Tékozló Homár

A nem is túl zavaró hibás laptop

2010.06.28. 10:15 | ge | 105 komment

A figyelmetlen vásárló hazavitte a pixelhibás laptopot, aztán meg alig bírta kicseréltetni. a szabványra, jogszabályokra és egyéb kifogásokra hivatkozó kereskedő szerint ugyanis reklamáció helyett inkább örülnie kéne, hogy a hiba nem a képernyő közepén van.

Na a lényeg a lényeg, rávettem magam meg a pénztárcám, hogy miután többek között kb. két hónapja tönkrement a számítógépem, vegyek egy új laptopot. Sokat keresgéltem, találtam, telefonálgattam és végül rátaláltam az áldozatra (de végül én lettem az áldozat...). Az eset a laptop.hu egyik budapesti mintaboltjában történt.

Nem kis összeget hagytam ott a boltban, egy a bátyám által jónak ítélt gépért, amit persze megmutattak előtte, tehát nem ezzel volt a gond, de mivel nem vagyok rutinos laptop vásárló, ezért nem vettem észre elsőre a hibát. Utólag megbántam, hogy nem fordítottam teljesen magam felé a gépet, és nem néztem meg rendesen a kijelzőt, amikor éppen nincs rajta grafika, csak a sötét háttér. Hazavittem, mindenki nagyon örült, bátyám nézi, és hát mit ad isten, ott figyelt a jobb felső sarokban egy pixelhiba.

Hát gondoltam holnap visszaviszem és majd kicserélik, mert hát hibás, meg amúgy is a 3 napos cseregarancián belül voltam. Gondoltam én, hogy ilyen egyszerű lesz, de nem ez lett. Szinte éreztem. Nem vagyok sikeres ember!:) Másnap párom megígérte, hogy mivel ő előbb ér haza, majd ő visszacseréli, és mire én végzek, addigra már lehet nyomni a tabot. Másnap felhív idegesen, hogy van egy kis probléma: nem akarják visszavenni a gépet,és mindenféle ISO szabványokra (ami igaz) hivatkoznak, meg arra hogy a 3 napos cseregarancia már MEGSZŰNT! Na ne nézzenek már madárnak ilyen sz.r lekoppintó szöveget még jómagam sem találnék ki. A cég főnökét felhívtam (hittem én, hogy a főnökkel beszélek), ő is ugyanezzel jött, és hogy majd a fiúk elküldik nekem az ISO szabványt és akkor majd jól meglátom. Jól van nem idegesítettem magam tovább, küldjed, úgysem érdekel, letettem a telefont. Azóta is jön amúgy az e-mail.

Tovább folytatva a telefonálgatást, már úgy is belejöttem, hívtam a fogyasztóvédelmet, aki megerősített engem az igazamban. Utána párom hívta az összes nagyobb elektronikai cikkeket áruló céget, mintha náluk vettük volna, és mindannyian annyit mondtak, hogy vigyük vissza és természetesen azonnal kicserélik. (bár ebben erősen kételkedem, amióta a homárt olvasom ugye...) Munkaidő után odasiettem, még nagyban tárgyaltak benn az ügyemmel kapcsolatban, és csak kötötték az ebet a karóhoz, és súlyosbították a helyzetüket azzal a mondattal, hogy hát sokan próbálkoznak visszahozni ezzel a hibával, de mindenkinek csak ezt tudják mondani. Erre van egy ISO szabvány! Jól van, engem nem érdekel a szabvány, azt bokszolják le a gyártóval ők, elhiszem hogy van, de én élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett, de ugye az esetemben kicsit bonyolultabb volt a helyzet. Közben jöttek azzal a másik nevetséges szöveggel, hogy mi is a bajom valójában, hát nem a képernyő közepén van, úgyhogy nem is olyan zavaró! Mi vaaan??? Akkor vidd haza Te, és használd egészséggel!!! Ez egy vadi új gép, nehogy már megelégedjek a hibással, és még örüljek, hogy nem a közepén van az a zavaró pont. Ja és ha ő lenne a helyemben és mondjuk a kislányáé lenne a gép, akkor ő ugyan nem reklamálna! Na neeee, ő verné legjobban a az asztalt miatta. Na ezen a ponton a vérnyomásunk 200 fölé emelkedett. De csúnya szó még mindig nem hangzott el.

Végül fél órás telefonálgatást követően és fél órás lelki ráhatással sikerült szerezni egy másikat, de hát nem valami jó szájízzel hagytuk el az üzletet. Az új gépet tüzetesen átnéztük, látszólag semmi hiba, azóta jól szuperál (de meddig???). Amúgy a gépről csak annyit, hogy most agyon van hirdetve nagy plakátokon, nagyon fogy, aznap érkezett egy kamionnyi új szállítmány, és amíg ott voltunk 2 ember is ezt a típust vette meg.

Igazából nem az eladókat hibáztatom( a fickó azt mondta, hogy ha rajta múlna ő már rég visszacserélte volna, de nem tette...) , bár hozzá kell tenni nem voltak a legkedvesebbek (talán azért, mert mi lehettünk a nem tudom hanyadikak, akik emiatt reklamáltak), hanem az egész céget, meg ezt az eljárást. Te hagyod ott a hónapokig gyűjtögetett kis pénzedet, és még te kérjél bocsánatot?? Na ne már!

Na ennyi lett volna, ha lenne valami a géppel és hasonlót tapasztalunk, akkor még jelentkezem! Remélem senki nem kerül ilyen helyzetbe, ha mégis, akkor tudjátok: Küzdve küzdj, és bízva bízzál!

Egy posztoló

Ja és még annyit, hogy laptopot ezek után csak az ALDI-ból vagy csak őstermelőtől, csak hogy idézzelek Titeketl!;)
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pittykapitany 2010.06.28. 10:22:32

Hát végülis minden jó, ha a vége jó, most akkor kit lehet Sidney?

stuccer (törölt) 2010.06.28. 10:23:08

a rohadt vuvuzelákat tiltsák be

É2I 2010.06.28. 10:25:22

Sajnos a szabvány létezik, ugyanakkor idejét múlt. 7 pixel hibáig nem képezi garancia tárgyát a kijelző meghibásodása.
A három nap meg hibás készülékekre vonatkozik. Tehát az eladónak volt igaza csak etikailag hibádzik ez a hozzáállás.
De majd eladják másnak, akivel vagy vívnak később vagy nem.

aagifekete 2010.06.28. 10:29:10

a poszt tolónak előbb kellene olvasnia, és utána (s)írni. ezért tart itt ez a zország.

Harlequin 2010.06.28. 10:31:54

"nem fordítottam teljesen magam felé a gépet, és nem néztem meg rendesen a kijelzőt"
Ennyi.

Secnir 2010.06.28. 10:33:40

"Közben jöttek azzal a másik nevetséges szöveggel, hogy[...] nem a képernyő közepén van, úgyhogy nem is olyan zavaró! [...] és még örüljek, hogy nem a közepén van az a zavaró pont. "

ennél a pontnál az asztalra baszni egy ötkilós kalapáccsal, és közölni, hgy örüljön annak, hogy nem az ő arca közepén van az a pont, ahová ütöttél, így nem olyan zavaró, és örüljön neki...

Xeon 2010.06.28. 10:41:51

A szabvány valójában létezik. A szabvány létrehozásának indoka, a kijelzők gyártási folyamata során keletkezett oltári mennyiségű ilyen hibákkal előállított kijelzők, amik tőkében átvetítve tetemes mennyiség. A multisok persze előállíttattak egy ilyen szabványt, hiszen a gyártótól selejt árában átvett és vevőnek hibátlan termék árában eladott termék profitja messze felülmúlja a várakozásokat. Ami a kereskedelmi etikát illeti, khmmm......inkább hallgatok.

Bakter 2010.06.28. 10:43:06

ISO 13406-2 szabvány és általában a Class-2 osztály rendelkezik a pixelhibákról ezeknél a termékeknél. Egy pixelhiba minden lcd kijelzős készülékben bőven tűrésen belüli, ergo nem számít hibának. Ebből következően a 3 napos cseregarancia sem vonatkozik rá. Persze ha a gyártó vagy az eladó, disztribútor ennek ellenére vállalja a cserét (több ilyen is van), az az ő saját döntése, de erre nem kötelezhető.

Azaz előbb tájékozódni, utána pofázni és asztaltcsapkodni.

Bakter 2010.06.28. 10:45:50

@Xeon:
Így van. Sok készülék kezelési útmutatójáben fel is hívják erre a figyelmet. De azt a pógár nem szokta elolvasni, inkább rohan a hatósághoz meg a szervizhez.
A TFT-k gyártásának kezdetén pár évig az előállított mennyiség legalább 90% selejt volt.

Willie 2010.06.28. 10:52:39

E milyen igaza van a posztolonak: laptopot csak ALDI-bol
aldi.medion.com/md98360/sued/?refPage=aldi-sued-banner

dr. Aullah 2010.06.28. 10:54:48

Hát most a poszt toló volt a szemét. Egy pixelhiba nem hiba, nem értem mire ez a gyereket kirohanás. Le van írva szabályban.

Én is vettem egy monitort, van a jobb oldalon egy pici piros pixel, de az az igazság, hogy hetek óta nem is vettem észre és alig látszik.

Akkor ez most boldog ügyfél?
De ami ennél is fontosabb... Ki volt aznap az üzletvezető? Mi a neve poziciója?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.28. 10:57:03

A poszt tolót figyelte egy pixel, ráadásul párja is van, mégsem nézi meg azt, amit vesz, utólag okos, és annak ellenére feljelent, hogy jogszabályi kényszer nélkül kicserélték a terméket.
Danke Sün!! !!!

helianthus 2010.06.28. 11:07:26

Na ezen a ponton a vérnyomásunk 200 fölé emelkedett. De csúnya szó még mindig nem hangzott el.

itt már tövig rágtam a körmöm, hogy mégis mikor hangzott el a csúnya szó, erre kiderül, hogy semmikor?

Még ilyet...

asdf 2010.06.28. 11:07:34

A szabvany az tokmindegy mit ir, a vevo es az elado a fogyasztoi szerzodesben hibatlan, a tobbivel azonos tulajdonsagokkal biro termek adasvetelere szerzodott. Jogilag a ptk, es a fogyved jogszabalyok ervenyesek ide, nem egy kulfoldi szabvany. Amennyiben a vasarlot az adasvetel ELOTT nem tajekoztattak arrol -es ezt persze utolag bizonyitani is tudjak-, hogy a pixelhibat mikent kezelik, ugy egyetlen nyomorult subpixel hibaja is hibas teljesitesnek minosul, igy a vasarlo javitasra, kicserelesre, arkedvezmenyre jogosult (a kivant alahuzando). Nem minosul a fogyaszto tajekoztatasanak az, hogy a hasznalati utmutatoban benne van, leven annak tartalmat (mivel egy lezart dobozban van) a vasarlas elott nem lehet megismerni.

Xeon 2010.06.28. 11:09:29

Amit mégis el kellene mondani a kedves, ezek utáni potenciális vevőnek, az maga a pixelhiba feltárásának lehetősége, ami nem is olyan 1xrű. Lévén, hogy rengeteg laptopot adnak el OP rendszer nélkül. Ilyenkor CD ről futatható op rendszert vigyünk magunkkal. Személyes véleményem, hogy ha már leperkáljuk azt a pénzt egy laptopért, akkor minimum kérjünk meg egy hozzáértőt a kiválasztásához. A kereskedő részéről elégedjünk meg a paraméterek felsorolásával, a dicséreteket a termékről, halasztassuk későbre. Ha van Windows a gépeken, elég a paint (programok/kellékek/paint) megnyitása és ott a fehér hátterű asztal teljes képernyős kiszélesítése. Ezen minden esetleges pixelhiba látszódni fog. Ha nincs OP rendszer a gépen, megteszi egy hordozható CD lemezes ERD commander is. Ha ilyenünk sincs, próbálkozhatunk az integrált grafikus kártya LCD/külső megjelenítő váltakoztatásával is. A felvillanó fehér háttér simán elárulja a pixelhibákat.

asdf 2010.06.28. 11:10:28

posztirotol: "...mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett..."

Na ez viszont baromsag, csak es kizarolag hibas termeket lehet 3 naposozni.

Frucsasz 2010.06.28. 11:15:08

Most már kezdek zavarba jönni. Egyesek azt mondják, hogy a 3 napos cseregari mnidenre szól, még ha nem is hibás a készülék, csak nem tetszik a színe, vagy egyszerűen csak meggondoltam magam, és mégis a másik típust akarom megvenni... Mások meg azt mondják, hogy csak hibás termékekre szól. (De hát hibás termékekre 3 nap az lófütty...)

Tudna itt valami okos ember igazságot tenni, melyik a helyes megfejtés? Cserélhetek hibátlan, csak nem tetsző készüléket, vagy sem? Meggondolhatom magam vagy sem?

Bakter 2010.06.28. 11:17:07

@asdf:
Azért van a szabvány, hogy behatárolja, mi a hibás, és mi nem. Egy pixelhiba nem hiba, tehát nincs hibás teljesítés.
Ez nem külföldi szabvány, hanem A szabvány, amire a fogyasztóvédelem is támaszkodik.

"tobbivel azonos tulajdonsagokkal biro termek"
Esetünkben nincs azonos tulajdonságú készülék, ugyanis az egyik kijelzőnek kisebb lehet a fényere, a másiknak rosszabb lehet a homogenitása, stb, mint egy másiknak. Azért vannak a szabványok, hogy meghatározzák a tűréshatárokat, vagyis behatárolják azokat az értékeket, ami szerint az adott darab még megfelelő.

LacusBP 2010.06.28. 11:18:37

"azóta jól szuperál (de meddig???)"

öcsém, ha ilyen pesszimista vagy, mi a francnak vásárolsz? amúgy hülyeazértnemvagyokban vegyél monitort, laptopot, ott 3 napon belül 1 pixelnél is cserélnek.

asdf 2010.06.28. 11:19:28

@Frucsasz, az őzikelány:

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról

7. § Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított
három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1)
bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

(amugy pont emiatt lesz szerintem inkabb ertekcsokkent, arkedvezmenyre jogosito egy pixelhiba, mint javitasra/cserere, aztan persze lehet jogi embereknek hosszasan rugozni rajta, hogy mit ertsunk a rendeltetesszeru hasznalatot akadalyozza szoveg alatt :) )

Bakter 2010.06.28. 11:20:25

@Xeon:
Tévedsz: némelyik subpixelhibát csak adott színnél illetve annak árnyalatánál (nem feltétlenül alapszínnél) lehet csak látni. Tehát a biztos vizsgálathoz egy tesztprogram szükséges.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 11:22:33

"Ja és még annyit, hogy laptopot ezek után csak az ALDI-ból vagy csak őstermelőtől, csak hogy idézzelek Titeketl!;)"

Nyema!
Laptopot csak Palkovicsnétól!

Braghar 2010.06.28. 11:22:53

Nagyjabol en is igy jartam, csak egy masik boltnal. Edigital bolt, 200+ ezerbe kerulo laptop, egy pixelhiba. Masnap visszavisz: ISO szabvanyra hivatkozas, majd ha egy sereg pixelhiba lesz rajta, akkor vigyem vissza.

asdf 2010.06.28. 11:27:40

@Bakter: egy kulfoldi szabvany miota irja felul a magyar jogszabalyokat? Miota kotelezo alkalmazasa vitas esetekben?
Egyetlen egyet tud a monitor azzal a szabvannyal, megfelelni neki. Aztan onnantol semmi dolog nincsen vele.

LacusBP 2010.06.28. 11:28:09

@Frucsasz, az őzikelány: Nemtetszőt a legtöbb üzlet nem cserél, hacsak jókedvében nem találod a vevőszolgálatost/eladót. Vannak helyek, ahol karácsony után a "jaj, véletlenül kettőt kaptam a 102 cm-es plazmából" szövegekre cserélnek, vagy felajánlanak levásárlást, ajándékkártyát, amit 1 évig felhasználhatsz az aktuális cucc árán. Ami a lényeg: az üzlet NEM KÖTELES cserélni téves vásárlást. Csak ha akarja.

LiberAll 2010.06.28. 11:30:13

Nah, akkor összefoglalom.
1, laptop.hu6 edigital és társainál nem veszünk semmit ami 10k drágább, esetleg még azt se.
2, Ha laptopot akarsz venni, akkor keres egy szimpatikus számtech. boltot, ahol van pixelhiba garancia. Van pár, még hála az égnek.
Érdekes módon, ahol én vásárolok ott is van,mert a tulaj, csak úgy vesz a nagykertől, hogy van rá pixelhiba garancia. Az is igaz, hogy náluk nincs az összes márka, talán nem is véletlenül...

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 11:34:26

Két dolog van. Egy, nekem két napa alatt összejön egy laptopra való. 2,De emiatt ne legyetek idegesek!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.06.28. 11:34:44

Egy kurva pixel miatt ekkora patáliát csapni... ennek a posztolónak sem lennék a férje.
Mondjuk a szememben már ott leírta magát, hogy a laptop.hu-nál vásárolt. Ha szánt volna 5 percet arra, hogy rákeressen a neten a gép típusára, akkor 10-15 százalékkal olcsóbban megvehette volna máshol, azt az agyonhirdetett, kamionnal hordott vackot.
De persze egyszerűbb arra hivatkozni, hogy ő nő és nem ért hozzá... váááá...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 11:39:59

"amikor éppen nincs rajta grafika, csak a sötét háttér"

Laptopra való gra-fika olcsón eladó!

pizsama 2010.06.28. 11:40:29

@LiberAll:
A másik megoldás - ha már a személyes vásárláskor nem lehet leellenőrízni a pixelhibát - hogy internet keresztül vásárolunk laptopot. Bezony! Ott ugyanis van egy olyan lehetőség (távoli felek közötti szerződés, vagy mi), hogy 8 napon belül meggondolhatjuk magunkat, bármilyen indokkal! :D

Xeon 2010.06.28. 11:47:46

@Bakter:
Távközlés technikai fejlesztőmérnökként valamikor azt tanultam, hogy a fehér szín összeállításánál akár aktív akár passzív, optikában szükség van minden színösszetevőre. Jó pár tízezer összeszerelt gép/laptop után, merem állítani, hogy a teljes csúcsértéken futtatott LCD (fehér szín), minden pixelhibára felvonja a figyelmet szabad szemrevételezésnél is. Ami a grafikus vezérlést illeti, (általában csak teljesítménygrafika esetén, lásd játék, grafikus szerkesztőprogramok, 3D-s tervezőprogramok stb.)valóban csak egy tesztprogram képes kimutatni, amelynek feltétele egy akármilyen OP rendszer is. Egy ilyen hiba esetén egyértelműen cserélnek. A jelenlegi jogszabály sajnos a pixelek esetén a multisoknak kedvez. Ezért ezek 90%-ak felderítéséhez próbáltam segítséget adni. De igazad van, máskor nem teszem!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.06.28. 11:51:47

@hüjehalyó: Nincs férje, párja van, és mivel a bátyja kellett a vásárláshoz, az is lehet, hogy a "párja" is nőivarú...

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 12:04:57

csak hogy idézzelek Titeketl!;"

Te csak ne hivatkozz az Aldira+miránk
Teccett volna a párod is elvinni és megnézni a kibaltázozz képernyőt
Mit néztél rajta?
ISA slotot?
Meg emilben várni az ISO-t?

Köztudott,aki nem ért a géphez annak is, ez a pixel mizéria

3napos cserében van csak igazad
Boritsd rájuk a kis faszenest amikor működik

Bakter 2010.06.28. 12:04:59

@asdf:
Wazze! NEM külföldi szabvány, fogd már fel, hanem gyártási szabvány, ami az egész világon érvényes.

SpencerBarnes 2010.06.28. 12:06:32

"amúgy hülyeazértnemvagyokban vegyél monitort, laptopot, ott 3 napon belül 1 pixelnél is cserélnek." marha jó ötleteket osztasz a gyereknek, vásároljon másfélszeres áron csak azért, hogy vissza vegyék.Akkor már inkább ha hibás, vissza viszem, adok 2 rugó jattot az eladónak, és lazán vissza cseréli.Nem fogyasztó védelemmel kell jönni, hanem jattolni kell a "segédmunkásnak", ad egy másikat, azt meg elsüti a következő homárnak.Amúgy ha nem tetszik a színe, nem lehet vissza vinni, az régen talán a keravill-ban ment, ma már nem megy.Én mindig jattal operálok, eddig bejött.Úgy is alul vannak fizetve az eladók, az a pár ezres meg nem oszt, nem szoroz.Az üzemanyag meg a telefonálás többe van, az idegről nem is beszélve...

Jonathan 2010.06.28. 12:11:59

Joetvagyat!

Az is lehet, hogy nem pixelhiba az, hanam a beepitett kamera!

Bakter 2010.06.28. 12:14:04

@Xeon:
TizenX éve foglakozom TFT-kel, akkortól, amikor a legtöbb ember még csak magazinokban lapos monitort, laptopot. Valószínűleg nekem volt a legtöbb kijelző a kezemben egyben és darabokban is itt lévők közül. Tehát gondolhatod, hogy a nem beszélek a levegőbe. (Áruld el kérlek, hogy egy hotpixelt hogyan fedezel fel teljes fehérnél?)
Sok éves gyakorlat után is nemegyszer csak hosszas vizsgálat után, és pl csak egyes szürkeárnyalatnál fedeztük fel a pixelhibát. De az valóban igaz, hogy a legtöbb az alapszíneknél, fekete vagy fehér teljes képeknél meglátható.
Korábban számos fogyasztóvédelmi ügyet is intéztünk, pl pixelhibákat is.

Layosh 2010.06.28. 12:16:27

Most akartam laptop-ot venni a LapTop.hu -nál, de ezek után nem ott fogom megvenni...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:19:00

@Layosh:
Tudom ajánlani Palkovicsnét!
Tutijó laptopokat kínál bagatell összegért.

akikaztmondjákni 2010.06.28. 12:20:23

@Sün‼: Én itt is, meg ott is, megmindenhol.

shúméker 2010.06.28. 12:26:50

xeon vs. bakter

vajh´ki fogott több monitort eddig a kezében?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 12:27:58

@SpencerBarnes:
talán a keravill-ban ment"

Már ott sem? Rohatt multi!
Jattot acc, korrumpálsz?
Azért tart itt......

shúméker 2010.06.28. 12:28:54

off:

Az úgy kezdődött, hogy egy eléggé zsúfolt napom volt. Napközben hat
szülés, négy terhesség-megszakítás, harmincnégy vizsgálat.
Éjszaka ügyeletes voltam, öt szülés, három küret, négy vizsgálat.
Másnap délelőtt bennmaradtam, mert egy páciensem szült, ha már ott
voltam levezettem még négy szülést, kilenc abortuszt és megvizsgáltam
tizenhét nőt.
Délután szólt a kollégám, hogy vállaljam el a műszakját, mert
sürgős dolga van, elvállaltam, volt hat szülés, négy abortusz,
huszonhat vizsgálat.
Este végre elszabadultam a kórházból, elindultam haza, de annyira
fáradt voltam, hogy le kellett ülnöm egy padra. Erre odajött egy
Prosti és azt mondta, hogy egy százasért megmutatja a pináját ......Na,
ekkor ütöttem meg először......

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.06.28. 12:30:01

Pixel hibára sajnos nincs garancia, ez a TV, laptop, és a monitor leírásában is benne volt.

Mi következik ebből? Laptopot csak az Aldiból, vagy a fűszoknyás őstermelőtől szabad venni.

EvangelineS (törölt) 2010.06.28. 12:52:21

Mondjuk engem nem érdekelne hogy milyen szabványt írtak egyesek,akiknek nincs kedvük a selejtáruval foglalkozni.ha én hónapokig gyűjtögetek egy viszonylag drágának számító termékre,akkor elvárom,hogy 100%-os legyen.nagyon jól tette a posztoló,h kiverte a balhét.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 12:55:07

@akikaztmondjákni:
Én ugyanígy.

Az volt már, hogy 1 pixelhiba nem hiba?
De 2 sem.

AlulírottFentemlített 2010.06.28. 13:05:43

@Sün‼:

Az volt már, hogy 2 pixelhiba nem hiba?
De 1 sem.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.06.28. 13:06:12

"nem is túl zavaró hibás laptop"
De ruhellem az ilyen elcseszett szohasznalatot. Mint a nyomorek "kisse hosszu" VB riporteri szohasznalatot. A labda vagy rovid, vagy hosszu, vagy pont jo. Vagy a tul tokeletes gomb. A gomb az gomb, ha valami gomb akkor az tokeletes gomb, ha meg nem az, akkor majdnem tokeletes gomb, de a TÚL szo ilyeten hasznalata idegesito.
Kerem kapcsolja ki.

Secnir 2010.06.28. 13:13:54

@Hasfelmetszö Jack:
"Az is lehet, hogy nem pixelhiba az, hanam a beepitett kamera! "

jajne, most meg azért fogja visszavinni, mer' nincs winydóz7 alá driver...

VinszentVega 2010.06.28. 13:17:16

El vagy tévedve kispajtás!!
"élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett,"
Ez a szabály az uniós csatlakozás óta nincs hatályban. Csak akkor kötelesek cserélni 3 napon belül ha használhatatlan a készülék.
Inkább nézz utánna jobban a jogszabályoknak, mielőtt a hülyeségeddel telekürtölöd a világot!!
Nincs igazad, én nem cseréltem volna ki neked!! Mi az, hogy téged nem érdekelnek a szabályok?? Akkor miért nem közlekedsz az úttest bal oldalán?? A jobbra tartás is csak egy idióta szabály. Minek betartani??

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2010.06.28. 13:31:02

Sztem a poszt toló vegyen outletben *direkt* pixelhibás gépet, olcsóbban és a maradékból menjen el a párjával a Balatonhoz nyaralni.

Ha valamelyik haverja meg szóváteszi, hogy "lyukas" a monitor mondja azt neki, hogy a múltkor nagyon ideges lett, mert mindenki az ő laptopjával foglalkozik és belebatzta a körzőt attól lett a ponthiba...

AlulírottFentemlített 2010.06.28. 13:32:50

@Sün‼:
Úgy néz ki, bár jövőhéten már múlthetinek fog tűnni.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2010.06.28. 13:42:34

A posztból nem derül ki, hogy az a pixelhiba hány pixelhiba, nem ártott volna tényleg elolvasni azt az ISO szabványt.

Majmász Gedeon 2010.06.28. 13:44:13

Sose fogom megérteni azokat az ostoba júzereket, akik a megbízható asztali PC helyett "laptopot" (ami egyébként helyesen notebook, lásd: www.notebook.hu/misc/gyik ) vesznek, aztán meg szívnak vele, mint a torkos borz, mivel 1-2 év után használhatatlan lesz, és drágább lenne megjavíttatni, mint újat venni. Welcome to the fogyasztói társadalom.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 13:49:18

@Majmász Gedeon: De mé nem éted meg hogy a laptop csak 40wattot fogyaszt a 400helyett?

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 13:50:34

@AlulírottFentemlített:
De azért erősen hasonlítani fog a mostanira, ha jól sejtem.

Káposztakukac 2010.06.28. 14:01:21

@Majmász Gedeon: ostoba vagy te. egyszerűen vnnak emberek, akik a nyaralóban vagy esetleg a teraszon is akarnak internetezni/dolgozni. megnézném, hogy hogy cipeled oda az asztali gépedet.
arról nem beszélve, hogy közel 10 éve csak laptopot használok, és eddig mindegyik bírta lazán 3-4 évig, utána is csak azért lett leselejtezve, mert ugye a számítástechnika olyan gyorsan fejlődik...

AlexWolf 2010.06.28. 14:07:11

"Tovább folytatva a telefonálgatást, már úgy is belejöttem, hívtam a fogyasztóvédelmet, aki megerősített engem az igazamban."

Számomra itt derült ki, hogy a T. Prosztoló kamuzik ezerrel, vagy sikerült kifognia egy síkhülyét a fogyasztóvédelemmel. Kb Százezermilliótrillióbillóqvadrillióezerszer volt már téma, és NINCS 3 napos cseregarancia.

(---Flúgos Buszos---) 2010.06.28. 14:10:12

Nálunk van direkt ilyen bolt,hogy sérült a műszaki cucc kivülről,és sokkal olcsóbb,mint a boltban.
Ha elromlik,akkor ugyanoda kell vissza vinni.

Egyszer minden megkarcolódik.

Eric_Cartman 2010.06.28. 14:12:16

@Káposztakukac: vagy pl. erdőben. Ott van a Sün is. Milyen hülyén nézne ki egy asztali pc-vel a patakparton. Szerintem netbookja van, amit simán el tud rejteni valami kő alá, ha dufnyákol.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 14:17:33

@Eric_Cartman:
Így igaz!
A mókusoknak is kevesebbet kell tekerni a kereket mióta laptopom van.
A sima pc nehéz is, büdös is, meg egy idő után levet ereszt.
A netbúk az igazi megoldás!
Kici, óccó, lehet rajta fogni az internetet.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.06.28. 14:19:34

@1 Fószer: "Egyszer minden megkarcolódik."

Én is vittem vissza a bankba a megkarcolódott bankkártyámat. Nem tudta elolvasni az ügyintéző, hogy kié. Meg olvasható számjegy is alig maradt.

Eric_Cartman 2010.06.28. 14:21:20

@Sün‼: tudtam én. Márkája ? Gondolom: Sun.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.06.28. 14:31:10

@Eric_Cartman:
Pontossun!
Az ékezeteket lefelejtették róla.
De ettől eltekintve hiba nélkül működik.

Majmász Gedeon 2010.06.28. 14:45:45

@Káposztakukac: Akinek a munkájához kell, arra nem vonatkozik. Viszont nem egy embert ismerek, aki otthonra vett magának notebook-ot, mert most ez a menő. Öcsém 200 ezres gépe kb. 2 évig bírta.
A nyaralóban meg a teraszon nem internetezni kell, hanem nyaralni meg pihenni. Ennyire függő vagy? Vagy nem magadról írtad? Oké.

@Abszorpciós diverzifikáció: Két gép együtt se fogyaszt 400 wattot...

Ui.: A mobil net káros hatásait még meg se említettem...
www.youtube.com/watch?v=e_8iDgn8hP0
www.youtube.com/watch?v=kofG4W74tIE

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.28. 14:53:21

az az asztali gép amelyikbe 400W-os táp van az nem 400W-ot fogyaszt, ezt nem olyan mint a 100-as égő!

Egy átlag modern asztali gép, eco cuccokkal 50-100W-ot eszik átlagos használat mellett. Persze a legzúzósabb proci tuningolva, meg 4 videókártya sokat. De ugyanez él a notikra is. A lájtos kicsi olcsó darabok keveset, az erőművek sokat fogyasztanak (akár 2-300W-ot is)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:03:37

@sambalabammbumbumm:
menjen el a párjával a Balatonhoz nyaralni"
Abbol a pénzböl max. BalatonEDE-re tud menni, de jó -e az?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:08:39

@horex:
BalatonEDE"
Akarom mondani BalatonEDErics-re

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.06.28. 15:12:36

@Káposztakukac:
nyaralóban vagy esetleg a teraszon is akarnak internetezni/dolgozni. megnézném, hogy hogy cipeled oda az asztali gépedet"

Nem értelek!
Wireless?

Manci néni, a szomszéd 2010.06.28. 15:45:34

Egy fekete filctoll csodákra képes! :)

uni1002 2010.06.28. 16:08:04

Nem vicc, de inkább a multi láncoknál érdemes számítástechnikát venni.
Sok dolgot vittem már vissza, többnyire meg sem kérdezik, mi a baja terméknek, hanem simán kicserélik, vagy visszaadják az árát. Max. írnak egy jegyzőkönyvet. A nagy forgalom mellett nekik ez elenyésző veszteség. A kis magyar vállalkozó foggal-körömmel próbálja a cserét elutasítani, hiszen, lehet hogy ezért ugrik a napi nyeresége. Hazafiasság ide vagy oda, ki fog velem tolni, a multi viszont nem.

Circus 2010.06.28. 16:18:44

@Manci néni, a szomszéd:
Aha, főleg, ha a Homárt olvasod egész nap. Fel se tűnik az elsötétített pixelgixer...

j311 2010.06.28. 16:22:54

Megint egy hülyevásárló.
A laptop (és minden más LCD kijelzős cucc mellett ott van, hogy hány pixel és milyen eloszlásban jelent garanciális cserét. Számít még hogy állandóan világít vagy állandóan sötét a képpont...

"Jól van, engem nem érdekel a szabvány, azt bokszolják le a gyártóval ők, elhiszem hogy van, de én élni akarok a 3 napos cseregaranciámmal, mert ha én visszaviszem, hogy nekem mégis a piros kell, akkor is kötelesek adni egy pirosat a fekete helyett,"

Ez meg a legnagyobb faszság. 3 napos cseregarancia csak hibás termékre vonatkozik. Téves vásárlásra nem, az csak az bolt hozzáállásán múlik.

SpencerBarnes 2010.06.28. 16:33:04

@Majmász Gedeon: "Sose fogom megérteni azokat az ostoba júzereket, akik a megbízható asztali PC helyett "laptopot" (ami egyébként helyesen notebook, lásd: www.notebook.hu/misc/gyik ) vesznek,"************** az még nem jutott eszedbe hogy van akinek kocsiban vagy vonaton, repülőn stb van szüksége rá?Nyilván van otthon asztali is.Kissé furán mutatnál egy repülőn vagy vonaton asztali pc-vel a hónod alatt.Ez kb. olyan mint ha azt mondtad volna nem értem meg azokat akik 10 millás nyaralót vesznek, akkor már inkább lakást vennék.Kis pajtás, van akinek mindkettőre futja.Fura mi?

SpencerBarnes 2010.06.28. 17:17:16

@Majmász Gedeon: "Sose fogom megérteni azokat az ostoba júzereket, akik a megbízható asztali PC helyett "laptopot" Érdekesen mutatna egy-két ember asztali pc-vel a hóna alatt vonaton vagy repülőn nem gondolod?Az meg se fordult a fejecskédben hogy aki laptopot vesz, annak vszleg pc-je is van otthon?

tokomtelevan 2010.06.28. 17:57:39

Ha valaki drága notebookot vesz meg kéne nézni vásárláskor, hogy van-e pixelhiba!!!!

Mit jelent a “3 munkanapos csere”?
Korábban már írtunk róla, sokan, sokféle értelmet, hátteret gondolnak, vagy szeretnének gondolni a “3 munkanapos”, “72 órás” “3 napos” cserének. Írtuk, hogy 3 napon/munkanapon belüli pénzvisszafizetési, kicserélési kötelezettsége nincsen az üzletnek, ha a termék hibátlan. A hibás termékek esetében azonban ténylegesen van egy kicserélési kötelezettség.
Fogyasztóvédelemmel összefüggő rendelkezéseket számos jogszabály tartalmaz. Ennek felsorolása ügyében is biztos lesz egy (hosszú) post, ám most ettől eltekintenénk. A számos jogszabály közül a 151/2003. Korm. rendelet az, amelyik a 3 munkanapos kicserélési kötelezettségről rendelkezik. A kötelező jótállásról szóló rendelet 1 év jótállási időt biztosít minden olyan termékre, melyeket a rendelet mellékletében felsorol. Ezekre a tartós fogyasztási cikkek (pl.: autó, számítógép és alkatrészei, bútorok, háztartási gépek, stb.) esetében igaz, hogy ha a fogyasztó a vásárlás utáni 3 munkanapon belül jelzi a meghibásodást, akkor a kereskedőnek kötelessége kicserélni a terméket (egy ugyanolyan, új termékre), nem javítgathatja azt.
Hibátlan termékek csereberéjéről, a szerződéstől való elállásról tehát szó sincsen. A rendelet által biztosított jog ugyanakkor egy komoly előny a fogyasztó számára. A hibás termékekkel kapcsolatos ügyintézés lényegét a polgári törvénykönyv tartalmazza. A hibás tejesítésről szóló részben olvashatjuk, hogy a hiba esetén a fogyasztó elsősorban a termék kijavítását vagy kicserélését kérheti, s csak amennyiben ezek nem lehetségesek, vagy nem teljesülnek, akkor kérhet árleszállítást, vagy elállhat a szerződéstől.
A fogyasztó választhat a kicserélés és a kijavítás között, vagyis már elsőre is kérhetné a termék kicserélését. A jogszabály tartalmaz ugyanakkor kitételt arra vonatkozóan, hogy amennyiben a kereskedő számára a kicserélés aránytalan többletköltséget jelent a kijavításhoz képest, elutasíthatja a fogyasztó kérését, amennyiben a fogyasztó számára ez nem okoz különös kényelmetlenséget. Vagyis: az esete többségében a fogyasztó nem kap új terméket, hanem ki fogják javítani a hibás darabot.
Ezzel nem is lenne baj, hiszen teljesen természetes, hogy ami javítható úgy, hogy működőképes lesz, azt javítsák is. A fogyasztó pedig ne okvetlen gazdagodjon, ne kapjon egy teljesen új terméket apró hiba miatt egy közel egy éves, használt termék helyett.
A probléma az, hogy a kicserélés-kijavítás lehetőség variálásával sok üzlet visszaél. Előfordult, hogy bár javítani nem tudják a terméket, de úgy tesznek, mintha tudnának (telefonoknál a “szoftverfrissítés” egy gyakori példa, amikor rövid időre úgy tűnik, mintha a probléma megoldódott volna), húzva ezzel a fogyasztó idejét és türelmét, kicserélésre nem hajlandóak.
A jogszabály azért kötötte ki a 3 munkanapos cserét, mert vélelmezhető, hogy ami azonnal elromlik, vagy a rendeltetésszerű használatot akadályozó hibajelenséget mutat, azzal komolyabb probléma van. Ezért ilyenkor a fogyasztó azonnal cserét kérhet, nem változtathatja ezt a kérését kijavításra a kereskedő.
Az üzlet teendői
Minden egyes reklamáció esetében jegyzőkönyvet kell felvenni, a 49/2003. GKM rendeletben meghatározottak alapján. Ez akkor is kötelező, ha a kereskedő elfogadja a reklamációt, s teljesíti az igényt. A fogyasztó a megfelelő helyre a “kicserélést” írja, mint igényt, s ehhez a kereskedő nem fűz kommentárt, a terméket a régi visszavétele és a számla/nyugta átadása mellett azonnal, helyben cserélik. A kicseréléshez nem írható elő a termék csomagolásának a visszaszolgáltatása, a jótállási jegyet azonban kérheti az üzlet.
Többször előfordult, hogy a hiba nem volt egyértelmű, annak megállapítására, vagy a hiba okának megállapítására a kereskedő szakvéleményt kért. Korábban ilyen esetekben nem cserélték ki a terméket, hanem visszatartották azt, a szakvélemény megérkeztéig. A Legfelsőbb Bíróság 2008 áprilisában hozott határozata azonban egyértelműen jogsértőnek minősítette ezt a gyakorlatot. Álláspontjuk szerint a 3 munkanapos jog éppen arra vonatkozik, hogy a kereskedőnek nincsen időhúzási lehetősége, azonnal kell cserélnie, s legfeljebb a csere után érvényesítheti jogait, amennyiben kiderül, hogy a hibát a fogyasztó okozta.
Az LB határozata egyértelmű helyzetet teremt a kérdésben. Nem vitás, hogy a fogyasztóknak kedvező, a kereskedők számára hátrányos döntés született. Igaz ugyanakkor, hogy a döntésre azért volt szükség, mert sok üzlet visszaélt a lehetőséggel, s hozzá közelálló intézményben számára kedvező szakvéleményt készííttetett, megtagadva erre alapozva a cserét. Sokan egyszerűen csak időt húztak, hátrányt okozva ezzel a fogyasztónak. A tisztességes kereskedők ebben az esetben a nem tisztességesek miatt kerültek hátrányos helyzetbe, amennyiben egy vásárló vissza akar élni jogaival.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.06.28. 18:15:39

Szerintem a felhaborodas elott el kellett volna olvasni a garancia papirt, hogy azon mi minosul garancialis hibanak.

A kijelzokre altalaban a nagyobb cegek akar subpixelre is garanciat vallalnak.
A kisebbek meg csurik csavarjak a dologt, hogy mi szamit garancialis hibanak egy kijelzonel.

Abszorpciós diverzifikáció (törölt) 2010.06.28. 19:00:23

@Majmász Gedeon: Nabaszki most kifogtad az embered. Én Elte fizikaszakon végeztem akkori legmodernebb gépekkel csináltuk a teszteket. Bizony simán benyalta a 400wattot mint a huzat. Igaz duplaventis vót , meg vízhűtős de akkor is.

Megdobbent 2010.06.28. 19:16:55

Najo, en nem tudok olyan "egy posztolo"-val mit kezdeni, aki ennyi homarozas utan sem keresi meg PALKOVICSNE-t, ha laptopra van szuksege. Az oke, hogy az ALDI-ban mnden a legjobb, es zacskos mosolyt is adnak a penztarnal, de azert a jobbnal is jobb a klasszikus PALKOVICSNE nyeremny laptop.

Es miert nem vitt pirosat, ha mar lelkirahatott sikerrel? Frankon pirosat vittem volna, mar csak a miheztartast vegett is.

Dehat az eset sikrrel zarul, a notbuk pont hu meg bekrepalt, tehat nagyjabol jol jart el.

Ezesetben kovetelem a boldogugyfel tag-et.

Vagy nem.

Vagy?

Megdobbent 2010.06.28. 19:25:34

Azert igencsak kivancsi lennek, hogy az itt okoskodo kommentelok (helyesirasi hibaval, ahogy illik itt ma nalunk) hany %-a birtokol olyan laptopot, amelyet a sajat keresetebol vasarolt.

Tovabba arra is lenne egy fogadasom, hogy nincs olyan itt, aki egy lathato pixelhiba miatt nem menne el a vegsokig, ha mar a csilliard penzet beletette.

Jah, es az ISO szabvany tenylegesen le van szarva, ezzel a gyartok akarjak kiszurni a nagykereskedok szemet, de szanalmas probalkozas.

Egyebkent en tudok egy olyan ISO-rol, hogy X penzosszeg alkalmasint -10%-os hibaturessel lehet, tehat ha kapok egy ISO hibahataros laptopot, ISO szerint jogom all ISO hibahataros penzt adni erte.

Igy jatszhato a dolog hosszu evszazadokig, illetve persze az elso forradalom falhozallitja azt a faszfejet, aki egy hibat ISO-va minositett :>

igazságos 2010.06.28. 20:44:01

@hüjehalyó: Én is nő vagyok, de hát megnézem mindig, hogy hol veszem meg a laptopot. És soha nem azt veszem meg, amit agyonreklámoznak a plakátokon. Utánanézek még az árgépben, esetleg több internetes oldalon, mi, hol, mennyi.
Megnézek fórumokat, hogy tényleg olyan jó-e a gép, ezért a pénzért esetleg nincs-e jobb típusú gép. Meg hát, a szállítási költségekre is figyelni kell, mert ilyen cégek, nagyon lehúznak lóvéval, a laptop.hu is lenyúl 3-4000 Ft-tal, holott 100.000 Ft feletti vásárlás általában ingyenes a kiszállítás.
De most komolyan, laptopot se úgy vásárolunk, mint egy fényképezőgépet. Ha kiadok sok pénzt, akkor már megnézem jobban az adott dolgot.

banpepe 2010.06.28. 21:26:47

Na szóval. 1 pixelhiba nem hiba, tűréshatáron belül van. Arra soha nem is volt 3 napos csere, mivel az lcd technikánál nem lehet kiküszöbölni a pixelhibát. Az én monitoromon is van pixelhiba, de mivel nem 3, hanem csak 2, így nem cserélik, ami teljesen jogos. Sőt még a homárnak sem írtam. Személyes átvételnél elállás nincs, csak kiszállításnál. Azért, mert te piros helyett feketét akarsz, és erre másnap jössz rá, azért NEM KELL cserélni. Az, hogy cseréli, az a bolt saját döntése, de törvénybe leírva nincs sehol. Amúgy meg ott van pl az usanotebook, kicsit korrektebb társaság, mint a laptop.hu, meg a notebook.hu. Azzal a pixelhibával össze kell kötni az életedet, a boltba helyesen jártak el, hogy nem cserélték. De ott van a linkbe is, hogy min 2 pixelhiba kell a cseréhez. Neked meg nincs meg a 2, így nem cserés.

banpepe 2010.06.28. 21:29:02

Miért nem rakta be a szövegemet? Nincs kedvem újraírni. A lényeg, hogy helyesen járt el a szervíz, mivel nem volt 2 pixelhibád. Legközelebb ne a bátyádat kérdezd meg, hanem a ptk-t olvasd el.

j311 2010.06.28. 21:34:30

@Megdobbent:
Dear Grammar Nazi!
Miért kéne saját laptop? És mi köze a helyesírásnak a saját keresetből vásárolt laptophoz?
Nekem nincs ilyen eszközöm, de van csúcskategóriás asztali gépem és még helyesen is írok. Ebben az esetben mi a helyzet?

Megdobbent 2010.06.29. 00:05:57

@j311: Melymagyarkam, a magyar tudas es a helyesiras a legminimalisabb feltetel ahhoz, hogy magyarnak valld magad, ha nagyon sarokba szoritanak. Mi a lofaszrol beszelsz egyebkent, mit vettel magadra egy altalanos megjegyzesbol, es miert faj a kis buksid?

Jajj, kerlek ne valaszolj, mert nem vagyunk egy dimenzioban. koszonom.

kekegsm 2010.06.29. 09:38:44

Én is hasonlóan jártam. Vettem egy Bugatti Veyront, azt mondták, hogy 362Km/h-val lehet vele menni, de 361km/h-nál jobban nem ment. Nem akarják visszacserélni 3 napon belül. Hivatkozhatok pixelhibára?

Soni 2010.06.30. 09:39:21

Nem értem egy pixelhiba miért olyan nagy szám. Nekem is volt egy piros pötty a monitor közepén még régen, 2 hét alatt megszoktam, utána keresve is alig találtam meg! Csak akkor tűnt fel mikor más is mondta hogy mi az a piros pont ott. Megérte a sok idegességet?

Circus 2010.06.30. 11:23:43

@Soni:
1, az elv nekem elég, új = jó
2, nekem is volt, és baromira zavart. Valószínűleg nem dolgoztál olyan háttérrel - vagy az ingerküszöbünk van máshol :)

SomethinWild 2010.06.30. 11:46:16

@Káposztakukac: ... és ugye az, hogy kiülhess az erkélyre / udvarba estébé, az megér neked dupla pénzt, megközelítőleg azonos teljesítmény mellett? Mondo ezt úgy, hogy nekem nincs azstali PC-m, céges laptoppal rohangálok, amit privátban is használok, de magánhasználatra százszor inkább vennék asztalit, mint notebookot. Én már csak ilyen régimódi vagyok - ja és 200K+ -ért szeretnék a netezés/filmnézés pároson kívül mást is alkotni a gépemmel, amit ebben az árkategóriában ritkán tehetek meg laptoppal.

Moyko 2010.07.07. 10:59:11

Én elkültem volna a kedves ügyfelet a fogyasztóvédelhez egyből, jegyzőkönyvel... hogy ott is hülyének nézzék.

tessék megnézni mit veszel majom.
vásárolj neten ott van 8 nap csere indok nélkül.

- ne legyél hülye - és kérem kapcsolja ki.

j311 2010.07.07. 12:09:12

@Megdobbent: Na látom előjött belőled a kultúra.
Tényleg nem vagyunk egy dimenzióban.