Tékozló Homár

Duplázta a vásárlást az Erste

2010.06.01. 12:49 | jackyll | 48 komment

Úgy tűnik a technikai forradalom előrehaladtával egyre fájdalmasabb lesz kártyával fizetni. Erste-ügyfeleknek legalábbis Ágota szerint:

Remélem érdekes lehet mások számára is, hogy mennyire faszán működik a kártyás fizetés ma Mo-n az Erste Banknál. Vásároltam x Ft összegért egy Plazában, egy Bershka üzletben. A fizetésnél először az Elutasítva válasz érkezett, majd újra lehúzták a kártyámat, most már sikeres tranzakcióként. De 2x vonták le  a számlámról az összeget, mert az Erste Bank felé 2 sikeres tranzakció érkezett be. Vajh mi történhetett útközben, hogy a terminálnál sikertelen volt az első, de az Erste Banknál sikeres?

Ezt az Erste Bank nem tudja, bár biztosítottak, hogy csak zárolás alatt van csak  az összeg, mára lekönyvelték természetesen, mintha nem nyújtotttam volna be panaszomat. Innentől kezdődik a nyomozgatás, Isten tudja mikor kapom meg a pénzem, ha egyáltalán megkapom. Ja a legszebb az egészben az, hogy a bolt szerint csak 1 tranzakciót küldtek be, az Erste Bank szerint az üzlet bankja kettőt nyújtott be. Ki hazudik? Biztos én.....

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szekrenysor81 2010.06.01. 12:50:24

Nekem külföldön volt ilyen tapasztalatom..csak én K&H-s vagyok..
Fél év múlva írták jóvá.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 12:53:44

"mára lekönyvelték természetesen, mintha nem nyújtotttam volna be panaszomat"

A panasz benyújtásáról legyen bizonyítékod: tértiveveény, aláírt másolat, stb.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 12:55:49

vettél két bershka terméket. vidd el a másikat is!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 12:56:00

Nekem párszor már egy-egy elektronikus le vélre rendezték.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 12:58:10

Arról nem is beszélve, hogy az ilyen "Elutasítva" cédulákat és a kapott SMS-eket a havi egyenlegig meg kell őrini. Amúgy a kártya elszámoló bankja, vsz. az OTP a hibás.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 13:01:53

@Kitalátor feljegyzetei: csak a zótépé! ezért tart itt ez az ország!
svédországban ez hogy működik?

Eric_Cartman 2010.06.01. 13:07:10

Csőgörénnyel ki lehet szedni a másodszorra levont összeget.

Harlequin 2010.06.01. 13:08:44

Mással is előfordult már, ezért kell sms figyelő szolgáltatást kérni.

helianthus 2010.06.01. 13:09:51

@Kitalátor feljegyzetei: Erste bank!!
nem zótépé!! fontos!!!
Egyébként én vásárlásnál, amikor nagy néha elutasítja a kártyámat, nem szoktam erről papírt kapni. Hogy is van ez?

juhaszvik 2010.06.01. 13:10:12

valójában ezt úgy kell elképzelni, hogy van egy zuhanyzófülke szerű felépítmény, ahol az átutalt pénzeket átfújja egy szélgép. néha egy-egy banki alkalmazott beáll ebbe a fülkébe, és van 30 másodperce, hogy amennyi pénzt csak tud, azt elvegye. itt szokott elakadni az ember pénze.

szivassuk meg, utaljunk át fémpénzt! :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 13:11:54

@helianthus: A Visa/Visa Elektron kártyák elszmoló bankja az OTP. A számlavezető az Erste. Velük könnyű, csak nagyon nehéz számlát megszűntetni náluk, és szexuálnak automatikusan jelezni, ha sikertelen volt egy átutalás.

Dr. Kix 2010.06.01. 13:13:04

A post-toló volt olyan hülye, hogy beoltatta magát H1N1 ellen. Naná, hogy az oltással együtt a szervezetbe került CSIP megzavarja a POS terminálokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 13:13:36

@helianthus: A másik az, hogy az elutasított tranzakciók papírját valóban előszeretettel nyúlják le egyes pénztárosok. Lehet, hogy felhasználható bűncselekményhez?

juhaszvik 2010.06.01. 13:28:36

még esetleg az is lehet, hogy az asszonyka két csizmát vett, de a férjnek csak egyet mert bevallani, és most próbálja menteni a helyzetet.
mint ahogy az utolsó mondatokban ez ki is derül :)

amúgy mi ez a Bershka? a csizmával nagyon mellé lőttem?

Rosszindulatú Vászka 2010.06.01. 13:37:30

@juhaszvik: fiatalos panyol konfekció, mint a Zara, meg a Mango meg Stradivarius.

BakoSanyi 2010.06.01. 13:43:14

Bár én Horváthországba születtem, most Svédhbe élek, itt viszont ruhát csakis az Aldiba vásárolunk, úgyhogy velem ilyen nem fordulhat elő.

Majmász Gedeon 2010.06.01. 13:48:52

Ezért kell készpénzzel fizetni, bankoktól távol maradni.
bankitrukkok.nolblog.hu/

P75 2010.06.01. 13:49:53

Ez mindennapos dolog, nemcsak az Ersténél, mi is jártunk már így. 30 napuk van, hogy "kivizsgálják" a panaszt, utána elvileg 1 napon belül visszakerül a pénz a számládra.
Az általam annyira utált sms értesítés erre pl nagyon jó, mert ilyenkor ha megmutatod az eladónak az sms-t, amiben a hely, idő, összeg benne van, akkor az ő kötelessége felhívni a bankot és lebeszélni velük.

Sasfióka 2010.06.01. 13:51:57

Azért került a tranzakció elutasításra, mert a terminálban beállított időn belül nem jött érdemi válasz a banktól. Tehát időtúllépés miatt.
Azonban a banki rendszer valószínűleg nagyobb időhosszal dolgozik. A terminál eldobta a tranzakciót, majd a bank az eldobást követően terhelt, de már a terminál felé - mivel az bontotta a kapcsolatot - nem tudta ezt jelezni.

Nem egyszer előfordul az ilyesmi... Ennyit a jól szinkronizált rendszerekről.

.lll. 2010.06.01. 14:16:25

a berkshva az biztos olyan mint a baklava

juhaszvik 2010.06.01. 14:21:02

@lófő: biztos :)

@Rosszindulatú Vászka: a panyolokról nem tudok sokat, de az én öreg (27) csontjaim már nem tudják követni a mai fiatalos konfekciókat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:22:42

@Majmász Gedeon: Az a kamionnyi pénzpapír állítólag hozzájuk került...

elwood 2010.06.01. 15:32:55

aláírós volt vagy pinkódos ?

volt már ilyenem, az aláírósnál ha nem kapja meg a bank az aláírt példányt akkor automatikusan jóváírja a terhelést.

pinkódosnál nem tudom ott még nem jártam így

Majmász Gedeon 2010.06.01. 15:38:39

@Kitalátor feljegyzetei: És ez még csak a kezdet. Az igazi válság ezután fog jönni...

aya_nielsen 2010.06.01. 17:09:03

tökmindegy mi történt, kérj chargebacket, kötelesek kivizsgálni, a kártyatársasággal kötött szerződésükben bennevan. lehet már írták, leszarom.

Xezs 2010.06.01. 18:18:25

Tuti visszakapja az illető a pénzét, nem kell aggódni. Valószínűleg csak zárolás alatt van.

Egyéves Önkéntes 2010.06.02. 08:49:54

@elwood: ezért kell tutira menni és az aláírás után zárójelben a pin kódot is megadni :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.02. 09:07:43

@EÖ: ... amit a biztonság kedvéért körzőheggyel kell a kártyába belekarcolni...

elwood 2010.06.02. 09:41:03

@Majmász Gedeon: ahhoz képest, hogy ők egy külön kaszt egységes gondolkodással, elég sok bank ment csődbe.

MosoMasa 2010.06.02. 11:12:15

Ugyan miért kell magyarországozni egyből. Ezt minimum úgy adják elő páran, mintha a világ számos táján óriási tapsztalata lenne ilyen vagy bármilyen ügylettel kapcsolatban és lenne valós összehasonlítási alapja.
De nincs!
Úgyhogy sün a posztolónak.

Pilgram (törölt) 2010.06.02. 12:31:50

ó te posztoló, össze ne szard már magad, hogy a háromezer forintos tételt kétszer terhelte be a bankod, te szerencsétlen. ez minden nap előfordul az informatikai rendszerek tökéletlensége miatt, hol élsz te, valami kibaszott palotában? a bank meg nem nyúlja le a pénzt, hőbörögjél otthon és aztán ülj bele a wc pumpába, hátha attól kijön a zabszem a seggedből.
idióta.

Pilgram (törölt) 2010.06.02. 12:38:28

mit vitáztok itt hülyeségeken, hogy kódos, nem kódos, kapott-e papírt vagy nem, faszt okoskodtok amikor fingotok sincs?
a dupla terhelést egyértelműen azonosítani lehet, amit a bank meg is tesz és valóban fel is oldja az összeg zárolását amint kiderül hogy valóban dupla terhelésről van szó. lehet hogy tart pár napig, mert más panaszokkal is kell foglalkozni, bármilyen meglepő is ez.
és egyébként meg hova a picsába "nyúlná le" a bank a pénzt, amikor semmi mást nem csinál, mint közvetít, segít technikailag abban, hogy az x számláról átkerüljön y számlára a pénz? nem kerül belső, a bank tulajdonában lévő, nem technikai számlára a pénz egy másodpercre sem, fizikailag nincs olyan konstelláció, amiben VÁSÁRLÁSKOR a bank pénzt tudna lenyúlni.

ti ostoba tudatlan barmok.

Xezs 2010.06.02. 13:26:15

@Pilgram: Heh, bár erős a stílusod, de teljes mértékben igazad van. Mindig azok hőbörögnek, akiknek fingjuk sincs arról, hogy egy rendszer hogyan működik, és megérteni sem akarják persze.

johevi 2010.06.02. 17:00:40

"A kártyarendszer" egy külön cég, nem X és Y Bank kártyás rendszeréről beszélünk.

kilométerfaló 2010.06.02. 22:17:34

@Harlequin: próbáltál már visszaigazoló SMS-t mutogatni pénztárosnak?

ugyanez történt velem bécsben, 3x utasította el és kaptam közben az esemeseket.

természetesen a bank nem nyúlta le a pénzt, visszakaptam.

MuRanYi76 2010.06.03. 15:39:16

Na. mondok1sztori.

Strandfürdő, béna néni a pénztárba, lehúzza a kártyámat. Vár. Azannya asszongya, nem történik semmi. Lehúzza mégegyszer. mivel az üveg mögött vagyok, nem tudom megakadályozni, és ajkamra fagy a sikoly, hiszen itt már érzem, hogy baj lesz. Még mindig nem történik semmi, aszongya, fizessek készpézbe. Mondok ebből baj lesz, de anyátokat, ha leszeditek a pézt a kártyámról, úgyis visszaszerzem. Blokk eltesz, hétfőn nézem a internet bankingot, há csak leszették. Na és most a lényeg: Citibank, telefonálok, aszongyák holnap jóváírják a pénzemet, használhatom, de a kivizsgálás 1 hó. Ha jogos, minden OK, ha nem, azt a pénzt visszaveszik. Hát mivel jogos volt, ezért a pénzem megmaradt, de hogy már másnap jóváírták, kellemes meglepetés volt. Ennyi.
Nem kell mingyá pánikolni.
Aki kártyaolvasót üzemeltet, vegyen fel olyan alkalmazottat, aki minimum nem primitív, és kezelni tudja ezeket.
Tudom, terjengős voltam, de ezt meg kellett osztanom.

bright.side 2010.06.04. 12:40:37

Vicces történet... Nekem a Corában szokták a kasszánál 2x lehúzni a cuccaim egy részét. Persze mindig otthon jövök rá, illetve már nem, mert nagy ívben kerülöm azt a boltot.

Pilgram (törölt) 2010.06.08. 10:46:14

@Xezs: az ilyen mindenhez értő, okoskodó idiótáktól mindig ledobja az agyam az ékszíjat.

qwerty01 2011.10.12. 17:54:05

Nekem a neten sikerült kétszer fizetnem ugyanazért. Telefon a Raiffeisen-nek, ahol azonnal visszatérítették a pénzt, és közölték, hogy 180 nap a kivizsgálás. Majd levélben értesített, hogy a panasz jogos volt.
süti beállítások módosítása