont, ha semmi értelmes nincs ma már, emlékezzünk meg a haiti áldozatokról.
Most néztem meg a képeket a zindexen és elég megrázó volt. :(

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:11:03

Kedves "ge"(ci?)!
@AlexWolf: kérdése teljesen jogos, a kutyafáját!

Kedves Rich!
Az "IKEA ily módon gondoskodik a fák környezetbarát begyűjtéséről és hasznosításáról" egyszerűbbre fordítva azt jelenti, hogy nem a kukába khm. dobja ki mindenféle dróttal és műanyaggal összeszemetelve (=feldíszítve) az egységsugarú fogyasztó, hanem valóban szinte normálisan lecsupaszítva elviszi a gyűjtőhelyre, onnan meg a cég elviszi egy kertészetbe, ahol is (némi pénzért) bedarálják és komposztálják, más, többé-kevésbé lebomló hulladékokkal, pl. trágyával és/vagy szennyvíziszappal együtt, az így keletkezett anyagot átrostálják, homogenizálják és eladják neked, virágföld gyanánt.
Az "amikor a hátára szerelt fával nekiindult a városnak, nyomában tűleveleket hullajtva szerteszét" nem mutat kifejezetten sikeres emberre, a normann fenyőnek ugyanis két meghatározó tulajdonsága van: nem hullik a tűlevele és nincs illata. Ha a Te fádról annyira hullott a levél, jobb lett volna valami fordított eljárás, azaz nem rád kellett volna kötözni a fát, hanem téged felkötni a fára...

gelsystem 2010.01.15. 14:12:13

karácsonyfát az aldiból...
volt már?
ott különben is az 5ezerbő 6-ot adnak vissza:):):)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:13:35

@akikaztmondjákni: Á, nem, tényleg. Csak minden bevételükből tizedet fizetnek, plusz vannak gyűjtéseik (nem perselyeznek, mert a nyitott kosárba nem lehet kabátgombot, érvénytelen román lejt dobni) is, olyan hetente...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.15. 14:16:54

@AlexWolf:

off
akkor itt szeretnem megjegyezni, hogy a kocsog USA, a butak es hamburgerzabalok orszaga, tobbezer embert es tobb millio dollart kuldott
varom a hireket NY Europabo, Ausztraliabol es az araboktol
on
a Nepsziget tenyleg igaz, Bandi is odavitte a fat

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:17:15

@AlexWolf: Juj, én is néztem tegnap a hiradoban, de brutál, mindenhol holttestek...felkészültek a kolerara meg tufuszra...Én ugy imádkozom mindig ilyenkor, h nehogy át kelljen élnem ilyet:S

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:17:23

@Leadfoot: Végül is a gyártásához-csomagolásához-szállításához sem kell tíz litertől több kőolaj, sőt talán annyi sem. De legalább részben monomerizálódik az évek alatt, és égetésekor felszabadulnak belőle a rabságra ítélt dioxinok ...

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:18:30

@hagyma: Igen, hallottam, h az USA meg a Világbank is 100-100(?) milliot adott.

DaM 2010.01.15. 14:18:41

Namost miért gyökér a posztoló? Levezetem, de röviden. Ő tulképp vett egy fát 2000 forintért, papíron azzal a feltétellel, hogy cserébe vissza kell majd szolgáltatnia a fát. ÉS HÁBOROG, hogy úgy jutott hozzá 2e-ért a cucchoz, hogy mégsem kell visszavinnie, ergo degenyák az IKEÁsok, mert bezzeg ő visszahozta, másnak meg nem kellett. "Dögöljön a szomszéd tehene is" effektus.

A közteresek elszállítják és "környezettudatosan" ledarálják, majd elfűtik a fákat. Tehát ez az ál-környezetvédős maszlag máris megbukott. Hogy végigszívta vele a szállítást aztán kiderült, hogy mégsem volt kötelező? Ez valóban szomorú, de nem itt siránkozok, hanem vagy tanulok az esetből vagy rutinosabb homárok még a visszaszállítás előtt (pl. vásárláskor) megtudakolják, hogy mit is kell csinálni majd. Ha más erre rájött, akkor jól járt. Hogy a posztoló nem? Hát szomorú, de nem lesz mindenkiből atomfizikus.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:19:08

@akikaztmondjákni: Állítólag "motoszkaestjeik" (~gruppenszex)is vannak, de ezt tagadják. Számomra nem is tűnik túl vonzónak...

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:20:14

@Kitalátor feljegyzetei: Pfujj!:)
"motoszkaest"-> ezen behaltam:D:D:D:D

AlexWolf 2010.01.15. 14:22:06

@akikaztmondjákni: Az a durva (bár ez már nagyon magasröptű lesz), hogy a természet megint bizonyította, egy darab szarok vagyunk és ha nagyon akarná pikk-pakkra elpucolna minket erről a sárgolyóról, OTP-stül, bacc papucsostul, astra sedánostul.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:23:23

@akikaztmondjákni: Ahogy őket ismerem (nem tudom), nem szabad felhasználással, hanem valami meghatározott listából vásárolhatnak. Úgy, mint valami gigászi szociális kártya, amiből csak a főutcai elit üzletekben lehet vásárolni. Nem tudom, de ha hideg vizet akarok, a kék tekerőt csavargatom...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.15. 14:26:02

Azt azért tudjuk, hogy IKEA akkor zöld, ha teljesen összekeverik a kékjét a sárgájával. És ebben különbözik a tojástól, aminek a fehérjét keverjük össze a sárgájával.

DaM 2010.01.15. 14:26:22

@DaM: Ja bocs, mielőtt valaki megszólja a matekpéldát - igen, így korrekt: 5000 Ft-ért vett egy fát, meg egy 3000 Ft-os utalványt, azzal a feltétellel, hogy hozza vissza a fát.

De ettől még igaz, hogy aki annyira tuskó, hogy az emeletről kivágja a fát, ha máshol venné, az ahhoz is tuskó lesz, hogy kitalálja, hogy akkor is kap utalványt, ha ezt is kivágja az ablakon, jó szokása szerint.

akikaztmondjákni 2010.01.15. 14:26:49

@AlexWolf: Hát na.Elég durva dolgok történnek mostanában az időjárással, biztos, h egyszer az lesz a vesztünk...
@Kitalátor feljegyzetei: Te honnan tudsz ennyi mindent roluk?Gyanus vagy Te nekem:)

tygger 2010.01.15. 14:30:02

ezért a posztért kár volt. okos ember a vásárlásnál megkérdezte, hogy feltétlenül vissza kell-e hozni, amire mondták, hogy nem. aki akarta, visszavihette, például ha maga nem tudja környezetbarát módon feldolgozni a fát. mi évek óta az öreg szomszéd bácsinak adjuk, hogy fűtsön vele, így nem is értem, miért kellett volna visszavinni, ha ő még hálás is érte.

érdeklődni, tájékozódni, utána sírni. és mellesleg budaörsre nagyon sokan visszavitték a fát így is, hatalmas halomban gyűjtötték.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:33:34

@AlexWolf: A San Francisco - Los Angeles környékén a kéregben szépen gömbölyödő óriásvulkán egyszerre fogja ismét(?) megoldani a túlnépesedés és az általános felmelegedés problémáját a több száz méter magas szökőárral, az eget több évre eltakaró, újabb jégkorszakot előidéző hamufelhővel, az egész világon végigfutó földrengések láncolata következtében összedűlő betonépítményekkel, egy-két kéreglemez megbillenésével, stb. A szökőárból és a hamuból képződő iszap alatt újra szenesedésnek indulnak az erdők, a felforrt tengerek élőlényeiből újra kőolaj termelődik, a vulkanikus por meg szépen eltakarja, sőt le is árnyékolja az atomerőművek romjait...
Aztán valami hóbortos albínó amatőr kiszáll egy hegy tetején a tudományosan úszásképtelen hajójából a nagycsaládjával és a háziállataival együtt, és elkezd szőlőt termeszteni. Vagy először most kendert?

Macka71 · http://www.netsoft2000.hu 2010.01.15. 14:37:59

A tisztelt posztoló nem jól olvasta el az akció leírását, abban ugyanis benne volt, hogy nem kell feltétlenül a fát visszahozni, elegendő a vásárlást igazoló blokkot bemutatni.
Vannak ugyanis olyan ünneplők is, akik nem feltétlenül bontják le a fát január 15.-ig!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.15. 14:44:06

@akikaztmondjákni: Én nem gyanús vagyok (megnézheted az FBI dossziémat, amit utojára egy USIS képzésen komplettáltak) csak előítéletes...

golyóstroll 2010.01.15. 14:45:47

Az IKEA visszaviszi a fákat svédországba.
Azért van ott annyi fenyő.

moli 2010.01.15. 14:51:27

@Rich: ki van irva, mikor megveszed a fat, hogy "vagy a blokkot". en csak ezert vettem ott a fat, mert az ikeatol ~10km-re lakom (busszal). ma viszem vissza a blokkot.

raadasul az fkf is kornyezetize modon semmisiti meg: hoenergiava alakitja.

ave 2010.01.15. 14:54:30

Mi a francot csinalnak az Ikea a fakkal?? Ugyanazt, mint az FKF...

Ha visszaviszed hozzajuk, ok eltuntetik, penzt megkapod, minden stimmel.

Ha nem viszed vissza a fat, mert megoldod mashogy az eltunteteset, ezt ketfele keppen teheted. Zold modon, vagy geci modon. Ha zold modon teszed, es az IKEA-ban kapsz meg penzt is, mi itt a baj???

ghck 2010.01.15. 15:04:58

azzal a fával akármit is csinálsz, az magától is környezetkímélő módon fog megsemmisülni...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.15. 15:09:34

@ghck: Igen, azon én is elgondolkodtam, hogy kell környezetet nem kímélő módon megsemmisíteni egy fenyőfát? Talán ha leöntöm fáradt olajjal, aztán folpackba csavarom, és elásom a dunakeszi csápos kutaknál. De azért az elég strapás. Inkább kiteszem a kuka mellé, a Főkefe összeszedi, kiviszi Palotára, elégeti, és lesz belőle hőenergia.

Tipikusbalek 2010.01.15. 15:12:27

Vazzeee hogy én miért nem tudtam erről az IKEA-s akcióról! Tiszta hülye vagyok. Jövőre remélem lesz és a drága poster jóvoltából, már azt is tudom, hogy csak a blokkot őrzöm meg, a fával nem kell törődnöm. Tiszta jó ez a post. Végül is talán ezért van nagyrészben a Homár: mások hibáiból a homár nagyközönség tanul és nem követi el ugyanazt. Teljesen korrekt post. Köszi Homár. Köszi postoló!

hurka gyurka 2010.01.15. 15:41:50

Valaki világosítson már fel, hogy nordmann vagy normand a fenyő?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.15. 15:42:09

Ha már környezet:
Családi asztalos vállalkozásban láttam egy olyan gépet ami a keletkező fahulladékot ledarálja és némi víz segítségével kifőzött enyvvel ragasztja/préseli össze tüzelőannyaggá.

Értelemszerűen télen csinálják amikor a préseléshez használt hő hasznosul a műhelyben - a tüzelőt meg eladják/felhasználják.

Azt hiszem az utcákról kerülő fák is így végzik. Amúgy nálunk újrafelhasználás van: gy.k.: cserepes fenyő. Novemberben már "temperálni kell" és csak valamikor februárban kerül ki, fokozatosan, hiszen ha egyik nap -10 másnap +20 azt nem igazán szeretik túlélni...

gelsystem 2010.01.15. 15:42:56

merugye fasz-á-llításkor minden csupa-de-csupa tűlevél lesz
jujjjj, ez nagyon duLva!!!!!

Ferlategla (törölt) 2010.01.15. 15:47:33

@Tipikusbalek: Csak nehogy aztán az Ikea is okuljon a posztból, és jövőre kérje a fákat. Hmmm?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.01.15. 15:50:34

@Csokis:
Asszem valami olyan módról lehet szó, amikor nem az adott időpontban/módon viszed ki és összekeveredik a kommunális hulladékkal. Nem fogja ártani a környezetet, ha ott rohad el, de hasznosabban is bevégezhetné, itt az elveszett lehetőség a különbség.

Hasonló, hogy a sok távhő szolgáltató szemétégető is, szóval itt se lenne rossz helyen, a probléma az, hogy pl. a pillepalackot nem kellene elégetni, lehet ésszerűbben is használni.

Amúgy az elégetésnél mondjuk hasznosabban látom a komposztálást (fenyőnél pont nem, mert sokáig tart és gyenge trágya lesz) ami szintén képes némi hőt termelni (persze nem annyit, mint az elégetés, bár hosszabb távon, ki tudja).

Azzal pl. hogy eszünk mi is tulajdonképp "komposztáljuk" az ételt, energiát nyerünk belőle amit kommentelésre fordítunk. Talán kisebb teljesítménnyel üzemelne egy kazán bennünk :)

akikaztmondjákni 2010.01.15. 15:58:25

Jut eszembe, gondolom ez már a hétvégi...

akikaztmondjákni 2010.01.15. 16:02:50

@Kitalátor feljegyzetei: Illetve, rohadjon meg az olyan aki más nyomorában is csak a lóvészerzést látja,...

pizsama 2010.01.15. 16:11:15

Fehérárunál is ez van, mikor akcióznak: vidd vissza és egy 10-essel kevesebbért kapod a hűtőt/tűzhelyet/mosógépet. Persze a nagy lófaszt, megkapod a 10.000Ft-os kedvezményt, a régi cuccal meg kezdj amit akarsz. Pedig van valami jogszabály is erre, sok helyen mégsem tartják be.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.01.15. 16:22:10

@sambalabammbumbumm: Igen, gondolom. Rá is kerestem, hogy a fővárosi szemét hány százaléka kerül a hulladékégetőbe. Azt mondja az FKF honlapja, hogy 65-70%, tehát ekkora valószínűséggel "hasznosul" a csak egyszerűen kidobott karácsonyfa. Meglepően jó arány.

Levéltetű 2010.01.15. 16:49:02

Most már az is baj, ha egy cég bízik a vevő becsületességében? Legközelebb azon is háborodjunk fel, hogy nem ellenőrzik, hogy tényleg csak vizet öntünk a pohárba, és nem üdítőt?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 18:39:36

a tálcát is azért kell magadnak visszavinni a kajáldában, hogy ALACSONYAN (muhaha) tudják tartani az árakat

efhábé 2010.01.15. 18:47:20

"miközben a maradék 3000 Ft is előbb utóbb az IKEA kasszáiba vándorol."

Vazzzzeeeeeee!!!!

Az a 2990 forint nem előbb-utóbb, hanem a fa megvásárlásának pillanatában vándorol az IKEA kasszáiba, aztán te valamikor majd a jövőben kapsz érte cserébe valami árut.
Zseniális ötlet prepaid módon üzemeltetni az áruházat, ráadásul úgy, hogy az emberek boldogan adják oda előre a pénzüket, ráadásul komoly PR-értéke is van a dolognak, egyszerre zöld és CSR a cég.

bozs 2010.01.15. 19:42:27

Fenyőfát egyelőre senki sem árul nálunk használtan, de minden más IKEA-s cuccot igen. ;)

Nézzetek be!

www.olcsobbIKEA.hu

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.01.15. 19:52:54

kedves posztoló!
már amikor vettem az ikeába két fát világos volt, hogy nem _kötelező_ visszavinnia fákat, hanem ez egy lehetőség. ha visszaviszed akkor kapsz pénz, ők meg bezúzzák és lesz belőle lack asztal meg billy polc. :)
két fát vettem, ezek nem is nagyon férnének be akocsiba kibontva, de én pl komposztálni fogom a kis tűlevelűt, tesómék meg vígan elégetik az övéket a vegyestüzelésűbe. ennél zöldebb megoldás nincs.
kicsit hamis úgy beállítani, mintha a kidobott fenyők rádióaktív hulladék lenne. :) a legtöbb lakótelepen is külön gyűjtik őket és viszik a főkertbe darálni, szintén komposztnak.
remélem megnyugtat! :) de ha nem ezt tennék, akkor is elkorhad a szeméttelepen, ellentétben a rusnya műfenyőkkel.
én kifejezetten örültem a két ropis fának, és annak, h nem kell még nyáron is tűleveleket takarítani a csomagtartóból. :)

Elektronikus cigi · http://www.edohanyzas.hu/?partner=3 2010.01.15. 19:54:14

Nem viszik vissza mert elnOPPosodik és azt nem veszik vissza...

Cheif 2010.01.15. 20:29:46

off: Bocs, hogy ide írom ezt, de nem tudom hova írjam! Van egy szerintem érdekes "sztorim", hogy tudom feljuttatni ide a blogra? válaszokat előre is köszi

Eric_Cartman 2010.01.15. 20:30:35

@Kitalátor feljegyzetei: ez milyen jó cucc lehet. Hol vetted ?

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 20:54:33

@Levéltetű: Most lesz a kedvenc kajám (mármint az ikejáskaják közül kedvenc) a svéd húsgolyó 100 Ft. Na az ócsó.

Trójai 2010.01.15. 20:56:39

Na. Péntek, 21:00 (majdnem).

Hivatalosan is hétvéginek minősítem a posztot.

Holnap pihenjetek sokat.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 20:56:49

@bozs: Vatera esetleg? Vagy teszvesz. Múltkor ott árulták a kedvenc ágyamat töredék áron, megszakadt a szívem...

Levéltetű 2010.01.15. 20:57:13

@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!: Nalátod. Lekvárral. Egészségedre.

(Ezt a hozzászólást a Beszéljünk Tőmondatokban Alapítvány szponzorálta.)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 20:59:32

@Cheif:

Írjon a Homárnak!

A lap tetején jobboldalt.
De nyugi, úgysem rakják ki :-)
Jó szokásuk.
Bár én nem szólok semmit, engem már egyszer kiraktak.
Meg aztán hátha.

Ha van PPO a posztodban, jók az esélyeid.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 21:01:44

@Levéltetű: Jó.Kösz.Csá.

(Ezt meg a Beszéljünk Egy Szótagos Mondatokban Alapítvány szponzorálta. Nem kp-ben fizettek, hanem sünökkel. Aúúúú!)

Trójai 2010.01.15. 21:02:06

Hülye már a posztoló?
:)

Trójai 2010.01.15. 21:12:50

Volt idő, amikor magamnak csináltam ágyat.

Megtöltöttem két zsákot homokkal.

Vladimir Harkonnen 2010.01.15. 21:33:48

@Macka71: Érdekes! Én is csak annyit láttam az IKEA-s tacepaón, hogy a blokkot kell visszavinni, nem a fát!

A postoló elnézte!
:)

Vladimir Harkonnen 2010.01.15. 21:35:37

Ja, és az IKEA-tól is az FKF viszi el Palotára...

PeterBlau · http://4smallwheels.blog.hu 2010.01.15. 22:18:40

A posztoló lendületből gondolkozott.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 22:57:19

@baskiria: sztem örökbe fogadhatna egy megélhetési sünözőt. én szívesen tipliznék az usába.

misko 2010.01.15. 23:02:38

Valahogy nekem úgy tűnik, Te azt vártad, hogy lesz valami személyes élményed a karácsonyfa visszavitelénél, amikor is téged megerősítenek azon hitedben, hogy tényleg jól és környezettudatosan döntöttél, meg egyébként is egy kiváló ember vagy.
Akkor viszont Te hülye vagy.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.01.15. 23:10:29

@baskiria:
hat ha egyszer amerikai vagyok es meg itt is elek, nem irhatok arrol mi tortent a Moszkva teren
vigasztaljon, amerikaban meg "magyarozok"
hehe, sokkal jobban osztom oket mint a magyarokat
@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!:

ezt meg kell beszelnem maryvel:)

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.15. 23:51:05

Illusztráltam a posztot. Lásd a honlapomon :-)

Megdobbent 2010.01.16. 00:04:23

Csokolom, azt szeretnem megkerdezni, hogy itt van-e a "hogyan valjunk sikeres es ismert mikrobloggerre" tanfolyam? :(

XCat 2010.01.16. 16:27:49

Olvasom itt sokfelől, hogy milyen zöldek ők, merthogy fenyő nem a kukába megy, hanem máshova.. elgondolkodtam, hogy ha élni hagyjuk a fenyőt, az milyen színű megoldás?
Mi lesz veletek, ha astar sherannak van egy "zöld" haverja, aki meg inkább emberrel tüzelne? :D

XCat 2010.01.16. 16:30:26

@megélhetési sünöző - újra van Homárszleng portál!: akkor fordítanám;
áll a fenyő, nem forog visszafelé meg se semerre, az ikeába meg traktorral járnak dolgozni

így gondoltad?

riktán írok 2010.01.16. 21:18:24

Óriás kamu az IKEA. Vidám családbarát környezetvédő cégnek tüntetik fel magukat közben kínai gagyit árulnak. Kétségkívül olcsó, de a rövid használhatóság miatt rendkívül környezetszennyező vackokkal szerintem a világ egyik legnagyobb szemetelője. Zseniális a rendszer, ahogyan működik, a bútoraik egy része ár-érték arányos, de szerintem nem szabad bedőlni minden hülyeségüknek. Szánalmas mikor valaki IKEÁS dekortárgyakkal ralja tele a lakását, az apró kiegészítők piaci színvonalúak, a textilek minősíthetetlenek, az elektronikai cuccaik drágák, a növénykínálatuk siralmas. Bosszant, mikor az emberek mindent egy helyen elve miatt sok felesleges szart megvesznek egy helyen és olyan dolgokat is, amelyekből máshol sokkal jobbat kapna.

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.01.16. 22:04:25

Hát, én már sokat láttam, sokfelé jártem, Zalabaksától Nyírabonyig, de ilyet még nem. Felháborodásomban hívom is az ipolyszegi nehézfiúkat és a távol-keleti kigyúrt haverokat, az majd meghatja az IKEÁT. Vagy kipimpelem magam és odagaloppozok én is.

megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.01.17. 14:11:46

"5 éves korában Ingvar Kamprad gyufát kezdett el árulni a szomszédoknak, és 2 évvel később biciklijével már a környező városokban is folytatta az értékesítést. Felfedezte, hogy alacsony áron juthat hozzá a gyufához nagytételben, Stockholmban, és így nagyon kedvező áron adhatja tovább egyesével, miközben még mindig jó profitot ér el."

Hát nem tudom, nekem 7 évesen nem engedték volna a szüleim, hogy gyufával házaljak.Nem is lettem a világ . leggazdagabbembere...Le is Daszom őket!

gergel 2010.01.17. 22:42:08

"nyomában tűleveleket hullajtva szerteszét"
egy nejlonzsák nem nagy kunszt:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 08:41:50

@Eric_Cartman: Fogadunk? Ha a következő 1000 évben bekövetkezik, Te adsz 12 sült patkányt, ha nem, én adok egy tucat dobozos sört (patkányhúggyal a doboz tetején...)!

DaM 2010.01.18. 11:32:17

@riktán írok: az IKEA hulladékanyagokból dolgozik, ezért szerintem alapból nem növeli a hulladékmennyiséget, hanem pont csökkenti - mondjuk a felhasznált vegyszerek tekintetében bizonytalan lennék. És viszonylag kevés cuccot csináltat kínában, de valóban a régió szolgaországaiból szerzi be a termékeit. (Van magyar is, csak szólok..) Egy bútoráruházban számomra nehéz felróni, hogy kevés a növény (azt a kertészetben veszem) vagy kevés a géppark (azt az elketronikai üzletekben veszem). Mivel van asztalos kapcsolatom, tudom, mi a minimum ár (értsd. anyagköltség) egy-egy bútoron. Persze azoknak jóval nagyobb az élettartama, de nem is kapsz 4-személyes étkezőgarnitúrát 23e Ft-ért. Én alapvetően szeretem az IKEÁ-t, mert:
1) szerettem a LEGO-t is,
2) nem szívtam egyik bútornál sem a minőség tekintetében,
3) ellenben olcsón kaptam és
4) amúgy sem tudok azonosulni az élethosszig tartó bútorokkal, mert fájna a szívem kidobni valamit, ami leszolgált nálam 8-10 évet, de még ugyanennyi ideje lehet hátra a szétesésig,
5) viszont az ember szereti frissíteni a bútorait, tehát ne bámuljak 2 évtizedig ugyanolyan nappalit, mert hiába cserélgeted a kiegészítőket, 20 év alatt azért elfogynak az ötletek.

Persze vannak hasfájásaim velük kapcsolatban, de ezek kisebb súllyal szerepelnek a saját szemszögemből nézve. De azért megvagyok velük.

Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.01.18. 11:34:47

Ez egy igazán tipikus magyar mentalitás. :D
Azért háborog valaki mert megtett valamit amit nem is kellett volna.
Ezért keres egy bűnbakot magának akin szeretné a port elverni. :)

Miért nem vagy rá büszke, hogy te vissza vitted más meg nem?

Ennyi.
Aki meg nem vitte vissza... az meg nem vitte vissza.

efhábé 2010.01.18. 11:36:40

@riktán írok: Hát nem t'om, elektronikai termékből eddig kettőt szereztem be az IKEA-ban, egy tejhabosító kézikészüléket, kb. 300 forintért meg egy digitális konyhai mérleget, kb. 1900 forintért. Egyik sem volt drága, sőt, olcsóbb volt, mint bárhol máshol, ellenben jól szolgál mindkettő régóta.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.01.18. 11:56:39

Csak azért, hogy legyen már meg a 100. és jöjjön az új PPO-s poszt.

moli 2010.01.18. 13:15:42

@DaM: ezek az ervek meg hagyjan, de mutass nekem egyetlen lakberendezesi aruhazat, ahol a teljes keszlet fent van a neten! en listaval jarok vasarolni az ikeaba, francnak van ideje nezelodni.

Hubikaaa 2010.01.21. 15:41:37

<strong>Teszt</strong>

moli 2010.01.21. 22:48:38

@Hubikaaa: az meg minek ide? irj helyette wwwcimeket meg em@ilcimeket ! minosegi blogmotor!

moli 2010.01.21. 22:52:41

@moli: wow! bugfix!! el sem hiszem! tobb ev fejlesztessel sikerult kijavitani, hogy legalabb a lof@sz szot ne linkelje be emailkent. atadaskor volt cegbuli? remelem fizetesemelest kaptatok.
(azert a webcimben meg mindig kell legalabb egy kurva pontnak lennie.)

bútor · http://www.exkluzivbutor.hu 2010.03.14. 15:25:01

Bútorügyben inkább itt kellene körülnézni www.exkluzivbutor.hu
süti beállítások módosítása