Tékozló Homár

Még mindig megy a hiszti a Mongolian BBQ-ban

2011.01.26. 21:16 | jackyll | 194 komment

A tavalyi felhördülés az alábbi beszámoló szerint nem lehetett teljesen alaptalan, minthogy még mindig rinyálnak a Mongolian BBQ-ban, ha valami nem tetszik a pincérnek:

A Mongolian BBQ-t ért sok negatív felhang előtt értetlenül álltam - tegnapig. Már három éve járunk egyetemista társaimmal az étterembe, és eddig kellemetlen tapasztalat nélkül "hoztuk le" az étkezéseinket. Bár ezidáig többnyire 5 fő alatt vettünk részt a lakomákon, most sikerült egy 12 fős társaságot szervezni a közös óévfelejtésre/újévkezdésre. Dél után nem sokkal el is foglaltuk helyünket, a szokásos ital-előétel kör után kellemes beszélgetéssel teltek perceink. Az első "süttetést" fél kettőkor sikerült megejteni, de ezzel nem volt problémánk, tekintve  a rendelkezésre álló összesen 5 órát. Lányok is voltak velünk, volt aki korábban elhagyta a fedélzetet - tehát valószínűleg nem ettük ki őket a vagyonukból. Ráadásul fogyasztó vendégeik több mint felét mi tettük ki, ilyen ínséges időkben örülni szokás az enni és fizetni vágyó csoportoknak.

Az "utolsó rendeléses" kör lezárultával fizetésre kerül a sor. 12*3490=41880 HUF és némi borravaló becsomagolása után öltözni kezdtünk. Pincér No.1. pedig bőszen számolt... A végösszeg konstatálása után társaságunk több tagjának hallatára elkiáltotta magát: "X forintot voltak képesek adni?!". A helyzet előtt hitetlenkedve és értetlenül álltunk, hisz egyrészt az all you can eat, fixáras helyeken nem szokás különösebb borravalót adni; másrészt szedje már össze magát, pénzt kapott, nem virgácsot.

Pincér No.1. beviharzott a termünkbe, ledobta az asztalra a számlát és a borravalónak szánt összeget tokkal-vonóval. Ezt követően társadalmi igazságérzetének komoly sérülését őszintén tudtunkra adva kibuggyant belőle a "hé, gyerekek, itt hagytátok a pénzeteket!!" komment. A kellemetlen stílust leküzdendő ezúton is javaslom neki a relaxáló hatású baba-mama torna VHS-eket, az állásváltást, valamint Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit kifejezőkéségének fejlesztése és a mindannyiunkat frusztráló társadalmi igazságtalanság- és egyenlőtlenség elméletek szellemi hátterének megismerése végett.

A hiteltelen helyet pedig csak erős idegzetűeknek, valamint vitára is éhes fogyasztani vágyóknak ajánlom!

Ex-vendég.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 21:23:11

"némi borravaló" ... "ledobta az asztalra a számlát és a borravalónak szánt összeget"

Attól függ. Ha adtak 15 forint borravalót, azt én is visszaadtam volna. Ha meg párezer forintot dobott az asztalra a pincér, azt a vendég helyében elvittem volna.

"Dél után nem sokkal el is foglaltuk helyünket"

Ez mit jelent?

piqq 2011.01.26. 21:41:16

Hát én nem szívesen ennék ott,pláne ha a dolgozók olvassák a homárt.El sem merem képzelni,mit csinálhatnak az étellel amit kivisznek a vendégeknek.Bár aztán lehet,hogy nem köpnek bele meg ilyenek,lehet,hogy becsületes emberek dolgoznak ott.... De inkább kihagyom :)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.26. 21:47:54

Ha 12*3490 az 41880, akkor mennyi az X?

Phoenix777 2011.01.26. 21:50:18

hat ha 42000t adtatok akkor tenyleg inkabb vartatok volna meg mig visszaad belole.

Megics 2011.01.26. 21:53:54

Na de gyerekek! Szóval mennyit adtatok? de most tényleg...

01020304 2011.01.26. 21:54:40

Tehát a sztori:

"Egyszer ettünk egy étteremben, adtunk valamennyi borravalót. A pincérnek HÁROM ÉV UTÁN ELŐSZÖR nem tetszett az összeg, és ezt szóvá tette."

Remélem, nem a konkurencia fizette ezt a lejáratóreklámot, kedves Ex-vendég.

Píter 2011.01.26. 21:54:55

Egyértelműen seggfej volt a pincér, mert meg kéne már érteniük, hogy a borravaló nem kötelező! Mi van, ha nem voltak elégedettek? Mi van, ha egyszerűen az(ok) a fajta(k), aki(k) nem szeret(nek) borravalót adni, ha jó volt minden még akkor sem. Ennyi.

Viszont a posztoló is sunyi, mert nem merte kiírni mekkora összegről volt szó, gondolom 120Ft-ról, ami tényleg vicc. De kiborulásra akkor sincsen ok a másik részről.

Megics 2011.01.26. 21:58:40

@Píter: Kakilás után lehúzni sem kötelező, de ezt kívánja a jólneveltségünk.

2011.01.26. 22:02:17

Kedves Ex vendég!

Én is kíváncsi lennék az X behelyettesítő értékére, bár abban igazad lenne, hogy all you can eat-ben nem nagyon adunk borravalót, de csak akkor, ha nem rendelünk italt. És ha már így angolosan nyomjuk, akkor a normál gratuity vagy tipp vagy perks 12-17%, italnál 8-10% ha ti hagytatok 900 forintot, akkor tényleg húsz forintos betyárok voltatok, amire nem kell büszkének lenni (ezért nem írtad le az X helyére került összeget?)

Mindemellett egyetértek veled, mert SEMMILYEN ESETBEN nem lehet ilyen kifakadás a vége egy vacsorának a pincér részéről.

Nem véletlen, hogy én és a barátaim, akikkel minden héten eljárunk egy beszélgetős vacsorára (ez a hét kimarad betegségek miatt) egyszer, néha kétszer-háromszor is, kutatjuk-keressük a jó helyeket szerte a városban, kihagyjuk a Mongolian BBQ-t.
Az ilyen és hasonló helyek ha bezárnak, talán lesz egyszer rendes, EU kompatibilis éttermünk-éttermeink. Reménykedem, bár még csak csendesen sírdogálok egy-egy hasonló különleges étteremben, ahol a vendég csak bankó, és sem kiszolgálás, sem odafigyelés nincs, csak menza.

piqq 2011.01.26. 22:04:18

@Megics: Ez jólneveltség kérdése? Ne viccelj :) Ez egy idióta szokás,nem jólneveltség.Meg a sok szemét vendéglátó tulajdonos kapzsisága,mert ennyivel kevesebbet ad a pincérnek,és elvárja,hogy majd a vendég szánalomból ad borravalót a melósnak,mert tudja,hogy leginkább abból élnek,nem pedig a fizetésükből.

Megics 2011.01.26. 22:08:48

@piqq: Hát ilyen világban élünk. úgy vettem le hogy nem volt problémájuk, persze nem volt szép a pincér reakciója, de azért még mindig izgat a borravaló összege...

Megdobbent 2011.01.26. 22:15:58

"hé, gyerekek, itt hagytátok a pénzeteket!!" :))) Ehehe, jo szoveg, bar nem nehez egy konnyu kis riposzttal ennyit mondani "te meg a konyhaban a jomodort, koma!", es az elet megy tovabb kis felmosollyal :>

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:17:20

a pincer nem teheti meg
de a x osszeg igen csekely lehetett ha le sem meredi irni 5 oras fogyasztas es kiszolgalas utan felenk sem orulnenek, de tuti meg a szajat sem huzna el a pioncer, csak kint a konyhaban kuldene el az illetot a budos picsaba:)
lecet

Megdobbent 2011.01.26. 22:20:15

@piqq: na pont ezert kerulom az ettermeket. Korabban szakacs ismerostol hallottam eleve ok mit es hogy csinalnak, ha epp szar napjuk van, a pincer duherol mind sejtjuk, hogy hova vezet, ugyhogy ez pont kettovel tobb riziko, amit a kajammal kapcsolatban vallalnek :> Es akkor meg nem beszeltunk a ruhatarrol, az altalanos higeniarol es persze az alapanyagokrol, az ital/kave minosegerol, stb...

Najo, ha epp valahol a halal faszan ramjon a betyaros ehseg, akkor vili, de hogy igy brahibol, hogy mert az mekkora jo mar, ha hetente beulok, hiszen vagany vagyok... Na lofaszt :>

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:21:56

@Helioport:
hat itt buffe jellegunel is adnak, bar ketsegtelen nem annyit mint felszogalasnal
mar eleve azert mert foleg ebedidoben tortyenik
de azert a piszkos tanyert ilyen esetekben is fel kell szedni
sutni kell
ratoltreni a colat, iceteat, vizet
stb.
mondjuk felenk ugy atszamolva kalkulalva es ize, meg buffe
12 fonel, 5 ora 42 ezres szamla, hat a minimum a 4 ezer a nagyon minimum

mondom ITT
az 5-6 az ar OK teljesen
afolott mar tul gavaller

England win The Ashes! 2011.01.26. 22:39:18

Sin LaSalle mennyi borravalót hagyhatott ott? :)

www.youtube.com/watch?v=nkNqk2MXsxA (4:40-től)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.26. 22:46:09

@hagyma: bar szerintem otthon is ekkorul jarja
@Megdobbent:
nem tudom, en itt eleg regen szallodakban es annak ettermeiben melozok, de meg soha senki meg sem probalt valami kibaszast a vendeggel
repulne azonnal
hetente mis em ulunk be, regebben meg a fiammal majdnem naponta
de neha kell egy kis kenyelem es perfekt steakek vannak perfekt kiszolgalassa

Layosh 2011.01.26. 23:11:31

Ha 120-Ft-ot hagytatok ott, akkor az pofátlanság, ha több ezer volt, akkor a pincér hülye. Nem illik 120-Ft-ot adni 12 embernek, nekem nem lenne pofám.

Fánkevő Fáncsi 2011.01.27. 00:03:16

@Helioport: Kedves helio, beszélsz összevissza hülyeségeket. Nincs ilyen szabály egyáltalán (12-17% lol), a vendég annyi jattot ad amennyi neki tetszik, az lehet akár semmi,(kivárom amíg visszaadod az 5 HUF-ot a 100ezres számlából), de lehet akár 20000, ahogy neki tetszik. Aki azt gondolja, hogy az 5 forintos srác smucig skót, mert az igaz "magyar" aki lazán vígad és nyomja az ezreseket, az szimlán csak bolond. Az egyetlen szabály, hogy a vendég a főnök a borravaló tekintetében, minden tekintetben.

hivatásos naplopó 2011.01.27. 00:06:11

siman elvettem volna a penzt, aztan oldja meg a pincer. egyebkent meg a borravalora kenyes vagyok, ha szar a kiszolgalas akkor nem adok, ez egy jutalom, nem egy kotelezo juttatas...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:07:07

@atpijkamo: 41.880Ft gondolom nem tartalmazhatott 2.000nél többet.
báááár... Rawls, Hayek és Marx említése elgondolkodtat a 120Ft-on is.

de végülis egy ilyen helyen ahol én szolgálom ki magamat, még ennyi is sok.
alacsony létszámú és "kisétkű" társaságunkkal mi a trófeákat néztük meg.
ugyan a számlát és sosenem láttam és a pénzt sem én adtam, de szerintem mindenki felkerekít. beidegződött az az 5-10%, mégha nem is dolgoznak meg érte.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 01:11:36

@salapapa: A 41880 az ár volt, az X borravalót még hozzá kell adni.

Úgy látom, a feladatot nem tudjátok megoldani. Inkább szavazzunk!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:15:25

@Megics: ez az a felfogás (igen, én is beleesek) ami nem egészséges.
ELVÁRT dolog a borravaló.
az eszem azt diktálná, hogyha azt mondják nekem hogy 3890Ft, akkor az azt jelenti hogy étel alapanyaggal, ha bennefoglaltatik akkor üdítővel, villanyszámlával és komplett rezsivel, dolgozók bérével, főnök hasznával együtt van számolva.
ha elégedett vagyok ha nem, akkorsem veszít az étterem ha egy rupó jattot sem adok.
ha nem fér bele, akkor számoljanak annyit, hogy mindez kijöjjön!

olyasmi ez, mint a "hálapénz" az orvosoknak...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:17:25

@atpijkamo: oszt essztet méé nekem írod? :o
talán értelmesítek:
"nem tartalmazhatott" - kihúzva
"nem adhatott" - behelyettesítve

jéééééééé! nekem is értelmesebb! :P

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:22:15

@Helioport: miért mentek el többenis korábban?
lehet sok is volt az általuk "betett" 3.500Ft és így ha /fő szerint nemis, de fogyasztást számolva lehet még túl is fizették a BBC-t.

ettől függetlenül, tőlem a pincér kapott volna 5méter egérutat a stílusa miatt.

én is szolgáltatok de sosem vinnyogok, ha nincs jatt.
aki ahol dolgozik, ne a jattért csinálja, hanem mert szereti a munkáját!
szerintem.

mrzigi 2011.01.27. 01:22:34

Jelentkezzen akinek a főnöke ad borravalót a hó végén? Senki?
Még tán a túlórát sem fizeti ki, hiába gürizik az ember napi 12 órában ?
Akkor ugyan mondja már meg valaki, hogy mi a kereskedelemben ez a K nagy borravalózás?
Van pár pénzét szóró műmájer, játssza csak a nagymenőt, de nehogy már KÖTELEZŐ legyen borravalót adni ??!!!!

Az ilyen pincér meg örüljön, hogy van MÉG munkája!

Egy időben én is úgy voltam, hogy +10% ... aztán ahogy volt valami ami nem tetszett úgy csökkentek a %-ok.
Ma már fordítva van: ha valami extra (extra gyors, extra finom, extra kiszolgálás) akkor mennek 0%-ról szép lassan fel.
Semmi extra? NULLA!
Kapitalizmus van vagy miafax, valamit valamiért.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:24:38

@Fánkevő Fáncsi: jjjja. kivéve, amikor ott van a számlán hogy "service: x.xxxFt"
8-)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.01.27. 01:35:24

No errefele meg abszolúte nem dívika borravaló. Mégis szeretettel látnak bennünket , minden pénteken a thaiban.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 01:35:41

hat autyoszerelonek hogy a faszba adnek, annyit ker amennyier neki megeri
nem kereskedelem, ott nem dnak, vendeglatas
ott meg igen
az otthoni helyzettel nem vagyok teljesen tisztaban de itt 3 dollart keresnek, tehata fizetesuk a vendegtol fugg
ezert qra jol meloznak
ha 15 dollar lenne, lehet beleszarnanak, de akkor a fonoknek kellene megemelni mindennek az arat, ergo a vendeg ugyanannyit, vaggy meg tobbet fizetne es szarabbul lenne esetenkent kiszolgalva
na errol szol a borravalo
attol, hogy bufe rendszerben magadat szolgalod ki, attol meg a pincernek is van dolga, ha kevesebb is

magyaran nalunk pl a dolgozok bere nincs beleszamolva az egeszbe
otthon olyan vegyes rendszer volt mikor meg ismertem, nem is kerestek sokat, keveset sem stb.
itt bizony a vendeg fizeti a pincert, ha nincs megelegedve nem ad csak 5 szazalekot es reklamal a supervisornal, valamint tobbet oda nem megy
ha minden OK 10-15
ha nagyon OK es szulinap meg ilyenek akkor akar 20%
nem bonyolult ez

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 01:36:46

@tildy:):
de ott nem is 3 dollar a fizetesuk es tuti a kaja-pia is dragabb mint itt

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 01:37:47

@salapapa: servicechargenel senki nem szolhat egy szot sem ha egy budos petakot sem adok
az a pincer penze

Fánkevő Fáncsi 2011.01.27. 01:46:25

@salapapa: jaja, de az a számla része nem a borravaló:) Ha meg azon lamentálok, hogy szegény pincér meg wc-s néni meg a mosogatófiú hogyan fog megélni, ha nem adok borravalót, hát akkor azt kell gondolnom hogy egy étteremben minden költséget fedez a számla bőven és még nyereség is van rajta. Próbáld ki, vegyél 2L kólát a Tescoban aztán nézd meg mennyiért kapod a kedvenc éttermedben(átlagosan 4-5x annyi), és majd rájössz, hogy kell hogy legyen ott valami árrés/haszon is talán.
Szerintem az a pincér hülye volt. Semmit nem ért el, ettől még borravalót nem kapott, ez a csoport többé oda nem megy, ráadásul a homárban kicikizik őket.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:49:11

@hagyma: lehet, hogy az az autószerelő a fülére ragasztotta a telefonját és cak hogy ne neked kelljen órákon át vadásznod, elintézte helyetted a "majdcsakkéthétmúlvalesz" alkatrészedet aznap délre, kiszállítva.
mert az Ügyfél egyes helyeken az utolsó senki, a szerelőt pedig ismerik húsz éve.
és az a hülye szerelő ezt fel sem számolja. (ez vagyok én)

pedig ugye ismered a 3.000Ft-os kalapácsütést?
nekem úgy tizenéve volt egy 1.000Ft-os bizticserém egy rönyóban. de megtanulta az ember, hogy nem jó szívatni a szerelőt! :D - azótais hozzám jár.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 01:54:25

@Fánkevő Fáncsi: Apám felszolgálóként, Anyám pultoslányként kezdte a vendéglátót és mindketten elmentek az üzletvezetői címig.
Nővérem cukrász volt, jelenleg közértje van.
Nagyapámnak kocsmája volt a '60-70-es években.
fél évet voltam anyagbeszerző presszóban.

talán ez elég hogy átlássam. ;)

a pincér nem hülye, hanem paraszt volt. nemcsak egy társaságot veszített miatta a BBQ, hanem sok esetleg még csak azon gondolkodó embert, hogy be e menjenek e.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 01:58:45

@salapapa: de egy fuggetlen autoszerelo a maga ura, nem szamithat itt sem tips=re, Otudja mi mennyi, mennyi az alkalmazott
bemeri a kocsit, megmondja mennyi
es kesz
a pincer alkalmazott, alig kap fizetest/itt/ yehat a jattra van hagyatkozva
nem tudja azt mondani, ja ez steak most dragabb volt, tobbt szamolok
az a fonoke dolga
a pincer felszolgal, a fizetese a jatt
az autoszerelo az vallakozo, a jovedelme az altala es melosai altal elvegzett munka utani dij
a dijat ugy hatarozza meg hogy miutan mindenkit es mindent kifizetett maradjon haszon
a jo es gyors munka pedig azert kell hogy vigyek johiret es a kuncsaft visszajojjon
/ma voltam pont autoszerelonel, csak atnezettem a kocsit, 1 ora $ 50, semmit sem kellett rajta csinalni, jatt eszembe sem jutott, neztek is volna nagyot, hogy miert akarok tobbet fizetni
de ez a vendeglatas tema valoban nincs helyrerakva otthon, mintahogy z orvos tema sem
itt a helyen van
orvosnak eszem agaban sincs, mrt elkerik amennyit kell, pincernek meg igen, mert en adom a fizeteset

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2011.01.27. 01:59:11

a legtisztább ha benne a számlában a szervízdíj és akkor nincs felesleges matek. én általában kártyával fizetek az éttermekben és mikor kihozzák a leolvasót, mindig megkérdezem, hogy van-e szervízdíj, ha nincs, megmondom neki, hogy toldjon a végösszeghez 10%-ot. ha hirtelen nem tudja fejben kiszámolni, akkor én kerekítek, de akkor többnyire rosszabbul jár. ez a büntetés, hogy nem tud számolni.
persze csak bizonyos összeghatárig adok 10%-ot. a fenti számlát max. 45e-re kerekíteném...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 02:01:10

@salapapa:
az hogy a pincer hulye volt es ilyen esetben kb meg 3 percig dolgozott volna itt is az etteremben az nem kerdeses
abbba mar bele sem mennek, hogy az egyetemistaknak mibolvan olyan 3-4 ezer forintjuk ebedre
mer; ez egy masik vonal

Fánkevő Fáncsi 2011.01.27. 02:02:51

@hagyma: "pincer alkalmazott, alig kap fizetest..."

Ne terjeszd már ezt a hülyeséget. A pincérek fizetése egyáltalán nem olyan szar, bár meg is érdemlik mert geci nehéz meló. Rossz is lenne, ha a borravalóból tengődnének szegények:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 02:05:46

@Bombadil Toma: orszaga valogatja
mindenhol maskeppen megy
itt nem nagyon kerekitenek
odaadom a kartyat, elmegy visszahozza a csekket rairok meg /altalaban 15 %-ot, ugy fejbol oszt jonapot
szervizdij itt ritkan van de azt latom mar az etlapon
/azert az sem mindegy hanyan vagytok es mennyi ideig, nagyon nem/
itt ez mukodik
otthon vegyes rendszer van
kulonbozoek a pincerfizetesek, stb
itt altalaban mindneki 3 korul csinal

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 02:07:49

@Fánkevő Fáncsi:
USA-rol beszelek
ezert mondtam, vegyes a rendszer, mert nem tudod mennyit keres van ahol jol, van ahol nem
nalunk meg tipsbol elnek
meg is latszik a kiszolgalas szinvonalan mondjuk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 02:08:52

@Bombadil Toma:
a szervizdij sem osztonoz a jo gyors es kedves felszolgalasra
egyaltalan nem
a sok fizetes sem
a jatt igen

DePassant 2011.01.27. 02:26:23

@hagyma: miért bántod az egyetemistákat? törvényszerű, hogy száraz kenyéren és vízen éljenek? Valami kikapcsolódás mindenkinek kell. Van akinek disco, van akinek kirándulás, van akinek egy ebéd egy jó társasággal. Nem hinném, hogy minden nap odajártak volna.
Egyébként öröm hallani, hogy az USAban legalább egyértelmű a rendszer. Itthon az a baj, hogy nem. Fizetés, service charge, borravaló össze-vissza.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 02:48:46

@DePassant: dehogy bantom oket
de hogy evek ota odajarnak megutrotte a szemem
mi isjartunk ide-oda, pia is volt, de azert olcso helyekre
en sokszopr tulajdonkeppen nem tudom mibol elnek otthon az emberek
relative jol

igen, itt ezt hozta a tortenelem, igy alakultki
a pincert a barpultost a vendeg fizeti

daniferi 2011.01.27. 03:55:42

Itt hiába adsz borravalót a szegény pincérnek, nem biztos, hogy az övé lesz, sok helyen lenyúlja a főnök.

daniferi 2011.01.27. 04:01:31

Itt hiába adsz borravalót a szegény pincérnek, nem biztos, hogy az övé lesz, sok helyen lenyúlja a főnök.

Rosszindulatú Vászka 2011.01.27. 05:06:47

Ez a borravaló dolog ojan nem kicsit balkáni, rosszízű nekem. Van egy étlap, árlistával, most miért is kéne tetéznem?

Mert elvárás, meg szokás? Mint a paraszolvencia?

Pont, mint atakszis barom, aki számla nélkül fuvaroz, de elvárja a borravalót. Nonszensz.

Ráadásul a legtöbb vendéglőben még csak blokkot sem kapsz, nemhogy számlát. Most akkor miért is kell megfejelnem a fekete bevételet?

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.27. 06:49:25

Be kéne már záratni ezt a szarfészket!

Ja és a posztoló meg egy marha!

Eugéne Tribulet 2011.01.27. 07:09:30

Inkább ettetek volna a Déli aluljáróban egy pulykagyrost! Sokkal hangulatosabb hely.

Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 07:45:01

A leírásból ítélve elég mondén helynek tűnik ez, rusztikus (vidéken: paraszt) pincérrel.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 07:55:11

"valamint Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit kifejezőkéségének fejlesztése és a mindannyiunkat frusztráló társadalmi igazságtalanság- és egyenlőtlenség elméletek szellemi hátterének megismerése végett"

Összehoz a posztoló egy ilyen mondatot, műveltségét fitogtatván, de a "készség" szó már túl nehéznek bizonyul?

Roltii 2011.01.27. 08:14:49

tőlünk nyugatra sok helyen abszolút nincs borravaló. Mikor többet adsz, akkor értetlenül néz, és visszaadja a pénzt, ha 10 eurocent, akkor 10 eurocentet.
Én is rühellem ezt a borravalózást, főleg hogy a legtöbben még szar kaja/kiszolgálás stb mellett is adnak, pedig olyankor lófasz...
Én is ott tartok, ha valami extrán jó volt,akkor van borravaló.

Egyébként a Mongolian BBQ pont leszarja ezt a posztot, szerintem mennek oda épp elegen, és nem feltétlen a sok homár szarrágóra kiváncsiak:D

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 08:17:45

@hagyma: ha elolvasod és egy csendes pillanatban értelmezed a sztorit, akkor kiderül:
3 éve járnak oda (hogy milyen rendszerességgel arról nem szól a fáma) és ez az eset egy szilveszteri buliszerű lehetett, amire bizony mi, az átlagnép úgy gyűjti össze a rávalót.

az autószerelés nem kereskedelem? LOL!
oszt az alkatrészt puszira adom szerinted?
szolgáltatok amikor beszerelek egy nálam vett vagy hozott alkatrészt, szerkezetet.
kereskedek, amikor eladok egy szerkezetet.
viszont jó lenne már ha eccer megjegyeznéd: szerénységem nem autószerelő. nem szedek szét futóművet, motort, váltót.
autóvillamosságis tiszta meló mert megkövetelem az ügyféltől a tiszta autót. koszosba nem nyúlok bele, max ha nem volt ideje rá, akkor én átviszem a takarítókhoz és utólag kifizeti az Üffél.
egy autó hi-fi, egy riasztó, általam az autóra és ügyfélre szabva kitalált és elkészített "okosság", különféle extrák beszerelése más felkészültséget kíván. itt nincs "rutinmunka", mint pl egy motorgenerál, egy futóműjavítás.
persze, tudom, össze ne hasonlítsam már magam egy felszolgálóval. nem is tettem. azonban fentebb már írtamvolt, hogy nem rinyálok ha nem jattolnak mert nekem elég jatt, ha elégedett az ügyfelem! (rühellem a ferdítéseket, a figyelmetlenséget! ha így dolgoznék ahogy egyesek itt olvasnak, már régesrég bezárhattam volna a műhelyem!)
azonban ha egy felszolgáló 1 asztalnál eltöltött idejét nézem, nem tölt el ott olyan sok időt. ha mégis, ő akkoris a munkáját végzi és a jatt nem kötelező, hanem opciósan adható. tudod: hakapeszimaki.

Caprica99 2011.01.27. 08:22:07

@bonifac: na, itt van megint egy ügyeletes nyelvtannáci!
Helyesírásellenőrzővel végignézted a szöveget, hogy végre találj a posztban egy elütést? :DD

Der Beste 2011.01.27. 08:23:10

Ebben a posztban mindenki hülye.
Mi a pék tökéért nem lehet leírni, hogy mennyi borravalót adtatok?
A pincér meg nem ismeri a "Ki a kicsit...." örökérvényű mondást?

purga · http://horrormirror.blog.hu 2011.01.27. 08:46:49

1. A pincér egy segg

2. Szerintem is valószínű, h 120 HUF volt a borravaló, ami 42 ezer forintos tételnél tényleg pitiánerség, pláne ha 12-en voltatok. Adhatattok volna 43-at, egyszerűen úgy, h mindenki belead egy százast...

Ja és bölcsész vagy-e?

sangria 2011.01.27. 08:56:31

Gondolom a mai gazdasági helyzetben már sokan nincsenek olyan helyzetben, hogy étterembe járhassanak.
Akik meg igen, azok közül sokan nincsenek olyan helyzetben hogy a nem olcsó kajaárra még mellényzsebből 10-15 % -ot rádobjanak.
Mondhatjátok, hogy az ilyen akkor szintén maradjon otthon zabálni inkább, de akkor még ennyien se járnának étterembe, ami még nehezebb helyzetbe hozná a vendéglátósokat.
Szóval már csak ezért is meg kellene becsülni a vendéget, akár jattol, akár nem.

Secnir 2011.01.27. 09:13:11

utolsó emlékeim szerint valamelyik kormány kitalálta, hogy a borravalót bele kell építeni a számlába szervizdíj felkiáltással a gazdaság kifehérítése céljának okábul.

tehét amit a pincér kivitt 41800.-as számlát, abban már benne volt a "borravaló".

másrészt szolgálatban lévő pincér ne borozzon.

elwood 2011.01.27. 09:14:05

mivel a pincér ebből él, én annyira szolidáris vagyok, hogy ha nem eszem ott semmit, akkor is bemegyek és adok egy kis borravalót

a pincér és a hajléktalan koldus között csak a ruhája a különbség

Attila F 2011.01.27. 09:21:19

@Roltii: Én sem értek egyet ezzel a pincérrel, de azzal sem, hogy "tőlünk nyugatra sok helyen nincs borravaló", meg azzal, hogy "a borravaló olyan balkáni dolog". Én még nem voltam olyan helyen, ahol ne tudták volna, mi a borravaló, vagy hogy értetlenül néztek volna (pl. Svájc, Anglia, Olaszo., Franciao., Németo., Ausztria, USA - mindenhol ismerik, és gond nélkül el is teszik - ellentétben mondjuk az orvosi hálapénzzel, de ez egy másik sztori).
A sztoriban a pincér nyilván hülye volt, mert most vesztettek 12 vendéget, plusz még azokat, akiknek elmondják, ill. e poszt miatt nem fognak menni. Mindezt egy olyan dolog miatt, ami nem is jár.

Attila F 2011.01.27. 09:23:05

@Secnir: Ez csak egy lehetőség nem kötelező. Az étterem dönthet úgy, hogy max. 15%-os (ha jól tudom) szervízdíjat a számlához adhat, de ezt minden esetben fel kell tüntetni az étlapon. Ha nincs feltüntetve, ill. nem szerepel külön soron a számlán, akkor nem éltek ezzel a lehetőséggel.

z0ty 2011.01.27. 09:31:01

a vendéglátósok is tudnak habzó szájjal hőbörögni, aztán akiket dolgoztat be se jelentik, stb.A blokkról meg ne is beszéljünk, röhög a vakbelem.Ki szokott blokkot kapni pl fodrásznál? :D szeretem az ilyen postokat.

Roltii 2011.01.27. 09:40:18

@z0ty: az én fodrászom bő 1 éve kiakadva mesélte hogy milyen baromság ez a számlalottó, most minden hülye számlát fog kérni... nem akartam neki mondani, hogy ha én adózok a fizetésemből rendesen, akkor fogja be a pofáját legalább, ha már rendesen adózni "nem menő"

KecskeDotyi 2011.01.27. 09:42:35

@hagyma: Fogalmad sincs az autószerelőkről. Lehet, külföldön így megy, de itt nem :D
Autóalkatrészt árulunk, igen sok szerelő jár hozzánk, kicsit jobban átlátom a rendszert.
Pl. ami alkatrészt 3000 Ft-ért kap meg tőlünk a szerelő, az az ügyfél számláján már 9000 Ft-ként jelenik meg :P

mojoking77 2011.01.27. 09:54:49

A ket taho egymasra talalt.
Az ember -mar ha tenyleg megtortent, es nem kamu, ellenreklam- torzsvendeg, hisz irta, hogy tobbszor is jart mar ott. Ot oran keresztul evett-ivott egy 12 fos tarsasaggal, a segge ki volt nyalva, (hisz kulonben azt is elsirta volna a leveleben, hogy milyen rossz volt a kiszolgalas), majd volt pofaja 120 Ft-tal ertekelni a kiszolgalast. Akkor inkabb tenyleg ne hagyjon, vagy inkabb menjen a McDonalds-ba, ott meg ennyit sem kell adni. A gyomrom forog az ilyen kispalyas szarjankoktol.

A pincert pedig -ha ez tenyleg megtortent- azonnali hatallyal ki kell rugni. Ennyi

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.01.27. 09:55:31

Ez az eheti rejtvény?
Mennyi lehet az X 3 év után?

tiboru · http://blogrepublik.eu 2011.01.27. 10:04:06

Akkor mennyivel korrektebb a több nyugat-európai országban dívó szokás: hozza a pincér a számlát (mondjuk a végén ott a szám: 41.880), te odaadsz (tegyük fel) 45 ezret, a pincér csontra átadja a visszajárót és további szép napot kívánva megköszöni, hogy náluk vendégeskedtél, elköszön, te összecuccolsz és annyit hagysz az asztalon, amennyit jónak látsz.

Nincs hiszti, nincs kínos jelenet.

mqqq 2011.01.27. 10:10:41

@mojoking77: Egyetértek. Valszeg kicsinyes faszszopók voltak a vendégek (ekkora összegnél, ilyen típusú helyen ~8-10% a szokás, de semmiképp se pár száz forint), ugyanakkor a pincér is tahó és normális helyen egyből kirúgják; neki akkor sincs joga beszólni meg hisztizni ha a vendég faszszopó. Például azért, mert elkezd írogatni Homárra vagy elmeséli ismerősöknek. Mindenhez mosolyogni kell, olyan jó lenne, ha Magyarország is megtanulná végre a vendéglátás alapjait.

elwood 2011.01.27. 10:11:49

@mojoking77: "majd volt pofaja 120 Ft-tal ertekelni a kiszolgalast. ...A gyomrom forog az ilyen kispalyas szarjankoktol."

ha valahol ki van írva hogy 3490, aztán a fószer bemegy és fizet 3490-et akkor mitől lesz az illető kispályás szarjankó ?

Hámozott Szőlő 2011.01.27. 10:26:06

Teljesen mindegy, hogy mennyi az X. Ha 120, akkor is kussolnia KELL a pincérnek, ha NULLA, akkor is, és ha 2000-5000, akkor is. Minden körülmények között az a lényeg, hogy a vendég visszatérjen a vendéglőbe! Abból van a fizetése a pincérnek. Az más kérdés, hogy mennyi. Nyilván nem keresnek annyit, mint egy bankigazgató, de ha ilyeneket művelnek, akkor egy idő után semmit sem fognak keresni...

karosszékely 2011.01.27. 10:27:41

@z0ty: Ahová én járok, ott mindig ad a fodrász nyugtát.

Hámozott Szőlő 2011.01.27. 10:31:06

@mqqq: Nincs olyan, hogy kicsinyes faszszopó vendég. Egyszerűen nem létezik. Olyan van, hogy normál vendég, és bőkezű vendég. Semmiféleképpen sem kicsinyes, főleg nem faszszopó. Ezt meg kéne érteni minden szolgáltatónak. Mindenfélének. A fizető vendég/ügyfél szent, a vendéglátó/szolgáltató meg kussol és vigyorog egészen addig, amíg olyan helyre el nem vonul, ahol senki sem hallja (ügyfél legalábbis) a visongását. Ennyire egyszerű.

varvizib 2011.01.27. 10:35:18

"hé, gyerekek, itt hagytátok a pénzeteket!!"

Köszi hogy szóltál... :-)

mqqq 2011.01.27. 10:48:29

@Hámozott Szőlő: Úgy látom, csak a kommentem első részét olvastad. Hogyne lenne amúgy. De ezt csak én - a másik vendég - mondhatom, a vendéglátós nem.

raves · http://mindennapramese.blog.hu 2011.01.27. 10:51:48

Ne már a posztoló legyen a fasz, hogy KEVÉS borravalót adott? Ha nem ad, az jobb?? Betegek vagytok? Ezért tart itt ez az ország, mert ilyen ekékkel van tele. 'szom.

Hámozott Szőlő 2011.01.27. 10:57:57

@mqqq: De, olvastam, és egyet is értek a hozzászólásod második részével.

Tény, mondhatod másra hogy kicsinyes és faszszopó, attól még nem az. Azért biztosan nem, mert nem adott elég borravalót.

Ficak 2011.01.27. 11:00:27

@Hámozott Szőlő: Abszolút egyetértek!
Egyébként nálam egy kellemetlen érzés a egy vacsi után - főleg ha nem is volt tip-top a kaja vagy a kiszolgálás - hogy mennyi borravalót adjak, hogy ne sértődjön meg a pincér, de adjak túl sokat.
Szerintem az árlap arra való, hogy feketén-fehér leírják, hogy az ott feltüntetett szolgáltatás (asztalhoz víve, feltálalva stb.) mennyibe kerül. A borravalózás még azért működik, mert mi fenntartjuk. Lehet arról beszélni, hogy a pincérek ebből élnek, de ha senki nem adna borravalót, akkor az lenne a normális, hogy a pincér rendes fizetést kap. Nem hiszem, hogy a egy étteremben a takarítónő vagy aki beszerzi az alapanyagot ők kapnának borravalót, pedig a minőségi szolgáltatáshoz az ő munkájuk is elengedhetetlen.

Egyébként az én tapasztalatom az, hogy nyugaton valóban nem várják el a borravalót, akkor is mosolyogva megköszönik, amikor egy cent borravalót sem hagysz ott. Ha adsz borravalót, azt pedig tényleg nagyon-nagyon megköszönik.
Amint a gyorséttermi láncoknál látjuk, a borravaló rendszerét meg lehet szüntetni, csak annyi kell, hogy mindenki elfogadja ezt a tényt. Olyan arab országokban, ahol a baksis az évezredes kultúrájuk része, ott nyilván nem egyszerű, de ott is próbálkoznak.

labi 2011.01.27. 11:01:07

Bah, aki elvár meghatározott jattot az építsen be szervízdíjat, ha meg ez nem tetszik neki mert adózni kell utána, akkor fogja be a száját, esetleg kapja össze magát, mert a jatt az nem jár, hanem jutalom.

ZON 2011.01.27. 11:01:38

@varvizib:
"hé,gyerekek, itt hagytátok a pénzeteket!!"

Szüléjét tegezze, uram! :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 11:01:58

@Caprica99: Nem kell ám mindenkinek helyesírásellenőrző, ahhoz hogy tudjon helyesen írni. Hihetetlen, mi?

csocsocsókolom 2011.01.27. 11:06:39

A pincérnek borravalóként odaadni nem volt ciki, ide beírni meg már ciki az X forintot? Mi változott közben? Rájöttél, hogy egy utolsó szarrágó kis köcsög buzi vagy? De azért mégis fáj, hogy lealáztak, és itt most vállveregetést vársz?

Megkapod. Kisfaszú pöcs.

Ficak 2011.01.27. 11:08:01

Egyébként nem értem, hogy miért járnak a posztolók (és általában az emberek) egy ilyen drága menzára. 3,500 HUF-ból egy szép helyen 2-3 fogásos menüt végig lehet enni. Valószínű, hogy nem 3 kiló ételt fog kihozni a pincér, de szerintem nagyobb élvezet, mint egy svédasztalról összehajigálni mindent.

csocsocsókolom 2011.01.27. 11:09:17

zsidó kicsinyesség motiválta-e történetének megírására a nagyvonalú úriembert?

Silent Bob 2011.01.27. 11:14:34

@hagyma: Az a csodálatos, hogy általában itt is a jattból van a felszolgálók fizetésének nagy része, vagy az egész, ennek ellenére parasztok ÉS várják a jattot. ki érti ezt?

Ficak 2011.01.27. 11:21:10

@zsidóbodza = magyar film: Nem érte, aki egy étteremben normálisan viselkedik és kifizeti a számláját a kisfaszú pöcs?

Két történet:
- A vendég bejön, megvacsorázik majd kéri a panaszkönyvet. Azt akarta, beírni, hogy a drága pénzéért csak egy kis adag kaját kapott. Természetesen nem kellett kifizetnie (de a zörgés azután volt hogy megevett mindent)
- Másik vendég bejön. Megebédel, majd távozik. Mikor kérdőre vonják, közli, hogy nem volt kóser az ebéd, ezért nem fizeti ki.
Na akkor rájuk milyen jelzőt használnál?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 11:21:23

@salapapa: hat 3 eve odajarunk, gondolom az rendszeres
eleg szomoru ha egy szilveszteri bulira gyujtessz
akkor inkabb ne bulizzal
rzgizi beszelt kereskedelemrol, az a mondat neki szolt, tudom az autoszerelo, villamossagi stb. kereskedelem is
es valoban nem borravalos szakma, ellenttben a pincerrel
egy maganvallakozo autovillamossaginak ugyan mire adnek jattot, elvarom, ha megmondja az arat akkor precizen idore keszuljon el
/ nem is tudtam, hogy ennyire lenezed az autoszereloket/
a pincer meg alkalmazott , a kialakult szokasok szerint adnak neki jattot, bar en magasrol teszek ra , ha valaki nem ad, csak elmondtam, hatha valaki erreteved, itt a vendeg adja a fizetesuket, itt kifejezetten elvart
otthon annak idejen en is leginkabb csak kerekitettem
/na viszem Maryt a repterre,, aztan csinalnom kell az adobevallasomat, bar nekem nincs tip-sem, ha lenne bele kene irni/
@KecskeDotyi:
ez tuti fogalmam sincs, se otthon se kulfoldon, soha de soha eletemben nem foglalkoztam gepjarmuvek javitasaval, alkatreszek arusitasaval, vagy iasztobeszerelessel, de az egy mindenkinek szolo beiras volt, nem az autoszerelore irtam, hogy nem kereskedelem
na mikor meg nagyon oreg kocsim volt/ relative most is az van/ ezert vittem en a szerelohoz mar az alkatresszel egyutt:)/
sot volt ido, mikor az alkatreszt a bontoban vettem

regi tema ez a jattrol, nagyon regi
a felszolgalasi dij is leht megoldas, bar az kicsit kepmutatas, mert azt a 10 szazalekot hozza lehet adni az arakhoz is es akkor abbol reszesulnek a pincerek
lehet Oket normalisan megfizetni/ amugy nem tudom mit fizetnek ma otthon egy pincernek
es lehet az a rendszer ami itt van
/nalam ez a legtisztabb, kotelezve ugyan nem vagyok a jattolasra, de ha minden rendben megy akkor tudom a kb 15 % az jar es mivel a pincer ebbol el, mindent megtesz, hogy minden rendben menjen/
aztan van meg a vilagon sok orszag, mindenki maskepp csinalja

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 11:25:53

@Silent Bob:
itt ha parasztok, akkor nem hogy nem kapnak, de kihivatik a fonok es maximum a masodik eset utan, de ha sulyos az ugy rogvest, a pincer kirugatik

Szelid sunmalac 2011.01.27. 11:31:56

En borravalot csak csinos pincerlanyoknak adok, es akkor sem penzt, csak nevjegykartyat.

Silent Bob 2011.01.27. 11:33:07

@hagyma: Ott speciel én is "dolgoztam" vendéglátásban, igaz konyhán, de nem tudok róla, hogy ne lenne tip. Max. nem köcsögösködnek, ha nem adsz.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 11:39:14

@Silent Bob:
hat en nem akartam irni, hogy Tildy nemigen tudja m it beszelnek a konyhaban roluk:)
foleg thaiban attol meg a vendeg reszen kedvesek es mosolygosak
felenk se vagnak pofat es dobjak utanad, ha keveslik
sot mosolyognak rnduletlenul
de azert a konyhaban
" a kurva annyukat ki volt nyalva a segguk, itt ugraltam nekik masfel orat erre idebasz 10 dollart 250-re, elmennek a picsaba"
/ ez egy szerenyebb magyar szarmazasu noi pinceri megnyilatkozas/
az amerikai leegyszerusiti
"fuck"

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 11:40:45

maqyar kisvállalkozók...
az adóbevallásokból egyébként is nyilván látszanak, hogy ki mennyi jattot kap...
nagyon véget kéne már vetni ezeknek a fekete pénzeknek...

kajakra 2011.01.27. 11:42:32

szarok a százalékokra, pontosan tudom mennyi jattot akarok adni.
ha kajálok valahol 790-ért, akkor adok egy ezrest, ez ugye megvan 25% is.
de ha valahol kapok 57200 forintos számlát, akkor elégedjen meg az otthagyott 60000 forinttal.

Torrente I. 2011.01.27. 11:44:32

@piqq: Ott nem a felszolgáló viszi ki az ételt, hanam magad sütteted és magad viszed.
A dolgozó frusztráltságát azért megértem, ugyanúgy mint a srácok fukarságát. Magyar honban jellemzően csak (!) borravalóért dolgoznak a felszolgálók, 10-12 órát. Ha valaki ritkán jár el, nem biztos, hogy tudja ezt és lehet, hogy nem ad. Azért itthon illik adni 10%-ot . Ez sok évtizedes bevett szokás. Szerintem benne kéne lenni a 10% szervízdíjnak a számlában, ez lenne a kulturált. Ha nem volt megelégedve a vendég a manager egyszerűen lehúzza számláról ezzel büntetve a pincért. No persze ez már adóköteles jövedelem, ami ugyebár itthon nem divatos formája a pénzkeresetnek. Addig is adjunk 10% borravalót, mert mi sem dolgozunk szívesen ingyen.

Szintai Molnár Péter · http://sodagroup.hu 2011.01.27. 11:47:50

Elég egyszerű az egyenleg:
- ha normálisan kiszolgálnak 10% borravalót adok.
- ha kerekre nyalják a fenekemet, akkor sokkal többet
- ha parasztok és nem szolgálnak ki, akkor fillére pontosan visszakérek

Ez döntés kérdése.

De ha már adok, akkor nem 120 Ft-ot a 42.000-re.

Ha viszont nem adok és hisztizik a pincér és érdekli, akkor elmondom neki, hogy mi volt a bajom a kiszolgálással.

Pozitív példa: Tegnap egy étteremben kértem egy presszó kávét és ristrettót hoztak ki, amit ráadásul a pincér vett észre az asztalnál, amint letette elém. Azonnal visszavitte a baristának és szólt, hogy hibázott, kaptam a presszót. 2 cl a különbség, de nem nekem kellett szólni és természetes volt. Nna, az ilyenekért jár borravaló... :)

Torrente I. 2011.01.27. 11:48:22

@Hámozott Szőlő: A pincéreknek 90%-ban nincs fizetése. Ezt a variációt nem a felszolgálók kérik!

Silent Bob 2011.01.27. 11:49:56

@Torrente I.: Ez így van, ebben az esetben viszont illene legalább mosolyt erőltetni az arcukra, udvariasnak és felkészültnek lenni. Ez sok helyen nem teljesül.

Torrente I. 2011.01.27. 11:52:13

Vannak helyek, ahol a személyzet napi fixért dolgozik. Ezeknek a helyeknek a többségében a "leadó" 120% !!! ez azt jelenti, hogy a jattot le kell adni ami átlag 10% és ugyanennyit csalni kell.
Ez nem fikció. Ez persze nem az éttermekre vonatkozik, ha nem a szórakozó helyekre.

elwood 2011.01.27. 11:52:16

@Torrente I.: "A pincéreknek 90%-ban nincs fizetése. Ezt a variációt nem a felszolgálók kérik! "

Tán pisztolyt szegeznek rájuk, hogy ott kell dolgozni ?

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 11:54:38

vótam pincér
akkor is történt olyan gyakorta, hogy az asztaltársaság ott vigéckedett órákig, folyt a szesz, teli voltak zsetonnal, a végén mondták, hogy első osztályú a kiszolgálás, így kisasszony, úgy kisasszony, aztán hagytak 25 ft borravalót...
ekkor nem voltam egy alpári tahó, hanem ugyanazzal a kedves mosollyal visszavittem a 25 Ft-ot, és normál hangerővel megköszöntem szépen a fogyasztást.
így is lehet.
minden esetben kapcsoltak a szarrágók.
legyen az embernek méltósága basszameg.

_wood_ 2011.01.27. 11:55:17

szervezünk száz fős, fillérrepontosanvisszakérős, mindenételtlefikázós flesmobot a mongólba?

Torrente I. 2011.01.27. 11:56:34

@Silent Bob: Ebben teljesen igazad van. Itthon van a legtöbb kellemetlen alak a vendéglátó iparban. Szerintem ennek is meg van az oka, mégpedig a túlképzés. A vendéglátást sehol a világon nem tanítják 4-évig az alapok eléréséhez. Itt mire végez a sulival valaki meggyűlöli a szakmát, mert 4-évig szívatják a suliban és a gyakorlatokon.Teljesen felesleges.
Az eredmény az embergyűlölő felszolgáló és a rendelésre káromkodó szakács.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 11:57:21

egyébiránt meg a pincéreknek tisztában kell lenniük azzal, hogy a vendégek bizonyos százaléka ilyen, nem ad, vagy éppenhogy, ez együtt jár a szakmával. ez ellen így lázadni ótvar tahóság. pláne, hogy nem egy kötelező dologról beszélünk, hanem egy ADHATÓ dologról...
a vendég meg had szarja má le, hogy mi a szokás... ha nem ad, nem ad.

Silent Bob 2011.01.27. 12:00:56

@Torrente I.: És akkor még csak arról beszélünk, aki tényleg tanulta, nem pedig jobb híján pincér lett. (direkt nem felszolgálót írok)

Torrente I. 2011.01.27. 12:02:57

@elwood: Természetesen nem kötelező felszolgálóként dolgozni. De ha nem fizetnek meg miért ne szólhatnál a vendégnek? Alsóbbrendűbb vagy? Ha a te munkádat nem fizetik meg, ha jól dolgozol és nem kapsz prémiumot, vajon szóvá teszed? Gondolom a leírt esetben is úgy gondolta a felszolgáló, hogy néhány órán keresztül ugráltatták italokért ezért azért, akkor jár neki a jatt.

Géza, kék az ég! 2011.01.27. 12:03:30

Nem zörög a haraszt...ugye.

Mégiscsak tahó ott a pincér srác, az ilyennek nulla azaz semmi borravalót!

Elég gáz lehet ez a hely, ha ilyen kicsinyesek ott a legkisebbek...

Torrente I. 2011.01.27. 12:06:48

@Silent Bob: Szerintem az a jó megoldás, hogy amatőröket képez az adott hely. Tapasztalatból mondom. Ezzel foglalkoztam sok évig , szerencsére nem itthon. ...és pikolóként kezdtem, bár diplomásan külföldön. 10-év alatt lettem vezető egy 1200 személyes tengerparti étteremben.

Alfredd 2011.01.27. 12:10:21

A hőbörgők közül tegye már fel a kezét aki szeret ingyen dolgozni!

El kellene fogadni, hogy itthon vannak olyan helyek, szakmák amik jattolósak. Ilyen a pincér is.

Ha nem tetszik, hogy MEGFELELŐ kiszolgálás esetén illik 10% borravalót adni, akkor járjál Genfbe, Rómába, Münchenbe étterembe, és ott ugye nem kell adni a végén!
Vagy, hogy klasszikust idézzek "... akkor főzess anyáddal kisköcsög!"

Silent Bob 2011.01.27. 12:12:01

@Torrente I.:
Az menő, gratulálok. Szerintem az ideális az lenne, hogy viszonylag rövid iskolai alapképzés után gyakorlat, olyan helyen, ahol emberszámba veszik a tanulót.

elwood 2011.01.27. 12:12:34

@Torrente I.: a vendég bement és fizetett, annyit amennyiért a szolgáltatást meghirdették

ha a pincér kevesli a fizetését ne a vendéggel legyen morcos hanem a főnökkel

Torrente I. 2011.01.27. 12:13:43

@Dr. Körömlakk ®: Szarja le a vendég természetesen. Mindenki nem lehet úriember. Azt mondd el, hogy a felszolgálónak miért is kell a bunkó vendéget szép csendben figyelnie?
Pont ugyanolyan joga van kiállni a munkája elismeréséért mint a vendégnek nem adni jattot. Érdekes, hogy ahol van a számlában szervízdíj, mely adható az esetek 99,9%-ában odaadják és nem mennek a managerhez panaszkodni érte. Ahol nincs benne ott a sunnyogók sokkal nagyobb arányban vannak.

Torrente I. 2011.01.27. 12:14:53

@Silent Bob: Pontosan ez lenne a jó megoldás.

Torrente I. 2011.01.27. 12:18:15

@elwood:
Az étlapon nincs rajta, hogy a felszolgáló nem adhatja vissza a borravalót. Úgyhogy aki úgy csinál, mintha x% lenne a szokásjog és nem 10%, az ne hőbörögjön ha ezzel szembesítik. Az írásban egy szó sincs arról, hogy a szolgáltatással elégedetlenek lettek volna a nagyvonalú kuncsaftok.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:21:06

@hagyma: nagyrészét megint félreértetted mert csak átszaladsz az írásokon.

- a csajok havija is rendszeres -jó esetben-, mégsem mindennapos. vannak akik rendszeresen járnak nyaralni, az pl évente eccer van. - ha érted egyáltalán, mit akarok ezzel mondani...
- egy bulira szerencsére nem kell gyűjtögetnem de van, akinek kell. ők lehetnek pl az általad feljebb értetlenségeddel kifogásolt egyetemisták.
- az autószerelőt nem nézem le. sőt, nem nézem le a kukásembert sem, meg az eladót, árufeltöltőt, stb sem.

csak azért írtam, hogy talán lesz annyi eszed és nem kevered a szezont a faszommal!
sajna látom, felesleges volt. MEGINT. ha direkt csinálod egy suttyó tetű troll vagy, ha tényleg nem érted akkor csak simán hülye.

Torrente I. 2011.01.27. 12:23:54

AKI NEM AKAR JATTOLNI, AZ MENJEN A MENZÁRA!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:24:00

@KecskeDotyi: amit ha nálad veszek és továbbadom az ügyfélnek 7.500ért nekemis megvolt a szép haszon, te sem panaszkodhatsz hiszen biztosan nem annyiért hozzák neked sem és az ügyfél is boldog, hogy olcsóbban kapta meg a szerelőnél, mintha megvette volna a boltban.
mindenki mosolyog és ez a lényeg.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 12:28:34

@Dr. Körömlakk ®: mintha a feleségem írta volna! :D

különben mikorisezvolt?
mert 30-35éve az a 25Ft bizony kabátfelsegítést, székelhúzást, ajtónyitást és mosolygós-visszavárós köszönért eredményezett! ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.01.27. 12:29:28

@salapapa: nem direkt csinalom, de azert neha kellemes mosolygas fog el, mikor latom, hogy nalam nagysagrendekkel hulyebb is van a Foldon:)
pedig ez ritka
Te pl. maximalisan megfelelsz ennek a kriteriumnak

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 12:30:35

egy pincér miért a vendégtől várja el a fizetését, miért nem a főnökétől? miért a vendéggel ugat, miért nem a főnökével?

Alfredd 2011.01.27. 12:36:34

@metalheart: Te miért a pincért szívatod, ha hülye a főnök?

De a vendéggel akkor sem ugathat ez igaz

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 12:37:36

@Torrente I.:
"Azt mondd el, hogy a felszolgálónak miért is kell a bunkó vendéget szép csendben figyelnie?"

noshát nézzük csak:

-azért, mert a felszolgáló alapvetően a vendégért van, szolgáltat.
-mert a borravaló nem kötelező.

de tisztázzuk, mit nevezünk bunkó vendégnek: jelenesetben azt, aki(k) fogyasztanak, de kevés borravalót adnak.

erre biztos az a megfelelő felszolgálói reakció, hogy ordenáré toplák módon, hangosan kurjongat? nem-e bunkóbb lesz ettől a tisztelt felszolgáló úr, mint maguk a vendégek? de. mégegyszer mondom: méltóság, intelligencia.

ajánlom figyelmedbe korábbi kommentem, melyben leírom, hogyan lehet kezelni az ilyen helyzeteket.
ez a módszer nem csak amiatt lehet hatásos, mert kulturált ember maradsz, és nem rontod a munkaadód hírnevét (nem kerül fel a hely a homárra), hanem amiatt is, mert az így "lerendezett" vendég(sereg) nem érzi magát annyira megalázva, hogy többet ne menjen, viszont érti a célzást, és lehet, hogy legközelebb kicsit vastagabban adja a jattot.
ésszel kéne ezt is, nem izmozni egyből.
másrészt egy szolgáltató nem engedheti meg magának, hogy úgy viselkedjen mint egy kocsis.
vannak persze olyan esetek, mikor a "vendég bunkó" nem abból áll, hogy nem ad elég jattot, hanem teszemazt ordít, tahó, kekec, stb. nos akkor lehet erősebben fogalmazni, esetleg kivágni, de ezt is lehet úgy, hogy ne egy orsós cigány szintjét érje el a pincér.
szerintem.

egyébként a jattot nem adó vendégekről meg van a véleményem, de az nem egyenértékű azzal, hogy így viselkednék a felszolgáló helyében. hogy mit gondolok magamban, az meg magánügy.

aáb · http://azsiaport.hu 2011.01.27. 12:39:14

@bonifac: Nem kell ám mindenkinek helyesírásellenőrző, ahhoz hogy tudjon helyesen írni. Hihetetlen, mi?

Nem hihetetlen, neked tényleg kellene. "helyesírás-ellenőrző", AKSz, 138.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 12:41:19

@salapapa: na azért annyira öreg nem vagyok. de majdnem :)
nézd, akkoriban 25 ft persze hogy nagyobb értékkel bírt, mint manapság, de úgy értem, hogy van 4-6 fő, elmórikálnak 4-5 ezer forintot, aztán ad 25 ft jattot. szal a fogyasztáshoz mérten volt nevetséges a jatt összege.
amúgymeg említettem: nem ez a jellemző. akkor nem ordít utána a paraszt a vendégeknek, ha 15 vagy 20%-ot kap igaz? ami amúgy kompenzálja a smucig vendégeket...

Vu, de ja vu 2011.01.27. 12:41:29

Anno mozdonyvezetőként senki egy bélással meg nem dobott, ha menetrend szerint beértünk a végállomásra...

Annál inkább volt fillér-csörgés, ha késünk, mindegy hogy a forgalomszervezés volt a hibás vagy felsővezeték-szakadás, ott kellett volna megrohadnunk ahol voltunk:-(

Ellenben nem egyszer 5-10 perccel korábban is sikerült beérni (nemzetközi gyorssal), ahol az utasnak még pipikélni is volt ideje elmenni, vagy venni egy hoddogot', ám ekkor se tolongott senki, hogy vezérúr, ehun egy százas, mert k.rva jól nyomta és most nekem jó:-(((

Olyan volt, hogy 'főnök, álljunk már meg Karakszörcsögön', csak lassítson és leugrok, ehun egy százas... csak hát mi let volna ha ellenőr utazik a vonaton és észleli, hogy RM (rendkívüli megállás történt), netán a nagy sietségben emberünk leugrik, de elhagyja kezét-lábát, vajon akkor is azt mondta volna, hogy 'Ces't la vie, benne volt a pakliban???

Úgyhogy én rühellek az éttermekben enni-inni, mert ha borravalót akar, akkor építse bele az árakba, mert rühellem ha kiszámolom hogy mennyit tudok a családdal kajálni a húszezerből, aztán meg vágja a fancsali pofát, én ugyanis nem jótékonykodni járok ilyen helyekre, hanem 'vendéglátni', így még hagyján hogy pofákat vág, mert akkor legfeljebb a főnökének möndom el hogy miért nem fog tőlem többé ezen a helyet 19.810 Ft-ot számlázni, de ha még megjegyzést is tesz, könnyen lehet hogy mindezt a panaszkönyvből a fogyasztóvédelemtől fogja visszahallani...

Bazzeg, egy csomó helyen fel sem merül a borravaló adása, mert azonnal börtnbe csuknak érte (yard, vpop, okmányiroda, polgárijenő-hivatal stb), egy orvosnak, taxisnak vagy vendéglátónak meg kifejezetten számlán felül jár???

És ez a normálisan elfogadott, a kifehérített gazdaság???

Hát a lóf.szt!!!

Adok, ha elégedett vagyok ÉS(!) VAN MIBŐL!!!

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 12:45:04

@aáb: A vesszőhibámat észre sem vetted, bazz.

Meg vagyok sértve.

aáb · http://azsiaport.hu 2011.01.27. 12:49:27

@bonifac: elnézést, Bástya elvtárs. A lényeg, hogy posztok, kommentek esetében kár másokat a helyesírásuk (pláne egy elgépelés) miatt ekézni ahelyett, hogy a mondandójukra figyelnénk. Písz.

macska69 2011.01.27. 12:51:49

A Mongol helyett szokjatok be a Trófeába. Sokszor voltam már ott -bár egyre ritkábban futja már rá- és kellemetlen élményem még sosem volt. Majdnem ölbe vesznek, (jeles alkalmakra tortát is adnak) körbe is ugrálnak, figyelmesek és jók a kaják.

mohopasi 2011.01.27. 12:53:44

Ez nem első sorban az étterem kritikája, hanem a hisztis idióta felszolgálóé. Viszont ha ez a pincér sokáig dolgozik ezen a helyen, akkor az már az étterem kritikája.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 12:55:23

itt most kb. 10 %-on megy a vita. érdekes, hogy amikor torkos csütörtökök voltak, akkor a vendéglősök arról beszéltek utána, hogy meghosszabbítják, mert még féláron is megérte neki. ezek szerint a főnökönek 100 %-os hasznuk volt. talán mégis inkább a főnökönke kéne megfizetni a felszolgálókat és nem a vendégeknek. lehet, hogy a vendégnek nincs 100 %-os haszna a munkájából, nem olyan gazdag...
úgy látom, hogy elég sok felszolgáló összegyűlt most itt. de a reakciójuk csak addig terjed, hogy menjünk a menzára...
és a helyzet a rohamosan emelkedő élelmiszerárakkal csak rosszabb lesz.

GGG77 2011.01.27. 13:03:54

Évek óta rendszeres vendég vagyok ott. Mindig kedvesek voltak, mindig finom volt az étel. Nálam bőven veri a Trófeát.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2011.01.27. 13:13:05

@aáb: De ha nem vetted észre, része volt a posztnak, hogy fellengzősen és tudálékosan fogalmaz a kérdéses mondatban. Itt jóval több elgépelésnél az említett hiba.

Ebben a mondatban egyszerűen nem lett volna szabad hibáznia.

Alfredd 2011.01.27. 13:21:14

@metalheart: Speciel én nem vagyok felszolgáló, sőt még nem is a vendéglátásban dolgozom, de én is azt mondom, ha nem akarsz a kiszolgálásért fizetni, akkor olyan helyre menjél enni, ahol nem szokás ezért fizetni.

Az meg, hogy a vendéglősöknek megérte a torkos csütörtök, nagyon nem egyenlő azzal, hogy 100% haszna volt azon napon a tulajnak...

keramia53-1 2011.01.27. 13:23:54

"MEGFELELŐ kiszolgálás esetén illik 10% borravalót adni"

Nemá!!! Mivel a BKV sofőr rendben, baleset nélkül elvitt A pontból B pontba, az út végén menjek előre hozzá és dugjak jattot a zsebébe?? (Sőt nem 10, hanem 20%-ot, mert a városi közlekedés nem kicsit stresszesebb, mint a tányérokkal való sétálgatás...)
Ha megfelelő volt a kiszolgálás, kifizetem az étlapon feltüntetett árat és megköszönöm az étkeztetést - valamint legközelebb is hajlandó leszek oda visszalátogatni.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:25:36

"ha nem akarsz a kiszolgálásért fizetni, akkor olyan helyre menjél enni, ahol nem szokás ezért fizetni"

nagy igazságú mondat, de aki meg felszolgálónak áll, az meg legyen azzal tisztában, hogy nem minden ember egyforma, és bizony lesznek majd, akik nem adnak borravalót.
ha ilyen ezzel nincs tisztában, mit keres egy étteremben??? legközelebb annyira hisztis lesz, hogy ott helyben lelövi őket, aztán magát?

képzeld el, hogy abban az étteremben akkor volt más is, aki ennek szem,- és fültanúja volt. jó ez neki? mármint közvetve az étteremnek, közvetlenül meg a pincérnek... idióták.
a problémamegoldó-képességük kb egy vödör diszperzitével azonos.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 13:26:11

@Alfredd: ha féláron is megéri, akkor általában 100 % a haszon. matematikus sem vagy.

Torrente I. 2011.01.27. 13:27:35

@Dr. Körömlakk ®: Természetese én is a kulturált felszolgálás híve vagyok. A konkrét eset szilveszter este történt mint olvashatjuk. Aki ezen az estén olyan kevés borravalót ad a szolgáltatójának, hogy ebben az írásban csak X-el van képe leírni, az szerintem megérdemli a kritikát.Ha szilveszter este, egy tizenkét fős társaság 5 órán át eszik iszik egy korlátlan fogyasztású helyen akkor adjon
minimum 10% jattot és ne a homáron kellemetlenkedjen. Ezt a KISPÉNZŰ EGYETEMISTÁKNAK IS illik MEGADNI EGY SZILVESZTERKOR DOLGOZÓ FELSZOLGÁLÓNAK.

Torrente I. 2011.01.27. 13:32:07

@keramia53-1: Aki így gondolkodik mint te az egy gasztrokultúrálatlan BKV érett menzatápoló. Szerencsére meg van a társadalomban az igény erre is arra is.

Alfredd 2011.01.27. 13:42:47

@keramia53-1: Azért ne hasonlítsunk már össze egy söfőrt egy pincérrel, mert minden tekintetben teljesen különbözik a két munkakör.
@metalheart:
A dolgok nem ilyen egyszerűek, hogy megéri=100 % haszon, ehhez nem kell matematikusnak lenni.
közgazdász sem vagy, vagy cégvezető. @

@Dr. Körömlakk ®: Ha én lennék a főnöke, ilyet én 1-szer tolerálnék, következő hasonlónál repülne... Nem a mongol pincért védem, mert pincér ilyet soha nem engedhet meg magának.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:44:06

@Torrente I.: kétségtelenükl igazad van, én ezt eddig sem vitattam, de a módszer mégsem ez. és lássuk be, ettől SEM jutott a pénzéhez, valamint aláásta az étterem hírnevét. tehát duplán triplán szar megoldás köcsögölni.
nekem fel se tűnt, hogy ez szilveszteri buli volt, de lehet (én valami pótszilveszteri lájtosabb együttkajálásra asszociáltam), hogy ilyenkor eleve úgy kellene hirdetni, hogy jippijájuhhéj, bulizz nálunk, stb... x ft/fő, melyben a szervízdíj is benne van. vagy nemtom. ha volt más olyan plusz szolgáltatás (zene, tombola, műsorvezető, mutatványos, kötéltáncos, NASA rakétakilövés, stb.) akkor még könnyebb a felszolgálók aznapi bérét beleépíteni és elrejteni a perkop díjba, és a góré nem a véletlenre bízza, hogy aznap a dolgozói vagy keresnek vagy nem.
na elkalandoztam, ott nyilván nem volt semmilyen műsor, de akkor meg elmentek szilveszterezni egy szimpla kajálással?
egyre több kérdés. :)

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 13:46:58

@Alfredd:

én azt hiszem az első eset után kibasznám, az én üzletembe ne csinálja az arcát a paraszt, az én vendégeimet (akik választhattak volna másik 250 étterem közül) egy ilyen barom ne űzze el.

Torrente I. 2011.01.27. 13:48:56

@macska69: Sokszor voltam MOngolban is, Trófeában is. Szerintem a Nongol különlegesebb. Soha nem volt gondom a felszolgálókkal, persze nem is X borravalót adok, hanem 10%+. Egyébként ezek a vendéglátó helyek meg sem közelítik egy komoly étterem színvonalát. Szerintem zabálni nem étteremben kell, hanem disznóvágáson. Étterembe azért menni, hogy több pörköltet tuszkoljak magamba, mint amit otthon kapok, nem az gazi gasztro élmény. Inkább ritkábban kell menni de olyan helyre ahol komoly séf van.

Torrente I. 2011.01.27. 13:54:13

@Dr. Körömlakk ®: Elmentek olcsón berúgni, és még kaja is volt. Én a felszolgáló"itt felejtettétek a pénzeteket" beszólásában ebben az esetben nem látok többet mint némi cinizmust a sunnyogókkal szemben. A tulajok meg nem építik be a pénzüket sehova. Ez mondhatom nemzetközi trend a vendéglátóban. Amerikában , Angliában, Izraelben sem. Németország a kivétel. Ott viszont senki sehol nem ad jattot, viszont elfogadható a fizetés, a vendégmunkások számára. Német felszolgáló nem létezik.

Torrente I. 2011.01.27. 13:57:45

@Dr. Körömlakk ®: Sör bor ingyen van a vacsihoz!!! Szilveszterkor gondolom a mi kis egyetemistáink szépen betermeltek mielőtt elpályáztak a házibuliba egy üveg olcsó asztali borral a hónuk alatt matt részegen.

Camappa 2011.01.27. 14:02:09

@Alfredd: Azért van a borravaló, mert a munkáltatója baszik neki megfelelő fizetést adni. Miért a vendégek pótolják ki a fizetését?

Ez egy rögzült társadalmi elvárás, aminek semmi alapja nincs. Pincér? Az. Kap fizetést? Kap. Akkor miért kuncsorog borravalóért? Mert végzi a munkáját? Én is végzem, én sem kapok borravalót.

Tehát pincér ne sértődjön meg, ha nem kap borravalót. A munkáltatóját anyázza, ne a vendéget.

Torrente I. 2011.01.27. 14:07:13

@Camappa: Ez egy rögzült társadalmi szokás,(világszerte) ezért elvárás is. Ha szarnod kell a kocsiban, szólsz a sofőrnek, hogy álljon meg és bedugod a seggedet a bokorba, nem firgázol be az ülésre. Ez is ilyen.

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.01.27. 14:14:03

@Alfredd: és kisvállakozó sem vagyok, aki nem fizet túlórát és műszakpótlékot, nem várom el az alkalmazottamból, hogy a jattból éljen meg, és adót sem csalok, így ezzel sem lopom meg a többi tisztességes adófizetőt.
értem én, hogy ez ebben a körben így szokás, de hadd fejtsem ki a vélemyényem, hogy ez rossz, és ennek így kellene maradnia.

god shave the queen 2011.01.27. 14:15:35

tetszik a poszt - szellemes.

keramia53-1 2011.01.27. 14:15:48

@Torrente I.: Egy időben "rögzült társadalmi szokás" volt a boszorkányégetés is - de győzött a józan ész. Ez egy HIBÁSAN "rögzült" szokás, mely remélhetőleg mihamarébb felszámolódik. A munkabér azért van, hogy a megfelelő(!) munkát honorálja vele a munkaadó - a munkavállalónak pedig jogában áll eldönteni, hogy annyiért vállalja-e az adott munkát.

Egyéves Önkéntes 2011.01.27. 14:23:49

Valamikor még a benzinkúton is divat volt a jatt, ma már eléggé kikopott.

@Torrente I.: A papok között a pedofília is rögzült társadalmi szokás, de azért vagyunk páran, akinek ez nem tetszik.

Dr. Körömlakk ® 2011.01.27. 14:24:49

@Torrente I.:

jólvan, sokadjára mondom, igaza volt, de a beszólás nem helyénvaló.
szerintem.

ökörpöröly 2011.01.27. 14:25:37

Ez Magyarisztán, a Balkán legalja!:)
Akkor jártunk volna a legjobban, ha ezt az aljanépet sikerül elnémetesíteni, hátha ragadt volna némi európai kultúra rá!:)

Torrente I. 2011.01.27. 14:28:24

@keramia53-1: Ez rendben van, bár örülnék ha megírnád, miért "HIBÁSAN rögzült". Mi a menetrend?Ki állapította meg rajtad kívül a HIBÁT? Addig ne várj míg ez magától "felszámolódik". Ez is egy olyan dolog amit szakmai szervezeteknek, mégpedig korszerűeknek, szabályozni kellene.Ez a rendszer, jó a tulajnak, a felszolgálónak,a kuncsaftnak is édes mindegy. Csakhogy adókockázat elkerülésre igen alkalmas intézmény. Ezért csak egy motivált szereplő van a változtatásra, mégpedig az állam. Azt nem várhatod el a szolgáltatódtól, jelen esetben a felszolgálótól, hogy térítésmentesen lássa el feladatát. Mire az állam erre reagál, tekintettel arra, hogy nincs túl nagy pénz az ügyben, mármint ami felett a tisztelt döntéshozók diszponálhatnának,nem lesz gyors változás. Szerintem ne várd meg mert kihűl a kajád. Ne felejts el jattot adni ha végeztél.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 14:32:49

@hagyma: csináltam egy txt-t, hogyha nemis szó szerint de valami ilyesmi lesz a válaszod.
bejött...

de úgylátom, gondolkodásra késztettelek.
VÉGRE SIKERÜLT!
különben nem írtál volna ilyen választékosan, nem szokásod. de ha veled így kell, hát legyen!

@Dr. Körömlakk ®: mint feljebb már többször említettem, az öcsém kivételével "szolgáltatócsalád" vagyunk. szinte az összes felmenőm, még a feleségemnek is van a múltjában pár év a drekoval és a bátyja -tudom, ez nem erényszolgáltatás- taxis.
szóval tudom miről beszélsz.
de!
elhiheted, hogy egy presszóban, kisebb étteremben (pl a Lancelot vagy a már említett Trófea hálózat) magasabb jattot adok én is, mint egy elit helyen.
de mindezt csakis és kizárólag akkor, ha sosekinemfogyó csodakancsóval hozzák ki a barackos ájsztít! :)
ha valamire várni kell, azt... izé... szal nem szeretem. és nem érdekel, ha 1500másik vendég van. mindig legyen 2mp-e, hogy ránézzen mellettem elmentében a kancsómra. 8-)
amúgy én sem számolom ki, mennyi az annyi. volt, hogy 12ezres cehre fizettem 15öt de volt olyan is, hogy 14ezernél 15öt adtam.
mondjam, hogy kedvfüggő? ez van. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.27. 14:39:05

@EÖ: igen, mert valamikor beálltam a kúthoz és már ott is volt a segítőkész kutas. manapság ha el nem bújnak, a bejárat mellett trécselnek. a pénztárosnak jattoljak aki mást sem csinál, mint elveszi az amúgyis egekben lévő árát a brenyának?

bizony, bizony... a kommentek elején olvastam valakitől helyesen:
kellett nekünk a kapitalizmus? OK, tessék! de akkor annak minden szarával együtt kelljen!
jatt márpedig ott nemigazán van. '80as évek legvégén a taxis eleinte csak nézett birka szemekkel, aztán majdhogy vörösszőnyeget nem terített, amikor a 45makis cehhet egy ötvenessel honoráltam. mexokásból.

már csak a kisemberek fizetésének kellene felzárkóznia.

Torrente I. 2011.01.27. 14:41:33

@ökörpöröly: Bár így elsőre nem nagyon értem mihez szóltál hozzá, minden esetre, meg kell jegyezzem csak te vagy balkáni ez az ország nem. Ebből a magyar nyelvtan nevű dologból meg ragasszál magadra még jó sokat, mert jelen állapot szerint úgy tűnik számodra a legnehezebb tíz év az lehetett amit az általános iskola első osztályában töltöttél.Üdvözöllek európai magyarként, téged ott a Balkánon.

Alfredd 2011.01.27. 14:43:06

@Camappa: Elmondom, még az első osztályú étteremekben sincs benne a felszolgálási díj az étel árában. Ez így van szinte minden étteremben.

Lásd: Kárpátia Étterem, de ott külön fel is tüntetik, hogy 10% felszolgálási díj és megy automatikusan a végszámla összegéhez...
A Kárpátia tulaja pedig Niklai Ákos, akit gondolom nem kell bemutatni, hogy ki ő.

Messidor 2011.01.27. 15:03:10

Nem olvastam végig a kommenteket,nem tudom,valaki említette-e?:Azért egy 12 fős társaságtól nem könnyű borravalót beszedni úgy,hogy mindenkire kb egyformán jusson-most mindegy,hogy "jár"-e vagy sem.Páran tuti,hogy semmit nem adnak,a többiekre hárulna ennek kompenzálása is.
Én már jártam úgy,hogy egyikünk beszedte a borravalós-nem borravalós összegeket,azt meg kiegészítette,ő alig fizetett valamit.Égett is a pofánk miatta...

Silent Bob 2011.01.27. 15:10:36

@Messidor: Érdekes dolgok ezek. Nálunk fordítva szokott lenni. Ha mindenki bedobja a részét, muszáj még egy kör pálinkát rendelni, mindig túl sok lóvé jön össze. :)

Torrente I. 2011.01.27. 15:17:11

@Messidor: Igen -igen ez így van, ezért nem is értem miért nem szeretnek a magyar vendéglátósok külön külön számlát írni. Talán úgy nehéz lenne beleírni azt a pár pluszt.. Erre a helyre természetesen ez nem igaz, hiszen itt korlátlan a fogyasztás.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.27. 15:58:21

REJTETT KAMERÁS FELVÉTEL a Mongolian BBQ pincérjeiről!

Egy vendég szarrá veri őket:

indavideo.hu/video/brutalis_kocsmai_verekedes

kakadu12 2011.01.27. 16:07:34

Vicces!

Mi ugyan így jártunk, kb. 5-6 éve a "Mongolban", azzal a különbséggel, hogy mi rendesen adtunk borravalót (3 fő + 3500 Ft - akkor), ám a pincér összekeverhetett minket valamelyik másik fizetős asztallal, mert látványosan leb@szott elénk 15 forintot, holott nem kértünk visszajárót.
Mentségükre legyen mondva, hogy észlelték a hibát és kifele menet meghívtak minket egy grátisz italra.

Vu, de ja vu 2011.01.27. 16:31:38

Hát apám, '1989-ben az ex-NDK Köztársasági Palotában jaszkariztunk és 14.xx márka helyett odanyomtunk egy 20 márkást (viszki-kóla, fagyikehely mag ami jól esett) és a pincér volt megütközve, hogy ezt nem fogadhatja el!!!

Ezek után nekem Mo-n ugathat bárki bármit arról hogy mikor mennyit illik adni: a minimum a számlán szereplő összeg!!! Ha van felszolgálási díj, akkor meg pláne!!!

Amíg helyszíneltem, akkor se nyomott senki csúszót, hogy az ő autóját-lakását előbbre vegyem előre vagy "okosabban" nyomozzak... ki és mivel érdemelte ezt ki??? Örüljön hogy lyuk van a seggén meg hogy van munkája!!!

Ja, hogy elit hely??? Akkor meg MÉGÚGYSE!!!

Alfredd 2011.01.27. 17:20:28

@Az átok visszaszáll!!!:

Hát apám, '1993-ban a München-Schüldbrunnenweig autópálya szakaszon 170 km/h utazóval közlekedtem mindig, mert már akkor sem volt ott sebességhatár.

Ezek után Mo-n 147 km/h-el lefényképeztek az M3-on, és kapom a 30 ezres csekket. Felháborító !!!

A fenti szövegben remélem érzed az iróniát...

aföldönnemalien 2011.01.27. 18:01:25

@ökörpöröly:
te vagy a legalja, nem a magyar (vagy balkáni). Menj te, pucold a német csizmáját, ha ennyire tartod magad, abban több becsület van, mint amit írtál.

ggaborx 2011.01.27. 18:19:15

A pincérnek lehetett rossz napja, de nekem ezért soha nem lesz miattuk. Meg akik a vendéget támadják igazán leírhatnák az étterem nevét, ahol dolgoznak. Csak, hogy teljes legyen a lista.

carl badog 2011.01.27. 18:50:29

Azon kellene elgondolkodni, hogy ki van kiért. Nehogymár azon spekuláljak, hogy megfelelek-e a Főúrnak. Jaj istenem mit fog szólni.
Nem beszélve arról, hogy én az utolsó fillérig leadózok, ami nem mondható el a jattról.

macska69 2011.01.27. 21:07:48

@Torrente I.: Igazad van, nem a nagy pörköltzabálásért kell étterembe menni, hanem azért, hogy egy kicsit más, hogy különlegesebb legyen az az ebéd vagy vacsora mind ízében, mind hangulatában. Nekem a Trófea mégis azért tetszik, mert rengeteg féle kajából lehet kóstolgatni, nem áll fenn az a veszély, hogy egy étteremben beválasztok valamit, ami nem ízlik. Itt félre tolom és kész, veszek másikból.

lomposfarkas 2011.01.27. 21:38:24

Beszarás ez a borravaló téma. Nem járok étterembe, de mostmár csak elmegyek egyszer és fillérre azt adom, ami a számlán van. Ahogy a boltban meg a benzinkúton. Csak, hogy lássam az elnyúlt képét. Meg röhej ez a sok stokholm-szindrómás csaholás is, hogy mekkora bunkó, aki csak kifizeti a számlát, de nem jattol eleget...? Mi a lótúró közöm van a pincér és a főnök munkaviszonyához? Legközelebb eltanulják a bolti eladók, hogy ők nem kapnak fizetést, pótoljak már egy kicsit...
Mindenki hagyja csak abba szépen azonnal ezt a bolsevik csökevényt, de sürgősen. Taxisra, pincérre, még a védelmi pénzt szedő szülészmaffiára is vonatkozik.
Ja, igen. A hüledezés meg a szomorkodás helyett valaki pakoljon már ki őszintén: mennyit lehet a jattal keresni?

bikmakk · http://srbija.blog.hu 2011.01.27. 23:43:02

"[...] ezúton is javaslom neki [...] Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit [...]"

Ezt úgy elképzeltem.

Mongolian BBQ? Az már az "ázsiai termelési mód", nem?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.01.28. 00:47:01

@lomposfarkas: mai adatokkal nem szolgálhatok, de a '80as évek közepén voltam táviratkihordó.
16,30Ft volt az órabérem, ezen felül táviratonként 0,5Ft, expresslevelekért 1Ft járt.
fiatal, agilis emberről lévén szó havi 3.500-4.000Ft jött össze a fizuból.

napi(!!) átlag 400-600Ft jattot számolva az havi 8-12ezerre jött ki.
nagyrésze ment a játékgépekbe (flipper és pac-man), napi 160Ft (oda-vissza 80-80Ft kiscelli utca - békásmegyer) taxira, a többi LP-kre, kazikra, házi elektronikára, kajára, bulikra...

vagyis ha minden nap csak a minimum jatt jött volna össze, akkoris a duplája az akkori fizumnak de oly peches -szerencsémre- sosem voltam.
mégeccer hozzáteszem: nagyon hajtottam. nem volt mindenki ilyen aktív mint én... azok piáltak be esténként és bűzölögtek ahogy teszik a mai napig.

nem tudom hogy van ez manapság, így csak a múltat tudom leírni.
lehet ezt hiányolja az a fizetőspincér is?

Shinjuku 2011.01.28. 05:21:02

Pincer taplo, poszter ugyszinten... Johet a kovetkezo poszt.

KecskeDotyi 2011.01.28. 11:31:17

Érdekes, h mikor én írtam, h a boltos azért van h fényesre nyalja a valagam, akkor hőbörögtetek. Most meg mindenki azt írja, h egy szolgáltató azért van, h fényesre nyalja a valagatokat... XD

Amúgy meg jattot az várjon, aki rendes és meg is érdemli. És ne kicsinyeskedjen, mert akkor nem is kap soha többé.
PL nővérem szülinapja, nagyhírű étterem, Miskolc.
Baconbe tekert szűzérméket ettem. Kihozza a pincér, felvágom, rózsaszín (tudom, az úgy az igazi, de én paraszt vagyok, nem eszem nyers húst). Szóltam neki kedvesen, h legyen szíves hozni egy rendesen átsütöttet. Elnézést kért, h ne kérdezte meg h h kérem. Elviszi, 2 perc múlva visszahozza a megmikrózott kaját. Mivel nem én álltam a cehhet, nem álltam le hőbörögni, megettem a bacont meg a köretet, a húst meg otthagytam. Egye meg, aki a nyersre buki.
Az meg már hab volt a tortán, h egy ÉTTEREMBEN az este folyamán elfogyott a sör. Először nevettünk h jó vicc, de nem. Elfogyott.....
És aki fizette az estét, képes volt borravalót adni. Nolám, az én családomban is vannak balfácánok.

Egyéves Önkéntes 2011.01.28. 13:43:01

@KecskeDotyi: A Tusculanumban volt, hogy 4200 volt a számla és a haverom oda adott egy 5000 forintost és azt mondta tévedésből, hogy 4000-ből kér vissza. Még ideje sem volt javítani, hogy bocs 4500-ből, mikor a pincér odabaszta az ezrest az asztalra és elviharzott.
csak néztünk nagyot.

KecskeDotyi 2011.01.28. 15:56:14

@EÖ: XD
Legalább a haverod kapott jattot, mert jól viselkedtetek XD

Répalaki Edömér 2011.01.28. 18:55:29

Javaslom mindenkinek az alábbi, filmet:
Ezt jól kifőztük! - WAITing... (2005)
www.youtube.com/watch?v=HJEsNjH3JT8
Kellemes kis vígjáték, témába vágó tartalommal és ne feledjétek a "kecskét"...!

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.01.28. 19:39:32

Amikor vendéglátóztunk (büfé) és kifejezetten jó kiszolgálásért kaptunk jattot a fillérbaszóktól (1-50Ft) akkor azt szépen bedobtuk egy perselybe amit a fóti gyermekfalunak ajánlottunk fel. Illetve év végén a tartalmát :)

Ezt a vevők is megtették néha.
50Ft felett ez ment saját zsebre és nagyon megköszöntük. Italmeghívást is, de csak üdítőre, hiszen munka közben nem lehetett inni.

Mindenki gondolhat amit akar :)

blasiusii 2011.01.28. 23:42:38

1.) Fentebb vki említette, hogy nagyobb társaságnál a borravaló sokszor aránytalanul oszlik el, van, aki nem tesz bele semmit, ezt másoknak kell(ene) kompenzálnia - sztem ez bárhol előfordul.
2.)... az viszont nem, hogy M.o.-n nincs megfelelő kultúrája a vendéglátásnak - a vendéglátók részéről sem!! Kövezzetek meg, de jártam/éltem pár országban, és úgy látom, itt még a tulajnak/felszolgálónak áll 'feljebb', ha betér hozzájuk egy vendég. Nehogy már én legyek lekötelezve, hogy ide jöhetek. Komolyan mondom, ez tényeg olyan magyar dolog...
3.) Persze, sokan nem adnak borravalót, de mindenkinek megvan a maga története, oka rá, hogy mennyit ad. Ha a vendégnek kell pl. a pulhoz fáradni, akkor biztos ne várják el.
4.) A smutzig magyar munkaadók vs. szegény pincérek harcot nem a vendégeken kellene leverni.. :S
5.) Nem értem, a sok Homár-poszt után még ki megy erre a helyre..??

lordjim 2011.01.30. 07:20:49

@bonifac: "tudjon helyesen írni",helyesen így hangzik:...hogy helyesen tudjon írni.(Az kiabál...)

vimesdoboz (törölt) 2011.01.31. 11:47:12

Egyetemisták óévfelejtésre/újévkezdésre...

Ne magyarázzon a posztoló, mert biztos vagyok benne hogy gatya részeg volt az egész társaság így gondolmo a stílusok is olyan volt.
Így valszeg AZT kapták amit megérdemeltek

Bellagio 2011.01.31. 12:44:46

Voltam mar egy parszor a MB-ban, mindig jokat ettem es mindig hagytam min. 10% borravalot. Nem volt gondom sosem.

Pdudas 2011.01.31. 19:43:35

Sok vendeglatos egyebkent direkt a lehuzasokra epit.

1. Toki pompos. Azaz kenyerlangos. 650-900Ft. Amikor 750 korul mar igen jo (hazi huspogacsas) hamburgert lehet vasarolni. Szerintetek melyik 'eri' meg a vasarlonak? A langos alapanyag koltsege ugye eleg minimalis...
Sajtos-tejfolos langos: 600Ft.
No comment.

2. Kinai etterem (bufe) a Rozsahegy vagy Rozsavolgy centerben...
leves+foetel+udito 2 fore 5500FT. Semmi extra. A szokasos kinai leves, a szokasos fafulgombas kinai foetel, rizzsel. Ez kb 20 Euro. 20 Eurobol eleg jol meg lehet ebedelni akar Triesztben is. Az meg nem Magyarorszag. Minosegben sem.

Kulfoldon elokent meglep, hogy milyen lehuzasok mennek a vendeglato helyeken kis hazankban.

Vegyuk csak egy benzinkut shopjat. 400, de inkabb 500Ft alatt meg egy felliteres vizet sem kapsz. A masik, hogy szart arulnak. Teli szelvedomoso (Mol kuton): 1.5L 1500 Ft. Kulfoldon OMV 5l 8 Euro. A magyar az -20 fokos es kifagy a szelvedon, az OMV meg -38 fokos es hibatlan.

Sokan azt mondjak, hogy fikazom Magzarorszagot. Holott csak szembeotlik a kulonbseg. Es most nem tavoli orszagokkal hasonlitgatok, Szlovenia es Olaszorszag ahol sokat megfordulok.
Itt peldaul az a szokas, hogy a vendeglatos visszaad es a vegen adsz neki 1-2 Euro jattot. Nincs pofavagas, halasak a vendeg visszatereseert.

Igazabol otthon az lehet a baj, hogy boldog-boldogtalan vendeglatozni kezd (lassatok Bajor Imre), semmi kepzettseggel, es nem is figyel a dolgokra. Aztan a dolgozok basznak dolgozni. Minoseget meg plane nem garantaljak.

Kulfoldon eleg meglepo, mikor a tulajdonos is beall kiszolgalni egy-egy durvabb napon, illetve a kebabosnal peldaul a tulajdonos viszi ki a szemetet.

A szemleletben van a gond - egy kezemen meg tudnam szamolni hany ettermet merjek javasolni otthon. Pedig 10 evig szallodai es vendeglatos informatikaval foglalkoztam - van ralatasom parszaz etterem es szalloda mukodesere.

Tudok olyan ettermet, ami evente dijakat nyer, de a dolgozok nem eszik meg a nekeik fozott menza kajat. Kell ennel tobb leiras egy tulaj szarragosagat illetoen?

ohmlash 2011.01.31. 20:05:38

"A konkrét eset szilveszter este történt mint olvashatjuk."
Ezt mégis hol tetszett olvasni?

2011.02.01. 00:57:50

Csöves rokkerek, meg liberális szakállas fiatalok leraktak 41880-ra egy jó combos 42-t. Pincér kiakadt. Hol itt a hiba?

Mikor egy nagyobb társaságban egy ember beszedi a pénzt, van akitől borravalósat, van akitől nélkülit... a végén megszámolja és tesz hozzá 150 forintot, csutkára annyit ad amennyi "jár": na az szánalmas. És még örül is neki, hogy ingyen evett ivott :D

Nem akarok zsidózni, pedig kedvem lenne.

EG0 2011.02.01. 14:55:07

Ide is:
- A borravaló egy hülye szokás.
- Ha mégis adsz, akkor viszont ne legyen sértően kevés.
- "ezúton is javaslom neki [...] Rawls, Hayek és Marx ízlés szerint kiválasztott műveit"
Én meg a fiatal bölcsészeknek, hogy szokjanak hozzá a munka gondolatához lassan, mert vége lesz az anyu által finanszírozott habzsi-dőzsi egyetemi éveknek, aztán lehet pofa laposban a forintos borravalókat számolgatni a meki pénztárjában.

clipper 2011.02.04. 10:53:06

Nekik nincs fix fizujuk. Csak a borravalóból élnek. Az senkit nem érdekel ott hogy mennyit eszel, max megjegyzik h hű mennyit tud enni. Annak a pincérnek már nincs állása, mert volt egy nehezebb napja, amikor ingyen dolgozott keményen.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.02.05. 11:24:18

@clipper: ha valóban nincs fizujuk (márpedig ilyen nincs!), akkor tegyenek ellene!sehol, senki nem dolgoztatható ingyen. törvény.
ha pedig akkora balfaszok ezek a pincérek hogy ezt tűrik, mit ne mondjak meg is érdemlik!
ennek a bejegyzésnek köszönhetően én most jóideig még csak felkerekítettni sem fogok, nemhogy jattolni! igenis, tegyen a saját jólétéért az ember, ne azt a kurva sültgalambot várja!

nnna. huhh........

mózes-kóser 2011.03.24. 15:11:01

Az, hogy az ember mennyit ad, az függ a pillanatnyi hangulattól, a kiszolgálástól, meg az ember aktuális anyagi helyzetétől. (Nem mindenki étteremvezető, meg felső 10.000, az állampolgárok jelentős részének igenis meg kell fontolnia, hogy menjen-e az adott évben 1x étterembe, nem hogy nyaralni, síelni, stb.)

Az éttermek részéről azt tartom korrektnek, ha az étlapon feltüntetik, hogy az árak nem tartalmazzák a felszolgálási díjat, ilyenkor nem lehet vita. Ellenkező esetben meg annyit adok, amennyi sikerül, persze a 10%-os etalont megcélozva.

A bunkóságot viszont semmiképpen nem tartom megengedhetőnek. A felszolgáló, mint neve is mutatja, szolgál. Ez a munkakör az alázatról is szól. Nem nekem lesz rosszabb, ha többet be nem teszem a lábam hozzájuk. Akiben nincs alázat, szolgáló lelkület, az ne dolgozzon ilyen helyen.

Ahogy a bunkó vendégek a McDonalds-ba lettek irányítva, úgy a bunkó kiszolgáló is mehet oda dolgozni. Ja, hogy ott is kirúgnák a bunkó alkalmazottat? Akkor kivel van a baj?

Aranka7 2012.01.09. 13:35:50

Sziasztok. Mi már tizenvalahány éve járunk a Mongol vendéglőbe, általában 1 évben 2x. Kicsit félve, a sok negatív beírás miatt készültünk a 2012.01.07.szombati ebédre a Mongol étteremben. Mi a családban össze gyűjtjük a szüli és névnapokat, egyeztetünk és megyünk a Mongol étterembe. Majdnem mindenki kb. 40-60 kilométert utazik csak oda, de eddig minden alkalommal megérte. A lényeg ebédre mentünk, valaki már 11 órára odaért, de őket egyből beinvitálták, leültették, itallal ellátták és felvették az előétel rendelést is. Az asztalra hoztak friss pogácsát, kenyeret és különböző önteteket az étkezésekhez. Nagyon udvarias volt végig a kiszolgálás, 3 pincér forgott az asztalunknál, akár hányszor arra jöttek kérdezték hozhatnak-e valamit, ha a pohár aljában, vagy a kancsó aljában kicsi ital volt, már kérdezték, hogy hozhatnak-e másikat. Az étkezések alkalmával, amint befejeztük az étel elfogyasztását, már vitték is el a szennyes tányért. A teraszon volt egy dohányzó boksz kijelölve, ahol termoszban forró forralt bort lehetett inni, amint látták, hogy valaki kimegy dohányozni egyből bekapcsolták a hősugárzós fűtést, valamint plédet terítettek a vállukra, hogy nehogy fázzanak. Sőt amikor egyszer nyáron voltunk és teraszra foglaltunk asztalt, de arra a napra hűvösebb lett az idő, akkor végig ment a hősugárzó a bokszban és akkor is kaptunk plédeket, hogy nehogy fázzunk. Szóval szerintünk semmit se változott az évek alatt a színvonal, a kiszolgálás és mindent maximálisan elkövetnek azért, hogy jó érezzük magunkat. 12-től 17 óráig voltunk, mi is több előételt ettünk, folyamatosan kóstolgattuk egész idő alatt a főételeket, és desszertet is többet kértünk, ital is bőven fogyott. Az ét és itallapon fel van tüntetve, hogy miért kell pluszban fizetni, mi ilyet nem kértünk, a számla annyi amiről írnak, 4990/fő, nem több. Természetesen ehhez jön a borravaló, de inkább itt adjon az ember, mint az orvosnak az meg főleg elvárja. A foglaláskor én is megadtam a telefonszámomat, ami nem kötelező, melyen éjjel-nappal elérhető vagyok. 3 napja voltunk ott, de engem nem hívtak és nem is kerestek az étteremből. Továbbra is mindenkinek merem ajánlani a Mongol éttermet. Jó étvágyat és jó szórakozást kívánok! Sziasztok: Aranka és családja
süti beállítások módosítása