Attila 5 év hűség után megtudta, mennyivel kellemetlenebb a biztosítónak, amikor neki kellene fizetnie. Az Allianz közel másfél hónap "mérlegelés" után 90 ezer forintra becsülte a villámmal kivégzett félmilliós számítógépparkját:
Az első kapcsolatom a biztosítóval úgy jó 5 éve kezdődött. Akkor egy kocsi kötelező és casco biztosítását bíztam rájuk. Majd az évek folyamán ezekhez hozzájött még egy kocsi kötelezője és cascoja, magánnyugdíjpénztár sajátom, illetve páromé, hitelkártya, megtakarításos életbiztosítás, illetve egy otthon biztosítás. Egész eddig elégedett voltam velük (mindig csak nekem kellett fizetnem eddig, ez alól kivétel egy szélvédő csere, egy kavics miatt). Mindig fizethettem időben, Ők ennek örültek. Eljött 2010. augusztus 13-a, mikor Nagypáliban ahol lakunk elég csúnya viharok voltak. Egyik szomszédos ház kéményébe bele is csapott a villám (és még több közeli becsapódás volt). Ennek köszönhetően, szakvélemények szerint is született közel fél milliós károm (akkori áron több mint félmillió forint, de ha újra kellene vennem most…). Mindennek rendje módja szerint bejelentettem 2 munkanapon belül, 1 hét múlva szállítottam nekik a szakvéleményt. Majd vártam…vártam és vártam…
Közben a helyiek segítségével (zalaegerszegi kirendeltség) próbáltam megsiettetni a dolgot, hogy szükségem lenne az elromlott eszközök pótlására legyenek szívesek sietni (próbáltak is, vajmi kevés sikerrel). Több szomszédomnál is voltak károk, volt ahol már a biztosító (más biztosító) fizetett is. Mikor egyik szomszédomba jöttek ki (Allianz-os Ő is), úgy tudtuk (elvileg a zalaegerszegi iroda is), hogy hozzám is jönni fog. Ennek rendje módja szerint minden össze volt szedve a szemlére stb. Mikor nálam megállt a szakértő, én is kimentem, és köszöntöttem, erre közölte, hogy hozzám nem jöhet, mivel csak a szomszédom „hibajegyét” kapta meg. Na akkor kicsit bedurrantam, felhívtam őket, helyi irodát is, illetve a központi számot is. Megmondtam, ha nem szedik össze magukat, akkor viszem az összes szolgáltatást (életbiztosításos megtakarítást persze nem tudom…) tőlük, ilyen kedvezményt más biztosító is ad.
Erre egy hétre nagy nehezen „döntöttek”, Győrben szakértettek (ekkor már 1 hónapja történt a kár). Kb. fél milliós kárra kifizettek 90.000Ft-ot. Egy kedves levélben tudatták, hogy sajnálják a káromat, Győrben „szakértettek”, és az eredmény az, hogy egy 2 évvel ezelőtt közel 400k-ba kerülő notebook, mellyel most egy kategóriás notebook (főleg kijelző méretet nézve, és nekem fontos a fejlesztések miatt) 300.000 forint felett kapható, plusz egy gép javítatása, plusz egy digitális 5.1-es hangrendszer és gigabites switch szerintük 90.000 Ft-t ér.
Kérdem én, miért fizetem a biztosítást? Több százezer forintot fizet be a családom minden évben az Allianz-nak, és ehhez képest a hozzáállásuk kiábrándító. Hozzáteszem, a szomszédba érkező kárszakértő teljesen korrekt módon intézte a dolgot, az ottani kárnak nagyjából 80%-át kifizette. Azt is megértem, hogy nem fizetik ki az újkori árát, de ez kicsit aránytalan amit velünk műveltek, és mint olyan ügyféllel, aki nem csak ezt az egy szolgáltatásukat, hanem összesen vagy 8at igénybe vesz. Ügyfélmegtartás...
Jelen pillanatban ott tart az ügy, hogy panaszbejelentést tettem náluk az aránytalanságra, illetve az időre való tekintettel. Természetesen a PSZÁF-hez is a mai nappal benyújtom a (tegnapig hagytam határidőt nekik a kérdés letisztázására a panasz benyújtása után) kérelmet, hogy vizsgálják ki az ügyet. Ezentúl, még pár fórumon megjelenik ez a kérdés, illetve ügyvédekkel is beszéltem már a kérdésről, hisz nekem többek közt munkaeszköz a notebook, melyet egyelőre nem tudtam pótolni (bocsánat, nincs több százezer forintom egyből venni másikat). Engem megkötbéreznek az ügyfeleim (joggal) a késedelemért (határidőim vannak), akkor ezt valakinek ki kell fizesse.
Mint a reklámban: „Egy jó tanács”: Ne köss üzletet az Allianzzal.
Üdvözlettel:
Egy kiábrándult ügyfél, rossz szájízzel
Attila
Az utolsó 100 komment: