Tékozló Homár

Aggódik a CIB a törlesztőrészlet miatt

2010.07.13. 14:25 | jackyll | 208 komment

Tamás vasárnap a Balatonon detektálta, hogy CIB-hitelkártyájával nem fog papírpénzt szerezni. Bár a következő befizetés határideje még több mint egy hét, a bank jóelőre befagyasztotta 650 ezres keretét:

Egy laza vasárnapra indultam Balatonkenesére, csak megyünk-jövünk a gyerekekkel, nincs nagyobb rákészülés, sem lent alvás. Nos, elkövettem egy nagyobb hibát, azaz a CIB hitelkártyámra bíztam magamat. Gondoltam, van még rajta kb. 650 ezer forint kredit, az egy tankolás és az ebéd belefér hármunknak. Csakhogy amikor kp-t szerettem volna felvenni, visszautasított a gép.

Nosza, próbáljunk ki másikat is, a gyerekeket rábíztam addig egy barátomra, hogy hűvös, árnyékos helyen vészeljék át a próbálkozásaimat, lévén dél múlt egy órával. A második ATM sem fogadta el a kártyát (a két legközelebbi ATM között 10 km távolság van), így hát felhívtam a CIB 24-et. Nem vagyok rá büszke, de a végén ordibálásba fulladt a békésnek induló puhatolózásom; miért nem tudok pénzt felvenni a kártyámról, amikor 650 ezer forintnyi kredit kell, hogy legyen rajta? Nem is képzelnék, mi történt, alább írom, de előtte még néhány tény:

SMS szolgáltatás előfizetésem van a banknál, amely arra jó, hogy minden tranzakciót, valamint a fontosabb fordulónapokat, banki egyenlegeket megküldjék. Kaptam is egy értesítőt, amit ide másolok:
CIB Hitelkártya értesítő
Egyenleg: -324077 HUF, Min befizetés: 21578 HUF
Beérkezési határidő: 2010-07-20 18 óra
Felh.hitelkeret: 655134 HUF

Tehát a bank válasza: letiltották a kártyámat, mert nem fizettem be a minimum befizetést, azaz huszonegyezer-ötszázhetvennyolc forintot. Ugye látják a dátumot? Még le sem járt a fizetési határidő, de ha lejárt volna, a kredit akkor kredit, ha hozzá lehet férni!!! A kártyámon még 650 ezer forint lehívható hitelkeret van! És milyen eljárás az, hogy erről legalább egy SMS-ben sem értesítenek, kitéve annak, hogy két gyerekemmel, egyetlen forint nélkül, üres benzintankkal 100 km-re legyek a lakásunktól, mert megbíztam egy nem létező hitelszolgáltatásban?

Tisztelettel:
Tamás

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BBG76 2010.07.13. 14:28:40

"Hogyan veszítsünk sok ügyfelet gyorsan" kézikönyv 65. oldal.

fazzoletti 2010.07.13. 14:28:42

Ez a Citibanknál is így van. Ott is hagytam őket. És szerintem a hitelkártya most felejtős.

borso 2010.07.13. 14:29:22

a faszom ebbe a sok kártyás köcsögbe, ez nem amerika! vigyél kp-t magaddal ne itt sírjál hogy a hitelkártyád nem működik.

T2006 2010.07.13. 14:30:36

Na mindjárt kapod az ívet! Ilyet ide beküldeni?!

GhostBusters 2010.07.13. 14:31:57

@borso: Hogy lehetsz ennyire primitív???

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.13. 14:32:44

A bank annak ad hitelt, akinek nincs szüksége rá.

Egyébként legalább 2 bankkártya (vagy hitelkártya) mindig van nálam. És mivel paranoiás vagyok, egy ebédre+tankolásra való kp. is.

tygger 2010.07.13. 14:35:07

ezt tényleg kár volt. ráadásul hitelkártyáról kp-t felvenni... már tudom, miért csilliárdosok a magyar bankok.

lassan mondom, kártyás vásárlás, faszért kell mindig az atm-hez rohangálni (még ha adott esetben a benzinkút és az étterem terminálja is visszautasította volna a kártyát)

T2006 2010.07.13. 14:37:41

@borso: Így van! Jó nekünk a barlang vagy a júrta, meg a kőbalta!

B.J 2010.07.13. 14:40:41

Hitelkártyáról kp-t felvenni remek üzlet, 600-5000 Ft jutalék azonnal a banké, és attól a perctől ketyeg a kb. 40%-os kamat rá.

Nem mellesleg meg kell nézni a kondíciós listájukat, ha benne van hogy befagyaszthatják a keretedet, akkor nincs mit tenni.

Én biztos nem bíznám rá magam a családommal együtt egy plasztikkártyára.
Egyszer tettem meg hogy elmentem Prágába egy fillér nélkül, hogy majd veszek fel ott kp-t ATM-ből a csillivilli Citibank 0 Ft-os kártyával.
1. Már 2 km-el Rajka után kellett volna kp., ATM sehol
2. Hiába volt ingyenes a kp felvét külföldön, olyan árfolyammal számolta át, hogy egy valag pénzt buktam.
Ez volt a lecke.

É2I 2010.07.13. 14:40:57

Fosnak a bankok, evvan. De, ha elmarnak maguktól mindenkit, akkor mit csinálnak?
Ha nem lenne rákényszerítve a vállatokra és a törvényes -értsd adózott- jövedelmekre a banki utalgatás már most 1-2 mehetne a sunyiba.

tygger 2010.07.13. 14:43:06

@B.J: milyen árfolyammal számolta át? ez érdekelne. nekünk végül nem kellett használni külföldön a 0 ft-os kártyát (MINDENHOL lehetett kártyával fizetni, 2 mp alatt), de egyszer régen volt citibankos hitelkártyám és tudom, hogy furcsa árfolyamokat szeretnek alkalmazni.

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2010.07.13. 14:45:31

A hitelkartya szopas. De nem a banknak. Te pedig alairtad a szerzodest, amiben a jatekszabalyok oda vannak rajzolva. Be kell tartani. Ezen kar tepned magad. Onkent dugtad a farkad a ceruzahegyezobe.

Hati_x 2010.07.13. 14:45:44

persze haladni kell a korral , hogy kártyával fizetünk mindent.
na de ember honnan tudod , hogy útközben épp nem kell egy kis apró (parkolóóra, kávéautomata)?

a másik ilyen , hogy elindulás előtt megtankoljuk az autót. nem csinálunk olyat , hogy majd útközben meg majd ha már ott vagyunk mert ebből születik a következő poszt.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.13. 14:45:45

@Obrut: A bank kinyilvánítja, hogy ha kérsz, kapsz adott mennyiségű kölcsön pénzt.

Még van egypár jelentése, általában előre kifizetett/kialkudott valami.

tygger 2010.07.13. 14:46:59

@tygger: közben megtaláltam

A bank a betéti kártyával nem forintban felmerült költéseket készpénzfelvétel esetén az aktuális napi valuta, vásárlás esetén pedig deviza árfolyamon váltja át forintra. Amennyiben a tranzakció pénzneme megegyezik a kártyához kapcsolt folyószámla pénznemével a bank az eredeti tranzakció összegével terheli a folyószámlát.

természetesen eladásival. a többieknek, akik nem citibankosok: a valuta eladási árfolyamuk durván az aktuális devizapiaci közép +11-12 forint. most laza 289-cel számolnak.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.13. 14:49:06

Vannak ezek az ingyenhitelkártyák. Akár 45 napig is használhatod a bank pénzét kamat nélkül. Arra bazírozik a bank, hogy egy nappal elrontod a határidőt, és jó nagy büntetést róhat ki rád. A kártya költségét meg az eladón vasalja be, pár százalékot kap minden kártyahasználatból.

Ha meg sokáig sikerül valóban ingyen használni, akkor meg a bank fel fogja mondani a szerződést. Érthető, hiszen gecik.

Hati_x 2010.07.13. 14:51:05

na most a vége mi lett?
gyerekek kaptak-e fagyit?

@nális coitus 2010.07.13. 14:51:06

És ráadásul szegény telefonos ügyintézővel kiabáltál, aki ugyan a csapatban játszik, de nem tehet róla,hogy a majom ügyfél vasárnap, kp. nékül autózik.
Nagymamám mondta egyszer, mert neki is a nagymamája mondta még régebben, hogy kenyér és kabát nélkül soha ne indulj el. Ez az esetedben gyökér annyit jelent, hogy kp. nélkül ne idnulj el otthonról, főleg ne autóval és két gyerekkel!!!

tygger 2010.07.13. 14:51:11

@atpijkamo: nekem évek óta nem bontják fel :)

közben rá is jöttem, hogy a posztolónak nyilván tökmindegy, hogy a kpfelvételre rögtön cseng a kamat, ha már úgyis mínusz három kilóban van.

B.J 2010.07.13. 14:51:43

tygger

Az árfolyamra nem emlékszem, mert már tavaly történt, de azt tudom hogy kb. 10%-ot buktam rajta.
25.000 Ft-nak megfelelő cseh koronát vettem fel Prágában, és az itthoni árfolyamok alapján kb. 2500-at buktam rajta.

Egy barátom használta a kártyáját idén Görögországban még májusban, és 292-vel számolták neki a kp felvétet 275 helyett.

Pogo 2010.07.13. 14:54:40

@tygger: Raiffeisen nekem anno kozep arfolyammal szamolt. A mostani bankom is... a citi szarjon sunt.

tygger 2010.07.13. 14:54:58

@B.J: jaja, közben már be is másoltam. néha úgy érzem, hogy rájuk kéne gyújtani a házat, de még mindig nagyon kényelmes, hogy bármelyik hazai automatából ingyen lehet pénzt kivenni.

vásárlásra egyébként normálisan számolnak, azzal minket inkább az erste szopatott meg az össze-vissza váltogatásokkal. na de ez már más téma.

tygger 2010.07.13. 14:57:27

@Pogo: hát, igen, a régi szép középárfolyamos idők. most az erstével az volt, hogy nem eurót használó országban jártunk, kifizettük az autóbérlést, amelyre a zárolás középárfolyamon meg is történt. a tényleges könyvelésnél aztán plusz 6000 lett belőle. egyszer emiatt telefonáltam, kb leszartak. az árfolyam így meg úgy, hiszen a mastercard eurós elszámolási alapú, blabla. érdekes, jól sose járok csak rosszul. mindegy.

GhostBusters 2010.07.13. 14:59:56

@atpijkamo: "A kártya költségét meg az eladón vasalja be, pár százalékot kap minden kártyahasználatból."

Egész pontosan 3 százalékot. Magyarországon.
EU átlag fél százalék körül lehet, de nem több egynél.
Mert megtehetik...

Agyalap 2010.07.13. 15:00:19

Előrelátóbbnak kell lenni.
Ha már úgyis -300ezernél jársz miért nem vetted fel kp-ban azt a huszat és fizetted be egy bankfiókban? :D
Akkor az idők végezetéig adós maradhatsz.
A hitelkártya egyébként klassz kis beetetés, nem venném igénybe semmi pénzért (most már). Megszüntetni is szívás, csak a harmadik nekifutásra sikerült kiordítani a megszüntetést az OTP-ben.

B.J 2010.07.13. 15:04:18

tygger

Igen, ez egyébként nem rossz, de ha jobban megnézi az ember a kondícióikat, és összeveti más bankokkal, akkor látszik hogy a járulékos szolgáltatásokon igyekeznek behozni azt, amit bebuknak azon hogy ingyen van a számlavezetés meg a hazai kp felvét.

Témánál maradva ez az eset egyébként tipikus példája a bankok idióta ön-túlbiztosításának. Ebbe ütközök nap mint nap, és olyan embereknek akik nem kishazánkban élnek, lehetetlen elmagyarázzam, hogy ez nálunk alap hozzáállás a bankok részéről, persze te mint ügyfél közben legyél mindenben rugalmas.
Jelen esetben elég lett volna ha a befizetésig zárolják azt a pár ezer ft minimum összeget.
De ettől még nem indulnék el egy szál hitelkártyával hosszú túrára. Sajnos semmilyen szinten nem tartunk még ott (de körülöttünk egy csomó más ország se), hogy ez működhetne.

Románokhoz ugrottam át egy hónapja pár órára, nem vittem lejt, nem kellett, hazafelé tankoltam egyet egy csicsásabb kúton ahol volt kártyaelfogadás. Mondta az ember, hogy az most nem műxik. Mit lehet tenni, a tankban már ott volt a benzin. Még jó hogy volt nálam forint kp. Átszámolta egy tökjó árfolyammal, még én hagytam ott neki egy 100-ast borravalónak, ő köszönte meg...

joetaylor 2010.07.13. 15:12:56

320ezres hitelre ráhitelezni egy laza hétvégét? Soha nem fogom megérteni az embereket. Hitelből sört venni ősi román szokás.

médinhángöri 2010.07.13. 15:14:37

Csak én nem értem, hogy működik a hitelkártya - mire jó az, hogy hónapról hónapra tartozást halmozok fel, azaz többet költök, mint amennyi pénzem van? Merthogy azt a mínuszt egyszer vissza kell fizetnem - miből tenném holnap, ha ma sincs annyi pénzem? Aztán eccercsak lefékez a behajtó a kapu előtt... brrr...
Szerintem ab ovo nem lehet sikeres, akinek hitelkártyája van.

S1lver 2010.07.13. 15:17:36

Semmi problema sincs a hitelkartyaval, esszel lehet hasznalni. Az en bankom vasarlasnal semmit nem ker, nincs kamat, kp. felvetelnel vmi 1.70 euro koruli dij van. Az eurot korrekt kozeparfolyamon szamolja. Ja, osztrak Erste.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.07.13. 15:19:51

Ma a Tamások napja van.

"650 ezer forint kredit, az egy tankolás és az ebéd belefér hármunknak."

Te aztán tudsz élni, cimbi!
Nem aprózod el az életet, azt látom!
Most vagy az autó tankja óriási, vagy az étvágyatok.
Vagy mindkettő, de az biztos.

Secnir 2010.07.13. 15:20:45

"Gondoltam, van még rajta kb. 650 ezer forint kredit, az egy tankolás és az ebéd belefér hármunknak"

b+ mekkora a kocsid tankja?
vagy tankod van?

gyerek nagybelű?

650e-ből én hónapokig eléldegélek még tankolással együtt is...

Secnir 2010.07.13. 15:22:02

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
egyre gondoltunk, ez senkinek nem tűnt fel a posztból...

S1lver 2010.07.13. 15:22:21

@médinhángöri: a hitelkartya sokkal jobban vedett, mint a hagyomanyos debit kartya. Visszacsinalhatod a tranzakciot, nem a megtakaritasodbol veszik le a penzt, hanem rovidebb-hosszabb ideig meghitelezi a bank neked. Nekem un. charge cardom van, ami azt jelenti, hogy a kolteseimet a kovetkezo honapban egyosszegben fizetem vissza, ezzel sokkal jobban tudom kontrollalni magam, tehat nem koltok orrba-szajba. Sok helyen a debit kartyakat el sem fogadjak vasarlashoz, a hitelkartyat meg igen.

S1lver 2010.07.13. 15:24:12

@Secnir: obazmeg, mi lenne, ha megtanulnal szoveget ertelmezni? Nem azt irta, hogy mindet erre kolti, hanem hogy a hitelkeret boven elegendo a tankolasra es a fogyasztasra.

Jo, hogy ti nem hasznaltok kartyat, meg kivaltani sem tudnad az ertelmi kepessegeiddel..

Secnir 2010.07.13. 15:24:35

"Tamás [...] a Balatonon detektálta, hogy CIB-hitelkártyájával nem fog papírpénzt szerezni"

ezt sem értem. a vízen a csónakban milyen detektor van, amivel lehet látni, hogy a víz közepén nincs automata, ahol papírpénz van?

ezt sem értem nagyon

B.J 2010.07.13. 15:24:44

Nem azt mondta hogy arra költi az egészet, hanem hogy belefér.

"Az egy tankolás és az ebéd belefér hármunknak."

Secnir 2010.07.13. 15:25:41

@S1lver:
ez így igaz, nem tudok kártyát kiváltani, mert nem raktam zálogházba.

ellenben a folyószámlámhoz kaptam inygyé.

Zoan11 2010.07.13. 15:25:42

Nem tudom a CIB-nél mi a szokás, én OTP-s vagyok, itt a hitelkártyáknál létezik vásárlási és készpénzfelvételi limit, a 2 nem ugyan akkora. Nem lehet, a dolognak nincs köze a minimum törlesztés be nem fizetéséhez? Egyszerűen arról van szó, hogy a készpénzfelvételi limitet már kimerítette az illető?

DePassant 2010.07.13. 15:26:14

az nem lehet, hogy az előző hónapban elfelejtetted befizetni a minimumot? vagy késtél vele jó sokat? én is cib-es vagyok, ez az eset hallatlan, ok nélkül nem szoktak letiltani hitelkártyát, hiszen nekik pont az az üzlet ha használod (főlek kp felvétre:))
itt valami sumák van...

Zoan11 2010.07.13. 15:29:54

Az előbb lemearadt: Ráadásul a bank nem tiltja le a hitelkártyát, ha nem fizeted be a minimum törlesztőt, hanem késedelmi kamat + egyéb költségeket ráterhel.

DePassant 2010.07.13. 15:31:03

@joetaylor: valszeg ha millió körüli a hitelkerete a köv, havi fizuból gond nélkül tud törleszteni... nem rossz dolog a hitelkártya, főleg amivel kamatmentesen lehet vásárolni, csak ésszel kell használni, meg figyelni kell a határidőkre. no meg kp felvétre sztem hülyeség használni arra kell egy debit kártya (vagy okoskártya a sárga banknál)

(---Flúgos Buszos---) 2010.07.13. 15:36:05

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):

Sikeres ember,mi ezzel a gond????

Székesfehérváron olcsóbb az üzemanyag,ő meg inkább a Balaton mellet akar drágán tankolni,mi ezzel a gond. Építi a turizmust. :)))))

joetaylor 2010.07.13. 15:37:02

Egyik ismerősőmnek telefonált a bank, hogy a 3000 eurós hitelkeretét mai nappal megszünteti és a fennálló tertozását (1500 eurót) fizesse be egy hónapon belül. Bank of Ireland is félti a pénzét... Szóval ez bárhol előfordulhat a világban.

Pittykapitány 2010.07.13. 15:40:25

Én csak azt nem értem hogy most mivan? (vidéken: hö?)

joetaylor 2010.07.13. 15:45:49

@DePassant: Moziba akkor sem megyünk hitelből. Mivel 22ezret törleszt havonta ìgy nem valószìnű, hogy vissza is fizeti a hó végén. Ha tényleg negyven százalék a kamat a kp hitelre akkor csak 20ezer forinttal számolva is több mint hatszáz forintba kerül havonta ez a kis vacsora amig vissza nem fizeti. Ha a fennmaradó összegre is 40 százalék a kamat akkor havi 11000 megy el csak kamattörlesztésre. Drága ebéd ez de tényleg. Azt hiszem a magyar emberek nagy része nem tudja hogyan kell használni a hitelkártyát.

Ártatlan Méz Előd 2010.07.13. 16:00:41

Idióta.. Gondolom egy vasa sincs, de önerő nélkül vett repejáróban viszi a családot strandra, a hitelkártyára építve. Az ilyen szórja a pénzt ész nélkül, aztán meg hallgathatom, hogy a szemét bankok, visszakérték amit adtak, elvették a lakását..

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2010.07.13. 16:06:25

Én nem hiszek a szememnek!

Baszki, te hülyébb vagy mint Zsófi, a CIB-es csaj! (már meg ne sértődj)

És az ilyenek sírnak, h adósságspirálba kerülnek.

Ááááá, hagyjuk is. Ma csak hülye posztolók vannak...

vakvarju 2010.07.13. 16:07:41

Amikor felkeresnek bármelyik banktól, hogy ennyi meg ennyi kölcsönt vehetek fel negyven napos határidőre kamat nélkül, (kártyáról) csak annyit szoktam mondani, hogy azt a pénz amit nem kerestem meg nem szeretném elkölteni. ismered a mondást? "hasi-tasi nem kér kódot" És a fejem se fáj.

B.J 2010.07.13. 16:08:54

joetaylor

Vettem a fáradságot és megnéztem a CIB hitelkártya kondícióit. Az "olcsóbb" standard Master Cardot/Visa Electront nézzük.
Aszongya.
THM 44,46%
Kp felvét belföld 3%, minimum 600 Ft
Havi hitelkamat 2,9%. Vigyázat, HAVI! A figyelmetlenek itt szoktak bedőlni.
"Ó hát 2,9%, mi az nekem."
A többi már csak matek.

reunalla 2010.07.13. 16:09:56

most én számolok rosszul, vagy a 650 ezer kredit az valójában csak 655-324 azaz 331ezer?

nem mellesleg laza hétvégéket nem hitelkeretből szokott csinálni az értelmes ember...bár aki -324ezerre még költekezik....

ImImre 2010.07.13. 16:14:57

tygger

Én most használtam a 0 Ft-os Citibank kártyámat Romániában, július 3-án. Az akkori hivatalos MNB árfolyam 66,23 volt, ehhez képest 69.54-en kaptam meg a lejt. Elvileg havi két alkalommal ingyen van pénzfelvétel külföldön, szóval 5 %-ot rakott rá, ami szép, kb 2000 Ft-om bánta a dolgot. Tudni kell, hogy itthon kb 67-68 ért váltják a lejt, egyes helyeken 69-70-et is kérnek érte, tehát óriási nagy átverés nem volt a dologban, de azért ingyennek sem mondanám. Azt hiszem elöször EUR-ra váltják a forintot, azt meg a harmadik valut
ra, és mindet valami saját árfolyammal.

Lxxxx 2010.07.13. 16:17:16

Azt hiszem, nem életvezetési tanácsot kért a postoló. Az indokot nem árti és hogyan miatt bosszankodik, ami abban az esetben, ha nem maradt ki az elbeszélésből némi előzmény "véletlenül", akkor valóban minősíthetetlen a bank részéről, hiszen pont azért lenne a hitelkártya, hogy ha akarja, használni tudja. Hogy mire, az ő dolga.

elwood 2010.07.13. 16:17:48

a lényeg kimaradt:

miért fagyasztották be a hitelt ?

engem is érdekelne !

(Ugyanis szemben az itt reklamáló lúzerekkel, van hitelkártyám, nem kerül semmibe, addig lekötheted pénzedet, az 1%-3% viszzatérítésből többszörösen kijön a kártyadíj, bárhol venni akarsz valamit nem kell vinned pénzt, vásárolhatsz a neten ...)

elkerülném ezt a csapdát, ha a poszter leírta volna miért fagyasztották be

Lxxxx 2010.07.13. 16:18:18

...nem érti és A hogyan...

elwood 2010.07.13. 16:23:46

a Citibankos 0Ft-os kártya valóban csak itthon jó. Külföldön szivatnak vele kétszeres átváltással és rekord magas árfolyammal.

Azt tanácsolták telefonon, hogy különítsek el valutát a számlán, ezt is ingyen megtehetem, de az átváltási deviza árfolyam még mindig jóval magasabb mint a sarki pénzváltó valutaárfolyamai. Szóval Citibank külföldön nagyon drága.

tygger 2010.07.13. 16:32:23

@ImImre: ez az 5-6 százalék fix lehet, az izlandi koronát is 1,8 helyett 1,9-nek számolták. csak sajnos nem kpfelvételnél, hanem vásárlásnál, most néztem meg az összes könyvelést.

egyébként végig lehet nézni, a citi alkalmazza a legérdekesebb árfolyamokat mind közül :)

Uriah Heep 2010.07.13. 16:32:44

A hitel vállalkozásfejlesztésre való, nem tankolásra meg fagyizásra.

Ezt kellene megtanulni.

tygger 2010.07.13. 16:33:59

@elwood: jól nem járhat az ember, az már biztos. vagy legalábbis nehezen. egy bankszámla kevés a legjobb konstrukcióhoz :)

elwood 2010.07.13. 16:34:02

a posztból hiányoltam még, hogy félrekezelték-e a lábát a kórházban

(az éhező gyerekek megvoltak, arra megvan a pipa)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 16:36:09

Dzsentrik és úrhatnám polgárok régen is voltak. Közmondásosan is: "Fenn az ernyő, nincsen kas."
Régen is jellemző volt az ilyen összeomlás előtti kényszeredett vigaskodás, nem kis mértékben az amúgy meg az égbekiáltó bűnök egyikeként emlegetett "szegények megszégyenítése" miatt. Nem is kell visszamenni egészen a hanyatló Róma korába, elég, ha a múlt század elejére* visszanézünk egy (kissé kuplés-kletzmeres) magyar nóta erejéig (sajnos a Google nem ismeri, nem találtam meg a dallamát/hanganyagát):

"Kávéházi óra kilencet ütött,
Cigány a fülembe húzzad hegedűd!
Húzzad kutya cigány, lesz pénz ne busulj**,
Mer' egy ilyen csavargó a pokolban is úr!

(refrén):
Lump vagyok rózsám, annak is maradok,
Ki se' józanodom, máris berugok.

Kávéházi óra, áll a mutató,
Ezer cseh koronát vitt el a vonó.
Vigye el a vonó, amit el akar,
Csak annyi megmaradjon, ami betakar!

(refrén)

*vagy bármelyik cigánysorra 'segílykeosztás' idején
**Sic! (Vidéken sicc!)

EvilHedgehog 2010.07.13. 16:37:52

anti CIB hét van?

Bár ez inkább hülyeügyfél hét...

Yusuf72 2010.07.13. 16:42:08

Ha ez még egyszer előfordul,megbaszom a narkós kurva anyátokat!!!

Heck Elek 2010.07.13. 16:55:39

Nagyon helyes, hogy leállították az ámokfutást. -324 ezer tartozásra még nyaralni akar hitelből 40-60% THM-re!! a lúzerünk. Utána meg rinyál, ha viszik a plazmatévét, meg az én adómból kéri majd a segélyt, meg az adósságrendezést.

Piszok Alfréd 2010.07.13. 16:58:21

A CIB informatikai rendszere hibásan mutatja néha a hitelkártya adatait. Jellemzően nem látszik, ha az előző havi törlesztőt nem fizetted be. Nem lehet, hogy ez a helyzet?

Piszok Alfréd 2010.07.13. 17:00:51

A hitelkártya használata pedig nem jelenti automatikusan, hogy az ember hitelből él. Ott van az a pénz egy másik bankszámlán, de nem azt költöd. Viszont a fordulónapon visszafizeted a teljes keretet, így nincs kamatteher.

T2006 2010.07.13. 17:03:44

@Kitalátor feljegyzetei: Nekem megtalálta! Ezt a kommentedet, 1 találtként! :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.13. 17:06:12

@Yusuf72: "Ha ez még egyszer előfordul,megbaszom a narkós kurva anyátokat!!!"

Elgurult a gyógyszered?

Vagy a blogmotor akasztott ki ennyire? Nem csak a te kommentjeid tűnnek el. Ez itt fícsör. Random tünteti el a blogmotor a kommenteket, nincs moderálás, mindenki egyenlően szív, ne vedd személyesnek.

joetaylor 2010.07.13. 17:17:26

Van egy VISA debitem a mindenapos használatra. Ha nem megy belőle a laza hétvége akkor az azt jelenti, hogy nincs pénzem rá :( Amikor megjön a fizetésem akkor a 10 százaléka megy nyugdìjra. 25 százalék megtakarìtás külön számlára a többiből meg csinálom a laza hétvégéket*.

joetaylor 2010.07.13. 17:19:04

*(ha marad rá pénzem)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2010.07.13. 17:23:15

@T2006: Gyűlölöm a 2/8-osra átírt, lebutított, más dallamokkal összezavart, átírt (vidéken: elbaszott) szövegű és dallamú, lebutított, dobgépes magyar nóta- és népdal-utánzatokat! Megölik az éneklést, a táncot és a beszélgetést.
Én még emlékszem rá, hogy milyen volt az, amikor 3-5 cigány néhány száraz fával akár 4-500 embert is mulattatott. Unplugged.

Semmi valós szükség nincs a jelenleg "divatos" lakodalmi- és báli zenekarokra, különösen a diszkózás miatt hallássérült (vidéken: süket, mint az ágyú) hangtechnikusokra és a túlméretezettségük ellenére túlhajtott erősítőkre!

Anyjukat a ravatalon, az összes!

kpityu2 2010.07.13. 17:29:21

Hé! Ez itten nem Amerika.

pynkladi 2010.07.13. 17:34:36

Ahogy fentebb is utaltak rá, könnyen lehet, hogy a kp limit alacsonyabb, mint a teljes hitelkeret.

Nekem van olyan hitelkártyám, aminél CSAK a hitelkert 50%-a(!) vehető fel kp-ban, a többi csak közvetlenül kártyával történő fizetéssel vehető igénybe.

Egyébként aki autóval elindul kp nélkül, az igen felelőtlen.
Ha Mucsalyröcsögén lerobban a kocsi/kifogy a benzin, a helyi szakival/benzinkúttal hogy fog bótolni?
Hál' istennek nincs még itt Amerika...

min 2010.07.13. 17:36:21

@Piszok Alfréd:
Főleg az új rendszer ami kalap szar és ha nem működik a hülye digók akkor is bevezetik:-)

ClearWater 2010.07.13. 17:37:19

Lakáshitelt hitelből fizetni okos dolog-e?

pizsama 2010.07.13. 17:47:38

Én a múltkor pont jól jártam, mert mire visszautalta egy külföldi bolt dollárban a pénzem, addigra kb. 500-zal többet ért az összeg forintban!

Szűcslaci 2010.07.13. 17:51:49

lóg 324 ezerrel a banknak és rinyál az újabb hitelért, miközben a balcsin jaszkarizik....hihi

phaszfej 2010.07.13. 17:54:31

bankkártya: szar
papírpénz: szar
aranyérme: menő

phaszfej 2010.07.13. 17:56:00

megnéztem: 38.963.325,- Ft. van a kreditkártyámon. és nem mínuszban. leszophattok.

Cukorpofa 2010.07.13. 18:03:05

Soha, érted soha ne vegyél igénybe hitelkártya szolgáltatást, only cash, valamint legyen a lóvé a cihában és ne holmi bankszámlán, mert a bank csak átbasz, lehúz, csődbe megy, állambácsi meg nyilvántart és mindenképpen te szívod meg!

PillaMilla 2010.07.13. 18:05:36

Szerintem, mindenkinek szíve joga, hogyan éli életét, és ebbe neki milyen "fajta" pénzek férnek bele. Ő számolt egy "szolgáltatással", amit végül nem tudott igénybe venni. Ha látta a bank, ha nem( előző befizetést), akkor is ki kellett volna derülnie, ami számunkra sem derült ki, hogy mi lett az "ordibálás" utáni megoldás. Mert 24-es szolgálat ki tudja deríteni, ha tényleg a bank hibázott. Ettől még minden bank elmehet a francba, mert mindegyik egy gusztustalan szükséges ( fizetések utalása) rossz.

PillaMilla 2010.07.13. 18:11:10

@Cukorpofa: Éljenek a PÁRNAHUZATOK!!! :))) Nagyon igazad van!! Mert a "nagy testvér" mindent lát. Már tiszta öldözési mániám van..-(( Jó példa erre: valaki azért nem kapott APEH törlesztő részletet, mert előző hónapban x e Ft-ot elköltött egy közért hálózat valamelyikében.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.07.13. 18:14:14

@phaszfej: Az egy közepesen felszerelt 5-ös BMW ára. Aprópénz.

Shopping 2010.07.13. 18:22:40

Azonnal MEGSZÜNTETNI a számlát a CIB-nél!

Igaz, hogy sok utánajárás, új számlát is kell majd nyitni, de ezek csak ebből tanulnak...

privateer 2010.07.13. 18:25:40

Soha de soha ne kérjetek hitelkeretet a bankoktól!

Nekem is volt. 200.000 volt. Rendre -100 alatt voltam. Havonta 3-5 ezer forint csak a kényszerkamatra ment el.

Nehezen de sikerült feltornásznom magam nulla szint fölé. Másnap elmentem a Raiffeisen bankba és lemondtam a hitelkeretet.

SOHA SOHA NE KÖSSETEK HITELKERET SZERZŐDÉST!!!!!!!!

25% a kamata.

nothing.at.all (törölt) 2010.07.13. 18:29:58

sose értettem a hitelkártya intézményét, mint olyan. miért kell valakinek hitel, akinek van pénze? direkt szeret kamatokat fizetni?
ha meg nincs pénze, akkor meg főleg nem értem.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 18:30:56

@Shopping:

Nem ertem mi bajotok a CIB-el. Nagyon fasza kis bank az. Nincs hitelkeretem hincs hitelkártyám. Azt looserek hasznalnak ... ;)

privateer 2010.07.13. 18:31:23

@Agyalap: Hehe te is elküzdöttél mire megszüntetted a hitelkeretet. :)

De legalább egy csónakban evezünk most már.

joetaylor 2010.07.13. 18:33:04

@Brigi \"B. A.\" főnöke: Öt éves tiszta keresetem kábé ennyi. Nem annyira aprópénz az. Akinek meg tényleg ennyi van az miért tartja valamilyen kártyán? Ez már egy szép kis summa amit be lehet fektetni.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 18:33:07

Én a CIB-nél vagyok. Tök korrekt és rugalmas bank. Baromságnak tartom a hitelkártyát és nincs hitelkeretem mert mindig erősen pluszban vagyok.

privateer 2010.07.13. 18:34:46

@:osbourne.: CIB-el én is elégedett vagyok.
Aki tudatosan használja egy bank szolgáltatását, az nem fázik rá.

SMS értesítő? Nem kell maradt havi 1000 forint, mobilbanking? nem kell szintén plusz ezer forint. Hitelkeret, lackém után nem kell.
Bankkártya, hm esetleg az igen, még befér, de csak a legolcsóbb. Okoskártya nem kell? Köszi nem, de örülök hogy megkérdezted.
Netkártyát viszont kérek.

Úgyhogy, aki észnél van azt nem húzzák le a bankok. Kárhogy emberek 70%-a nem ilyen.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 18:34:47

@nothing.at.all:

Azert mert az emberek szeretnek variálni. Lekötik a fizetésüket és élnek a hitelkeretből. Majd a kamatszámítás előtt kifizetik az egészet nullára.

privateer 2010.07.13. 18:36:45

@:osbourne.: Ezaz. Közben nem gondolják át, hogy ebből havi szinten 5000-et a banknak adnak oda. Azt az összeget meg lehetne spórolni.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 18:37:12

@privateer:

Igy van. Havi 149 forintért vezetik a szamlámat. Van kettő darab bank - tehát nem hitel - kártyánk oszt' jó van.
Van WAP bankom tözsdéztem is onnan természetesen azt a szamlat is ingyen vezették.

Nem ertem hogy miert szopatják az emberek magukat ....

phaszfej 2010.07.13. 18:42:08

@Brigi \"B. A.\" főnöke: mondom, a kreditkártyámon, napi használatra

Xezs 2010.07.13. 18:44:53

Akik itt rinyálnak a hitelkártya és a hitelkeret miatt, azoknak ajánlom, hogy gondolkozzanak el az alábbin:

A hitel is csak egy eszköz, amit lehet értelmesen is és hülyegyerek módjára is használni. Ilyen tekintetben nem különbözik az autótól vagy akár az Internettől. A baj az, hogy sokan többnek akarnak tűnni, mint amik, és ahogy meglátnak egy fél millás hitelkeretet, már összefut a nyál a szájukban és rohannak mindenféle elektronikát meg nyaralást megvenni.

Hitelkártyával egyetlen dolgot nem szabad csinálni: készpénzt felvenni. Annak nagy a kamata. Nem teljesen értem hogy a poszttoló miért tett így, de ő dolga.

Sírunk itt mindig, hogy jajbalkán vagyunk és sajna a pénzügyi eszközökhöz (lásd az itteni kommentek) való hozzáállásunk pont ilyen balkáni szinten van. Nyugaton már régóta emberek milliói használják a hitelkártyát, de nekünk ez nem kell, nekünk csak a kápé, és ünnepnapokkor talán a debitkártya, de akkor is csak talán.

Jómagam évek óta hitelkártya-használó vagyok. Egyszer nem fizettem még kamatot, mert mindig időre fizettem vissza mindent, viszont amíg a bank pénzét használtam, addig a saját pénzem nekem kamatozott, vagy ha külföldre mentem akkor a szálloda egyből nem egy utolsó balkáni parasztként tekintett rám ahogy megmutattam a hitelkártyát. Az meg külön jó érzés, hogy mikor érkezéskor lehúzzák a kaució miatt, nem az én pénzemet zárolják, hanem a bankomét (ez főleg akkor jó, ha a szállodát a munkahelyed fizeti mert munkaügyben vagy kint, így a te pénzed egy percig sem játszik szerepet). Nem mellesleg a hitelkártya ad egyfajta biztonságérzetet, mivel ahhoz a pénzhez bármikor tudok nyúlni ha valami nagy baj van.

Szóval tessék kicsit nyitottabbnak lenni, ugyanakkor megismerkedni a termékekkel és tisztában lenni a feltételekkel.

privateer 2010.07.13. 18:56:51

@:osbourne.: igen a havi 149 amikor egy összegben rendszeresen megkapod a minimum 60 ezret. Én sajnos munkából és egyéb okokból kifolyólag több tételben kapom a pénzt.

flamer 2010.07.13. 19:01:08

Bazdmeg, nem hiszem el, tényleg ennyi idióta köcsög van, aki soha életében nem látott még hitelkártyát viszont kurvára fontosnak érzi azt, hogy ezt demonstrálja azzal, hogy faszságokat ír ide?

Figyeljetek ide, hátha egy kis tudás is ragad rátok: a hitelkártya értelmes használata úgy néz ki, hogy nulláról indul, aztán ahogy az ember költi a pénzt, szépen mínuszba megy, aztán hó elején meg rak rá annyi pénzt az ember, hogy visszamenjen nullára. Ugyanis amíg így az ember a bank pénzét költi, addig a saját pénze békésen kamatozhat.

Ez így érthető, vagy csak széthajtogatható képeskönyvet vagytok képesek felfogni?

privateer 2010.07.13. 19:01:43

@Xezs: Neked is igazat adok. De sajnos sok embernél nem működik ez a dolog. Van előnye. Oké, de könnyű belelesni a csapdába. Örülök annak hogy te azon kevesek közzé tartozol akik intelligensen tudják kezelni a banki ügyeket. Azoknak való a hitelkeret/kártya és társai.

Xezs 2010.07.13. 19:01:54

@flamer: felröhögtem, grat :)

privateer 2010.07.13. 19:02:47

@flamer: De épp ez a baj, hogy nem nullára töltik vissza sokan, hanem mélyen a minuszban hullámvasutaznak.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:03:20

@Xezs:

A hitelkártya nem azert van hogy neked jo legyen hanem azert hogy a banknak.

Ha lekötsz mondjuk 300K forintot akkor kapsz erte 6% kamattal pontosan 1500-adó kamatot. Érdemes ezért bohóckodni?

Értem én a kauciós dolog tényleg jó dolog de nagy általánosságban ma igen kevesen élnek ezzel. Már csak azert mert kevesen engedhetik meg maguknak.

Néha szoktam venni ezt azt 10*10 kamatmentes hitelre. Mindig kapok kártyát és mindig feldarabolom ollóval a PIN kóddal egyetemben. Egy alkalommal felhivtak hogy letelt az egy év és vegyem megtiszteltetésnek hogy ingyen meghosszabítják +1 évvel a rendelkezésreállást. Mondom én nem akarom ők meg igen. Akkor ezt vegyem egyoldalú szerződésmódosításnak és mehetek a PSZÁF-hoz panasszal ? Na akkor eláltak ettől ...

A bankok statisztikai adatokat adnak arról hogy mennyi ügyfelük és mennyi kartyájuk van. Ciki ha csökken , ezért ragaszkodnak minden plasztik laphoz ...

Xezs 2010.07.13. 19:04:11

@privateer: Nem piedesztálra akarom én magam emelni, csak szóltam hogy így is lehet csinálni. Én tényleg nem tudom megérteni azokat, akik nem tudnak kivárni és nekik minden azonnal kell. Előttük van egy egész élet, hova a faszba sietnek? Majd megveszi ha már van rá pénze...

SiKom 2010.07.13. 19:06:11

Voltam a CIB fiókban, rám is akartak hitelkártyát sózni.

Mondom, hogy de nagyon nagy a kamat, ez nekem nem üzlet!
Az ügyintéző győzködött, hogy de ha 45 napon belül visszafizetem, akkor nincs kamat, stb.

Mondom: akkor biztos a bank bukik a hitelen, mert ha visszafizetem, akkor nekem 0 kamatfizetés, nekik meg csomó munka!

Erre mondja az ügyintéző, hogy az engem ne érdekeljen, hogy a bank bukik-e ezen :-)

(Hát, nem is érdekel, nem is kértem a hitelkártyából :-)

Xezs 2010.07.13. 19:07:03

@:osbourne.: Ez is olyan balkáni felfogás, hogy "A hitelkártya nem azert van hogy neked jo legyen hanem azert hogy a banknak."

El se tudsz képzelni egy olyan helyzetet, ahol mindkét fél nyer? Jótékonysági intézmény a bank? Nem. Akar profitot szerezni belőled? Hát hogyne. A profitszerzés mellett akar olyan konstrukciót kialakítani ami neked hasznos? Hát hogy a francba ne, az elégedett ügyfél a legjobb ügyfél.

Gondolkozz már kicsit, a hitelkártya (meg úgy a bankvilág) nem maga a nagybetűs SÁTÁN, ami lánccal veri alattvalóit és tüzes vassal égeti a talpukat.

Kapsz egy lehetőséget aztán vagy tudod értelmesen használni, vagy nem. Pont mint minden mást, amit ember alkotott ezen a világon.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:07:22

@flamer:

Pontosan mennyit kamatozik egy "átlag" fizetés 300K - ami valakinek sok valakinek kevés - egy hónap alatt ?

Pontsan 1000 forint 5%, -20% kamatadóval.

Marha nagy nyeremény.

SiKom 2010.07.13. 19:08:36

@flamer:
"Ugyanis amíg így az ember a bank pénzét költi, addig a saját pénze békésen kamatozhat."

Ja, ez aztán a bomba üzlet a bankoknak!

A bankok mindig is arról voltak híresek, hogy szerettek 0% kamatra hitelt adni! Sőt, nemsokára a bankok fizetnek majd nekünk hálából, hogy náluk van hitelkártyánk!

flamer 2010.07.13. 19:09:47

@:osbourne.: Azért az, akinek egymilliós hitelkeretet ad a bank (324077+655134, ha valakinek nem lenne világos), valószínűleg nem a nagy átlagba tartozik.
Meg az ő esetében valószínűleg nem 300k-ról van szó és persze nem csak egy hónapra köti le (és így nem is 6%-ot kap).

SiKom 2010.07.13. 19:10:12

@Xezs: @:osbourne.:
"Kapsz egy lehetőséget aztán vagy tudod értelmesen használni, vagy nem. Pont mint minden mást, amit ember alkotott ezen a világon. "

Osztogassunk mindenkinek kézigránátot... aztán majd meglátjuk, van aki értelmesen tudja használni a lehetőséget, van aki nem.

Erre gondoltál?

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:10:13

@Xezs:

Így van, igazad van. De a bankrendszer nem rád vagy rám vadászik mert mi - leszek picit nagyképű - értelmes emberek módjára el tudjuk dönteni jo-e ez nekünk és ha jó akkor hogyan kell hasznalni hogy hasznunk ne kárunk legyen belőle.

De van meg pár 100K balek aki nem ... ;)

pereszke 2010.07.13. 19:10:18

@phaszfej: :) kreditkartya nem tud +ban lenni, ami ra van irva az meg a kartyaszam maximum.
majd ha betoltod a 14-et lehet neked is olyanod, addig leulhetsz hulyegyerek.

pazola 2010.07.13. 19:11:03

Miert akar valaki hitelkartyarol penzt _felvenni_????

Amugy koszonom a posztolonak, mert igy nem felejtem el felhivni a sajatomat, hogy a napi vasarlasi limitszamomat megemeljem.

Koszonom!

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:14:32

@Sir Kommentor:

Majdnem ... ;)

Pár évvel ezelőtt volt egy botrány ha jol emlékezem Angliában ahol egy bank felmondott több 10K hitelkeretet mert a tulajok mindig mindent szépen visszafizettek igy évekig ugy hasznaltak a bank pénzéz hogy nem tudtak nekik felszámolni kamatot.

A bank ugy döntött ilyen ugyfelek nem kellenek neki ...;)

pazola 2010.07.13. 19:14:42

@pereszke: dehogynem. Tul lehet fizetni.

Xezs 2010.07.13. 19:14:59

@Sir Kommentor: Neked is sok eszed van, látom. Neked még internetelőfizetést se kellett volna osztani.

@flamer: Nem bankbetétben kell gondolkodni, kicsit lépj már túl ezen. Ezerféle esetet fel lehetne sorolni, amikor simán megéri a bank pénzét használnod a sajátod helyett.

legyen itt egy: tegyük fel hogy vegyesboltot üzemeltetsz és a saját pénzedet nem feléled, hanem inkább olyan árut veszel, ami nagyon pörög. Ezt az árut egész szép nyereséggel el lehet adni, majd mikor visszajött az áru ára+nyereség az eladásból, már csengeted is vissza a pénzt a hitelkártyára, amit arra használtál, hogy a rezsidet meg a hétvégi nagybevásárlást finanszírozd.

Itt szinte mindenki bérből él (köztük én is) és sokak képzelőereje annyira korlátolt, hogy nem tudnak kitekinteni a saját maguk által tapasztalt világból. Kicsit lehetnétek nyitottabbak is.

flamer 2010.07.13. 19:16:35

@Sir Kommentor: Majd gyere vissza akkor, ha láttál már élőben is hitelkártyát meg végigolvastad valamelyik bank vonatkozó szabályzatát is.
Addig meg ne csinálj magadból feleslegesen a kelleténél nagyobb hülyét.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:20:26

@Sir Kommentor:

Valahol gyakorlatilag a hitelkártya egyfajta kézigránát. Van olyan ismerősöm akinem már OTP-nél a "Z" hitele is kimerült és nincs olyan kártyája ami pluszban lenne.

A banknak az a jo ha "soha nem fizetetd vissza" csak tolod a kamatokat stabilan hónapról hónapra.

flamer 2010.07.13. 19:21:00

@Xezs: Csak a rend kedvéért: én szerintem egy szóval sem mondtam, hogy bankbetétben gondolkozom.

rajen 2010.07.13. 19:21:15

@privateer: "* Feltételek:
1. Legalább havi 50 000 Ft, egyösszegű jövedelemátutalás a CIB Online Magánszámlára (...)"

50 ezer kell, nem 60.

"Aki tudatosan használja egy bank szolgáltatását, az nem fázik rá."

geesix 2010.07.13. 19:23:06

@Sir Kommentor: Márpedig ha 45 napon belül visszafizeted, 0% a kamat. A bank haszna a kártyadíjon (évi 5-6000 Ft) és a megnövekedett vásárlási kedv miatt a kártyahasználati jutalékokból van. Ettől még egy nagyon jó találmány a hitelkártya, biztonságérzetet ad. Nem kell várni a fizetésig, hanem előre meg tudod venni azt, amire szükséged van (pl. elromlik valami drága háztartási gép), aztán majd ha megjön a fizu, befizeted a kártyára a korábban elköltött pénzt, kamat nélkül. Ha meg nem, akkor max. fizeted részletekben, ahogy neked tetszik, nem kell személyi kölcsönnel meg fix futamidőkkel szarakodni, hanem mindig annyit törlesztesz be, és annyi idő alatt, ahogy neked jó. Persze meg lehet vele szívni, ha valaki hülye, és szórja a pénzt a hitelkeretből ész nélkül, de ha ésszel használod, akkor ez egy nagyon kényelmes dolog.

Pénzt felvenni viszont nem szabad vele, nem arra van, de ezt a bankosok is szokták hangsúlyozni, hogy csak legvégső esetben folyamodjunk ehhez.

Xezs 2010.07.13. 19:23:59

@flamer: Bocs ezt nagyon benéztem, ez Sir Kommentornak ment volna.

Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.07.13. 19:24:03

Ez a bank Szegeden a Virág cukrászdát akarja bekebelezni... Bojkot???

Látnok14 2010.07.13. 19:28:03

@phaszfej:
Nézd meg a Nick neved. Hát az vagy. Súlyosan méghozzá.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 19:28:25

Nekem volt egy jelzálog-hitelem.
Volt valami OTP-s hitelkártyám.
Volt gyorshitelem, ha jól emlékszem Provident.
Volt még egy kocsi lízingem.

Aztán meguntam.

Ingatlant eladtam, jelzálogot egy összegben kifizettem.
Az OTP-nek nem fizettem, átadtak egy behajtónak, ott megállapodtam 24 havi törlesztésben, amiből 3 hónapot fizettem, s azóta semmit.
Providentnek nem fizettem semmit vissza. Nem kerestek.
Kocsilízinget kifizettem késve, késedelmi kamattal.

Hozzáteszem: aztán külföldre mentem. Most nincs semmilyen hitelem, csak egy hitelkártyám, azon magyar pénzben kb. 1,3 millió keret. Felhasználtam 400 ezret, már visszafizettem 220 ezret. 180 ezret visszafizetek októberig. Pedig nem kellene, csak a kamatokat kellene fizetni. De nem akarok ismét szar helyzetbe kerülni.

Szóval: NAGYON NEM AJÁNLOTT hitelkártyával finanszírozni a személyes fogyasztást. Erről mindenkit lebeszélek!

Xezs 2010.07.13. 19:29:42

Egyébként én sokat gondolkoztam azon, hogy az emberek miért nem akarják legalább csak akarni, hogy megismerjék a pénzvilágot.

Arra jutottam, hogy valószínűleg sem otthon, sem iskolában nem tanultak soha semmit a pénzről, emiatt egy nagy rakás tévképzetük van, na meg azok az infok, amiket a sarki Mari néni mondott nekik, aki amúgy is szenilis meg néha maga alá is hugyozik...

Viccet félretéve, alapszintű pénzügyi és közgazdaságtani oktatást az iskolába!

hirtelendi 2010.07.13. 19:31:35

Az értesítő alapján szerintem valami gixer van itt.

A zárónapon 324e volt a felhasznált hitelkeret, de utána valahogy gyorsan ráhúzott még valószínűleg további 331-et így lehet, hogy az adott napon már 655 volt az egyenlege, és ezzel kimerült kerete. nyilván ilyenkor már nincs tovább, a befizetési határidő csak azért van, mert addig nincs kamat, de az nem jelenti azt, hogy addig korlátlanul költhet, addig is limit a teljes költésre a 650.

dzsaszper 2010.07.13. 19:31:36

@GhostBusters: és gondolom azért van a PSZÁF, hogy a GVH erre ne ugorhasson...

Xezs 2010.07.13. 19:32:58

@birca maxval: A saját inkompetenciádat ne magyarázd azzal, hogy egy termék rossz és senkinek sem ajánlod. Ha te nem vagy képes kontrollálni a pénzköltési szokásaidat, azért egyáltalán nem a hitelkártya vagy annak kibocsátója a felelős. Csakis te. Te, egyedül.

flamer 2010.07.13. 19:33:13

@hirtelendi: A "Felh." az a felhasználható rövidítése, értelemszerűen.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 19:35:41

@Xezs:

Mondtam én, hogy a bank a hibás?

Azt mondom, hogy "NAGYON NEM AJÁNLOTT hitelkártyával finanszírozni a személyes fogyasztást. Erről mindenkit lebeszélek!".

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2010.07.13. 19:37:04

Bátor ember aki kp nélkül csak kártyával lemegy a Balatonra.

dzsaszper 2010.07.13. 19:37:46

@médinhángöri: mondjuk attól függ. mire használod. Pl. ha a munkáltatód fizetési fegyelme hagy kivánnivalókat maga után (néha pár heteket késik) akkor nem árt a biztonság. Velem már volt ilyen...
És kihasználhatod a kamatmentességet, ugyanazt az összeget meg kamatoztathatod, csináltam már ilyet is.

rajen 2010.07.13. 19:40:57

@Xezs: "Egyébként én sokat gondolkoztam azon, hogy az emberek miért nem akarják legalább csak akarni, hogy megismerjék a pénzvilágot."

Hát, azért a bankok is mindent megtesznek, hogy ne tudj eligazodni... A konkrét eset a felhasználói hülyeségről szól, de próbáljon meg az ember eligazodni egy hitelszerződés apróbetűs részein...a lényeg az, hogy mindent te fizetsz, te állsz, te szívod meg. A lényeg, hogy mennyit kell visszafizetnem pl. egy hitel esetén, mindig zavaros. Újabb és újabb díjak kerülnek elő, változik a törlesztőrészlet millió esetben. Nem nyerhetsz.

geesix 2010.07.13. 19:41:20

@hirtelendi: Ez tényleg furcsa. Ezek szerint 655 ezer forintot használt fel, nem 324-et. Azt viszont nem mondta, hogy 650 ezer a hitelkerete. Esetleg az lehet, hogy a 655 ezer és a 324 ezer különbségét korábban költötte el, és annak nem fizette be a minimális törlesztőjét, így zárolták a kártyát.

hirtelendi 2010.07.13. 19:41:41

@Xezs: Ugyan hagyd már, a lényeg a bankok, a hitel, a hitelkártya a tőzsde, meg minden ami szofisztikáltabb a párnahuzatnál, mint befektetési formánál, az maga az Armageddon. Ezt megírták az interneten, tehát biztosan így is van, és egyébként is divatos mindenért a fentiket okolni. z, hogy az embereknek felelős döntéseket kellene hozni, és a saját döntéseikért felelősséget kellene vállalni fel se merül. ha valaki gondolokodás nélkül aláír valami szar hitelt, aztán bedől, akkro a bank a hibás, naná. hiszen minimum géppisztollyal kényszerítették, hogy vegye fel. Gondolkodni luxus, majd állambácsi megvéd, vagy védjen meg, éljen a kádárrenszer! Ha nem véd meg, akkor még az is hibás.

:osbourne. (törölt) 2010.07.13. 19:42:55

@geesix:

Tudod mindig lenni kell annyi pénznek otthon hogy az ilyen eseteket le tudd kezeni. megbassza az isten ha minden honapban tök üresre kiürülne a kassza itthon.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 19:44:00

@rajen:

Annak idején a jelzáloghitelemnél is így volt. Hiába volt kiszámolva, hogy mennyi lesz a részlet. Euróban volt, tisztában voltam ennek kockázatával, sokat nem is vesztettem (legalábbis jóval kevesebbet, mint manapság az emberek), mert 2 év után visszafizettem a 10-éves hitelt egy összegben. Viszont azzal enm voltam tisztában, hogy még plusz 25 ezer forint külön költség van HAVONTA - lásd életbiztosítás, ingatlanbiztosítás.

pazola 2010.07.13. 19:48:02

@birca maxval: na, az furcsa, ha nem tunt fel, hogy kotottel egy eletbiztositast..

hirtelendi 2010.07.13. 19:51:11

@flamer: Nem, nekem is CIB hitelkártyám van, az a kiküldés napján felhasznált hitelkeretet jelenti, mielőtt beírtam megnéztem a saját SMS-met. Ez úgy lehet, hogy ugye a zárolt tételek nem számítanak be a visszafizetendőbe, csak majd a beterhelés napján, de a hitelkeretet lekötik. Szinte mindig van 1-3 nap a zárolás és terhelés között, de ha pl. külföldön vásárolsz a neten, gyakran majdnem a eljön a maximális 14 nap is a terhelésig. Az is erre utal, hogy 655 ezerig hagyta elmenni a felhasználást, miközben saját maga szerint is 650 a keret.

Még az is lehet, hogy kártyacsalás áldozata lett, és a bankkal hőzöng, ahelyett, hogy azt nézné meg a neten, honnan az a nagy terhelés 1 nap alatt.

dzsaszper 2010.07.13. 19:53:50

@ClearWater: telhes hitelkiváltás formájában, ha pl. kedvezőbb kamatozású hitelt találsz (elsősorban azonos pénznemben), értelmes.
Amúgy legfeljebb a diákhitel kamata versenyezhet az ingatlancélú hitelek kamatával. Kamatkedvezményes/kamatmentes munkáltatói hitellel való kiváltás pedig különösen jó tud lenni, feltéve hogy a munkáltatód hajlandó adni...
Hitelkiváltás nélkül csak szórod vele a pénzt (dupla hitel, dupla kamat)

hirtelendi 2010.07.13. 19:53:55

@geesix: Ez nem áll össze, ha korábbi terhelés lenne, akkor benne lenne az egyenlegben. Ez csak zárolás lehet. De ahhoz elég nagy összeg elég rövid alatt.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 19:54:05

@pazola:

Nem mondták az elején, hogy kelleni fog, s azt meg végképp nem mondták, hogy 20-21 ezer lesz a havi díja.

flamer 2010.07.13. 19:58:45

@hirtelendi: Bazd meg, olvasd már el, amit írtam neked, mert fájdalmas olvasni, hogy mennyi marhaságot összehordasz it geesixszel.
Az az SMS arról szólt, hogy elköltött 324-et és még 650-et tud elkölteni.

geesix 2010.07.13. 20:00:19

@:osbourne.: Hát pedig elég kevés ember van, aki félre tud tenni, kb 70-80% hónapról hónapra él. A nettó 120 ezres átlag fizetésből örül az ember, ha a lakáshitelét meg a család kajáját ki tudja fizetni. Márpedig lakni és enni nem opció, vagy luxus.

Paal77 2010.07.13. 20:02:40

A CIB-nél nincs olyan megkötés, mint más bankoknál, hogy a keret 50%-a vehető csak fel kpban. Csak az történhetett, hogy az előző hónapban nem sikerült visszafizetni a minimumot. Ugyanis a minimum befizetendő a tartozás 5%-a, tehát ebben az esetben 16 ezer Ft lenne. Azért több, mert hozzáadódik az előző havi meg nem fizetett részlet.

dzsaszper 2010.07.13. 20:03:17

@hirtelendi: nekem is ez tűnik a magyarázatnak -- ebben az esetben egyszerűen lemerítette a hitelkeretét.

Én is jártam már úgy, hogy határidő előtt fizettem vissza egy részt, hogy újra tudjam a kártyát használni.

hirtelendi 2010.07.13. 20:04:32

@flamer: Bazd meg (klasszikusok után szabadon), nem arról szól. Nem volna baj, ha a posztot is elolvasnád, és az se lenne nagy baj, ha nem nyilatkoznál olyasmiről, amiről fogalmad sincs. Nekem van CIB hitelkártyám, én tudom miről szól az SMS. Az SMS arról szól, hogy a terhelt egyenlege a fordulónapon 324e volt, a teljes hitelkeret felhasználás meg 655 ezer, a kettő különbsége a zárolás. Hogy az a zárolás miért van ott nem tudni.

geesix 2010.07.13. 20:04:37

@hirtelendi: De azt hol olvasod, hogy 650 ezer a keret? Azt írta az emberünk, hogy 650 ezer _még volt_ a kártyán, és ugye már eleve tisztában volt a 324 ezres költésével. Tehát én inkább 1 millió körüli hitelkeretet érzek, akkor meg miért zárolják a kártyát 650-nél?

hirtelendi 2010.07.13. 20:06:07

@Paal77: De a be nem fizetett tartozás benne lenne az egyenlegben, nem pedig csak zárolásként jelentkezne.

pazola 2010.07.13. 20:09:34

@birca maxval: az azert izgi, mert a biztositasi ajanlatot ala kell irnod, egyebkent nem jon letre. Modozattol fuggoen egeszsegugyi nyilatkozat is kell, es gyanitom, hogy nem egy kockazati kerult ennyibe, hacsak nem 50millas hiteled van, vagy tul vagy a hatvan even..
Melyik bank?

hirtelendi 2010.07.13. 20:09:41

@geesix: Igaz, ez csak a felvezető szövegben volt. De ezzel együtt is az SMS értelmezése akkor is az amit írtam, a tulaj félreértette az SMS-t, felhasználhatót és nem felhasználtat értett a a "Felh." alatt.

hirtelendi 2010.07.13. 20:12:31

@flamer: Ez a baj, hogy nem értelemszerűen. Egyáltalán nem egyértelmű, de én konkrétan tudom, mit jelent.

geesix 2010.07.13. 20:21:07

@hirtelendi: Ez viszont igen nagy lúzerség, ha az ember még azt sem tudja, hogy mennyi a hitelkerete. Hiszen ha elköltött 2x 325 ezer körüli összeget, és 650 ezres a kerete, akkor hogy merülhet fel benne, hogy még van rajta 650 ezer? Még ha az sms-t félre is érti... Vagy valóban több a hitelkerete 650 ezernél, akkor viszont jogos a kérdés, hogy miért zárolták a kártyáját.

dzsaszper 2010.07.13. 20:26:19

@Paal77: az 5% tényleg nem jön ki... ott a pont.

Xezs 2010.07.13. 20:33:15

Egyébként tényleg nevetséges az SMS-ben az a "Felh.hitelkeret" mert lehet felhasználható és felhasznált is. Jelen esetben én hajlamos vagyok hirtelendinek igazat adni, mert ha neki tényleg van ilyen hitelkártyája akkor csak tudja hogy mit jelent az az SMS.

@birca maxval: Pedig én hitelkártyával finanszírozom a havi fogyasztásom. Az persze más kérdés, hogy egy fillér kamatot sem fizetek, mert időre visszafizetem a tartozást. Biztonságosabbnak tartom így, mert a hitelkártyával végzett tranzakciókat sokkal jobban figyelik a banknál, mint a betéti kártyával végzetteket.

De mondjuk hogy félreértettelek és nem akartad a bankra kenni a felelősséget, ez esetben én kérek elnézést.

S1lver 2010.07.13. 20:35:56

@Xezs: hagyd, ezek ugysem ertik.

2010.07.13. 20:38:08

hitelkártyát én is használok alkalmanként (szűk hóvége, tudomisén), persze nem készpénzt veszek fel vele, mert az drága... de fizetni, majd visszatenni idejében, az nagyjából ingyen van...

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 20:53:06

@pazola:

Az életbiztosításról csak az ajánlatot kellett aláírni a hitel folyósításakor. A részletek csak napokkal később derültek ki. Volta orvosi vizsgálat, mely arra a következtetésre jutott, hogy szinte már de facto halott vagyok, így a lehető legmagasabb tarifa jött ki nálam az életbiztosításnál.

Bank: Raiffeisen.

halihalo 2010.07.13. 20:53:11

@:osbourne.: Kérlek, hogy ezt a marha nagy nyereményt havonta utald át nekem, ha neked úgysem számít! Rendben? Hová küldjem a számlaszámot?

halihalo 2010.07.13. 20:57:25

Sokszor mondják, hogy fenntartásokkal kell kezelni a különféle felmérések eredményeit. Nos, a fenti hozzászólások jó részéből azért látható, hogy legalább egy felmérés nagyon is igaz eredményt hozott: a magyarok pénzügyi kultúrája a béka segge alatt mérföldekkel. Az itteni primitív bankellenes hozzászólások is ezt mutatják.

halihalo 2010.07.13. 20:59:06

@Xezs: Ez a nagyobb figyelem igaz. Nekem is nem egyszer telefonon hívott a bank nagyobb összegű külföldi hitelkártyás fizetés után, hogy én voltam-e az. Normál bankkártyánál sosem tették még.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 20:59:13

@Xezs:

Én meg ezt nem látom jónak. Nem olyan nagy a fogyasztásom, hogy az utána kapott kamat miatt megérje az egész. Mondjuk költök havi 250-300 ezer forintot fogyasztásra. Ezért kapnék kb. havi 1 eurónyi kamatot, s még sokat mondtam. Ugye nem gondolod, hogy 1 euróért megéri nekem hitelkártyámmal fizetni, majd időben visszafizetni, hogy közben ezt a "hatalmas" hasznot elérjem a betéti számlámon? Komolytalan. Persze vannak nálam spórolósabb emberek, akik minden forint hasznot megragadnak, de én nem ilyen vagyok: havi pár ezer forint alatt az ujjamat sem mozdítom inkább. Ha mondjuk az egész hozna nekem minimum havi 10 ezer forintot pluszban, meggondolnám már, de így nem látom értelmét.

halihalo 2010.07.13. 21:07:23

@birca maxval: Neked is szívesen megadom a számlaszámom, ahová utalhatod azt az összeget, amiről szívesen lemondasz ezek szerint.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 21:11:52

@halihalo:

Miért utalnék neked bármit is?
Nem értettél meg: nekem ez az összeg túl kicsi ahhoz, hogy megszerzése érdekében bonyolult műveleteket végezzek. Az összegről ezért lemondok. Nem egy már meglévő összegről mondok le, hanem egy potenciális nyereségről. Nekem az időm és a nyugalmam értékesebb, mint havi pár száz forint.

halihalo 2010.07.13. 21:19:00

@birca maxval: Te írtad, hogy havi pár ezer neked nem számít, ezért írtam. Itt most már csak pár százat írsz... Hamarosan nullán leszel...

SiKom 2010.07.13. 21:27:47

Bírom ezt a "mindenkinél okosabb" vagyok hozzáállást.

Amikor devizahitelről van szó, mindenki elkezdi osztani az észt, hogy árfolyamkockázat.

Most meg (legalább nem mindenki) de itt veri virtuálisan az izéjét, hogy de a hitelkártya jó, csak ésszel kell használni.

Persze, ésszel kellene inkább élni, és várni 15 napot hó végéig, hogy megjöjjön a fizetés, inkább!

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.13. 21:29:35

@halihalo:

Konkrétan a hitelkártya-nemhasználat miatt havi párszáz potenciális nyereségről mondok le.

De ha több ezer lenne, akkor is lemondanék róla. Írtam, hogy a határ nálam havi 10 ezer körül van.

S1lver 2010.07.13. 21:55:27

@birca maxval: ha igaz a sztorid, akkor ritka nagy paraszt vagy es meg reklamozod is.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.13. 21:56:09

basszus otthon mindenki arra hasznalja a kartyat hogy elmenjen gy ATM-hez es vegyen ki penzt?
hat ennek sok ertelme van
havonta ha egyszer ATM-ezunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.13. 22:04:51

ja amugy en sem vagyok a hitelkartya hive van, es van mikor szukseg van ra
pl. kocsit csak azzal lehet berelni
de itt aztan jo sok fiatal belecsap a joba, oszt csinal olyan tartozast, hogy utana evekig fizeti

Ringlósztár 2010.07.13. 22:44:25

@hagyma:
Mi is: kivesszük a teljes fizetést.
1. Ezelőtt kb. 5 évvel a CIB jó bank volt, össze sem lehetett pl. az OTP, K&H branccsal hasonlítani, ma már a szolgáltatási minősége, a lehúzási próbálkozásai arra inspirálnak, hogy váltsak.
2. Hitelben lenni hülyeség, nekem is lelkesen emelte a CIB a hitelkertemet, amíg meg nem untam a havi 6-8000 forintos kamatköltséget és megszüntettem a hitelt, mert én is az egyik előttem szólóval értek egyet: akinek van pénze, nincs szüksége hitelre, akinek nincs pénze, annak életveszélyes hitelt felvenni.
oligarcha

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.13. 22:53:21

@Ringlósztár:
hat nem egeszen erre gondoltam:)
mi kartyaval fizetunk

hitelben lenni itt is nagy szopas
mi is debit kartyat hasznalunk 99 szazalekban
pedig dobnanak utanam 5-t holnap/ marmint creditbol/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.07.13. 22:58:38

na meg mindenki sekti a creditkartyas cegek nem jotekonysagi intezmenyek

a bankomnal meg minden ingyen van, a kartyahasznalat is
Ok a hitelkamatokbol elnek ahova tobbek kozott az en penzemet is kihelyezhetik

privateer 2010.07.14. 00:35:11

@Xezs: időben visszafizeted a tartozást... oké de könnyű beleesni a hibába. Értsd már meg.
Egy napot késel, és már vonják a kamatot rá.
Inkább ne legyünk minuszban

privateer 2010.07.14. 00:37:28

bár ha ügyes vagy akkor kiveszed azt a pénzt
forgatod
majd visszarakod
vársz pár napig, kiveszed ismét forgatod
úgy van értelme a hitel kereteknek. de ezt kevesen képesek megtenni

Xezs 2010.07.14. 01:52:15

@hagyma: Ne tudd meg, idehaza az emberek egyenesen zabálják a készpénzt. Mert nekik csak az a pénz, a plasztik nem. Az már el se jut a tudatukig, hogy a készpénz csak egy darab szar papír amivel bármikor kitörölhetem a seggem... De ha megkérdezed tőlük hogy miért pénz a készpénz akkor csak nyögnek hogy "hát mert pénz" aztán ennyivel el van intézve. A legnagyobb LOL az, amikor az ATM a bevásárlóközpont oldalába van telepítve, a hülye meg megy kivenni a kápét mert megy be vásárolni. Ne akard megérteni a miértet, rájöttem hogy jobb ha én sem akarom.

Nem viccből mondom hogy alapvető közgazdaságtant és pénzügyeket kellene tanítani már általánosban is.

Eric_Cartman 2010.07.14. 07:34:33

Az volt már, hogy az ilyenek miatt tart itt az ország ?
Csak ez most nem vicc.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2010.07.14. 09:27:34

Cib, a leggeCIBb. Na most már érted miért...

Uriah Heep 2010.07.14. 09:32:48

"...mert nehéz találni közel országot, hol annyi dús oly szomorún vagy oly nevetségesen bukott volna el, kivált újabb időkben, mint szegény anyaföldünkön! S ne gondoljuk, hogy mindég rendetlenségből vagy más egyéb okokbúl ered ezen természetlen elszegényülésünk, hanem egyenesen hitel híjábúl, mert a rendetlenség s pénzzel tudatlan bánás kísérője csak ezen hiányosságnak."

Széchenyi István - Hitel

renz 2010.07.14. 10:48:01

@Xezs: "Gondolkozz már kicsit, a hitelkártya (meg úgy a bankvilág) nem maga a nagybetűs SÁTÁN, ami lánccal veri alattvalóit és tüzes vassal égeti a talpukat."

Pedig dehogynem...

torma99 2010.07.14. 12:27:58

@Xezs: Hmm olvasgattam a hozzászólásaidat. A te esetedben érthető a hitelkártya, de sok embernél nem. Ugye ott az éves kártyadíj és már sokan írták, hogy a pénzük nem hoz akkora hozamot, hogy akár 1 forinttal is felette legyenek az éves díjnak.
Usában látok sok reklámot, ahol akár 5%-ot is visszaadnak a vásárlás értékéből (persze nem tudom milyen összegig). Na ez esetben ez megéri.
A készpénz imádókat én is messze elítélem, amiket leírtál egyetértek velük.
De! Azzal nem, hogy valaki primitív, mert nincs hitelkártyája. Sztem egy átlagos magyar embernek, mivel nincs akkora megtakarítása értelmetlen.
A pénzügyi kultúra hiánya ott kezdődik, hogy sokan nem tudják, hogy működnek az értékpapírok, a tőzsde, nincs nyesz, vagy tbsz számlájuk, ltp-jük. Na ezek már problémák, amik súlyos tüneteket mutatnak.

Emberünkhöz meg annyit, hogyha 650 a hitelkereted akkor kb 150 nettó jön a számládra. Tessék abból élére rakni a pénzt és összegyűjteni valamennyit és abból nyaralgatni, nem hitelből.
Ha nem messzebb viszi valaki mint prémium államkötvénybe teszi 5% reálhozamot érhet el kockázatmentesen...

Amúgy meg bankkártyások, webkártyások hajrá, talán egyszer nálunk is lesz mindenhol paypass terminál meg hasonló jóságok.

Xezs 2010.07.14. 12:37:21

@torma99: Ácsi, egy szóval sem mondtam, hogy akinek nincs hitelkártyája, az primitív. Ha ilyet tettem volna, az nagyképűség lett volna.

Csupán annyit mondtam, hogy az a primitív, aki nem akarja megérteni, hogy hogy működik egy adott termék és mereven elzárkózik még a megismerésétől is. Persze a félinformációk, demagógiák jöhetnek töménytelen mennyiségben, mert ugye arra jó ráharapni és terjeszteni. Ezt értem primitívség alatt.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.14. 12:47:38

@Xezs:

Én minden hónap elején odaadom feleségemnek a fizetésem 75 %-át, mert ő gazdálkodik belőle, meg megtakarítást is ő csinál. Mondtam neki: nem lenne egyszerűbb átutalni a te számládra a neten keresztül, s aztán majd veszel ki belőle, amikor kell. Ő: nem, vedd ki te, s add oda a készpénzben! Pedig nem is magyar.

birca maxval · http://maxval.co.nr 2010.07.14. 12:56:10

@Xezs:

Én tudom is, értem is a hitelkártyát, de mégsem kell. S csak véletlenül van egy hitelkártyám (AmericanExpress).

Elmondom honnan van. Elhatároztam 2008 végén, hogy tovább nem röhögtetem ki magamat ősrégi Samsung telefonommal (pedig annak idején 150 ezer forint kategóriájú volt újkorában), s egyébként is aktív zenehallgató lettem, s mivel nem akartam külön mp3-lejátszót, hát ez volt a második ok. Kinéztem magamnak egy minden szempontból megfelelő telefont, 190 ezer forintért. A boltban erre rákérdeznek, hogy részletre akarom-e megvenni. Miután megkérdeztem a feltételeket, eldöntöttem, hogy végülis nekem ez megéri, így igent mondtam. Erre mondták, hogy várakozzak 40 percet. Mondtam, oké, addig körülnézek a közeli könyvesboltban. Várakoztam, majd egy banki ügyintéző hívott és kérdezősködött. Aztán a bolt hívott vissza, hogy kérelmem pozitívan lett elbírálva, s fáradjak vissza átvenni a telefont. Aztán 1 hét múlva váratlanul beállít egy futár: átad egy csomagot, benne hitelkártya, mellette levél, hogy a hitelkérelmemhez adják és erre a kártyára legyek szíves havonta törleszteni. Megdöbbentem, amikor észleltem, hogy a papír szerint a hitelkeret nem a telefon ára, 190 ezer, hanem 1,3 millió. Rájöttem, hogy így próbálnak ügyfeleket toborozni, hogy a kért érték többszörösét adják. Ennyi. Egyébként sosem kértem volna banktól hitelkártyát.

Xezs 2010.07.14. 14:55:51

@birca maxval: És neked fáj hogy 1,3 misit kaptál? Viszket a hátad tőle, vagy ez miért olyan rossz?

liberálkonzervatív 2010.07.14. 15:29:11

@atpijkamo: mert nem lehet mindenhol kártyával fizetni, pl. lángosos a parton.

liberálkonzervatív 2010.07.14. 15:30:28

@B.J: velem is csak most fordult elő, egyszerű feledékenység

liberálkonzervatív 2010.07.14. 15:32:13

@:osbourne.: nekem nem kellett letétbe tennem semmit, régi ügyfélként kaptam a kártyát rajta a hitelkerettel.

liberálkonzervatív 2010.07.14. 15:47:51

@@nális coitus: látszik, hogy nincsenek gyerekeid, valamint másik kultúrkörből érkeztünk. No de semmi baj, még bízhatsz a reinkarnációban.

liberálkonzervatív 2010.07.14. 15:51:34

@hirtelendi: Helló, @geesix: lekötés nélküli, másfajta elbírálás alá eső és nem letéti fedezetű kártyám van, amelyen 1millió a hitelkeret (hangsúlyozom, nincs mögötte letét), amely összeget teljes egészében felhasználhatok. Csak végszükség esetére van nálam, és ez most az volt. Kár, hogy nem tudtam élni vele.

valinagyi 2010.07.14. 16:12:07

@privateer: Bocsi,nem pont neked akarok válaszolni,de sietek.
Egy dolgot nem értek.Nem olvassátok el a "panaszost"? A bank teljesen jogtalanul tiltotta le a bankkártyáját! Erről van szó! Ott áll két gyerekkel,és nem jut a pénzéhez? Nem kell itt mélyen boncolgatni,jó vagy nem a hitelkártya.Mindenkinek szíve (és pénztárcája) joga,használni akarja-e a hitelkártyáját vagy nem.Biztosan megvolt az oka,hogy kiváltotta. De MI EZ AZ ELJÁRÁS A BANK RÉSZÉRŐL? Ez érdekelne , nem a tökölés azon,kell-e a hitelkártya vagy nem.Neki volt,érvényes,és nem jutott a pénzéhez.
Erről van sz!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.07.14. 16:33:52

@liberálkonzervatív: "mert nem lehet mindenhol kártyával fizetni, pl. lángosos a parton."

Azt értem, hogy nem lehet mindenhol kártyával fizetni, pl. lángosos a parton. Ezt eddig ezt én is így tudtam.

Azt nem tudom, hogy mire mondod azt, hogy "mert". Biztos, hogy nekem akartad címezni a kommentedet?

SomethinWild 2010.07.14. 16:52:40

@Xezs: Sokmindenben igazad van, azonban a pénz-plasztikkártya párhuzamban nincs. Nem élünk abban a világban, ahol elég helyen elfogadnák a kártyát. lett légyen az debit- vagy hitelkártya. Csak egy példát mondok, ami engem nagyon meglepett: a Mekik nagy százalékában csk kápéval fizethetsz (Budapesten legalábbis). De ugyanígy jártam már moziban (Plaza, SZFvár) ahol szintén nem fogadnak el kártyát, stb. stb. Szép, utopikus világ, amikor nem kell már a papírpénz.

Xezs 2010.07.14. 22:17:07

@SomethinWild: Félreértesz. Nyilván vannak helyzetek ahol csak kp jöhet szóba, de sok ember ott is a kp-t erőlteti, ahol kártya is simán szóba jöhetne.

És nem bírják felfogni, hogy a banknál tárolt számlapénz (ami tulajdonképpen számítógépek belsejében tárolt adatok összessége) teljesen ugyanolyan értékű pénz, mint a papírpénz (de fordítva is igaz: pontosan annyira értéktelen, mint a papírpénz).

Csak ennek megértéséhez kell egy alapszintű pénzügyi ismeret. Ezt hiányolom az emberekből.

liberálkonzervatív 2010.07.15. 11:32:12

@atpijkamo: bocsi, lehet. Próbáltam helytállni a kommentezők hadával szemben, hogy megérthesse mindenki, mi a szemétség ebben az egészben. A hitelkeret az hitelkeret, a büntető kamat pedig azért jár, ha későn fizeted vissza a hitelt. A letiltás pedig akkor, ha megbízhatatlan fizető vagy, és jelentősen túlléped a keretet. Én egyiket sem tettem meg, a határidő nem járt le, hitelkeretem pedig bőségesen volt. Azóta felhívott a bank, és bocsánatot kért, mert belső elszámolási rendszerükben hibásan voltam nyilvántartva, megfeledkeztek az előző havi befizetésemről.

Xezs 2010.07.15. 18:36:12

@liberálkonzervatív: Az a baj, hogy te is azok közé tartozol akik szeretnek az emberek érzéseire játszani.

Miért kell az egyébként szerződésben megfogalmazott kamatkondíciót büntetőkamatnak nevezni? Így van benne a szerződésben?

Ez demamgóg és megtévesztő megnevezése egy szerződési elemnek (amit a kedves ügyfél alá is írt).

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.07.15. 22:28:14

Nem értem. Nekem is CIB hitelkártyám van, minden hónap végén 0-ra viszem, így soha nem fizettem kamatot. Mivel az egészségpénztárukba is beléptem, a kártyadíj 0 Ft minden évben. Van egy havi 250 Ft-os díja, viszont 1%-ot visszatérítenek (küldföldi használat után 3%), ami máris több mint 250 Ft havonta. Vagyis a bank fizet nekem, mert van hitelkártyám.

Ezen kívül amikor beléptem a Cibhez, volt egy akciójuk, hogy 10ezer forintot írtak jóvá, ha adok beszedési megbízást meg oda megy a fizetés. Azóta is pluszban vagyok a havidíjak ellenére is.

weirdo 2010.07.17. 11:25:31

Vettem a múltkor egy mosógépet, 8x HUF-ért, de ha Aura kártyával fizetek, akkor 20 %-kal olcsóbb. Hívom a központot, mondom, ha én ezt benyelem, kifizetem az éves kártyadíjat (mert azt kell), majd 45 vagy hány napon belül nullázom magam, akor megvan a cucc 12-13KHUF-fal olcsóbban? Aha, mondja a csaj. Én: De ez maguknak miért üzlet? Mert nem fizet mindenki időre. Na, így vettem gépet olcsóbban, most vagy egy 150-es kártyám, ha le akarom mondani, van egy évem rá és akkor nincsen még egy újabb kártyadíj. Ésszel, emberek!

dzsaszper 2010.07.19. 16:42:33

@Karbonade: ez a te oldaladról rendben is van.
Az egészben viszont rendszerszinten az a gáz, hogy a kártyás vásárlásokért olyan magas díjakat szednek az eladói oldaltól, hogy abból ezt nevetve kifizetik.

Na épp emiatt gondolom azt, hogy a szociális stíllusú bolthálózaté a jövő,.. kihagyva a bankokat és a multikat.
süti beállítások módosítása