Tékozló Homár

Az ötnapos hónap

2011.04.27. 13:11 | juszka | 53 komment

A Telenornál máshogy számítják a hónapokat - öt, vagy harminc nap, egyre megy, legalábbis ami a számlázást illeti. Marcit, mint új tagot a csapatban, hamar megtanították, nem kell ahhoz egy egész hónapot netezgetnie, hogy fizethesse a teljes díjat.

Elkövettem azt a nagy hibát, hogy bugyikék hajócsavaréknál vásároltam új előfizetést a minap, és kedvenc telekom szolgáltatóm azonmód számlával örvendeztetett meg. Egy teljes havidíjat előfizetéskor befizettem, de a megrendelt extrák után akkor nem kellett fizetni. A számlában a következő sor ütötte meg a szememet: BlackBerry Internet Megoldás, 04.02-04.06, 1 hó, 2070 Ft.

Gondoltam én, biztosan a számlázóprogram vicceskedik, 5 napra csak nem lehet egy teljes havidíjat kiperkáltatni a hülye ügyféllel, meg különben is, minek zárunk számlát 5 nap után? Ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot. 10 perc zene után ügyintéző közölte, hogy ezt náluk így szokás, nekem erről nem szóltak, amikor előfizettem? A számlacsomag díja tört hónapra elszámolásra kerül, de a szolgáltatások havidíja akkor is teljes, ha csak tört hónap telt el, jelen esetben 5 nap, számlát meg minden új előfizetés esetében azonnal zárnak.

Na most. Ez egy csúnya lehúzás. Miért kell 5 nappal az az előfizetés után számlát zárni? Hogy kiszámlázhassunk egy teljes havi szolgáltatást tört hóra? A számlazárás ráadásul még csak nem is hó vége, hanem 6. Érthetetlen, ha előfizetéskor a havidíjat ki kell fizetni, akkor a megrendelt és beüzemelt szolgáltatásokét miért nem? Azért, hogy ki lehessen számlázni egy teljes havi díjat egy érthetetlen 5 nap utáni számlazáráskor, és naiv ügyfelet jól át lehessen cseszni?

Választ erre nem kaptam, de az ügyintéző továbbította a kérdéseimet valamelyik sóhivatal osztályuknak, akik majd 30 napon belül eldöntik, hogy kinek is van igaza. Addig is, a számlát fizessem be, mert késedelmi kamatot számláznak, ha ezt nem teszem.

Üdv,
Marci

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

faqtya 2011.04.27. 13:14:28

van még ilyen, hogy első?

faqtya 2011.04.27. 13:15:56

meg olyan, hogy második?

Jokkura 2011.04.27. 13:16:57

norvégéknál hosszúak a téli éjszakák,és rövidek a nappalok.Nyáron meg (f)ordítva.Tehát bármilyen számlát kaphatsz,csak ordíthatsz :)

faqtya 2011.04.27. 13:16:58

harmadikról nem is beszélve?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.27. 13:19:13

@faqtya: Egészségedre a háromszori kielégülés! (Posztolót lehet már? ÁSZF a honlapon.)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.27. 13:26:03

@Sün‼: A népmesékből tudjuk, hogy valahol Nagyon-Nyugaton három nap egy esztendő.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.27. 13:27:25

De náluk legalább lehet minuszba menni!

Eric_Cartman 2011.04.27. 13:30:08

Mondjuk, ez a Béci kieshetne már, nagyon idegesít.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 13:32:02

"hajócsavaréknál"

Hajócsavar??? Azt hittem, intimbetét.

KecskeDotyi 2011.04.27. 13:43:19

@Sün‼: Bugyikékből csak a sörcsibék a jók :P

É2I 2011.04.27. 13:44:37

Ez meg az öt perces poszt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.04.27. 13:53:45

@Sün‼: Nem. A szorult helyzetekben rejlő örömökről. Dr. Körömlakk ® is bizonyára örülne neki, ha feltennéd...

2011.04.27. 14:22:47

igaza van a posztolónak, ez szemét húzás tőlük, ne hagyja annyiban reklamáljon, ajánlott levélben sokszor egymás után szívósan. Meg fogják unni és visszafizetik a jogtalan havidíjat.
Még mínuszba is fognak menni :)

egggyüttműködő partner 2011.04.27. 14:38:02

Posztoltam anno, de nem hozta le a homár, szóval: hűségidő lejártával felmondtam a pannonnál a mobil internetet. Azonali hatállyal mindez nem volt lehetséges, mert kb. két hetes ügyintézési-lufihámozási-rendszerbeállítási idejük volt, amire természetesen fizetni kellett: NEM tört hónapot, dehogy... Csak egészet lehetett fizetni. Mindezt úgy, hogy egy hang nem volt erről az aszf-ükben. Mocsok egy banda.

TiZ 2011.04.27. 14:58:01

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nálunk is jól jönne. A következő hétvégén mehetnénk országgyűlést választani. :-)))

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 15:27:45

@Sün‼: "bugyikék"

Ha jól megnézed, a reklámokban ilyen színű a pisi.

DePassant 2011.04.27. 15:38:43

ha jól tudom a számlazárás minden előfizetőnek ugyanaz a nap minden hónapban. szerintem 9. de lehet hogy 6.
ez igazából pech, hogy pont így jött ki, és valóban nem korrekt, hogy nem törthónapra számláznak. reklamálj csak, én már tettem egyszer-kétszer, eddig mindig igazat adtak nekem. nem akarom reklámozni a telenort, de eddig nekem ők voltak a legkorrektebb szolgáltatók (persze ez nem azt jelenti, hogy teljesen elégedett vagyok velük), de a voda, tréé szerintem sokkal kegyetlenebb lehúzásokat csinál...

mohopasi 2011.04.27. 15:46:33

Hallottam egy belső infót, hogy a pannonnál (azért se vagyok hajlandó máshogy hívni) nem is olyan régen - talán tavaly - azért bocsájtottak el 200 embert, hogy az ő megmaradt fizujukból fejlesszenek. A terv, hogy ők lesznek magyarországon a legnagyobb, leggyorsabb, legjobb, leg-leg-leg mobilnet szolgáltató. No ezt elbukták, mert a versenytársak beelőztek. A kimaradt pénzt meg most beszedik azokból a hülyékből, akik még náluk vannak...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.04.27. 16:03:53

@atpijkamo:
Mihelyst sikerül szereznem egy tévét, kerítek időt a megtekintésére.
Csak antennás kábeltévét nehéz a környéken szerezni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 16:06:26

@Sün‼: Bőven elég, ha vendégségben sandítasz fél szemmel a reklámokra. Imádom, mikor a házigazda bekapcsolva hagyja a TV-t.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.04.27. 16:24:13

Egy ismerősömmel megtörtént ugyanez. Felhívta az ügyfélszolgálatot és mondta, hogy bejelentést tesz az (akkor) NHH-nál.

Fél óra múlva felhívták a Pannontól, hogy a pár napra számolt teljes havidíjat jóváírják.

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.04.27. 16:26:49

@DePassant: Előfizetésenként más-más lehet a számlazárás napja. Mégpedig azért, hogy a számlázó rendszer terhelése egyenletes legyen.

banpepe 2011.04.27. 18:01:55

Bemész a telenor üzletbe, elolvasod az ászf-et, és csöndbe maradsz. Nem bemegyek, aláírok, hanem elolvasom, bemegyek, aláírok. Ilyen egyszerű. Amúgy nem értem, mert nekem is egyből lett net rendelve, de az előfizu díját, a net díját is csak 2 napra számolák első hónapba, amikor megvettem.

becsoccsent 2011.04.27. 18:17:25

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
@banpepe

nehogy mar a posztolo legyen a fasz: ha valamit 5 napra vettel igenybe, akkor ne 30 napot szamlazzanak. aki szerint meg ez rendben van, az egy hulye birka.

Severus Tobias Snape (törölt) 2011.04.27. 18:34:37

sok helyen nem alkalmaznak tört havi díjat, sok helyen meg igen.

például a bankok is olyanok, hogy a havi számlavezetési díjat levonják hónap végén akkor is, ha 28-án nyitottad a számlát.

ha pl. szolgáltatást igényelsz hónap végén, akkor általában azért szoktam szólni, 1-jétől igényeld, mert akkor nem lesz pár nap miatt a havidíj beterhelve.

nem olvastam a telenor kondícióit, de ha az a kiírás, hogy "minden megkezdett hónap díjköteles és nincs tört havi elszámolás", akkor nincs mit reklamálni.

először olvasol, utána intézkedsz és akkor nem ér meglepetés, vagy legalábbis kevesebb eséllyel.

az, hogy pár nap után miért van számlazárás, egy másik kérdés, de valószínűleg ez is automatikusan történik a terheléselosztás érdekében.

Severus Tobias Snape (törölt) 2011.04.27. 18:35:41

Freudi elszólás: "szoktam" helyett "szoktak" :)

barbie83 2011.04.27. 18:38:10

nekem az az érdekes, hogy 15 éve másodperc alapú volt a hívások számlálása. ma már minden megkezdett percet kifizettetnek. mi meg hagyjuk.

esef 2011.04.27. 19:05:26

ilyet nekem is csináltak.
hó 4-18 között kiszámláztak egy teljes hónapot, 19-re a másodikat, 20-köv.hó03 közöttre meg a harmadikat. tehát 30 napra 3 hónapot... némi asztalverés, kurvaanyázás, levélváltás után jóváírték, de rendesen utána kellett menni

Megdobbent 2011.04.27. 19:29:29

@barbie83: ne hagyd, mutatsd meg nekik, hogy marpedig te diktalod a felteteleket :) Majd ertesits!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.27. 19:39:26

"a szolgáltatások havidíja akkor is teljes, ha csak tört hónap telt el, jelen esetben 5 nap"

így csinálják a nagyok! :)

ez ugyanaz, mint amikor beviszed az autódat a szaxervizbe és ott elszámolnak egy izzócserére 2 órát mert annak annyi a limitideje. hogy kész volt 5perc alatt? az senkitsemnem érdekel. ez úgy szokás.
ez így van jól! különben hogy lehetne, hogy egy szaxerviz 1 nap alatt a könnyű számolás miatt 10 órában 10 melóssal 160órát teljesít és természetesen számláz? :)

Egyéves Önkéntes 2011.04.27. 20:04:13

Mi egy leendő kolléga előfizetését tettük át a volt A cégből a leendő B cégbe. Direkt hó utolsó napján mentünk, hogy egyszerűbb legyen.
De ez csak a mi beteges agyunkban volt ilyen logikus.
A telenornak 15 napbe telik az egyik mezőből kivenni a pipát és áttenni a másikba.
Ezzel kéne az EUnak törődni, nem a százas izzóval.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 20:40:03

@salapapa: "10 órában 10 melóssal 160 órát teljesít"

:))))

Ez csak azért hat nekünk furának, mert fogalmunk sics a hatékony munkaszervezésről. Ezekszerint.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 20:44:34

A témához:

1) Az ügyintéző legyen szíves szólni, hogy ugye tudom, hogy 5 nap múlva hóvége, és kiszámlázzák az egész havi díjat.

2) Tört hónapra is kiszámlázhatják a havi díjat, de akkor meg legyenek szívesek el is engedni. 1-15 nap között elengedik, 15-30 nap között felszámítják. És akkor egy (undorító) boldog homár poszt született volna.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.27. 23:36:31

@atpijkamo: igen, így is lehet nézni... :)

meg úgy is, hogy ahogy a telenornál úgy a többi nagynál is az a helyzet, hogy túl sok az adminisztrációs munkatárs a fizikai munkát végzőkkel szemben.
monnyuk halványlila segédgőzöm sincs, hogy milyen valós meló áll egy telefontársaság mögött. papír, program, beszélgetés... kevés az, aki a kétkezi melót végzi, hiszen ott a toronytelepítés, a serwerösszerakás és a hálózatépítés kivételével nincs is nagyon.
túlképzés az van. ennek megfelelően a mtk miatt "aljább" melót diplomás nem kaphat. viszont ennek megfelelő fizetést is ki kell nekik termelni valahonnan.
ez azonban nem megy csak néha egy "kis" csalással, ahogy a pószter is járt.

sírunk hogy mindent akrunk a lehető legolcsóbban, de ha mi ülnénk ott a székben, mi is elvárnánk a minél magasabb fizut.

épp ma jött egy ember, hogy szeretné feltöltetni a légkondiját mert nem műxik. mondom neki én feltöltöm, de ha valamelyik szenzor miatt nem megy továbbra sem, akkor ki fogja szépen fizetni a visszafejtést és az újratöltést is.
béverzsön, hogy mielőtt fel lesz töltve, átvizsgáljuk a komplett rendszert ami cca félórás meló, vagyis 2-3.000Ft.
utóbbit választotta. szerencséjére! az egyik kapcsoló hibás volt. gyors rendelés, csere, feltöltés, ember boldog.
távozáskor mondta, hogy az éppencsakutcában (név cím nuku) ezt nemis mondták neki, csak adtak időpontot a feltöltésre.
kb 2ezerrel "nyertek" volna többet, viszont így vesztettek egy(?) ügyfelet.

sajna a telefontársaságok annyira el vannak kurvulva, hogy nincs is igazi versenyhelyzet köztük, így ott cseszik át az apróbetűs meg az "elfelejtettem mondani" szemétségeikkel az üffeleket, ahol tudják.
voltam pannon gsm-es. itt még korrektek voltak, 10 éven át egy rossz szavam nem lehetett rájuk.
aztán névváltozás miatt voltam pannonos. nem vártam meg a telenort, átléptem a tréhez.
nincs különbség.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.04.27. 23:53:06

@salapapa: "nincs is igazi versenyhelyzet köztük"

Szép kifejezés a kartellre.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.28. 00:06:33

@atpijkamo: hát igen. mondhatnám azt is, hogy magasról tesznek az ügyfeleikre és csak élősködnek rajtunk.
csak ez olyan csúúúúúúúúnyaaaa...

lásd tahóm és a júpíszí. budapestet szépen felosztották (nemtoom máshol mi a helyzet) egymás közt és teccik-nemteccik, az van adott helyen, amelyik ott betette a lófejet az önkormis ágyába.
idehaza júpíszí, melómban tahóm. annó a tahóm volt a jobb, biztosabb, gyorsabb. idehaza nem is próbálkoztam a feltöltéssel (tizenéve nagyon sokat töltök fel) megoldottam odabentről.
ma itthon 120as fíber, melóban 8megás(!!!) ami maximum elérhető azon a részen. mondtam júpíszínek, hozzon nekem oda madzagot, őket akarom.
nem tehetik.
én meg idehaza vagyok kénytelen elintézni így este-éjjel azt, amit meló közben csináltam anno és nem ment sem a meló, sem a családom, sem pedig a fáradtságom kárára.

Layosh 2011.04.28. 08:13:20

Ezt te aláírtad a szerződéskötéskor, csak nem olvastad el az ÁFSZ-ben.
Én ez miatt elhoztam tőlük az összes céges számot, fulladjanak magukba...

vidéki suzukis 2011.04.28. 11:39:11

Másik cég sem jobb. Tegnap rokon meglevő előfizetéshez tartozó pontokért telefont akartam vásárolni. Vittem 2 tanús meghatalmazást, amit nem fogadtak el. Csak közjegyzős a jó nekik. Bármelyik hivatalban elfogadják, milliókat vehetek fel bankban más számlájáról, ha meghatalmaz, egy szaros telefonhoz meg közjegyzős papír kéne? Pofám leszakad.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.04.28. 15:00:34

@vidéki suzukis: mégis mit képzeltél? ma, amikor többszázezerbe kerül egy alap telefon, nagyon fontosch a megfelelően leinformálható papírok beszerzése.
közvigyor...

anarch 2011.04.28. 15:40:14

Nálatok nincs pl. bérszámfejtés? Az nem mindig azonos időszakra esik véletlenül? Gondolom itt is van egy fix nap, és akkor zárják a számlákat.

Az viszont, hogy tört hónapra is egész hónapot fizettetnek veled az már más kérdés, az már a marketingesek akciója... Mert ők így szeretik.

lolperec 2011.04.29. 20:20:38

jóváírják, no para.
mondjuk a folyamatos önégetést nem értem a cég részéről, lehet ez valami PR fogás :D

Issti 2011.05.04. 12:21:34

A Pannon a leggusztustalanabb mobil cég az összes közül. Sok ilyen tört hónapot fizettettek ki velem amikor az összes előfizetésemet kimenekítettem tőlük.
Áhh, inkább fel sem sorolom, mert csak ideges leszek tőle.
süti beállítások módosítása