Az ELMŰsöket nem igazán hatja meg, ha az ügyfél szétfagy február derekán, legalább megtanulja az ebadta, hogy az áremelkedéshez szigor is társul. Végül is, a mínuszokban eltöltött éjszakák csak erősítik a testet és a lelket. Köszönjük a törődést.
A történet februári: egészen eddig velük próbáltam meg rendezni a dolgot, úgy 8-10 levélváltásban, de már nem fér el több sz...r a fejemen, úgyhogy hozzátok fordultam. (A háttérhez tartozik, hogy tavaly novemberben költöztem be egy újonnan felújított házba. A legtöbb közművet sikerült is a nevemre íratni, de az Elműnél kudarcot vallottam. A villanyóra egy olyan cég nevén volt, amely már megszűnt, az ügyvezető nem elérhető, ennek ellenére szerették volna az ő aláírását látni az átadás-átvételi jegyzőkönyvön.)
Egyik februári estén arra értem haza, hogy hiába kattintgatok a villanykapcsolóval, nem történik semmi. Miután megnéztem a biztosítékot is, elfogott egy szörnyű gyanú, mely be is igazolódott: a villanyt kikapcsolták.Utólag belátom, hatalmasat hibáztam: novemberben a költözködés közepette elmaradtam egy számla befizetésével, így e szép februári napon 2025 Ft 30 napon túli lejárt tartozással rendelkeztem. Mivel a cégekre más szabályok vonatkoznak, így nem is vitathatom az intézkedést, nem is ezzel van a legnagyobb bajom. (Nem, nem tudtam róla: az ajánlott levelet a cég nevére küldték - átvenni sem tudtam.)
Szép februári este volt, - 9 fok, és a kazán is elektromosan vezérelt. A fűtésnek is annyi.
Első kétségbeesésemben felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol közölte valem egy női hang, hogy semmit sem tudnak tenni, és "
talánbekellettvolnafizetniaszá mlát". Mondtam a hölgynek, hogy nem vagyok vevő a kioktatására, és már szabad az energiapiac, akár szolgáltatót is válhatok, mire ő azt felelte, hogy csak nyugodtan próbálkozzak. (Elmű ügyfélorientáltság, első rész.)
Másnap, egy végigfagyoskodott éjszaka után, bebaktattam az ügyfélszolgálatra, és befizettem az összes létező lejárt+le nem járt tartozásomat valamint 8500 Ft visszakapcsolási díjat. Egyeztettünk egy időpontot délutánra 14.00 és 16.00 között az amúgy kivételesen tényleg kedves és készséges ügyfélszolgálatos hölggyel. Megadtam a telefonszámomat, majd bementem a munkahelyemre melegedni:). 13.45-re hazaértem, ahol egy cetli várt: 12.15-kor ott voltak az Elmű emberei, és hívtak az xy telefonszámon, de nem voltam elérhető. A szám nem az én számom volt.
Elkezdtem telefonálgatni: a központi ügyfélszolgálaton közölték, hogy ne nyavalyogjak, 48 órájuk van visszakapcsolni az áramot, addig egy szavam sem lehet. Mondtam: nincs fűtés, mondták: nem baj.
Felhívtam az Elosztó Engedélyest (ők kapcsolgatják ki-be az elektromosságot), hogy "hahóóó, eltörnek a macskáim a kanyarban", mondták, hogy ők ott voltak, én nem voltam sehol. Nagy nehezen kisírtam egy ígéretet, hogy még aznap visszajönnek, tekintettel a fűtéssel való nehézségeimre. Szerintetek visszajöttek? (Elmű ügyfélorientáltság második rész.)
Másnap délután jöttek vissza, de addigra már mindegy volt: a - 8 fokos éjszaka mély apátiába taszított, melyen a felszökőben lázam sem sokat változtatott.
Gondoltam másnap, hogy ezúttal Öntudatos Fogyasztó leszek, és megírtam sirámaimat az Elműnek. A Válasz: ők ott voltak (13.15-kor, állították most, holott a jegyzőkönyvön 12.15 szerepelt), és hívtak. Megírtam, hogy nem akkorra beszéltük meg, és nem azt a számot hívták. Semmi. Újra írtam. Újra válaszoltak. Újra írtam. Újra válaszoltak. Ez így megy már egy ideje.
Már kaptam ilyet:
"Társaságunk mindent megtesz azért, hogy szolgáltatásainkkal, elszámolásainkkal, ügyfélszolgálatunk és műszaki munkatársaink munkájával egyaránt maradéktalanul elégedettek legyenek fogyasztóink. Ennek ellenére előfordulhat, hogy legjobb szándékaink ellenére ügyfelünk minden elvárásának megfelelni nem tudunk."
A múltheti levelemben háromszor írtam le, hogy mi a problémám, különböző szavakkal. Pirossal, vastagon szedve, dőlt betűvel, ahogy eszembe jutott, hátha...
Segítségképpen még azt is leírtam a velem levelező hölgynek, hogy megelégednék azzal, hogy ha elismernék, hogy hibáztak, és elnézést kérnének.
A válasz (ma kaptam, még ropogós):"Sajnáljuk, hogy az Elosztói Engedélyestől kapott, s válaszlevelünkben az Ön részére továbbított tájékoztatással továbbra sem tud egyet érteni a visszakapcsolás körülményeire vonatkozóan."
Lefordítva: te Kedves Ügyfél, egy hazug alak vagy. Kár, hogy nem fagytál meg... Pedig csak két papírt kellene megnézniük, az egyik, amit kitöltöttünk az ügyfélszolgálaton, a másik a munkalap, amit itt kitöltöttek az embereik. De még a végén elnézést kéne kérniük...
Nem tudjátok véletlenül, kitől lehet még áramot venni Dunakeszin? Nem hagynám náluk hátralévő életem összes villanyszámlájának összegét. Nem érdemlik meg.
Zsé
Az utolsó 100 komment: