Egy 20. kerületi házban alig van víz, mert az előző lakók tartoztak, a közös képviselő pedig eltűnt a pénzzel. A történetben látszólag minden törvényes, a bibi csak az, hogy három olyan család él a házban, akik 0 forint tartozást bizonyító (ún. nullás) papírral vették meg lakásukat, mindig minden számlát befizettek, még sincs elég víz náluk, nem tudják használni a mosógépüket, a cirkójuk is csak ritkán üzemel. Ráadásul több százezer forintot követelnek rajtuk, olyan közös költség tartozás miatt, ami még lakásvásárlásuk előtt történt. Ez így nem szép. Van valakinek ötlete, hogyan lehetne rajtuk segíteni?
A XX. kerület, Sárrét utca X. szám alatt található társasházunk perben áll a Díjbeszedő Faktorház Zrt.-vel. A per tárgya 2000.03.-2009.03. bemutatású számlákon érvényesített víz-, csatorna-, kéményseprési- és szemétszállítási díjhátralék. Társasházunkban a közös képviselői tisztséget D. Zoltán Úr töltötte be. Amikor megérkezett a bíróságtól a levél melyben másodlagosan a tulajdonosokat, tulajdoni hányaduk alapján kötelezi a díjhátralék, késedelmi kamat és perköltség megfizetésére, jeleztük D. Zoltán Úrnak, hogy rendezze a hátralékokat a befizetett közös költségből, ekkor azt ígérte, hogy befizeti az összeget.
D. Zoltán nem lakik a Társasházban, telefonon keresztül konzultáltunk Vele. Sajnos Én ekkor beszélhettem Vele utoljára, mivel a későbbiekben már nem lehetett Őt elérni sem telefonon, sem személyesen. Ez után jutott tudomásunkra, hogy D. Zoltán Úr nem kevés összeget elsikkasztott a Társasház számlájáról. Sajnos a pontos összegről nincsen tudomásunk, mivel az OTP Bank Nyrt.-nél nyilvántartott folyószámla kivonatait, az elmúlt tíz évre visszamenőleg, csak rendkívül magas költséggel tudnánk beszerezni.
Új közös képviselőt választottunk, M. Katalin személyében. M. Katalin első körben följelentette D. Zoltánt a Pesterzsébeti Rendőr-főkapitányságon, de sajnos a nemrég kaptuk meg a levelet, melyben az áll, hogy az eljárást bűncselekmény gyanújának hiányában megszüntetik, a határozat ellen nyolc napon belül panasszal élhettünk, ezt meg is tettük. Sajnos nem értem, hogy a Kerületi Rendőr-főkapitányság miért gondolja, hogy nem történt bűncselekmény. A feljelentést, a feljelentést elutasító határozatot és az arra reagáló, pontosító levelet mellékelem.
A tárgyaláson azt a javaslatot kaptuk, hogy fizessük ki Mi, lakók a teljes díjhátralékot, és Mi pereljük be külön perben az előző közös képviselőt, valamint az előző tulajdonosokat. Sajnálatos módon egyikünk sem rendelkezik olyan anyagi háttérrel, melyből finanszírozni tudná az ügyvédi-, per-, illetve egyéb költségeket. Nem is beszélve arról, hogy semmi garancia nincs arra vonatkozóan, hogy az erre fordított összeget, illetve a díjhátralékokat bárki is visszafizeti majd. A pereskedés ráadásul ilyen esetben több évig eltarthat, sőt
inkább az a gyakorlat, hogy több évig el is tart.
Hónapok óta alig van víz
A legnagyobb problémánk, hogy a Díjbeszedő Faktorház Zrt. két hónappal ezelőtt megkérte a Fővárosi Víművek Zrt.-t, hogy korlátozza nálunk a vízszolgáltatást. Ez már csak azért is érdekes, mert nemhogy Én nem hallottam még ilyenről, de a tárgyalást lefolytató Bírónő sem. A korlátozás jelen pillanatban azt jelenti, hogy az egyetlen első emeleti lakásnak annyi jut, hogy kb. egy óra alatt töltődik fel a WC tartály, nem beszélve arról, hogy a cirkó be sem kapcsol, tehát csak hideg víz van, de az is édes kevés. A tárgyaláson a Díjbeszedő Faktorház Zrt. képviselője közölte, hogy amíg nem állapodunk meg, és nem kezdünk el törleszteni, vagy nem fizetjük ki a teljes összeget, addig nem áll módjukban változtatni a korlátozáson. A Fővárosi Vízművek Zrt. érdekes módon ki is számlázta a Társasháznak a korlátozás költségét, kb. 25.000 Ft-ot, a visszakapcsolás díja is ennyibe fog kerülni, ha valaha eljutunk odáig. Közös képviselőnk felkereste a Fővárosi Vízművek Zrt.-t azzal kapcsolatban, hogy az első emeletre, még az előírt mennyiség sem jut el, de erre azt a választ kapta, hogy lehetséges, de senkit nem áll módjukban kiküldeni felülvizsgálat céljából.
A házban lakó családok helyzete a következő:
V. család: Dokumentumokkal és számlákkal tudjuk bizonyítani, hogy amióta a lakás a tulajdonunkat képezi, mi mindig fizettük a számláinkat. A vonatkozó számlák másolatát megküldtük a Bíróságnak, hogy ezzel bizonyítsuk, tartozásunk nincs. Saját mellékvízmérővel rendelkezünk, amely után a számláinkat mindig időben rendeztük. Most mégis olyan méltatlan élethelyzetbe kerültünk amit, nem tudunk elfogadni.
M-család: 2008. február 12-én vásároltam a perbeli ingatlant és 2008. február 29-én léptem birtokba. Az előző tulajdonos, L. József, az adásvételi szerződésben nyilatkozott, hogy az ingatlan per-, teher- és igénymentes. Az átadás-átvétel során nullás igazolásokat adott át a közös költségről és szintén nullás igazolásokat arról, hogy az ingatlant közüzemi díjhátralék nem terheli. A lakás a perelt időszakban mellékvízmérővel rendelkezett. Tartozásom sem a közös költség, sem a közüzemek tekintetében, így a Vízművek felé sincs. Csatolom Önöknek bírósági beadványomat, amelyben a kereset elutasítását kértem és az abban foglaltakat igazoló dokumentumokat. Ezt a lakást, fiam lakását eladva, azért is választottuk, mert a kettő közötti jelentős értékkülönbözetből ki tudtuk egyenlíteni az előző lakást terhelő hitelt. Annak tudatában, hogy fiam külföldön dolgozik és a közeli jövőben nem is tér haza, Én, pedig nem fogom tudni a hitelt törleszteni. Most azzal kell szembenéznem, hogy olyan tartozás terhel, amelyet kifizetni nem tudok, ami miatt elveszíthetem lakásomat, és amelynek keletkezésében semmilyen felelősség engem személy szerint nem terhel.
P-család: 2007. április 18-án vásároltam a Társasházban lévő ingatlant. A Földhivatal 2007. május 15-én jegyezte be tulajdonjogomat. Az előző tulajdonosok R. Zoltán és R.-né H. Andrea július 31-én költöztek ki az ingatlanból. Az adásvételi szerződésből egyértelműen kiderül, hogy az eladók feltétlen garanciát vállalnak az eladott ingatlan per- teher és igénymentességéért. A közös költségek befizetéséről nullás igazolást kaptam. 2007. november 10-én mellékmérős díjmegosztási szerződést kötöttem a Fővárosi Vízművek Zrt.-vel. Tartozásom nincs sem a Fővárosi Vízművek Zrt., sem a közös költség tekintetében. Csatolom Önöknek érdemi ellenkérelmemet is, melyet elküldtem a Bíróságnak, és a dokumentumokat, melyek alátámasztják, az itt leírtakat. Sajnos a Díjbeszedő Faktorház Zrt. nem hajlandó bevonni a perbe, sem az előző tulajdonost, sem az előző közös képviselőt. Úgy gondolom, hogy amennyiben ezt megteheti törvényes keretek között, akkor nagyon nagy bajok vannak a Magyar igazságszolgáltatás területén. Nem tudom és nem is akarom elfogadni azt, hogy más hibáiért engem, dolgozó és adófizető állampolgárt büntessenek, vagy engem vonjanak felelősségre. Egyedül nevelem két öcsémet. A lakás megvásárlásához természetesen hitelt vettem fel, melyet minden hónapban törlesztenem kell. A keresetem csak arra elegendő, hogy a hiteltörlesztő részletet és a számláimat ki tudjam fizetni, nem áll módomban más fogyasztását is magamra vállalni, de még ha módomban állna, sem gondolom, hogy ez lenne a megoldás. Azt is elég érdekesnek találom, hogy amennyiben én kifizetném a perben rám hárított díjhátralékot, Én még akkor sem juthatnék vízhez korlátlanul, csak abban az esetben, ha a teljes összeg ki lesz egyenlítve. Jelenleg ma Magyarországon, tudomásom szerint nincs másik vízszolgáltató, akitől a szolgáltatást megrendelhetném. Ráadásul másik szolgáltatót sem tudnék említeni, aki kikapcsolja, vagy korlátozza a szolgáltatást, úgy, hogy a megrendelő rendszeresen fizeti a számláit.
Dr. Kix 2010.02.03. 07:57:34
Egyéves Önkéntes 2010.02.03. 07:58:28
Egyéves Önkéntes 2010.02.03. 07:59:34
Dr. Kix 2010.02.03. 08:01:34
nemb arna 2010.02.03. 08:02:21
Nanemá 2010.02.03. 08:17:30
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.02.03. 08:20:03
Legalábbis ha jól értem mind a jelenlegi, mind az előző tulajdosonok rendesen fizetgettek, ezt számlával és csekk bizonylatokkal tudják bizonyítani.
Amikor társasházban laktam akkor sem értettem, hogy miért kell egy személy képviselőként, fizetve a díjait. Sztem a lényeg az, hogy legyen egy elkülönített összeg a központi javításokra, felújításokra. Amit közösen megszavaznak, kiválasztanak. Ezért fenntartani akár 50e HUF-ért egy fickót aki berakja a csekkeket a postaládába (és sikkaszt) pénzkidobás.
Poszt toló: szép, hogy a személyes névmásokat nagybetűvel kezded, gondolom meg szeretnéd tisztelni pl. a sikkasztót, de az "én"-t ne nagybetűzd, visszatetsző....
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.02.03. 08:26:47
A anyósom szomszédja ugyanis ezzel jön. Ő a mellékvízórás, csak nem fizeti a számláit (le sem olvassa). Anyósomnak kell az övét is kifizetni, mert a telek elhelyezkedése miatt nála a főmérő. Tavasszal akkor is levágom a csövüket, túl sokkal tartoznak. Az új rákötés legalább 200eHUF + új vízfogyasztás mérő, jobban járt volna ha fizeti a 3-4e havidíját (fél évvel van elmaradva)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 08:34:36
Másrészt a társasház addig nem kap úgysem elég vizet, amíg ki nem pengeti a tartozást a kamatokkal, a nyomáscsökkentés és nyitás költségeivel. (Az külön téma lehetne, hogy mi kerül 25000 forintba egy tolózáron történő néhány tekerésben. Erősen Utasellátós árképzés.)
Harmadrészt meg - ha össze tudnak kaparni annyi pénzt - szarjanak az egészre, fúrjanak kalákában egy kutat az udvar közepén, kössék rá a lakások WC-it, fürdőszobáit, mosógépeit, és a vízmű által szolgáltatott ivóvizet használják ivásra, ételkészítésre és csecsemőfürdetésre. Ha vannak izraeli rokonok, ismerősök, el tudják mondani, hogy működik, persze náluk nem kút-, hanem tisztított szennyvízzel.
Negyedrészt meg némi készpénz-előleg fejében valószínűleg lehet találni (leginkább rezzenéstelen arcú ügyvédeken keresztül) néhány akcentussal beszélő gardróbszekrényt, akik megkeresik a volt közös képviselőt és kiverik belőle a tartozását...
elwood 2010.02.03. 08:34:56
Még sok részlet hiányzik. Pl. mikor volt házasság utoljára az M-családban, Vágási szomszéd talált-e új állást, és Taki bácsi taxiját meg tudták-e javítani.
Részvétem a poszternek, a hazai jogrendszerből kap ízelítőt.
Calogero 2010.02.03. 08:39:34
Énbagoly 2010.02.03. 08:53:55
@Kitalátor feljegyzetei: bár szerintem neked most sajnos igazad van. :S
Secnir 2010.02.03. 08:56:48
"Tavasszal akkor is levágom a csövüket, túl sokkal tartoznak."
ez a korrekt megoldás :)
Meklén és Tamara 2010.02.03. 09:05:13
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.03. 09:14:36
Összefoglalná valaki?
2010.02.03. 09:17:23
Ajánlott megszólítás: "D. Zoltán bűnöző"
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 09:17:41
kafkai a helyzet, én csak azt nem értem, hogy a 'nullás igazolás' nevű papír az valami bizonyíték erejű garancia a tehermentességre, vagy csak egy becsületszóra alapuló nyilatkozat? Ha az előbbi, a bíróság miért nem veszi figyelembe? Ha az utóbbi, akkor miért nem köteles az eladó egy jogilag kötelező érvényű igazolást adni a vásárlónak?
Palmer Eldritch 2010.02.03. 09:20:31
tel: 382-8740
Nem Díjbeszedős kolléga
hex.kelly 2010.02.03. 09:30:45
Az fura, amit a rendőrség válaszolt, vagy lehet, hogy mégsem. Mert ha a lakók nem tudnak mutatni egy papírt a rendőrnek, hogy ennyi pénz volt, most meg csak ennyi van, és kinek volt hozzáférése a számlához, "csak bemondás alapján" nem fognak nyomozgatni.
Persze a helyzet rémes, és megértem, hogy a rezsiszámlákon kívül a lakók nem akarnak több pénzt kiadni, de vagy áldoznak bankszámlakivonatokra (ez szerintem a rendőrségnek már elég lenne) / ügyvédre / magánnyomozóra / verőlegényre, vagy továbbra sem lesz víz.
Nem biztos egyébként, hogy a vízszolgáltató a szemét, lehet, hogy a díjbeszedő. Mármint a korábbi közös képviselőn kívül.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 09:31:35
Ejnye, ejnye, biztos hogy Nem Díjbeszedős kolléga vagy te?
Palmer Eldritch 2010.02.03. 09:57:13
elwood 2010.02.03. 09:59:00
akármilyen igazolása van, vagy nincs, nem ez a probléma forrása. nem lesz vize, mert nem ő tartozik hanem a ház együtt. a szolgáltatót meg nem érdekli a mellékmérő csak a főmérő.
homár molla 2010.02.03. 09:59:33
gelsystem 2010.02.03. 10:00:12
annyi különbséggel, hogy nálunk egyszerűen megemelték a közösköltséget 2000 ft-al.......
sajátmérő van, tartozás zéró, szerencsére a vizet nem korlátozták.......
CyberPunK 2010.02.03. 10:02:22
Ilyen szempontból érdemes olyan helyen lakást venni, ahol sok az önkormányzati lakás, mert az önkormányzatok fizetnek minden számlát rendesen (Budapesten legalábbis), csak ott meg a felújítások esélytelenek.
Szopás ma itt társasházban lakni.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 10:06:15
engem viszont érdekelne, ezért kérdezek, tudom nem annyira menő, mint az aldizás meg az elsőzés, de ez van.
úgy látszik, pár évente le kell dózerolni a homárt, mert szétcseszik az idióták. ma kb ugyanolyan szintre süllyedt, mint a pandázás meg üresezés korában. kár érte, a posztoló bizony rossz helyre küldte a panaszát, mert itt érdemi hozzászólás egyre kevesebb van.
Manyizga (törölt) 2010.02.03. 10:09:25
Ezzel csak az a gond, hogy a csatornadíjat a BEfolyó vízzel arányosan fizetik, kivéve az ilyen esetben. Úgyhogy, ha rájön erre a dologra a csatornát működtető cég, akkor szarban lesznek. Szó szerint. :))
Palmer Eldritch 2010.02.03. 10:09:49
Szerintem nem pálya ilyen helyen lakást keresni emiatt.
MEDVE1978 2010.02.03. 10:12:42
Sajna úgy tűnik, hogy a postban szereplő közös képviselő egy sikkasztó geci volt.
A probléma nem ismeretlen, tavaly a mi házunkban (36 lakásos társasház) 34 lakásnak volt vízórája. A fennmaradó két lakás közül az egyik nem volt hajlandó vízórát felszereltetni, a főmérő és a részmérők között viszont nagyobb volt a különbség, mint amit hajlandóak lettek volna kifizetni. Arra hivatkoztak, hogy ennyit ők nem fogyasztottak és nem fizettek. A közös költségből kellett a különbözetet kifizetni, mivel egyébiránt elzárták volna a vizet. Sajna a vízművek hasonlóan köcsög viselkedése általános.
A közös képviselő problémához annyit, hogy ez egy rendkívül érzékeny poszt, az utóbbi 10 évben nekünk kettőhöz volt szerencsénk. Az egyik kb. 6 évvel ezelőttig működött és rosszul gazdálkodott / sikkasztott. Az újról kiderült, hogy egy bolond, de legalább a házban lakó öregember, aki közgyűlési jóváhagyás nélkül vett fel 1.5 millió Ft kölcsönt. Most próbáljuk megtudni mi lett a pénzzel.
Sajnos a rendőrségi feljelentések az ügyekben elég meddőek. Ilyenkor nagyon nehéz elkapni a bűnözőket.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 10:12:58
CyberPunK 2010.02.03. 10:14:32
@Rékuc: Mert jogilag nem a régi tulajdonosnak vagy közös képviselőnek van tartozása, hanem a háznak.
CyberPunK 2010.02.03. 10:16:57
@MEDVE1978: Ha nincs felszerelve mellékmérő, akkor általányt kell fizetni, ha nem adod le a papírt kéthavonta, akkor is ugyanez a helyzet. Aztán óbégathat ha sok ez, különösképpen le van szarva.
Neccesebb az a helyzet, ahol van mellékmérő, de a ház nem veszi figyelembe, hanem mindenki általányt fizet nm-re számítva.
Palmer Eldritch 2010.02.03. 10:20:37
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 10:20:39
A társasházakról szóló tv szerint:
3. § (1) A társasház tulajdonostársainak közössége (a továbbiakban: közösség) az általa viselt közös név alatt az épület fenntartása és a közös tulajdonnal kapcsolatos ügyek intézése során jogokat szerezhet és kötelezettségeket vállalhat, önállóan perelhet és perelhető, gyakorolja a közös tulajdonnal kapcsolatos tulajdonosi jogokat, viseli a közös tulajdon terheit. A perbeli cselekvőképesség a közös képviselőt (az intézőbizottság elnökét) illeti meg. A társasháznak vagy a tulajdonostársaknak ezzel ellentétes rendelkezése harmadik személyekkel szemben hatálytalan.
köszi
seahawk 2010.02.03. 10:25:13
Kevés olyan közös képveslő,díjbeszedő cég van akik nem trükköznek a befizetett közösköltséggel. Nállunk is meg tudják magyarázni az emelést,éppen csak amire hivatkoznak az nem történik meg. Le tudnak írni 600ezer pénzt tisztító szerre,ami nem egy tömb tisztítására lenne elég.Már ha lenne rendszeres tisztítás.Stb.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 10:26:18
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 10:27:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 10:29:00
keptündzsekk 2010.02.03. 10:30:13
elég sokmindent kéne átalakítani a magyar jogrendszerben.
CyberPunK 2010.02.03. 10:30:25
@Rékuc: Én a jogi handabandához nem értek, annyit tudok, hogy engem is szopathatnak más sara miatt. Ezért szeretnék egyszer saját házat.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 10:31:59
CyberPunK 2010.02.03. 10:32:00
keptündzsekk 2010.02.03. 10:33:30
Viktor-a-konyhában · http://viktorakonyhaban.blog.hu 2010.02.03. 10:33:59
Palmer Eldritch 2010.02.03. 10:35:12
Tron65 2010.02.03. 10:35:56
Pár éve lakásvásárlás kapcsán körbeérdeklődtem ilyesmi miatt és a következőt tudtam meg:
- Az egyéni mérős esetekben (ahogy azt hex.kelly is írta) a szolgáltatónál az átíráskor leadott óraállásig felelősek a tulajdonosok. Az előző tulaj hátralékát az új tulajon nem hajthatják be.
- A közösköltségből fedezett kifizetésekért viszont a társasház felel! Akárki is az épp alktuális tulaj.
A vízzel nekünk is problémánk volt nemrég: a fő és a mellék órák különbségeként úgy 1 millát számlázott a házra (!) a vízművek. Ez sajna közös sár.
Ja és még egy érdekes: Ha nem megoldható egy tartozó (és csak a tartozó) korlátozása, ezzel mást nem korlátozhatnak.
Lehet keresni egy ügyvédet és perrevinni.
Amúgy nemértem, hogy egy sikkasztás miatti feljelentést hogy lehet "gyanú hiánya" okán lezárni ...
CyberPunK 2010.02.03. 10:38:21
Itt fent van az a házon kívül amiről beszéltem: www.kozoskepviselok.hu/
pavor nocturnus 2010.02.03. 10:40:16
keptündzsekk 2010.02.03. 10:47:07
Akkor ezt vehetjük ezt úgy, hogy ha szerencsés az illető aki társasházban lakást vesz, olyan szomszédokkal hozza őt össze a sors, hogy mindenki fizet becsületesen, közös képviselő se nyúlja le a lóvét? :) príma
indapass90210 2010.02.03. 10:48:06
keptündzsekk 2010.02.03. 10:49:20
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 10:52:15
Nikorene 2010.02.03. 10:52:20
Palmer Eldritch 2010.02.03. 10:55:03
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 10:59:29
sfi 2010.02.03. 11:02:20
Summa summarum: legalább akkor vegyük figyelembe az ártatlanság vélelmét, ha a rendőrség eddigi vizsgálódásában nem találta bűncselekménynek még a gyanúját sem.
CyberPunK 2010.02.03. 11:03:33
elwood 2010.02.03. 11:04:48
Meg gyerekekkel, rakás bútorral, nem olyan egyszerű csak úgy keresni egy másikat, ha a főbérlő meggondolja magát.
2010.02.03. 11:06:56
A Thtv. kimondja (legalábbis a módosítás előtt még így volt), hogy közüzemi tartozás esetén a tul. hányad arányában a lakóknak kell sortartásos kezességet vállalniuk.
Pereskedhettek a sikkasztós képviselővel, de nem éri meg. Azt is tudni kellene, hogy milyen szervezeti formában ténykedett, de nincs rá túl sok esély, hogy bármit is vissza tudtok szerezni tőle.
A nullás papír szép dolog, de szerintem ebben a helyzetben nem sokat segít. Max annyit, hogy az előző tulajra lehet verni a jövőben felmerülő tartozástörlesztést....
Ez így működik ebben az országban....
CyberPunK 2010.02.03. 11:09:20
Hehe, év vicce. Tocsik név mond valamit? :) Ennyit a rendőrségről.
Yasashi Tanuki 2010.02.03. 11:10:47
Maximum arról lehet vitatkozni, hogy tulajdoni hányad szerint osszák el vagy lakásonként.
Egyik ismerősömmel történt hasonló eset. Igaz ott nem a közös képviselő sikkasztott, hanem a házban mellékmérő nélküli önkormányzati lakásban lakó kisebbségi család lusta volt kihívni a vízszerelőt ezért pár hónapon keresztül le volt szerelve náluk a csap és csak úgy folyt a víz a lefolyóba.
Az önkormányzat nem vállalta a felelősséget, a család egyes tagjai, ahogy azt ebben a szubkultúrában megszokhattuk azóta egyéb ügyeik miatt börtönbe kerültek, a maradékot kilakoltatták. A számla megmaradt.
Annyit lehet tenni, hogy a Díjbeszedőtől részletfizetést kérnek és havonta egy megfizethető összeggel megemelik a közös költséget amíg le nem ketyeg a tartozás.
Ja és nem ártana a számvizsgáló bizottságba egy számokhoz értő embert beválasztani, mert a legtöbb társasháznál ezt a tisztséget a közös képviselőnek szimaptikus idős hölgyek töltik be akik olvasatlanul írják alá a jegyzőkönyveket.
sfi 2010.02.03. 11:15:38
Nem. Így működnek az állampolgárok, köztük is a tulajdonosok. Mégis hogy lehetséges az, hogy egy majd' 10 éves tartozást hajtana be a szolgáltató? Mégis a tulajdonosok hogy figyelték saját tulajdonuk sorsát? Az a gyanúm, hogy egész egyszerűen nem lehetett rajtuk keresztülvinni a közös költség emeléseket.
nál 2010.02.03. 11:17:39
Tökéletesen egyetértek veled, én is pont ezt mondom mindenkinek. És nem értik, hogy én miért nem akarok lakást vásárolni, hiszen az "kell"! Korlátolt idióták, nem lehet erre mást mondani.
sfi 2010.02.03. 11:18:00
Akinek Tocsikhoz és hasonlókhoz mérhető befolyása van, az nem megy el közös képviselőnek. Az az év tragikomédiája, hogy Te azt hiszed, nem hiszel a mesékben, miközben csak másik mesékben hiszel.
law-ryder 2010.02.03. 11:22:00
Ezután persze leléptek, feljelentés, nyomozás, ítélet: a közös képviselő rokkantnyugdíjából 30%-ot vonnak halála végéig.Ha még él 500 évet lehet hogy mindent vissza is fizet :S
CyberPunK 2010.02.03. 11:22:00
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 11:22:47
sfi 2010.02.03. 11:23:44
Azért, mert nálunk a vagyon felhalmozásának és örökül hagyásának több évtizeden keresztül ez volt talán az egyetlen, de legalábbis legelfogadottabb, legelérhetőbb módja.
nál 2010.02.03. 11:25:40
Szóval te nulla százalék kezdővel vettél lakást? Lehet, hogy a részlet ugyanannyi, mint bérleti díj, de azt a pénzt, amit kezdőrészletnek befizetsz, hasznosabban is befektetheted. Ráadásul egy lakás nagyon nem likvid, és többségében tényleg befektetésnek is rossz.
Kenderice 2010.02.03. 11:25:48
sfi 2010.02.03. 11:27:38
Miért? Rólad se tudok sokkal többet, mit arról, akiről a cikkben szó van. Van egy levélíró, akiről az bizonyosan tudható, hogy fogalma sincs arról, hogy egy nullás-igazolás miről szól. Ez a levélíró a tudatlanok magabiztosságával állítja, hogy a kk sikkasztott. Sajnálom, én bizony élek az olvasáskor azokkal a szűrőkkel, melyek kiszűrik az olvasottakból a használható infókat. Te erre vagy nem vagy képes, vagy nem vagy hajlandó. Mindegy. Ezzel az erővel sikkasztó is lehetsz. Sőt jó eséllyel korrupt is, mint a félország.
toreki 2010.02.03. 11:32:07
1. KK önállóan ne írjon alá, csak az SZB egyik tagjával együtt. Így nem tud lelépni a pénzzel, vagy ha mégis, a hunyó tulajdonos (nem lakó) ott marad, rajta be lehet hajtani.
2. a KK-nak legyen felelősségbiztosítása. Ha valamit elszúr, és a háznak kára származik, akkor a biztosítója fizet.
3. Lakást nem úgy veszünk, hogy az eladó ad egy nullás igazolást. Helyette felkeressük az eladóval együtt a KK-t és/vagy a szolgáltatókat tőle kérünk igazolást. A közös órákról meg a KK tud mutatni számlát, amin szerepel, hogy van-e rajta tartozás. Aki erre lusta, az megérdemli.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 11:32:11
CyberPunK 2010.02.03. 11:34:56
@nál: Azért azt ne magyarázzuk már meg, hogy ha én kifizetek x összeget úgy, hogy nem marad semmi, majd kifizetek x+y összeget (y az önrész) ami után y-nál nagyobb összegért tudom eladni a lakást, akkor az első eset gazdaságosabb.
Yasashi Tanuki 2010.02.03. 11:35:05
Hol lehet ma Magyarországon jó feltételekkel, hosszú távon bérelni lakást mint Nyugat Európai országokban?
Nincsenek számlával és átlátható szerződéssel bérbe adó cégek, a lakásukat kiadó magánszemélyek pedig évente emelik a bérleti díjat csak úgy érzésre és nem tudják garantálni, hogy egy év múlva még mindig ki akarják adni a lakást.
Ha lenne egy szabályozott bérlakáspiac a jelenlegi bérbeadóterror (keresleti piac) helyett akkor jogos lenne az észrevételed.
Én praktikus okokból döntöttem a vásárlás mellet - megerőltető volt kétévente költözni a bérbeadók szeszélyei szerint és a gyerekeknek se tesz jót nem is beszélve az egyéb ingóságokról.
Másrészt gazdaságilag is ez a racionális döntés, hiszen a lakásrészlet ugyanannyiba kerül mint az albérlet, tehát a futamidő végén lesz egy lakások aminek az értéke 10-20 millió ellenben ha lakást bérelsz akkor x év múlva max szép emlékeid maradnak a lakásokról amikben laktál.
CyberPunK 2010.02.03. 11:36:49
elwood 2010.02.03. 11:39:07
valójában kb. fele amit fizetek mintha albérletben laknék (mert nem nulla önerővel vettem), de teljesen pontos adataim nincsenek.
mennyiért lehet most bérbe venni egy X értékű lakást ?
ha pontosan kiszámolnám, lehet, hogy kijönne, hogy valamivel drágább a saját lakás (talán nem sokkal), ellenben itt felújíthatod kifestheted stb. egy albérletnél meg a főbérlő gondol egyet és mehetsz fenébe.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 11:40:25
sfi 2010.02.03. 11:40:34
No persze...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.02.03. 11:41:50
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.03. 12:11:47
miert van olyan erzesem, hogy az utobbi par ejszakadat alvassal toltotted?
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.03. 12:14:06
a tarsashaz sokszor nagy szivas
a kozmuvel haritanak, nem mennek perekbe csak kiadjak a tartozast behajto cegeknek, azok meg szinten nem mebbek perekbe, nem keresik az igazi adost
es az van, hogy N:)eked kell megtalalni a regi adost, beperelni es behajtatni a tartozasat
ez igy megy
fospumpa, de ez van
az aldi-ban nincs kozos kepvselo de az mosolyog
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 12:30:36
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 12:42:22
... meg az is, hogy úgymond bemondásra elhiszik a KK-nek, hogy minden rendben van.
Réka · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.03. 12:59:58
Csabcy 2010.02.03. 13:29:23
Más:
Az ivóvíz alapjog, ezért van csak korlátozva, különben lekötöttek volna. A baj tényleg csak az, hogy víz nélkül nem megyí a kazán sem, mint ahogy áram és gáz nélkül sem.
Megoldás: fizetni kell sajnos, és pereskedni, ha van rá pénzetek, ha nincs akkor lehet kérni költégmentességet.
Néha jobb igazságtalanul fizetni, mint évekig szívni, ezt is mérlegeljétek. A behajtó cégek roppant készségesek, ha alkudozni szeretnétek...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.03. 13:53:51
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.02.03. 16:32:15
hat nem egeszen arra gondoltam
de az teny sokkal tobb kommentem volt az eltelt 3 evben mint ahany amire gondoltam
napi atlag 12-13 kommentbol OK, de khm..
nem vagyok mar 17
Ugyandehogy (törölt) 2010.02.03. 21:21:56
13. kerület. Akit érdekel, megadom a tulaj elérhetőségét.
Fikifikipisztácia 2010.02.03. 21:35:45
A történetből kiderül, hogy V-család mindent számlával igazol, és úgy gondolja, hogy ezzel menti minden alól magát, M-család, és P-család pedig az előző lakókra tervezi kenni a felelősséget. És Ők pórul jártak, de más nem! A Bíróság meg „magyarságteljesítmény” elvén azt mondja, hogy jogos a Díjbeszedő követelése, mert tartozik neki a Ház. És emiatt mit perelhetne be a közös képviselőn meg az előző tulajokon, a szegény becsapott három új lakó. Ha az eladók valóban fizettek mindent rendesen, akkor gondolom tehermentes volt az ingatlan, és az eladáskor valószínűleg még per sem volt, mert másképp nem valószínű, hogy meg tudták volna a lakásokat venni. Ja és V-család nem új lakó, csak igazol mindent, akkor meg saját magát fogja beperelni?
Talán a lényeg az, hogy mennyire ki vagyunk téve mindannyian a szolgáltatóknak, akik meg persze rendesen, és jó alaposan leszopatnak minket, mint Maria Geronezzót szívatták a kandúrok, tavaly debütált sexvideójában. Víz, villany, gáz, távhő, és még sorolhatnám. De ha jogos a követelésük, és jelen esetben csak ezt vizsgálhatta meg a Bíróság, akkor csak az marad nekünk, hogy meg kell egyezni a szolgáltatóval. Fizetéskönnyítési Osztály, részletfizetés, méltányosság, stb., Számtalan társasházban előfordul az, hogy több jampi nem fizeti a közös költséget, és a nincsből pedig nem tudják kifizetni a számlákat. A lóvét be kell keményen hajtani, mert másképp azok is megszívják akik rendesen fizetik a rezsit. Ez a közös képviselő egyik legfőbb dolga, mert a szolgáltatók minden lehetséges eszközzel be fogják hajtani követelésüket.
Egyezzetek, meg a szolgáltatóval, és legyen újra a VÍZ az ÚR, aztán meg jó alaposan nézzétek meg, hogy miért nincs meg a lóvé, vajon ki nyúlta le, vagy ki felejtette el befizetni.
DePassant 2010.02.03. 22:34:06