Tékozló Homár

Az a jó troliváltó, ami mindig elromlik

2010.12.20. 11:07 | szily | 31 komment

Áron nem tartja normálisnak, hogy a troli felsővezetékének háza előtt található váltója állandóan elromlik, a durranásokkal és a repülő vasdarabokkal néha a szívbajt hozva a ház lakóira. A BKV szerint viszont ez maga az ideális állapot. A levelezésben kis koktélcseresznye, hogy egy nemrég történt váltóhibánál a BKV kiküldte a szerelőautót, ami elállta az utat, így az utána mentesítésre küldött csuklós busz képtelen volt továbbmenni. Részletek hajtás után.


Már régóta érleltem egy levelet a BKV-nak, amit meg is írtam és egy eléggé cinikus és egyben kurva vicces abszurdisztáni választ kaptam rá. Természetesen nem gondoltam volna, hogy jogos kérdésemet közpénzeink átlátható felhasználásáról majd rendesen megválaszolják, de azért ez így megér egy misét.

csókoltatok mindenkit, maradok tisztelettel...

Az én levelem:

Tisztelt BKV!

Levelem apropóját az adta, hogy nemrég vonultak el Budapest _.ker. __________ utcai ablakom alól az Önök hibaelhárító kollégái, kik az óriási villanással meghibásodó troli felső-vezeték váltóját szerelték. Ez a levél apropója, de az időpont bármikor lehetne.

A váltó ugyanis - legalábbis mióta itt lakom, tehát kereken 14 éve- rendszeresen elromlik, mikor áthalad rajta a __-os vagy a __-s troli. Van amikor óriási villanással, csattanással romlik el, néha csak a troli áramszedője ugrik ki a helyéről, amit a vezető rutinosan visszahelyez. Volt olyan is, hogy az áramszedő papucsa ugrott ki a helyéről, és a dörejre felugorva (akkorát szólt, hogy azt hittük egy autó házfalba rohant) az ablakon kinézve láttam, ahogy családi autónktól pár centire landolt a földön a több kilós vas.
Van, hogy ez éjjel történik, de van, hogy csúcsforgalomban, ezzel egy tucat trolit feltorlasztva a környéken, ki tudja mennyi üres percet felhalmozva a járatok többi részén mit se tudva várakozó kedves utasok számára. Ma éjszaka például a mentesítésre küldött csuklósbusz miután megérkezett, logikusan nem fért el a szerelőautó mellett, így sokat nem tudott pótolni a járatban...

A hasonló problémák miatt én bár már nemigen használom szolgáltatásukat, mégis az lenne a teljesen naiv kérdésem Önökhöz, miért nem tudtak az utóbbi minimum 14 évben egy normálisan, megbízhatóan működő váltót felszerelni? Mennyi (köz)pénzt költöttek el a folyamatos javítgatásra, és mennyibe kerülne egy használható váltó felszerelése végre a _________ utcába?

Komolyan, ha megmondják, én gyűjtést szervezek a környék lakói és a két trolijárat utasai között, hogy végre ne érje ennyi kár a közpénzből fenntartott BKV-t, a bambán várakozó utasokat és mi is megnyugodhassunk, hogy nem fog egy álmos reggelen fejbe találni egy áramszedő papucs.

Várom szíves felvilágosításukat.

Tisztelettel,
__________


És a válasz:

Tisztelt ___________! 

Hivatkozva a Társaságunkhoz 2010. december 5-én érkezett elektronikus levelére, illetékes szakterületünk, a Műszaki Osztályunk által adott állásfoglalás alapján az alábbi tájékoztatást adjuk:

Az Ön által említett troli váltó teljesen szabványos, a BKV Zrt. és még sok trolibuszt üzemeltető cég használja hosszú évek (évtizedek) óta. A trolibusz felsővezeték rendszer legbonyolultabb alkatrésze a felsővezetékbe szerelt váltó. Ebből adódik, hogy a többi elemhez képest több karbantartást igényel, illetve a bonyolultsága miatt a meghibásodások tekintélyes része is itt történik. Illetékes szakterületünk a trolibusz felsővezetékeiben elhelyezkedő váltókat rendszeresen ellenőrzi és karbantartja. A kifogásolt hálózati elem működése mindenben megfelel az előírásoknak.

Kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

Budapest, 2010. december 17.

Üdvözlettel:

X Csaba

ügyfélszolgálati irodavezető

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.12.20. 11:13:14

"működése mindenben megfelel az előírásoknak."

Ez az előírásoktól függ.

Azt kérdezném, hogy a troli száma és az utca neve kinek a szmélyiségi jogait sérti, hogy törölve van?

Egyébként ütögesse a seggét e földhöz örömében, hogy egyáltalán válaszoltak egy ímélre.

richy0609 · http://www.tengerimalacaim.sokoldal. 2010.12.20. 11:16:08

A Bkv nem tud olvasni?
kérdésre semmi választ nem ad. mintha CTRL+C és CTRL+V kombit használnák a sablon szövegekkel.

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.12.20. 11:16:30

Egy posztot majd megérne, hogy csődbe ment az Aeroviva. :)

cicmen (törölt) 2010.12.20. 11:22:45

A villamosszék kisöccse az elektromos kisülés!

yippyupp 2010.12.20. 11:33:10

szasztok pajtik, télleg csődbe ment az aeroviva?

tocibacsi 2010.12.20. 11:34:17

ha kilós nagyságrendű vasdarabok hullanak az égből a járókelők fejére, az számomra semmiylen szabálynak nem felel meg... oké, durranjon, szikrázzon, javítsák, amikor jólesik, de törmelék ne röpködjön már menetrendszerűen!!!

AlulírottFentemlített 2010.12.20. 11:34:47

Régen, a nyolcvanas években azt szerettem a trolizásban, hogy a legtöbb sofőr úgy indult el, mintha gyorsulási versenyen lett volna.
Az utasok 8 G-vel süppedtek a barna műbőrülésekbe.
Egyszer próbáltam kilyukasztani a jegyemet rögtön felszállás után, miközben a sofőr lazán elindult.
Csak azért nem estem ki a hátsó szélvédőn, mert felfogtak a hátul álló utasok :-)

yippyupp 2010.12.20. 11:37:22

@cicmen: párizs budapest viszonlyatban is? vagy az már fos major?

tocibacsi 2010.12.20. 11:38:03

@yippyupp: @hüjehalyó: úgy tűnik... de ez off... viszont volt itt a Homáron (UGYE?!) anyázás velük kapcsolatban... ez lett a hatása? Csipáznám...

algi 2010.12.20. 11:38:58

Érdekes választ tekintve, hogy a postoló szóba se hozta az előírásokat a levelében, kizárólag a javítási költségeket firtatta.

yippyupp 2010.12.20. 11:39:03

@tocibacsi: na? nem divat már offolni a homáron?
akkor értem én hogy trolibusz, de mitől megy?

cicmen (törölt) 2010.12.20. 11:39:24

@tocibacsi:ha kilós nagyságrendű vasdarabok hullanak az égből a járókelők fejére, az számomra semmiylen szabálynak nem felel meg

A szabadesés szabályainak maradéktalanul eleget tesz!

cicmen (törölt) 2010.12.20. 11:41:48

@yippyupp: Visz major! Ez az, amikor egy rendőr őrnagy állít elő a kapitányságon!

cicmen (törölt) 2010.12.20. 11:44:09

Áronnak meg azt üzenem, hogy lóf.sz a seggébe! Az én ablakom alatt csak egy ovi van, nagyon unalmas! Neki meg éjjel nappal van valami látnivaló!

yippyupp 2010.12.20. 11:45:43

@cicmen: : ) már csak a rendőrség hiányzik pont, tegnap a valami amerikában mennyire nem voltak viccesek

cicmen (törölt) 2010.12.20. 11:58:35

A kifogásolt hálózati elem működése mindenben megfelel az előírásoknak

Azért az ügyfélszolgálati vezető jó nagy kretén! Legalább valami mást írt volna! A BKV azon része akik nem vezetnek meg szerelnek, tele van ilyen genetikai hulladékokkal.
Ez így előírásos! Persze vazze!

cicmen (törölt) 2010.12.20. 12:01:31

@atpijkamo: Azt kérdezném, hogy a troli száma és az utca neve kinek a szmélyiségi jogait sérti, hogy törölve van?

Majakovszkij személyiségi és szerzői jogait sértheti!

tocibacsi 2010.12.20. 12:08:11

@cicmen: mit várunk egy olyan cégtől, ahol az alkalmazottak fele sztrájkol, a másik fele meg előzetesben van?!

Sátán meg a Jocó 2010.12.20. 14:15:57

@AlulírottFentemlített: nos, az elektromotorok szinte azonnal leadják a teljes nyomatékukat, innen a NASA-élmény ;)

Mylady 2010.12.20. 21:29:26

A BKV ilyen. Viszont böcsülettel válaszol minden egyes megkeresésre. Mi nemrég azért írtunk nekik, mert a szomszédos villamosremízben átlag kétnaponta kikötözött kutya egész éjjel folyamatosan ugat. Ez egy egyébként csendes környéken elég gáz. Szóvátettük, hogy szerencsétlen kutyát nem kellene kínozni.
A válaszuk az volt, hogy ez nem kínzás, mert ez őrkutya és az a dolga, hogy ugasson. Mert éjjelente védi a remízt a graffitis gyerekhordáktól.
Nos, én megnézném azokat a gyerekhordákat, akik éveken keresztül minden második éjjel (akár mínusz 15 fokban is) 8-10 órán keresztül próbálnak átjutni a remíz drótkerítésén és nem sikerül nekik az 50 méterrel arrébb kikötött kutya miatt.
A kutya egyébként sokszor az előkertben van kikötve egy fához és az ott elhaladó autókat, gyalogosokat, villamosokat ugatja. Vagy éppen a nagy semmit.

Hát, ennyit a BKV-ról.

England win The Ashes! 2010.12.21. 02:58:38

"Az Ön által említett troli váltó teljesen szabványos, a BKV Zrt. és még sok trolibuszt üzemeltető cég használja hosszú évek (évtizedek) óta."

Szegény váltó már kurvára le lehet strapálva.

Roic 2010.12.21. 09:41:08

Az áramszedő papucs batz e é e ?

2010.12.21. 10:17:04

Hát a levél elég cikizős, de az őszinte válaszhoz hozzátartozik, hogy
1. európa boldogabbik felén seholnem használnak már 20 fokos kitérítésű, korszerűtlen u79-es vellanyváltókat...
2. csoróságunk miatt olyan mértékben szét vannak kopva a mechanikus részek, illetve annyira rossz állapotban van az egész elektromos rész is a váltókban, hogy nem csoda ha sokszor megadják magukat...

mohopasi 2010.12.21. 12:12:45

Postíró örüljön, hogy nem a fradi pálya mellett lakik. Ott több kilós dózsa drukkerek is eshetnének a fejére, meg lovas rendőrök. :)

ZBR 2011.01.10. 17:31:59

Mi van, akkor még nem járt arra a troli, amikor odaköltöztetek?

ZBR 2011.01.10. 17:33:24

@Mylady:
Hát, lehet, hogy ezt valahol máshol kéne bejelenteni. Vmi állatvédelemmel foglalkozó szervezetnél. Bizonyos lánchossz asszem meg van határozva, azalatt kínzás...
Vagy dobjatok be valami nyugtatós kolbászt a kerítésen :P

Santinó 2011.01.13. 22:11:54

Ennyit nem röhögtem már régen:-)