A cég névváltása miatt az eredeti levél Pannonja Telenorra cserélődött, ezen a néven még úgysem volt panasz. A jelenség amúgy teljesen hagyományosan pannonos: külföldön letiltják az előfizetést, ha a roamingdíjak miatt megnövekedett számlát nem fizeti be 24 órán belül. VZ az izlandi vulkán miatt akadt el hazafelé hétvégén, így nyilván esélye sem volt. Minthogy a Homár fennálása óta dokumentáltuk ezt a jelenséget, tisztelettel megkérdeznénk a neves multi anyacégtől, hogy minden országban megfingatják a külföldre utazó ügyfeleiket, vagy ez egy csak egy szép magyar hagyomány, ami pillanatokon belül eltűnik a portfolióból?
Áprilisban történt az eset, amikor barátnőmmel és legjobb barátommal úgy döntöttünk, hogy New York-ba utazunk egy kis kikapcsolódásra. Azt már előre tudtam, hogy szükségem lesz a telefonom használatára, így mint jó Telenoros ügyfél, hetekkel utunk előtt személyesen és telefonon is érdeklődtem az ügyfélszolgálatokon, hogy immár 5 éve Telenoros előfizetőként milyen tennivalóm van azügyben, hogy még csak véletlenül se legyen problémám az Amerikában történő telefonhasználatból. Készségesen tájékoztattak, hogy nincs semmi teendőm, minden működni fog, csak arra ügyeljek, hogy az általuk szerződött 4 telefontársaság valamelyikének hálózatát használjam a kedvezőbb díjak miatt, illetve limittúllépés miatt sem kell aggódnom, mert mire megkapják a külföldi szolgáltatóktól az adatokat a számlázáshoz, már biztosan itthon leszek, és ne lepődjek meg, ha csak 1-2 hónap múlva jelenik meg a számlában a külföldi forgalom, és limit egyébként sincsen.
Ezek után nyugodt szívvel vágtunk neki az útnak, és utunk során gond nélkül használtam is a telefont. Aztán pechünkre történt valami Izlandon, és a kedves kis vulkánjuk a kitörés mellett döntött. Mindez természetesen hazautunk előtt 1 nappal, így mire másnap kiértünk a reptérre, törölték járatunkat a magyar légtérzár miatt. A jegyek pótlására a légitársaság 1 helyi, ingyenesen hívható számmal szolgált, amit egyből bátran hívtam is. Sajnos a beszélgetés az ügyintézővel meglehetősen hosszúra nyúlt, mivel nehezen jutottunk dűlőre a probléma megoldását illetően. Végül egy 4 nappal későbbi gépben tudtunk megegyezni, így jobb irány visszamentünk korábbi szállásunkra. Majd következő napon jön egy sms a Telenortól, hogy 24 órán belül felfüggesztik az előfizetésemet, ha nem fizetek be 90.000 Ft előleget a számlám rendezésére.
Hirtelen nem tudtam mit kezdeni a ténnyel, hogy mitől lett ekkora a telefonszámlám, és egyáltalán hogyan rendezhetem ezt 24 órán belül. Természetesen azonnal hívtam a Telenort, hogy ezt most mégis miért, hogyan gondolják? Engem arról tájékoztattak, hogy nincs limit, és úgysem kerül számlázásra 1-2 hónapon belül, és nekem szükégem van a telefonra a továbbiakban is, mert a hazautunk ideje egyáltalán nem volt még akkor biztos. De nincs mit tenni, ennyi az annyi, mondta a Telenoros ügyfélszolgálatos, és be kell fizetni a 90.000 Ft-ot, különben baj lesz.
Persze már akkor tudtam, hogy ez lehetetlen, mert CIB-es számlám révén ez csak bankon belüli utalás esetén lehetett volna lehetséges. Persze a Telenor nem a CIB-nél vezeti a számláját, illetve pechemre elegendő pénzem akkor csak az USD számlámon volt, így először át kellett vezetnem a HUF számlára, ami kb. 12 óra, és utána tudtam csak elutalni a Telenornak a pénzt, ami a legjobb esetben is 24 óra. Durván 40 óra múlva meg is érkezett a pénz a Telenorhoz, ennek ellenére 24 órán belül tényleg letiltották az előfizetésemet, lényegében elvágva egyetlen lehetséges kommunikációs kapcsolatomat az esetleges későbbi reptéri ügyintézéshez. Persze ennek szükségét nem úsztam meg, és hazafele Párizsban már nem is tudom milyen horror összeg után sikerült végül a reptéri Wifi segítségével megoldani az út közben felmerült újabb problémákat.
Hazaérkezésünk másnapján első dolgaim egyike természetesen az ügyfélszolgálaton való reklamáció, illetve az előfizetésem újra aktíváltatása volt, ami persze újabb 24 órát vett igénybe.
Egyszerűen nem értem, hogy képes a Telenor ekkora szemétségre, hogy lehetetlen tények elő állít a körülmények teljes figyelmen kívül hagyása mellett, és lényegében oldd meg ahogy tudod, ők leszarják! A 24 órán belüli befizetés még akkor is kihívás ha éppen Magyarországon vagyunk, pláne, hogy ez egész eset hétvégére esett. Külföldről pedig teljességgel lehetetlen!
Remélem az eset tanulságul szolgál minden Homárt olvasó Telenoros számára!
Üdvözlettel:
VZ
Az utolsó 100 komment: