Gyuszi 8 éves kora óta vezet mindenféle gépjárművet, mégis simán elkaszálták jogsivizsgáján. Átment ugyan egy záróvonalon, de szerinte a nagyobb gond azzal volt, hogy nem motiválta eléggé oktatóját, például plusz órákkal vagy csak úgy zsebbe:
Elöljáróban azt szeretném mondani, hogy a jogosítvány megszerzésekor eljáró korrupt vizsgabiztosoknak sose legyen lyukmentes zoknijuk, rohadjon meg a kertjükben az összes karalábé, és ne tudjanak úgy fogat mosni, hogy a szájuk ne legyen büdös. Persze mondhatnám nem ennyire finoman is: basszák meg a zöldnadrágos bárcás kurva anyjukat a nagyanyjuk hátán, náthás macskák picsáját nyalva, rohadt szemét banda. Tisztelet a kivételnek.
Öregem, nyolc éves korom óta tudok vezetni. Apám szívbeteg, anyámnak sose volt jogsija, így amikor végre elértem a gázpedált, apám rögvest megtanított vezetni, hogy ha infarktust kapna, valaki be tudja vinni a kórházba. Tudom vezetni az összes munkagépét a homlokrakodótól elkezdve a Nagy Manciig (ez egy Man vontató), sőt, a Nivát is jól kezelem, pedig abba aztán kell kapaszkodni rendesen, olyan kenyérszervója van. Csak jogsim nem volt eddig, mert a 18-at csak januárban töltöttem be.
Karácsonyra kaptunk ajándékba a barátnőmmel egy-egy beutalót, szóval tanfolyamra jártunk. Minden vizsga lement simán, elkezdtük levezetni a kötelező órákat. Egy kis lerohadt autója volt az oktatómnak, apám amikor meglátta, még direkt el is tiltott a Niva kormányától, hogy ne szokjak meg más gépet addig, amíg le nem vizsgázok. Azt hittem, elég lesz a kötelező óra, mert amikor az oktató a rutinnál látta, hogy kezelem a kormányt, már a rutinpályára is mindig a forgalomban mentünk, én vezettem oda is, vissza is.A barátnőm más oktatónál volt, meg neki azért annyira nem esett kezére elsőre a vezetés, szóval ő tízzel több órát vett a vizsgáig. Mondta is neki az oktatója, hogy ez jó döntés volt, mert a rutin az azért fejlődik, meg ha nem vett volna több órát, úgyis megbuktatja a vizsgabiztos. Persze ha motiválja őt, akkor "sima ügy lesz a dolog". De több órát venni, meg motiválni nem kell egyszerre.
Ezen én csak röhögtem, csak később jöttem rá, hogy inkább ezerrel skubizni kellett volna, mit beszélnek az oktatók. Fel is kellett volna venni a szöveget valami mp3 lejátszóra, de sajnos későn ébredtem, már nem volt rá lehetőségem. És tudod mi lett a vége? A barátnőm szinte semmi rutinnal simán átment, én meg megbuktam.
És persze egy kurva papírt se kaptam arról, hogy mi volt a hibám, szóban meg csak azt mondta a vizsgáztató, hogy a záróvonalat nem lehet átlépni. Ez persze igaz, de akkor vagy egy fél órát még ott ülhettünk volna, amíg elmegy előlünk a mentő. Nem hiszem el, hogy egy ilyen helyzet nem minősül kivételnek.
Volt még egy hibám, legalábbis a vizsgázató hibának mondta. Állítólag sávot kellett volna váltanom, hogy kikerüljek egy motoros futárt, a saját sávomban ezt nem tehettem volna meg. Azt kérdeztem tőle, hogy egy egyirányú utcában hová váltok majd sávot? Erre elküldött finoman, hogy ha nem tetszik, mehetek reklamálni a hatósághoz, meg hogy talán kicsivel többet kellett volna vezetnem, mielőtt eljövök vizsgázni. A köcsög. Gondolom, ha jól kitömtem volna a tárcáját, úgy kb. tíz rugóval, akkor tuttira nem látta volna meg a záróvonalat.
Tudja valaki, hogy megnézhetem-e, mit írtak a vizsgalapomra? Eléggé érdekelne. Pót órát meg akkor se veszek, ha fizetnek érte. Ingyenélő, korrupt faszkalapok! :(
Az utolsó 100 komment: