A Homár sem érti, miért kell a törvényben előírt 15 munkanapot várni egy hivatalos email válaszára. Nincs egy darab alkalmazott, aki ügyfélkapcsolattal foglalkozik? Erzsi szerint már az is öröm, ha egyáltalán reagálnak:
Meg tudja valaki mondani, hogy az elektronikus levelekre mennyi idő alatt kell válaszolni? Mert kell, legalábbis illik. Aztán az sem mindegy, hogy mennyire hivatalos a válasz, ha egyáltalán érkezik. A következő leveleimről van szó:
1.) Az UPC-nek írt emailemre 2008, januárja óta nem érkezett válasz!
2.) Az Apeh-nek írtam egy emailt (a hivatal ügyintézője ajánlotta, hogy így kérjek állásfoglalást egy eldöntendő kérdésben), ez év január 27-én, a válasz február 24-én érkezett, de legalább válaszoltak. A kerületi polgármesteri hivatal azonban nem fogadta el az állásfoglalást, mert "ez csak egy email".
3.) Az Egészségügyi minisztérium ügyfélszolgálata ezidáig még nem reagált a 2010. január 29-én írt emailemre! Lehet, hogy jobban jártam volna postán küldött levéllel.
Ilyen körülmények között nem fog gyorsan terjedni az elektronikus ügyintézés!
Eric_Cartman 2010.03.10. 12:17:02
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.03.10. 12:19:23
Eric_Cartman 2010.03.10. 12:19:34
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.03.10. 12:20:47
akikaztmondjákni 2010.03.10. 12:23:12
zornica 2010.03.10. 12:23:40
akikaztmondjákni 2010.03.10. 12:24:19
Sose.
JÓ VICC!!!!!!!:D
AlexWolf 2010.03.10. 12:25:05
akikaztmondjákni 2010.03.10. 12:27:23
Utána meg azt is leszedik, h mé' szedték le.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 12:27:55
Zulu 0700-kor.
akikaztmondjákni 2010.03.10. 12:30:35
Bandi a hegyről 2010.03.10. 12:32:22
Nanemá 2010.03.10. 12:35:32
"APEH/állami szerv kizárólag posta, ajánlva-tértivevényesen." - Ezt cáfolom. Én beadtam egy fellebbezést az APEH ügyfélszolgálatán, személyesen, majd 3 hónapig nem történt semmi. Aztán írtam egy reklamáló eMailt, amire AZONNAL kaptam egy automatikus nyugtázó választ, IKTATÓSZÁMMAL, majd másnap egy humanoid is írt, hogy továbbította a levelemet az ügyintézőmnek, végül két hét múlva lezárták az ügyemet, úgy, hogy az számomra kedvező kimenetelü volt-igaz, a határozatot jól visszadátumozták, hogy ne derüljön ki a három havi semmittevés, és az, hogy csak a sürgetésemre kezdtek el dolgozni.
zornica 2010.03.10. 12:53:48
neos 2010.03.10. 12:55:43
Az alapvető, hogy hivatalok egymás leveleit nem fogadják el. Ha elfogadná egy másik hivatal megállapitását, akkor ennek hivatalnak a vezetői önérzetükben lennének megsértve. A másik hivatalnak nem mondhatja, hogy nyalja ki, ne üsse bele az orrát. Inkább neked küldi a levelet, hogy borzasztóan sajnálja, de nem áll módjában elfogadni mert az egy e-mail, mert van benne nagybetű, mert itt nem erről van szó, mert ma hideg van, mert ide nem az a szám kell stb...
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 12:57:12
reunalla 2010.03.10. 12:57:30
reunalla 2010.03.10. 12:58:47
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.10. 12:58:56
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 13:00:19
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 13:01:19
Ha bedugod a pendrájvot, akkor ki is nyomtatják. De az már feláras, azt hiszem.
reunalla 2010.03.10. 13:02:08
Bandi a hegyről 2010.03.10. 13:03:16
vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.03.10. 13:04:35
Unbiased 2010.03.10. 13:06:29
Mosi 2010.03.10. 13:07:13
reunalla 2010.03.10. 13:07:21
akikaztmondjákni 2010.03.10. 13:09:38
De csak akkor, ha nem akarsz szoptatni egy ATM elött, permetkék kendőben és nem vonják le kétszer a számládról egymás után a 7 millát!FONTOSH!
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.10. 13:16:41
Öööööö, miben?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.10. 13:17:24
ad "2.) Az Apeh-nek írtam egy emailt (a hivatal ügyintézője ajánlotta, hogy így kérjek állásfoglalást egy eldöntendő kérdésben), ez év január 27-én, a válasz február 24-én érkezett, de legalább válaszoltak. A kerületi polgármesteri hivatal azonban nem fogadta el az állásfoglalást, mert "ez csak egy email"."
Az APEH rendelkezik elektromos tanúsítási és -elfogadási rendszerrel, a polgármesteri hivatalok többsége pedig nem, egyrészt a kötelező feladatok forrásának állami elvonása miatt, másrészt meg nincs minden jegyzőnek informatikus rokona. Az ügyintéző amikor megkap egy e-mailt- hacsak nincs aláírási és kiadmányozási joga - továbbítja, legjobb esetben válaszlevél-tervezettel a főnökének, kinyomtatja, elküldi iktatásra, a főnök jóváhagyja, ügyintéző a választ is kinyomtatja, főnök aláírandójába teszi, aztán ha majd aláírta, postázza - akár dróton is. Ha találnak benne elírást stb, elölről kezdődik az egész, és egy ügyintézőnek egy napra van vagy 10 ügyirata.
ad "3.) Az Egészségügyi minisztérium ügyfélszolgálata ezidáig még nem reagált a 2010. január 29-én írt emailemre! Lehet, hogy jobban jártam volna postán küldött levéllel."
Nem is fog, nem is lehet közvetlen ügyed a minisztériummal, de ha már nem tudtad feljebb kezdeni, valóban tértivevényes levéllel kellett volna, azt továbbítják az illetékes országos főhatósághoz, az megválaszolja és jelent a minisztériumba. Ettől aljasabb és célravezetőbb megoldás, ha a pl. piszlicsáré szaroskodással kapcsolatos sirámaidat elküldöd az Országos Tisztifőorvosnak, a levélben is feltüntetett módon elektronikus másolatban az egészségügyi miniszternek és az emberi jogok ogy biztosának...
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.03.10. 13:17:59
elwood 2010.03.10. 13:19:09
szerintem várj türelemmel
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.03.10. 13:20:25
reunalla 2010.03.10. 13:22:41
amúgy meg minden ilyen e-mailbe, amit a szolgáltatóknak küldök beleírom, hogy hajlandó vagyok 8 munkanapot várni a válaszra...eddig még mindenki betartotta (na jó az e.on postai levélben válaszolt, de legalább 3 példányban :D )
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.10. 13:30:13
Sz@beee (törölt) 2010.03.10. 13:30:38
upc on-line · http://www.upc.hu 2010.03.10. 13:54:30
Amennyiben Ön a UPC ügyfélszolgálatának e-mailt küld, automatikusan kap egy visszaigazoló üzenetet, amiben a bejelentéséhez rendszerünk generál egy egyedi iktatószámot, melyet ha eljuttat a upconline@upc.hu email címre, azonnal megvizsgáljuk a panaszát. Ha Ön nem kapott ilyen visszaigazoló levelet, illetve iktatószámot, akkor valószínűleg el se jutott cégünkhöz a kérdéses üzenete, aminek számos oka lehet - ha kérdése még aktuális, természetesen továbbra is lehetősége van feltenni e-mailben, weboldalunkon keresztül:
www.upc.hu/ugyfelszolgalat/kapcsolat/lepjen-kapcsolatba-velunk/
É2I 2010.03.10. 13:54:48
Igen, ezen én is elmosolyodtam.
A poszthoz meg annyit, hogy a hivatalok alapból nem válaszolnak _csak_ a határidő napján, sokszor akkor is csak azt, hogy hivatalból megtoldták 30 nappal a válaszadást. (Kivéve, ha pénz kérnek tőled. Az jön azonnal, tértivevénnyel.)
A szolgáltatók meg simán nem győzik, így egy szintig tojnak rá. Amelyik email nem jön naponta a kötbérezés, hatóság, stb. megemlegetésével az nem is fontos ;P
upci 2010.03.10. 13:56:56
reunalla 2010.03.10. 14:00:28
Egyéves Önkéntes 2010.03.10. 14:15:20
Your browser may not support display of this image.
Na gondoltam, ezek a svédek ezért tartanak ott.
staropramen 2010.03.10. 14:21:05
Ez teccccik!
Főleg a célba nem ért üzenet, aminek -mint tudjuk- számos oka lehet.
Megjegyzem, hogy amelyik ügy 2008 januárja óta nem oldódott meg magától annak már úgyis mindegy.
elwood 2010.03.10. 14:31:10
Diódejó · http://www.festekszer.hu 2010.03.10. 14:33:05
hakereselesnemtalalsz.blog.hu/
itt az Ikea Kamu-t érdemes elolvasni...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 15:00:13
Kivéve, ha azt is elkeveri a Pofta.
Amúgy meg 13. havi bér...? Majd ha a hivatalokban dolgoznak, akkor...
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2010.03.10. 15:13:06
MosoMasa 2010.03.10. 15:21:53
Kizárólag csak akkor hivatalos, ha ők küldenek neked - és akkor azt is leszarják, ha ne kapod meg.
Evvan!
pika001 2010.03.10. 15:37:25
pika001 2010.03.10. 15:37:25
pika001 2010.03.10. 15:38:30
egy ügyintézőnek egy napra van vagy 10 ügyirata
Ez ugye inkább 100? Még ha nagyon utánajárós 10 ügy, az is max 2 óra, esetleg informatikai, gépelési kihívásokkal 2,5 óra
pika001 2010.03.10. 15:44:04
jabor 2010.03.10. 16:05:03
További magyar hang 2010.03.10. 16:06:00
Dr. Kix 2010.03.10. 16:10:06
Nanemá 2010.03.10. 16:12:40
Szövegértelmezésből elégtelen, leülhetsz.
lgt99 2010.03.10. 16:33:08
Azonnal válaszoltak (hogy nem illetékesek), sőt értesítették a külügy és az igazságügy illetékeseit, akik szintén szépen válaszoltak (ki levélben, ki emilben), de a ténylegesen illetékes igazságügyi főosztályvezető elmagyarázta, hogy a szép új digitális okmńykiállítási rendszer nem tudja kezelni a problémámat, csak ha előzetes letartóztatásban, börtönben, pszichiátria zárt osztályon, vagy kórházi elfekvőben lennék. Akkor inkább nem kellenek a papírjaim.
Most az állaompolgári jogok biztosának küldtem egy emilt, hátha ő elmondja az igazságügynek, hol találják a csodás kártyagyártó gépükön e PRINT gombot, amelyet megnyomva a digitálisan tárolt adataim újra egy papagályszínű és egy világoskék plasztiklapra kerülhetnek.
Egyébként felháborító, hogy a régi papír alapú rendszerben a magyar konzulátusoknál simán lehetett személyi igazolványt is igényelni, de a technika fejlődésével ez már nem lehetséges,
iurko 2010.03.10. 17:00:09
Javaslom fordulj a konzuli szolgálathoz.
A konzuloknak a hazatérés jogát kell biztosítanunk magyar állampolgárok számára. Egy elvesztett vagy ellopott útlevél bejelentése után ez például azt jelenti, hogy a konzul a bejelentő részére kiállít egy hazatérési igazolványt. A személyazonosság megállapítása olykor egyszerűen zajlik, néha azonban a konzulnak szabályos nyomozómunkát kell folytatnia a dokumentumok kiállítása előtt.
Távollétedben pedig nem fognak okmányt pótolni, mivel a fényképet is a helyszínen az okmányirodában készítik és az ügyintéző előtt kell aláírni az igénylő lapot. Az aláírást beszkennelik és rávarázsolják az okmányra.
Namármost nézzünk egy nagyon egyszerű, életszerű példát: ha valaki pl. a nevedben csináltatna egy személyit, adóigazolványt, jogsit, nyitna egy bankszámlát, esetleg kötne egy mobiltelefon előfizetést és elmenne egy hiperbe, ahol jól bevásárolna műszaki cikkekből - természetesen hitelre - akkor valószínűleg Te lennél a legjobban felháborodva, hogy ez a mocsok állam, hogy a nyavajába állíthat ki személyes megjelenés nélkül okmányt. Te pedig nyöghetnéd a végrehajtást.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.10. 17:15:47
hat a NET sok mindenre alkalmas, de van amire nem
iurko 2010.03.10. 17:21:46
Lássuk a közigazgatási problémákat:
"Apeh-nek írtam egy emailt (a hivatal ügyintézője ajánlotta, hogy így kérjek állásfoglalást egy eldöntendő kérdésben), ez év január 27-én, a válasz február 24-én érkezett"
Az emberek egy része hajlamos azt hinni, hogy ő az egyedüli ügyfél ebben a nyomorult országban és természetesen azonnal választ akarnak mindenre. Ki kell ábrándítsalak: ez az olyan fejlett közigazgatással rendelkező országokban sincs így, mint pl. Ausztria, Svájc, USA, Németország stb. Ennek a magyarázata elég egyszerű: sok ügyfélnek sok kérdése van. Mivel jó munkához idő kell és az államigazgatásban az ügyfélszolgálatok ügyintézői rendkívül leterheltek (nem ők meresztik a hátsójukat egész nap) és az ügyfél is szeretné a választ belátható időn belül, kitalálták az ügyintézési határidő intézményét. Ez jelenleg 22 munkanap. Következésképpen beírásod nem helytálló, mivel az APEH határidőben válasszolt.
A PM Hivatal pedig jogosan nem fogadja el az állásfoglalást, mivel nincs közokirati formába öntve. Elég okot adna a visszaélésre, ha a különböző hatóságok kinyomtatott e-mailekre alapoznák a döntéseiket. Az apekos cucccra igenis kell pöcsét, aláírás, úgy lesz belőle közokirat. Persze egyszerűbb lett volna, ha a PM Hivatal a Ket-nek megfelelően jár el és belföldi jogsegély keretében megkeresi az apekot és nem Téged nyom a bürokrácia útvesztőibe.
Az Egészségügyi Minisztériumnak szintén 22 munkanap áll rendelkezésére, azonban ezt a határidőt a közig. szerv vezetője egy alkalommal újabb 22 munkanappal meghosszabbíthatja. Erről azonban értesítenie kell. Előfordulhat az is, hogy nem megfelelő hatósághoz fordultál, ekkor az ügyet át kell tenni ahhoz a hatáskörrel rendelkező illetékes hatósághoz. Az áttételre 5 munkanapjuk van és arról is értesíteniük kellett volna.
Fapuma (törölt) 2010.03.10. 18:56:19
kovetkeztetes: hivatala valogatja
zanzibári lány 2010.03.10. 19:03:51
zanzibári lány 2010.03.10. 19:16:43
Eric_Cartman 2010.03.10. 19:17:29
zanzibári lány 2010.03.10. 19:18:08
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.10. 20:28:51
Az ügyek intéződése meg, nem hiszem, hogy sokkal tovább ülnének a dolgok felett az ügyintéző, mint ha papíron menne az intézés.
A másik. Válaszolni attól még lehetne egy levélre - sok cég, hivatal még ennyit se tesz.
kerítésszaggató betonalkoholpista 2010.03.10. 21:22:16
Hát má' hogy halt volna meg a csóré, amikor még meg sem született?
Amíg ügyintézős mail-emre választ nem kapva, később ezt megreklamálva olyan lehet a reakció, hogy aszongya "Ja, hogy ímélben teccett, tessék inkább NORMÁLIS levélben."
Online ügyintézés nincs (még?), de nincs igazi online kereskedelem sem, mert amíg nagy százalékban az is arról szól, hogy a fotosoppal feltupírozott gagyi szart hogyan sózzuk rá a parasztra, és nem arról, hogy ugyan ne koptassam már a patáim órákig valami után, ha egy klikkelés után hozza másnap a postás.
És nincs online álláskeresés sem, mert amíg naivan azt hiszem, hogy az oldalon látott álláshirdetés mögött egy tényleges betöltetlen, mielőbb betöltendő állás van, közben meg toborzó/kölcsönző cégecskék egész évben futtatják a hirdetéseiket, mondván, ha megbízójuknál elhajtanak valakit, van a mappában egy kazal jelentkezés; olyanoktól, akik azt hitték hogy...
Stb, stb...
Az internetes ügyintézés hiánya vagy silánysága viszont igazán gáz és szégyen
olyan szolgaltatók esetén, akik maguk is internetes területen szolgáltatnak, úgymint UPC, Vatera ügyfélszolgálat, hadd ne soroljam.
DE! Legalább van online párkeresés... Az legalább műxik. Sőt, már van egy generáció, ahol már szinte ez a kizárólagos; ahol a rádmosolygok-leszólítlak az utcán/buszon már szóba se jöhet, mert az milyenmá'.
Ezt látván azt gondolom, lesz majd egyszer online ügyintézés is, sőt, az lesz a NORMÁLIS.
Bettyno 2010.03.10. 22:14:23
A KET legújabb változata szerint a T. ügyfél megválaszthatja a kapcsolattartás módját. Szóval valszeg a közokirat dologgal lehetett a probléma. Nálunk, mi elfogadjuk az emileket, csak max. nem reklámozzuk ezt:-P De elfogadjuk, és ha az ügyfél kifejezetten kéri, akkor így is válaszolunk neki, de alapból nyomtatásban válaszolunk, és az aktába mindig bele kell nyomtatni az elektronikus levelezést.
Egyébként nagyon sajnálom, hogy sok ügyfél azt hiszi, hogy minden közalkalmazott csak a seggét vakarássza. Nincs így. Nálunk havi 300-400 ügy jut egy ügyintézőre. Érdemi és emberközpontú döntéseket nem lehet futószalagon meghozni.
Arról nem beszélve, hogy néhány ügyfél úgy ír kézzel, hogy félnapok mennek el azzal, amíg kibogarásszuk mit akar, volt olyan levél, amit el sem tudtunk olvasni, pedig az egész iroda azt bűvölte.
Bettyno 2010.03.10. 22:23:25
nekem vannak olyan ügyeim, hogy a társhatóság pancsersága miatt, két óra múlva ott tartok, hogy az ügyfél címét sem tudom
ki ne talál már, hogy egy ügyintézőnek 10 ügye van egy nap...persze
lgt99 2010.03.10. 23:51:59
Ugyanakkor a mai technikai szint mellett pont a konzulátus tudná hitelesíteni, hogy én azonos vagyok magammal (ahogy ezt minden gond nélkül megtette, amikor felhatalmazást adtam rokonaimnak az új bankkártyám felvételére, vagy a bankszámlámhoz való hozzáférésre), majd diplomáciai postával eljuttathatná az elektronikus közhivatalok blablabla nevűekhez, és így veszélytelenül újra lehetne nyomtatni azokat a lapocskákat. A fénykép és aláírás az ügyintéző előtt nem nagyobb garancia az "önazonosságra". Esetemben az azonosítást az is megkönnyíti, hogy nincs olyan hülye, aki helyemben lenne a vádlottak padján (nincs is ilyen, forgószék van, legalábbis a zágrábi bíróságon)
Pont ilyen esetekben igazán működhetne a rendszer értelem, és nem szabályszerűen. Ilyen levelezések után érzem úgy, hogy a hivatalnokaink csak arra használják a szabályokat, hogy megmagyarázhassák, mit miért nem lehet. Soha nem felejtem el ahogy egy vidéki város okmányirodájának tök üres gépjármű osztályán 3 "hölgy" kávézgat, piszokul nincs dolguk, de a "szigorú sorszámozási rendszer miatt nem tudnak velem foglalkozni". Láthatóan mással se. A szomszéd város okmányirodájában, ahol nincs külön gépjármű csoport, szinte csak az előző városból átrándult, láthatóan felháborodott ügyfelek vártak a sorukra, és láss csodát, az ottani kis csapat gond nélkül megoldotta minkinek a gondját. Ők dolgoztakm a nagy szomszéd ötszörös létszámú csapata helyett.
Hála Istennek, azért még vannak hivatalnokok, akik a köz szolgáinak tartják magukat, remélem idővel még többen lesznek.
aya_nielsen 2010.03.10. 23:55:43
Chaby 2010.03.11. 02:27:40
Bocs de erről ez jutott eszembe. Bár a magyar online ügyintézés még meg sem született igazán, nem hogy haldokolna. Még vajúdásos időszakban van. Még kábé tíz évig :(
nyulambulam 2010.03.11. 05:54:08
Igaz, mindkettő szédületes marhaságot.
zanzibári lány 2010.03.11. 06:30:10
Sovány vigasz, de könyvet már többször vettem online módon, sikerrel.
pika001 2010.03.11. 08:21:27
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.11. 11:01:30
horex · http://horex.uw.hu/ 2010.03.11. 11:32:31
Én is tudok cifra emilezést az államhatalommal, de leirni sem érdemes, változás egyhamar nem lesz, bár van pár kivétel
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.03.11. 15:45:48
A politikai döntéseket igénylő ügyekről akkor még nem is volt szó.
klónozott vadegér 2010.03.15. 22:54:05
Clearman 2010.04.10. 10:39:29
2010.05.30. 14:12:09
A lényeg a profit. Nem vesznek olyan node-t ami elbír 500 végponttal, mert az drágább, különben is, minek ha egy harmadannyiba kerülő kínai szar elbír 350-t? Szóval jó lesz a 250-es is, az előfizető meg kapja be, ugyis dolgozik egész nap, a legtöbb szakadozást, ingadozást észre sem veszi.
Hát így megy ez, nem csak Magyarisztán-ban hanem mindenhol a világon. Nagytőkés, globalizált, profitorientált, költségcsökkentő menedzser-gondolkodásmód.