Ismét kaptunk egy Players Room-os sztorit, most a Market Central boltjában gondolták úgy, hogy az igénytelenül megjavított gyártási hibás cipőt köteles a pórul járt vásárló elfogadni.
Barátnőmmel egy MISSION márkájú férfi cipőt vásároltunk a Market Centralban lévő Playersroomban. A cipő első alkalommal egy vidéki út során volt rajtam, és az út felétől olyan érzésem volt, mintha kavics ment volna a talpam alá. Ami az autóban csak idegesített, az megérkezés után gyalog már komolyabb kellemetlenséget okozott, ekkor vettem észre, hogy egy rögzítési célt szolgáló tűzőgépkapocs átszúrta a talpbetétet és az sértette a lábamat. A cipő talpán nincs külsérelmi nyom, szemmel láthatóan nem azon át ment a kapocs.
Annak rendje és módja szerint visszavittük a vásárlás helyére, ahol az első eladó készségesen nyugtázta, hogy ez valóban durva probléma és gondoskodnak a cseréről. Elment a cipővel, majd kisvártatva odahívott a kasszához, ahol vélhetően a közvetlen főnöke már más véleményen volt, mivel viselve volt a cipő, ezért a csere azonnal nem lehetséges csak bevizsgálás után. Mondták ezt annak ellenére, hogy vitathatatlanul összeszereléskor bekövetkezett gondatlanságról volt szó, illetve nem olyan gyakori problémáról, mint a leváló talprész vagy bármi olyan hiba, amit a nem megfelelő viselés is okozhatott. A szabály az szabály elvén ebbe beleegyeztünk, a hölgy segítőkész volt, igényhez feltüntette a kártalanítást, ami a szavai szerint a termék újra cserélését vagy az ár levásárlását jelentette, ez pedig így nekünk is megfelelt. Lehet én vagyok kényes, de ilyen tapasztalatom más márkánál még nem volt, így inkább váltottam volna valamelyik ismertebb gyártó termékére, mint hogy ezt a példányt kapjam vissza bármilyen szépen kivitelezett javítással is.
A kivizsgálásra legfeljebb 15 napot ígértek, amit csak ha munkanapként értelmezünk akkor sikerült teljesíteniük. Egy hölgy felhívott, hogy bár papírt nem lát róla, de úgy látja megjött a cipőm a boltba és megjavították. Ugyan nem egészen ebben állapodtunk meg, de legalább újra használható a cipő, gondoltuk. Viszont javítás alatt a cég azt értette, hogy felszedik a talpbetétet, kitépik a kapcsot és azt a lyukas talpbetétet rakják vissza. A talpbetét így lyukasan került vissza és a javítást sem sikerült láthatatlanul végezni, a ragasztó több helyen is kifolyt. A vásárlás dátuma után néhány nappal visszavitt, egyszer hordott cipőt így ebben a formában nem voltunk hajlandóak átvenni. Beírtunk a vásárlók könyvébe, hogy ez a javítás nem állította vissza a cipő eredeti állapotát és legyenek szívesek cserélni vagy a korábbi ígérethez híven levásárlást biztosítani, legjobb esetben pedig a pénzt visszaadni. Az eladó ehhez még kedvesen hozzáfűzte, hogy reméli nem járunk sikerrel, mert szerinte ez már így teljesen hordható állapotú cipő kis esztétikai hibával illetve hogy az üzlet működése alatt ilyen probléma még nem fordult elő. És akkor? Nem vígasztalna, ha ez minden második vásárlójukkal megtörténik (sőőőt), de ettől még én egy új cipőt vettem, aminél nem tudom elfogadni, hogy egy lyukas talpbetét és több helyen megfolyt ragasztó lenne az eredeti állapotba visszahozás.
A reakciója érthetetlen, bár kétségtelenül tökéletesen passzol a cége inkorrekt üzleti magatartásához, amikor egy, a gyártó hibájából ilyen durván hibás darabot is csak javítani próbál. Ennek ellenére nem tudjuk elfogadni, hogy jogos panasz esetén, amikor vizsgálatok után elismerik a hibát, majd ezt gusztustalanul javítják ki, akkor az alkalmazott, akinek vélhetően nem a saját fizetéséből kapnánk vissza a pénzünket, miért áll a problémás vevőhöz ilyen alja módon? Nem a tapasztalatait mondja el, hogy ne várjunk a pénzünkre, hanem óhaját, hogy reméli nem járunk sikerrel és végül ezt a trehány módon kijavított cipőt kapjuk vissza.
A vásárlók könyvébe történő bejegyzésre újabb választ kell kapnunk, amennyiben nem kínálnak elfogadható megoldást erre a problémára, akkor felkeressük a fogyasztóvédelmet. Érdekelne azonban a véleményetek is, hogy mennyire szélmalomharc ez illetve hogy valóban kötelesek vagyunk elfogadni ezt a fajta javítást? Járt egyébként már valaki hasonlóan?
Üdv:
Ádám
Az utolsó 100 komment: