Az egész világ PLUSZ a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is összeesküdött László ellen spirituálisan, hogy neki mindenképpen rossz legyen. Átlagos T-Mobile történetét biztos nem rakjuk ki, ha nincs az ezoterikus csavar. Addig ugyanis sosem működő dominós telefonját igyekezett nem kifizetni, aztán 3 hónap után az NFH-hoz fordult tanácsért. Majdnem ez lett a veszte. Az ügyintéző szerint a szolgáltató által is elismert hiba, a SIM-kártya fel nem ismerése "nem akadályozta a rendeltetésszerű használatot", és különben is.
Tudom unalmas a sztori, mivel megint T-s hatalmasságról szól, de azért van slussz poén is. Egy szimpla vásárlással indult a dolog. Kibabráltak velem, aztán 3 havi hadakozás után meguntam a dolgot és többek javaslatára felvettem a kapcsolatot az NFH-val. Bár ne tettem volna. Ugyanis az első hölgy akivel telefonos kapcsolatba kerültem, 10 perc alatt jobban felidegesített mint az egész T-csoport 3 hónap alatt. Egész konkrétan kénytelen voltam idő előtt befejezni a beszélgetést vele, mivel egy jeges szorítás indult el a bal kezem tájékáról a szívem irányába. Az pedig rossz ómen, volt már infarktus a családban. Na de nézzük az elejétől.
A vásárlási történet szimpla, szerintem mással is megesett már. 3 hónapja kezdődött, csütörtökön vettem egy mobiltelefont dominó kártyával, este volt 21:00 körül, fáradt voltam, az eladó nem tette be a SIM kártyát a készülékbe, anélkül próbáltuk ki - rendben volt. Másnap, pénteken betettem otthon a SIM kártyát a készülékbe, nem működött, nem ismerte fel a SIM kártyát. Vissza a boltba, kérem a cserét, nem voltak hajlandóak rá, elzavartak szervizbe.
Szervizben a szervizes fiú a készülékkel eltűnt hátrafelé, majd 10 perc múlva újra megjelent és közölte, a telefont elrontottam, de 40 ezer forintért megjavítják. Kedves. A Dominó kártyával együtt 42 ezer forintos készüléket. Megköszöntem segítőkészségét, majd vissza a boltba.
Ott félóra veszekedés után, miután közölték hogy sem pénzt nem adnak vissza, sem új készüléket, visszavételezték az egész pakkot kártyástul egy jegyzőkönyv kíséretében. A jegyzőkönyvben annyit rögzítettek mindössze, hogy a SIM kártyát nem ismeri fel a készülék. Biztos ami biztos panaszt tettem a Vásárlók Könyvében is. A következő napon elektronikusan is panaszt tettem a T-Mobile valamint a T-Home on-line ügyfélszolgálatain.
Ez követően, bár többször is kerestem őket telefonon és személyesen is, mindössze annyit tudtam elérni, hogy a tőlem beszedendő sápot 40 ezerről először 20 ezerre, majd 16 ezerre vitték le. Arra hivatkoztak, hogy bár lehet hogy tényleg nem én rontottam el a készüléket, de a gyárnak hiába küldik vissza, ez az ő veszteségük lesz. Ezért legalább a felét fizessem ki a javításnak. Nagyon nem tetszett a dolog, meg azt hittem hogy ismerem a jogaimat (151/2003-as tv.), így nem fogadtam el.
Eltelt 3 hónap, senki nem engedett. Hivatalosan, írásban azonban egyszer sem kerestek meg az elmúlt 3 hónapban, a boltból sem, egyik ügyfélszolgálatról sem, de még a Vásárlók könyvébe tett bejelentésem kapcsán sem.
A sztorit végül részletesen megírtam az NFH budapesti Fogyasztó-kapcsolati irodájának bőséggel ellátva őket a sztori írásos mellékleteivel, és végül telefonon is rájuk csörögtem, hogy érdeklődjem, hogy megkapták-e. Egy XZ nevű hölggyel sikerült beszélnem, aki kérte, hogy bár még nem olvasta a levelemet, de mondjam el szóban miről is van szó. Összefoglaltam Neki miről van szó. Nem értette mi a problémám. /Meghökkentem, mert valójában megértő ölelő karokra vágytam már, de nagyon./
Véleménye szerint ha a forgalmazó nem ismeri el hibásnak a készüléket, akkor nem köteles kicserélni. Mondtam, hogy elismerte a forgalmazó, hiszen az átvételi jegyzőkönyvben rögzítette is hogy nem ismeri fel a készülék a SIM kártyát. Mire Ő, és megpróbálom innentől szöveghűen idézni a párbeszédünket:
– Akkor sem köteles kicserélni.
– De miért mond ilyet, hiszen a vonatkozó jogszabály (151/2003) szerint is ki kell cserélniük.
– Ilyet nem ír elő a jogszabály.
– Szerintem meg igen, itt van előttem idézem…
– Ne idézze.
– „…köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.”
– Ezek szerint nem akadályozta a rendeltetésszerű használatot.
– Maga szerint egy telefont lehet rendeltetésszerűen használni ha nem ismeri fel a SIM kártyát?
– Akkor sem kötelezhető erre a forgalmazó. Mert mi van ha maga kalapáccsal összevissza töri a készüléket, akkor is ki kellene cserélniük?
– Ne haragudjon jó helyre telefonáltam? Azt hittem hogy Önök a fogyasztók érdekeit képviselik nem a forgalmazókét.
– Ki mondta, hogy én nem akarok segíteni.
/Itt kénytelen vagyok közbeszúrni, hogy ilyen metsző jeges hangot még életemben nem hallottam. Olyan rossz érzésem volt, hogy ez már nagyon nem az én telefonomról szól…/
– OK. Akkor mit tehetek azok után, hogy fél nap használat után visszaadtam egy használhatatlan telefont a forgalmazónak, és nála a pénzem is.
– Beperelheti bíróságon…
– Ennyi az Önök segítsége, hogy menjen a bíróságra? Önök miért nem szólítják fel hogy a törvényeknek megfelelően járjanak el?
– Nem sértettek törvényt.
– De hát hogy mondhat ilyet, nem reagáltak semmilyen hivatalos módon a különböző panaszbejelentéseimre.
– Nem is volt kötelességük válaszolni, magának kellett volna utánajárni.
– Nekem kellett volna azután szaladgálni, hogy válaszoljanak, és bebizonyítani, hogy nem én rontottam el a készüléket?
– Igen magának.
/Itt kicsit megszakadt a dialógus, mivel a szívdobogásom 150-re kúszott fel, a lélegzetvételem meg cirka fél perce már szünetelt./
– A Vásárlók Könyvébe tett bejegyzésére persze válaszolniuk kellett volna 1 hónapon belül…
/de ezt már csak félig hallottam mert a telefon kicsúszott a kezemből…/
Teljesen kikészített a beszélgetés, úgy éreztem, hogy kihúzták a lábam alól a talajt, ez a világ nem normális, pusztulásra ítéltetett…
Miután valahogy rendbe jöttem, rákerestem a hölgy nevére a Facebookon. Megmondom őszintén nagyon kíváncsi lettem voltam a haldokló világ mellett arra a szempárra is, amely mögött ilyen jéghideg lélek lakozik.
Egyetlen találat volt, nem tudom hogy tényleg Ő volt e, de a szempár olyan kegyetlen volt, hogy komolyan megijedtem. Aztán a kezdőlapon lejjebb kalandozott a tekintetem, a kedvenc könyvek csoportra, és ezt láttam: Hogyan tegyük tönkre a férjünket (és más spirituális tanácsok)
Kikerekedett a szemem. Ja, csak erről van szó? Ugyan már…
Akkor most megyek keresek egy jó ügyvédet, és ha harc, akkor legyen harc.
***
Nem képzelődtem, IWIW-en is megleltem a hölgyet a következő érdekes információkkal:
Munkahely: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Fogyasztó-kapcsolati Iroda
Klub tagság: UTÁLJUK EGYÜTT azokat a HIMEKET Akik csak kihasználják a NŐKET
Könyv: Hogyan öljük meg a férjünket (és egyéb hasznos háztartási tanácsok)
Hogyan tegyük tönkre a férjünket (és egyéb hasznos spirituális tanácsok)
A lelkem megnyugodott, nincs üldözési mániám, egyszerűen csak peches vagyok, hogy pechsorozatom végén pont egy olyan közalkalmazottba botlottam, aki mellesleg betegesen férfigyűlölő. Ami persze magánügy – mindaddig, amíg nem keveri össze a munkájával.
É2I 2011.06.14. 09:37:16
É2I 2011.06.14. 09:38:29
É2I 2011.06.14. 09:39:38
misi46 2011.06.14. 09:41:32
Énbagoly 2011.06.14. 09:46:25
Mert ha igen, akkor panaszt kell tenni a nő ellen a főnökénél.
Miért van az, hogy én még egyetlen ügyintézőnek sem néztem utána a közösségi portálokon?
Dr. Kix 2011.06.14. 09:50:27
cicmen (törölt) 2011.06.14. 09:50:48
Ó te balfasz! Telefont kellett venned, hogy megvilágosodj?
cicmen (törölt) 2011.06.14. 09:52:47
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.14. 09:55:48
Hegyirablo 2011.06.14. 09:57:53
Sunáznám, rögtön elfelejtené a férfigyűlöletet.
Köldökszösz (csodalampa) 2011.06.14. 10:02:49
www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.14. 10:06:10
Köldökszösz (csodalampa) 2011.06.14. 10:07:21
Nem éppen az ügyfélszolgálatra való teremtés.
Lényegében az egész Világ az ellensége.
Hegyirablo 2011.06.14. 10:09:37
Köldökszösz (csodalampa) 2011.06.14. 10:10:45
Azért vigyázz vele, mert még az aranyhalaik is megpusztultak!
Dike 2011.06.14. 10:11:04
Hegyirablo 2011.06.14. 10:12:51
elwood 2011.06.14. 10:13:36
Hegyirablo 2011.06.14. 10:15:15
világméretű összeesküvés 2011.06.14. 10:16:06
www.natursziget.com/egeszseg/20100217-zsebtelefon-a-halal-hordozoja
orgridea.org/index.php?option=com_content&view=article&id=72:a-vilag-legnagyobb-biologiai-kiserlete-radiohullamok&catid=41:irasok&Itemid=117
Énbagoly 2011.06.14. 10:16:36
@elwood: kösz, de ne tévesszen meg a látszat. :)
elwood 2011.06.14. 10:17:26
még akkor sem ha a poszter egyébként szintén fölöslegesen a saját egészségi problámáit is megosztja velünk
xanax-ot, betaloc-ot, és fokozatosan elkezdett rendszeres testedzést javaslok
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2011.06.14. 10:30:20
Poszt toló ott követte el a nagy hibát, hogy nem verte az asztalt addig, amíg ki nem cserélték a készüléket. 3 napon belüli meghibásodás esetén kötelező lett volna nekik.
Anti Anyag (törölt) 2011.06.14. 10:31:54
Amúgy telefont soha ne vegyél szolgáltatótól.
Pld. Mediamarkt, ott garanciaidőn belül eleve visszakapod a pénzt, nem vitatkoznak.
user error 2011.06.14. 10:32:48
labi 2011.06.14. 10:33:50
Pomtosan milyen hibát állapítottak meg? Mert ha mondjuk a simkártya tartó sinei (vagy micsodák) meg voltak erőszakolva, vagy valami hasonló, akkor más a helyzet, mintha mindenféle kívülről láthatatlan hiba miatt csak simán nem ismeri fel.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.14. 10:34:11
Nem lehet, hogy inkább MZ/X?
Rosszindulatú Vászka 2011.06.14. 10:37:29
Poszter kipróbálta-e a kártyát más, hálózatazonos, avagy fügetlen telcsiben?
A telcsiben kipróbált-e másik, hálózatazonos kártyát?
Mert csak eme információk birtokában lehetne tudni, kit kell gyalázni.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.14. 10:42:32
Szerintem gyalázzunk mindenkit, abból nem lehet baj!
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 10:44:56
Rosszindulatú Vászka 2011.06.14. 10:47:43
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: azér lássuk be, hogy az undok hölgyeket faszhiánnyal feltételezve verbalice gyalázó hínmek nagy része erősen pinahiányos, vagy taszító fizikumú.
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.14. 10:56:17
Az lehetséges, viszont a zúzát erősen hizlalja!
Kezdhetnénk pl. kivételesen nem a poszt tolóval, hanem az XZ nevű női hölgy felmenőjének megemlítésével, valamint a ravatalon beteljesülő cselekmény ideillő részének felidézésével.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 10:57:45
A faszhiánya meg mindaddig fenn is fog állni, amíg nem varrat egyet magának.
(Lehet, hogy a Buzipest rendezvénysorozatát köszönti ily módon az Index?)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 11:00:16
Rosszindulatú Vászka 2011.06.14. 11:01:32
"van abban valami báj, hogyha kacag a máj..."
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: egyik érintetlen félt senem láttuk, szal azt tuggyuk, hogy a telótlan vádolta a hölgyet, szal mindeddig, míg nincs bizonyíték, azt kell gondolnom, az úőrnak köröm nőtt a pöcsén és ezér frusztrált.
Amúgy téged egy cápafogas puncica elriaszt? Hát mijen erekciód van teneked? Férfi vagyol te?
varvizib 2011.06.14. 11:04:07
Vagy ez náluk felvételi követelmény?
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 11:06:57
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.14. 11:11:08
Ez az ősi rigmus nem véletlenül a Mézga családból idéztetett?
varvizib 2011.06.14. 11:16:52
Van számos ország, ahol még van jogbiztonság és jogállam, nem lopnak szét mindent (éppen ezért sok minden úgy működik ahogy kell).
Vannak olyan országok is, ahol nincs jogállam, viszont ott ha néhány embert átvernek, akkor másnap lelövik a bolt tulaját, jogosan megvédik a saját igazukat, vagy jön a helyi maffia és rendet tesz. Így ott is többé-kevésbé működnek a dolgok.
Végül van Magyarország, ahol se jogbiztonság nincs (visszamenőleges hatállyal hoznak törvényeket, és minden napról napra változik, de minimum 4 évente), se a magántulajdon és fogyasztói jogok védelme nincsenek rendben (a betörőnek, rablónak, csalónak több joga van mint a sérelmet elszenvedőnek).
Miután a versenyhivatal, pszáf, fogyasztói hatóság sem azt teszi ami a feladata lenne, így egyedüli legális eszközként marad az átverős cégek lejáratása. - Amíg ezt tisztelt kormányunk, meg a médiahatóság engedi.
Rosszindulatú Vászka 2011.06.14. 11:24:59
sztrugackij 2011.06.14. 11:31:54
[c] 2011.06.14. 11:33:10
Hogyan tegyük tönkre a férjünket (és egyéb hasznos spirituális tanácsok)"
Nem olvastam a könyveket, nem is fogom, csupán a fülszöveget - világos, hogy ezek könnyed, esetleg kissé rosszmájú, humorosnak szánt ponyvák, a címüket pedig nem kell véresen komolyan venni.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.14. 11:35:26
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.14. 11:36:34
Peter__Blau 2011.06.14. 11:41:25
Peter__Blau 2011.06.14. 11:44:46
"Klub tagság: UTÁLJUK EGYÜTT azokat a HIMEKET Akik csak kihasználják a NŐKET"
Erre mondják azt, hogy nem zörög a haraszt ha nem fújja a szél. Valószínű hogy a nőnek volt nemrég egy csúnya válása. Érthetőek is az érzései valahol, de ezt nem viheti át egy ügyfélre. Ha megteszi rendszeresen akkor ebben az állapotában alkalmatlan az ügyfeles munkakörre.
[c] 2011.06.14. 11:47:43
zsiráffff (törölt) 2011.06.14. 12:00:26
A felettesének megeresztenék egy emailt arról, hogy miből is áll a fogyasztóvédelem, valamint megkérdezné, hogy pontosan miért léteznek ők??
D.S.K. 2011.06.14. 12:21:21
Végülis elintéztem magamnak, az NFH "segítsége" nélkül.
Róka-Rudi 2011.06.14. 12:28:03
lomposfarkas 2011.06.14. 12:32:50
Cr 2011.06.14. 12:42:21
VacakBlogHu 2011.06.14. 12:44:25
Démonmac1 2011.06.14. 12:47:36
használjatok facebookot, mert az jó:)
www.hirzabalo.hu · http://www.hirzabalo.hu 2011.06.14. 12:48:06
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.06.14. 12:48:45
pjotr007 2011.06.14. 12:55:25
A fogyasztóvédelem nem azért van, hogy a fogyasztó és a bolt közötti egyéni vitákat elintézze.
Arra ott van a békéltető testület meg a bíróság.
A fogyasztóvédelem annyit tehet, hogy megbünteti a céget, de .
Ezzel egy normálisan működő rendszernél nincs is baj, de amikor se pénz, se kedv, de sok kenőpénz van mint nálunk, akkor a fogyvédelemmel való fenyegetőzéstől nem nagyon ijednek meg a multik.
Netuddki. 2011.06.14. 12:59:03
Ha már így utánajártál a ribancnak, akkor az a legkevesebb, hogy az esetedet megoszd az illető főnökeivel is. Ugyanis nagyon csúnyán félrevezettek barátom.
1. A szolgáltató köteles ha jól tudom 30 napon belül válaszolni. Ha nem teszi akkor kinéz neki egy jó kis bünti az NHH-tól (vagy mi a nevük mostanában).
2. Az eladó köteles bizonyítani, hogy a telefont te rontottad el.
3. Ha x időn belül nem tudják javítani, akkor köteles kicserélni.
4. Csak azért se hagyd magad, hogy mindenki madárnak nézzen. Vagy szerinted miért nem próbálták ki a telefont ott a boltban? Jobb helyeken addig oda sem adják.
Netuddki. 2011.06.14. 13:01:18
Az a nő nem oda való, keressen más munkát, tegyél róla lécci...
Nervus 2011.06.14. 13:01:30
Netuddki. 2011.06.14. 13:02:50
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.06.14. 13:03:39
Nervus 2011.06.14. 13:06:37
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.06.14. 13:08:03
Oké, de milyen kapcsolat van a munkahelyi szerepe és a magánélete között?
Nervus 2011.06.14. 13:10:25
max val birca man · http://maxval.co.nr 2011.06.14. 13:14:30
Pedig nem. A legtöbb embernek a munka nem személyes ügy.
Én is évekig ügyfélszolgálatos voltam (Nokia).
ahhaosd2 · http://kerdesek.hu 2011.06.14. 13:16:30
Matajsz 2011.06.14. 13:17:07
Egy tippelős játék is van: Hány ember lájkolja a "Hogyan tegyük tönkre a férjünket (és más spirituális tanácsok)" könyvet a facebook-on? :D
Nervus 2011.06.14. 13:17:35
Matajsz 2011.06.14. 13:20:13
Ishiseven 2011.06.14. 13:21:36
Phaszphej · http://phaszphej.blog.hu 2011.06.14. 13:21:40
Ez bizony kellemetlen.
Fuggetlenul attol, hogy hogyan kerult oda, egyertelmuen elvesz ilyenkor a garancia.
Az atvetelnel a vasarlo elismerte, hogy mentes minden serulestol a keszulek, masnap mar volt ott valami.
Innentol minden mas lenyegtelenne valik, az is, hogy nem a vasarlo probalta keresztben beleeroltetni a kartyat, hanem valoban hibasan vette at, bizonyithatatlan.
Azt valoszinutlennek tartom, hogy a keszulek sertetlen volt, megsem foglalkoztak az ugyfellel, mert egy garancialis ugyintezes sokkal kevesebb ido es energia, mint valakinek elmagyarazni,hogy a par oraja vasarolt keszuleke mehet a kukaba.
SALE Kálmán 2011.06.14. 13:24:27
Nervus 2011.06.14. 13:25:26
2011.06.14. 13:30:15
Ez olyan ellentmondás amit meg kell érteni, mert ez kizökkenti a világot.
Ha nincsenek meg az élet keretei, a biztonság, hogy ki mivel foglalkozik, akkor neurotizálódunk.
Na most már érted ?!
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.14. 13:33:18
A válasz: 1
Mit nyertem? Én is megtaláltam a csajt. Csak nem írom ki a nevét, mivel azért lehet, hogy a poszter sztorija sem így kerek.
2011.06.14. 13:41:42
Ez végzetes hiba volt, ettől kezdve bukó a történet. A homárra nem csak írni kell hanem olvasgatni is előtte sokat.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.14. 14:03:45
Mert miért is bukó? Nem vagy köteles azzal a SIM-kártyával használni, amit a készülékhez adnak.
Élek a gyanúperrel, hogy talán ott azért történtek erőszakosságok is azzal a készülékkel.
sztrugackij 2011.06.14. 14:12:02
Miért,kellene?
Vitáztunk valamin a praxisblogon?
Most nincs kedvem visszanézni,egyszerűen csak kíváncsi voltam.
Egyébként úgy látom,van itt elég kritikus.
El leszel velük egy darabig.
A klubtagságod viszont szerintem is gáz.
Egyéves Önkéntes 2011.06.14. 14:21:48
Kovács Lujza ma 87%-os tündér.
Edina Tarot kártyája a mai napra: Főpap
Mi vagy ma?
Irén megtudta
...
KLEOPÁTRA, Lényed kisugárzása ellenállhatatlanná tesz.
erre csak Csokit tudom idézni: aztabüdösk.rvaf.szba :D
AlulírottFentemlített 2011.06.14. 14:32:32
Besenyő Pista bácsi is komp akart lenni, de nemkomplett.
Egyéves Önkéntes 2011.06.14. 14:40:23
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.14. 14:40:54
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.14. 14:44:13
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 15:26:24
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 16:01:28
konigjanos 2011.06.14. 16:04:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.14. 16:13:38
konigjanos 2011.06.14. 16:24:03
Cr 2011.06.14. 16:24:34
(Főleg ne az én káromra)
varvizib 2011.06.14. 16:26:11
sztrugackij 2011.06.14. 16:47:11
"Én megtaláltam a csajt (batgirl, nem volt bonyolult)."
Kíváncsi voltam, ugyanarról a kommentelőről van-e szó.
Ha nem vagy azonos a cikkben szereplő ügyintézővel,akkor elnézést.
A hozzzászólásaid alapján én sem tartom valószínűnek,de távol álljon tőlem egy melegzöld szemű hölgy személyiségében való vájkálás.
Erre ott van nekem leroi!
2011.06.14. 16:50:10
De kevéssé valószínű, hogy egyiket elfogadja a másikat nem.. inkább eleve rossz volt a készülék és akkor semmiféle sim kártyával nem működött volna. De ezt nem próbálta ki a posztoló, olyan mintha megvenne egy új autót, felkapcsolná a világítást - működik, ragyogó és be sem indítva a kocsit, trailerrel hazavinné. És csak otthon derülne ki hogy nem működik a motorja.
2011.06.14. 16:53:38
De mi nem felejtünk :) - mondta Szamuely Tibor a nagy kommenista.
donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.06.14. 17:16:40
Tessék megkeresni, és a lába közt megbökni, attól helyreáll a lelkibékéje :P
ancsams 2011.06.14. 18:46:56
itt egy sztori:
Vevő vásárolt egy háromfázisú motort, két nap múlva cserét kért garanciában, de azonnalra, mert nem forog a motor tengelye. Bolt nem cserélte, szervizes fiúk megnézik, két mérés műszerrel, 1 perc: a motor le van égetve. Vevő tájékoztatva, hogy a motort leégette, ugyan mondja már meg melyik villanyszerelő helyezte üzembe? Először kamuzik a vevő, hogy xy, telefonon xy-nak, hogy nem látott-e hibát a gyári dobozból kicsomagolt motorn mikor üzembe helyezte? Nem, mert Őt akkor hivták már csak ki, amikor már leégett a motor. Namost a vevő perel, mert joga van a 3 napos cserére. A gyártó nem cserél, mert a vevő használatba vételkor nem szakszerüen járt el, a motort leégette.
Na ezek után, már érthető, hogy az NFH csaj miért adott igazat a T-nek.
És mi miért nem tudunk jó tippeket mondani a posztolónak. Ha a posztoló baszta szét a SIM csatlakozást, akkor a szerviz gyors hibamegállapítása alapján, tényleg el mehet a ....
csodalámpa 2011.06.14. 19:07:45
csodalámpa 2011.06.14. 19:11:41
csodalámpa 2011.06.14. 19:18:29
Szted mégis mennyi "fogyasztó" tájékozódik előzetesen arról, hogy az általa panaszkodásra kiválasztott fórum miben illetékes? 1000/1, kb. Aztán meg megy a picsogás, hogy a zügyintézők parasztok meg (mikro)faszhiányosak....
csodalámpa 2011.06.14. 19:24:14
Ez valami über-brutál szánalmas, komolyan.
totalcar 2011.06.14. 20:26:56
Kinek kell bizonyítania a hibát?
„A vásárlást követő 6 hónapon belül felismert hiba esetén úgy kell tekinteni, hogy a hiba már a teljesítés (vásárlás) időpontjában megvolt, kivéve, ha a dolog természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ezért a hat hónapon belüli hiba esetén a forgalmazónak kell bizonyítania, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék . A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy amennyiben a forgalmazó nem fogadja el a vásárló panaszát, elutasítja az igényét, úgy a vásárló által - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a forgalmazónak kell bizonyítania igazát.
Fontos tudni, hogy a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni (a forgalmazók gyakran arra hivatkoznak, hogy a fogyasztó elkésett a hiba bejelentésével).
Mivel a készüléket átvette, azt SIM kártya nélkül ki is próbálták (biztosan ki lehet így próbálni, nem tudom), vagy egy másik kártyával próbálták ki, de a lényeg: MŰKÖDÖTT.
Ha, a Dominó kártyával nem működik, akkor a kártya hibás - volt erre már precedens-, de akkor miért is akart telefont cserélni?
Hirtelen megvádol szervizt, szervizest, hivatalt, ügyintézőt, mindenkit. Olvasgatva az írásait, csupa ilyen posztokat jegyez. Hát, érdekes lelkület.
Kár, hogy László nevű embere a jogszabály azon részére hivatkozik, amelyik számára kedvező, ami meg nem, azt valahogy nem találja. Szóval, kedves Jackyll vagy Hyde, kicsit több figyelmet a fröcsögésre és több logikát...
Ui. Ady Endre klasszikusával: "…sem rokona, sem ismerőse nem vagyok..."
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.14. 23:30:14
viszont van némi "ismeretségem" az NFH-nál, utánanéznék.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.15. 07:12:55
pjotr007 2011.06.15. 07:33:12
A bolt "szervizese" is elismerte, hogy rossz a készülék.
Többször leírta, hogy pénzért akarták is volna javítani a készüléket.
Vagyis nem a készülékkel a volt a hiba.
Tehát nem a történetben van a hiba...
Talán el kéne olvasni amit ír és megpróbálni felfogni, és kicsit több figyelmet a fröcsögésre és több logikát...
sztrugackij 2011.06.15. 08:49:41
Azért ,remélem ,nincs harag!
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.06.15. 09:54:48
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 10:08:11
A probléma lelkének férge itt az a fogyasztóvédelmi ügyintézőnő, aki nyilvánosan is jelzi (jelezte), hogy tőle aztán ne is várjanak részrehajlás nélküli pártatlan ügyintézést. Nem tudom, hogy a Forradalomról, a falhoz állításról stb. volt-e már szó...
Matajsz 2011.06.15. 10:43:37
Amúgy meg ilyen klubtagságokkal hogy akar normális férfit szerezni magának? (abba nem is merek belegondolni, hogy soha többé nem szeretne, mert megváltozott a szexuális beállítottsága)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 10:49:07
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 10:53:14
becsoccsent 2011.06.15. 12:18:37
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:05:47
Pedagógusnál (amely kifejezést a mai napig tévesen alkalmaznak a mezei tanárra), ápolónál, szocisnál ez teljesen természetes.
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:07:53
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:14:05
A nő nehogymár dolgozzon, az a férfiak reszortja.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 14:24:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 14:28:07
Hogy vigyáznátok ránk...
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:32:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 14:34:08
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:37:16
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 14:43:12
"És persze ha egy nővel lefeküdtél, az automatikusan a feleségeddé válik. "
Hogy is mondta az egyszeri prímás a nagybőgősnek?
"Járni jár, de nem jut!"
;-D
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:50:01
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.15. 14:54:06
(Alighanem azért sem vagyok sikeres ember, mert nagyon kevés a luksógorom...)
SALE Kálmán 2011.06.15. 14:58:34
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.15. 16:57:52
csak az a baj hogy az én exem ezt komolyan így is gondolja! sem ő, sem a zúj baráttya nem dolgozik (nnnajó, utóbbi néha alkalmit vállal) és elvárnák, hogy én utaljam a megélhetésrevalót az államtól kapott különféle juttatásaik mellé.
@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: :DDD ez tecc!
s újból tanultam valamit a Homáron. köszi! :)
@Matajsz: köszi, utánanéznek a dolognak. szerintem holnap már újra telefonálhatsz győrbe. ;)
mohopasi 2011.06.15. 17:17:05
totalcar 2011.06.15. 18:20:47
Az, hogy milyen hangnemben folyt a diskurzus a telefonban megítélni nem tudom, de egy biztos. A posztoló, már az esemény leírásakor is sajátos hangot ütött meg.
Végezetül: a szövegértés fontos kompetencia, félő ez esetünkben nem mindenkinek sikerült. Még csak azt sem gondolom, hogy szándékosan, noha némely hozzászóló sajátos devianciát mutat. Ja, és a kattintások számát ilyen és ehhez hasonló „korrekt”(?) posztokkal lehet növelni. Lám, én is ezt teszem, de valamiért az egyoldalú bulvár olyan irritáló (számomra)
Béke!!!
totalcar 2011.06.15. 18:59:46
A folytatáshoz meg annyit, hogy olvassad el még egyszer az idézett törvényt és azt kapcsoljad a posztoló szavaihoz, miszerint "...– Beperelheti bíróságon…"
Tehát olvassad el még egyszer figyelmesen, amit a posztoló írt!!!
Ami a Te hozzászólásodat illeti, ezt írtad: "Többször leírta, hogy pénzért akarták is volna javítani a készüléket. (magyarosan ez így hangzik: Többször leírta, hogy pénzért akarták javítani a készüléket, vagy javították volna a készüléket)
Vagyis nem a készülékkel a volt a hiba."
Mit akartak kijavítani pénzért, ha "…nem a készülékkel volt a hiba…"?
Ismét tőled idézek: "...Talán el kéne olvasni amit ír és megpróbálni felfogni, és kicsit több figyelmet a fröcsögésre és több logikát..." ( „az „olvasni amit” közé kell vessző, ellenben az és” előtt vesszőt nem használunk)
Igazad van, bizonyítottál! Leülhetsz, egyes!!! :)
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.16. 00:19:03
nem kezdem el... felejtsd el a word ellenőrzőjét, szart sem ér.
- "a nélkül" helytelen - "az nélkül", avagy "anélkül" a helyes.
- DE, mivel akarja bizonyítani, hogy a telefon - itt a "de" után nem kell vessző.
- "ugyan is" - ezt tudtommal egybe kellene írni.
- Foglaljuk össze. - felszólítómód, felkiáltójelért ordít
nem folytatom, mert amit mondasz az rendben. csak ne ekézd a helyesírásáért, ha szintén zenész vagy, elég az értetlenségét kiemelni! :)
nekem mióta szar a bal shiftem, azóta kisbetűkkel kezdem a mondatokat. tudom hogy hiba, de ennek bele kell férnie ahogy a néhanapi elütésnek is.
az ékezetes írásra már áttértem. :)
Megdobbent 2011.06.16. 02:07:55
pjotr007 2011.06.16. 09:08:39
Amúgy meg ki a francot érdekel, hogy a vásárláskor milyen papírt iratnak alá?
minden ami csorbítja a fogyasztó törvényben és a jogszabályokban biztosított jogait, az semmis.
Az emberke vett egy készüléket meg egy simkártyát hozzá, innen kezdve egyébként is tökmindegy, hogy melyik a hibás.
Pláne, hogy ha ismernéd a jogszabályokat, a kommentárjaikat akkor tudnád, hogy a fogyasztónak nem kell semmit bizonyítania.
Pláne, hogy te nem is a megfelelő jogszabályt idézted, bár azon alapszik,de ebben az esetben ugye nem szavatosságról beszélünk...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 09:15:22
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 09:25:05
Cr 2011.06.16. 09:59:38
Egyéves Önkéntes 2011.06.16. 10:11:50
salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.16. 11:19:04
így korrekt.
@Megdobbent: valahol mintha Edét is olvastam volna... megéri visszaolvasni! ;)
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 11:26:51
Egyéves Önkéntes 2011.06.16. 11:27:48
és úgy nem is számít megcsalásnak!
Cr 2011.06.16. 11:33:15
Egyéves Önkéntes 2011.06.16. 11:39:40
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.16. 11:57:41
Cr 2011.06.16. 15:01:56
SALE Kálmán 2011.06.16. 15:16:49
Mellesleg, én úgy gondoltam, hogy minden aktus után férjesíteni az illető hímt. Ha lett gyerök, ha nem. Itten kérem erkőcsök vannak!
becsoccsent 2011.06.16. 15:34:18
Cr 2011.06.16. 15:38:13
Hm?
Gromek · http://s2.images.www.tvn.hu/2007/02/19/14/45/www.tvn.hu_77d144c20119bee0e1b9747295346dec.gif 2011.06.16. 16:19:50
A hivatalok nem kívánnak foglalkozni az ügyfelek ügyeivel. Nincs rá idejük, hiszen közpénzből a fészbúkra járnak. Látszólagos ügymenet ugyan van pl. a Hírközlésinél is. lásd az ominózus UPC-Fibernet ügyet is, amikor Budaőrs és Kelenvölgy látta kárát a szolgáltatók egymás közötti harácsolásának. Megbüntették a UPC-t – X forintra – a fogyasztóknak meg egyenként kellett volna elmenniük a bíróságra. Ergó: az állam a fogyasztók megkárosításából eredően bevételhez jutott a szolgáltató megbüntetésével, de az állam a saját kormányhivatalán keresztül magára hagyta a kártérítésre jogosan igényt tartó kárvallottakat.
… és itt a probléma. A bíróságok amúgy is túlterheltek. Ha mondjuk az a 3.000 háztartást érintő ügyfélkör a bíróságra ment volna, hány év alatt született volna meg az utolsó ítélet…?
Na, persze erre alapoznak ezek a szolgáltatók. Saját ügyvédi apparátusuk van helyben, de a fogyasztó nem tudja vállalni azt a tortúrát, hogy ügyvédet fogadjon, bíróságra járjon… és persze, hogy költségekbe verje magát, mert a perköltséget meg kell előlegeznie, ha pert indít… Fogadni mernék, hogy egyetlen e tárgyban indított per sem létezett…
Úgy szolgálnák a fogyasztókat ezek a hivatalok, ha a büntetés mellett, amelyet kiszabnak a szolgáltatóra, ezzel elismerték, hogy kárt okoztak a fogyasztóknak, és mivel a szolgáltató nyilvántartásából ismert a megkárosított fogyasztók személye, bizony meghatározott összegű kártalanításra kellene kötelezniük a Kormány hivatal(ok)nak a szolgáltatókat.
Akkor rend lenne… már jóval kevesebb az esély arra, hogy egyénileg megkárosítsák a szolgáltatók a fogyasztókat…
Mindek ide bíróság? Átlagos telepítési költségekkel számolva kellett volna a kárt megállapítani… ennyi…
Ami pedig a poszt toló esetét illeti, ez a szitu abban az irigyelt kapitalizmusban (mert Magyarországon is kapitalizmus van, de még csak a kitolásig, kizsákmányolásig jutottunk el) az történik egy ilyen fészbúkos hölgyeménnyel, aki igen egyszerű módon volt beazonosítható (IQ kevés) és ráadásul még egy kormányhivatalnál is dolgozik (talán feltétel a munkakör betöltéséhez a kevés IQ), hogy szárnya nő és egyszer csak repül. … és meghurcolják, bizony még a sajtó is kipellengérezi… örüljön neki, hogy csak az indexig jutott el… eddig. Nem véletlenül kezdte tisztogatni az adatlapját…
Volt már rá példa, hogy vizsgálódtak (nem itt, hanem amott) ugyan mikor, mely időpontban látogatják és írogatnak a tagok a fészbúkra, … még az is lehet, hogy itt is érdekes dolgok vannak a háttérben… és kiderülne, hogy mily elfoglaltságra használják értékes munkaidejüket…az internet adta lehetőségeket, s talán ezért nincs idő az ügyféllel foglalkozni…
Amúgy jót beszélgettek telefonon a poszt tolóval, de mivel írásban is átment, az üggyel foglalkozniuk kell… valszeg nem a kishölgy lesz az ügyintézője, legalábbis aláírás szerint, de előre borítékolom, hogy mentvén a mundér becsületét miként állnak a dologhoz a hivatalnál…
Végezetül: lehet, hogy vicces olvasmány ez a férjkinyírós könyvecske gyűjtemény, de hogy csak ebben a témakörben haverkodik, ismerkedik, amihez minden joga megvan, ám… ez egy helyen egy kormányhivatali munkahely említésével együtt nem ildomos… mondhatnám … tilos… mert bizonyos fóbiákra enged következtetni és egy kormányhivatalnok ne legyen fóbiás…
totalcar 2011.06.16. 19:12:39
"... Ezért a hat hónapon belüli hiba esetén a FORGALMAZÓNAK KELL BIZONYÍTANI, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék . A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy AMENNYIBEN A FORGALMAZÓ NEM FOGADJA EL A VÁSÁRLÓ PANASZÁT, elutasítja az igényét, úgy a VÁSÁRLÓ ÁLTAL - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a FORGALMAZÓNAK KELL BIZONYÍTANI igazát.
Ennyi!!!
totalcar 2011.06.16. 19:25:20
totalcar 2011.06.16. 19:38:31
"... Ezért a hat hónapon belüli hiba esetén a FORGALMAZÓNAK KELL BIZONYÍTANI, hogy a vásárláskor még nem volt hibás a termék . A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy AMENNYIBEN A FORGALMAZÓ NEM FOGADJA EL A VÁSÁRLÓ PANASZÁT, elutasítja az igényét, úgy a VÁSÁRLÓ ÁLTAL - esetlegesen - indított bírósági eljárásban a FORGALMAZÓNAK KELL BIZONYÍTANI igazát.
A jogszabályhoz meg annyit, hogy a szavatosság és a jótállás között van némi különbség, mindenki döntse el, melyik jobb a vásárlónak.
" Szavatosság
A polgári jogban „kétféle” szavatosság létezik: egyrészt a kellékszavatosság, másrészt a jogszavatosság (amit a Ptk. per-, teher- és igénymentesség formájában nevesít).
A kellékszavatosság lényegében azt jelenti, hogy bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (a termék eladója, a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél) a termék hibájáért (pontosabban: a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért) kellékszavatossági felelősséggel tartozik. Az adásvételi szerződésekben az eladói pozícióban lévő fél (az Fgytv. 2. §-ának d) pontja szerinti „forgalmazó” – az a vállalkozás, amely a terméket közvetlenül a fogyasztó részére forgalmazza) ezen felelősségét csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezért nevezik rejtett vagy gyártási hibának).
Az eladó kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben. Ugyanez áll a lentebb kifejtett jótállás estén is. (A rosszhiszeműség a vevő esetleges kártérítési igényének érvényesítése szempontjából releváns körülmény.)
A jótállás
Fentiekhez képest a jótállás - hétköznapi és közismert nevén „garancia” - azt jelenti, hogy a jótállást nyújtó fél (eladó) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett.
A jótállásnak két fajtája van: a jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, és a felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás. Utóbbi esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként - jól felfogott piaci érdekből - kerül sor.
Szavatossági jogok
Akár szavatosságra, akár jótállásra „hivatkozik” is a vevő hibás teljesítés esetén, őt a Ptk. 306. § (1) bekezdése rendelkezése alapján négyféle ún. szavatossági jog illeti meg: a kijavítás / a kicserélés / az árleszállítás / a vételár-visszatérítési igény(ún. elállás)."
Átvette, leírta, hogy kipróbálták előtte (és nem ragaszkodott ahhoz, hogy a vásárolt SIM kártyával legyen a próba!), elvitte az üzletből stb.
Az, hogy milyen papírt iratnak alá, az meg leginkább a bíróságot fogja érdekelni, mint bizonyítékot fogja azt kezelni.
Ennyi!!!
pjotr007 2011.06.17. 14:44:42
De ennek ellenére senkit nem érdekel, hogy mit írta alá, a bíróságot sem.
Ennyi erőből mindenkivel aláíratathatnának egy papírt, hogy amit megvesz az hibátlan és megszűnne minden jótállási probléma.
Az sem érdekel senkit, hogy a boltban jó volt-e vagy nem.
Ki nem szarja le?
Azt sem, hogy milyen simkártyával volt előtte jó.
Hazavitte és nem volt jó, innen kezdve se papírok, se aláírás se a bolt bármilyen kikötése nem érdekel senkit, a bíróságot sem ! csak az számít ami a jogszabályban le van írva.
totalcar 2011.06.18. 12:00:55
Egyébként igen, másolni (is) tudok. Csupán azért, hogy más hozzászólóknak ne kelljen ezzel "fáradniuk, mert szemlátomást Veled együtt nem veszik maguknak a fáradságot erre.
Itt a vége, fuss el véle...