Igaza van Andreának, a lapok eddig alig írtak azokról a tízezerekről, akik önhibájukon kívül éppen a vulkánkitörés után repültek volna. A törölt járatok miatt óriási a káosz, a Homár egy barátja a méregdrága Japánban rekedt, ahol egyes légitársaságok biztosítanak szállást, mások meg nem, a MÁV és az egyéb vasúttársaságok sincsenek a helyzet magaslatán. Igyekszünk minél többet megtudni a jogi hátééről, a repülős/nemrepülős élményeket "vulkan" subjekttel kérnénk szépen a kiadóba. Alant Andrea levele:
Minden újság, tévé gazdaságiszempontból közelíti meg a kérdést, és csak pillanatképeket mutatnak arról, hogy az utasok várakoznak... pedig elhihetitek, nagyon nehéz eza várakozók szempontjából is. Nekem a Budapest-Eindhoven közötti
járatomat törölték, és ezért Kölnbe utaztam vonattal, onnan autóval
Hollandiába. Az észrevételeim: A MÁV budapesti pénztáránál 5 órát
álltunk sorba. Amikor sorszámot húztunk, 244-en várakoztak előttünk
(ez pénteken volt). Eladtak nekünk egy 41 ezer forintos vonatjegyet
(Budapest-Köln) - a wizzair-es repülőjegyem 29 euró lett volna... A
jegypénztárnál váltig bizonygatták, hogy majd a vonaton lehet
helyjegyet venni - hát persze, hogy nem lehetett, sok utastársammal
együtt a földön ülve utaztunk 12 órát... (nem Budapesttől, hanem
Linztől Kölnig). Több olyan utastársam volt, aki 2-3 nap alatt sem ért
haza, nem volt foglalt jegyük, nem tudják, hogy érnek haza.
Mindemellett nem tudjuk, hogy mennyi esélyünk van legalább a
repülőjegy árát visszakapni (kártérítésre nem számítok, de legalább ha
nem szállt fel a gép, magát a befizetett összeget utalnák vissza) -
szóval megint megpróbálják megmeneteni a gazdaságot, de azzal a több
ezer utassal, aki már kifizette a repülőjegyét, és semmiféle
szolgáltatást nem kapott érte, senki sem törődik. Legalább a busz- és
vonatjegy foglalásokban segíthetnének, együttműködhetnének a
légitársaságok az egyéb utazási cégekkel, hogy megkönnyítsék a
hazajutást az embereknek. Pl. egy átszálláskor az egyik utastársam
azért maradt le a Köln-Brüsszel közötti vonatról, mert fizikailag nem
volt ideje, hogy megvegye a vonatjegyét az átszálláshoz - miért nem
lehet ehhez segítséget nyújtani, pl. hogy a vonaton a kalauztól meg
lehessen venni a következő vonatra a jegyet?...
Hát ilyenekre gondolok. Jól jönne valami jogi szakvélemény is, mert az
egy dolog, hogy a biztosítótársaságok azt mondják, hogy vis major
esetén nem jár kártérítés, de ezzel megint az utasok viszik el a
balhét, akik egyrészt meg kapják vissza a kifizetett repjegy árát,
másrészt az ötszörösét még elköltik, hogy valahogy hazajussanak...
Üdvözlettel,
Andrea
Az utolsó 100 komment: