Tékozló Homár

Villámkár az Allianznál

2010.09.23. 13:33 | jackyll | 129 komment

Attila 5 év hűség után megtudta, mennyivel kellemetlenebb a biztosítónak, amikor neki kellene fizetnie. Az Allianz közel másfél hónap "mérlegelés" után 90 ezer forintra becsülte a villámmal kivégzett félmilliós számítógépparkját:

Az első kapcsolatom a biztosítóval úgy jó 5 éve kezdődött. Akkor egy kocsi kötelező és casco biztosítását bíztam rájuk. Majd az évek folyamán ezekhez hozzájött még egy kocsi kötelezője és cascoja, magánnyugdíjpénztár sajátom, illetve páromé, hitelkártya, megtakarításos életbiztosítás, illetve egy otthon biztosítás. Egész eddig elégedett voltam velük (mindig csak nekem kellett fizetnem eddig, ez alól kivétel egy szélvédő csere, egy kavics miatt). Mindig fizethettem időben, Ők ennek örültek. Eljött 2010. augusztus 13-a, mikor Nagypáliban ahol lakunk elég csúnya viharok voltak. Egyik szomszédos ház kéményébe bele is csapott a villám (és még több közeli becsapódás volt). Ennek köszönhetően, szakvélemények szerint is született közel fél milliós károm (akkori áron több mint félmillió forint, de ha újra kellene vennem most…). Mindennek rendje módja szerint bejelentettem 2 munkanapon belül, 1 hét múlva szállítottam nekik a szakvéleményt. Majd vártam…vártam és vártam…
 

Közben a helyiek segítségével (zalaegerszegi kirendeltség) próbáltam megsiettetni a dolgot, hogy szükségem lenne az elromlott eszközök pótlására legyenek szívesek sietni (próbáltak is, vajmi kevés sikerrel). Több szomszédomnál is voltak károk, volt ahol már a biztosító (más biztosító) fizetett is. Mikor egyik szomszédomba jöttek ki (Allianz-os Ő is), úgy tudtuk (elvileg a zalaegerszegi iroda is), hogy hozzám is jönni fog. Ennek rendje módja szerint minden össze volt szedve a szemlére stb. Mikor nálam megállt a szakértő, én is kimentem, és köszöntöttem, erre közölte, hogy hozzám nem jöhet, mivel csak a szomszédom „hibajegyét” kapta meg. Na akkor kicsit bedurrantam, felhívtam őket, helyi irodát is, illetve a központi számot is. Megmondtam, ha nem szedik össze magukat, akkor viszem az összes szolgáltatást (életbiztosításos megtakarítást persze nem tudom…) tőlük, ilyen kedvezményt más biztosító is ad.

Erre egy hétre nagy nehezen „döntöttek”, Győrben szakértettek (ekkor már 1 hónapja történt a kár). Kb. fél milliós kárra kifizettek 90.000Ft-ot. Egy kedves levélben tudatták, hogy sajnálják a káromat, Győrben „szakértettek”, és az eredmény az, hogy egy 2 évvel ezelőtt közel 400k-ba kerülő notebook, mellyel most egy kategóriás notebook (főleg kijelző méretet nézve, és nekem fontos a fejlesztések miatt) 300.000 forint felett kapható, plusz egy gép javítatása, plusz egy digitális 5.1-es hangrendszer és gigabites switch  szerintük 90.000 Ft-t ér.

Kérdem én, miért fizetem a biztosítást? Több százezer forintot fizet be a családom minden évben az Allianz-nak, és ehhez képest a hozzáállásuk  kiábrándító. Hozzáteszem, a szomszédba érkező kárszakértő teljesen korrekt módon intézte a dolgot, az ottani kárnak nagyjából 80%-át kifizette. Azt is megértem, hogy nem fizetik ki az újkori árát, de ez kicsit aránytalan amit velünk műveltek, és mint olyan ügyféllel, aki nem csak ezt az egy szolgáltatásukat, hanem összesen vagy 8at igénybe vesz. Ügyfélmegtartás...

Jelen pillanatban ott tart az ügy, hogy panaszbejelentést tettem náluk az aránytalanságra, illetve az időre való tekintettel. Természetesen a PSZÁF-hez is a mai nappal benyújtom a (tegnapig hagytam határidőt nekik a kérdés letisztázására a panasz benyújtása után) kérelmet, hogy vizsgálják ki az ügyet. Ezentúl, még pár fórumon megjelenik ez a kérdés, illetve ügyvédekkel is beszéltem már a kérdésről, hisz nekem többek közt munkaeszköz a notebook, melyet egyelőre nem tudtam pótolni (bocsánat, nincs több százezer forintom egyből venni másikat). Engem megkötbéreznek az ügyfeleim (joggal) a késedelemért (határidőim vannak), akkor ezt valakinek ki kell fizesse.

Mint a reklámban: „Egy  jó tanács”: Ne köss üzletet az Allianzzal.

Üdvözlettel:
Egy kiábrándult ügyfél, rossz szájízzel
Attila

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sanyi 2010.09.23. 14:14:34

@szita szita péntek: Ok. Ha csak otthon dolgozik, akkor tenyleg ertelmetlen, ennyi penzert mar rendes xeonos munkallomast lehet venni.
Ha utazik is, akkor van ertelme. Nem tudjuk itt mi a helyzet, legalabbis nekem nem jott le.

AtSi 2010.09.23. 14:17:54

Van szünetmentes, van villámvédős elosztó. A probléma a másodlagos hatás, mely a nagyon közelben lecsapott villámlás esetén a vezetékekben keletkező többlet feszültség. Ez tette tönkre a notebookot, illetve a switchet, és a másik gépet is (utp kábel rula). Az 5.1 a gépen keresztül kapta a pluszt...
Másrészről fejlesztésekhez kell a notebook, amihez fontos a mobilitás, de a nagy teljesítmény és nagy felbontás is...

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.09.23. 14:18:09

Egyébként, ha munkaeszköz a nótbúklaptop, akkor nem lehet szocpolitikára újat venni?

Istyum 2010.09.23. 14:19:54

múltkor a groupama, most az allianz, lassan nem marad olyan biztosító, amiben az ember bízhatna...

borso 2010.09.23. 14:23:15

az új érték biztosítás azt jelenti, hogy bármennyibe került a sérült dolog az új kori árát kell a biztosítónak megfizetnie. azaz ha a 400-as laptop ma 200 akkor annyit fizet.

Zorro2007 2010.09.23. 14:23:55

A sok okosnak mondanám, aki a villámvédö gebaszokkal jön, hogy a 20-30.000 Amperes villám mindenen átmegy. Föleg az ilyen villámvédökön...Ekkora ampernek már a magneses tere (és a generált veszültség) is tönkretesz minden elektromos berendezést, nemhogy egy laptopot...kit érdekel mekkora laptopja van a posztolónak. Belevágott a villám a biztosító meg jó szokás szerint szarik fizetni, erröl kellene beszélgetni...

netkutya 2010.09.23. 14:24:01

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
valóban.... ez még így nem volt meg!

dél van 2010.09.23. 14:27:14

Egyébként szolgáltatót,szolgáltatást nem a marketingja alapján kell választani.

lukit 2010.09.23. 14:28:42

Jellemző erre a csürhére:

"Minek neki 400k-s laptop, ha van 100k-ért?"
"Minek neki egyáltalán laptop?"
"Biztosítási csalás!"

Gratula.

Nanemá 2010.09.23. 14:41:38

@netkutya: B+, írd már be a Gugliba: "villámvédő elosztó". segítek: 52 700 találat. Tehát nem biztos, hogy nem te vagy a hülye.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.23. 14:54:10

@Dr Jozef Vengloš: 100%-ig semmi nem véd. Atomtámadás ellen meg még az sem véd.

De a ssemminél jobb.

@lukit: Na írj valami értelmeset :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.23. 14:57:34

@dél van: Ja. Nekem olyan villámszolgáltatóm van, hogy neem csap belém a villám :D

HShoe 2010.09.23. 14:58:51

2 hónapja volt egy villámkárom, lcd tv, o-play és linux router bánta. Lassan de mindent kifizettek, olyan áron hogy tudom pótolni az eszközöket. Nem értek az áramhoz ugyan de az oszlopon lévő egyik fázisba vágott bele a villám, különböző helyiségekben voltak az eszközök, de mindegy ugyanazon a fázison. MINDEGYIK MÖGÖTT VOLT túlfeszvédő elosztó. Pont nem ért egyik se semmit. Az eszközök egyébként csak részben sérültek. TV,Oplay hdmi csatolója, linux mindkét lan-ja. A villám egy vicces és kiszámíthatatlan dolog.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 14:59:11

@ColT:
Én is mindig elzárom a villámat a fiókba.
Ezért nem csap belém.

netkutya 2010.09.23. 15:03:50

@Nanemá:
Beírtam és 68000 pontosan, de külön külön, szóval villámvédő vagy elosztó, ne csak a számot nézd hanem olvass bele, egy ilyen szókapcsolatot említ, az meg szintén fórum...... a hülyeséget meg vállalom-e bizonyítás nélkül is!

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2010.09.23. 15:05:08

Hmmm, milyen munkahely az ahol munkaeszköz az 5.1 hangrendszer
és a gigabites switch?

HShoe 2010.09.23. 15:06:04

Ja és lelkileg is sérültem mer' akkorát szólt majnem' becsokiztam :)

HShoe 2010.09.23. 15:07:25

@netkutya: a gigás switch nem luxus hanem közmű manapság. Az 5.1 hangrendszert az meg csak ott vót'

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 15:07:53

@ArnoldBácsi:
Én is szoktam a poszttolót ekézni, neked Arnold bácsi annyi eszed sincs mint a poszttolónak

Bocs hogy kiemeltem és hosszan irtam

AtSi 2010.09.23. 15:09:53

Családi vállalkozás, ahol mindkettő megtalálható (mert talán ott is lakik)?

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 15:13:14

@szita szita péntek:
Aha és ja!
Mondok egy párat, belső berendező, épitész, zeneszerző , villamos hálózattervező, formatervező

De nekem mint egyik foglalkozásom ezermester, párszor jó lett volna ha hurcolhattam volna a laptopom a klienshez

netkutya 2010.09.23. 15:13:28

@HShoe: nem Én mondtam hanem "Minden ingyen" a másik válasz erre gomb lesz az

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 15:17:40

@lukit:
Ugye?
és még szét is offolják a posztot. Hiába intem én is őket, nem hallgatnak rám
Különösen az az apitjankó meg az a Sün, meg az emiel vagy kik
Ezek egész nap csak offolni járnak ide

HShoe 2010.09.23. 15:17:48

@netkutya: sorry, dolgozik bennem az influenza

Kicsi Kacsa 2010.09.23. 15:18:25

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):

-Téged miért sitteltek le?
-Mert a Józsiba belecsapott a villám.
-Ezért lesitteltek?
-Igen, mert a nyele a kezemben volt.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 15:27:51

@horex:
Ezt meg kell cáfolnom!
A műviagrás posztnál pl teljesen autentikus, szakmailag alátámasztott hozzászólásaim voltak.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 15:29:02

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Ne tetézzd-ne tetézzd Sün!
Rádküldök egy Tóruszt, oszt a bika erődtöl még a medve is vinnyogva fog menekülni az erdőböl

Ez nem lenne baj, de te kinodban majd a földet döfönyézheted pár óra után

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 15:30:14

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Természetesen te egy igazodási pont vagy a kommentek és a dél kapcsán

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 15:35:07

@horex:
De mit csináljak én egy tórusszal?

"A tórusz egy forgástest, amely egy körlemezt egy vele komplanáris tengely körül elforgatva generálható. Tórusz alakú például a hulahop karika és a kerékpár belsőgumi."

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.23. 15:35:43

@Sanyi: Nem olyan, mint a férfi hölgy, az tuti :)

labi 2010.09.23. 15:38:23

Hát igen, a számgép az egy szopás értékvesztésügyileg... Én gépem is mikurvadrága volt 6 évvel ezelőtt amikor megvettem, oszt most kb egy zacskó ropit nem kapnék érte...

Ha létezne olyan számgép biztosítás ami újértéken térít, akkor én vágnám bele a villámat most azonnal. :)

Taurusz 2010.09.23. 15:45:42

@labi: Adok érte két zacskó ropit!

A villámvédő tényleg nem sokat ér. Gondoljatok bele, mekkora magasságból csap le a levegőn keresztül. És majd az kezedben elférő vacak fogja meg. Ja...

2010.09.23. 15:47:09

nemrég villámcsapta a routeremet. Visszavittem garanciába, és ők nem kérdezték mitől ment tönkre, én meg nem mondtam.
Kaptam egy újat.
A laptopom túlélte, mert nem volt bedugva... azért laptop :) De ha be lett volna, akkor a 3 éves laptopomon még lett volna garancia kiterjesztés, és azt is javították volna ingyen...

Szarazkoro 2010.09.23. 15:50:13

@Douggut: ott a pont. Posztolo nem igazi falusi/varosi :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 15:51:02

@labi:
Én fissen hullott almát tudnék felajánlani érte!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.23. 15:56:50

@Azreel: A magyar szervizek, képviseletek hozzáállását figyelembe véve, ne legyél ebben olyan biztos ;)

Kicsi Kacsa 2010.09.23. 15:57:05

Villámkár az, amit a biztosító villámgyorsan felmér és kifizet, nem? :))

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 15:59:05

@Kicsi Kacsa: nem, az a villámkártérítés
a villámkár az, ami rohadt gyorsan keletkezik

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 16:00:16

Abakuszt kell használni, abba nem csap bele a mennykő!

joetaylor 2010.09.23. 16:01:07

A normális túlfeszültség védő a mágneses tér változását figyeli és ennek függvényében választ le a hálózatról. Persze egy ilyen készülék csak kézi raklapemelővel mozgatható és meg van határozva, hogy hány lekapcsolást tud véghezvinni /3-10/. Persze nem olcsó az ára sem. Nem csak le kell kapcsolnia hanem elegendő távolságot kell létrehozni a hálózat két pontja között, hogy ne húzzon át a nagy feszülség. Szóval az Aldis elosztó nem sokat ér.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 16:03:32

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Jaaj Sün!
Farokgyűrű magyarul , de disztingváltak
:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 16:07:03

@horex:
és mutatok egy példát, nyilván 486-os gépen nem lehet megtervezni ilyet

www.youtube.com/watch?v=TVXysDlJrMY

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2010.09.23. 16:08:10

@horex:
Farokgyűrűűűűűűű?
Az űrgyűrűfüttyöt ismerem, de ezt nem én!
Mire jó?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 16:13:49

@horex: már miért ne lehetne?
max. a renderelés tovább tart. 286-oson is láttam műszaki tervezést.

Frucsasz 2010.09.23. 16:14:56

Jaj ne már, de szánalmas hozzászólások. Kit érdekel, miért van neki 400k-s laptopja. Mi közünk van hozzá, hogy ki mennyiért vesz laptopot, milyen szempontok alapján, és mire használja. Nem a laptopról szólt a poszt, hanem arról, hogy az ügyfél fizetett egy szolgáltatásért (biztosítás), és most a szolgáltató szórakozik vele. Senkinek semmi köze hozzá, hogy mi és miért ment tönkre, a lényeg, hogy tönkrement. Ha a biztosításban van villámkár is, akkor igenis fizessen a biztosító, és arányosan.

Frucsasz 2010.09.23. 16:20:06

@atpijkamo: kit érdekel, hogy neked mik a preferenciáid notebook/asztali gép terén? A poszt nem arról szólt, hogy milyen laptopja van a posztolónak. Semmi közünk hozzá, hogy mennyiért vette, milyen szempontok alapján, mit tud az a gép, mire van szüksége. Ő azt megvette, az övé volt, a biztosítás fedezné a villámkárt, de a biztosító mégse fizet megfelelő arányban. Ennyi.
Nehogy már a biztosító döntse el helyettem, hogy milyen tudású, minőségű gépre van szükségem... A posztolónak egy adott gépe volt, ugyanolyat szeretne ismét, fel van mérve, hogy az ma mennyibe kerül. Ne ajánlgasson helyette senki neki mást, csak mert az olcsóbb.

Ne a posztoló legyen a hülye, amiért elvárja, hogy megfelelő módon kártalanítsák...

Frucsasz 2010.09.23. 16:21:57

hopp. meglett az eltűnt hozzászólásom is... akkor bocs a duplázásért.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 16:26:34

@Frucsasz, az őzikelány: "Semmi közünk hozzá, hogy mennyiért vette"

Így igaz. Úgyhogy ne emlegesse, hogy hajdanában néccázé vette.

Káronszerzés tilalma: A károsultat a kár nettó értéke illeti meg.

AtSi 2010.09.23. 16:31:18

@atpijkamo: A baj az hogy a kár nettó értékét sem közelíti meg a kifizetett kártérítés (még ahhoz is aránytalanul nagy a különbség)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 16:33:18

@AtSi: Szerinte félmillió a kára, olvasd el figyelemsen. "Kb. fél milliós kárra"

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 16:42:35

@Sün‼ (vuvuzela-őstermelő):
Mint a madarakat meggyűrüznek, oszt az uj sünlány tuggya kinek az almábol gyöttél
/alma nem gyümölcs ebben a kontexusban/
Bocs hogy kiemeltem

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 16:46:10

@xaba99:
286???
Renderelsz rajta , ja!
Még a Word se ment rajta 3.11 WIN alatt
Hosszu mp-eket kellett várni mere megjelent a karakter
286-ra meg a mai WIN-ek nem mennek fel
a WIN'98 se talán

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 16:47:49

@atpijkamo: Lehet dolgozni akar rajta. Legszívesebben én is vennék, csak momentán nincs rá keret.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 16:52:08

Tojást akartam sütni, nem lelem a kedvenc lábosom. Asszonyt felhívom, hova tette. Odaégetett benne valamit, és kidobta. Basszameg. :)

Kérem sürgős kártalanításomat, és addig is egy kölcsön lábost.

Tomasz_a_gozmozdony 2010.09.23. 16:55:11

@Azreel: olvasd el a garancialevelet. Ha villamkarra ervenyes akkor arra is ervenyes ha leboritod egy uveg sorrel. Szal eleg nagy marhasagot mondtal megint.

Frucsasz 2010.09.23. 16:55:54

@atpijkamo: ez rendben is van (és szerintem se emlegesse). De gondolom a szakértői jelentés arra is kiterjedt, mennyi ez a nettó kár. Kihozták igazoltan a félmilkás kárt. Tök mindegy, hogy ez miből áll össze, van benne laptoptól asztali gépen át hangszettig minden. Nehogy már a nettó kár 90 ezer legyen.

A posztoló meg feleslegesen fejtegeti itt nekünk, hogy mennyiért és miért vette a gépét és most mennyibe kerül, elég lett volna egy összesítést írnia, hogy a szakértői nettó kár öccá.

cnt 2010.09.23. 16:56:23

Vessetek meg b+

elegem van ebből a szemléletből, miért kell azzal foglalkozni, hogy minek neki 400k-s laptop? Nekem 240k+áfás van. Ettől érzem jól magam, ha akarom erre (vagy e mellé) verem ki. [És azért kell a teljesítmény, mert virtuális gépeket futtatok, és azért kell a jó minőség, meg a világgarancia, mert (szerencsére) néha jut külföldi munka.]

A baj a biztosítás és a szívás körül van.

Miért kell azzal foglalkozni, hogy kinek milyen és mekkora? Annyira magyar itt mindenki (aki nem úgy --> tökéletesen) gondolkodik erről a témáról, mint én.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 16:57:16

@hüjehalyó: Ennek magyarázhatod. Múltkor leírta a paramétereit. Hát imre hozzá képest lófánfütyülő antal.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 16:58:33

@cnt: "Annyira magyar itt mindenki (aki nem úgy --> tökéletesen) gondolkodik erről a témáról, mint én. "

Ezt a mondatot én nem értem. Mit akartál vele kifejezni? Hogy nem vagy magyar? Talán..

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 17:00:22

@atpijkamo: Azért egy hajdanában néccázas laptopot most megkapsz ötvenért. Attól függ, mikor hajdanában vette. Meg 5-6 éve a néccáz sem annyit jelentett, mint most. De attól az neked még a te drágaszép kurvadrága laptopod, nem egy filléres ócskavas. Az emberek ilyenek.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 17:04:57

@atpijkamo: Jól megkaptad végre az offolásaidért
:)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.09.23. 17:05:16

@horex: volt dos-os 3d-s tervezőprogram.
ezen kívül pont az említett win3.11-et használtam 286-oson, word6-tal és excel5-tel.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 17:12:00

@Frucsasz, az őzikelány: "Kihozták igazoltan a félmilkás kárt."

Olvasd el gondosabban! Ez az az öszeg amit ő évekkel ezelőtt fizetett, ő maga tartja ennyire a kárt. A biztosító kárszakértője szerint kilencven. Na most az 5.1 hangrendszer 2-5 ezer a teszkóban, az öt portos új gigás switch nyolcezer, használt WXGA notebook 80 alatt. Úgyhogy 90-ből szűken, de kijön.

Na most a biztosítónak eleve nem hiszek, veszekedni kell velük, biztos ki lehet beőlük verni 100 fölött valamennyit, de 500-hoz közelit a káronszerzés tilalma miatt ne várjon.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 17:12:12

@horex: @atpijkamo: Nincs kölcsön egy lábosotok? Olyan kis alakú, nyeles, tojássütésre való...

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 17:18:45

@enamel: Értem én, hogy ez nagyon fáj, de bele kell törődni, hogy a számítástechnikai cuccok exponenciálisan veszítenek az értékükből. Pont a drága cuccok veszítik a legtöbbet.

www.mobilport.hu/laptop_tesztek/20071207/dell_latitude_d620_-_a_szurke_eminencias/

Tesztalanyunk tavaly márciusban volt újdonság, közel félmilliós áron jelent meg. És manapság, egy negyedév híján 2 év múlva még mindig kapható. Igaz, közben kicsit lement az ára, de nem annyira, hogy én, mint magánember meg tudjam venni. Hiszen az újonnan még mindig 400.000 Ft körül van.

Ugyanez most bruttó 77500 Ft.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 17:28:13

@enamel: Lágytojás, rántotta vagy tükörtojás? Az utóbbi kettőhöz ezt használd. Ez teflonos (onnan lehet tudni, hogy oda van írva), úgyhogy nehezebben ég le. Ne kapard, mert a teflon nem egészséges.

\__________/=====D
. t e f l o n .

"Can't Stop The Signal..." 2010.09.23. 17:32:23

www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15838
"10.000 Euro warranty on connected equipment "
kb 5000 forint és nem kell a biztosítónak fizetni.....

Átvitel honvéd 2010.09.23. 17:33:21

Allianz pár éve gyorsan, ellenben biztosan zötyög lefelé a lejtőn... nem csodálkozom... Sok sikert az érdekérvényesítéshez, rájuk fér...

mrzigi 2010.09.23. 17:34:02

@Sanyi:
"Amugy tenyleg a tuti megoldas az UPS es akkor meg megy is a dolog tovabb. "

Ez most ugye a vicc kategória volt ?!??

Láttál te már villámot fogott UPS-t?
Az még kérlek szépen FEL IS ROBBAN !

És persze át is megy rajta a gépbe.
Ott pedig nem fogja meg a táp, átég rajta.

Alaplap, wincsi legérzékenyebb, ezek tutira azonnal gajra mennek.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 17:40:28

@"Can't Stop The Signal...": Ott a pont. Aki fél a villámtól használjon ilyet. Erre találták ki.

@mrzigi: "Az még kérlek szépen FEL IS ROBBAN !"

Na, ma is érdemes volt felkelnem.

Az elmúlt tíz évben három villámsújtotta gépet láttam. Egyszerűen nem indulnak el, látható égésnyomokat nem látni, csak megzakkant az alaplap, mert antenna ment onnan a tetőre. Vincsit lehet tovább használni.

enamel (törölt) · http://trollparadicsom.blog.hu 2010.09.23. 17:40:53

@atpijkamo: Kösz, igazán nagylelkű vagy. Közben rájöttem, hogy a biokaják azért drágák, mert kurvaszar ízük van, és két falat után úgyis elmegy az étvágyad.

Taurusz 2010.09.23. 18:22:51

@atpijkamo: Az max. a másodlagos hatás volt. Tudod mekkora áramerősség van egy villámban? Nem egy vacak 2 mm-es nyáklapot, egy fát szétéget.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.09.23. 19:00:37

@Taurusz: Villámhárító. Nagy találmány. Attól nem véd meg, hogy el ne durranjon az érzékeny műszaki berendezés, de az az áram, ami a fát szétégetné, a földbe megy le.

Hát ha a villámhárító, és a földelés közé bekötök egy UPS-t... Hát nem tudom. Az biztos, hogy rommáég, az akkuja talán szétolvad, de nehezen tudom elképzelni a fölrobbanást.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 19:04:38

@enamel:
Olyan csak egy valakinek van!

ÉrtEDE?

Taurusz 2010.09.23. 19:07:52

@atpijkamo: Én már láttam felrobbant csengőreduktort. És az a hülye villám nem tudta, hogy van villámhárító, mellécsapott. Van ilyen.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.09.23. 19:09:31

@xaba99:
Persze nem kétlem amit mondasz, de nehezen hihető, mert nem látom
Egy 1000-es adatbázis indexlése negyed órákig tartott 286-on
Bár a renderhez nem értek, de nehezen képzelhető el ésszerű időhatárok alatt

igazságos 2010.09.23. 20:20:58

Az volt már, hogy idióta posztoló minek internetezett viharban? Nincs neki olyan lekapcsolható, blokkoló többdarabos konnektorja?

Mi is Allianz ügyfél vagyunk, nálunk ez úgy volt, hogy felhívtuk őket, kértünk egy számítástechnikai cégtől villámkárra papírt, és miután megvettük az eszközt, elküldtük a számlát nekik, és kifizették. Mindezt két hét alatt.

Geitenbeffer_ 2010.09.23. 21:08:33

@HShoe: melyik cég fizetett? Allianz, vagy egy másik?

Megdobbent 2010.09.24. 03:54:48

Az en villam meg a fiokban van, hogy ne csapkodjon. Allianz egy rakas szar eszerint, 1/5 aron teriteni valamit kicsit huzos, ilyen alapon nekem is lehet kohogni a suskat 10-20 evig, egy szazrugost adok, ha esetleg totalkaros lesz a kocsi vagy valami.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.24. 08:48:12

amikor lakásbiztosítást kötsz akkor közölni kéne hogy félmillás gépparkod is van ám otthon. ja hogy akkor többe lenne a biztosítás díj? kéremszépen...

illetve miért nincs legalább túlfeszvédőd, ha ilyen cuccokkal dolgozol?

illetve ha szar az idő, villámlik rendesen akkor miért a konnektorból notebookozol, amikor tudod hogy nincs villámvédelmed?

a 400E-s notebook 2 év alatt már csak 150-et ha ér. senkit nem érdekel hogy egy ugyanolyan kategóriájút most mennyiért lehet kapni.

Layosh 2010.09.24. 08:52:51

@Zorro2007: Amperes villám, ezen hangosan röhögtem, köszi a jól induló napot, sok ilyen butaságot még mára :DDDD

Toto27 2010.09.24. 09:07:28

Én is anno 350eFt-ért vettem (fiatal fejjel), notebook-ot amit most pár év után el sem lehetne adni...

Egyébként én is mérnök vagyok, de egyrészt dolgozni képtelenség ilyen kis szarokon, ha pedig vinnem kell tervet valahova, akkor inkább viszem az A0-ás tervet amire helyben a munkás is firkálhat...

Egyébként manapság kitaláltak már mérnököknek olyan file-formátumot, amit egy olcsó kis notebook-on is lehet nézegetni és pár vonalat rászerkeszteni.

Na de tök mindegy, mindenki azt vesz amit akar, és én pedig nem tudhatom hogy azt mire akarja használni, de azt tudom, hogy ha ma veszek egy számítástechnikai eszközt az 1-2 év múlva szart se ér..

igazságos 2010.09.24. 09:58:31

@Hurrá Torpedó: Ezek a kérdések merültek fel bennem is. Nekem is van laptopom, de nem ilyen drága, de akkor sem sajnálom az a nyamvadt 5-6000 Ft-os túlfeszültség védőt. Illetve, ha olyan vihar van, hogy cikáznak a villámok, akkor ki is húzom az egészet a konnektorból. Mert olyan fontos, hogy bekapcsolva legyen, a legnagyobb viharban, és még azon csodálkozik, hogy kiment a villámtól, ami mondjuk a szomszéd kertjébe csapott bele.

Mondjuk azt nem értem, hogy miért baj az, hogy neki 400 ezres laptopja van, hát vannak, akiknek meg kell venniük a drágábbat, mert kell nekik, mondjuk programozáshoz, vagy tervezéshez, stb. De abban a posztoló a felelőtlen, hogy nem kapcsolta ki. Meg az is igaz, hogy a laptop 2 év múlva, már feleannyit sem fog érni, mint amikor vetted, az senkit sem érdekel, hogy akkor mennyibe került.

vape 2010.09.24. 10:15:32

Nem olvastam végig a kommenteket, lehet, hogy már mondták ezt.
A PSZÁF-től nem sok segítségre számíthatsz ez ügyben. A válaszuk kb. az lesz, hogy kárérték megállapítása/felülbírálása nem az ő feladatuk. Ha kevesled a biztosító által felajánlott összeget, akkor polgári perelhetsz.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.09.24. 10:51:21

@igazságos: igen-igen

nekem is van laptop, asztali stb.
ha ultrabrutál idő van kihúzom a picsába. nincs olyan fontos munka amivel megkockázzam az eszközök tönkretételét.

van villámhárító is, meg miegymás, túlfeszvédőm (ami mondjuk villám ellen szart se ér). de simán esélyes hogy a koaxon jön be a nettel együtt, nem a 220-on... sőt...

ja és igen. mitőlünk megkérdezték hogy mennyi értékű cucc van a lakásban, mennyi és milyen műszaki cuccok, és azután fizetünk lakásbiztit. nem a legalacsonyabb kategóriára jött ki, de én kértem hogy inkább még eggyel nagyobbat vegyünk már, mert nem akarok probléma esetén szarakodni.

2010.09.24. 12:55:03

@atpijkamo: figyejjémán picibogár... láthatóan, érezhetően, tapasztalhatóan nincs neked annyi eszed ebben a témában (se), h még itt is osztogass belőle. azért mert pár barom bólogat a hülyeségeidre, attól az még durrogatnivaló ostobaság marad ám...
a legnagyobb baj az, h ha rakétával írnák fel az égre a dolog lényegét, és reflektorral világítanák meg fényes nappal, akkor se értenéd, annyira setét vagy.
szóval nem-e lehetne-e, ha már az uszkve 9 hónap kevés volt az emberré váláshoz, visszahúzol anyádba addig, amíg apáddal közös, sikertelen kísérletüket közeledik valamelyest az elfogadhatóhoz-
köszi.

Istyum 2010.09.24. 14:02:49

@dél van: hát igen, szomorú, hosszú lesz ez a lista is...

Anti Anyag (törölt) 2010.09.25. 13:54:52

Allianz régebben is gagyi volt, ezek szerint nem változott.

mrzigi 2010.09.26. 16:10:21

@atpijkamo:

"Az elmúlt tíz évben három villámsújtotta gépet láttam. Egyszerűen nem indulnak el, látható égésnyomokat nem látni, csak megzakkant az alaplap, mert antenna ment onnan a tetőre."

Akkor azt csak szelíd túláram érte.

De ha a légkábelbe-trafóba csap a villám, akkor 20-30 centis szikrákat fog nektek is hányni az összes konnektor.

És igen, ettől felrobban az UPS (mint minden hirtelen túltöltött aksi vagy elem).
süti beállítások módosítása