Marci egész biztosan megbánta a szolgáltatóváltást, miután a T-mobile szervize nem bírt mit kezdeni az állandóan lemerülő, garanciális iPhone-jával. Többször egymást után úgy adták vissza neki, hogy hozzá sem nyúltak, mondván a telefonnak semmi baja, végül nem kis összeget kértek volna el a mégiscsak létező hiba javításáért. Hosszú, de izgalmasan bosszantó történet.
Történt, hogy 2008 decemberében úgy döntöttem az iPhone 3G nekem megtetszett annyira amiért érdemes átmenni a T-Mobilehoz 12 év Pannon után. Tudom tudom, egyik kutya másik eb, de azért utólag úgy tűnik, hogy ez rossz ötlet volt tehát van köztük rossz meg még rosszabb. Semmi más érv nem volt a tarsolyban mint ez a telefon.
Szürke importként nem akartam behozni külföldről függetlent a garancia miatt. No a szerződés meg is köttetett, 2 év hűseggel ahogy azt ebben az országban szokás. Teljesen elégedett voltam a telefonnal, egész meglepő volt milyen sok lehetőségét sikerült kihasznalnom, a csomag amit kellett hozzá kötni, havi 10000 forint. Nem kevés de ami jár mellé (ingyenpercek, adatforgalom) azt mondom itthon Magyarországon versenyképes.
Mondhatni minden szép minden jó volt.
Egészen 2009 december elejéig amikor is gyanús lett, hogy a telefon egy feltöltéssel jóval kevesebbet hasznalható mint ezeddig. A 3-4 nap – kevés használat mellett – lerövidült 12-14 órára. Oké nincs gáz hát ez még bőven garis. Papir megnéz, hopp erre csak egy év a gari. (persze hűségből 2 évet iratattnak alá) Na még így sincs gáz van még 2 nap vissza ebből. Be is vittem a MOM T-pontba. Elmesélem mi vele a gond, átveszik jegyzőkönyv kiséretében. Mondják, hogy kb. 2 hét. Garancián nem problémáztak, elismerték, hogy ez még az. Jön az SMS ünnepek között, hogy lehet érte menni.
Bementem nagyvidáman hogy végre megint iPhone ugyanis azt a bucsúban 2 pálcán lőhető cseretelefont amit adtak helyette már untam. Fiatal szervízes srác hozza ki zacsiban a telefont, én meg kérdem na mi lett vele. Nos, a szervíz szerint ezzel a telefonnal minden oké ezért hozzá sem nyúltak. Mi van?! Még egyszer elmondom neki a gondomat és azt, hogy mivel azért a munkám és az érdeklődési köröm nem áll messze a mobiloktol, nem vagyok tök hülye akit meg lehet vezetni a témával kapcsolatban. Fapofával végighallgat, semmire nem reagál, vélemenyt nem alkot, igazi jó kis multikatona. Na mondom, nem tudok mit tenni, megnézem mi a helyzet a telefonnal. Akkumlátor kicsit 50% felett, valamit biztos maszatoltak vele, mert ennél lejjebb volt mikor idehoztam. 3 percnyi telefon, és már jön is a 20%-os akksira figyelmezteto jelzés. Na ott helyben vissza is dobtam, hogy ezt én így nem viszem el mert ez szerintem továbbra is rossz. Átvették megint, persze vélemeny vagy komment most sem jött a T-Mobile birodalmát csendesen és lojálisan epítő dolgozoktól azt illetően hogy ez normális dolog e.
2 hét múlva ismét SMS, mehetek érte.
Bemegyek ismét a MOM T-pontba, most egy 40 év körüli emberke hozza ki a telefont. Volt már egy rossz érzésem, de azért megkérdeztem, hogy na mi történt. Semmi, a telefon továbbra is tökéletes. Agyvizem – illetve gőz - ekkor már kiütötte a 150 fokot, és nehezen tudtam magamat hát hogyismondjam a civilizált viselkedés legkülső keretein belül tartani. Mondtam, hogy én ezt így nem veszem át küldjék vissza megint. Nem, azt nem lehet. Ment még az erősködés 20-25 percig – munkából jöttem ki szöval nekem még sürgős is volt – miután arra jutottam, hogy na ebből elég volt beviszem máshova. Cseretelefont vissza kellett adni, és a kollega nagyon éber volt amikor jelezte, hogy hopp ehhez adtak ám ők töltőt is! Na mondom lebuktam mert ez az egész pedig arra ment ki, hogy ingyen Nokia töltőt szerezzek, abból még úgyis csak 6-7 darab van otthon a polcon...
Egy esélyt persze adtam neki, feltöltöttem, hogy mégis mit bír. Hát órákban volt merhető, szóval egyértelműen rossz. Ekkor este fedeztem fel még valamit. A WiFi menüpont teljesen elérhetetlen, az oprendszer láthatóan tiltja. Hoppá. Irány a Google. iPhone téren nem egyedülálló a probléma, hogy a WiFi kimegy és az akku élettartama drámaian lecsökken. Ezt USA-ban szó nélkül cserélik. Na mondom akkor meglesz itt a gond.
Másnap a Budafoki úton található T főhadiszállás felé vettem az irányt az újabb info birtokában, valamint azzal a biztos tudattal, hogy amíg egy termék, legyen -bármiről is legyen szó - amíg gariban a szervízben van, nem ketyeg az óra, tehát van meg egy napom.
Szervízben ellenszenves 40 év körüli figura faarccal jön átvenni a telefont. Szervizesek hozzáértését jellemzi, hogy nem tudta az iPhone-ban hol található a SIM kártya! Na átveszi, és tolja elém a papírt irjam alá. Azért mondom elolvasom. Én az a gyűlölt tipusú vevő vagyok aki minden átolvas a szignó elött. Papiron az állt, hogy én annak ellenére kérem a készülék díjmentes javítását, hogy a garancia már lejárt. Na állj. Mondom ennek nem járt le a garija. Mondja dehogynem, már tavaly decemberben. Ekkor január harmadik hetében jártunk. Szerintem nehezen, mert azóta végig náluk volt. Na megnézi a gépen meg a rendszerükben hogy mi az állás. Igen, kijön, hogy ez még valóban az. Új papír kinyomtat, ezen már mint garanciális telefon szerepel. Rendben is volnánk. Természetesen azt, hogy akksi hamar merül itt sem hitték el, hiába mondtam, hogy ez a telefon egész éjjel a töltőn lógott és most tessék mégis itt agonizál a kikapcsolás és a 10% között. Ugyanaz a fapofa és a totális érdektelenség a szervízes ember részéről, de a WiFi működésképtelenségét nehéz volt letagadni. Cseretelfont ismét adtak, 1000 forintos eldobhatós Nokiát. Félreértés ne essék nincs a Nokiával bajom, világéletemben azt használtam, de azért mondjuk BMW-ből sem mindegy hogy fapad 1-es vagy fullos 7-es.
SMS gyanúsan gyorsan érkezett 6 nap után.
Be is mentem, hogy na mi a helyzet. Faarcú 30as T-Katona hozza ki a telefont. Nézzük mi lett jobb. mondja, hogy hozzá sem nyúltak, mert a garancia már lejárt. Tesssssééééééééééék?? 1 hete ők vették át, hogy van gari mert „meghosszabodott” amíg szervízben állt! Akkor most? Igen ők átvették de az akksi probléma miatt ami viszont nem tapasztalható továbbra sem! A WiFit nem jeleztem még anno mint hiba – pedig egész biztos hogy volt, a két dolog összefügg – ezért arra nem vonatkozik a gari. Oké mondom akkor ennek a kocerájnak a főnőkét kérem, mert abból a gunyós stílusból amit az ember ott levágott nekem, nem kellett több. Bemegy hátra, hozza a szervíz vezetőt. Vázolom neki mi az ábra. Elsőre kompetensebbnek tűnt ez a figura, másodjára már nem. Segitőkészség vagy egyáltalan bármi jele annak hogy figyelne rám nem volt. Mondom neki, hogy kapcsoljuk be, mutassa meg, hogy ez a telefon jó, menjen fel vele egy WiFi hlálozatra. Mondja nem, mert ha most nem megy fel, és előtte sem ment fel az nem bizonyítja azt, hogy a szervízben ez nem volt jó. (!!!) Tundiillik ott vannak komplex tesztek amik ezt megmutatnák. De mondom a tényen nem változtat, hogy most nem jó! Igen az lehet, és ezt főpanelcserével lehet megoldani. Termeszetesen az én zsebemből! 70.000 forint, de ebből akár 5.000 forint kedvezménzt is tudnak adni! Ekkor az arcába röhögtem az embernek, és javasoltam, hogy vigyük fel a kedvezményt 69.000 forintra akkor mehet. Ez nem ment.
Elkezdtem vázolni neki még egyszer a problémámat.
1 év hűség még ehhez az átkozott céghez köt. Most ha ezt az iPhonet innen az üzletből elviszem, lesz egy telefonom ami kvázi használhatatlan, és havi 10.000 forintot csengetnem kell. Nem vág földhöz az összeg, de a semmire én minden forintot sajnálok kiadni! Nincs semmilyen más telefon a családban – vagy már levedlett régi – ami T-Mobileos vagy független lenne. Csak Pannon és Voda. Az egyetlen ok amiért ide jöttem, az az iPhone volt. És most ez megdöglött. Továbbra is szajkózza csak a monoton hülyeséget hogy ezzel ő nem tud mit tenni, csak a kedvezménzes javítást tudja felajánlani. Ezzel sokra megyek. Na mondom akkor én ezt a telefont itthagyom, rohadjon meg. Még javasoltam neki valamit, hogy mit csináljanak vele, és kijöttem.
Most itt tart a dolog.
A 1430on a hivatalos panaszfelvételnél azért elmeséltem a sztorit, fel is vették a jegyzőkönyvet majd még ki is vizsgálják. Cseretelefon itt van még, legalább telefonálni tudok. Nekem nincs ötletem, hogy hol lehetne megfogni őket, mert egész egyszerűen a szerívzben teljesen hajthatatlanok voltak és a konstruktivitás szikráját sem mutatták. Egyértelmű volt, hogy a kommunikáció akkor változott meg, amikor nem tudták már azt mondani, hogy a telefon működik. Olyan nem létezik, hogy egy telefont átvesznek, elismerik, hogy garis és közben kiderül hogy mégsem az!
Ami ötletem lenne meg az meg már a BTK-ra tartozik.
Az utolsó 100 komment: