A járvány egyik fogyasztóvédelmi slágere következik: a elmaradt eseményekre váltott jegyek árának sorsa. Amióta elhalasztották, vagy egyszerűen törölték a koncerteket, bulikat, színházi előadásokat, vagyis minden rendezvényt, azóta sorra jönnek a levelek ebben a témában is. A megoldások továbbra is változatosak, mindenki a fennmaradásért küzd: szervező és vendég is, ám a jogszabály ugyanaz maradt. Szakértőink tanácsai a poszt végén, most pedig jöjjön egy változatos csokor: városi séta, Dumaszínház, Santana.
Még mielőtt kitört a Korona krízis a Hosszú Lépésnél rendeltem két darab sétajegyet. Miután a munkám egyik napról a másikra megszűnt, kénytelen lettem elgondolkodni hogy hol spórolhatok. Miután a Hosszú Lépés emailben jelezte hogy a sétákat elhalasztják, úgy döntöttem hogy vissza kérem a befizetett pénzt. Hamar jött a hideg zuhany, ugyanis közölték hogy pénzt nem fizetnek vissza. Kérdésem az hogy törvényes e hogy nem adják vissza a pénzem?
A Dumaszínház úgy tűnik első első körben az olvasónk szerint járt el, ám mi most megnéztük az oldalukat és ott ez szerepel: "Az előadások pótlásáról gondoskodunk, amennyiben nem megfelelő az időpont, a jegyek visszaváltásáról folyamatosan intézkedünk."
A koronavírus miatt a Dumaszínház lemondta az előadásait, és pénzvisszatérítés sincs a vásárlási feltételeinek alábbi részére hivatkozva.
Amennyiben háború, lázadás, terrorcselekmény, sztrájk, baleset, tűz, blokád, árvíz, járványügyi hatósági határozat vagy intézkedés, természeti katasztrófa, súlyos energiaellátási zavar vagy más olyan előre nem látható és elháríthatatlan akadály következményeképpen, amely a Vásárló, illetőleg a Szolgáltató hatókörén kívül esik, valamelyikük nem képes valamilyen szerződéses kötelezettségének eleget tenni, úgy ezen személy nem tartozik felelősséggel semmilyen veszteségért vagy kárért, amely ezen események következtében előállt.
Ennek részeként ha a Rendezvényszervező olyan akadályról szerez tudomást, ami miatt egy Rendezvény lemondására kényszerül, erről a Jegyértékesítő a lehető leghamarabb értesíti a Vásárlókat. Az akadály megszűnése után a Rendezvényszervező megkísérli az elmaradt Rendezvény pótlását, ha ezt a lemondással érintett Rendezvények száma, az akadály jellege és az érintett Vásárlók száma, valamint a Rendezvényszervező rendelkezésére álló kapacitások lehetővé teszik, egyebekben azonban a Jegyértékesítő az ilyen okból történő lemondás esetén a vételár visszafizetésére nem köteles.
Érdeklődni szeretnék, hogy jogos-e ilyet szerepeltetni az Ászf-ben, ill. mit lehet tenni, hogy a még nem tartott előadások jegyárát visszakaphassuk.
És végül a Santa koncert, ahol az Index szerint szintén visszajár a jegy, de olvasónk szerint a dolog nem ennyire zökkenőmentes.
Miután korábban bejelentették, hogy a Santana koncert elmarad, illetve emailben megerősítést is kaptam, hogy a jegyek árát automatikusan visszautalják az egyenlegemre (online, bankkártyával vásároltam a jegyeket), felháborítónak tartom, hogy az alábbi emailben ennek ellentmondva azt kommunikálják, hogy a koncert csak "elhalasztva" van - egy még be nem jelentett, 2021-es dátumra. Nem tartom etikusnak, "jóhírnek" pedig végképp nem nevezném azt az eljárást (és az a megérzésem, hogy fogyasztóvédelmi szempontból sem engedheti ezt meg magának a jegyértékesítő), hogy egy évig ülnek a pénzemen, és önkényesen visszavonják korábbi ígéretüket, miszerint nekem már semmilyen más teendőm nincs annak érdekében, hogy a jegy árát visszautalják.
Alább bemásolom a korábbi (márc. 16-ai) levelezésemet a Funcode egyik munkatársával, aki emailben is megerősítette, hogy vissza fogom kapni a jegy árát. A későbbi, elhalasztásra vonatkozó kommunikációt is továbbküldtem ugyanennek a személynek, és kértem, hogy erősítse meg, hogy a jegyek árát korábbi ígéretüknek megfelelően visszakapom, de sajnos arra eddig nem kaptam választ.
Kedves Zsuzsa!
Azok a jegyvásárlók akik a livenation.hu vagy funcode. hu oldalakon keresztül, interneten, bankkártyával vásárolták meg jegyeiket, nekik a Ticketpro Hungary Kft. automatikusan, 30 napon belül visszaváltja, a belépőjegy árát a vásárláskor használt kártyához tartozó számlára visszafordítja, azzal a jegytulajdonosoknak további teendője nincs.
Akiknek a vásárlás óta megváltozott a bankkártyája (kártyát cseréltek,) vagy bankot váltottak, nekik visszaváltás során kapott értesítő e-mailben leírtak szerint kell majd eljárni. Ennek kidolgozása folyamatban van. Kérjük szíves türelmét!
Azok a jegyvásárlók, akik a belépőjegyek a FUNCODE KÖZPONTI JEGYIRODÁBAN VÁSÁROLTÁK BANKKÁRTYÁS FIZETÉSSEL neki sem kell megjelenni személyesen az irodában. Nekik a jegyvisszaváltási adatlapot kell kitölteni, aláírni, dátumozni, csatolni a jegyeket és a számlát, illetve ha megvan a vásárláskor kapott bankterminál szalag. Ha nincs meg a bankterminál szalag, abban az esetben kérjük adják meg a vásárláskor használ bankkártya első 6 és utolsó 4 számát. Az adatlapot az alábbi linkre kattintva, az oldal alján tölthetik le. https://www.funcode.hu/ visszavaltasi-szabalyzat/
Azok a jegyvásárlók, akik a belépőjegyeket jegyirodákban vásárolták meg nekik a vásárlás helyén lehet visszaváltatni, 2020. május 10-ig. A visszaváltáshoz szükséges az eredeti belépőjegy és a vásárlást igazoló nyugta vagy számla.
Azoknak, akik nem tudják számlával vagy egyéb azonosítóval igazolni, melyik jegyirodában vásárolták a belépőjüket, a Funcode központi jegyirodája fogja visszaváltani a jegyeket, a jegyirodákkal történt elszámolást követően, 2020. május 13-tól. A Funcode központi irodájában (1143 Budapest, Ilka u. 2-4.) történő jegyvisszaváltás végső határideje 2020. május 31.
Köszönjük a rajongók megértését és türelmét.
Reméljük a fenti esetekben végül rendeződnek a visszatérítések, de ha hasonló helyzetben vagytok, jöjjön a fogyasztóvédelem tanácsa és a vonatkozó jogszabály.
A Kormány kiemelt közérdekből a járvány további terjedésének megakadályozása miatt tiltotta be a rendezvényeket. A rendezvényszervezők sok esetben másik időpontra tették át az eseményeket. Ebben az esetben, ha a jegytulajdonosnak (fogyasztónak) ez megfelelő, akkor a belépőjeggyel az új időpontban megtartásra kerülő rendezvényre léphet be. Ha a szervező törölte az eseményt, vagy az új időpont nem felel meg a jegytulajdonosnak, akkor a szervező köteles a jegy árát visszatéríteni.
Az jelen ügytől függetlenül elmondható, hogy természetesen a fogyasztók dönthetnek úgy, ahogyan erre már indult is mozgalom, hogy bár jog szerint visszajárna a jegyár, és a szervező fel is ajánlja a visszafizetést, de a néző a támogatása jeléül nem kéri azt vissza.
Felhasznált jogszabály:
juhaszvik 2020.03.25. 12:01:08
Egy vásárlónak milyen szerződéses kötelezettségei vannak? A fizetés? Tehát ha egy tornádó mondjuk kifújja a pénzt a kezemből, miközben fizetnék egy szolgáltatásért, akkor mentesülök a fizetés alól?
Baluci 2020.03.25. 12:15:14
GiaMarie 2020.03.25. 12:15:16
Szubrina 2020.03.25. 12:16:11
Nem is értem, hisz nincs teljesítés buzernyákok.
Nekem is van egy előre bevásárolt fesztiváljegyem nyár végére, ha elmarad követelni fogom vissza a pénzem. Mit képzelnek ezek már megint a rohadékság.
Amelyik cég így jár el, h nem adja vissza a pénzt, rmlm soha többé senki nem vesz náluk jegyet, igazi bizalomvesztés.
Fakanál69 2020.03.25. 12:24:27
Club Sandwich 2020.03.25. 12:31:59
Burgermeister 2020.03.25. 13:01:46
juhaszvik 2020.03.25. 13:31:41
Sokkal inkább egy egyoldalú mentességet próbál valaki úgy becsomagolni, mintha az mindenkire egyenlően vonatkozna. Nyilván jogi szöveg, de attól még bicskanyitogató.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.03.25. 13:32:00
2020.03.25. 14:13:51
a törvénynek és a fogyasztóvédelemnek semmi súlya nincs ebben az országban, mert ezek még saját magukat is letagadhatják. Azt írja, hogy nem ő a szervező, miközben a jegyen ugyanaz a cím van, mint a funcode kapcsolat oldalán:
Tisztelt Jegyvásárónk!
Köszönjük szépen hogy kérdésével megkeresett minket. Szeretnénk tájékoztatni arról, hogy a Ticketpro Hungary Kft. a rendezvénynek nem szervezője, Jegyforgalmazóként a rendezvényt szervező cég megbízásából, annak utasításainak megfelelően jár el. A konkrét kérdéseire a következő választ adjuk:
A rendezvény szervezője folyamatosan egyeztet a koncerttel kapcsolatban a Santana management-el, és ennek megfelelően tájékoztatja a jegyvásárlókat. A funcode ezeket a közleményeket változtatás nélkül teszi közzé saját csatornáin. A cél az, hogy a koncertet, ha egy későbbi időpontban is, de meg lehessen tartani.
A rendezvény szervezője folyamatosan dolgozik azon, hogy a koncertet meg lehessen tartani. A koncert eredeti időpontban történő megtartása felelőtlenség lett volna, a közönség biztonsága érdekében azt egy másik időpontban kell megtartani. Amint az új időpontot sikerül leegyeztetni a művész menedzsmentjével, arról a rendezvényszervező azonnal tájékoztatást fog adni.
2020.03.25. 14:39:51
A Vatera is beszállt a nyerészkedésbe.
Összehasonlításul alatta ott a tavaly augusztusi ára a terméknek.
Náluk lehet.
Sluck Ödön 2020.03.25. 15:19:17
Sluck Ödön 2020.03.25. 15:24:34
2020.03.25. 15:54:22
A helyzet az, hogy nem az a probléma, hogy mennyibe kerül, hanem hogy nincs. Próbálnál rendelni, és talán egy hónap után megkapod.
atal 2020.03.25. 17:37:26
a korábbi áron lehet most kinában nagy tételben megrendelni, min 10.000 darab, plusz szállitás, plusz vám, plusz áfa.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.03.25. 17:38:01
Santa? He?
ApaJoe 2020.03.25. 20:54:33
2020.03.26. 09:25:40
Az összefüggés fordítva is igaz, ha nyerészkedőnek nyilvánítjuk azokat, akik a túlkereslet idején árat emelnek, akkor egyszerűen nem fogunk kapni a termékből. Ellenben ha hagyjuk elszállni az árat, akkor egyre több cég áll neki szájmaszkokat gyártani, és ha magasabb is marad az ár, normalizálódik az áruellátás. Még egy ilyen helyzetben is.
hátezmilegyen 2020.03.26. 10:10:04
Jah, ezt tanítják a liberálisok a közgazdaságtan órán a piacról :) A valóság meg az, h a kereskedő árat emel, ha kevés van, mert hát kevés van és kénytelen leszel megvenni, meg árat emel akkor is, ha sok van, mert úgyis megveszed :)
(Amikor ingyenes lett a pálinkafőzés és hasznot remélve hirtelen mindenki gyártotta, szóval soksoksokan, mégis felfele mentek az árak...)
aefzuj 2020.03.26. 10:14:16
hátezmilegyen 2020.03.26. 10:29:24
De nem, ezek a rohadékok még arra is képesek, h UTÓLAG módosítják az ászf-et, mintha előre beleegyeztél volna, mintha joguk lenne el nem végzett szolgáltatásért is pénzt kérni. És nem az a lényeg, h az ászf nem írhat felül jogszabályt, de normál esetben még csak nem is fogyvéd lenne, hanem rendőrségi ügy. Magánemberként pénzt kérek előre és nem teljesítek sittre vágnak! Ezek képesek arra, h csődöt jelentenek, a befizetett pénzeket lepapírozzák költségnek és mindenki elbukja, majd ugyanazok a figurák új cég néven újra kezdik, te meg kezdheted előröl a bizakodást, h ez biztosan rendes cég nem mint a másik. Hát de. A fél téglákat küldő cégek mögött álló emberek is ugyanúgy ugyanazzal foglalkoznak a mai napig is.
hátezmilegyen 2020.03.26. 10:35:48
2020.03.26. 11:43:22
Ha úgy érzed, hogy aránytalanul magas az ára, akkor gyárts te is. Minél magasabb az ára, annál több cégnek érdemes ráállnia. Nyilván nem a közgazdaságtani tökéletes verseny szerint, mert a valóság összetettebb és lassabb a piaci reakció, de ettől még a hatósági ár az, ami leginkább hiányhoz vezet. Tudom, hogy mostanában az újkommunista propagandában mind a szabad piac, mind a liberalizmus (ami nem gazdasági, hanem társadalmi ideológia, ezért ehhez semmi köze, nyugaton a legelvetemültebb konzervatívok között is vannak libertariánusok a gazdaságpolitikában) szitokszó lett.
hátezmilegyen 2020.03.26. 12:00:38
Mind1 h új vagy régi kommunista vagy liberális vagy konzervatívnak nevezzük, gyártani az tud akinek tőkéje van. Az meg ugyanazoknak az embereknek, cégeknek van most is akinek régen. A mai cégek tulajai a régi téeszelnökök. A külföldi multik meg évszázadokra visszavezethetők. A bankok meg évezredes családokra.
2020.03.26. 12:39:02
Csakhogy nem pusztán azoknak a cégeknek van tőkéje, akik alapból is ebben utaznak, ilyenkor egy rakás más ágazatban is átalakítják a gyártósorokat arra, amire tömegigény van, gondolhatod hogy Kínában is sokszor annyi dolgos kéz gyártja a szájmaszkokat, mint máskor. És nem néhány szereplő van, hanem rengeteg világszerte. Ha hatóságilag szabályoznád az árat, akkor messze alulmaradna a kapacitás bővülés.
Reactor 2020.03.26. 13:28:25
Nagyon de nagyon kellett nekünk az a gengszterváltás anno, igaz? Hát most megkaptuk. De meg ám...!!!
@Zabalint: Valószínűleg nem véletlenül. Ha nagy nehezen, ha 30 esztendő után is, de lassan-lassan megtörténik a csoda, és kezdenek rájövögetni az emberek, hogy hiába vettük át Ámerikából a kapitalizmust, itt ugyan nem lesz az átlagemberből Vól Sztrít farkasa soha. Végső soron ugyanarra megy ki a játék, mint a kommunizmusban: egy nagyon szűk rétegnek nagyon jó, egy picikét tágabb rétegnek jó, a maradék 98%-nak meg szar.
hátezmilegyen 2020.03.26. 20:05:22
Ha már így beszédbe elegyedtünk, azért jelzem, soha sehol nem mondtam, h hatósági árat akarok megoldásnak. Ezt egyszer csak úgy nekem tulajdonítottad :)
Megjegyzem ez az alulmaradó kapacitásbővülés csak elmélet, mert gyakorlatban még nem volt olyan ország aki hatóságilag szabályzott volna minden árat. (A szocializmusban sem valósult meg, Kubában sem.) Valójában senki sem tudja mi történne. De van egy olyan érzésem nem is lenne olyan rossz. Jelenleg a kereskedő olcsón vesz drágán ad. Alma kilóját 9Ft-ért veszi a termelőtől és 400Ft-ért adja. Ha megszabnád mennyiért veheti (pl. 200) és adhatja (pl. 400) ugyanannyit fizetne a fogyasztó, de a haszon nemcsak a kereskedőé lenne, hanem egy része a gyártónál azaz a termelőnél maradna, és tudna miből fejleszteni, többet, jobb minőséget termelne, és egyszer csak nem szorulnánk importra. Hát ez nem érdeke a „világtőkének” és kicsinál minden politikust aki kiejti a száján a hatósági ár gondolatát...
Opportunista mikroba 2020.03.27. 17:02:30
ComLo 2020.03.28. 00:34:27
ekat 2020.03.28. 10:16:48
hátezmilegyen 2020.03.28. 10:41:29
Az autószerelők autót szerelnek, a villanyszerelők villanyt, stb. Bocsánat h fogyasztóvédelmi blogon fogyasztóvédelemről beszélünk. És bocsánat h a fogyasztóvédelmet befolyásoló háttérdolgok is szóba jöttek, tudod ez olyan, mint mikor az autószerelők nemcsak azt állapítják meg, h eltört a főtengely, hanem keresik a törés okát folyamatát is. Van elég médiafelülete a vírusnak e nélkül is.
Az apokalipszishez a vírusnál többet tesz hozzá az értőolvasásos analfabéták magas száma.
S ha ismersz egy szót, troll, de rosszkor használod, olyan mintha van fütyid, de ...
ComLo 2020.03.28. 10:57:55
De fogyasztóvédelem ide vagy oda, amellett nehéz elmenni, hogy amit gazdaságilag ez az egész okoz, azt felfogni is nehéz. Az analógiádnál maradva, ha a műhely porig ég, az autószerelők, és a villanyszerelők nem nagyon tudnak ettől elvonatkoztatni.
A posthoz kapcsolódva, teljesen jogos szerintem is az igény, de nem lehet elmenni amellett ami most történik/történni fog. Gyakorlatilag leállt a világ. Csomó dolog kapcsán (előre kifizetett szolgáltatások, utazások, stb stb), annak ellenére hogy jogosan járna vissza, inkább jobb előre felkészülni hogy bukó. Én ausztráliából utaztam volna haza májusban, nem számolok azzal, hogy viszontlátom a pénzünket.
A bármilyen témájú (napjainkban jellemzően koronavírusos) cikk alatt feltünő, "szeretem Viktort, a kormány mindent profin csinál, index hvg fakenews" vs "O1G, korházak helyett stadionok, mindneghalunk" csoportokat engedtessék meg trolloknak hívni.
axolotl77 2020.04.02. 00:03:17