Tékozló Homár

Szokatlan az ELMŰ könyvelési rendszere

2010.05.18. 15:40 | ge | 116 komment

Reggel arra béredni, hogy ez ELMŰ emberei kikötik a villanyórát, pláne azután hogy befizettünk épp ennek a szolgáltatónak egy valag pénzt, nem lehet kellemes. Levélírónk éppen így járt, egy valahogy kimaradt novemberi tartozás miatt került ebbe a helyzetbe és kellett még a kiszállási díjat is kicsengetnie.

Édesanyám nevén lévő lakásban élek. Ma reggel arra ébredtem, hogy a gangon óriási létrával áll egy ember, és a bejárati ajtóm felett bütyköl. Közben egy másik időnként csönget. Kinyitom, az ELMÜ-től jöttek, beljebb tessékelem hát őket. A létrás ember már hopp vágja is le a plombát az óráról. Tartozás miatt kikötik az órát. Én meg még ki sem látok a fejemből.

Megkérem őket olyan szépen amennyire csak képes vagyok fél nyolckor, hogy ácsiácsi, ez meg hogy vagy mint. Tartozás van, három hónapnál régebbi, ezért kikötnek, kivéve ha a helyszínen kifizetem (12e tartozás + 9e kiszállási díj). Gyorsan előszedem a csekkeket, mert a múlt hónapban volt épp leolvasás, és a szokásos 12e Ft-os csekken túl épp három hete fizettem be még 67ezer Ft különbözetet. Mutatom nekik a csekket, de ők nem tudnak semmit, nem is velük kell megbeszélni, ők kikötnek. Hiába kérdezem tőlük, hogy nem kellett volna értesítést küldeni ha tartozásom van. De ők nem tudnak semmit, csak azt, hogy értesítés lett küldve. Na már most az biztos, hogy egyetlen egy hátralékos levél sem jött, de még ha ez hihetetlen is, az tény hogy ajánlott vagy tértivevényes levelet senki nem vett át.

Megkérem őket várjanak már öt percet, felhívom édesanyámat ő kapott-e bármilyen levelet... Miért kapott volna mondjuk máshová, mikor ez a bejelentett lakcíme... A szerelőembereknek viszont nincs öt perce, mert ma még száz helyre mennek, és mit képzelek mi lenne, ha mindenhol várnának öt percet. Láthatóan nem hatja meg őket az általány csekkjeim szépen fizetett sora és a 67e Ft-os különbözeti csekk sem. Épp nincs is nálam 21e Ft készpénz. Csak a száz és kétszáz forintosok, amit valami fura hóbortnál fogva gyűjtök. Ebből kiszámolom nekik az összeget, ők meg szépen visszaplombálják az órát, és már el is tűnnek.

Én meg állok csipásan alsógatyában, hogy ez mégis mi a franc volt.

Felhívom az ELMÜ-t. Igen, a múlt hónapban tényleg beérkezett 79e Ft. Meg előtte a sok 12e is, de van egy december elsején lejáró számla, ami azóta sem lett befizetve... Vagyis most már igen, a 9es kiszállási díjjal együtt.

Most meg még az eset hatása alatt vagyok. Ilyen létezik egy normális országban? Egyáltalán ha én folyamatosan fizetek kisebb-nagyobb összegeket, azt az ELMÜ-nek a számviteli törvény szerint nem folyamatosan kéne könyvelnie? Úgy értem törvényes dolog az, hogy ő fenntart nekem egy novemberi tartozást, mikor azóta is folyamatosan érkeznek tőlem a befizetések?

Az ELMÜ központ szerint három értesítést küldtek, fura módon egy sem érkezett, és ők nem is tudják igazolni, hogy bárki vett volna át ajánlott vagy tértivevényes levelet. Egyébként az óra leolvasásnál, miután kiküldte a különbözeti számlát, hogy létezik, hogy azon nem tünteti fel vagy/és adja hozzá az előtte fennálló tartozást? Vagy uram bocsá, a szerződésen meg van adva a telefonszámom, rajta van a kikapcsolási lapon is, amit a szerelő lobogtatott, és még egyszer uram bocsá, miért nem hív fel, hogy tartozás van, egyenlítsem ki. Mielőtt egy reggel kiküldi a marcona legényeket, akik nem látnak, nem hallanak csak beszélnek és vágnak. Arról nem is beszélve, hogy miért épp egy novemberi számlát akartam volna elsunnyogni, ami amúgy a töredéke az amúgy befizetett másik számláknak...

Csak én érzem jogszerűtlennek és frusztrálónak ezt könyvelési és értesítési rendszert? Hogy a S.w.a.t. jellegű reggeli rajtaütésen már ne is keseregjek...
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

telepata 2010.05.18. 15:41:05

Ez tényleg szokatlan.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 15:49:12

Most a csengetésre ébredt, vagy a kikötésre. Szerintem a csengetés hangosabb.

akikaztmondjákni 2010.05.18. 15:58:12

Fú, mi lett volna, ha alsógatya sincs rajta?
Mondjuk, csak egy fűszoknya?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 15:58:49

Mókaidő végre no de ilyet?!
Nemcsak te érzed így, nekem már olyanból is volt majdnem gondom, hogy egy havi átalány(!) kétszer lett befizetve (csekken+ netbanki utalással), a másik havi, filérre ugyanannyi meg egyszer sem, de szerencsénkre ez a TITÁSz (ill. EON), és jött is rá egy hónapra a leolvasás, az elszámoló számlával.

Faszkalabács és belezőkarmoló minden számlázási rendszer készítőnek!

Rosszindulatú Vászka 2010.05.18. 15:59:00

Hogy lehet létrás ember matatására ébredni?

ttzolee 2010.05.18. 15:59:20

Velem pont az ellenkezője történt az esetnek. Kaptam egy tértivevényes levelet a drága ELMŰtől, hogy: Bocs elbasztuk a könyvelést. Majd visszautalták több mint 2 éves villanyszámla díjamat. :)

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:03:11

@Sün‼: Sün, fentebbi kérdésem a választ tudod e?
Amugy Svédországban ez másképp megy.
És kit emlegettünk már rég?

bizonytalan  2010.05.18. 16:03:33

@ttzolee: villanyszámla díjat? és sokat utaltak?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.18. 16:03:35

De miért kellett az óriási létra?
Lift nincs?
Vagy lépcső-e?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:03:50

@atpijkamo:
"Pihen a komp, kikötötték
Benne hallgat a sötétség"

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:05:38

Perverz állat, létrán, az ajtó felett bütyköl...Fúj!

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.05.18. 16:07:12

@akikaztmondjákni:
Az elsőre tudok csak válaszolni.
Tehát alsógatya hiányában a nagylétrás ember a látványtól visszahátrál.
Átbucskázik a gang korlátján.
Ezután szörnyethal.
Órakikötési probléma megoldva.
A szerelőnek 100%-lékos táppénz jár elhunyta után.
Tehát mindenki jól járt.

RaveAcE 2010.05.18. 16:08:53

Majd szépen elkavarják a jegyzőkönyvet az új plombáról és jól megbüntetnek, mert nem a bejegyzett plomba van az órádon. 200e + kiszállás + kamat.
Akkor majd látni fogod, mi volt az értelme a hajnali s.w.a.t akciónak.

Kaptál papírt az új plomba számával?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:09:29

@Rosszindulatú Vászka: Én nem is szeretném megtudni.
Ugyanitt létrástul matató ébresztést előzetes egyeztetés alapján vállalok...

icus52 2010.05.18. 16:10:26

mocskos tolvaj rohadt korrupt banda!kiváncsi leszek, ha a vértesi erőművet be zárják, akkor is plusz 5ezer lesz e a számlánkon??

BBG76 2010.05.18. 16:11:00

Nem lehet, hogy csak fel akarták mérni a mérőórák állapotát? Talán Hagyó küldte őket...
Nokiásba tették a pénzt?

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:11:29

@Sün‼: Áhá!
Brilliáns következtetés!
De valószinű, h a fűszoknya szokatlan látványa is eme veszélyes reakciót váltotta volna ki létrásemberünkből:)

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:15:33

@Kitalátor feljegyzetei: :D:D:D:D:
Nem, nem, ajtó fölött (?) biztos nem, fura állat vagyok.

icus52 2010.05.18. 16:15:50

Drága Barátaim! szeretném tőletek meg tudni, hogy én hogyan tudnék ilyen szép kis figurákhoz jutni, mint:süni,kutyus, pingvin, meg ilyen szép dolgok????segitségeteket előre is köszönöm Üdv ICUS!

AlexWolf 2010.05.18. 16:16:21

Most má' akkora a sor, akiket a forradalom a falhoz fog állítani, hogy fel is hívom Kínát adják má' kölcsön a Nagy falat.

Bsas 2010.05.18. 16:16:43

Tavaly februárban ugyanez történt velem is, éppen úgy novemberi befizetést reklamáltak. Különbség annyi, hogy pénteki napon kötötték ki, nagy hidegben, amikor a fűtés sem ment villany nélkül El kellett otthonról menni a hideg miatt. És bár akkor pénteken befizettük, mindent, amit kértek, de mivel hétvégén nem dolgoznak, ezért csak hétfőn jöttek visszakötni. Kell nekik a pénz, azt csinálnak amit akarnak!

cso zsi 2010.05.18. 16:17:55

@Mitévő Légy: Tippeljünk, ki lehet az.
Tegyük fel, hogy a posztoló.
De akkor én is.
Ugyanis az Elmü állítólag küldött felszólítót kettőt is, át is van véve szerintük.
Aztán a múlt héten az egyik szomszéd, pár napja a másik szomszéd nézte a létrás embert, ugyanis a birka házmester bárkit (szórólapost, dunnaárust, bicikli-, és motortolvajt) beenged, aki hosszan nyomja a csengőket.
Így aztán a hosszabbítók háza lettünk napi váltásban.
Nekünk is novemberi elmaradást emlegettek. A mókát tetézi, hogy két villanyórám van, és csak az egyiket "felejtettem el" befizetni. Átutalással.

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2010.05.18. 16:18:27

21 ezer forint százas, kétszázas érmékben? Azt a perverz mindenségit neki! :D

cso zsi 2010.05.18. 16:20:29

@icus52: Ahová beírod a kommented, ott a lehetőség, hogy képet biggyessz a neved mellé. "Szeretnék avatart a hozzászólásaim mellé!"
Azt meg keress a neten, ha már előtte ülsz. Vagy a családi fotóalbumból.

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:27:41

@icus52: Ki kell menni az állatkertbe vagy simán a helyi mezőre oszt fotózni.Én is így löttem ezt a kutyát.

MosoMasa 2010.05.18. 16:31:01

Az elmü nem a postával küldi a leveleit, saját maguk intézik. Így az átvételről is azt állítanak amit akarnak.
Nálam már többször volt, hogy a befizetési határidő után hozták ki a csekkeket, és máris papmpogtak!

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:34:43

@Kitalátor feljegyzetei: Hát ajtó fölött hogy???Nem tudom elképzelni.Demonstráld képekkel vagy nem tudom:D:D:D

kicsirigo 2010.05.18. 16:36:15

ugyanez volt velem pár éve.
albérlet.
jöttek a számlák, fizettem őket.
nyoma nem volt rajta tartozásnak...egyenlegnél feltüntetve,hogy az előző szla ennyi, kifizetve, köszönik stb.
egyik este hazaérve no áram.
kiderült, hogy az előző bérlő, jópár hónapja egy 3000 ft-os szlat kihagyott.
értesítés persze nuku...dehát ugye van az a fasza kis szabály, hogy ha 2x nem veszed át, akkor átvetted. logikus

Erwan Knudsen · http://www.kihir.hu/ 2010.05.18. 16:37:27

@RaveAcE: Nekem is kapásból ez jutott eszembe. Vigyázni kell, karón varjak ezek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:39:34

@akikaztmondjákni: Boldogult úttörő koromban az egyik ún. mozgalmi évnek (=tanév) az volt a jelszava, hogy "A tettek beszélnek!"*

Bár így, hogy arészletekről érdelődsz, kezdek visszakozni, mert eszembe jutott, hogy amikor festettem ki először a lakásunkat, a ketteslétra elkezdte (csak elkezdte!) nálam a cirkumcissziót....

(*Ezt mi ált. előúször úgy értettük, és azután következetesen úgy is mondtuk, hogy "A tetvek beszélnek!")

akikaztmondjákni 2010.05.18. 16:45:40

@Kitalátor feljegyzetei: Ööö...értelmezd már ezt a szót légy olybá kedves:)
cirkumcissziót....
Nem tudom mi ez:)
Én csak kisdobos voltam:D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:47:10

@akikaztmondjákni: Ebben nem én vagyok a jelenlévők között a legilletékesebb...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:49:24

@atpijkamo: A kérdés már csak az, hogy mit tesz benne a sötétség...

eloszto · http://eloszto.hu 2010.05.18. 16:52:04

Havi 18000 ft-os villanyszámla???

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 16:57:37

@eloszto: Én is cserélnék.
Láttál már villanyboilert? (Az öreg székely már evett is, egyszer, ill. ha valóban vasból van, akkor az nem is az volt, becsapták.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 17:00:02

@akikaztmondjákni: Menjünk minkább mégis a létrára, oszt' próbáljuk meg!
(Csak hagyományos fa ketteslétrán vagy fokonként 150 kg teherbírású alulétrán lehet róla szó, az acéllemez olasz/kínai vackok engem egyedül sem bírnak el.)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.18. 17:00:59

nekunkj is sima kikotottek 2-3 het utan, a huje haverom elfelejtette befizetni
se felszolitas se semmi
nem volta aram, innen tudtuk valami nem stimmt
aztan kifizettuk, meg a kiszallasokat
Mary halaegnek perfekt csekkbefizeto a NET-en
na most elhuzunk Ashevillbe/ mert koroz a FBI/
szombaton jovok a hetvegire

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.18. 17:02:51

direkt nem viszek notit
a avacation az vakacio
megha csak 4 nap is

akikaztmondjákni 2010.05.18. 17:03:09

@Kitalátor feljegyzetei:
Öreg székelytől kérdezi az unokája:
- Öregapám, látott már antennát?
- Hát láttam is, meg ettem is.
- De hát az fémből van.
- Akkor csak láttam.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.18. 17:15:25

@akikaztmondjákni: Ugyanannyi értelme van, mint a villanyboilernek, csak nem fogyaszt annyit.

dani27bpbp 2010.05.18. 17:33:25

Én ezt nem értem, miért kell egy villanyszámlát csekken fizetgetni? Állandó kiadás, késni nem érdemes vele, nekem évek óta csoportos megbízással megy a havi 6ezer, sms-t is kapok a banktól ha levonják. Az elmü.hu-n tudom módosítgatni a havi kiszámlázandó kwh összegét, semmi probléma.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.05.18. 18:02:03

@dani27bpbp: Egész addig, amíg nem emelnek le egy olyan összeget, amit te vitatsz. Végigcsináltam, tudom miről beszélek.

Poszthoz: 100x leírni, ELMÜ-nél nem fieztünk átalányt, havi elszámolású rendszert kérünk. Amennyit fogyasztunk, annyit fizetünk.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.18. 18:41:04

"Szokatlan az ELMŰ könyvelési rendszere" ez azóta így avn, amióta létezik az elmű.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.18. 18:43:55

@Sün‼: kicsodának a bikicsunáját!
@Kitalátor feljegyzetei: remek megoldás, és még csak nem is illegális.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.18. 18:44:58

@Don Bandi - Bikicsunáj Vicsáj!: fordítva írtam. sün válaszát írtam kitalátornak, kitalátorét sünnek.

Kifordított kacagány 2010.05.18. 18:46:17

@Erwan Knudsen: aztán miből gondolod, hogy tettek rá másikat? simán lehúzzák majd a hiánya miatt is.

azért megnézném azt a villanyász alkalmazottat, aki hozzányúl a szekrényemhez csak azért mert neki az a kedve és nekem el kellene hinnem, hogy ő a nagy villanyász cégtől érkezett. azt meg külön megnézném, hogy ugyanezek az anonim muksók legombolnak rólam egy huszast bemondásra.

Kifordított kacagány 2010.05.18. 18:48:10

azt hiszem indítok is egy vállalkozást és számlahátralékokat fogunk gyűjteni, miközben kikötéssel fenyegetőzünk. ha ennyi a naiv ember, aki csak úgy osztogatja a kis vagyonát, hamar megtollasodunk.

romesz 2010.05.18. 18:50:29

Most gondolkozom sajat fejlesztesu aramon.
A kezdeti kiadas jelentos, de kb 10 even belul megterul es akkor az elmu mehet mashoz aramot eladni.

schdl (törölt) 2010.05.18. 19:03:45

Az ELMŰ, úgy ahogy van egy igazi ********** ****** ********* ********** ********** ***************** ** *** *************

Rejtélyes 2010.05.18. 19:03:47

Még szerencse, hogy ajtón belül van a műszer, nálam ez lenne:
- "Jó napot kívánok, jöttünk kikötni az áramot nemfizetés miatt."
- "Jó napot, jöjjenek később, most nem vagyok itthon." - ajtó bezár kulcsra :D

Ha akadékoskodik, be akar törni, zsarukkal elvitetem :D Amcsiba le is lőném :D

schdl (törölt) 2010.05.18. 19:06:44

@romesz: az a gond, hogy a saját fejlesztésű áramodat be kell táplálnod az országos hálózatba, amit megvesz tőled az elmű, amit te visszavásárolsz tőle... Ez egy jogszabály vagy törvény vagy mi a sz@r. Ezért nem terjedtek el itthon még a szélerőművek, mert a hasznát úgyis az elmű látná.

yippyupp 2010.05.18. 19:35:15

@schdl: ez nemrég volt a Simpsonsban, onnan vetted : )

romesz 2010.05.18. 19:53:07

@schdl: Nem tudom elkepzelni, hogy kotelezo lenne bekotni az orszagos halozatba, de nem ez lenne az elso birka intezkedes. Valojaban az aram tarolok miatt lenne szukseg ra, mert nem olcso egy aksi rendszert telepiteni ami kepes lenne mindent tarolni.

yippyupp 2010.05.18. 20:31:34

@schdl: hát ott is volt ilyen, hogy te szolgáltatod az áramot, és visszavásárolod.
még jó, hogy a dinamós biciklik lassan kimennek a divatból...

tetro 2010.05.18. 21:06:31

Na. Szóval. Arra ébredtem, hogy a csávó odavágja a gangon a létrát az ajtó elé. Nagy belmagasság, magas ajtó, felette megy valami kábel, azt akarta kikötni. Már másztam ki az ágyból, mikor a kolléga csengetni kezdett. Amelyik nem volt a létrán. Tényleg csak azt nem értem, hogy történhet az meg, hogy a kezemben van öt havi csekk, köztük csak a múlt hónapról 80ezer Forint amit befizettem, és ők mégis kikötnek, anélkül hogy bármilyen értesítés jött volna bármilyen tartozásról. Azért egy ilyen kört majd futok velük, hogy ugyan szedjék már elő a tértivevényeket, melyek alapján értesítettek bárkit. De tényleg túl nagy elvárás hogy legalább szóljanak, hogy hello tartozol, rád fogunk törni... A másik meg, hogy szerintem a számviteli törvény alapján a beérkező összeget a régebbi tartozásra kell könyvelni. Vagy ez hülyeség?
Csoport beszedési megbízás azóta nincs a számlámon, amióta véletlnül a gáz szolgáltató három hónapig tőlem vonta másnak az általányát, majd közölték hogy szerezzem vissza én a pénzt attól aki helyett fizettem :D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 21:39:01

Reggel arra béredni, hogy ez ELMŰ emberei kikötik a villanyórát"
Bizony BÉREDNI szörnyú
Elmű-nek sünt, nekem is nagy elszámolót küldött

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 21:42:25

A szerelőembereknek viszont nincs öt perce, mert ma még száz helyre mennek"

Persze nincs
Ha mindenhol 5percet cseverésznének, az több mint a munkaidejük

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.05.18. 21:43:01

@yippyupp: Az én Simpsonomban csak egy fél liter benzin lötykölődik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 21:46:11

Ebből kiszámolom nekik az összeget, ők meg szépen visszaplombálják az órát, és már el is tűnnek."

Ezek után olvassam tovább??
Luzer, min. telefon leuvöltöd a helpdeszk feját kihangositva a szerelők elött
Ha nem használ, hagyd a fenébe hadd kössék ki, ugyfélszolgához be és letéped a fejét
A pénzed visszaszerzésért ugyis be kell menned
Haviszont nem érdekes neked az a pénz , küld el nekem a cskked és engedményezd nekem a pénzt

tetro 2010.05.18. 21:52:06

10e Forintért szereltessem le a villanyórát, aztán majd lesz újra áram amikor lesz? annyi idő alatt meg tönkre mennek a húsok a fagyasztóban :D
leüvöltöd az ügyfélszolgálatot, igen és aztán? a helyszínen lévő szerelőt semmi nem érdekli, ő egy robot.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 21:55:06

frusztrálónak "
Annak igen, de megmondták, nincs ingyen leves
És igenel akartad sunnyogni azt az eg ybefizetést
Ha nekem tartoznál én is azt hinném
Majd én hivogassalak a te tartozásodért?
Csak a mafia szok emlékeztetőt küldeni, de azt jellemzően nem szokták elfeledni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 21:59:09

@Sün‼: Ez bizony furcsa lehet
Vagy vill.óra/bocsi fogyasztásmérő/ vagy csatlakozás kikötés az ajtó felett
Ez utóbbi volt egy komálsom lakása felett
Persze senki, még az elmű se tudott róla/üres lakás volt/

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:03:25

@icus52: Vodás vagy?
Csak a vodánál lehet a telefon mellé avatart kapni

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:16:50

@dani27bpbp: Állandó kiadás.....tudom módosítgatni a havi kiszámlázandó kwh összegét, "

Merha leemelik akkor nem kiadás, értem.
Oszt ha fogyasztassz 10000kWh-t, módosithatod 1kWh-ra?
Jó buli, csak nehogy sötét cimre mennyél haza 1x

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:19:49

@Kifordított kacagány:
azért megnézném azt a villanyász alkalmazottat"
Én meg téged, miután pofánvágtad őket
Mint a SÜN ugy néznél ki a sok csavarhuzóval a hátadban
:)

tetro 2010.05.18. 22:21:03

Igen, azért jelentem le az óraállást, hogy jól elsunnyogjam a fogyasztást :D eddig éppen azt hittem, hogy az ELMÜ egy szolgáltató, ha valami gondja van, pl nem lett egy csekk befizetve (mert meg sem jött, mert én elvesztettem, bármi), akkor azt jelzi felém. aztán jön csak létrával. eddig azt hittem, hogy a maffia módszere az előbb vágok aztán kérdezek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:32:27

@tetro: hogy szerintem a számviteli törvény alapján a beérkező összeget a régebbi tartozásra kell könyvelni. Vagy ez hülyeség?
Hülyeség
pl,800Ft-os számla miatt nem tudnak rákönyvelni 600Ft-ot
Elméletileg igen,de akkor milyen számlára hivatkozva figyelmeztetnének, a tartozásodra?

boomonk 2010.05.18. 22:33:56

az általános gigaszolgáltatók súlyosan be vannak védve mindenféle jogszabályokkal. velem azért akarták kifizettetni a múlt hónapban a vízórámat, mert októberről (!) maradt 11 ft hátralékom...

boomonk 2010.05.18. 22:35:16

pontosabban: vízóracserét :)

tetro 2010.05.18. 22:38:25

@horex: egyszerűen küldhetne csekket arról, hogy a beérkezett összegek alapján milyen óraállásig vagyok jó náluk. egyébként én addig azt is gondoltam, hogy amikor lejelentem az órát, akkor minden addigi tartozásomat kifizetem.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.05.18. 22:41:44

az árvízról nem posztolnak a naív ügyfelek?

Tomasz_a_gozmozdony 2010.05.18. 22:45:09

hogy lehet amugy elfelejteni? nem furcsa, hogy nem jott csekk, vagy annyival tobb maradt a szamlan a csoportosok lehivasa utan?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:49:00

@tetro: Küldhetne, csak a szoftverjuk nem igy van megirva
Viszont nem is tucc más összeget befizetni, mint ami a számlán/csekken van, beszedési megbizással sem
Ezért nincs "reszli" nyilvántartás
/gondolom azért van mégis/
MA sajna a szolgáltatok hataélmasok
Egy nyissz, egy kapcsolás, aztán majd megláttyuk kinek van igaza
Ha jogtalan volt lehet valami kártéritést is kicsikarni, ami alelki dolgokat nem kompenzálja

Felettem is lóg a balhé, mert kijött az elszámol számla
Viszont nekem 2 vill.óra drótja jön a lakásba, a másik szűz még

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:55:19

@Don Bandi - Bikicsunáj Vicsáj!:
Tavaly a téli hóvihar miatt düdörögtek, hogyhát odarohadt a hús és kártérités, mert eltört a betonoszlop
Megitéltek nekik valamit, vagy önmagátol fizetett valamit az eon, pedig az is visz major vót.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 22:57:31

@Tomasz_a_gozmozdony: Úgy, hogy bevágoma többi fizetetlen csekk közé, aztán sakkozok,kinek mikor mennyit csöpögtessek
Nincs pénz!
Tudom, mifasnak netezek akkor itt, mongyam le + ne kávézzak

tetro 2010.05.18. 23:13:38

@horex: nálam még csak ez sem. egyszerűen az Elmü csekkek össze-vissza jönnek. van olyan hónap mikor egy se, van amikor három. egy meg kimaradt, nekem meg nem tűnt fel. azért ilyen van szerintem... ezért jelentem be az óraállást, hogy akkor én szeretnék odáig fizetni. ha meg elmaradásom van tényleg jelezhetné egy galambbal vagy valami mielőtt vágni jönnek. főleg hogy erre köteles is lenne.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.05.18. 23:40:36

@tetro: Havi jelentés jó, ln is jelentettem egy ideig, aztán elfelejtettem és automatikusan átállt átalányra
Szivok is most. Majd kérek részletfizetést,nekem nagy összeg, 29,000Ft
A többit nemis emlitem, az ág is huz most

Jókat, léptem aludni

rezsöatya 2010.05.19. 00:10:11

Az Elmü számlázási rendszere nem szokatlan, egyszerűen SZAR! Tavaly nyáron eladtam a házamat, a vevővel és óraállással együtt bementünk az ügyfélszlgálatra. Kifizettem az aktuális számlát,kaptam Elszámoló Végszámla nevű irományt, átírták az órát az új tulajra. Decemberben jött egy fizetési meghagyás, hogy tartozom. Mondom nem! De. (A dolog pikantériája, hogy volt egy 3 ezer Ft-os tétel a "tartozásban", mint kiderült, a per illetéket eleve tartozásnak "könyvelték", mintha már meg is nyerték volna...) Most per van, már három tárgyalás volt, az elsőre el sem jöttek, a másodikra elküldtek egy ügyvédgyakornokot, a harmadikra ügyvédet. Eddig nem tudták bebizonyítani, hogy tartozom. Utazási ktg, autópályadíj, (mivelhogy azóta egy kissé arrébb lakom), kiesett munkanap költség igényt benyújtottam. Már ők tartoznak nekem. De még szívóznak. Mondtam, legközelebb a cég főkönyvelőjét küldjék, az tán megérti, ha kifizetek egy számlát, akkor rendben vagyunk. Az ügyvéd csak azt hajtogatta, hogy a könyvelés belső rendszere tartozást mutat. Leszarom. Óraállás alapján fizettem. Oda könyvelik, ahová akarják, de az nem az én gondom. Még lesz tárgyalás, nem tudom, mivel hozakodnak elő, mindenesetre, az óra már nekem ketyeg. Úgyhogy kedves posztoló, ha biztos vagy igazadban, ne fizess, csak azért mert multi!
Jóccakát!

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2010.05.19. 05:06:39

erre megint csak ismételni tudom: Magyarországon az állami cégeknél tombol a szocializmus

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.19. 09:16:46

@endike: Tisztelettel szeretném jelezni, hogy csonka hazánkban magáncégek a közműszolgáltatók...

Tron65 2010.05.19. 09:44:25

Pár éve lakást vettem egy decemberben.
Az eladóval szépen bementünk a Főgáz központi irodájába és elszámoltunk.
Ő leadta az órát és kifizette a hátralékot, átírták az én nevemre.
Erre februárban jön egy számla az ő nevére, mint hátralék!?
Telefon: mi a fene ez?
Kiderült, hogy késedelmi bírság.
De ezt a rendszerük a decemberi végelszámoláskor nem tudta feldolgozni, csak az év lezárásakor februárban ...

yippyupp 2010.05.19. 10:25:01

lesz-e itt 102. komment?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.19. 10:45:16

@Tron65: Jut eszembe: Megnézem már, hogy az ERSTE képes-e egy számlát megszüntetni...

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.05.19. 11:24:24

Véleményem szerint tényleg a legjobb megoldás, a csoportos beszedési megbízás a banknak. A megbízás alkalmával limitálni lehet az összeget, hogy az egyes lehívások alkalmával mennyi összeget engedélyezünk. (nem a bank utal, hanem az engedményezett.. ELMŰ, Gázművek.. stb. emeli le a pénzt)

Évek óta így vagyunk elszámolásban az ELMŰ-vel. Igenis jó az átalány. Nálunk minden év augusztusában van az elszámolási időszak. Ekkor olvassák le a villanyórát.. és, ha különbözet van, akkor, ha le tudják vonni az ellenértékét a limiten belül, akkor leemelik a számláról, ha a limitet meghaladja, akkor csekket küldenek, azon egyenlítjük ki az ellenértéket. Ha pedig túlfizetés van, akkor visszautalják a pénzt.

És itt a legjobb bizonyíték. Amennyiben nem tudja leemelni az összeget, akkor a bank a folyószámla egyenleg-közlőn értesít a művelet megtörténtéről.

Ergo, az ELMŰ, vagy akár melyik szolgáltató, nem tud bepróbálkozni oly módon, mint a posztírónál.

A számlán pedig tudom követni az egyenleget, mert a 11 havi egyforma számlán látom, hogy mit könyveltek el és mit nem. Ha az egyenlegem Ø, akkor nem követelhet rajtam visszamenőleg pénzt...

ennyi..

szekertabor · provo.blog.hu 2010.05.19. 12:32:29

@Gromek: Egy ideig én is átalánydíjat fizettem. Évről évre nőtt az átalányfogyasztásom, minden márciusban küldtek egy jókora különbözeti számlát is. Tavaly meguntam, azóta havi bediktálásos rendszerben fizetek. Ne kérdezzétek, hogyan, de havi 2-3 ezerrel lett kevesebb a fizetnivalóm, és értelemszerűen különbözeti számla sincsen.

Más: aki teheti, tegye a villanyóráját hozzáférhetetlenné a plombálók számára. Azaz csak a használó jelenlétében, az ő engedélyével férjenek hozzá. Ugyanis az utóbbi időben megszaporodtak az ELMŰ részéről a sérült plombára hivatkozó bírságolások. Mármost több esetben maguk az ELMŰ dolgozói sértették meg a plombát, amit aztán az ügyfél nem tudott bizonyítani, hiszen észre sem vette. Tegyetek rá zárható szekrényt, és ha valaki mégis buzerálja, tegyetek feljelentést.

Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2010.05.19. 12:54:40

@szekertabor: a számla csökkenés azért van, mert az ELMÜ önhatalmúlag (mert feltételezi, hogy a mai modern világban újabb modern, villannyal működő berendezéseket vásárolsz)megemelte az átalány alapmennyiségét. Gondolom ebben az is benne van az, hogy ha mégsem növekedne a fogyasztásod, akkor előre befizettél nekik egy csomó zsét és azt kamat nélkül használhatják.

Ezt mi is kiböktük, mert a tényleges fogyasztásunk a fele sem volt(lett) annak, amit havonta kiszámláztak, ezért telefonon lerendeztük, hogy vegyenek le az átalány havi mennyiségéből.

A fogyasztás csökkenése pedig abból jött össze, hogy a lakásban minden égőt kicseréltünk energiatakarékos fogyasztásúra, valamint, mind a mosó, mind pedig az új hűtőgép is energia A+ osztályú.

Tejbetök 2010.05.19. 13:06:57

Most mondjam azt, hogy nálunk ez már az Émásszal, illetve a gázosakkal is megfordult, és hogy a biztosító, 20 forintos tartozás miatt küldte a felszólító levelet (ami gondolom nekik többe került mint 20 forint), hogy a házat elveszik, mert nincs rendezve az egyenleg. Kész vicc komolyan ezek a törvények... Ahol meg senki nem fizet semmit, oda nem mennek levágni, milyen érdekes...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.05.19. 13:16:01

Nincs valakinek egy eladó, 30-50A áramot leadni tudó 3 fázisú (pl. Csepel) áramfejlesztője?
Ha egyszer tudok venni egyet, utána leszarom az EONt, használt sütőolajjal fogok netelni is...

Dr. Panasz Muki 2010.05.19. 19:43:45

Nálam is fenyegtőztek, hogy kikötik az órát, mi is kifizettük a "tartozást".
Elolvastam az "EGYETEMES SZOLGÁLTATÓI ÜZLETSZABÁLYZAT"
www.elmu.hu/download/184/ELMU_ESZ_USZ_20080430_hatarozattal_modositott_v2.pdf

Ebben az áll:

„A egyetemes szolgáltatói körbe tartozó fogyasztónak az egyetemes szolgáltató által kezdeményezett
kikapcsolására csak olyan időpontban kerülhet sor, amelyről az elosztó hálózati engedélyes
a fogyasztót előre értesítette. Az értesítésben az elosztó hálózati engedélyes köteles
meghatározni azt az 5 munkanapot, amely időszakon belül a kikapcsolást végre kívánja hajtani.
Az értesítésnek – az egyetemes szolgáltató által szolgáltatott adatok alapján – tételesen
tartalmaznia kell a fogyasztóval szemben fennálló teljes követelést jogcímenként összegszerűen,
azok eredeti fizetési határidejével együtt.“

"Az egyetemes szolgáltatói a lakossági fogyasztók villamosenergia-ellátásból történő kikapcsolását
fizetési késedelem esetén kizárólag az alábbi feltételek együttes fennállása estén jogosult
kezdeményezni a lakossági fogyasztóval kötött csatlakozási szerződésben részes hálózati
engedélyesnél:
a) a lakossági fogyasztó legalább három havi számlatartozást halmozott fel, amely értelmében
legalább egy számla fizetési határideje 90 napja lejárt,"

Tehát kell, hogy legyen 3 lejárt számla, abból legalább 1 90 napon túli legyen.
Nálunk 2 számla volt, április 7-én jöttek kikötni (tehát amikor kiadták a címet, vagy állítólag értesítettek, akkor még nem lehetett 3 számla), ehhez hozzácsapták az április 6-án esedékes és befizetett számlát. Szerintük ez "logikus".
Több panaszt beküldtem, szerintük én nem írtam le "érdemi" érveket...

Ha valakinek van tapasztalata, leírhatná hogy innen merre tovább? Pereljek???

boomonk 2010.05.20. 03:17:33

@Kitalátor feljegyzetei:

az meg jövedékiadó- csalás szűk hazánkban. van ahol meg megújuló energia forrását képezi.
ez is tipikus...

boomonk 2010.05.20. 03:20:02

hoppá! lemaradt az eredeti szöveg. bocsesz. de nyílván a legutóbbi komment lesz az

boomonk 2010.05.20. 03:37:25

@boomonk:
törlendő. nem ide szántam... jea

Raha92 · http://www.jabjab.blog.hu 2010.05.20. 07:29:44

Nálunk lazán túlszámláztak 40 ezer forint feletti összeget. Elnéztek egy nullát. Beismerték, azóta is várjuk hogy visszafizessék. Használták a pénzt 2 hónapot. Ügyes.

Gyalus 2010.05.20. 17:51:38

Endreszimre szarik a szolgáltatói szabályzatra.

Jött levél, hogy hátralék, 13 eFt és majd kikapcs, mert 4 hónapos.

Csekkek elõ, mind megvan, levél (mail) az ELMÛ-nek, másolat a fogyasztóvédõknek meg az energiahivatalnak. Kiderül, hogy tavaly novemberben valaki másnak a befizetését hozzánk könyvelték, majd a következõ számlaértéket ennyivel csökkentették, aztán idén áprilisban - gondolom, mikor elmentek hátralék miatt kikapcsolni a fazont - rájöttek, hogy baj van, és mivel nekünk decemberben számláztak kevesebbet, az ugye 4 hónapos hátralék...

Budapesti Alattomos Nyûvek...

csillagház 2010.05.21. 17:15:55

Én folyamatosan úgy intézem, hogy 1. nincs évi egyszeri leolvasás, 2. nincs átalánydíj, 3. interneten írom be az óraállást, 4. erről visszajelzés érkezik a megadott email-címre. Nem lehet letagadni! Ott a bizonyíték, a számlát pedig banki átutalással fizetem, azt se lehet lehazudni. Többszörös biztosítás kell az ELMŰ ellen, egyszer már alaposan megszivattak a mocskok. Ezekkel csak így lehet tárgyalni.

csillagház 2010.05.21. 17:20:27

Ha lenne pénzem, napelemeket szereltetnék a tetőre és ilyennel termelnék áramot. Vagy vennék egy szélkereket (sajnos nagyon drága). Elvitték leolvasás nélkül a villanyórát a nénikémtől, aztán rávertek százezres adósságot! Egy fázissal, szoba-konyhában lakik és 85 éves. Mindig, minden csekk be volt fizetve. Mocskos ELMŰ!

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.28. 16:50:27

Én egyszer a gázosokat hajtottam el, mert kb. jogalap nélkül ki akarták kapcsolni a gázt egyik ősszel. Utána telefon a szolgáltatónak, kérdem, hogy ugye ingyen visszakapcsolták volna a gázt? "Nem, az pénzbe kerül", kaptam a választ. Na de azt már többszöri telefonálgatás után se tudták (nem akarták) megmondani, hogy mennyibe. Persze még fenyegetőztek egy kört, hogy feljelentenek az önkormányzatnál, amiért megakadályoztam a kikapcsolást. Meg is tették, aztán jött az önkormányzat fenyegetőzve, hogy állítólag nem biztonságos módon üzemeltetem a gázkészüléket...

00000000-0000-0000-0000-000000000001 2014.01.28. 16:51:46

Ja, amit hozzá akartam fűzni a blogbejegyzéshez: én finoman megkérdeztem volna úgy a harmadik emeleti gangon a szerelőtől, hogy nem fél-e úgy a létra tetején attól, hogy leesik? Aztán megfogtam volna a létráját és fusson amerre lát.
süti beállítások módosítása