András dolgozott már élelmiszerboltban, de talán más is kiszúrta volna, hogy péntek délután nem pénztárosok álltak a kipufogógázról ismert, Allee-beli szupermarketben a kasszák mögött. Mondjuk sajnos nem politológusok, csak eladók, de a szervezés akkor is punkos hangulatú az Intersparban. Részletek lentebb.
Múlt héten pénteken napközben mentem be az alléban lévő inter(?)sparba vásárolni. Bemenetelkor lettem figyelmes arra, hogy a pénztáraknak csak a fele üzemel és azoknál is hatalmas a sor. Ezt átmeneti problémának gondoltam, s mivel sokmindent kellett vennem, gondoltam addigra eltűnnek a hosszú sorok. Kb. negyed órás bóklászás után keveredtem a pénztárak felé, ahol még mindig csak a felük üzemelt és a legrövidebb sorban is 7-en álltak. A 15 perces vásárlásomhoz egy bő fél órás sorbanállás társult, ami sem nekem, sem a többi vásárlónak nem volt az ínyére. Páran nekiestek egy polcrendezőnek, akinek komoly erőfeszítésébe telt mire megmagyarázta, hogy ő nem a sparnak dolgozik. A pénztárosokat is szintúgy szidták a sorra kerülők. Ugyan diákként dolgoztam 2x1 hónapot egy kisebb CBA-ban, de nem kellett ez a "múlt" ahhoz, hogy belássam, nem a kasszában ülőknek kell magyarázni, nem őket kell szidni. Gondoltam majd keresek valaki fejest akinek valahogy elmagyarázom, hogy biza' több pénztárost kellene foglalkoztatni ebben az időszakban, -így teljesen közömbös arcot vágva kerültem sorra. A döbbenet akkor ért, amikor étkezési utalvánnyal, valamint ajándékutalvánnyal akartam fizetni, a pénztáros hölgy meg esetten közölte, hogy az ajándékutalvány helyett adjak már készpénzt, mert ő ma ül itt először és csak az étkezési jeggyel tud mit kezdeni. Ránéztem a névtáblájára, a neve alatt nem a "pénztáros" felirat szerepelt, hanem talán -nem emlékszem pontosan- "vegyes eladó", vagy csak simán "eladó". -Nálunk az eladó az árufeltöltőt jelentette anno.- Ekkor világosodtam meg és néztem végig a kasszasoron; mindannyian más-más -sparos- öltözékben ültek a pénztárgépek mögött. Magyarul, ha jól értelmeztem a helyzetet, valamelyik okos kitalálta, hogy elég lesz 2 db pénztáros péntek napközbenre, majd meglátva a sort, összekapkodta az eladótérből a dolgozókat, talán még pultok mögül is kiszedtek 1-2 embert, és bevágták őket a pénztárgép mögé. Így történhetett az, hogy nem láttam egy eladót sem amíg bent voltam, azért haladtak lassan a sorok mert az életükben először pénztárgép mögött ülő eladóknak nem sok fogalmuk volt eddig arról a munkakörről. Így már nem láttam értelmét az utólagos reklamálásnak senkinél, gondolom véletlen hiba folytán volt kevés pénztáros abban az időszakban az áruházban és csak átmeneti megoldás volt a dolgozók pénztár mögé állítása, azóta már sokkal jobban odafigyelnek arra, hogy ilyen még egyszer ne történhessen meg, ugye?
Üdv
András
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.08. 00:30:21
Megdobbent 2010.02.08. 00:31:44
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.08. 00:32:01
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2010.02.08. 00:36:56
Chaby 2010.02.08. 00:56:44
Morci úr · http://suttyok-ket-kereken.blog.hu 2010.02.08. 04:54:53
csalot-keresunk.5mp.eu
nono12345 2010.02.08. 06:11:11
Én is dolgoztaam interspárban,és ez sajnos nem egyedi és egyszeri alaklom volt .Nálunk is rendszeresen ez ment a pápán,amikor kevés volt a kasszás mert páran felmondtak,meg volt beteg is akkor beültették az osztályos kollégákat.Hogy miért volt ez jó?A kedves áruházvezetö összeségében az elöirt összlétszámnál kevesebbel oldotta meg és ezért megdicsérték,de nem csak szóban hanem borítékban is.a slusszpoén ebben csak az hogy amikor sokan voltak gyorsan beültettek 3-4 embert az osztályyokról a kasszákba,azokat akiknek a polcok töltése lett volna a dolguk,aztán amikor lement a roham visszamehettek az osztályukra,és volt hogy ez egy 8 órás müszakban többször is elöfordult.Aztán amikor a müszak végefelé ugynéztek ki az osztályok mint a katasztrófa súlytotta övezet,akkor jött az ügyeletes vezetö és leüvöltötte az osztályos dolgozók fejét hogy miért nincs feltöltve minden.Sokszor munkaidön túl csináltatták velük a munkát.Lehuzatták velük az munkaidörögzítö kártyájukat,és utánna irány vissza az osztály és töltés.Ha valakinek esetleg volt túlórája akkor elvették az idörögzítö kártyát.Szóval gusztustalanságok mennek.
richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.02.08. 06:15:14
imittto 2010.02.08. 07:03:52
Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.02.08. 07:44:14
Panni CsP · http://csajokespasik.blog.hu 2010.02.08. 07:59:16
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2010.02.08. 08:19:21
De ő legalább vidám volt.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.08. 08:39:15
@Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker: Üdv földi!
1. lásd fentebb, 2. Mi a fasz az a "Magyaruk" és milyen nyelven van? 3. A pékek többsége valami mimikri következtében pirospozsgás és kerek képű, azaz cipóképű lesz. Cipóképpel meg csak mosolyogni lehet...
Meklén és Tamara 2010.02.08. 08:53:21
homer7 2010.02.08. 08:56:54
Amúgy én sem vásárolok már ott, mert meguntam a nagy várakozást.
Laceeka82 2010.02.08. 09:20:02
movhu 2010.02.08. 09:29:01
2010.02.08. 09:40:48
kulup 2010.02.08. 09:52:49
LouiS 2010.02.08. 09:54:19
BTW én általában SPAR-ban vásárolok, de ilyet még nem tapasztaltam.
akos147 2010.02.08. 09:55:31
Matiz Papa (törölt) 2010.02.08. 10:08:33
Delfinci 2010.02.08. 10:09:30
A város legnagyobb sparja viszont attól jó, hogy összesen 2 db pénztár van benne. Vagy 4? Lehet, hogy mindkét oldalról lehet menni, már nem emlékszem, mert ritkán járok oda. Drága hely, meg a sor is hosszú...
Tescoban már hónapok óta egynél több ember nem állt előttem sorba! :)
Eric_Cartman 2010.02.08. 10:28:50
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.02.08. 10:44:07
2010.02.08. 11:01:03
100holdas 2010.02.08. 11:13:02
R.T. · http://rendszergazda.eu 2010.02.08. 11:15:12
Peetee 2010.02.08. 11:55:53
Ez a f@sz megoldotta a problémát kb. 4 perc alatt így, csak hogy mehessen tovább rejszolni a kis irodájába.
Az, hogy odakint áll a bál: leszarja.
Majd amikor a főnöke elolvassa ezt a cikket az interneten, bemeséli ,hogy az nem is úgy volt, meg nem is így történt, meg nem volt több 120percnél az egész, és legalább 40busznyi ember jött be egyszerre, és mindegyik kártyával fizetett két csokit, és BLA-BLA-BLA. És ennyi, ezzél vége a történetnek. Mehet vissza rejszolni a kis irodájába...
Kocsari Antal 2010.02.08. 11:58:03
Lehet kicsinyes vagyok, de jól esett: 3000 Forintért vásároltam, és 10 Forintosokkal fizettem... Höhö...
Miközben számolgatta, halkan megjegyeztem: máskor majd nem kekeckedsz, Rozi...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.02.08. 12:19:41
r22op 2010.02.08. 13:19:38
Máskor majd jól elküld a fenébe, mert tudod hogy 50 db-nál többet nem köteles elfogadni ugyanabból az érméből.
Szóval ne légy kicsinyes, mert te is kerülhetsz ilyen helyzetbe: Neked ad vissza egy rakat aprót... He-he:-)
Mostfigyelj · http://csalokat-keresunk.blog.hu 2010.02.08. 14:08:37
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.02.08. 15:40:27
szmoker (Homo Trollicus) 2010.02.08. 16:52:25
nyíregyházi betti 2010.02.08. 16:58:06
A kereskedelemben nincsenek, nem lehetnek normaidők. Ezt egyes "tehetséges" karrierista vezetők képtelenek megérteni. Az a fixa ideájuk, hogy emberhajszolással megoldható a probléma.
Eme vadkapitalista viselkedésmód előfordul a magyar és a külföldi tulajdonú cégeknél egyaránt.
Még mindig nem ismerték fel, hogy a frontvonalban (eladótérben) dolgozókkal való rossz bánásmód, hosszabb távon csökkenti a profitot.
Az emberek többsége nem azért megy vásárolni, hogy élvezze más munkavállalók szenvedéseit és annak következményeit. (Üres polcok, fáradt ideges eladók, stb.) :-((
kaboca36 2010.02.08. 17:05:18
nyíregyházi betti 2010.02.08. 17:15:40
hassel 2010.02.08. 18:13:41
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2010.02.08. 20:38:15
"A kasszasor - amiről eddig még nem nagyon írtam - a Tesco Achilles ina. Azok számára, akiknek az agyuk az Achilles ín: ez a leggyengébb pontot jelenti. Ugyebár a kasszasoron lehet kivinni a legtöbb árut, hiszen itt történik a fizetés, itt cserél gazdát a termék és a pénz. Ezért van az, hogy a legtöbb rémtörténet a kasszásokhoz kapcsolódik. Mivel a Tesco rendszere meglehetősen fejlett, azt is lehetne mondani, hogy baromira mindegy, ki ül a kasszában. Ha lenne keze, feltehetőleg Toto kutya is el tudná végezni ezt a munkát. A truváj abból áll, hogy a terméket a vonalkódos felével el kell húzni a vonalkód-leolvasó előtt. Ez az egy mondat gyakorlatilag a kasszások képzésének a lényege. Persze vannak mindenféle buktatók, hiszen egyesek étkezési jegyeket váltanak be, mások meg üvegvisszaváltós cédulákat vásárolnak le, és ez baromira meg tudja zavarni a dolgokat. De általában megy minden, mint a karikacsapás. Onnan ismerem a kasszarendszert, hogy volt nálunk egy olyan oktatási forma, amit Multi Skill-nek hívnak. Ez azt jelenti, hogy minden egyes dolgozónak ismernie kell a kasszák működését, hogy vészhelyzetben - ez alatt a nagyszámú vásárlótömeget értik - bárki beülhessen kisegíteni. Ennek okán jómagam is hónapokat töltöttem el, mint kasszás és csak a szerencsémnek köszönhetem, hogy sikerült kikerülnöm ebből a körforgásból, amit frankón csak antidepresszánsokkal tudtam elviselni. A kasszás nyolc órát dolgozik. Ebből fél óra ebédszünet és tíz perc pihenő. A többi meg arról szól, hogy elhúzzák az árut a lézer előtt."
Riska 2010.02.08. 21:37:19
zovar 2010.02.09. 06:54:49
Bár engem nem nagyon izgatott a dolog, az ezerféle péksüti nevét meg kódját sem tudtam. Ami kerek volt, az zsömle kódon, ami hosszúkás az kifli kódon ment. És csodálkoznak egyesek, miért nincs eladó (sem) az osztályokon.
Inter Face 2010.02.09. 18:22:12
Inter Face 2010.02.09. 18:32:29
ragi 2010.02.19. 09:49:36
Tudtok olyan üzletet Budapesten, ahova tömegközlekedéssel el lehet jutni? Én szívesen kipróbálnám, de BKV-törzsutas vagyok (és persze nem sikeres ember). Addig marad a sarki Spar...