Tékozló Homár

Elhárítás helyett csak ígérgetett a szakember

2010.06.01. 09:45 | ge | 139 komment

A duguláselhárítás mindig jó biznisz volt, naiv ügyfelünknek is 25ezer forintjába fájt az mosogató kipucoltatása, de most nem is ezzel volt a gond. Hanem hogy másfél hét múlva ugyanúgy eldugult, tehát megpróbálta kihívni szakembert, hogy oldja meg a problémát. És itt kezdődött a már jól ismert kálvária: 2 hét ígérgetés és vetítés, hogy hamarosan megjelenik és elvégzi a munkát.

Történt, hogy eldugult a mosogatónk és pont volt szórólap bedobva a postaládánkba, ami fennen hirdetett duguláselhárítást és még sok más munkát. Párommal itt követtük el az első hibát: ő felhívta ezt az első kezünk ügyébe akadó szakadt fecnin található telefonszámot. Ezen a fecnin volt egyébként egy weboldal is: http://szakszeruen.hu

 

Egy úr jelentkezett a hívásra, lebeszéltünk mindent, majd vártam, hogy egy szerdai napon jöjjenek dugulást hárítani. Mivel a szám amit párom hívott, egy szövetkezeté, egy szövetkezeti tag jött ki, nevezetesen X., aki később névjegykártyát is adott, így a "cégének" a weboldalát is megtudtam. Nos, X. ki is jött, csőgörénnyel kitakarította a lefolyót, amiért legombolt rólam 25 ezer Ft-ot, persze számlát vagy nyugtát nem kaptam. Itt követtem el a második hibát: ragaszkodnom kellett volna a számlához. A víz folyt is úgy kb. 1,5 hétig, amikor is felhívtam, hogy megint dugul. Megígérte, hogy a rákövetkező héten kijön, de azon a héten már nem, mert vidéken van. Megbeszéltük, hogy hétfőn hívom. Fel is hívtam és igazából innentől kezdődött a 2 hetes kálvária. A leterelés minden verzióját sikerült hallanom ennyi idő alatt.

Úgy kezdődött, hogy hétfőn megbeszéltem vele: szerdán kijön és előtte majd még felhív. Természetesen nem hívott, nem is jött. Gondoltam, hogy ennyi még belefér, lehet csúszott egy másik munka vagy valami. Azután csütörtökön hívtam és szóltam neki, hogy pénteken otthon leszek más ügyben, úgyhogy eljöhetne igazán, mert a mosogatót továbbra sem tudjuk használni. Ekkor megígérte, hogy péntek délelőtt lerendezzük. Persze akkor sem hívott, így én a délelőttöt türelmesen kivárva délután többször felhívva próbáltam vele időpontot egyeztetni. Folyamatos leterelés volt a részem, hallottam a vonal túloldaláról hirtelen jött csőtörésről, aztán mégis ráérésről, és persze a sokat hallott kedvencemet: "mindjárt visszahívlak". Ezt a majd hívlak dolgot a 2 hét alatt összesen kb. 20-szor hallottam egyébként, amiből 1-2 alkalmat leszámítva soha semmi sem lett és azt hiszem az egész sztoriban ez volt a legidegesítőbb.

A nap későbbi szakaszában pedig már csak kinyomkodta a telefont, majd végül már ki is kapcsolta. Eltelt a 3 napos pünkösdi hétvége, ezalatt nem hívtam hisz mégiscsak hétvége van. Ekkortájt már nagyon ideges voltam, de mivel az én érdekeimről volt szó, nem akartam ajtóstul rontani a házba, mert még mindig láttam egy kis esélyt arra, hogy kijön. Kedden párom megint felhívta a szövetkezetet, ahol az úr (talán valami Y.) leterelte az egészet, mondván, hogy ők csak kiküldték az illetőt, a továbbiakban X-val kell ezt lerendezni és mint aki jól végezte dolgát, le is rakta a telefont. Ez a szövetkezet ráadásul pofátlanul hirdeti, hogy már 15 éve léteznek, de ilyen ügyfélkezeléssel kötve hiszem, hogy ez igaz lenne.

Ezután felhívtam ismét X-t, hogy mikor tudna mégis kijönni, amire tettetett csodálkozó hangon kérdezte, hogy jól érti-e, ezek szerint a kollégája nem volt kint pénteken. Mondtam, hogy nem. Ott levágott egy kis műsort nekem, hogy ne haragudjak és hogy a kollégája ilyen és olyan szemét mert megígérte neki hogy majd kijön. Na azt találta ki keddre, hogy megpróbálja elérni a kollégát és majd visszaszól. Még mindig türelmet erőltettem magamra, direkt kivártam 1-1,5 órát, mire ismét hívtam, hogy ne tűnjek tolakodónak. Ő persze hebegett-habogott hogy a kollégát nem tudta elérni és hogy nem tudja mi van vele, majd akkor ő jön szerda délután és hogy egy órával előtte felhív. Felírta ismét a címet, gondoltam de jó, végre haladunk. Szerdán délután hív, hogy minden fasza, úgy néz ki hogy tud jönni (igen, 20 ígéret után először sikerült visszahívnia). Kezdtem megnyugodni, hogy na mégsem olyan szar alak ez mint elsőre hittem, azonban amikor du. 6-ra rég ott kellett volna lennie, és én negyed 7-kor felhívtam, majd ismét annyit szólt bele hogy majd visszahívlak, akkor gondoltam hogy bizony előre örültem én és ma sem lesz itt semmi fejlemény. Még 2-szer hívtam aznap, mindkétszer kaptam egy-egy kinyomást, majd aznapra végleg elnémult a telefonja.

Csütörtökön ismét hívtam, csak hogy tartsuk a szokást, de addigra már rég belefáradtam ebbe az egészbe. Jött megint a kummantás, hogy hát előző nap nem tudták megjavítani a kocsiját és hogy emiatt nem jött, de hogy ma meg a felesége elment dolgozni a gyerek meg beteg és hogy ő otthon lesz, de este majd hív hogy péntek dél körül rá fog-e érni. Na persze este megint én hívtam és kapásból kinyomott. Akkor annyira mérges lettem, hogy ezt eljátszottuk vagy 5-ször egymás után (én hívtam, ő kinyomta) hogy végül felvette valami Z., aki azt mondta, hogy X. valami gyűlésen van és nincs nála a telefon. Persze, hihető sztori. Ekkor már meguntam az egészet és eldöntöttem hogy nem fogom többet hívni, teljesen fölösleges.

Összegezve a dolgokat nekem nem az volt a bajom, hogy nem jött vissza rögtön az első nap, hanem hogy 2 hétig folyamatosan leterelt, ígérgette hogy visszahív amit nem tett meg és persze hogy folyamatosan hülyének nézett a meséivel.

Senkinek sem ajánlom sem a szövetkezetet, sem X. szolgáltatásait a fentiek alapján. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 09:47:02

Nem lehet sikeres ember, aki nem tud dugulást elháritani.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 09:49:58

Másodszor: annyi pénzből talán még egy csőhajlító spirál is kitellik - a fúrógépre csatlakoztatható behajtóval együtt. Nem írja a poszt toló, hány m-re van a dugulás, pedig azt lenne az első kideríteni. Családi ház vagy társashéz?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 09:51:41

"csőgörénnyel kitakarította a lefolyót, amiért legombolt rólam 25 ezer Ft-ot"

Annyiért újjá is építhette volna. Gondolkozz!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 09:52:18

Milyen elháritás?
Villám, vagy NNI?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 09:54:07

Harmadrészt: a granulált lefolyótisztítók kellő dózisban alkalmazva, forró vízzel előbb-utóbb szinte minden dugót feloldanak. Amit nem, azt a sósav, bár a fültisztító pálcikákból, eldobható pelenkákból, intim betétekből és hajgumikból ősszenemezesedett, elkövesedett dugót csak kotrással lehet kiszedni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 09:55:30

persze számlát vagy nyugtát nem kaptam. Itt követtem el a második hibát: ragaszkodnom kellett volna a számlához."
Innen kezdve ugy jártál mint a bécsi fiuk akik számla nélkul javittatták a BMW-juket
Egyszeuen szarrágó voltál, nem akartál ÁFA-t is fizetni
Az meghogy beleszórod a kajamaradékod a lefolyobam nem garanciális munka

Nanemá 2010.06.01. 09:58:19

Nem értem: hogy fizethet vki 25e. Ft-ot ki egy max. 1 órás munkáért, amiért még számlát sem kap? Hogy lehet megbízni egy "szórólapos szaki"-ban? Én soha ki nem hívnék olyan "szakembert", akivel szórólapon keresztül ismerkedtem meg, és a mobilszámán kívül semmilyen más infóm nincs róla. Az ilyen mind pénzlehúzós bűnöző, mert ha nem az lenne, akkor nem titkolná el a telephelyét, illetve evidens lenne, hogy számlát ad, és garanciát vállal az elvégzett munkára. A poszt-toló naívsága valami elképesztő.

Pittykapitany 2010.06.01. 10:00:05

Rohadt hosszú nem ovlastam végig, lássuk jól értem-e. Telef.státok a mosogatót, és eldugult. Ahelyett hogy vettél volan 1000 forintért valami duguláselhárító löttyöt (érdekes nekem eddig sosem kellett) kihívtál egy "szakembert" nevezetesen X.-et és legombolt rólad 25ezret amiért kipiszkálta a borsó meg pacaldarabokat a lefolyóból. Számla nélkül. Nemhogy nem vágtad szájon a csőgörénnyel, de még újra ki is akartad hívni hogy újabb 25ezret leszedjen rólad, de fel vagy háborodva hogy csak ígérgetett.
Hát barát... Nehezen találnék szavakat arra amit most érzek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 10:00:12

@horex: "Egyszeuen szarrágó voltál, nem akartál ÁFA-t is fizetni"

400% ÁFÁ-t fizetett. Igazán megérdemelt volna egy számlát.

Nanemá 2010.06.01. 10:02:32

@horex: ÁFÁS számlával megúszta volna feleennyiből is. Persze, akkor valódi szakembert kellett volna hívnia, nem egy szélhámost.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 10:06:13

"az úr leterelte az egészet"

Azon töprengek, hogy ez vajon milyen nyelven van írva?

Leterelem a csordát az útról.

Elterelem a figyelmet.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 10:08:26

Navazze, végigolvastam
Nem érdekel lehet vagy nem, ekézem a poszttolót
Első hivásra nem jön, lemész a levélládához és a 100 közül kihúzos a következő vizest
Kapitalizmus van, nem egy cég dolgozik
Barátnőm cirkót cseréltetett
Felhivta az eddig is szervizelő szerelőt, mikor cseréli le
Majd visszahivom, a héten meglesz
Nem hivta vissza. 2 hét mulva egy másik cég megcsinálta, aztán amikor a szerelő kereste ehajtotta a málnásba

Persze mint nő, kicsit elszurta ő is
Cirkó megy nagy az öröm, kibontja a gari papirt, semmi pecsét rajta, üzembehelyezésröl sincs semmi papir
Leirattam vele egy átvételi elismervényt a gari papirrol, amit aláirt a szerelő hogy hozza vissza pecséttel
és egy üzembeehlyezési nyilatkozatot, amit aláirt lepecsétel
Düdörgött persze rendesen,de kifast érdekel

Tron65 2010.06.01. 10:08:30

Egy 3 méteres biomechanikus (kézi) csőgörény kb 2000 magyar forint.
Javaslom beszerzését bármelyik barkácsboltban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 10:09:36

@Pittykapitany:

"Nehezen találnék szavakat "
Aggyak a szádba egyet?
:)

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:13:23

nyald tisztára a tányérodat, mielőtt bevágod a mosogatóba. akkor nem lesz tele dzsuvával a lefolyó, és nem kell szélhámosokkal üzletelned.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:14:36

@atpijkamo: szerelés közben még a birkákat is átvonultatta a lakáson? megannyi aggasztó kérdés...

Énbagoly 2010.06.01. 10:15:59

Na, itt most jó nagyot szívtál, de magadnak is köszönheted. Tartsd karban a lefolyód, egyrészt, másrészt pedig aki egyszer elcseszte neked, ahhoz miért ragaszkodsz megint?
Garanciális javítást meg ne várjál papír nélkül.
Ja, és mennyi volt a telefonszámlád?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:16:48

@Tron65: Az akkor jó, ha a dugulás legalább 3,05 m-re van...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:20:22

Fene tudja amúgy, nem vagyok teljesen xenofób, de X,Y és Z nevű emberekkel nem szeretnék tárgyalni, és semmilyen X-eket nem engednék be szívesen, magamtól a házamba.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:24:09

@Don Bandi: Nem a'! Akiket írtál, ügyesek, szorgalmasak és a százas csövet már belülről, belebújva tisztítják, ócón...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 10:28:24

@Nanemá:
Ha balek, akkor nem, mert a 25,000-re számolta volna az áfát a szaki
Én olcsójános vagyok persze, egy ilyen szifon szét-össze-kis kotrás a csatornába-motorral kiszállás, persze számla nélkül, 5-7000Ft
Tény, ha lefolyik a viz amikor elmegyek, ujbol nem megyek ki gariba

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:31:01

A kajamaradékot a kukába tedd, ha hosszut szarsz azt pedig daráld le lehúzás előtt! 25000-ért bedig még a nagyi sunáját is ki kellett volna csőgörényezniük!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 10:37:42

@Kitalátor feljegyzetei:
Nemá hogy egy X kromoszómájú szerelőt ne engedj be
Még ánuszvizsgálat is jöhet tőle

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:38:34

nekünk most van egy hasonélóan hazudozó kertészünk. pár hete felszántotta a kertet, hogy majd gyepet csinál belőle. azóta nem láttuk őt, és mindig kamuzik hogy miért nem jön, vagy majd mikor fog visszahívni. tele van ilyen szakikkal az ország.
hátezértartittezaórszág!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:40:48

@horex: akkor az a legegyszerűbb, ha sün!!-t hívjuk.
@Énbagoly: már akkor feltűnhetett volna poszt tolónak, hogy valami nem stimmel, amikor megint jött a lefolyóbaj. nem is kellett volna 2 hétig telefonálni, hiszen mr X elbaszta már egyszer a cuccot!

Ahamm 2010.06.01. 10:40:55

És miért is nem írja le x nevét? Csakhogy legyen súlya is szavainak!

Harlequin 2010.06.01. 10:41:04

Van egy eladó, balek felíratú pólom, 25ezerért eladó.

nem várt fordulat 2010.06.01. 10:41:51

nekünk is eldugult a lefolyó, mindig visszajött a víz. kedvesem vett valami port, és az megoldotta a problémát, igaz, nem elsőre. mondtam neki, vegyünk egy csőgörényt, ha dugulás van, és az nem oldja meg, akkor semmi.

vett is egyet, nagyon kemény 1500 Ft -ért az aktikerben, de nem volt már rá szükség, most úgy folyik le a víz, mint eddig soha.

sósavat nem tudom ki ajánlotta, remek gondolat, mert nem tudod miből van a lefolyó cső, hátha szétmarja.

nem várt fordulat 2010.06.01. 10:42:49

@Don Bandi: de ugye nem fizettél neki előre?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:43:45

@horex: Egy X kromoszómám nekem is van. Meg egy Y is.
Szerintem neked is.
Ezért nem szeretném, ha ott (análisan) is duguáselhárítanál, mert egyrészt nincs is ott dugulásom (sőt, de ez egy másik poszt lehetne), másrészt meg a csőgörényedet valami közelebbi rokonodba dugjad!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:45:39

@karacsi_maci: hát nem. pontosabban nem én, hanem a faterom. addig nem kapnak lófaszt se, amíg nem jönnek ide befejezni, amit elkezdtek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:46:11

@karacsi_maci: Az utóbbi kb. 50 évben minden lefolyócső PVC-ből készül, azelőtt azbesztcementből gyártott ún. eternit csöveket használtak. Megkövetem mindazokat, akiknek mészkőből vagy közönséges betonból van a szennyvízcsöve.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 10:47:52

@Don Bandi: Karcag környékén még lehet kapni rizshez gyártott használt gépsorokat, azzal már rendben is lenne a nyírt gyep...

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:48:16

@karacsi_maci: A cső pvc- ből van egyenesen imádja a sósavat! Öntsed bátran!

Pittykapitany 2010.06.01. 10:48:22

@Harlequin:
tudsz visszaadni 54ezresből?

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:50:26

@Don Bandi: Nyugi elment a fűtégla gyárba jó minőségű anyagért!

Pittykapitany 2010.06.01. 10:52:33

@horex:
de csak valami szépet, nehogy kimoderáljanak. :)

pefki 2010.06.01. 10:52:45

Atomot az ilyen köcsög szerelőknek!!

igazságos 2010.06.01. 10:54:20

Hívna Angliában duguláselhárítót a posztoló, mindjárt nem panaszkodna két hét miatt.

De egyébként az elhárító is egy jó nagy hülye. Én a helyében még jó sokáig jártam volna az ügyfélhez, bezsebelni a pénzt a rosszul végzett munkámért. :D

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:55:17

@Don Bandi: Ja! Don! Ne légy bamba, gyorsan szedj gilisztákat pecázáshoz amíg ki nem nő a fű!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:57:40

@cicmen: nem pecázok. inkább elmegyek csajozni, az sokkal szórakoztatóbb.

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:58:33

@igazságos: Angliába is innen megy a mester! Jut eszembe a poszt belinek mi volt a száma? Lehet hogy erdélyi a szaki, ezért tart neki ennyire sokáig kiérni!

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 10:58:56

@cicmen: amúgy az elmúlt egy hónapban az időjárásnak köszönhetően szép kis invázió volt a környéken gilisztákból és csigákból. szegény hülye csigákat folyton arrébb kell pakolni a járdáról meg az útról, nehogy széttrancsírozza őket valaki.

cicmen (törölt) 2010.06.01. 10:59:35

@Don Bandi: Kukac akkor is legyen nálad! :))

akikaztmondjákni 2010.06.01. 11:02:14

Ez olyan, mint a mosogepszerelo.hu?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 11:03:20

de hol a poszttoló?
Harcojj!

Dr. Rodney 2010.06.01. 11:03:37

Ki az az eszement, aki egy szolgáltatót 3-nál többször felhív. Ha nem kell neki a pénz, akkor nem. Van több száz másik ember aki megcsinálja.
(Elhárítás 25ezer + telefonszámla 20ezer)

cicmen (törölt) 2010.06.01. 11:04:37

@Don Bandi: Basszus de gonosz vagy! Megy a biga a gugliból kikeresett legrövidebb úton, te meg elrakod?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 11:07:35

@akikaztmondjákni: Ha van weboldala, akkor tartózkodj tőle! Ismeri az internetet, naphosszat a Homáron kommentel, nincs ideje dolgzni.

akikaztmondjákni 2010.06.01. 11:10:25

"nevezetesen X":D:D:D:D:D: LOL!
Vagy Dr.No:D

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 11:10:32

Vazze, milyen szerelő aki filmeket is visz magával, hogy szórakoztassa a háziakat?
" 2 hét ígérgetés és vetítés"
És még ő ekézi a szerelőt!

akikaztmondjákni 2010.06.01. 11:12:41

Tőlünk ugyanezen szolgáltatásért háromezret kért a szakember...

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2010.06.01. 11:15:00

Nekem a posztolóról a klasszikus vicc jutott eszembe:
Vadász, vadász te szopni jársz ide...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 11:16:50

@horex: Egy földműves csak azt teheti, amihez tudása és gépe van. Ekéz.
Magyarul amúgy ezt szántásnak hívjuk...

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.01. 11:27:52

Gyerekek, gyerekek.

A legfontosabb kérdést még nem hallottam itt ma. Aki felteszi ,annak megy a mogyorommal töltött bociszelet.

akikaztmondjákni 2010.06.01. 11:36:03

@Abszorpciós diverzifikáció: Jajaj!:S
Mi lehet az?
Mi volt a neve poziciója?
Vagy?

akikaztmondjákni 2010.06.01. 11:39:20

@Abszorpciós diverzifikáció: No, várjáááál!
A TE mogyoróddal van töltve???
Mert akkor passzolom:D

Pittykapitany 2010.06.01. 11:44:02

@atpijkamo: Neeem, Bánki Péter lesz. De a mogyoró nem köll. :)

szemi90 2010.06.01. 11:49:09

mosógépszerviz, mosógépszerviz, mosógépszerviz...

Ja nem!

duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás, duguláselhárítás..

Chat Egon · http://egon.blog.hu 2010.06.01. 11:51:55

A nálam szereplő filmekben valahogy másképp szokott történni a duguláselhárítás :)

helianthus 2010.06.01. 11:55:50

@Abszorpciós diverzifikáció: én tudom, én tudom!
Hogy hívják a szövetkezetet (ez WTF???) meg a szélhámos duguláselhárítóst?

Lümier 2010.06.01. 11:56:29

25e ft-ot NEM fizetünk ki duguláselhárításért.

Bolond dolog 2 hétig görcsölni, kemény telefonszámlát rááldozni, ha ennyire b@szik kijönni az illető. Biztos, hogy lehetett volna találni több száz másik jó szakit, aki elintézi a dugulást.

Amúgy meg már nagyon hatékony duguláseloszlató löttyöket lehet kapni.

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 12:01:40

@Sün‼: óh, már azt hittem ma kihagyod.
@helianthus: ismerős a neved. iwiw-en is ez a beceneved?

amúgy mr x igazi szakember a hárításban. SZAKEMBER!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 12:03:45

@Sün‼: Hopppááá
Aszittem nem vagy itt, a telefonos rovatban 59:59-et értem el

varvizib 2010.06.01. 12:04:55

Mi az hogy "leterelt"? Nem vagy te kamion...

Talán azt akartad írni, hogy hitegetett, áltatott, ámított?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 12:05:45

@Sün‼: Pesze asse fok menni, hogy nem vagy itt egésznap,oszt lelövöd a delet
Tessék részt venni a homar életében!

varvizib 2010.06.01. 12:11:42

Esetleg megvezettek téged. Az akivel beszéltél, az lehet hogy csak terelte a szót, de nem te lettél "leterelve", ez értelmetlen és magyartalan.

Eric_Cartman 2010.06.01. 12:11:53

A csőgörény a nedves, lápos helyeket kedveli. Élőhelye jelentősen visszaszorult Európában, a moldva-ukrán határvidéken még megtalálható egy jelentős populáció. Kedvenc tápláléka a csőtészta.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 12:12:25

@Sün‼: Már ettem is - előételnek - egy kapros-túrós dübbencset...

akikaztmondjákni 2010.06.01. 12:23:13

@Kitalátor feljegyzetei: Ó te jóságos atya úr isten!:S:S:S:S:
Pedig, óva intettél:S

Don Bandi · http://www.youtube.com/watch?v=w_mZqfanqg0 2010.06.01. 12:27:01

vajon a lefolyószerelő bérkommentelői miért nincsenek itt?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 12:27:43

Kerestem X urat a telefonkönyvben, de nem találtam. Meg tudja valaki adni a telefonszámát?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 12:28:51

@atpijkamo: Csak hogy véletlenül se őt hívjam ki, ha gond van.

helianthus 2010.06.01. 12:45:12

@Don Bandi: nem. IWIW-en valaki az én nicknevemmel fut? Na majd jól ellátom a baját. :D

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 12:59:40

@akikaztmondjákni: Nekem fogyni kellene, azért nézhetek olyanokat ebéd előtt.

juhaszvik 2010.06.01. 13:04:17

1. leterelés, az mi?

2. gyanús, hogy a kummantást sem használja úgy, ahogy azt én értem

3. 25 ezer forint/óra? és én ezért tanultam ennyit, hogy aztán egy szimpla vízvezeték-szerelői szakképzettséggel ennyit rám verjenek? (lehet hogy én sem használom megfelelően a szavakat)
egyébként ez az óradíj a komoly probléma, nem az, hogy nem megy ki megint. főleg, hogy nincs róla papírod, ezért csak a jóindulatán múlna, de a jóindulatú ember nem gombolja így le az embertársát...

"a felesége elment dolgozni a gyerek meg beteg és hogy ő otthon lesz" - 25 ezer/óra mellett minek dolgozik a feleség?

"előző nap nem tudták megjavítani a kocsiját" - miért nem vett újat? :)

lefolyos 2010.06.01. 13:34:21

Na, csak pár adalék a történethez:

A dugulás társasházban, 10-12 méter mélyen volt, úgyhogy a 3 méteres házibarkács cuccok felejtősek.

Pont emiatt került 25 ezerbe, ugyanis felszámítottak folyóméterdíjat, ami bevett szokás ezeknél a szakiknál. Persze van olyan aki ilyet nem számol fel, nyilván olyat kellett volna hívni elsőre.

25 ezerért nem tudom ki építtet újjá egy lefolyót úgy, hogy padlót kell bontani és a csövet legalább 10-15 méter hosszan felszedni majd újrarakni. Ez hülyeség, akárki is írta.

A lefolyó nem a beledobált kajamaradéktól dugult el (pláne azért nem mert szűrőt használunk) hanem a lerakódott zsírtól. A szaki egyértelműen szarul csinálta amit csinált.

A lefolyótisztító minden válfaja ki lett próbálva korábban, tehát az is felejtős.

X urat azért kellett hívni 2 hétig mert garanciát ígért. Egy fillért nem fizettem volna neki újból, ezt ő is tudta, ezért nem jött ki.

X úr teljes neve el lett küldve a Homárnak a saját iwiw profiljával és weblapjával együtt, amit a Homár kimoderált, ők tudják miért. Keresztneve egyébként Attila.

Sajnálom, hogy a történetben levő hézagokat, felmerülő kérdéseket sokan a saját fantáziájukból pótolják, és így vezetik félre magukat.

Balek voltam, egyértelmű, de ettől még van annyi eszem hogy először lefolyótisztítót próbálok, hogy nem dobálom tele kajamaradékkal a lefolyót, stb, stb.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 13:45:49

@lefolyos: Társasházi lefolyó? Felmosórongy (is) van benne, fogadjunk?
A 10-12 m mélyen az gondolom 2-3 emeletet jelent, nem hiszem, hogy a föld alatt lenne. Elvileg minden szinten és irányváltásnál van a lefolyócsövön tisztítónyílás. A szerelvény-strangot eltakaró lemezt kell leszedni hozzá, ált. a WC mögött/mellett van. Az ilyen dugókat amúgy is alulról szokás megtámadni, úgy könnyebben kijönnek. Persze az ilyen eljáráshoz beszélő viszonyban kellene lenni a lejjebb lakókkal, pince esetén a közös képviselővel is...

reunalla 2010.06.01. 14:03:18

1. számla nélkül semmit
2. előre megbeszéljük az árat
3. tudod ki a lószarnak adnék 25 ezret duguláselhárításra, mikor a havi kajapénzünk nincs ennyi...inkább veszek 1200-ért egy csőgörényt és bíbelődök vele két napot...és bekopogok a szomszédhoz is , pedig utálom őket...

mortalwombat 2010.06.01. 14:10:24

Ez esetben nem a társasháznak kellett volna fizetni? Ki azonosítja be a dugaszolót? a 10-12 m mély dugó bárkitől lehet, aki attól magasabban lakik.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 14:10:42

@lefolyos:
"25 ezerért nem tudom ki építtet újjá egy lefolyót úgy, hogy padlót kell bontani és a csövet legalább 10-15 méter hosszan felszedni majd újrarakni. Ez hülyeség, akárki is írta."

Ha te vagy a poszttoló akkor te vagy a hulye, mert nem irtad hogy fel isszedte a kövezetet és már a főcsatornában járt
Mindjár más a kép
Minden csatornás igy számol , nyugodj meg

"A lefolyó nem a beledobált kajamaradéktól dugult el (pláne azért nem mert szűrőt használunk) hanem a lerakódott zsírtól. A szaki egyértelműen szarul csinálta amit csinált."
Zsirt kiszedni alapbol reménytelen
A dugulást elháritotta, viz lefolyt amikor elment?
Igen
Akkor ti esztek túl zsirosat, ami egészségtelen és probáld a vizesre kenni
Kevesebb pörkölt, több natúr vega és rendben a lefolyótok

lefolyos 2010.06.01. 14:16:55

Akkor úgy mondom, hogy 10-12 méter hosszan. Az még bőven a lakáson belül volt.

Horex: Nem volt bontás, nem tudom honnan vetted. Az újjáépítésre mondtam, hogy ott bizony bontani is kell, az nincs meg 25 ezerből.

Egyébként van olyan aki nem számol folyóméterdíjat, azóta kiokosodtam. De a legtöbbje számol.

lefolyos 2010.06.01. 14:25:27

Társasházi lakásban levő lefolyó, nem tudom már jobban elmagyarázni hogy értsétek.
A mélységet se vertikálisan értsétek, itt a csőben levő mélységről van szó. Abban a lakásban az a 12 méter még simán lakáson belül van.

horex: A szerelő semmit sem bontott. Én a komplett cserére (felújításra) mondtam, hogy ahhoz bontani is kell, az meg nem jön ki 25 ezerből.

Ne feltételezzetek semmit, inkább kérdezzetek.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.01. 14:46:08

@Abszorpciós diverzifikáció: Nemnem. Senki nem tudta a helyes választ, ennek ellenére nőnemü trolloknak megy a botszicsoki a mogyoróimmal. Ahogy séf mondaná: "gyerekek ez finom friss,ropogós"

A kérdés ez lett volna vagy inkább felszólitás. Lefolyótisztitószerelőt csőgörénnyel csakis magyar őstermelőtől(esetleg mint másodlagos beszerzési forrás egy svédországi Aldi)!
Kicsit csalódott vagyok:(:(:(:( Na nembaj kiheverem a tőzsdén is buktam ma meg a trollok se a régiek. A féllityis sétálójános estére be van hűtve.

Jah és mégvalami. Allak akbar!!!

akikaztmondjákni 2010.06.01. 14:50:40

@Abszorpciós diverzifikáció: Ez nem ér!
Ez nem kérdés!:D
Részvényt csakis őstermelőtől:)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 14:57:02

@lefolyos: A szomszéd felől miért nem támadta meg? Ha ez "csak" a konyha lefolyója, akkor is jobb lenne H-Turul...

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.01. 14:58:55

@akikaztmondjákni: Igaz. Ez az én saram. Szorri mindenkitől. A kérdést sztornozom aki megválaszolta annak megy a tsoki.

Én az aldiból vettem a részvényt. de már assem a régi.

Superba 2010.06.01. 15:01:03

Trisó a kulcsszó erre.
Ezt egy vizes szakember árulta el,miután persze kipucolta a lefolyót nálunk:)

lefolyos 2010.06.01. 15:03:49

@Kitalátor feljegyzetei: Melyik szomszédra gondolsz? Földszinti lakás.

@Superba: Egy valag trisó lement ott, hidd el, mindent próbáltunk.

akikaztmondjákni 2010.06.01. 15:06:36

@Abszorpciós diverzifikáció: Na, én innentől kezdve nem bizom meg benned:D:D

Superba 2010.06.01. 15:13:02

@lefolyos:
Ok akkor tényleg csőgörény,végülis most mi a helyzet,ha már itt vagy online?
Lefolyik vagy nem folyik?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:13:08

@lefolyos: A szereő meg halljon éhen: www.argep.hu/popup.asp?pid=68631545&pnr=10001&foto=1
Mosogató lefolyószifonján vagy mosogatógép nek kiépített csonkon jobbra forgatva(!), szépen-lassan bedugni, ha megakad, továbbra is jobbra forgatva kihúzni, ha nagyon beakad, balra forgatva "visszavonulni", és ahol még csak alig akad, onnan jobbra forgatva visszahúzni.
Nem árt jó gyorsan tekerni, hogy a cső faláról teljsesen leverje az odakövesedett szappant, és e rendszerek átkát, a bennük cementálódásra fokozottan hajlamos folyékony súrolószerből képződött "betont".
Két ember kell hozzá, az egyik teker, vigyázvam hogy ne hurkolódjon fel a sodrony, a másik meg előre-hátra mozgatja. Minden "akadály" után vissza kell húzni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:14:52

@lefolyos: Pince? Látható a "vékony" cső bekötése a 110 mm-es "vastag" csőbe?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:33:36

@lefolyos: Ha trisóra nem reagál, akkor alighanem érdemes megpróbálni a savas tisztítást, semmi baja nem lesz tőle a PVC-nek. Ha találsz olyan vízkőoldót, ami sósavat és foszfporsavat is tartalmaz, és kellő töménységű, akkor azzal kellene kezdeni, de ha beleöntesz 2-3 liter sósavat, utána meg ugyanannyi light kólát, szintén sikeres lehetsz. (Gumikesztyű, köténynek felkötött fólia, barkács minőségű (és árú) plexi-álarc persze kell, a lúgos vegyszerekhez (NaOH tartalmú lefolyótisztítók és trisó) még jobban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 15:37:11

@Kitalátor feljegyzetei: "beleöntesz 2-3 liter sósavat, utána meg ugyanannyi light kólát"

Nanemá! És még két kifacsart narancsnak a levét, azt a csőgörény neissza, kettőt büvizik, és átrágja magát a szomszédba...

Szóval hogy van ezzel a kólával?

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 15:38:45

neissza = megissza
büvizik = büfizik

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:44:19

@atpijkamo: A light kóla hígított-színezett foszforsav, a felszabaduló széndioxid meg valóban segít átmozgatni a dugulást. A sósav hatására is keletkezik elég sok, a márvány (=mészkő)-bázisú súrolószerből.
Hasonló problémánk nekünk is volt, sorházban, vsz. az alapon átvezetett cső megsülyedt valahol, és oda rakódott ki a trutyi megkövesedni. Isnerősök-barátok csak 6 m-ig tudtak elhatolni, sem a magasnyomású csőgörény, sem a spirál nem volt hosszabb. Ott is kb. 10 m kellett volna.
A végső megoldást végül egy barátom újítása jelentette, amit nem szeretnék ide leírni...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.01. 15:48:55

@Kitalátor feljegyzetei: Aha.

"A végső megoldást végül egy barátom újítása jelentette, amit nem szeretnék ide leírni... "

Tudom: csákány.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.01. 15:54:27

@atpijkamo: Nem, sokkal rafinírovatszább. Ha a panaszos Zsolt és Kati, és a mi egykori Tócó-parti lakásunk jelenlegi tulajdonosai, akkor kérdezzék meg személyesen vagy telefonon...

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.01. 16:13:57

Mi egyébként 5kg műtrágya és egy liter gázolajjal oldottuk meg a lefolyódugulást. Mi az elsőn laktunk de a 9iken is kipucolta a lefolyót.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.01. 16:48:13

@Kitalátor feljegyzetei: Amatőrnek nézel??? 24voltos ifaaksiról adtam a kezdőlöketet!

Xezs 2010.06.01. 18:06:25

@horex: "Kevesebb pörkölt, több natúr vega és rendben a lefolyótok"

Azért nagy arc vagy te hallod-e, hogy megmondod másnak egy dugulás kapcsán hogy mit egyen. Önbizalom rendben van, úgy látom.

Én lennék terrorista! 2010.06.01. 19:29:41

Tudtam én hogy szakmunkásnak kellett volna mennem. Én hülye hallgattam a tanáraimra és most értelmiségiként, becsületes munkával, sok adót fizetve gyarapítom a politikusokat és ingyenélőket ahelyett hogy kevés és rossz munkával, feketén "dolgozva" jól élnék.
Hallgattam volna a sarki kocsma bölcseire, "szerezzé' szakmát mer' az a biztos"! Hülye vagyok.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 20:39:26

@lefolyos:
Nem volt bontás?
Re irtad feljebb

"25 ezerért nem tudom ki építtet újjá egy lefolyót úgy, hogy padlót kell bontani és a csövet legalább 10-15 méter hosszan felszedni majd újrarakni. "
Akkormost?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.01. 20:42:18

@Xezs: Ő mondta hogy a zsir tömitette el a lefolyót
Ha az érrendszered eltömődik, neked is zsirszegény kaját ajánlanak

piqq 2010.06.01. 22:09:18

Hány éves a csőrendszer? Mert nálunk 20 éves,és mi is úgy jártunk,hogy először alig folyt le a víz,utána meg egyáltalán nem.A kaját nem szoktuk beleönteni a wc-be,vízkőoldózzuk a lefolyókat.De egy 20 éves csőnél ennek ellenére lerakódik a zsír,vízkő.Kihívtunk egy ilyen szakit,aki a géppel belenyúlt a csőbe,( annyit csinált,hogy a dugulásba fúrt egy lyukat vele) addig le is ment,amíg a lyuk be nem tömődött megint.Mi megúsztuk 5ezerrel.Persze ez is kidobott pénz volt...Aztán a közösköltség számlájára hívtunk egy másik embert,aki a szerkezet végére szerelt egy brutális spirál szerű hegyes valamit,és azt küldte le.(a másik simán a spirál csővel szerencsétlenkedett)Azzal szépen lement az ötödikről az elsőig vele,így kitisztította az egész ház csőrendszerét 20 ezerért.Azóta semmi gond vele.Ezt ajánlanám a posztolónak is ha van rá lehetőség.

lefolyos 2010.06.02. 10:14:16

@horex: Már megbocsáss hogy ilyen személyesre veszem a figurát, de te tudsz szöveget értelmezni?

Az idézett részben ez a lényeg:

"ki építtet újjá egy lefolyót úgy, hogy padlót kell bontani"

Itt az újjáépítésről van szó, akkor kell bontani. Egyáltalán nincs említve az, hogy a duguláselhárítás kapcsán lett bontás.

papugaja 2010.06.02. 12:14:00

Üdv mindenkinek!
Úgy öt éve csak, hogy "bevezették hozzánk a szennyvizet", azóta nem is volt gondunk a múlt hétig.
Új mosógép bekötése után (a régi meghalt) nem akart lefolyni a víz. Az utóbbi időben voltak ezzel kisebb gondok, de nehogy már az asszony ne tudjon másnap mosni, már két hete rokonokhoz hordjuk a ruhát.
Ezt ki kell dugítani, mese nincs!
Dűtöttem bele a "Kék csodát" - korábban Flupot használtam, de ez is elég jó - de mint a halottnak a csók.
Késő este volt, majd nekiesek holnap csőtisztító spirállal...
Másnap sem jutottam semmire. Fura: volt, hogy ha a tisztítónyílást kinyitottam, lefolyt minden, mint a kisangyal. Miafasz, légdugó? Lehet olyan?
Nosza, nézzük az utcafronti, nagy tisztítónyílást, ott mi a helyzet.
Hát, feltorlódva ott állt benne a cucc. Egyértelmű volt: a dugulás nem telken belül van. Basszer! Este tízkor mit kezdjek?
A vízszámla hátuljáról lelestem a segélyszámot. Még akkor, késő este kijöttek a csatornások, és kikompresszorozták. Mondták:_ a bejelentéstől négy óra alatt el kell hárítaniuk a hibát.
Köszönöm, Bácsvíz!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.02. 14:03:59

Nálunk asszonynak hosszú, vékony haja van, képes a szűrőn átmenni. 500-ért vettem 5 méteres csőgörényt. Azóta sem kellett használnom, igaz (részben) felújítottunk és a lefolyócsövet én méreteztem 32-esről 50-esre amely max 5 méteren megy átlagosan 10% lejtéssel. Terveim között szerepel a 110-es csövön egy lecsavarható tisztítónyílás telepítése is - de ez akkor kerül felszerelésre amikor megbontom a rendszert újra.

Szar lehet lakásban lakni ebből a szempontból, hogy lehet a "birodalmad" tipp-topp, ha azon kívül valami gubanc van és mégsem tudod a sozlgáltatásokat megfelelően használni...

Poszt tolónak:
Van valami septifosh nevű tabletta amit emésztőgödrök elzsírosodához használnak. Biológiai úton bont, nem kémiai tehát jobb a csöveknek, természetnek, mint a maró szerek.
Na azt viszont folyamatosan kell adagolni mert nem élnek ám sokáig azok a bacik, egysejtűek.. Hátha még nem próbáltátok és használ.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.02. 15:31:54

@sambalabammbumbumm: Nekem nem jött be, legalábbis működés közben nem, mondjuk amikor emésztős házban laktunk, ott bevált, de a csövekről a követ nem rágták le a bacik.

Kerámia_53 2010.06.02. 16:23:57

Nevet, telefonszámot NAGYBETŰKKEL kirakni a "http://www.feketelista.hu" -ra!!!!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.02. 17:16:42

@Kitalátor feljegyzetei:
követ? Mármint vízkő? Hát ahhoz tényleg kell valami sav meg néhány évtized esetleg nagyon forró víz de a szappannal jól elbánnak - ugyanitt érdemes lehet valami elektromos vízkő mentesítő készülék is akkor - gondolván a mosógépszerelőre is ;-)

Zsíros trutymóval is elbánnak a bacik, de ha nem, hát akkor hidegzsíroldó (Majmász majd szól, hogyan kell helyesen tagolni)

Görögök vannak ebből a szempontból szó szerint sz*rban, mert ott vékonycső a szabvány...

FDToth 2010.06.02. 18:01:47

Számla!!! Ha nem ad, nem fizetsz!

fagzal 2010.06.02. 19:24:50

Neeeee mjönajenőőőőőő!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.02. 23:12:34

innentol nem erdekel
"parom
szamlat persze nem adott"
mi a fasz alapjan reklamalsz
ot se volt nalad
ja hogy igy olcsobb lett volna
sorry

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.06.03. 15:31:44

@Kitalátor feljegyzetei:
nademost komolyan
kijon valaki hozzam valamit szerelni
barmit
szamlat nem ad / itt fel sem merul ez a kerdes, egyszeruen fel sem merul/
es szar amit csinal
akkor hol reklamalok?
hat aszongya ha nincs kedve megcsinalni
bocs de eletemben nem lattalak...

lefolyos 2010.07.11. 01:25:16

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh te cigány
süti beállítások módosítása