Tékozló Homár

9 hónap alatt reagál az OEP

2010.03.31. 14:19 | jackyll | 114 komment

Bárcsak büntethető lenne az ilyen, hamar felszámolódnának az állami intézmények. Dan tavaly júniusban jelentette be, hogy külföldön fizetné inkább a biztosítását, amire az OEP 9 hónappal később reagált, amire már a formanyomtatvány is megváltozott:

A burokracia utvesztojebe kerultem es nem igazan talalok ki belole, megosztom veled. Tortent, hogy kulfoldon vallaltam munkat, es mivel ismerem a magyar hivatalok lelkesseget, elkerulendo kesobbi konfliktusok erdekeben, ONSZANTAMBOL az OEP oldalarol letoltottem, hogy en bizony itt vagyok biztositva, ott ne is szamitsanak penzre utanam es kulonben is. Ezt a papirt 2009.jun.18 postaztam, erre sikerult a hivatalnak 2010.marcius 10. valaszolnia! Es akkor sem azt irtak, hogy milyen jo fej vagy hogy szolsz, nem, hianypotlasra szolitanak fel, mert a nyomtatvany amit kuldtem NOVEMBERBEN megvaltozott. Most akkor mi van? Ez amugy az internetrol letoltheto dokumentum nevebol derul ki.

Na most probalom a levelen talalhato szamot hivni, ahol egy automata van, eselytelen, neztem az interneten oep.hu-n a telefonszamot es laza 3*5 perces telefonalgatas utan sikerult a levelet kuldo telefonszamat megszereznem, de foglalt.

En ezt most tenyleg nem ertem, ahogy azt se, hogy miert a magyar cimemre kuldtek a levelet, mikor NEM OTT LAKOM? Miert nem mennek ok utana hogy ki a biztosito, nekem miert kell tudnom (nemzetkozi adatbazisok, egyezmenyek, etc)? Meg egyaltalan miert erdekli oket? De a szivatas faj a legjobban, meg a lesz@ras, hogy tobb mint fel evet kell varnom egy valaszra... Es az elerhetetlenseguk, az meger meg egy miset.
Eros leszek es kitarto, udv:

Dan

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 14:23:07

"hianypotlasra szolitanak fel, mert a nyomtatvany amit kuldtem NOVEMBERBEN megvaltozott."

Ez óriási!!!

Esélyed nincs. Kérd el most a fél év múlva életbelépő nyomtatvánt, különben kűzdhetsz, mint disznó a jégen.

ámbátor 2010.03.31. 14:27:20

Kilenc hónap után van pofája a vogonnak 10 napos határidőt szabni. A rossz címre küldött levélben. Sanszos, hogy mire utolér a levél, már le is jár a határidőd.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 14:28:06

Tulajdonképp ha baszol fizetni, akkor mit veszthetsz? Elküldted a lemondást, remélhetőleg neked is megvan, meg jó esetben tértivevénnyel küldted, ennyi.
Ha perre mennek, akkor meglobogtatod és csók.

Chaby 2010.03.31. 14:32:11

Jó magyar bürokrácia. Ha nekik kell valami az nagyon sürgős, ha neked kell akkor ráér. És ha reklamálsz még ők vannak felháborodva. És ne jöjjön nekem senki, hogy mennyire nincsenek megfizetve!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 14:32:24

"a szivatas faj a legjobban, meg a lesz@ras, hogy tobb mint fel evet kell varnom egy valaszra..."
A szívatást megszoktuk már... mire számítottál... de wazz, neked válaszoltak :D Ez már valami!

Egyéves Önkéntes 2010.03.31. 14:34:03

Az összes ilyen hivatalt alá kéne rendelni egy Szuperhivatalnak, aminek én lennék a vezetője.
Ha valamelyik hivatalnok vécére szeretne kimenni, akkor kérvényezni kellene.
Le kell tölteni egy jelszóval védett kérvényt a honlapról.
A jelszóért fel kell hívni az automata ügyfélszolgálatot, ami csak éjszaka 22:00 és 22:30 között működik.
A megnyitott doksit ki kell tölteni, kinyomtatni. Beszkennelni és e-mail útján beküldeni a Szuperhivatal megyei kirendeltségére. Onnan küldenek postán egy csekket, melyet be kell fizetni (kisdolog 5000 Ft, nagydolog 7000 Ft, kombinálni nem lehet, mindegyik külön eljárás keretében bírálódik el). a csekket személyesen be kell mutatni a fővárosi kirendeltségen előre bejelentett időpontban, mely időpontot az ügyfélkapun kell kérni.
nekem 15 napom van az elbírálásra, mely minden indok nélkül tetszőlegesen meghosszabbítható.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 14:34:17

@Chaby: Akkor is fel vannak háborodva ha nem reklamálsz. Micsoda dolog elavult kérdőíveket küldözgetni! Ja, hogy akkor még nem volt elavult. Az mindegy, akkor is.

Dr. Kix 2010.03.31. 14:41:10

LoL!

Beküldi a hiánypótló nyomtatványt, amit majd 16 hónap múlva ismét elutasítanak, mert előtte 6 hónappal az is megváltozott! :D

juhaszvik 2010.03.31. 14:43:01

ez egy nem jó mese. a sárkány lusta, és most éhes is. szegény lovag meg kiment vendégmunkásnak. de akkor ki menti meg a hercegnőt?

RaveAcE 2010.03.31. 14:46:20

Kinek a pap, kinek a Pappné.

mortalwombat 2010.03.31. 14:48:48

Az OEP még fatüzeléses üzemmódban van. A háziorvosoktól floppy-n kérik a heti/havi jelentéseket. Floppyn, postán elküldve. 2010-ben...

RaveAcE 2010.03.31. 14:53:05

Egyébként azért kell lassan dolgozniuk, nehogy kiderüljön, hogy fele ennyi hozzáértő szorgos ember is elvégezheté ugyanazt a munkát. Mondjuk akkor kevesebbet kellene adóznunk. Az mégsem lehet...

juhaszvik 2010.03.31. 14:53:16

wiki az ügyintézőről:

"Gyermekkora nagy részét egy Preobrazsenszkoje nevű faluban töltötte édesanyjával, Natalja Nariskinával."

"A holland Karsten Brand megjavított számára egy régi hajót, megalapozva ezzel Péter szeretetét és egy életre szóló érdeklődését a hajók iránt."

szóval ha sikerül felvenni a kapcsolatot, érdemes a hajókra vagy Preobrazsenszkojéra terelni a szót...

É2I 2010.03.31. 14:57:56

Ne aggódj, újabb kilenc hónap múlva jön a bírság is. Természetesen tizennyolc havi portóval.
;P

mirage8 2010.03.31. 14:58:02

Öööö, hat ez erdekes kerdeseket vet fel... mi mar kb 8 honapja vagyunk Nemetorszagban (egesz csalad), tudtommal semmit nem jelentettunk be az OEPnel... Mondjuk haza nem is fizetunk semmit, es senkinek nem tunt fel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 14:59:28

@juhaszvik: Senki, a sárkány bedönt néhány sört és megdöngeti a hercegnőt.
Aztán poreszt néz a neten.

@RaveAcE: Kevesebbet tuti nem kellene adózni, csak nem lenne munkájuk a végén.

mortalwombat 2010.03.31. 14:59:31

@mirage8: Nem is kell. Akkora bejrúti káosz van ott, hogy ha nem szólsz, észre sem veszik. Maximum 2047-ben kiküldenek egy értesítőt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 15:01:02

@mirage8: Még! Majd 3év múlva jönnek a behajtók :D

Sokorai_Atala 2010.03.31. 15:04:12

@mirage8: az akkor baj, ha itthon jársz és mondjuk kis baleset ér és nem vagy biztosítva és kijön a számla a kezelésről.
Amúgy simán be lehet fizetni egy év késéssel is egy összegeben. 4.950,- Ft-/hó, ha nincs munkád.

zéka (törölt) · http://recklama.blog.hu 2010.03.31. 15:04:18

szard le...amire beküldöd az újat és el is olvassák akkor már újra más lesz a nyomtatvány...

kérdés:Mi a faszért kell x évente változtatni a nyomtatványokat?

Tron65 2010.03.31. 15:04:27

"neztem az interneten oep.hu-n a telefonszamot"
Mi is a levél LEGELSŐ sora?
Közép-Magyarországi Regionális Egészségbiztosítási Pénztár
A cím se stimmel.

juhaszvik 2010.03.31. 15:11:25

@ColT: "...megdöngeti a hercegnőt.
Aztán poreszt néz a neten."

ezt így hogyan?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 15:25:17

@zéka: Mert Ferenc Jóska idejében még nem volt adószám, meg ilyenek.

anarch 2010.03.31. 15:25:23

Hmm, ha ugyanezt az APEH-nál jelented be akkor az azonnal megvan. Ugyanis, ha szeretnél Magyarországon IS érvényes TB-t akkor lehet utalgatni minimálbér utáni 9%-ot (8?) akár banki átutalással is. Ez leginkább azoknak érdekes akik vissza szándékoznak térni (pl. szülni, vagy csak pénzt szerezni mennek ki fix időre). Ugyanis ha újra elkezdi valaki fizetni a TB-t, az csak félév múlva jogosít fel ellátásra (ehheh). Már ha a OEP képes arra, hogy megmondja kinek van vagy nincs érvényes biztosítása.

Amúgy pedig az idegen TB lejelenti a magyarnak, ez olyan EU-s dolog. Hiszen ha bejelentkezel EU országban TB-re akkor elkérik az előző számát.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 15:35:09

@juhaszvik: Akkor focit, tv-ben. :D
Vagy ide kommentel.

@anarch: Lejelenti, a magyar TB-ben meg elsikkad ahogy azt kell, és még évek múlva is hisztiznek hogy nem tudnak hova tenni.

AlulírottFentemlített 2010.03.31. 15:38:38

Akkor az otp tulajdonképp szinte elsőbbségi sebességű, mert ott csak fél évet kell várni a válaszra :-))

2010.03.31. 15:39:11

Lúzer a posztoló! Ha megadatott az a szerencse (?) hogy külföldön dolgozz, akkor magasról le kell szarni az oepet meg a többi sóhivatalt és jó nagy zajjal kell rácsapni a pinceajtót erre a begyöpösödött idióta országra. ÉS soha még csak feléje se jönni.
Akinek van esze az ezt teszi. A többi hülye meg homározzon ebben a trágyadombban.

anarch 2010.03.31. 15:41:24

@Sokorai_Atala: Ha baleset éri akkor nincs probléma. Ugyanis EU-s egészségügyi kártyája gondolom van, hiszen Németo-ban fizetik a TB-t. Az más kérdés, hogy a bürokraták erre hogy vannak felkészülve. Németoban mítingen kollega rosszul lett, orvost kellet hívni - anyagi dolgokat megoldották úgy, hogy a magyar EU-s kártyára rátettek egy sablont, abból kiolvasták hogy melyik szám micsoda, és ők elintézték a papírmunkát. De hogy ez Magyarországon hogy zajlana, azt szerintem nem sokan szeretnék kipróbálni...

Ha valaki nagyon biztosra akar menni, akkor lehet utazásbiztosítást is kötni :).

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.03.31. 15:43:39

Akkor én most úgy döntöttem saját hatáskörben, hogy ezt nem értem.
De tulajdonképpen ez mindegy is.
Egyáltalán melyik országról van szó?
Csak nem....
Rákérdezek: Svédország?

S1lver 2010.03.31. 15:43:42

@anarch: tobb sebbol is verzik, amit irsz:

- ha EU-n belul vagy biztositva, akkor ervenyes a biztositasod Magyarorszagon is, nem kell semmit fizetni
- Ausztriaban elek/dolgozom, abszolut nem erdekelte oket, mi volt az elozo magyar TB-szamom

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 15:43:50

@Kulics: Meg fogsz lepődni, elég sokan vannak, akik dolgozhatnának külföldön, de passzióból mégis itthon maradnak. Lehet hogy a rokonok miatt, lehet hogy más miatt. Indulj ki csak magadból!

Chaby 2010.03.31. 15:46:30

@Kulics: Azért lehet, hogy nem csak a hülyék maradnak. Lehetőségem nekem is lett volna már kimenni nemegyszer. De családot nem tudtam volna vinni. Akkor meg minek?
Persze irigylem akinek sikerült kimennie és megtalálta a számítását, de nekem például a család fontosabb.

Átlagos Hétfő 2010.03.31. 15:47:34

Szövegértés a posztolónál és a T. Homárnál is 0? Hol van az írva a levélben, hogy amiatt utasították el, mert lejárt a nyomtatvány?
A poszter lúzer volt, nem jól töltötte ki, ennyi.
Az már más kérdés, hogy miért most jött a levél. De attól még...

anarch 2010.03.31. 15:50:30

@S1lver: érvényes, de csak a sürgősségi ellátásra, ld.: baleset ér. Régi 101-esnek megfelelő ellátásra jó. De pl. jogosítványt már nem fogsz tudni hosszabbíttatni.

2010.03.31. 15:53:01

@atpijkamo: magamból nem tudok kiindulni mert én vagyok a leglúzerebb, aki ide beleragadt ebbe a trágyadombba.
Családot magyarországon NEM csinálunk, ez alaptézis.

dptr 2010.03.31. 15:54:52

"9 hónap alatt reagál az OEP"

Hmmmmm, mikor gyorsultak fel ennyire? :D

juhaszvik 2010.03.31. 15:55:33

kötött-e hűségnyilatkozatot az OEP-pel a posztoló? mert ha nem, akkor fel lehet mondani a szerződést. :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 16:00:34

@Kulics: Nem tudom mi történt veled, de ne add fel! Ha elkívánkozol, tanulj nyelvet, szakmát - ha bármelyik hiányzik - és találsz külföldön állást. Ha meg túl vagy képezve, ne ragaszkodj hozzá, add lejjebb.

Szerethetőek itt az emberek és az ország, van aki direkt jön Magyarországra. Néhány szarevő ne szegje kedvedet.

Don't worry, be happy
www.youtube.com/watch?v=jyYZUhSeRYc

Majmász Gedeon 2010.03.31. 16:03:37

@Kulics: Nem veszed észre, hogy erre megy ki a játék? Minél több magyart kiirtani, elűzni innen, hogy legyen hely másoknak.
docler.hu/video/184905

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 16:06:02

@Átlagos Hétfő: Valószínűleg azért, mert a régi nyomtatványon nem is volt ilyen rublika. Nem elég érteni a szöveget, értelmezni is kell.

Átlagos Hétfő 2010.03.31. 16:12:03

@atpijkamo: Aham. Ezt tudod, vagy csak feltételezés?

Secnir 2010.03.31. 16:24:05

én minden olyan állami céget/hivatalt/szervezetet betiltanék, amelyikre az alábbiak közül legalább 3 igaz:
-van alosztálya
-van főosztálya
-van nyilvántartási osztálya
-van koordinációs osztálya
-van ügyintéző osztálya
-van ügyintéző-ellenőrző főosztálya
-van igazgatósága
-van titkársága
-van pályázati bizottsága
-van pénzügyi bizottsága
-van iktatási osztálya
-van fellebbezési osztálya
-van behajtási osztálya
-a nyitvatartási ideje:
::h-cs 8-15
::p 9-12
-kérelemelbíráláshoz legalább 3e forintos illetékbélyeg kell
-közbeszerzési alapon írják ki a pályázatokat

(bele is veszem a négy év múlva esedékes pártprogramomba)

Beaver100 2010.03.31. 16:36:19

En meg 1982 ben a komunizmus idejen disszidaltam es azota US-ban elek. 2006 ban epitettem egy hazat Magyarorszagon is mert elegge sokat utazunk es ott is eltoltunk minden evben 1-2 honapot. (az epitesi folyamatrol lehetne egy kulon konyvet irni) 2008 korul kaptam hivatalos felszolitast az egeszsegugyi penztartol meg az adohivataltol hogy fizessek ezt meg azt mert igy meg ugy ????
Visszairtam nekik szepen hogy kint elek US allampolgarkent stb az ert mert ingatlanom van az orszagban nem ok arra, hogy kivasaljak a sok lehuto eltartasahoz szukseges penz egy reszet szoval nem ohajtok fizetni semmit , csak menjenek a picsaba nyugodtan. Kulonbozo fenyegeto levelek utan egy kicsit jobban odafigyeltem mert meg elarverezik az uj hazamat es elkezdtem intezkedni komolyabban.
Hat roviden az egesz heje-hu-jarol kiderult , hogy en meg mindig ugy voltam nyilvantartva mint ha semmi nem tortent volna az utobbi 28 evben Magyarorszagon lako szemely vagyok aki nem fizeti a fizetni valokat ???
Masik harom leirni is hosszu nevu hivatallal folytatott erdekfeszito levelezes utan hivatalosan kulfoldon elo allampolgarken tartanak most mar nyilvan ---csak annyit hogy rohej az az egesz kozigazgatasi eljaras ami Abszurdisztanban van.

Secnir 2010.03.31. 16:40:09

Normális esetben egy közhivatal működését 90%-ban automatizálni lehet (hogy hogyan nem sikerül, arra egy példa a magyarorszag.hu, vagy az aBEV nevű progi).
És felgyorsítani is kb ugyanennyivel.

Példa
Új útlevél
1a. ember beballag az okmányirodába, és megigényli. lefotózzák.
1b. ember interneten megigényli, és beixeli, hogy a személyi/jogosítvány fényképét használják az útlevél céljára fel. ha nincs, akkor 1a.
2. belső hálón kimegy egy levél:
-NBH
-rendőrség
-bíróságok
felé, hogy kaphat-e útlevelet. kötelező válaszadási idő 1 óra. (Ha a rendőrségen nem tudják megmondani egy óra alatt, hogy pl. körözik-e, vagy bírósági eljárás alatt áll, és nem hagyhatja el az országot, akkor azt két hét múlva sem fogják tudni)
3. útlevél anyaga fotóval engedélyekkel kimegy a nyomdába éjfélkor (több személy anyaga egyszerre)
4. reggel útlevél legyártódik
5. délután pista bácsi begyűjti, elviszi a BM központi postázójába
6. legkésőbb 2 nap alatt az útlevél kiérkezik az okmányirodába

és ez nem sürgősségi eset volt

AlexWolf 2010.03.31. 16:50:40

Svédországban ez úgy van, hogy megmondod, külföldön élsz.

Chaby 2010.03.31. 16:55:25

@Átlagos Hétfő: "Es akkor sem azt irtak, hogy milyen jo fej vagy hogy szolsz, nem, hianypotlasra szolitanak fel, mert a nyomtatvany amit kuldtem NOVEMBERBEN megvaltozott."
Nekem ebből az jön le, hogy jól töltötte ki az akkor aktuálisat, de mire ügyintézték, már más volt a nyomtatvány. Amit kitöltött (jól!) az már nem érvényes. De szólj ha tévedek.

Secnir 2010.03.31. 16:59:08

@Beaver100:
ha nem írod le, akkor is tudjuk, hogy kint élsz, mint hagyma, mert nem használsz ékezeteket...

Chaby 2010.03.31. 17:01:46

@Secnir: az még nem bizonyíték. Haverom Magyarországon él és ő sem használ ékezetet. Hiába magyarázok neki, részéről így kényelmes :(

eszenix 2010.03.31. 17:03:58

@mirage8: hehe nálam is hasonló csak holnap lesz 2 éve :)

Secnir 2010.03.31. 17:07:04

@Chaby:
az megvan, amikor a vállalkozó üvöltözik a teherautó sofőrével:
-igen, NINCS ékezetem b+, de amikor azt írtama megrendelő emailbe, hogy "harom tonna fokabel", akkor én arra gondoltam, hogy főkábel, nem fókabél!!!

vernarancs 2010.03.31. 17:23:00

Be kell menned szemelyesen az OEP-be, 17:40-kor!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.03.31. 17:24:23

@Átlagos Hétfő: Tudom hogy azt írta a panaszos, hogy "hianypotlasra szolitanak fel, mert a nyomtatvany amit kuldtem NOVEMBERBEN megvaltozott"

Elhiszem neki, eldönteni se pro se kontra nem tudom, nem is akarom.

Chaby 2010.03.31. 17:25:34

@Secnir: LOL ez jó. Többek közt ez is az egyik oka, hogy magyarul kell írni :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 17:28:04

@Beaver100:
rolam sem tudjak, hogy amerikai vagyok
kaptam kopogtatocedulat

gabors 2010.03.31. 17:29:32

Velem is tortent hasonlo. Mar vagy husz eve kulfoldon vagyok es dolgozom... aztan jott valami hasonlo felszolitgatas. (szuleim meg mindig ott laknak).

Na nekem sikerult beszelni az ugyintezovel. Faxolom dolgot es lass csodat emailben valaszolnak ... valami mast kellett nekem kitolteni. Mondom (emailben) hogy akkor kuldjek mar el ott van a mostani cimem. Na itt kovetkezett az igazi magyar dolog. Azt irta vissza (ugyanez a hivatal) hogy ok csak es kizarolag a hozzajuk tartozo (kozep mo.)-i cimekre levelzhetnek hivatalbol. Bazmeg, pont az az osztaly aki a kulfoldon elokkel foglalkozik nem kuldhet level csak Mo-ra. kicsit meg voltam lepve ...

Viszont az en ugyemben vegul is minden rendezodott miutan en egy "nemzetkozi" szervezetnel vagyok fo allasban ... kaptam is szep levelet a szuleim cimere. Es az ugyintzotol egy emailt amiben biztositott hogy a dolog igy rendezve van.

A rája szarik rája 2010.03.31. 17:37:09

Hol vagy Hagyma? Boldog szülinapot! Aztán óvatosan holnap azokkal a golyókkal!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.03.31. 18:25:21

@hagyma: Tényleg, heppi szülinapot :)

@Secnir: Igen, de akkor nem kellene 25 mancika, és az hatalmas gondokat generálna :D

É2I 2010.03.31. 18:39:49

Az amerikásoktól kérdezném: honnan a véreresből tudná bárki is, hogy honnan szapuljátok az anyaföldet? Főleg úgy, ha suttyomban léptetek le.

Persze ez nem mentesíti a tonnányi közigazgatási fingfűrészelőt a rendszeres agymenésüktől. Az összes agytalan, aktatoló balfék. (Nem, nincs kivétel!)

Hagymának azért kívánok egy boldogabb héjat, ott kint ámérikában! :D
(Vigyázz!!!! Nem sokára megy az anyósom :)

zanzibári lány 2010.03.31. 18:52:51

Csak nekem tűnik fel a 9 hónap?

Ennyi idő alatt egy új emberke is kifejlődik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 19:07:36

@Fűszoknyás őstermelő a Svéd Aldiból:
KY USA
hat felek is tole a derekam mar nem a regi
@ColT:
thx
@É2I:
az az igazsag, hoy Ti sokkal jobban szapuljatok mint mi, ha en egy felhang rossz szot szolok 3 ezere ember leuvolti a fejem, hogy ne ugassak bele
es en nem suttyomban leptem le
kimentem Ferihegyre 100 dollarral a zsebemben olyan 15 eve......
anyosod meg van hivva egy steakre

Manci néni, a szomszéd 2010.03.31. 19:09:36

Vissza ne gyere ebbe az országba!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 19:11:20

@É2I:
hat mert kijelentkeztem mindenhonnan

es irasban lemondtam az allampolgarsagomrol
ennyi talan eleg
de lehet kell meg valami, tnyleg nem tudom, mondjuk qrwara nem zavar hogy edesanyam cimere megy egy kopogtato 4 evente
sot en azt sem tudom el -e meg a magyar allampolgarsagom
de szeptemberben megyunk haza

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 19:13:36

@Manci néni, a szomszéd:
en szeretem a szulohazamat, tiszta szivembol
de az utolso opcio az eletemben, hogy visszamenjek
a sohat nem szabad kiejteni, majdnem soha

Darth Revan 2010.03.31. 19:49:49

Szerintem jol tenned, ha fellebeznel es a bevonnad az allampolgari jogok biztosat is. Ilyet ne lehessen mar megcsinalni!!!
Ki kellene rugni az osszes allami alkalmazottat, nem igazan talalnanak munkat a versenyszferaban.

É2I 2010.03.31. 19:50:50

@hagyma:
Hát sokszor igen. :)
Anyósom szerintem meg örül, hogy nem lopják el menet közben, nem hogy megkeressen. ;) Azért mondom neki, ha éhezne; hagymát kell keresnie :)

A sztoridat ismerem (Irén is), az állampolgárságod meg él szerintem, amíg le nem mondasz róla.
Na, örülök, hogy csak sikerül megmutatnod Marynek a szülőfölded. Ede városát ki ne hagyjátok !!!!
FHONTSOH!!!!!
:P

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 20:07:18

@É2I:
no problem
nem ehezesre gondoltam, vacsorara
tenyleg nem tudom, ugyved intezett mindent/qrwa dragan, jelzem/
amit sokan nem ertenek, en nem arra vagyok buszke hogy amerikai vagyok, hanem hogy a vilag masik felen megtalaltam Maryt, na erre vagyok boldog
namost O meg nem akar magyarorszagra menni, akkor mi a picsat csinalhattam volna?
amgy nem vagyok boldogtalan attol hogy amerikai lettem
az elet furabb a szarnal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 20:46:51

most adjak a barcelona arsenalt
en sok eve nem nezek soccert de ez a mostani olyan lett mint a jegkorong volt regen

nyugiba 2010.03.31. 20:58:33

Az igazi szívatás egy barátommal esett meg. Orvosi (mű)hibák sorozata végén 80% rokkantságot állapítottak meg neki. De az egyéves táppénz lejárta után még másfél hónapig tartott, amíg a vizsgálatra sor került, utána újabb két hónapig semmi sem történt. Persze közben egy fillér ellátás sem, pedig a fizetéséből évtizedeken keresztül szorgalmasan vonogatták a járulékokat. Végül kiküldtek egy határozatot, mely szerint a hivatal minden határidőt betartott. A pénz pedig még mindig sehol... Érdeklődésre elhajtás... Közben a felesége fizetéséből kell éljenek a gyerekeikkel együtt.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.03.31. 21:07:57

@hagyma: jegkorong? nem nagyon ertem a parhuzamot.
Hogy ne csak off legyen, valamelyik kollega irta ezt az allami alkalmazottak vs. versenyszfera dolgot. Kurvara elegem van mar abbol hogy ennyi senkihazi szivja az adomat...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 21:14:34

@Tomasz_a_gozmozdony:
laposan es valami qrwa gyorsan passzolgatnak
ennyi ev utan nekem furcsa
de mennek mint szel
mondjuk Ebedli pl eleteben nem futott annyit mint itt 20 perc alatt valaki

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 21:18:05

ahogy Knezy monda annak idejen
tokeletes labdakezeles
ez 200szor felgyorulva alap
csak nezek ki a fejembol

romesz 2010.03.31. 21:23:12

@gabors: kb en is azota elek kulfoldon es engem mar azota kulfoldon elokent tartanak nyilvan.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 21:28:15

@romesz:
ettol fuggetlenul a papa johnsos spenotos pizza a vilag legjobbja

Kis ember 2010.03.31. 21:47:31

@hagyma:
Ebedli, ázzek!

Hagyma, ezzel az egy szóval visszahoztad a gyerekkoromat, meg az egyötvenes jaffát a Sport büfében, ahol nagyfröccs mellett emlegették a bácsik az Ebedlit. :)))

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2010.03.31. 21:50:50

@hagyma: Szerencsere a magyar allampolgarsagrol nem lehet ilyen egyszeruen megszabadulni :)
A lanyom is "lemondott" rola, megkapta az amerikai allampolgarsagot, majd lelkesen hasznal ket utlevelet.

romesz 2010.03.31. 21:52:35

@hagyma: azok nem csinalnak pizzat, csak ugy hivjak :D

romesz 2010.03.31. 21:58:07

@Andrass9: "A lanyom is "lemondott" rola, "
mikor USA allampolgar lett, akkor nem mondott le a magyarrol.

Kifordított kacagány 2010.03.31. 22:08:43

@Chaby: el lehet menni kukázni, ha úgy érzik nincsenek megfizetve. ez soha nem lehet indok arra, hogy szarul végzik a munkájukat.

@É2I: frászt, a bírság küldözgetésében már van gyakorlatuk, az gyorsan megy.

@Beaver100: hajaj, ezt nekünk mondod? mi benne élünk.

@hagyma: hát kopogtass vele.

@zanzibári lány: az oepnél is, csak náluk vissza.

@nyugiba: most őszintén, mit várt? tovább már nem fizet, szerintük a legjobb, ha éhen döglik.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 22:25:00

@Kis ember:
a legnagyobb kiraly volt
olyanra vagattam a hajam mint neki voltt
valami sasszn vagymi, vittem a fotot a kepes sport kozepebol a fodrasznak
ja es akkor egy rangadon 80 ezren voltunk
@Andrass9:
eskuszom mindentugyved intezett zoldkartyatol az allampolgarsagig
nemm tudom mi otthon a statuszom
amerikai utlevelem van az tuti
@romesz:
rendeljel mar egy spenotosat
most
a legjobb
meg par csirkeszarnyat, meg azt a hosszukas kenyeret
20 dollarbol kijossz
isteni
@Kifordított kacagány:
dehogy kopogtatok
nekem tok mindegy bejut e a jobbik meg az MDF
muhhaha
Obama is megbukik legkozelebb
/akkor mar lesz jogom valasztani, szerintem itt bukta el/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 22:29:38

visszajottek 0-2-rol:)))
aj em heppi
bar a focit nem nagyon szeretem mar, az angolszszok sokkal kozelebb allnak hozzam mint a spanyolok

romesz 2010.03.31. 22:31:47

@hagyma: nem rendelek mert az junkfood

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 22:41:02

@romesz:
hogy hulladek?
Te meg sosem ettel spenotos papajohnsos pizzat
itt le is zarhatjuk
amerika legjobb pizzaja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.03.31. 22:48:28

@Kis ember:
amugy igen
a hagymakarikas zsiroskenyer mellett a pinceborozban
mikor Ebedli megnyomta Pusztait a jobb szelrol es O beadta es Tibi bolintott
hat igen
volt egyszer egy ferencvaros

englandboy 2010.03.31. 23:37:56

há elég érdekes ez az oep sztori

nekem az apeh meg a nyögdijpintár évente küld valami papirt hogy ennyi meg az annyi

én válaszoltam hogy senkit nem hatalmazom meg az ügyemben ha szeretnének valamit keressenek ittt a cimem, tel számom stb

itt fizetek adot, tbüt miegyebet bankkártya miatt minden bizt állva

tehát hazamentem szükségem volt ct re

tb szám stb......

már elöre jeleztem hogy magyar nincs igazolást nem tudok vinni stb......

az oep honlapján van rajta hogy az itteni tb ilyet nem állit ki a lakcim máshogy valo értelmezése miatt

valami 112 emlegettek otthon assszem

kinyomtatva viszem nekik hogy ök irják itt nincs ilyen papir

ni number european health insurance ok........

mondja a lány a mi rendszerünk ezt nem látja 10 ropi

mondtam csokolom

lelet kiadás nem találjuk, nem lett kész, hiba történt

most mi van

1 fontos vizitdij

hagyjuk már

hagyma hepi börzdéj

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.04.01. 00:38:30

Nekem most az jutott eszembe, hogy miért nincs új post?
Beszart a Homár, vagy mi?

Chaby 2010.04.01. 01:32:18

@Kifordított kacagány: na ezt mondom én is! Csak valaki egyszer ezzel védekezett.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.01. 01:42:47

es egyszer milyen golt lott a napstadionban a keleti pu felloli kapuba a vasasvak

Chaby 2010.04.01. 01:44:57

Hagyma! Boldog szülinapot!

Blackknight1 2010.04.01. 02:29:57

Vazze ,én több mint 2 éve vagyok külföldön,én senkinek nem jelentettem.
Nem fizetek érte,de nem is várok el semmit.Szerintem ez így korrekt.
Egyébként megérdeklődtük,egyszerre két országban nem lehetsz biztosítva.
Ha hivatalosan dolgozol,és fizeted az ottani TB-t ,akkor MO-on nem csak hogy nem kell fizetned,hanem nincs is lehetőséged arra,hogy fizesd a TB-t,mert szabályellenes.
Amúgy meg nagy ívben bekaphatják,talán ennyi idő alatt már észrevették,hogy nem fizetek.Ha meg nem-hát nem.

romesz 2010.04.01. 02:30:24

@hagyma: roundtable sokkal jobb

Beaver100 2010.04.01. 03:36:53

@Secnir: Nem az ert irtam hogy tud hol elek, hanem az ert hogy meg ertsd.

Mylady 2010.04.01. 06:10:26

@englandboy: hát én ebből egy büdös szót nem értek
magyarul van?

Kifordított kacagány 2010.04.01. 06:55:44

@hagyma: nem is mondtam, hogy juttass valakit valahova, hanem azt, hogy kopogtass. valahogy így. - kopp, kopp, el tetszettek menni az emeletről? erre majd azt a választ kapod, - nem, soha nem is volt itt senki, csak néha szólnak a hangok, hogy a hagymának, a hagymának ne felejtsétek el elküldeni a cédulát, mindent meg kell tudnia, már csak benne bízhatunk.

Kifordított kacagány 2010.04.01. 07:03:22

@Mylady: az lehet, a szavak nagy része külön-külön érthető:)

Greg Popafox 2010.04.01. 09:20:57

É K E Z E T! ezt így, ebben a formában geci dolog elküldeni olvasásra

morrisal_ · www.plafoncsapszeg-gyalu.com 2010.04.01. 15:38:51

az a szar, hogy már a megdöglés sincs ingyen.
csak úgy mondom, öregesen.

englandboy 2010.04.01. 18:52:07

mylady

itt élek, itt fizetek tb-t

ez azt jelenti hogy bármely eu-s országban kötelesek ellátni

ezután a számlát kiküldik ide,az itteni tb pedig fizet a magyar tb-nek

tudsz igazolást vinni hogy tényleg fizeted, de anglia,olasz nem ad ilyen papirt

hazamentem nem akartak ellátni, mondván a magyar tb-t nem fizetek

mondtam de angolt igen

igazolást kértek

az oep honlapjára oep emberek irták nagy betüvel hogy anglia nem állit ki ilyen igazolást

az angol csaj rendesen kiröhögött mikor mondtam a szitut

a ct-t megcsinálták majd mondták fizessek

nem fizettem aleletet meg se kaptam

Pacem 2010.04.01. 19:10:26

Már a cím is sántít, mivel a levelet nem az OEP, hanem a Közép-magyarországi Regionális Pénztár küldte...

Azt én se tudom, hol szerepel a levélben, hogy nem jó formanyomtatvány lett kitöltve, idézze vki legyen kedves.

A szerző meg úgy gondolja, hogy csak neki van joga a személyes adatok védelméhez? A saját lakcímét kitakarja, de az ügyintéző és főosztályvezető nevét nem, jellemes.

"Az OEP még fatüzeléses üzemmódban van. A háziorvosoktól floppy-n kérik a heti/havi jelentéseket. Floppyn, postán elküldve. 2010-ben..." - szerintem elektronikusan is lehet, de nem vennék mérget rá.

"Ugyanis, ha szeretnél Magyarországon IS érvényes TB-t akkor lehet utalgatni minimálbér utáni 9%-ot (8?) akár banki átutalással is. Ez leginkább azoknak érdekes akik vissza szándékoznak térni (pl. szülni, vagy csak pénzt szerezni mennek ki fix időre). Ugyanis ha újra elkezdi valaki fizetni a TB-t, az csak félév múlva jogosít fel ellátásra (ehheh)." - 2008 január 1-től már nem a minimálbér után kell fizetni a járulékot, hanem fix összeg. A hozzászólás utolsó mondata pedig szintén nem igaz, mert ha az illető nem szünteti meg a lakóhelyét, ugyanezt a járulékot KELL fizetnie az APEH felé.

"2008 korul kaptam hivatalos felszolitast az egeszsegugyi penztartol meg az adohivataltol hogy fizessek ezt meg azt mert igy meg ugy ????
Visszairtam nekik szepen hogy kint elek US allampolgarkent stb az ert mert ingatlanom van az orszagban nem ok arra, hogy kivasaljak a sok lehuto eltartasahoz szukseges penz egy reszet szoval nem ohajtok fizetni semmit , csak menjenek a picsaba nyugodtan. Kulonbozo fenyegeto levelek utan egy kicsit jobban odafigyeltem mert meg elarverezik az uj hazamat es elkezdtem intezkedni komolyabban." - a júesz állampolgárság teljesen irreleváns, tudniillik a járulékfizetési kötelezettséget megalapozó törvény (1997. évi LXXX.) definiálja a belföldi fogalmat: nem az állampolgárság a mérvadó, hanem rendelkezik-e az illető állandó lakóhellyel. Vki hiába amcsi állampolgár, ha az állandó lakóhelyét nem szünteti meg Magyarországon (és nincs az EU-ban biztosítása), járulékot kell fizetnie. Egyébként meg az APEH tényleg terhelhet jelzálogot az ingatlanra.

"Na itt kovetkezett az igazi magyar dolog. Azt irta vissza (ugyanez a hivatal) hogy ok csak es kizarolag a hozzajuk tartozo (kozep mo.)-i cimekre levelzhetnek hivatalbol" - nem értek más országok közigazgatásához, de gondolom illetékesség ott is van...

"Ki kellene rugni az osszes allami alkalmazottat" - ez tipikus magyar mentalitás :) gondolom a táppénz, GYES, segélyek stb. igénylésénél azért jól jönnek...

gabors 2010.04.01. 19:43:40

@romesz: kb en is azota elek kulfoldon es engem mar azota kulfoldon elokent tartanak nyilvan.

Persze en is megtettem mar ezt onkormanyzatnal... aztan az APEH-hel is el-levelezgettem ez ugyben evekkel ezelott. De mikor ez az uj TB ize jott ez Hivatal mindent megtett hogy ismet megtalaljanak mindenkit... szoval TB errol nem tudott es azonkivul hogy kulfoldon vagyok akartak valami mas papirt is hogy van biztositasom stb. eleg bizzar egy helyzet volt, de legalabb email-en lehetett veluk beszelni. A lenyeg hogy kulfoldre levelet nem kuldenek ... ugyes.

Mylady 2010.04.01. 22:14:00

@englandboy: köszi, így már érthetőbb
az előző verzió (számomra) kicsit összefüggéstelen volt

Secnir 2010.04.02. 21:02:33

@Pacem:
""Az OEP még fatüzeléses üzemmódban van. A háziorvosoktól floppy-n kérik a heti/havi jelentéseket. Floppyn, postán elküldve. 2010-ben..." - szerintem elektronikusan is lehet, de nem vennék mérget rá."

hát ne vegyél.
floppyn kérik ÉS nyomtatva.

bagamoyo 2010.04.10. 07:10:51

A területileg illetékes bírósághoz fordulnék.. Drága ügyvéddel sok herce-hurca költségigénnyel..

Tron65 2010.04.14. 13:17:52

@Secnir:
Te se vagy orvos az tuti, különben tudnád, hogy nem így van.
A papírt különben azért kérik, mert azt lebélyegezve igazolják, hogy megjöttek az anyagok.
De ha Te a homlokodra kéred a bélyegzőt, szerintem símán megkaphatod.
süti beállítások módosítása