Igazán nem várunk sokat a MÁV-tól, de Gergő története a mi praxisunkban is kivételesen kegyetlen. Olvasónk online vett jegyet Nyíregyházára, de Budapest-Zugló vasútállomáson ugyanis a jegykiadó automata szét volt törve, a pénztáros pedig azt állította, ő nem tud online foglalt jegyet kiadni, de nyugodtan szálljon fel, a kalauz el fogja fogadni a kódot is. Hát nemhogy nem így történt, de utólag kiderült, ez csak egy haqzugságsorozat kezdete volt. Az állás egy év után: 20 ezre tartozás és végrehajtással való fenyegetés. Sztori alant.
Az alábbi kis történettel szeretnék tisztelegni azon nagy tudású szakemberek előtt, akik az Elvira nevű informatikai rendszerrel tették könnyebbé és utasbaráttá a MÁV jegyvásárlási rendszerét.
Ez történik, ha gyökerek kezébe technikát adunk, avagy a MÁV esete az Elvirá-val.
2010.06.12-én terveztem utazni Budapestről Nyíregyházára. A vonatjegyemet a MÁV Elvira szolgáltatásán keresztül vettem meg. Értesítő e-mailt, valamint a banki átutalást igazoló sms-t rendben megkaptam . A bonyodalmak a jegy átvételekor kezdődtek. Budapest-Zugló vasútállomáson ugyanis a jegykiadó automata szét volt törve. Ezt jeleztem a pénztárosnak, majd megkérdeztem, hogy ki tudja e adni nekem így is a kifizetett vonatjegyemet. Ő közölte, hogy nem, mert ők nem látnak rá az Elvira rendszerére (még jó, hogy van...), de szálljak fel nyugodtan a vonatra, ha megmutatom a kódomat a kalauznak, akkor nem lesz semmi gond. Én naivan, bízva a jegykiadó hozzáértésében, valamint abban, hogy legrosszabb esetben notebookomon megmutatom a kallernak az átutalást igazoló e-mailt, meg az Elvira oldalt amin rajta van a vásárlás visszaigazolása, így is tettem.
A vonaton aztán meglepődve tapasztaltam, hogy a kalauz szerint a jegypénztáros által elmondottak nem felelnek meg a valóságnak (az első igazmondó juhász...). Hiába mutattam meg neki a jegy kifizetését igazoló bizonylatot, neki mindenképpen meg kellett büntetni 9330 Ft-ra, de közölte, hogy ne aggódjak, mert Nyíregyházára érkezve az ottani ügyfélszolgálaton az igazolásaimat bemutatva a büntetést majd semmisnek tekintik.
Ekkor már kissé ingerültebben, utalva a jegykiadó hazugságára, de beleegyeztem a kalauz által javasolt ügymenetbe.
Nyíregyházára érve, kezemben a büntetéssel első utam az ügyfélszolgálatra vezetett, ahol legnagyobb megdöbbenésemre közölték velem, hogy ők ezzel nem foglalkoznak, intézzem el a dolgot ott ahol akarom (tehát a kalauz is hazudott, szerencséje, hogy nem Pinoccchio-nak hívták).
Még ekkor is teljes jó szándékkal próbáltam az eset végére pontot tenni és panasszal éltem a központi ügyfélszolgálatnál, ahol is közölték, hogy az igazolásaimmal bemehetek de kizárólag csak személyesen és akkor semmisnek tekintik a büntetést, de az utazási és egyéb költségeimet akkor sem térítik meg. Magyarán azért fizessek egy Nyíregyháza-Budapest-Nyíregyháza utat, mert a saját informatikai rendszerükbe képtelenek megnézni, hogy rendelkeztem e az adott vonatra jeggyel!
Ekkor felmerült bennem néhány kérdés az Elvira rendszerrel kapcsolatban:
* Hogy lehet az, hogy nem tudják a MÁV-osok megnézni, hogy tényleg kifizettem a jegyet, vagy sem?
* Ha erre képtelen a rendszer, hogy tudták átvenni, és mennyi közpénzt fizettek érte?
* Hogy lehet az, hogy jobb esetben a MÁV munkatársainak alapvető kérdésekről fogalmuk nincs, rosszabb esetben össze-vissza hazudnak, hogy minél nagyobb büntetést kelljen az utasoknak fizetni?
Panaszomat követően sokáig semmi nem történt, gondoltam vették a MÁV-os szakemberek a fáradtságot és leellenőrizték, hogy tényleg kifizettem a jegyemet. Aztán több mint egy évvel az eset után érkezett kedvenc társaságom újabb meglepetése, mely szerint ha nem fizetem be a büntetést a jegy nélküli utazásért (amire persze meg volt a jegyem), kamatokkal együtt immár 20 000 ft-ot, akkor végrehajtást kezdeményeznek ellenem.
WTF?!?!?!?!?
Az utolsó 100 komment: