Tékozló Homár

Anya vs MÁV - Igazi luxus jóindulatot is várni

2010.04.19. 00:08 | szily | 106 komment

Béla szinte unikum a Homáron, mert nem örjöng, sőt világosan leírja, hogy az édesanyja hibázott, amiért nem tudta, hogy 90 százalékos kedvezményes jegyet csak másodosztályra lehet venni. Meg is lett a böjtje, mert egy 6200 forintos jegy helyett nem 620 hanem 1740-et fizetett. Béla nem az összeget vitatja, hanem azt, hogy a tételeket miért nem írják rá a jegyre, hogy a nyugdíjasszelvényre miért nem fért rá még egy figyelmeztetés, és hogy a pénztáros miért nem tudott odaszólni, hogy első osztályon a jegy háromszor annyiba fog kerülni. Kifejezetten örülök neki, hogy a Homáron ezúttal nem egy alapellátásért - "adja oda a jegyet a pénz ellenében és ne fusson el vele" - könyörög valaki, hanem tovább lép, és segítőkészséget vár az állami mamuttól. Na persze hiába, de az igény legalább létezik, ez is valami.


Édesanyám vonattal utazott (ez alapvetően ritka dolog) a mai napon Győrből Budapestre. Nyugdíjasként 90 %-os menettérti (oda-vissza útra szóló) menetjegyet vásárolt 1. osztályra. Menetjegy ellenőrzés után nézegette a ticket-et és akkor (későn) döbbent rá, hogy beszopta az utazást.
131 km-es viszonylatra 6200 Ft-ba kerül oda-vissza útra érvényes teljes árú, 1. oszályú jegy, amelynek 90%-kal csökkentett ára Édesanyám szerint 620 Ft, a MÁV szerint pedig 1740 Ft.
A MÁV számítási módjáról telefonon érdeklődtem a MÁV Direktnél. Kellemesen csalódtam, a vonal másik végén egy tényleg aranyos és intelligens női hanggal szembesültem, aki felhomályosított arról, hogy Anyám mekkora balfék, mert:
- Anyámnak ismernie kellene a törvényt, miszerint nyugdíjas csak 2. osztályon utazhat 90% kedvezménnyel,
- Anyámnak utazás előtt el kellett volna olvasnia a MÁV üzletszabályzatát, ahol a fenti dolog le vagyon írva,
- ha Anyám az Interneten megnézte, mennyi a teljes árú jegy, akkor megnézhette volna azt is, mennyibe kerül a 90%-os, mert a 90% nem mindig 90%,
- Anyámnak a pénztárnál fejszámítást kellett volna végeznie (ebben igazuk van, ezt én is mondtam neki).
A MÁV Direkt szerint 1. osztályú, 90%-os nem létezik (a törvény szerint nem adható - ez később fontos lesz). Ha egy elmeháborodott nyugdíjas mégis ilyet szeretne, akkor kap egy 2. osztályú 90%-os jegyet 500 Ft-ért és hozzá 1240 Ft-ért egy TELJES KOCSIOSZTÁLY KÜLÖNBÖZETI JEGYET (így jön ki az 1740 Ft).
Oké, tiszta sor, reklamációnak helye nincs, Anyám hibázott, mert a pénztárnál nem végzett fejszámítást és nem olvasta az üzletszabályzatot.
De azért felmerül pár kérdés:
- Ha nem létezik 1. kocsiosztályra 90 %-os jegy, akkor a jegyen (mellékelve) miért ez szerepel és akkor miért nem 620 Ft a jegy (6200 Ft - 90%)?
- A jegyen miért nem szerepel, hogy milyen tételeket tartalmaz (2. osztály + különbözet)?
- A nyugdíjas-szelvény hátulja tele van üres felületekkel, nem fért volna el egy sorban valami tájékoztatás erről?
- Miért nem kérdezte meg Anyámat a pénztáros: "Csillagom, biztos, hogy 1740 Ft-ért szeretne utazni, hiszen másodosztályon csak 500 lenne ugyanez az út".
Végezetül csak annyit, hogy Anyámat azért bosszantja a dolog, mert a nyugdíjának 3 százaléka az 1240 Ft és ebből az összegből akkor már inkább egy könyvet vett volna...

Üdv.: Béla

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XCat 2010.04.19. 01:14:59

@silent76: Szerintem sem kellene kedvezményeket adni.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 01:21:21

Erős támogatója vagyok mindenféle kedvezményrendszer megszüntetésének, és az ilyen esetek elkerülhetőek lennének. Nem Béci anyukájával van gondom, hanem a feneketlen kúttal, amit a rendszer teremt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.19. 01:22:29

@CatMother: Tényleg! Szólhattak volna neki, hogy ne utazzon, mert úgy olcsóbb.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 01:24:08

Különben meg én vagyok az első, csak eddig tartott összeszedni a betűket. :P és szüntessük be egyből a CAPS LOCK-ot is.

eml 2010.04.19. 01:25:32

Anyád nyugdíja miért ilyen alacsony? Kb 41500 Ft. 1200-ér hol adnak jó könyvet?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.04.19. 01:25:44

@Dariengo: És a macskákat is , akik 64ry30r8j1 állandóan átmennek a juehfbwduciyaisduca billentyűzetemen.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 01:27:41

@atpijkamo: macskákat soha, meghalnék egyért is...

XCat 2010.04.19. 01:30:35

@Dariengo: Pedig egy bevadult macska igazán bájosan le tudja marni a bőrt az arcodról.. a szemed is egészen hamar kiássa az üregéből.
Igaz, legalább meg nem eszi. ERz mindenképpen szép tőle.

XCat 2010.04.19. 01:32:34

@eml: Ócskásnál. Talán.
Lehet hogy romanára, vagy ilyesmire gondolt, az belefér.

Akkor ezennel a nép akaratából megszüntetem az összes hülye kedvezményt.
Legyetek üdvözölve a teljes árú világban.

XCat 2010.04.19. 01:34:31

így jobban belegondva egyébként, ha nem IC, akkor tényleg teljesen felesleges első osztályért fizetni, mert nagyjából ugyanolyan. Meg van egy rakás tesznye máv alkalmazott melletted (nekik ugye ingyér van), akik mindenféle iszonyat büdös szarokat zabálnak.

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 01:48:09

@CatMother: vadmacskát kidobnám a kutyának, nekem csak egy doromboló dög kéne, de ugye a kutya. Különben én sem értem, hogy a Mávosok mit mennek örökké. Volt Mávos rokon, és kéthetente képes volt száz kilométereket (ergo órákat) utazni, hogy nálunk dekkoljon fél napot.

XCat 2010.04.19. 01:53:34

@Dariengo: Próbáld meg agymosni a kutyát... mittomén, csak akkor kap enni, ha kedves egy plüssmacskához. Aztán hátha majd élővel is működik.

A rokon lehet hogy csak szeretett titeket, nem? :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 04:35:11

na bekem ez meg hetvegi
azert kell a kedvezmeny draga barataim, mert az az idiota nyuhdijas is elmenne mondjuk csaladot latogatni, ne aggy isten 1 hetre valahova
oszt nem tudja megfizetni
akkor mar inkabb a tanulot szuntessuk meg, lehet suli mellet melozni

Megdobbent 2010.04.19. 05:17:15

@hagyma: jaja, a kozepiskola utan telleg semmi oka a kedvezmenynek, de a vasutasok kedvezmenyenek plane nincs jogosultsaga. Csak akkor, ha en donthetem el, hogy az en adombol mekkora legyen a fizuja. Kedvezmeny mellett szigoruan teljesitmeny berben kb. havi 20.000 Ft, anelkul 40. hiszti eseten azonnali fegyelmis felmondas, ra egy belyegzo: "Ha nem tetszett Kadar, elj piacgazdasagban vegre".

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.04.19. 05:22:03

Üdv!
ha már semmi baromságot nem tudok hozzáfűzni

hulladaemon 2010.04.19. 05:39:59

@Megdobbent: Faterom mozdonyvezető, és nehogymár neki kelljen azért teljes árú jegyet fizetnie (mikor bemegy felvenni a munkát, ill. hazaindul), hogy 100-200 utasnak a seggét elvigye A-ból B-be! Nonszensz.

phyllo 2010.04.19. 06:10:13

@hulladaemon: Kis magyar bunkótanológia: "nehogymár" a pék jegyet vegyen azért a buszra, munkába menet, hogy a faterod friss kiflit egyen...

Megdobbent 2010.04.19. 06:10:56

@hulladaemon: Az mas, ott induljanak dolgozoi szerelvenyek, az siman jar a piacgazdasagban is a nagy cegeknel.

Persze nemtom, hogy mi van mostanaban, amikor utoljara a dologrol hallottam, akkor a vasatusak es a csaladjuk is full ingyen utazott barhova vonaton. Na azt en nam akarom fizetni az adombol, mint ahogy senkisem.

Sajnalom, hogy csaladilag erintett vagy, nem az egyes munkavallalokra gondoltam, az elvre ugy mindenestul.

Megdobbent 2010.04.19. 06:13:17

@phyllo: Es ide is jar egy pont, mert igaz.

Egyebkent azok a seggek teszik ossze apu fizeteset az adojukbol es a jegyek arabol, sot en is teszek be apunak fizut, holott vonatra vagy 3 eve nem ultem. Ajajj, ez megintcsak nem stimmel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 06:36:10

@phyllo: nyugodt lehetsz, hogy a pek hazaviszi az ingyenkiflit
azert maradjatok mar, a vasutas mondjuk elviszi a gepet miskolcrol budapestre es godollon lakik, szerintetek jegyet kene vennie ejszaka hazafele?
az nem az adobol megy, egy ulohely tuti van
igen a csaladnak is jar, ez a vasutasok " mozgobere",
az APEH-nal tobb, es kp, nem az amugyis meno vonaton egy kupe elfoglalasa
nem vagyok vasutas, de az ingyenjegy nekik a minimum
igy kapjak meg a munkat
ennyi a love + ingyenutazas
lecet

Harlequin 2010.04.19. 06:50:19

"- Miért nem kérdezte meg Anyámat a pénztáros: "Csillagom, biztos, hogy 1740 Ft-ért szeretne utazni, hiszen másodosztályon csak 500 lenne ugyanez az út".

Nóóórmális? Minden hülyétől meg kéne kérdeznie a pénztárosnak, hogy biztos, hogy Kecskemétre akar utazni és nem Szolnokra? Na ne b@ssz...

phyllo 2010.04.19. 06:54:42

@hagyma: Milyen jogon viszi haza a pék az ingyen kiflit? Nálam a szakács meg az ingyen húst viszi haza?!
Ezt úgy hívják, hogy lopás.
Meg kell fizetni a dolgozót.
Nálatok meg az űrhajós hazaviszi az űrsiklót?
A kollektív szerződés amúgy szabályozza a béreket és a béren felüli juttatásokat.
A dolgozót igenis vihetik ingyen a munkahelyére busszal, vonattal, taxival /tesco/, de az egész családnak ingyenjegy - azt soknak tartom.
Amúgy pedig a béren felüli juttatások nem növelik a nyugdíjalapot. Majd nyugdíjba menetelkor fognak siránkozni ezek az emberek, hogy miért csak annyi a nyugdíjam?!

Secnir 2010.04.19. 07:07:25

a posztoló szüleit már szabad???

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 07:09:11

@phyllo: hat en nem tudom milyen jogon, de tuti hazaviszi
van a kafeteria meg minden faszsag
regen a banyaszoknak jart szen
a vasutasnak meg a csaladjanak jar ingyen vasut
ez legyen a legnagyobb gond
szerintem BKV-snak is jar berlet
ez teljesen normalis
nalunk a hotelben szallnak meg a pilotak meg a styuvik
sok ingyen km jar nekik a levegoben
en meg ha a hotelbol veszek hamburgert diszkontot kapk
ez normalis

esef 2010.04.19. 07:11:24

@hulladaemon:
Faterral olvassátok el az arcképes hátulján a "MUNKÁBA JÁRÁSRA NEM HASZNÁLHATÓ" pár szót...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 07:11:29

@Secnir:
mar a nagyszuleit is
de nem nekem mer ejjel 1 van

phyllo 2010.04.19. 07:17:08

@hagyma: Nálatok ezek a juttatások valóban béren felüli juttatások.
Mifelénk pedig munkabérpótló, pofád befogod típusú fizetés kiegészítések.
Nálatok az állami nyugdíj az alap, erre jönnek a nyugdíjpénztári megtakarítások.
Mifelénk még mindig az államtól várják a teljes nyugdíjat az emberek. Két év múlva totális csődben lesz a nyugdíjrendszer. Ekkor mennek nyugdíjba a Ratkó korszak gyerekei.

Mylady 2010.04.19. 07:19:35

A két osztály közöttit azt különjegyen* adják. Vagy legalábbis én mindig úgy kaptam. Ez azért is jó, mert a munkábajárás elszámolásához csak a másodosztályú jegy a jó.

Egy cetli, csak kétszer olyan hosszú...

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.04.19. 08:33:32

mi a szarért kell a maminak első osztályon utaznia? meggyullad a popsija a 2. osztályú székektől?

Dariengo · http://dariengo.blog.hu 2010.04.19. 08:45:34

Volt ismerősöm, aki a Máv kh-ban volt negyvenedik fugakitöltő, az elmúlt 20 évben még Tenerifén is járt mávos szabadjeggyel, pedig az egy sziget vonathálózat nélkül. Évente kétszer kérhetett, és Párisz, London, Róma...Nyilván nem kevesett zsebelhetett be mellette, ha ezt bevállalta. Anyukám exbékávésként annyiszor kapott máv szabadjegyet, ahányszor nem szégyelte, volt, aki vissza se vitte...mert elhagyta. Na ezért tart itt...

elwood 2010.04.19. 08:57:05

"Édesanyám .. Nyugdíjasként 90 %-os ... menetjegyet vásárolt 1. osztályra."

"1. osztályú, 90%-os nem létezik ... Ha egy elmeháborodott nyugdíjas mégis ilyet szeretne,.."

nohát a szülőket jobban kéne tisztelni

elwood 2010.04.19. 09:00:47

"Anyámnak a pénztárnál fejszámítást kellett volna végeznie"

a 90%-os kedvezményt, gyors fejszámolással úgy számoljuk ki, hogy elhagyunk hátul egy nullát

bölcsészdiplomások vigyenek számológépes mobilt

Dervenkál Egon 2010.04.19. 09:28:26

Svédországban egy így néz ki:

- Kérek egy 90 százalékos jegyet Malbőig, oda-vissza, első osztályra.
- Hölgyem, a 90 százalékos kedvezménnyel csak másodosztályon tud utazni!
- Tényleg?
- Igen.
- Hát, akkor olyat kérek.
- Mondjuk azt meg lehet oldani, hogy kifizeti a kedvezményes árat és 1240 forintos felárért utazhat első osztályon.
- Ó, de mennyibe kerülne a teljes áru jegy?
- 6200 forintba.
- Jó, akkor.....

.... és itt eldönti, hogy akar-e felárat fizetni. Nálunk ettől a döntéstől fosztották meg, ennyi.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.19. 09:31:35

Az tetszik, hogy:
a.) a tisztelt olvtársak milyen empatikusak;
b.) valamint annyira beleszoktak a szarba, hogy azt hiszik, az a normális.
A posztolónak tökre igaza van, ugyanis nem azt várja el, hogy adjanak 10%-os jegyet első osztályra, ha nem lehet, csak szóljanak, hogy olyan állat pedig nincs. Ezt úgy hívják, hogy szolgáltatás. A másik a nyugdíjasok kedvezménye. Lehet filózni a mértékén, az "ingyenjegy" is csak egy megvalósult politikusi hülyeség, de olyan országot nem nagyon tudok Európában, ahol a 60-65 év felettik ne kapnának valamilyen kedvezményt.

Sevy 2010.04.19. 09:32:21

Tényleg szeressük a Bélát, mert nem gyűlölködik, de most ez a sztorizgatás mire volt jó? Tényleg utazzon másodosztályon, kérdezzen rá, nincs-e olcsóbb, ha kiszámolta, hogy mennyi a 90%, akkor ne higgye el, hogy uszkve dupla ennyi, vagy bólintson a több pénzre és úgy utazzon első osztályon.

Amúgy én nem vonatozom. Tényleg akkora a különbség, hogy nem tök mindegy?

Tökös Veréb 2010.04.19. 10:34:21

@hulladaemon: miért nem céges mozdonnyal jár :)

Kifordított kacagány 2010.04.19. 10:40:26

@Dariengo: itt nálam van 3 felesleges darab is. még kb 2-3 hétig, amíg sort nem kerítek rá, hogy megszabaduljak tőlük. ha kell, elviheted.

@hagyma: ja, ez tiszta sor. a gyerek utazgat, a szülő meg melózik.

ez a kafetériásdi meg egy nyakunkon maradt faszság. nem véletlen, hogy már csak a csökevényes, államilag finanszírozott cégeknél divat.
a cég adja el a termékét haszonnal, amiből ki tudja fizetni a dolgozóit, akik majd eldöntik, hogy mire akarják használni a bérüket.

MosoMasa 2010.04.19. 10:51:45

Könyvvel nem lehet utazni.

dr. Aullah 2010.04.19. 11:05:41

90%osan az első osztályon... az szép, kicsit el vagyunk kényelmesedve nemde?

Amúgy nem csodálom hogy oda nem lehet, mert nekik ebből jön a sok lé, hogy a sok lusta egész áron megy első osztályon.

Egyszer én is mentem azzal...

Kifordított kacagány 2010.04.19. 11:16:37

@Aullah: én többször is. mostanában az még hozza a másodosztály színvonalát.

moli 2010.04.19. 11:52:40

ha ennyire nincs penze, akkor miert is akar az elso osztalyon utazni AZ EN PENZEMEN?!

MrZed001 2010.04.19. 12:45:33

Gyorsvonaton azért kell első osztályon menni, mert késsel a hátadba ébredhetsz másodosztályon.
Ez különösen igaz a kelet-Mo-i vonalon utazókra, ahol sok a román és az ilyen-olyan cigány (akiket kaller nem mer b.szogatni, nem kéri tőlük a sosem vett jegyüket, le nem szállíthatók ... mert őnekik jogaik vannak, nem úgy nekünk).

Ha így nézzük az IC nem más, mint a MÁV által bevezetett bujtatott VÉDELMI PÉNZ.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.19. 12:58:13

@hagyma:
Hülyeséget beszélsz. Pont arról érveltek az ingyenjegy ellen a kommentelők, hogy a munkába járás és a hazamenetel oké, de azon kívül miért van ingyenjegy és a családnak miért van ingyenjegy. Szóval remélem eddig érthető. Aztán a család akkor veszi ezt igénybe amikor akarja, ezzel növeli a forgalmat, a nagyobb forgalom pedig hosszútávon több vonat, több kocsi, azaz hibás az az érvelésed, hogy úgyis megy a vonat, tehát nem jelentenek extra költséget. Arról nem is beszélve, hogy a vasúti dolgozók és családjuk egy része amúgy is vonatozna, tehát az megint kieső bevétel a MÁV-nak. Mellesleg lehet hogy én tudom rosszul, és már nem így van, de évekkel ezelőtt volt olyan ismerősöm aki vasutas gyereke volt, és a GYSEV, MÁV, Volán, MAHART járatokra szólt az igazolványa, szóval nem csak vasút.

Érvelsz a hotellel, pedig te sem ingyen kapod a hamburgert, hanem olcsóbban, elmondom még a sörgyár dolgozói sem kapnak ingyen sört, hanem korlátozott számú kedvezményre feljogosító kupont kapnak. Egyébként ezen logika alapján a TV gyárban dolgozóknak is járna az ingyen TV...

Kifordított kacagány 2010.04.19. 12:59:09

@MrZed001: ezt nem értem, leböknek az első osztályon mert 90%-os jeggyel utazol és átvisznek a másodosztályra? ennek olyan önbíráskodás szaga van. ha nem jár arra senki, akkor meg hullaszaga lesz, de az mindegy, mert nem üt el a normál szagtól, amit a kocsikban érezni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.19. 13:01:50

@MrZed001:
Az első osztályra is átmehetnek leszúrni téged, főleg ha pang a kocsi, és értékek vannak nálad. Amúgy is paradoxon amit írsz, mert ha a kisebbségi bármit megtehet büntetlenül és nem kell ezért jegyet sem vennie, akkor simán beül az első osztályra.

Szerintem a legtöbb esetben azért mennek első osztályra nem IC-nél, mert ott biztosan van hely.

MrZed001 2010.04.19. 13:19:37

@Zabalint:
Naponta utaztam 10 éven át napi 100 km-ereket (1-2 oszt, IC 1-2 oszt.).
Elhiszed, hogy én jobban tudom?

Gyorsvonaton 1. oszt. ahol kaller legalább elzavarja őket ... illetve nem mennek oda.
Vonat legeleje, vége egyébként az 1. oszt. kocsi.

Hely van 2. oszt. is általában (kivéve koleszjárat, de ott állóhely sem igazán van sehol)

IC-re nem mennek, mert ha véletlen váltanak is jegyet, akkor a legolcsóbbat.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 13:37:08

miért hiszi itt mindenki azt, hogy az 1.osztály az már luxus?

MrZed001 2010.04.19. 13:41:52

@Kifordított kacagány:
A gyorsvonatokon az 1. oszt. az kb a nyugati lepravonat szintjét sem éri el.
Sőt, a román 1. oszt. kocsik olyan undorítóak, hogy inkább álltam, csak le ne kelljen ülni ...

a Figyelööö 2010.04.19. 14:47:21

Nagyon rosszindulatuak vagytok Bélával és Édesanyjával.

Ha Maoszágon LENNE bennünk valami a nyugatból, akkor tisztelnénk az idősebbeket, és sokkal figyelmesebbek lennénk velük, mert már máshogyan és lassabban gondolkodnak mint mi, fiatalabbak.

Ezért én megértem Béla Anyukáját is, aki szeretné meglátogatni fiát, idős szegény, egyedül utazik, nem tudja magát megvédeni mindenkitől, és lehet hogy nem a cigányoktól tart, és menekül az első osztályra, hanem nem szeretne órákon keresztül MAGYAR fiatalok zenei izlését halgatni, mert, mi állandóan cigózunk, közben lassan hülyébb és pofátlanabb a MAGYAR fiatal, 4-6 villamos, metró, máv, tele fiatal gyerekekkel, akik bömböltetik a mobiljait. Sztem ez irtó ciki...

Béla, bocsásd meg a kommentezőknek a tudatlanságukat, nem tehetnek róla...

mildi 2010.04.19. 15:21:27

@Megdobbent: teljesítménybér?! helló! bázzeg ember, az nem úgy megy, hogy ahány vonatot elmenesztesz annyiszor x ft! áááá

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.19. 15:40:50

"mennyibe kerül a 90%-os, mert a 90% nem mindig 90%,"
Máv! Én így szeretlek!

"- Ha nem létezik 1. kocsiosztályra 90 %-os jegy, akkor a jegyen (mellékelve) miért ez szerepel és akkor miért nem 620 Ft a jegy (6200 Ft - 90%)?"
És egyáltalán miért adják ki, ha nem lehet?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.04.19. 15:43:00

@mildi: Hát mondjuk késésekért lehetne levonni, másképp nem nagyon...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 15:46:14

@Zabalint:
ritkan beszelek hulyeseget
szoval ha menni akarsz a MAV-hoz melozni, akkor azt mondjak, OK baratom tudunk adni neked 120 e FT-ot es ingyen vasuti igazolvanyt a szuk csaladodnak
es akkor odamegy dolgozni vagy nem
ez nem tul bonyolult, a munkaltato ezt tudja nyujtani, a dolgozo ezert IS dolgozik, nem csak a fizeteseert

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 15:47:54

@a Figyelööö:
respect
amiota nyuggernek nevezik az idosoket, azota allapitottam meg, hogy minden tisztelet kihalt, pedig nem tudjak, ha szerencsejuk van egyszer Ok is lesznek oregek

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.19. 15:52:00

@MrZed001:
"Gyorsvonaton 1. oszt. ahol kaller legalább elzavarja őket ... illetve nem mennek oda."

Elzavarja őket?

"akiket kaller nem mer b.szogatni, nem kéri tőlük a sosem vett jegyüket, le nem szállíthatók ..."

"Naponta utaztam 10 éven át napi 100 km-ereket (1-2 oszt, IC 1-2 oszt.). "

Én néhány hetente utazok, és nem ezek a tapasztalataim. Például igenis előfordul, nem is ritkán, hogy nincs ülőhely. Azonban én nem Kelet-Magyarországon élek, szóval a tapasztalataink eltérhetnek, habár ha Kelet-Magyarországon járok gyakran vonatozok, vonaton késelés viszont nem olyan gyakori mint ahogy beállítod, annak már híre ment volna.

"IC-re nem mennek, mert ha véletlen váltanak is jegyet, akkor a legolcsóbbat. "

De te mondtad, hogy nem váltanak, innentől kezdve nekik teljesen mindegy, hogy honnan nem meri lezavarni őket a kaller. Vagy akkor valamelyik állításod téves/túlzás?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.19. 15:56:24

@MrZed001:
Változó a kocsik színvonala, például az új fajta motorvonatok Székesfehérvár-Budapest, illetve Veszprém-Budapest között teljesen jók. Aztán láttam kulturált szerelvényt Szerencs és Sátoraljaújhely között is, meg is lepődtem. Aztán van ahol az első osztály is mocskos. Általában a MÁV-nál leszarják a takarítást, de függ az utasoktól is a dolog, mennyire kulturáltak.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.04.19. 16:00:48

@hagyma:
Az a baj, túl régen vagy kint, nem látod az itthoni helyzetet. A versenyszférával ellentétben a MÁV-nál bebetonozott munkahelyek vannak, akármilyen részegen is dolgoznak bizonyos alkalmazottak, akkor sem rúgják ki őket, ezért ritka a cserélődés. Tehát eléggé zárt munkahely. Szóval az az "lehet menni a vasúthoz" nem jó szöveg. Már csak azért sem, mert nem fizetnek átlagban rosszabbul mint más munkahely, amit kapnak az ezen felül extra, és ez nem versenyszféra, az adófizetők pénzéből megy, szóval ezt úgy is fel lehet fogni, hogy mi mint adófizetők kisrészvényesei vagyunk a MÁV-nak, tehát igenis van közünk hozzá mit kapnak.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 16:10:22

@Zabalint:
de ilyen erovel a fizetesuk nagysagat is reklamalhatod minden kozszferaban dolgozonak
/sokkal jobban keresnek, APEH ellenorok, hivatalnokok stb./
ez a javadalmazasuk resze,amugy nem hiszem hogy minden vasutas reszeg, es hogy a vasutas ingyenberletek okozzak a milliardos veszteseget, mondjuk 0.001 ezreleket, nem hiszem, hogy a sporolast rajtuk kene kezdeni
/ az nekem nem baj hogy tul regen kint vagyok:)/

mildi 2010.04.19. 16:11:17

@ColT: a késés se a mezei vasutason múlik legtöbbször. szar a technika, szar a menetrend, ha egy vonat késik, az borítja a többit is, ráadásul egy vágányú pályán a szemből közlekedő vonatot is megkeni....mondani eccerű, h vonják le, de ez a rendszer nagyon nem ismeretére vall

MrZed001 2010.04.19. 19:56:52

@Zabalint:
"Elzavarja őket?"
Tudod, a kaller meg a MÁV-osok is az 1. oszt-ra szoktak beülni, hol egy fülkét foglalnak le, hol szerteszét, ezért azt a környéket elkerülik

"vonaton késelés viszont nem olyan gyakori mint ahogy beállítod, annak már híre ment volna."
És mond, hány esetről hallottál te, amikor ledobtak egyesek valakit a menő vonatról?
Biztos nem sokról, pedig megesik. Hol belehal, hol nem. Hol a kallert képelik fel, hol késsel, karddal fenyegetik.
Ez a szépítés mentes KeletMo-i helyzet.

"De te mondtad, hogy nem váltanak, innentől kezdve nekik teljesen mindegy ..."
Mond csak, mit nem értesz azon, hogy az IC-n képesek rendet tartani, a gyorson meg nem?

"Változó a kocsik színvonala, például az új fajta motorvonatok Székesfehérvár-Budapest, illetve Veszprém-Budapest között teljesen jók."
Azokra a Flirt vonatokra gondolsz, amelyeket Szolnokon gyártanak, majd soha életben nem járnak arrafelé ...
Megnyugtatlak, KMo-ra a lehető legtrébb vonatok mennek amit csak el tudsz képzelni. Sőt, szerintem még csak elképzelni sem tudod mennyire.

Kifordított kacagány 2010.04.19. 20:12:27

@a Figyelööö: vagy pl egyszerűen fáj a lába és hosszabb utat nem bír megtenni a 2. osztályú kocsik kényelmetlen üléseiben. én többek közt emiatt szoktam hosszabb utakra 1. osztályú jegyet váltani, pedig nekem még alapból nem is fáj a lábam.

@hagyma: azért annak jobban örülnék, ha a magánkézben lévő vasút tulajdonosai döntenék el, hogy ezt adják-e vagy sem a dolgozóknak.
félre ne értsd, nem sajnálom tőlük, csak aránytalannak találom még cégen belül is. ráadásul természetbeni juttatásnak minősülne ami után valamiért mégsem adóznak. másokkal ellentétben, akiknek ennél sokkal kisebb tételekért is adót kell fizetni. ha lenne egy maximális limit dolgozónként, amit leutazhatnak kedvezményes áron, amit pedig nem vesznek igénybe, azt kifizetnék nekik, akkor semmi gond nem lenne vele. arányos lenne és számszerűsíthető.
a nyugdíjas kedvezmény az más, azt egyébként is az állam finanszírozza.

@mildi: a mezei vasutas ugyanúgy kiveszi belőle a részét, mert ugyanúgy szarik az egészbe, mint a prémiumokon, meg végkielégítéseken egyezkedő vezetők. egyszerűen mivel nincs követelményszint, ezért elfogadható szolgáltatás sincs.
nem utaznak az emberek vonattal? áttérnek a kamionos szállításra? sebaj, majd kisírunk több pénzt az adófizetők adójából.(nem, önfenntartásra képtelen, államilag finanszírozott cégek dolgozói nem adófizetők, csak visszafizetők)
nem téged akarlak bántani ezzel, attól te még végezheted jól a dolgodat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 20:46:21

@Kifordított kacagány:
jo ebben nem ertunk egyet
az isten ovjon titeket a magankezben levo vasutaktol
amugy
nem gondolom, hogy a vasutascsaladok hetenkent vegigutazzak az orszagot
a vasutas meg melora hasznalja
es gondolom talan ha szazakban meheto az a vasutas csaladtag, aki munkaba jarasra hasznalja
lofasz a tetel

XCat 2010.04.19. 20:48:33

@MrZed001: Te teljesen hülye vagy. Hogy a frászkarikába történnének ilyenek? KeletMo ugyanolyan, mint az ország többi része; a többség normális, meg van pár kirívóan nyomorszintű terület, ennek megfelelő lakossággal (ugyanúgy, ahogy budapesten, pécsett, bécsben, rómában, akárhol megvannak).
Bevett gyakorlatként beállítani köztörvényes és súlyos bűncselekményeket vagy alultájékozottságra, vagy feltünési viszketegségre, vagy középsúlyos elmebetegségre vall (oszd be magadnak, melyik tartozik rád).

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 20:48:41

szazakban?
alatta\
szaz alatt orszagosan, aki rendszeresen igenybe veszi
a tanulok tanulo jegyet kapnak
a nyugdijasok nyugdijasat
a kepviselok koltsegteritest
a menezzserek ingyen auto+telefon/ennek is van adovonzayta!!!/
a vasutasok ingyenjegyet
lecet

XCat 2010.04.19. 20:49:38

Egyébként a hisztériát sem értem.. gyerekkoromban vonattal jöttünk haza, megszoktam a hazai IC színvonalat. Felszálltunk rómában, én meg sírni kezdtem, hogy miért nem megyünk az első osztályra. Mondták, hogy az ott az.
Én meg néztem.

XCat 2010.04.19. 20:51:22

@CatMother: ... nyaralásból ... ez kimaradt

XCat 2010.04.19. 20:55:18

@hagyma: Szerintem meg nem vagy eléggé régen kint.

mildi 2010.04.19. 21:21:43

@Kifordított kacagány: én lennék a kivétel? köszönöm, megtisztelsz :(

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 22:04:40

@CatMother:
dontsetek el
hat ha rajtam mult volna ide szuletek az nem kerdes

Mylady 2010.04.19. 22:28:20

@hagyma: ezt egy picit lehetne azzal árnyalni, hogy az APEH speciel ugrik arra, ha egy cég adómentesen odaad valamit ingyen a munkavállalóinak

néhány éve pl a komplett bankszektort végigbüntették, mert ingyenes számlavezetést adtak a munkavállalóknak
én kényelmi szempontok miatt a munkahelyemen tartom a folyószámlámat, pedig a havidíj többszöröse egy csomó más bankban elérhetőnek

a cégek a saját termékeiket, szolgáltatásaikat nem adhatják ingyen, max kedvezményes áron (szigorú számítással kell alátámasztani, mennyi az önköltség, mert ellenőrzik!)
de a máv adhat ingyen még hajójegyet is a vasutasoknak

na, emiatt gáz az egész

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 22:37:30

@Mylady: reszleteiben nem vagyok benne, bar voltam adoellenor, de az reg volt
nem tudom Mylady, nekem ez az ingyen vasut a vasutasnak es a csaladjanak nem hogy nem veri ki a biztositekot, de evidens
most persze nem a fejesekre gondolok es azt is tudom a vasutassagnak is elmult mar a respektje, de ez nagy altalanossagban nem egy jo allas, nem egy jo melo, sok a csoro koztuk es meloznak
ez egy plussz juttatas es a "nemzetgazdasag szempontjabol" /szep volt mi? ez semmi
2 havonta az asszony ingyen felmegy pestre......
3 evente lemegy a csalad siofokra ma'r ha.....
miota vasut a vasut ez letezik

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 22:40:41

@Mylady:
az en szamlam tok ingyen van
es a munkehely utalja a penzt
barmelyik bankba kerem
es mindenhol ingyen van
amugy emlekeim szerint a kozalkalmazottak is hordtak haza minden "aprosagot" az irodabol
ahhh
az egesz el van cseszve innen nezve, de ne a vasutasokkal kezdjetek a falhoz allitast:)

Mylady 2010.04.19. 22:43:38

@hagyma: nem az a baj, hogy "2 havonta az asszony ingyen felmegy pestre"

hanem hogy teljesen más az elbírálás

hogy normálisan működő és adózó cégeket csesztetnek minden apróság miatt
(nincs olyan adóellenőrzés, hogy ne húznának rá jópár milliót egy-egy cégre)

a bankos példámra visszatérve: egyre több bank nyújt olyan számlacsomagot, hogy tökingyen van minden, max 100-200 Ft-ot befizetsz havonta

de a saját munkavállalónak nem adhatja így oda, az fizessen kb ezer(!) Ft-ot havonta...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 22:55:39

azert beszelunk el ebben az ugyben kicsit egymas mellett mert Te racionalisan kozelited a kerdest, en meg inkabb tradicionalisan, kicsit erzelmileg es szocialisan
de a velemenyedet ertem, csak minden korulmenyt ertekelve nem tudom magameva tenni:)
masok az eltekorulmenyei a Te altal vazolt "csoportnal" es a vasutasok zomenek
amugy is a kedvenc filmem az Indula bakterhaz, a banyanak nem adnal ingyen jegyet???
botrany

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.19. 23:08:36

@Mylady:
ezmeg a bankok faxsaga, nekem megy a direkt deposit barmelyik bankba tok ingyen, amit megadok a melohelyemen es a szamlavezetes ingyenes, a kartyaval valo vasarlas ingyenes a penzfelvetel kartyarol ingyenes
/most nehogy azzal jojjon valaki hogy dicsekszem, mert tokom szurom magam/

Mylady 2010.04.20. 07:05:33

@hagyma: nem vagyok biztos benne, hogy mások az életkörülmények
említhetném pl azt a kollégát, aki miután lehúzott 8 órát a bankban, még pénztároskodik 4-et a tescóban...

XCat 2010.04.20. 08:10:51

@hagyma: Te hagyma, miért van nekem olyan érzésem már jó idehe ahogy olvaslak, hogy neked rohadtul nem jött be annyira az amerikai félálom, amennyire vetíted? Meg hogy azzal próbálod magad vigasztalni hogy hát mégis jobb, mint az a szar, ami itt van, legalább nem nyomorogsz?
Ki foglak ábrándítani, itt egyáltalán nem szar, és nem is jellemző a nyomorgás. A jónép megszokta, hogy vinnyogik, aztán csinálja, mert ilyen, de akik itt vinnyognak, azoknak bárhol máshol még szarabb lenne.
Szóval ha az a privát passziód, hogy lesajnálod az ittenieket, akkor csináld nyugodtan, csak most szólok, hogy nincs miért. :)

Kifordított kacagány 2010.04.20. 09:39:01

@hagyma: rossz lenne, ha mindenben egyet kellene értenünk, jól van ez így.
lehet, hogy nem jelentenének túl nagy örömet a magántársaságok, de az egyetlen módja annak, hogy végre szolgáltatást kapjunk a pénzünkért. egy magántársaság abból él, hogy szolgáltatást nyújt, ami ha elnyeri az emberek tetszését, akkor igénybe veszik és fizetnek érte. ezzel szemben az államilag finanszírozott cégek a fejőstehéntől várják az égi áldást és leszarják, hogy a bunkó vásárló mit akar, mert nem belőle él. emiatt természetesen amit kifejtek, rögtön le is nyúlják és nem marad pénz se fejlesztésre, se az alapvető üzemeltetéshez szükséges dolgokra.
sajnos itt nálunk egyetlen államilag finanszírozott cég sem képes még szolgáltatást nyújtani, mert nem értik hogyan kell.
persze a vasút egy része már magánkézben van. de csak azért, hogy a profit az övé, a költség meg az államé legyen. ügyes találmány.
az ingyen utazás pedig azért aránytalan, mert amíg a legtöbb dolgozó tényleg csak munkába járásra használja, meg arra, hogy évente kétszer meglátogassa a nagymamát, addig számos olyan is van, amelyik családostól körbeutazza európát vonattal, busszal, hajóval, meg még a tököm tudja mivel a vasút és így az adófizetők költségére. én ezt akkor is aránytalannak tartanám, ha a vasút képes lenne az önfenntartásra.
és akkor ugye még ott van az is amit @Mylady: fejtegetett. elvileg ebben a nyavajás társadalomban minden állampolgárnak azonos elbírálás alá kellene esnie. tehát ha egyiket kötelezik arra, hogy a természetbeni juttatások után adózzon, akkor a másikat is kötelezni kell. ez nem tétel kérdése, hanem elvi kérdés.

@mildi:
nem tudom kivétel vagy-e és ha igen, egész biztosan van több kivétel is. sajnos a kivételek még nem változtatnak azon, hogy a fejétől a farkáig bűzlik a vasút hala.

Kifordított kacagány 2010.04.20. 09:47:05

@CatMother: azért ezt olyan bátran nem merném kijelenteni. itt nálunk ha megszalad a népnek és van munkája, akkor az azt jelenti, hogy tud venni 20 év hitelre egy lakást, meg 10 év hitelre egy suzukit. ha pedig épp nincs munkája, akkor bukta az egészet.
ott meg ha megszalad, akkor vesz egy házat valami jobb környéken és a melós autó mellé vesz még egy terepjárót, amivel vontatni tudja a hajóját. ha pedig nincs munkája, akkor bukta a hajót, esetleg eladja az egyik autóját is és 30-40km-el arrébb költözik egy hasonló ingatlanba, valamivel olcsóbb környékre.
és ez mindkét helyen a középosztály.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 13:22:41

@Mylady: azert csak jobb mint krampacsolni, meg meg azt akaram mondani ha a dogozok elertek valamit pl, az ingyen berletet, probaljanek meg ragaszkodni hozza
ez egy regi vasutas vivmany
hidd el nincs meg csak vasutas ismerosom se, ugyhogy nekem 8 amugy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 13:28:30

@CatMother:
miert van nekem olyan erzesm, hogy mindenaron belem akarod beszelni, hogy szarul erzem magam, ki kell abranditsalak, minden OK korulottem, es ha nem lenne holnap is hazamehetnek/nics a kovetkezo 50 evben tervbe veve csak nyaralas celjabol/
miert van nekem olyan erzesem, hogy minden aron be akarod bizonyitani, hogy en lesajnalom, lenezem, vagy fikazom a szulohazamat?
mikor sose tennek ilyet
sot itt is komoly tevekenyseget folytatok hazank megismertetese erdekeben, ugy mind videok, gulysafozes, zenek
/amugy talan az egyetlen vagyok aki lathato volt a homaron, nevvel fenykeppel, ilyen majdnem videoval, es ha amerikaban jarsz, szivesen vendegul latlak par napra, igaz csak a nappaliban van hely aludni/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 13:33:17

@Kifordított kacagány:
en ugy vagyok vele , hogy ez nem tulajdonlas, hanem szakember kerdese, talan ha nem a politika dontene el kik a fonokok, nem tudom
az en idomben is eleg redvasak voltak a vonatok, de sok volt, ment is aranylag pontosan es hat sokan voltunk rajta, gondolom azota gepkocsiszam megduplazodott
en is sokat hasznaltam
eger-pest-eger odafele stoppal fel fradi meccsre vissza ejjel vonattal
itt meg nem ultem vonaton, de most kedvet kaptam, mennem kell le Ashevillbe, dogoljek meg megnezem lehetseges-e vonattal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 15:51:11

jelentem keptelenseg innen vonattal eljutni Ashevillbe, meg repulovel is atszallos
marad a gepjarmu

Kifordított kacagány 2010.04.20. 18:58:48

@hagyma: csak amíg a lopós komákat lehet a székbe ültetni, addig nem fognak szakembert oda tenni, mert senkinek nem érdeke azon a szinten. természetesen lehetne, mint ahogy lehetne normális szolgáltatást is nyújtani a hivatalokban, csakhogy nem megy, mert nincs ami arra ösztönözze őket, hogy szemléletet váltsanak. a piaci törvények ellenben olyan kényszerítő körülmények, amitől elindulhatna a változás. ezért látom én úgy, hogy pillanatnyilag az az egyetlen megoldás, ha 1ft-ért eladják az egész kócerájt és rábízzák valaki olyanra aki a működtetésével akar pénzt csinálni belőle. és hogy akkor ez is külföldi kézbe kerül? igen. de kerüljön csak, ha mi magunk képtelenek vagyunk előre lépni.
kocsi meg nincs több. még az ic-n sem. még akkor sem, amikor a diákok csúcsforgalmat generálnak, pedig azzal még számolni is lehet. egyszerűen ezt is leszarják. nem véletlenül mondom, hogy nem beszélhetünk szolgáltatásról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 19:10:47

@Kifordított kacagány:
en nagyon ertem az allaspontodat, de felek tole a vilagon nincs peldaul nyereseges "BKV"
itt 1 dollar a jegy es sokszo 4-5-en ulnek rajta
tuti a varos segiti
szerintem nyereseges vasut sincs, vagy csak nagyon dragan, de nem vagyok szakember
namost ha privatba megy, biztos jobb lesz, csak megritkul es dragabb lesz
ettol tartok
dehat majd az okosok....

XCat 2010.04.20. 19:35:22

@hagyma: ezt érzem, ahogy a hozzászólásaidat olvasom, hagyma.. szinte mindegyikben van valami lenéző vagy sértő az itteniekre nézve. Ez meg engem zavar.
De ha nem szándékosan csinálod, akkor jóvan.

Kösz a meghívást, de szállodára azér még fussa. :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 20:17:27

@CatMother:
majd idezzel, nem hiszem, hogy talalsz
Ti sokkal inkabb szidjatok MO-t es USA-t
csak ez a prekoncepszio, aki amerikai magyar az kocsog es ne pofazzon az neha faraszt, de
mar megszoktam, es leginkabb csak mosolygok es nem reagalok
neked is csak azert mert 2 napja velem foglalkozol minden ok es alap nelkul
meghivasnak azert ne tekintsd, nem annak szantam, mint mondtam ha erre jarsz szivesen latlak, megmutatom neked a varost meg ilyenek

amit meg amerikarol irok, azert irom, hogy kapjatok a fejetekhez, a multik sokkal jobban szopatjak az orszagot es titeket is mint itt
ez tuti
/kereskedelem, szolgaltatas/

XCat 2010.04.20. 21:09:34

@hagyma: "Ti sokkal inkabb szidjatok MO-t es USA-t"

Csak mi innen szidjuk, és ez nagy különbség. Az amerikai magyarok amúgy nem köcsögök, csak hülyék és nagypofájúak, túlnyomó többségükben. (Itt most nem elsősorban rád gondolok.)

Nem tekintettem meghívásnak, mint fentebb említettem, nem vagyok rászorulva.. az idegenvezetést is jobban meg tudom oldani ismerőssel, ha éppen kell. :)
Amúgy tévedésben vagy, nem foglalkozom két napja veled, sőt.. kifejezetten próbálok nem veled foglalkozni, csak olyan kis szembeötlő dolgokat írsz.

"majd idezzel, nem hiszem, hogy talalsz"

Idézem;
'amit meg amerikarol irok, azert irom, hogy kapjatok a fejetekhez, ..' Már bocsika, mindenki abból él, amiből tud, főleg kűfődön... de azért ne egy hotelszolga mondja már meg, hogy itt ki, és miért kapjon a fejéhez. Mi ezt valószínűleg valamivel jobban el tudjuk dönteni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 21:47:42

@CatMother:
na latod erre tudom mondani, ami nem szep, hogy edesanyad a hotelszolga
es felejts el
a kisebbsegi komplexusod az neked van
nem kicsi

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.04.20. 21:55:06

amugy az egesz mukodesed a homaron egy agressziv, mocskosszaju, mindent jobban tudo senki
mielott velem szorakoztal akkor is megtetted
tobben utalnak teged mint engem, erre merget vehetsz, de most megyek melozni es nem leszek kb 3 napig
kielheted magad
osszad csak az igazsagot
szanalom

Mylady 2010.04.20. 22:02:39

micsoda személyeskedés lett itt a végére :(

@hagyma: ne foglalkozz vele, csak magadat idegesíted
rosszabb, mint 3 rékuc egyszerre...

XCat 2010.04.21. 07:08:15

@hagyma: Erre most mit mondjak, embert barátjáról.. Te meg keress egy pszichológust, arrafelé úgyis divat.. meg az is szeret majd annyira, mint a homár, bár ez ingyen van :D

@Mylady: Attól mindenképpen sokkal. :)

XCat 2010.04.21. 07:10:34

@hagyma: Valóban nem szép, lehet hogy a következő alkalommal a szemed is kiböki valaki, ha az anyját emlegeted.
Szerintem tanuld meg az emberi viselkedés alapjait, hátha egyszer még visszajössz:)

XCat 2010.04.21. 07:28:12

Te hagyma, ezt most találtam, csak neked (pedig eskü hogy nem akartam írni, de muszáj látnod:DDD Találd ki, miből van.);

" de hát akkor hogy lesz belőlem így valaki?"

"Ja, ha te itt akarsz lenni valaki? Azt otthon kell. Ha én lenni akarok valaki, akkor hazamegyek és otthon villogok.:"

Kifordított kacagány 2010.04.21. 10:39:31

@hagyma: mindenhol támogatott a tömegközlekedés, mert bár olcsóbbnak kellene lennie, mégis drágább. viszont nem mindegy, hogy egy szerződés szerinti támogatást fizet az állam, vagy a város(nálunk még ez is gáz, mert az ország fizeti egyetlen város tömegközlekedését), amiért megkövetel egy a szerződésben rögzített szolgáltatási szintet, vagy csak borítjuk bele a feneketlen kútba a pénzt bármilyen betartatott szerződés és szolgáltatási garancia nélkül.

A Gyula 2010.05.03. 13:01:37

@Dariengo: Aranyom, ez egy életforma, ahogy egyesek elücsörögnek 8 órákat a légkondis irodákban, ahogy egyesek állogatnak 8 órákat a futószalag mellett, mi meg elutazgatunk erre-arra. Ki erre esküszik, ki arra, szerencsére nem vagyunk egyformák.

A Gyula 2010.05.03. 13:06:02

@CatMother: A vasutasokra alkalmazott jelzőt inkább nem kommentálnám, mert akkor ugyanolyan lennék mint te, viszont "akik mindenféle iszonyat büdös szarokat zabálnak" megjegyzésed szerintem is elgondolkodtató. A pékek, akiknek a vállalkozását az állam megtámogatja (adókedvezmények formájában) az én adóforintjaimból is, elfogadhatatlan, hogy nem finom zsemleillata van a zsemlének, mint pl. gyerekkoromban. Hasonlóan más élelmiszereknek se olyan az illata mint annó. Hogy is van ez?
süti beállítások módosítása