Tékozló Homár

Légből kapott parkolási bírságokkal fenyegetőznek Vácon?

2010.03.22. 13:45 | ge | 58 komment

Nicolason 8 évvel ezelőtti parkolási bírságokat akar behajtani a váci Creditexpress, többek között olyan időszakra is, amikor az autó még nem is volt a tulajdonában.  De mikuláscsomagot később sem kapott, úgyhogy nagyon nem érti miről van szó, szerinte ez csak hasraütésszerű fenyegetés.

Egy nagyon érdekes pénzkereseti lehetőségről szeretnék beszámolni. Természetesen ez nem mindenkinek adatik meg, csak egy bizonyos Creditexpress nevű behajtócégnek. Mostanában folyamatosan kapok tőlük fenyegető leveleket, miszerint és parkolófecni nélkül parkoltam Vácon többször is, dátum szerint 2002. márc. 14, aug. 23, okt. 22,  2003. okt. 29, és nov. 10.-én. Ezért azonnal fizessek kb. 64000. -Ft.ot, mert különben feljelentenek, lecsuknak, felnégyelnek, stb.

Nem szoktam válaszolni nekik, nem is kerestem meg a céget, hogy tisztázzam magam, mert már többször hallottam, hogy ezzel végleg elismerném hogy bűnös vagyok, és támadási felületet adnék nekik.
Azonban van néhány érdekes dolog a történetben:

1. Az autót amire hivatkoznak, 2002. októberében vettem, természetesen azonnal a nevemre írattam. Akkor hogy parkolhattam márciusban és augusztusban a nevezett helyeken? Persze gondolom lekérték a nyilvántartásból az adatokat, de akkor hogy dolgoznak ott, ha annyi eszük már nem volt, hogy azt is megnézzék, mióta enyém az autó?

2. Mikuláscsomagot nem találtam az autómon eddig, ill. egy alkalommal igen, amikor egy olyan helyen parkoltam, ami addig ingyenes volt, és nem vettem észre hogy onnantól fizetni kell. Ezt a büntetést még aznap befizettem, de ez 2007.-ben volt. Ha igaz lenne is a másik három parkolás, miért 2009.-ben kezdenek el levelezni? Persze nem ajánlott levélként jönnek a fenyegetések, hanem sima postával. Vajon köteles lennék-e megőrizni egy hét éves parkolófecnit? Bizonyítsák be ők, hogy nem fizettem! 7-8 évvel ezelőtt!

3. Egy Bizonyos Dr. XY ügyvéd, a Kerident Kft (a váci parkolás társaság) alkalmazottja is küldözget ilyen leveleket, úgy látszik továbbadták a követelést a Creditexpressnek. Ettől a bizonyos ügyvédtől szoktunk kapni egy másik követelést is, azon 2002.-es dátum szerepel mint fizetés nélküli parkolás, az apám nevére jön mindig, az ő autójára.  Csakhogy az apám 1999.-ben meghalt. Vajon mennyibe kerül a túlvilágról egy ajánlott levél az ügyvédnek? Vagy lehet-e onnan telefonálni, és ha igen, a telefontársaság hogy hajtja be a beszélgetés díját?

4. Kb. egy éve a cégnél, ahol dolgozom, (kb. 20-an vagyunk) legalább tizenöten kaptak ilyen középkorból eredeztetett fizetési felszólításokat, persze már senki nem emlékezett, hogy mi volt öt évvel ezelőtt, többen megijedtek, és befizették a harmincezer forintokat. Ha csak egy embert így lehúznak, abból rengeteg új áldozatnak lehet fenyegető leveleket küldözgetni, és dől a lé.

5. Ha mégis beperelnek, perelhetek-e én is, és követelhetem-e a költségeim megtérítését kamatokkal együtt, mivel szombat délelőtt írom ezt a levelet, és mivel az én időm nekem a legdrágább, ezért óránként mondjuk egy jobb sztárügyvéd óradíját számolom fel az életemből elvett idő kompenzációjaként?

Ennyi!
Köszönettel:
Nicolas
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hawkeye 2010.03.22. 13:46:32

Ne végy tudomást róla!

hawkeye 2010.03.22. 13:47:44

Mármint a levelekről. Remélhetőleg nem ajánlva, vagy tértivevénnyel jönnek.

Demotivation postah · http://www.demotivalo.com 2010.03.22. 13:49:41

: )
Én se vennék tudomást róluk a helyedben.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.22. 13:51:15

"Nem szoktam válaszolni nekik"

Idióta taktika a homokba dugni a fejed. Tessék reagálni az ajánlott levelekre!

Sima levél mehet a kukába, ne izgasd magad!

Az nem mentség, hogy 2002-es eset. Ha mindig időben küldték a(z ajánlott) felszólító leveleket, akkor érvényes lehet.

A bíróságon mindenképpen védekezhetsz azzal, hogy mikor meghozták az egyéves törvényt, kidobtál minden régebbi bizonylatot, ezért nem tudod bemutatni. Arról nem tehetsz, hogy az alkotmánybíróság megsemmisítette azt a törvényt.

Rejtélyes 2010.03.22. 13:51:49

Elévült, nem tudják bizonyítani, hogy kaptál bármikor felszólítást :D Majd a tárgyaláson (ha lesz, kb 0.001%), kérdezd meg, hogy mutassanak bizonyítékot, hogy te bármit átvettél tőlük, és te azt az aláírásoddal nyugtáztad. Ekkor az ő üdvédjük hebegni-habogni kezd, majd kéri a per megszüntetését :D

Tökös Veréb 2010.03.22. 13:52:41

erről is zepteresek tehetnek.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.03.22. 14:04:36

A 2006. december 22. előtti parkolások esetén az ötéves elévülési időt kell alkalmazni.

Ha az utóbbi 5 évben nem érkezett ajánlott levélben felszólítás, akkor bizonyosan elévültek a követelések.

Buher 2010.03.22. 14:19:16

Nehogy valaki befizessen ezeknek egy petákot is.
Nem létező humbug az egész...csak pénzt akarnak lehúzni az emberektől.
Rendőr ismerős már nyomoz utánuk...mert Ő is kapott, hasonló levelet:(
Remélem sitten rohadnak meg.

Énbagoly 2010.03.22. 14:21:12

Ez már csak egy szemét lehúzási kísérlet.
Az a szomorú, hogy még mindig vannak olyanok, akik megijednek egy ilyen levéltől, és fizetnek.

juhaszvik 2010.03.22. 14:22:04

Nicolas (posztoló): az a kérdés, hogy parkoltál-e szabálytalanul. ha nem, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül toljál rájuk.
ha igen, akkor lelkiismeret-furdalással.

Secnir 2010.03.22. 14:34:00

nem mentség, hogy apád '99-ben meghalt.
lehet, hogy Balogh Sírkő Bodmér fizetőssé tette a temetőt, így csak napi 8 órát lehet egyhuzamban ott parkolni...

juhaszvik 2010.03.22. 14:39:34

@Secnir: ja hogy azok nem is reklámanyagok voltak, hanem mikuláscsomagok? :)

Secnir 2010.03.22. 14:42:12

@juhaszvik:
most így utólag...
...vízálló csomagban volt, rajta a számlaszámmal...

2010.03.22. 14:42:43

@Rejtélyes:

Az elévülés megszakításához csak az kell, hogy megkíséreljen értesíteni a parkolótársaság, nem feltétel, hogy igazolni tudják, hogy te azt át is vetted, vagy hogy beállt a kézbesítési vélelem. (Az csak a fizetési meghagyás végrehajthatóságához kellene.) Tehát bizonyítékként az ügyvéd szépen be fogja mutatni a postakönyvüket, hogy ők ekkor és ekkor postára adtak neked egy levelet, és máris él az elévülés megszakítása.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.03.22. 14:55:54

@tff: Bármilyen formában is történjék az írásbeli felszólítás, ahhoz az elévülést megszakító joghatály csak akkor fűződik, ha az az ellenérdekű félhez meg is érkezik.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.03.22. 15:22:29

A parkolószelvény, amit az automata ad, az nem 1 év után lekopó tintával van nyomtatva?

Eastbay1 2010.03.22. 15:33:32

Én Nicolas helyében (ha sok ideje és játékos kedve van) felkeresnék egy ügyvédet vagy jogsegély szolgálatot, hogy mennyire lehet őket megszivatni.
Talán még levehetsz róluk némi pénzt is, mert hamis adatokkal (okirathamisítás?) próbálnak becsapni.
Mondom, van ügyvéd aki ilyesmivel foglalkozik, talán a TASZ is ráugrik, de érdeklődhetsz a DAS-nál is.

Kenderice 2010.03.22. 15:37:32

@Olman: Nincs rajta tinta, hőpapíros nyomtatás. Azért tűnik el egy idő után.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.22. 16:29:13

"öbben megijedtek, és befizették a harmincezer forintokat."
Előbb kértek volna bizonyítékot...

Amúgy meg mikor halnak már ki ezek a fantombírságos buzik? Jó lenne már párat bekasztlizni vagy csak megverni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.22. 18:00:01

@tff: Hm, a postakönyv az pontosan hogy működik? Csak egy belső izé, vagy netán a Magyar Posta igazolja általa, hogy azt a levelet tényleg átvette kézbesítésre? Mert ha az előbbi, akkor az szvsz nem bizonyíték semmire. (Attól persze a bíróság ugyanúgy elfogadhatja, Abszurdisztánban élünk...)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.03.22. 18:03:38

atpijkamo · deciki.blog.hu/ 2010.03.22. 13:51:15
"Nem szoktam válaszolni nekik"
Idióta taktika a homokba dugni a fejed. Tessék reagálni az ajánlott levelekre!"

láttom write only mód van...
"Persze nem ajánlott levélként jönnek a fenyegetések, hanem _sima_ postával. "

Sasfióka 2010.03.22. 19:37:14

@promontor:
A postakönyvet a posta felülbélyegzi a levelek átvételekor. Mivel a postakönyvbe "hivatalosan" csak könyvelt küldeményt lehet beleírni, így a küldemény ragszámát, fajtáját, típusát és a feladáskor lerótt vagy díjhitelezett összeget is feltünteti a posta.

Az elévülés megszakításához nem elegendő feladni a levelet. Azt a címzettnek át kell venni vagy az átvételét megtagadni. Amennyiben a címzett az eredetileg ismert (vagy a lakcímnyilvántartásban szereplő) lakcímén vagy tartózkodási helyén elérhető, akkor az elévülés nyugvására sincs ilyen okból lehetőség, azaz ketyeg az öt év.
Ha az elmúlt években volt BÁRHOL egybefüggő, az elévülés megszakítását eredményező cselekmény nélküli vagy az elévülés nyugvását biztosító ok nélküli öt év, akkor bizony az elévülést a bírósági eljárásban figyelembe kell venni.
Fontos két dolgot tisztázni:
A követelés SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN nem évül el. A követelés állami kényszerrel történő érvényesíthetősége tud elévülni.
Az elévülés nem áll be hivatalból, csak KÉRELEM esetén lehet elévülést megállapítani és az elévülést ítéletben ki kell mondani.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.22. 19:58:27

@Sasfióka: OK, köszi a felvilágosítást!

A postakönyv már világos.

Az elévülés szabályai még nem teljesen, de ez gondolom nem is célja egy hárombekezdéses hozzászólásnak. ;-)

Akárhogy is, azt visszásnak érzem, hogy az ilyen fizetési felszólításaokkal való zaklatás egyoldalú játék: aki elszenvedi (feltéve persze, hogy tényleg jogtalan a büntetés és nem csak sunyításról van szó, mert azért az se ritka, sőt), az a legjobb esetben rengeteg bosszankodás, levelezés és utánajárás után azt érheti el, hogy végre békén hagyják. Aki viszont indokolatlanul zaklat, azt a végén soha semmilyen retorzió nem éri. Megvonja a vállát, aztán csinálja tovább egy másik baleknél. Na, ezen kéne változtatni.

Charles63 2010.03.22. 20:19:34

Én is a DAS-t tudom javasolni, de persze ehhez élő biztosítással kell rendelkezni náluk, utána full szolgáltatás 2,5 milla költségig évi 39 rugó biztosítási díj fejében. Ja és én is kaptam Szegeden a SZEPARK-tól hasonló leveleket egyre nagyobb összegekkel és egyre durvább fenyegetésekkel. Megvártam még bírósági szakba ér az ügy, azután bemutattam az adásvételit, amivel bizonyítottam, hogy már rég nem az enyém a kocsi, csak a vevő nem íratta át. Bebukták! A bírónő megkérdezte:miért vártam eddig? Elmondtam neki, hogy egyszer 1 perces túllépés miatt megbüntettek. Csak mosolygott rajta.

Hattory Hanzo 2010.03.22. 21:29:19

Én már kaptam olyan (természetesen sima levélként) felszólítást, hogy csak nekem, csak most elég, ha befizetem a szerintük nekik járó összeg felét. Deviszonthanemakkor überkamatok, meg bíróság, meg ilyenek. Napokig röhögtem rajtuk.

Tibike15 2010.03.22. 21:44:18

Kétszer parkoltam vácon 2004-ben, ebből egyszer jogos volt a pótdíjazás másodszor nem, mindkétszer megbüntettek de a rohadt görények egyszer sem tettek ki csomagot. Utána elkezdett ketyegni a kamat, mocskos büdös szemét lehúzás ez,amihez a törvények is aszisztálnak.
Gyakorlatilag valaki felírja a rendszámodat valahol, bxik kirakni csomagot, hogy legalább tudjad, hogy megbüntettek, utána meg el kezd ketyegni a kamat.
Ha jól tudom nem véletlenül elzavarták ezt a parkolási céget vácról.

dr. Bértollnok 2010.03.22. 22:14:15

@tff:
Az értesítési vélelem akkor történik meg, ha a levelet tértivevényesen kísérelték meg elküldeni hozzád. Éppen ilyen eseten vagyok túl. Az egyszerű postai küldemény semmilyen bizonyító erővel nem bír. Pl. külön élek a nejemtől, mert balhé van. Nem jelentkezek ki a lakásból, mert ugye vagyon megosztásnál ez nem jó buli. A küldemény jön a postán, a nejem meg kukázza jóindulatból. Szerintem elég életszerű történet.
Innentől neki kellene bizonyítani, hogy ez nem így történt.
A tértivevényes küldeményt úgy kell kezelni, mint egy kvázi okiratot. Az abban leírtakat cáfolni kell a terheltnek. Az egyszerű levél egy állítás, amit bizonyítani kell az állítónak!
Egyszerűen nem kell tudomásul venni a sima levelet, a bíróság lesöpri az asztalról.

dr. Bértollnok 2010.03.22. 22:19:01

Mellesleg most Vácon action van, mert ma én is kaptam egy levelet, gyanúm szerint egy Váci parkolás miatt. A csúcsok csúcsa, hogy a felszólító levélen csak a rendszámom van rajta és az összeg (28.000,- Ft). Ja és az, hogy ez az utolsó figyelmeztetés. Az nincs rajta, hogy miért kellene fizetnem... :-)
Ezt kivételesen nem kukáztam, ha netalán-tán bíróságra kerül az ügy, akkor odaadom a bírónak, neki is jár néhány vidám perc! :-)))

dr. Bértollnok 2010.03.22. 22:21:18

Ha jól gondolom, akkor ez egy 2004-es parkolás, amikor is az önkormányzat megbízására végeztem munkát, és tényleg nem vettem észre, nem feltételeztem, hogy egy noname utcában a sok kutyaszar között parkolóőr is van.

cavinton 2010.03.22. 22:54:32

Én is várom azt a csodapert. Jó mulatság lesz.

batmann 2010.03.22. 23:51:26

"különben feljelentenek, lecsuknak, felnégyelnek, stb." ja meg jönnek a vámpírok brrrr...

daniferi 2010.03.23. 05:00:07

@bértollnok: "A küldemény jön a postán, a nejem meg kukázza jóindulatból. Szerintem elég életszerű történet."

Ezt a tértivevényessel is megcsinálja, mert átveheti, mint családtag. Neked nem szól, a behajtó meg mutatja, hogy lám, átvették.

imittto 2010.03.23. 06:26:40

@daniferi: Nekem anno egy közeli családtag vett fel a nevemre kölcsönt. Majd éveken keresztül fizetett a postásnak hogy csak neki adja oda az ajánlott leveleket, mint családtagnak. A bírósági ügy is lezajlott nélkülem, mindig vitt valami papírt hogy épp hol kezelnek. Aztán letiltották a fizetésemből, BAR lista meg hasonlók, védekezni már nem tudtam, a bíróság megítélte a tak. szövetkezetnek. Nemrég voltam náluk, kikértem a kifizetési pénztárbizonylatot, lefénymásolták - kértem ezt azért, mert időközben megtaláltam az adott évben (10 éves történet) kiállított és általam aláírt személyi igazolványomat. Köszönőviszonyban sincs a két aláírás - most viszem szépen írásszakértőhöz, kérek szakvéleményt aztán olyan balhét csinálok végre... :D

check 2010.03.23. 07:08:24

Én is kerültem hasonló helyzetbe még évekkel ezelőtt. A használtan vásárolt autóm előző tulaja parkolt ingyenesen valahol 3 alkalommal. A követeléskezelő kiküldte a felszólítást (természetesen minden egyéb fenyegetéssel), én felhívtam őket, hogy téves, mondták, hogy igazoljam, elküldtem az adásvételi szerződés másolatát aztán lekoptak. Ennyi, nem tudom mit kell így kiborulni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.23. 07:49:43

@daniferi: Tudtommal ajánlott küldeményt elvileg családtagnak sem adnak át. Kell hozzá csináltatni a posta által aláírt/pecsételt meghatalmazást. Nekünk egy ideig nem volt ilyen, a feleségem pedig hiába volt mindig otthon a gyerekkel, nem adták oda a nekem szóló leveleket, külön be kellett mennem érte.

Az más kérdés, hogy máshol a postás esetleg legyint egyet és meghatalmazás nélkül is odaadja...

Magg (törölt) 2010.03.23. 08:12:51

@promontor: Szerintem rosszul tudod.

Még a postán is odaadják a más nevére szóló letéti küldeményt, ha lakcímkártyával és személyivel igazolod magad és odaírod a rokonsági fokot (ami ugye akármi is lehet).

ex-dr. vuk 2010.03.23. 08:18:46

Most mar lehet csoportos pert is inditani ellenuk. Egyebkent csalas miatt feljelentest kell tenni rendorsegen.

Tibike15 2010.03.23. 08:42:22

@Magg: én azt nem értem, ha például a lakcím már régen más, akkor lakhat ugyan rokon azon a lakcímen, ahova az ajánlott levél érkezik, de az még önmagában nem bizonyítja azt, hogy én meg is kaptam. Ezek a parkolási cégek felszámítják a 160ft-ot amennyibe az adatok lekérése kerül, de még arra sem veszik a fáradtságot, hogy ténylegesen lekérjék, mert különben nem a régi lakcímemre küldözgetnék, a szüleimhez a leveleket.
Ügyvéd mondta nekem, ha már nem ott lakom, akkor ne foglalkozzak vele, mert hiába az ajánlott levél, ketyeg az elévülés.

zoli_ 2010.03.23. 08:57:00

A közlekedésről szóló 1988.évi I.tv szerint a parkolási díjak elévülési ideje EGY év. Ha bíróságra mennek, meg kell írni a bíróságnak, hogy elévült a dolog (ezt a PP szerint nem veheti figyelembe a bíróság hivatalból!!!) és ennyi.

miszpopi 2010.03.23. 09:02:42

az volt már, hogy parkolási bírságot csak az aldiból??? vagy az egy másik post,:)

színjáték az egészvilág 2010.03.23. 10:06:19

a kérdés, hogy tudják e bizonyítani hogy jegy nélkül parkolt a poszt írója.
ha esetleg tudják bizonyítani fotóval - és úgy emlékszem hogy akkoriban már divatban volt hogy fotózták a kocsit - akkor nem biztos hogy jó ötlet bíróságra menni...

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.03.23. 10:31:04

@színjáték az egészvilág: Ha a követelés érvényesíthetősége elévült, akkor nem számít, hogy van-e fotó.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.23. 10:33:46

@Magg: Hm, tényleg. Megnéztem a postai üzletszabályzatot, azonos lakcímen lakó hozzátartozónak odaadják. Kivéve persze, ha "saját kézbe" jelzéssel lett feladva, de persze gondolom ezekkel a parkolási levelekkel ezt nem csinálják.

Kérdés persze, hogy ilyen esetben a bíróság elfogadja-e a "feleségemmel összevesztünk és ő kidobta" típusú kifogásokat. Vagy mondjuk ha bedobták az ajánlott levelet a postaládába. Ezt elvileg bizonyos feltételeknek - pl. zárt, pontos név és címegyezés - megfelelő postaládába megtehetik, de azért már veszett így el hozzám címzett ajánlott levél, amit "állítólag" bedobtak.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 13:39:16

Fentebb leírták, hogy az eltelt idő vs. elévülés hogy van, így ezt nem teszem.

Várd meg, ha perre kerül dolog nyugodtan kérj fényképet, hitelesített mérési idővel ellátottat, jegyzőkönyvet, majd, hogy Téged értesítettek arról, hogy a követelést eladták.

Ha ezt mind villantják, akkor vedd elő a forgalmit, hogy jé, akkoriban nem is volt az enyém a kocsi! Aztán próbálj meg nem nyerítve röhögni és a bírói asztalon táncolni, hogy Ó, YESsss ! :) (Ajánlott irodalom: bármelyik film ahol Jim Carry boldog)

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 13:43:15

@promontor: háát, aki kiírja a postaládájára a nevét, vélhetően hamarosan névreszóló spamet kap, vagy valahogyan visszaélnek vele. Amikor társasházban laktunk nekünk biza csak emelet/lakás szám volt a csengőn is.

Volt postás aki összekeverte a 8-at a 14-el, de hát olyan hasonló számok... Szerencsére a lakók korrigálták az ilyen jellegű hibát.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.03.23. 13:47:29

hagyma: amikor még ott laktál kellett parkolási díjat fizetni?

Részemről csak a sok jó csajra, Gabi néni fagyijára és a szép Duna parti sétákra emlékszem. Ja, meg h télen Qrva hideg volt az állomáson, mert a váróban csövik voltak a restiben meg vágni lehetett a cigifüstöt, de 80Ftért forralt bort kaptál (kannásból) retró pohárba :) Ja meg egyszer megnéztük, hogy hány vodka-narancsot tudok meginni, tök büszke voltam, h 10kört simán bírtam, pedig nem szoktam az alkeszhez, aztán mondta vki h vizezik a vodkát.. pedig én narancsozást kértem.. no mind1

konyak · http://percemberek.blog.hu/ 2010.03.23. 16:25:22

Csal a cég. Mi is kaptunk levelet.NEM KELLETT ALÁÍRNI SEMMIT, BEDOBVA VOLT A POSTALÁDÁBA, de borítok ott áll nyomtatva, hogy tértivevény. Őiti kis csaló cég, ezen is spórol.
"A hivatalos iratok kézbesítése a bírósági eljárásban többnyire úgynevezett ajánlott, tértivevényes küldeményként történik, ami azt jelenti, hogy az átvevőnek aláírásával kell igazolnia a kézbesítés megtörténtét, és a tértivevény az átvétel bizonylataként ennek a személynek a kézjegyével jut vissza a feladóhoz."

Charles63 2010.03.23. 20:38:41

@sambalabammbumbumm: Na ugyanezt csináltam én is! Megvártam 2-3 fenyegetőző levelet ajánlva stb+postaköltség, azután a bíróságon virítottam az adásvételit. Tényleg majdnem nevezett a bírónő.

gabor10 2010.03.25. 00:08:08

Január elején kaptam a Vác Városi Bíróságtól Fizetési Felszólítást,
amiben közlik velem,hogy a KERIDENT Kft. megbízásánól x.y. ügyvédi irodának fizessek .... összeget 2002,2003,2004-es parkolásokért.
Ez ellen ellentmondással éltem, amire
ma jött Idézés Bíróságtól.
Április 15-én megyek a Bíróságra,kiváncsi leszek a mi lesz.
Az Idéző Végzéshez csatolták a felperes Ügyvédi Iroda által a Bíróságnak benyújtott Előkészítő Iratát és az állítólagosan a Keridentől részémre küldöt felszólításokról a Postai
küldemények feladójegyzékének másolatát,pontosabban 1 oldalt,ahol a
rám vonatkozó adatok is szerepelnek.
Az érdekességek:
- 2007. február 01.-i Postai feladójegyzék feladója egy Gámán Kft. nevű cég. Ez ki ?
- ezen a feladójegyzéken 22103 db
belföldi nem elsőbbségi szabvány levél, 13 db belföldi nem elsőbbségi
egyéb levél lett feladva a Postán
1.040.028 Ft értékben!!!

Szerintetek a Postán 22116 db levelet
leegyeztettek a leveleken levő címekkel?

Szerintem az egész nevetséges, de majd meglátom.

Közben megtaláltam ki is az a Gámán Kft.
Pécsen a Kerident alvállakozója, de nekem mi közöm hozzájuk?

Egyébként Pécsett is áll a bál körülöttük.

Majd mindenkit tájékoztatok a végkifejletekről.

zoli_ 2010.03.25. 09:53:20

@gabor10:
MIndenképp kérjél a bíróságon, olyan papírt, amely a postán HIVATALOS feladóvevénynek számít! És ennek az eredetijét, természetesen! Nem PDF másolatot! Valamint annak igazolását, hogy 60 napon belül (természetesen ezt is postai feladóvevénnyel igazolva!) feladták a 60 napos jogvesztő határidővel a felszólító levelet a parkolás után! Kérj mindenből EREDETI papírt, megbízási szerződés, cégkivonatok, eredeti szerződések, stb, stb....

skanzen 2010.03.27. 15:37:19

Velem is hasonló történt.Perlés elötti utolsó felszólítást kaptam.Kiváncsi vagyok lesz-e per .Ha tud valaki ebben a témában jó ügyvédet az írja meg!

gabor10 2010.04.18. 22:38:27

A bírósági tárgyaláson pert nyertem
a Kerident-tel szemben elévülés miatt.
Megvárom a Határozatot és azután közzéteszem, hogy mindenki tanuljon belőle.
A részleteket is megírom majd.
Érdekes volt.

skanzen 2010.04.25. 06:53:43

GRATULÁLOK!!!!
Reméljük itt a vége.

ciklonka 2010.05.07. 13:42:43

@gabor10: szia! nem volt gond a bíróságon,
hogy miért nem jelentetted le amikor eladtad a gépkocsit?
én nem tudom, hogy mitévő legyek.
nekem 250000 a birság perlés előtti utolsó
felszólításnál.:D nem én használtam a kocsit, de kölcsönpapírt nem írtunk mivel "haver".keresem az alternatívákat. :(
süti beállítások módosítása