Hát most mi sem lennénk szívesen RobRoy szomszédai, úgyanis ő az a fazon, akinek minden reggel 6 és 6:30 között bekapcsol a riasztója a parkolóban. És a csajának is és mindenhol máshol, ahol szeretnék kinyitni az újonnan vett Fiat Bravo-t, ugyanis a központi zár mindkét kocsinál bekrepált és se a szerviz, se a Fiat Magyarország nem tud vele mit kezdeni.
Végigolvasva pár, autókkal foglalkozó posztot, olyat nem találtam, mint a miénk, úgyhogy szerintem új eseted van. Előre bocsájtom, azért vettem Fiatot, mert eddig, ami volt a családban, mindig is megbízhatóan és jól dolgozott, és nem utolsó sorban azért, mert ez tetszett. Történetünk 2009 februárjában kezdődik, amikor a Kedvesem és Én is boldog tulajdonosai lettünk a két vadonatúj Fiat Bravo autónak. Úgy hozta az élet, hogy előző autóinktól jó időben aránylag jó árun tudtunk túladni, így megvásároltuk ezt a kettőt, gondolva csak új autó, nem friss kiadás (kb. 2 éve forgalmazhatják), nagy baja nem lehet.
Örömmel használtuk mindkettőt, amikor kezdtünk felfigyelni egy igen bosszantó hibára, melyet akkor még nem vettünk véresen komolyan, reméltük ez csak valami apróbb kellemetlenség. Történt ugyanis, hogy a nagy havi bevásárlás után, a kocsihoz érve az autó nem akart kinyílni.
Hiába nyomkodtuk a távirányítón lévő „nyitás” gombot, egyszerűen semmi reakció. Nem volt más, kulcs a zárba rak, elfordít, központi zár kinyit, de a riasztó éles maradt. Nem akartunk zajongani, így visszazártuk a zárat, tovább próbálkoztunk a távirányítóval, közben pedig felhívtuk a Fiat-assistance számát.
Ott közölték, hogy maradjunk ott, küldenek egy szerelőt (100 km-re!!),de említették, hogy ha kinyitjuk,beülünk és a folyamatosan üvöltő riasztó mellett előrébb lökjük az autót, akkor talán ki tudjuk kapcsolni a riasztót. Mivel épp kiolvadás-határon voltak a fagyasztott dolgaink így inkább ezt tettük.
Elegáns megoldás, ugye?
(Rettentő ciki üvöltő riasztóval tologatni egy vadiúj autót egy zsúfolt nagyáruház parkolójában…)
Másnap irány a szerviz, gondoltuk gyorsan megoldják.
Gondoltuk Mi.
Szervizben közlik, hogy nem találnak semmit, nincs hibajel az autó rendszereiben.
Maradtunk ebben, de a hiba állandóan előjött, teljesen váratlan helyeken és időben, egyszer a rendőr rohant le, másszor a biztonsági őr..
Ezeket megelégelve ismét bevittük az autót ahol mindenféle berendezéseket cserélgettek, utána szoftvert cseréltek és csak sorolhatnám, mivel már szinte minden második héten a szervizben tettük tiszteletünket.
Valamikor a nyár folyamán sikerült beszélnem a Fiat Magyarország kft. valamilyen „technikai” képviselőjével, aki a tudomásomra hozta, hogy ez egyedi eset, ki kell vizsgálni , bla-bla. Megkérdeztem, hogy viccel-e, ugyanis mindkettő autónknak ugyanez az „egyedi esete” van, gondolom az egyedi érvényét veszti két ugyanolyannál.
Nem, nem viccelt.
Egyre többet olvasgatva fórumokon, kiderült, hogy nem csak nekünk van „egyedi esetünk”, hanem rengeteg másnak is, csak őket át lehetett verni, el lehetett hajtani mindenféle mondvacsinált indokokkal. Körbetelefonálva fél Magyarország Fiat-szervizeit megerősítették mindenhol, hogy az „egyedi esetünk” köztudott, mindenhol tudnak róla, Ők is a Fiat Magyarország kft. (FAM) illetékes osztályának a megoldására várnak..
Megelégelve a mindennapos,”hajnalban munkába igyekvős lakótelep ébresztést” illetve a szomszédok általi közutálatot, levelet küldtem a FAM ügyfélszolgálatára, megírva a történteket, bízva abban hátha valami megmozdul, előrelépés lesz az ügyben.
Nem lett. Sőt!
Megpróbáltak elküldeni másik város szervizébe a saját költségemen (280 km!!), hogy majd ott megjavítják (persze nem mentem el, először telefonáltam oda is…nem tudják javítani), mikor meguntam a várakozást és levideóztam a hibát megkérdezve, hogy problémás-e ha megosztom a neten,akkor botrányosan flegma válasz érkezett, telefonos megkeresésre nem válaszolnak, több hónapja üldögélnek az ügyön.
Mint kiderült, ugyanezt játsszák más ügyfelekkel is, ugyanígy tesznek azok panaszaira.
A garancia pedig ketyeg…A szomszéd pedig morog….És mindezeket nyugodtan meg lehet csinálni ebben az országban…
Szerintetek mit lehet tenni ilyen ügyben mikor egy forgalmazó ennyire arcátlanul tesz a vásárlóira, és azok panaszaira??
Szerintetek rossz reklám-e, pláne ebben a gazdasági helyzetben, hagyni, hogy idáig fajuljanak a dolgok??
És szerintetek hány embert erősít meg ez a levél abban, hogy más márkát válasszon??
Nekik úgy tűnik mindegy…
Üdv:RobRoy
Az utolsó 100 komment: