Tékozló Homár

Szabotálta a lakodalmat a Kemencés Kertcafé

2011.06.28. 00:07 | juszka | 240 komment

Aki már próbált esküvőt szervezni, az nyilván tisztában van vele, hogy a nagy napot megelőző hónapok, hetek nem a nyugodt pihenésről szólnak. Annyi baj legyen, legalább emlékezetes lesz az esküvő és a lakodalom, az meg minden nyűgöt megér. Sajnos azonban a problémák esetenként anyagi kárral is járnak - ami nem jön túl jól az amúgy is költséges ünnepség előtt. Brigittáék ötvenezer forint árán tanulják meg, hogy soha ne bízzanak olyan vendéglátósban, aki a becsületre hivatkozik.

Sok sztorit lehet hallani, hogy milyen "félreértések" lehetnek egy esküvő esetén másnap reggel a vendéglátó és a megrendelő között, de azt hiszem ez egy gyöngyszem. Mi el se jutottunk a lakodalomig és már így is egy min. fél százezres kárt okozott nekünk a Kemencés Kertcafé Óbudán. Valóban Óbuda egyik leghangulatosabb étterme, pontosan ezért választottuk lakodalmunk helyszínéül. Bár ne tettük volna...

A foglalás időpontjában a tulajdonos mindenre megesküdött, hogy ha a foglalót befizetjük, miénk a hely (bár érdeklődők már voltak az időpontra, de ők nem hagytak még ott pénzt). Persze a foglalót - ami a későbbiekben előleggé minősült, mert annak nincsenek jogi következményei- papírozás nélkül hagytuk ott. De a tulajdonos annyiszor hivatkozott a becsületre, és hangoztatta, hogy a családja jó híre múlik ezen, hogy gyanútlanul belementünk a papír nélküli kifizetésbe.

Két hónappal a foglaló befizetése után a tulajdonos telefonált, hogy félreértés történt, és le kell mondania a foglalást (félreértés = háromszor akkora lakodalom, háromszor annyi pénz). Megbeszéltünk egy időpontot, hogy vissza tudják adni a foglalót. Az általuk javasolt időpontban természetesen nem volt ott senki más csak egy pincér, aki szabadkozott és azt állította, hogy félreértés történt (immár másodszor).

Rövidre fogva, visszatértünk harmadszor is. Annyit szerettünk volna elérni - természetesen udvarias hangnemben csak kértük -, hogy legalább a meghívók árát, ami kb 20.000, forint fizessék ki, hiszen újra kell nyomtatni, de a tulajdonos felesége erre se volt hajlandó. Mosolyogva és vállát vonogatva hallgatta végig a beszámolónkat arról, hogy mekkora idegeskedést és gondot okoztak nekünk (anyagilag min. 50000 Ft). A mai napig nincs új helyszín, csak az időpont és egy csomó rossz helyszínre kinyomtatott meghívó. Senkinek nem kívánom, hogy ilyesmivel tegyék tönkre a nagy napra való készülődését.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Teccikérteni? 2011.06.28. 00:12:23

Pénzt csak úgy becsszóra otthagyni? Agyhalott posztot toló...

bolcs27uj 2011.06.28. 00:12:44

Bocs, de megérdemled.
Szerződés nélkül ott hagysz valahol 50k Ft-ot???

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 00:16:38

pedig jól főznek. becsületesen.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.28. 00:25:19

"a foglalót ... papírozás nélkül hagytuk ott."

???

Én is kérek!

Leadfoot 2011.06.28. 00:26:50

@atpijkamo: Nem kapsz, nekem jutott eszembe először! :-D

Tre Mo Lo 2011.06.28. 00:26:51

Hát ehhez csak gratulálni tudok :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 00:30:13

hat ha igy tortent, a vendeglatos elegge kocsog, de konyorgom egy ilyen foglalot 4 sorban le lehet irni
2 tanu a 2 pincer
5 perc
es egy eskuvorol beszelunk....

bboldii11-2011 2011.06.28. 00:38:35

@Teccikérteni?: hülyeség. még nem jártál mo-on.

bboldii11-2011 2011.06.28. 00:42:00

@bolcs27uj: várjuk pár évet, és ha te sehol nem csinálsz ilyet, vegyük újra. Term. a krtikika ettől még él.

bboldii11-2011 2011.06.28. 00:46:02

"A foglalás időpontjában a tulajdonos mindenre megesküdött, hogy ha a foglalót befizetjük, miénk a hely "
vö jobb helyekre 1év+ a várakozás. de hogy újat mondjak, esetleg a cégek vállalnak illegálisat is, amire ki tudja mi a jogszabály, de pl. te viszed a töményet. Végülis amint bármit bevállalsz, végképp bele ragadsz a cuccba. Na persze jön az egyszeri troll, hogy ő mindent kifizet és el is várt és ..-- no ilyen ember és esemény sajnos idén még nincs.

SALE Kálmán 2011.06.28. 01:15:31

Én tökös lennék a menyasszony helyében.Ha egyszer a miénk, akkor a miénk, puccparádéban odamennék násznépestül. Aztán közölnénk a helyiekkel, hogy de bizony ez a mi esküvőnk.

Innentől a következő várható; 1. verekedés, 2. közös esküvő

Szórakozás mindenképp garantált, a fogadós meg beég.

@boldii: Na az is hülye, aki 1 évig vár, hogy százezreket fizethessen ki, amikor minden második sarkon szálloda áll.

SALE Kálmán 2011.06.28. 01:29:35

@SALE Kálmán: gyengébbek kedvéért étteremmel meg konferenciateremmel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 01:38:01

ettol fuggetlenul nem lenne baj, ha lehetne hinni az adott szoban is ugyebar
az elso eskuvom egy nagyon jo kis helyen volt, a masodik eseteben beultunk az elso utba eso steakhausba
amugy ha ugyanarra a helyre tudnak szervezni haromszor akkora eskuvok, akkor a posztolo es csaladja elveszett volna a terben
a meghivokat meg tessek kezzel atirni, senki nem megy a falnak tole, vagy kihuzni es az uj helyszint kis cetlin beletenni
lecet

skandigraun 2011.06.28. 01:56:04

Ezért jobb melegnek lenni, amíg nem házasodhatnak nálunk.

imjustkidding 2011.06.28. 05:45:17

sajnos az megint az országot és a magyarokat minősíti, hogy a kommentelők szerint a posztoló a hülye (talán kicsit naív), nem az a tetű aki ellopta a pénzét...

Kaelon 2011.06.28. 06:00:30

Papír, papír, papír... Én már WC-re sem megyek papír nélkül...

Kzsolt 2011.06.28. 06:05:18

@Kaelon:

Én megyek. Nálunk a papír a WC mellet a falon van :)

dr. _mmm_ 2011.06.28. 06:09:57

Aljas szemét húzás volt az éttermes részéről.
Mindenesetre, ha lett volna papíros akkor Ő is meggondolta volna magát.

Mellesleg megkérdezem, hogy ha másnap letagadja a teljes foglalót akkor mit csinálsz? Bizonyítani nem tudod, hogy odaadtad.

Vajmaci 2011.06.28. 06:56:18

Az esküvő körüli biznyic így is barominagy lehúzósdi!
Egy cukrászatba pölö ha bemégy,és rendelsz egy tortát simán...mondjuk 3 emeleteset, akkor azt mondják x-ezer huf, ha mindezt úgy rendeled hogy esküvőitorta, akkor x-ezer huf szorozva kettővel az ára.
Azok a dolgok amik alapesetben egy elfogatható vagy legalább fix áron vannak,ha esküvőre kellenek rögtön drágulnak minimum 60-70%-ot!
És hogy releváns is legyek: papír nélkül foglalózni...IJ bazze..sajnálom de ezt beszopta a poszt-toló!:S

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 07:25:33

@boldii: Nemaddiga'! Nem neki kell kérnie, normális vendéglős az ilyet magától adja. Érettségi találkozót szerveztem, ott is kellett foglaló. (Szépvölgyi út végén, a Fenyőgyöngyében. Apropó poszt toló, az nem jó nektek erre?) A vendéglős egyrészt "lealkudta" a foglalót a felére (20-at akartam adni, de azt mondta, hogy elég lesz 10 is), és abban a pillanatban már írta is az átvételit, közben a pincérrel hozatott nekem egy kávét, hogy ne unatkozzak, amíg ő adminisztrál. Szó nem lehetett semmiféle sumákról. Szóval lehet ezt így is.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 07:30:35

@Vajmaci: Mi van, itt mindenki szopórollert tologatott az esküvője alkalmával? Mi elég naívok voltunk, oda mentünk tortáért, amit a hajón ajánlottak nekünk. (Kibéreltünk egy dunai hajót, így egyrészt meg lehetett spórolni -szó szerint- a meleg kaját, mert álló fogadás volt, és a vendégek csak szendvicset kaptak, másrészt három óra múlva a hajó kikötött, mindenki mehetett, ahová akart. Az öregek haza, a fiatalok a maradék szendvicsekkel, meg tortával after partyzni.)
Szóval odamentünk a cukrászdába, képeskönyvből kiválasztottuk a tortákat, felszorozták a szeletek számát a pultban kiírt szelet árral, és jónap'. A kiszállítás és a tálca visszaszállítása grátisz volt, cserébe, hogy őket választottuk. Aztán valaki hozzáértő mondta, hogy ez ráadásul Angyalföld legjobb cukrászdája.

Altaïr 2011.06.28. 07:39:55

Gondolom, van ott abban az étteremben 50ezer forintnyi dolog a vendégtérben, pl. székek, asztalok, italok a pult mögött...

esef 2011.06.28. 07:54:48

@Csokis:
a Fenyőgyöngye az egy jó hely, mi a karácsonyi ebédet szerveztük oda tavaly, teljesen korrekten álltak hozzá mindenhez

juhaszvik 2011.06.28. 07:55:08

mivel ez egy étterem, olyankor kell odamenni hangosan reklamálni, amikor sok vendég van. egy puccosabb helyen az esti forgalomban nem akkora tétel az az 50 ezer forint.

más kérdés, hogy hiába született szóbeli megállapodás, a pénzt le kell papírozni. ha nincs leírva, akkor a jog szerint a posztoló nem adott foglalót, ergo jogtalanul követeli vissza a pénzt.

Egyéves Önkéntes 2011.06.28. 07:56:19

Nekünk a lakodalmunk a sziklakórházban volt, de hajnal egykor kidobtak. A feleségem persze maradhatott.

cicmen (törölt) 2011.06.28. 08:01:09

Kemencés Kertcafé ????

Kemencében főzik a kávét a kertben?
Sznob kötsögök!

É2I 2011.06.28. 08:05:19

Egy féltéglával vissza lehet kérni a foglalót.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 08:05:35

@EÖ: Mert nem kentétek meg a személyzetet egy kis WD40-nel.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 08:27:06

Jó lakodalom csak kertes parasztház udvarán felállított sátorban lehet. Étel-ital és tánc a sátorban, minden másra ott a kert a trágyadombbal és a kazlakkal. Probléma persze ott is adódhat, nem lévén a szérűskertben világítás:
"Aki szarni megy, megbasszák, aki baszni megy, leszarják."

cicmen (törölt) 2011.06.28. 08:34:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:Jó lakodalom csak kertes parasztház udvarán felállított sátorban lehet.

Ez igaz! De aki még nem volt ilyenben, az nem tudhatja!

tuono 2011.06.28. 08:39:43

"Persze a foglalót - ami a későbbiekben előleggé minősült, mert annak nincsenek jogi következményei- papírozás nélkül hagytuk ott."
Eddig volt értelme olvasni. A hülyék, rába**nak!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.06.28. 08:46:06

Gyerekek!
1. Teljesen fölösleges sok pénzt kidobni, úgyis 2 év múlva válás lesz a vége a dolognak.
2. Papír nélkül semmiért nem fizetünk. Még patikában sem!
3.Oda kell menni egy kanna benzinnel a tulajhoz, és flegmán meggyújtani egy cigit.
4.Amikor tele van az étterem, bemégy és ráfosol az asztalra.

Easyke (törölt) 2011.06.28. 08:55:11

Én ezzel már úgy vagyok, hogy ha valaki bőszen elkezd a becsületére hivatkozni, akkor szólok neki, hogy mivel ilyen becsületes, nyilván nem probléma neki kiállítani egy elismervényt/számlát a foglalóról/elvégzett munkáról. Ilyenkor el szoktak hallgatni és átváltanak morcosba. De hát ilyen az a fránya becsület...
Amúgy én simán követném ilyen esetben @Altaïr: vagy @Horváth Lajos: módszereit...

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.06.28. 08:58:11

papír nélkül idegennek pénzt adni? hát...
a foglaló lepapírozásának vannak szabályai. ha ezek nem teljesülnek, az átadott pénz nem foglaló. ha ráadásul papír sincs...
sajnos így reklamálni sem reklamálhatsz. örülj, hogy nem tagadta le az egészet...

ddd.dino 2011.06.28. 09:03:11

Most tekintsünk el az olyanoktól, hogy úgy kell neked, tanulópénz, átvételi elismervény, stb. Szerintem egy életre megtanultad a leckét.
Az esküvővel kapcsolatban még nincs minden veszve!
1. Keress egy szép helyszínt. Ne legyen étterem, hanem legyen szép, romantikus környezet. Bármi szép épület elég nagy terme alkalmas erre a célra (akár egy iskola aulája). Korrekt helyen még kedvezményt is adnak esküvőre!
2. Keress egy jó cateringes céget, aki lebonyolítja az étkeztetést. Egy korrekt céggel olcsóbban kijössz, mintha étterembe mentél volna. Ha nem találsz, ajánlok jót (aki az én esküvőmön csinálta a kaját).
3. Keress egy korrekt cukrászt, aki korrekt áron megcsinálja a tortát. Ha nem találsz, ajánlok ilyet is. (Sajnos nem ő csinálta az esküvői tortámat, mert akkor még nem ismertem, bár ő csinálta volna!)
4. Bármelyik Pantone boltban vegyél szép, gyöngyház színű papírt és nyomtass rá levelet minden meghívottnak az új helyszínnel. Kb. negyed annyiba kerül, mint nyomdába adni! Nem elég postázni, végig is kell telefonálni a vendégeket, hogy megkapték, elolvasták, megértették-e!

Ha a fentieket megléped, nyerhetsz annyit anyagilag, hogy egyenesbe jöjjetek azután, amit buktatok! A Kemencés Kertcaféval már nem érdemes foglalkozni, nem hinném, hogy onnan egy fillért is kapnátok kárpótlásként, örülj ha az lőlegedet visszakapod!

Az eskövő előtti napon már ne csináljatok semmit, hanem menjetek el pl. páros masszázsra, vagy strandra, vagy bárhova, ahol 1 napig nem gondolsz semmi másra, mint arra, hogy jól érezd magad!

Sok boldogságot! :-)))))

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 09:04:02

@cicmen: :):) Ez pontosan így van. Ital szempontjából sincs nagy komplikálás, ugye van páinka meg bor, a városi kényes népeknek üveges sör, gyerekeknek kóla vagy fanta, oszt csönd :)

Te hol kötöttél ki, a dombon vagy a kazalban? :D

dr. _mmm_ 2011.06.28. 09:11:30

@ddd.dino: Sikerült a legszánalmasabb közhelyeket összeszedned...

Szerinted ezekre nem gondolt már saját magától??

ddd.dino 2011.06.28. 09:20:58

@woodooman:
Kisfiam, ha gondolt volna, nem adott volna elismervény nélkül foglalót egy lehúzós helynek, vagy rendelt volna nyomdában meghívót.
Okostojás! :-(

bekbórd! 2011.06.28. 09:22:02

Én úgy értelmezem, hogy a foglalót visszakapták, amit nem sikerült megtéríttetni, az az eddigi szervezésben keletkezett kár. Vagy rosszul gondolom?

dr. _mmm_ 2011.06.28. 09:23:10

@ddd.dino: Kisfiam?? Kiről beszél te?

Agyalap 2011.06.28. 09:32:35

Étterem előtt az utcát felkenni kutyaszarral. Esetleg naponta...
Kicsinyes, de jó :D

cokker 2011.06.28. 09:35:23

Nem néz ki rosszul a hely, de a honlap egy nagy gagyi :D:D:D:D:D
esküvőnél 3-szor olyan körültekintőnek kell lenni és aminél csak lehet, az esküvő szót el kell felejteni, mert rögtön vastagabban fog a ceruza.

Easyke (törölt) 2011.06.28. 09:35:59

@bekbórd!: nem, nem kapták vissza a foglalót sem, én úgy értelmezem. A megbeszélt foglalóvisszaadási időpontban csak egy pincér volt ott, aki természetesen nem tudott semmiről. Arról főleg nem, hogy foglalót kellene visszaadnia.

gergo1000 2011.06.28. 09:37:24

@Bogoj:
És mik azok a szabályai?
Nem kell hülyeséget írogatni.

"Formai követelmények

A foglalóval kapcsolatos megállapodásra a jogszabályok nem írnak elő formai követelményt, így írásbeli alakot sem, ezért azt a szerződéskötéskor szóban is vagy ráutaló magatartással is ki lehet kötni. Tekintettel azonban arra, hogy az írásba foglalás komoly garanciális jelentőséggel bír a felek szempontjából és a későbbi viták elkerülése elengedhetetlenné teszi, hogy írásbeli dokumentum készüljön a foglaló átadásáról-átvételéről, mindenképpen javasoljuk, hogy a foglaló átadásáról és átvételéről írásos dokumentum (jegyzőkönyv, szerződés…) készüljön és lehetőség szerint teljes bizonyító erejű magánokiratként (pl. két tanú igazolásával, ügyvéd által ellenjegyzett okiratban)."

dr. _mmm_ 2011.06.28. 09:41:26

@Easyke: Szerintem visszakapták, csak a plusz költségeiket nem fedezték.

"Az általuk javasolt időpontban természetesen nem volt ott senki más csak egy pincér, aki szabadkozott és azt állította, hogy félreértés történt (immár másodszor).

Rövidre fogva, visszatértünk harmadszor is. Annyit szerettünk volna elérni - természetesen udvarias hangnemben csak kértük -, hogy legalább a meghívók árát, ami kb 20.000, forint fizessék ki, hiszen újra kell nyomtatni, de a tulajdonos felesége erre se volt hajlandó."

Amikor csak a pincér volt ott nem történt semmi.. ezért mentek megint amikor már ott volt a tulaj csaja is.

KecskeDotyi 2011.06.28. 09:45:42

@Csokis: Ecsém, a Dunán van a lagzi, de a kaján spórolsz. Fillérbaszó-e vagy?

Torrente78 2011.06.28. 09:56:23

Hát ez jó! Na most odamenni, főnök feje megfog, cassagépbe belever, vendégek előtt!!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 09:56:27

@Agyalap: Teleszórni egérszarral,és rájuk hívni az ÁNTSz-t, mint a Tescoval csinálták a kohnkurrensek...
@Csokis: Az érzékenyebbek meg egyből kihányhatták, beetettek domolykóra...

Gera 2011.06.28. 09:59:20

Mindenki papírozik itt orrba-szájba, miközben ha írnak egy papírt az _előlegről_, akkor hajszál pontosan ugyanez történt volna. A pénzt visszakapták, bakker...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 09:59:41

@KecskeDotyi: Egyszer számolj utána! Ezek ugyan nyolc évvel ezelőtti árak, de az arányok gondolom változatlanok. Ha 100 vendéget le akarsz ültetni egy középszar étteremben, egy 3 fogás, plusz ital, plusz torta esküvői vacsorára, akkor az olyan 6-700 rongy lett volna, mint a huzat. És akkor nem ráztad a rongyot zenekarral, mifenével. Ráadásul mindenki beszélgethet a szomszédjával, és vége. Ha kibérelsz egy hajót 3 órára, akkor az kábé 150 rongy (emlékeim szerint kb. annyi volt), amiből két óra a tiszta hajókázás. Mindenkire számolhatsz 6-8 szendvicset, amit húszasával dobozolva a helyszínre szállít a cég, marad az italfogyasztás a hajón. Közben lehet mászkálni, vagy ücsörögni, ismerősökkel beszélgetni, kellemetlen rokonokat ügyesen elkerülni. Emlékeim szerint bőven fél milla alatt maradtunk, és mindenki jól érezte magát. annyira, hogy az egyik vendég pár év múlva koppinttta is az ötletet. Ha ültetett, melegkajás, monstra vacsorát akartunk volna a hajón, akkor persze mindez felcsúszott volna egy milláig.

Démonmac1 2011.06.28. 10:00:13

"Persze a foglalót - ami a későbbiekben előleggé minősült, mert annak nincsenek jogi következményei- papírozás nélkül hagytuk ott."
Ej, ej, hiba volt. De ezt már látod:(

Hegyirablo 2011.06.28. 10:00:15

Ha esetleg elfelejteném bevenni a napi adag gyógyszeremet, és úgy döntenék, hogy házasodni akarok, akkor sem választanék egy olyan helyet, aminek nevében benne van a "caffe", "pub" és hasonló kifejezések.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2011.06.28. 10:01:52

@Csokis: Kissé OFF, de elmondod nekem, hogy melyik ez a cukrászda? (már ha tényleg jó volt a süti) Én ugyanis gyűjtöm a jó cukrászdákat, mert szeretem a jóféle édességet, és ezt valószínűleg még nem ismerem. Köszi!
ON:
A cukrászdás lehúzás sajnos teljesen természetes legtöbbszö a + díszítéssel indokolják a 2-3szoros árat. Mondjuk mi egyszerűen nem mentünk vissza oda, ahol ilyet tapasztaltunk, és így is lett tortánk sütink, méghozzá nagyon jófajta.
Esküvősöknek jó szívvel ajánlom a Daubnert. Én mindig is szerettem őket, de az esküvői összehasonlító tesztünkön kiderült, hogy meglepő módon olcsók is! (ez kb. 1 éve volt)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 10:06:05

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Az érzékenyebbek meg egyből kihányhatták, beetettek domolykóra..

Természetersen az is megvolt. Mondtam, hogy jól sikerült a buli. :-)

StormST 2011.06.28. 10:08:51

Mi Bükfürdőn, a Fürdő Étteremben három éve (igaz 1 évre előre) úgy foglaltuk le 70 főre a különtermet, hogy semmit se kellett fizetnünk előre. Pedig ez a környék legjobb étterme, főleg ilyen célokra (általában 3 esküvő van egyszerre szombaton a nyári hétvégéken, de 2 minimum) és nem mi voltunk az elsők, akik 1 évre előre foglaltunk. Előttünk írta be a füzetébe a nevünket az egyéb adatokkal a tulaj, nekünk ennyi elég volt és neki is.

Éttermes és éttermes között is van különbség, de ettől függetlenül a posztoló is hülye volt, ha már kérnek előleget, akkor azt le kell papírozni...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 10:09:37

@Popeye76: Ők, de szerintem akkor még Osváth néven futottak, nem Kunyhó néven.
www.osvathcukraszda.hu/

The Good Boy 2011.06.28. 10:16:02

A papírról már volt szó feljebb ezért én a poszt tolót már nem bacctatom tovább. Nagy hiba volt, visszacsinálni már nem igazán lehet.
Viszont én a helyében az csinálnám, hogy megkérnék/felbérelnék 8-10 olyan ismerőst, havert, aki a lagzira nem hivatalos, hogy egy bolondlagzit (férfit menyasszonyi ruhába beöltöztetni, meg hozzá férjet, pár fős izléstelenül felöltözött, jó hangos násznépet összerakni) játszanak el azon a kertikávés helyen, "Itt loptak egy házasodni vágyó ifjú pártól 50.000.- Ft-ot" mottóval, lehetőleg, kb. akkor amikor köszöntik az odaérkező ifjú párt.
Mondjuk ismeretlenül kicseszni egy ártatlan párral csúnya dolog, de azért lenne a tulajnak pár kínos pillanata.
Aztán hangulat fokozás címszóval szívesen belevenni a lagziba a "bolondokat" is.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.06.28. 10:17:08

Téglát a régi meghívókba becsomagolni és bedobni az ablakon.

Rebelde 2011.06.28. 10:17:08

az a hely egyáltalán nyitva van?
akár milyen napszakban járok arra, egy lelket se látok

fülesboci 2011.06.28. 10:18:46

@atpijkamo: ez ugye vicc. papirozás nélkül , jó magyar fogalmazás......

The Good Boy 2011.06.28. 10:19:20

@StormST: Bükfürdőn abban az étteremben én is voltam vendég egy lagziban, úgy, hogy ott tényleg volt még kettő azon kívül, és semmit nem lehetett észrevenni abból, hogy 3 buli van egy helyen.

barbie83 2011.06.28. 10:21:03

Legalább tudjuk, hogy melyik helyre nem megyünk. Ilyen "vendéglátósokhoz" ezek után tuti be nem teszem a lábam.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.06.28. 10:23:04

A foglalóhoz az előleggel szemben általában az ragaszkodik, akinek a pénzt adom, és örmmel hangoztatja, hogy nem jár vissza, ha az én hibámból hiúsul meg az üzlet. De ez az öröm egész addig tart, amíg el nem mondom, hogy ha viszont az övéből, olyankor bizony a duplája jár vissza....

?aztaaa? 2011.06.28. 10:23:38

Szerintem a sok IQ huszar hozzaszolo nem erti meg hogy nem a szaros 50,000ft rol van szo...mert megis mit gondoltok, ha van papir, akkor eskuvo is van??? agyhalottak... akkor is siman visszamondja, es ha nem tetszik lehet pereskedni, ahhoz pedig sok sikert kivanok 5 ev mulva...

Egyetlen tanulsag a tortenetbol: senki be ne tegye a labat a helyre. Lehetoleg ebben az eletben. Mert ez a fajta hozzaallas tukrozi a hely szinvonalat.

frankyf*ckin4fingers 2011.06.28. 10:24:49

azt akartam írni, hogy mit vártok egy olyan helytől, amelyik még a stroganoffot sem tudja leírni helyesen? aztán fölmentem annak az étteremnek a honlapjára, ahol mi lagziztunk, és már a köszöntést sem sikerült hibátlanul megoldaniuk :) ti rendes, naiv emberek vagytok. belőletek élnek a g.cik, mint ez az óbudai maffia pl. valószínűleg még sokszor át fognak titeket b.szni sajnos.

GGG77 2011.06.28. 10:29:24

Mi most vagyunk benne ebben. Volt olyan hely (Valvarjú XI. ker.), ahol 50% (!) előleget akartak kérni 1 hónappal (!) a lakodalom előtt. Persze, ha bármi történik nem adják vissza a pénzt (kb 300 ezer Ft-ről beszélünk)! Az üzletvezető még közölte is, hogy persze nehogy azt higgyük, hogy ez az alapanyagok finanszírozására kell. Hahaha.
10%-nál magasabb összeget tilos odaadni.

A torta és a virág esetén tilos kiejteni, hogy esküvőre lesz!!!

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2011.06.28. 10:30:03

Én azt nem értem, hogy miért nem vertétek szét a helyet. Én szétvertem volna, aztán még le is hugyozom. 50 ezerből kitelik és még jól is érzem magam.

Szél Kállmán 2011.06.28. 10:32:04

És a sok hülye még ki is posztolja, hogy mennyire balfasz!

SvenH. (törölt) 2011.06.28. 10:33:37

mindent irasban pontosan rogziteni, milyen talak, milyen pia, mennyi lesz egy fo reszere
oszt ha vitara kerul a sor, nem kell emlekezni, ott van tulaj altal alairva

ha lett volna ilyen papir, semmi gond, a foglalo azt jelenti, hogyha visszamondjak akkor a duplajat adjak vissza

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.28. 10:34:23

Na nehogymár ne lehessen szóba megállapodni... .
A Kemencés Kertcafe tulaja meg megkapja amit megérdemel, a google-ban már ez a poszt a harmadik a "Kemencés Kertcafe" -ra!!
Gondolom ott is marad egy-két évig!

Pelydzs 2011.06.28. 10:35:07

Erre csak azt tudom mondani, hogy: b*rom!

Ha pénzről van szó, akkor mindent, írd és mond mindent le kell írni, még csaladtagok között is!!!
(De szerintem még akkor is, ha nem pénzról van szó. Lenne pár életszerű és megtörtént példám erre...)

Infomaker 2011.06.28. 10:36:41

odamegy:

50ezerért jópáran széep elkajálgat, iszogat, a végén hívni a főnököt, és nem fizetni.

Winston Smith 2011.06.28. 10:49:59

Komolyan elmentetek a helyről úgy, hogy még a meghívó-nyomtatási költségeiteket se térítették meg??????????????

Lúzerség.

Jokerpofa 2011.06.28. 10:52:57

Fing spray: 2 ezer forint, estenkent telthaznal bemenni az etterembe es szetfujni: priceless

.lll. 2011.06.28. 10:54:09

ha igaz a történet,akkor a vendéglős szarjon tümmedt sünöket!

Mahoberberis thunbergii 2011.06.28. 10:55:00

Budapesttől három faluval "balra" volt az esküvőnk, 6 éve. Miután kb. másfél-két hónappal előtte, egy hétvégi ebéd keretében kipróbáltuk a helyet, megbeszéltük a tulajdonos hölggyel, hogy lefoglalja nekünk az éttermet a kérdéses napra. [Pont akkora násznépet terveztünk, hogy azzal megtelt a hely.] Nem írtunk alá semmit, egyszerűen megállapodtunk. Egy fillért se kért előre, sőt az egész cehhet az esküvő másnapján rendezhettük, a nászutunkra való induláskor. Sőt a maradékot ("kicsit" túlrendeltük magunkat az éjfél utáni mulatozáshoz szánt töltött káposztából) egy nagy tepsiben ideadták nekünk és elvihettük a nászutunkra. Persze lehet, hogy ez nagyon egyedi eset és nagyon szerencsések voltunk, de szerintem vidéken általában még mindig sokkalta normálisabban állnak az emberek egymáshoz, mint nagyvárosban.

biohazard 2011.06.28. 11:01:06

Erre csak azt tudom mondani, hogy ezért tart itt ez az ország. Mindent leírni, különben átbasznak. Szaremberek vagytok mind. Okádék népség.

SvenH. (törölt) 2011.06.28. 11:02:12

amugy eskuvos vendeglos sztorinal meg az a fontos, hogy atalany legyen...
nagyon el tud am a vendeglosok ceruzaja szaladni, ha nem atalany van :)

oszt az apro beprobalkozasaok allandoak, mindig egy pici par tizezres tetelt beprobalnak hatha...
na ezert is kell a papir, oszt kemenyen szamonkerni...

Teccikérteni? 2011.06.28. 11:05:31

@boldii: Nem jártam, csak élek. :) Puszira nem hagytam sosem 50ezret egy idegennél.

2011.06.28. 11:06:05

én a nevét is szeretném itt látni, hadd öregbedjen a családja hírneve! :)

Maretz 2011.06.28. 11:06:46

Papír nélkül otthagyni pénzt... hát megérdemli a sorsát a kedves posztoló:)

Istenem, miért van tele az ország idiótákkal?...

Jó Estét 2011.06.28. 11:08:50

bekaphassa az etterem, oda se megyek tobbet!

(mondjuk meg sose voltam)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.28. 11:09:43

Nekem tavaly volt az esküvőm. Ha nem papíroztunk volna le mindent, nagy bajban lettünk volna - sajnos sokszor kellett a szerződéseket lobogtatnunk, mert ez meg az meg amaz elfelejtett ezt és azt. Még a menü is le volt írva a szerződésre.

Sajnálom a posztolót, de ha már hülye volt, akkor kár volt olyan light-osan mgoldnia. Velem sokkal rosszabbul jártak volna - ez az esküvője, basszus!

barbie83 2011.06.28. 11:10:04

Egyébként az adott szó betartása lenne a normális, nem a papírozgatás.

ZboroKrisz · http://artinterior.blog.hu/ 2011.06.28. 11:11:16

@portis: :))
sokszor elmentem már a hely előtt és gondolkodtam, be kéne ülni.
ezek után persze nem fogok...
mondjuk az is igaz, hogy a nem papírozás rossz húzás volt

Gera 2011.06.28. 11:13:14

Kíváncsi vagyok, hány hülye írja még le, hogy le kellett volna papírozni az előleget. Tényleg ennyire nehéz lenne felfogni, hogy az 50 rugót visszakapták?

Papírral pont ez lett volna, kivéve, ha egy korrekt foglalós szerződést kötnek. Sőt, jó eséllyel még akkor is, mert azért egy ilyen ügyletnél se tanúk, se ügyvéd, az éttermes meg simán lehazudja a csillagot is az égről, a dupla foglalót sosem fizetné vissza, akkor se, ha papír van róla. 50ezerért meg kurvára nem pereskedik épeszű ember.

para_noir 2011.06.28. 11:13:16

@Mahoberberis thunbergii: egy tepsi káposztával indultál a nászútra? Nem semmi. És befaltátok a vonaton/kocsiban/repülőn útközben, vagy Népszabiba csomiztátok és ment a kofferbe?

.lll. 2011.06.28. 11:13:23

már a panírozás se a régi

hajdú 2011.06.28. 11:16:30

@Gera:
Mert ha papíron lett volna, akkor _foglalót_ írtak volna (ahogy szóban az volt), és nem lett volna belőle "előleg" utólag, és a duplája járt volna vissza!

hajdú 2011.06.28. 11:19:44

@Gera:
Az más kérdés, hogy ha így sem fizeti vissza, de az már nemcsak gerinctelen, de törvénytelen is, és ennyi erővel semmiben se bízzunk.

Gera 2011.06.28. 11:19:56

@hajdú: Ember, te valami álomvilágban élsz. Az, hogy mi van a papíron, teljesen indifferens. Elárulom, nekem van egy ügyvéd által ellenjegyzett papírom arról, hogy egy kft tartozik nekem 4 millával. Két másik kft és egy magánszemély készfizető kezessége mellett. Na, seggtörlőnek pont jó lenne, másra nemigen megyek vele.

dr. _mmm_ 2011.06.28. 11:21:34

@hajdú: Pontosan! Nem mindegy hogy csapba szarni vagy szarba csapni!

Jó Estét 2011.06.28. 11:22:15

Amugy nem tudom ki honnan veszi hogy 50ezer forintot hagytak foglalonak... En ugy ertelmeztem, hogy a foglalot (eloleget) azt visszakaptak, es az osszes tobbi karuk 50 ropi. De az pl sehol nincs leirva h mennyit hagytak konkretan foglalonak.

Mahoberberis thunbergii 2011.06.28. 11:24:32

@shitgun2: Kocsival mentünk nászútra. Minket is eléggé meglepett az étterem ilyen felajánlása, de a tepsi nagyjából befért a hátsó ülésre. :-)

dr. _mmm_ 2011.06.28. 11:26:13

@Gera: 4 milláért ilyen papírokkal nem lehet felszámolási eljárást kezdeményezni?

Nevem Earl 2011.06.28. 11:26:36

Nekünk is ott volt a lagzink majdnem 3 éve, de abszolút nem volt semmi gond. Az akkori üzletvezető, Ilisz Attila mindent megtett, hogy jól sikerüljön, és úgy is lett.
Szerintem Attila már nincs ott és legalább egy tulajdonosváltás volt azóta. Emlékeim szerint valami koreai (volt?) a tulaj, folyton tele volt a hely koreai turistacsoportokkal.

hajdú 2011.06.28. 11:29:44

@Gera:
Ez egyrészt nagyon nem ugyanaz a kategória, másrészt meg ne vetítsd ki a saját sérelmeid az egész világra! Mellesleg ha ilyen biztosítékok birtokában nem tudod behajtani előbb-utóbb, valamit rosszul csinálsz.

KecskeDotyi 2011.06.28. 11:33:41

@Csokis: Pont most számolgattam, mert találtam egy tök jó helyet, ahol el tudnám képzelni az esküvőmet. Nem olcsó mulatság, de nekem a pofámról leégne a bőr, ha kiszúrnám a vendégek szemét szendviccsel. Szendvicset még a sima vendégeknek se adok, (minimum főzök nekik) nemhogy egy esküvői seregnek. Oké, neked megfelelt, de mondom, én személy szerint elsüllyednék szégyenemben. Akinek nincs pénze, az menjen el a két tanúval és kész. Aki meg lagzit akar, az ne szíjja a fogát, a lagzi már csak ilyen.

Gera 2011.06.28. 11:34:00

@woodooman: Már hogyne lehetne. Csak nincs miért. Negatív a vagyona a cégeknek, a magánszemélynek meg csak jelzáloggal túlterhelt ingatlanai vannak. Az ügyvéd tanácsára inkább hagytuk a faszba az egészet. Igazából már amikor odaadtuk a pénzt, akkor tudtuk, hogy jó eséllyel nem kapjuk vissza, de bizonyos egyéb okok miatt még így is jobban jártunk, mint ha nem adjuk kölcsön. Azért hiányzik :)

Gera 2011.06.28. 11:36:03

@hajdú: Nem vetítek ki semmit. Arról van szó, hogy attól, hogy kapsz valami fecnit az éttermestől, még nem lesz pénzed, ha tényleg át akar verni. Ha meg nem akar, akkor ugye nem kell semmiféle papír. Ilyen nevetséges összegeknél nem éri meg pereskedni, úgyhogy alapvetően csak a bizalomról és a becsületről szól a dolog, nem a papírokról.

hajdú 2011.06.28. 11:39:08

@Gera:
Nyilván ha direkt át akar venni, baszhatod, de itt (és sokszor máskor)inkább a gerinctelenség esete forog fenn, aminek azért vannak határai, és a papír jócskán kisegít.

Xmas 2011.06.28. 11:42:22

Súlyos emberi butaság pénzt adni papír nélkül. Innenstől fogva teljesen értelmetlen kirakni ezt, a postoló az, aki mérhetetlen emberi hibát követett el.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.06.28. 11:45:42

Nálunk a kaja 10%-ra kellett előlegként otthagyni. Az ital a duplája volt, de mivel az palackozott, rendelt eleget, nem romlik meg. Bérleti díj ajándék, Apukám nem éppen jövedéki címkézett pálinkáját beengedték, tortákat, csokiszökőkutat és a háznál megmaradt kínálós szendvicseket, pogácsákat szintén. Edényeiket el is mosták, a házigazda saját kocsijával el is szállította hozzánk (sőt: néhány vendéget is).

Számlát kaptunk róla, amin részletezve voltak a fogások valamint a díszítések is. Az összeg később ment borravalóba, mert nagyon jól sikerült minden.
Szerepelt egy olyan kitétel is, hogy ha a hely hibájából nem jön létre akkor fájdalomdíjként 30 napon belül ötszörös(!!!) összeget utal át.

Mondjuk mostanra meg is szűnt az étterem... :/

SvenH. (törölt) 2011.06.28. 11:46:55

@Darren79: en is pont ezt irtam!!!

raadasul amilyen mazsola a poszt tolo a piat tutti fogyasztas alapjan fizette volna...
az is lehet olyan 50e -s nagysagrendu atb@szas...

ex-dr. vuk 2011.06.28. 11:48:50

Hat most erre nehez mit mondani, aki papirozas nelkul es csak eloleget ad, az nem sikeres :)
Foglalo kell, akkor bukik a lemondason. Akkor biztos!

lolperec 2011.06.28. 11:50:52

pénzt csak úgy, Magyarországon? :D
óvodában tanulják a gyerekek, hogy még a felét sem hiszed el annak, amit egy magyar vállalkozó mond!!
kivételek persze vannak, csak ők már tönkrementek.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.28. 11:51:27

@ddd.dino: hát ez tényleg nagyon kiskegyedesre sikerült...
ráadásul azon, hogy 'korrekt helyen kedvezényt adnak az esküvőre', hangosan felkacagtam, ahol meghallják az 'esküvő' varázsszót, azonnal minimum duplájára emelkednek az árak, legyen az terem, virág, torta vagy vacsora.

Deszkás 2011.06.28. 11:54:48

@skandigraun: Attól lagzi még lehet az élettársi kapcsolat megkötése után.

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.28. 11:55:20

@KecskeDotyi:
Az én tapasztalatom szerint a lagzi költsége fordított arányban áll a házasság hosszával...

tc 2011.06.28. 11:56:01

Óbudán esküvőre a Rozmaring kertvendéglő pl. egy jó hely. Csak pozitív tapasztalataink voltak velük. Korrektek, értenek hozzá, jól főznek és szép a hely. Egyetlen hibája, hogy ezt mások is tudják és gyorsan fogynak a helyek.

SBSB 2011.06.28. 11:57:14

"fél százezres" pffff.

fülesboci 2011.06.28. 11:57:49

@Altaïr: csak bizonyitsd be a tartozást...

Joindulat SC 2011.06.28. 11:59:00

@portis:

szokták mondani, hogy a negatív reklám is reklám....
Remélem azért ez nem minden esetben igaz :D

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

Kemencés Kertcafé

KecskeDotyi 2011.06.28. 11:59:43

@portis: Tapasztalatom szerint meg semmi köze hozzá :)

vemalsar · http://freealternativegames.blogspot.com/ 2011.06.28. 12:04:44

Undorító dolgok mennek itt, ennyit a becsületről meg az adott szóról. Az ilyen embereket el kéne tiltani a vendéglátástól...bár nem tudom, hányan maradnának akkor :D

g-dúrban zúgó kabóca 2011.06.28. 12:05:09

1. szetrintem nem a világ, az élet, a társadalom, a sors stb. a rossz, hanem a posztoló hülye. Semmi beteges nincs abban, hogy pénzt papír ellenében adunk át, ez így tök normális. Honnan tudjuk, hogy nem előlegben állapodtak meg, csak utólag a (jogos) düh miatt éppenséggel foglalóra "emlékszik" a posztoló? Pl.

2. miért nem pereltek? NEM 50 000 ft-ért menne a per, hanem 50 000 PLUSZ a meghívók áráért, az újonnan talált - az idő szűke miatt vélhetően drágább - hely többletáráért, kb. 100 000 ft-ért ciki perelni?? ráadásul a per arról is szólna, hogy A) nem hagyjátok magatokat B) többet ilyet nem csinálnak majd.
Nem olyan nagy cucc egy per manapség, egy ilyen meg nem fog 5 évig tartani. És főleg nincs vesztenivalótok.

This_is_Sparta (törölt) 2011.06.28. 12:05:43

Javasolnék esténként (vacsoraidőben) egy

"ITT BASZTAK ÁT BENNÜNKET 50.000,- FT-TAL"

feliratú táblával megállni a bejárat előtt, természetesen közterületen!

Szerintem a 2. alkalommal már adnák is vissza a pénzeteket! Bár nem ártana, ha két jó erős barát is vigyázna közben rátok...!

Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2011.06.28. 12:09:57

Az előleghez ugyanis semmilyen megkötő szankció nem társul. Körülbelül egy szóbeli ígérettel ér fel, hiszen a szerződés meg nem kötése esetén teljes összege visszajár a vevőnek, a meghiúsulás okától függetlenül.

Nevem Earl 2011.06.28. 12:12:18

@tc: tényleg szép hely, cserébe piszok drága. :)

öregmogyi 2011.06.28. 12:12:22

szerintem a foglalót visszakapták, csak a pluszpénzt nem.

poszt toló 2011.06.28. 12:13:32

EZ rettentően szomorú sztori.
Ilyen rohadt vendéglátóst! Elég keserűen tanultátok meg, hogy : "Ne bízz senkiben!"
Kívánom az erkölcstelen pénznyelőnek, hogy mind az ötvenezret költse gyógyszerekre!

öregmogyi 2011.06.28. 12:15:13

Bizony Rozmaring! Csak akkor van pechetek, ha épp árad a Duna. Környékbeli lakosként már láttam olyat, hogy a menyasszonyt tűzoltók hozták ki a derékig érő vízben... mi meg pakoltuk a homokzsákokat az étterem köré... de aztán áttörte a víz.

lobster thermidor 2011.06.28. 12:16:02

Én ez égi jelnek tekinteném, és elállnék a frigytől.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 12:16:58

@KecskeDotyi: Szerencsére sem mi nem vagyunk sznobok, sem a barátaink nem azok, így nekünk ebből nem volt gond.

This_is_Sparta (törölt) 2011.06.28. 12:19:52

Ha jól gondolom akkor ez a cég a tulajdonosa a vendéglőnek, amit a vendéglő honlapján megadott címből sejtek:

www.kemenceskert.hu/index1024.html

Buda-gast Vendéglátó és Idegenforgalmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság
Rövid név: Buda-gast Zrt.
Cégjegyzékszám: 0110041325
Székhely: 1148 Budapest, Fogarasi út 10-14.
Adószám: 10310609242
Alapítás dátuma: 1989.12.04

6. A cég telephelye
6/5. 1037 Budapest, Vörösvári u. 131.
Hatályos: 2000.05.31 - ...
Bejegyzés kelte: 2000.09.28
Közzététel időpontja: 2000.10.26

1. A tag(ok) adatai
1/2. Illés József [Többségi befolyású részvényes] (an.: Arató Ilona)
1052 Budapest, Kossuth L.utca 2/a
Hatályos: 2000.05.15 - ...
Bejegyzés kelte: 2000.09.28
Közzététel időpontja: 2000.10.26
1/3. Illés Józsefné [Jelentős befolyású részvényes] (an.: Kovács Mária)
1053 Budapest, Petőfi S. utca 3.
Hatályos: 2000.05.15 - ...
Bejegyzés kelte: 2000.09.28
Közzététel időpontja: 2000.10.26

neurolingvisztika 2011.06.28. 12:26:00

na tessék, ő is belebukott a nősülésbe... :))))

Vajmaci 2011.06.28. 12:30:55

@Csokis:
Akkor Te valami eszement szerencsés lehetsz!:)
Nálunk is volt gubanc...olyan vőfélyt kerestünk aki nagyonjó,józan,és tapasztalt.
Nos majdnem összejött.
Éjfélre már azt sem tudta hogy hívják, a kikérésnél olyan családtagokat sorolt akik már nem is éltek,vagy eleve nem is léteztek,miközben a jelenlévő nagymamákat meg sem említette.
Szvsz éjfél előtt hazavitette anyám az unokaöcsémmel, mert a kollégáimmal kardélre akaruk hányni az öreget.
Jeh..mert nekem ilyen "kardozós" esküvőm volt...hivatásos vagyok..:D

Leone_510 2011.06.28. 12:33:04

soha a büdös életbe nem megyek erre a helyre

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2011.06.28. 12:35:51

Javaslat: Ne változtassatok a meghívón, menjenek csak el a vendégek, egyenek-igyanak, fel se fognak tűnni egy háromszor akkora lagziban. A vendéglős meg szívhatja a fogát a fogyasztás miatt :D

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 12:38:40

@Vajmaci: Hát nálunk sajnos kimaradt a vőfély. Meg a kikérés. Meg a menyasszonytánc. Meg az összes izé, ami nagyon viccesen néz ki két budapesti családból származó budapesten rendezett esküvőjén. Kicsit félve vallom be, de egy nyomorult pálinkás demizson sem volt, amit a Bandi bá' becsepmészhetett volna az asztal alá. Apropó, ez megvolt?
www.youtube.com/watch?v=U5x_UPY9nBY&feature=related

Artie 2011.06.28. 12:40:01

Az már volt, hogy mi a különbség az előleg és a foglaló között? Ugyanis teccik tudni a foglaló duplája jár vissza, ha a másik fél hibájából hiúsul meg, míg te bukod a pénzed, ha a tiédből. Előlegnél visszajár egyszeresen mindkét esetben.

És papír nélkül... Hát. Bravó.

Pávor Jál 2011.06.28. 12:49:08

Na ide se teszem be a lábam.

Egyéves Önkéntes 2011.06.28. 12:56:54

az igazán nagy lúzer az, akinek volt már esküvője, és erről papír is van :)

janikahhh (törölt) 2011.06.28. 12:59:16

Hahahaha, jót nevettem, ez igazán vicces :) Magyarországon pénzt otthagyni bemondásra, akárhol... Házhoz tetszett menni a pofonért :D

KecskeDotyi 2011.06.28. 12:59:39

@Csokis: Én sem vagyok sznob, a barátaim se, de a vendéglátásnak vannak bizonyos módjai. Nálam alap, hogy ha vendégek jönnek, nem adok nekik szendvicset. Esküvőn meg meg se fordulna a fejemben ilyesmi. Nem sznob vagyok, csak valahogy ezt anyám belémnevelte. Ha csak hirtelen megjelenik egy ismerős, hogy jött dumcsizni, akkor is gyorsan összeütök valamit, mert illik. És kész.

Egyéves Önkéntes 2011.06.28. 13:02:46

Nekem az a tanulság ebből a cikkből, hogy soha nem mennék hozzá egy vendéglátóshoz.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.06.28. 13:03:06

Na most az egész étterem mögött álló cég érdekes:
A honlapjuk a KAL Kereskedelmi Kft. Vörösvári út 131. 1037 Budapest névre van bejegyezve.

A cégnyilvántartás szerint ilyen néven, ami az étteremmel összeköthető nincs bejegyezve...

Illetve egy van, de az ellen többen felszámolást indítottak és egy kínai tulajdonosé.

KecskeDotyi 2011.06.28. 13:06:11

@Turk Hava Yollari: Mint már tudjuk a kapcsa is a kínaiaké, akkor mit csodálkozol?:D

egerészölyv 2011.06.28. 13:06:44

Sajnálom szegény bepalizott posztolót, de az amatőrizmusnak olyan láncolatát követte el, hogy ez az ötvenezer kis összegű tanulópénz.
1) NEM SZABAD AZT MONDANI, HOGY ESKÜVŐRE FOGLALJÁTOK LE.
2) HINNI EGY VENDÉGLÁTÓ PUSZTA SZAVÁNAK???

egerészölyv 2011.06.28. 13:08:37

@Turk Hava Yollari: Hoppá.
Akkor viszont ne sajnáljunk tőlük egy kis többletjövedelmet, szenvednek otthon eleget a kommüntől.

egerészölyv 2011.06.28. 13:11:48

Nagy kérdés továbbá, érdemes-e ilyenkor Dr. Bökényföldy Belzebubként bemutatkozni. Mert a doktort esetleg szívesen lenyúlnák, de gyanakodhatnak arra is, hogy ügyvédbe szaladtak.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.28. 13:26:50

@egerészölyv:

"1) NEM SZABAD AZT MONDANI, HOGY ESKÜVŐRE FOGLALJÁTOK LE."
Mert miért is nem?

Manci néni, a szomszéd 2011.06.28. 13:29:13

Hihíííííí, drágáim én tudjátok mit csinálnák? Na?

Este kilenckor bombariadót az étterembe. A másik párnak se legyen jobb!

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:40:34

@EÖ: A kedves nejed mennyire volt akkoriban tümmedt?

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.28. 13:40:59

@egerészölyv:

Szerintem jobb egy száraz köhhintés kíséretében:
- Hmm... kár nagy kár... leendő apósom Szergej Vaszioljevics szomorú lesz.

yerico1 2011.06.28. 13:46:07

Nálunk az esküvői videós döntött úgy egy héttel, hogy akkor ő most inkább elmegy inkább embereket menteni valahova a világ másik felébe, minthogy nálunk videózzon. Nem az embermentéssel van a gond, mert tagja az egyik olyan csoportnak, akik azonnal kiutaznak, ha valahol baj történt, hanem azzal, hogy azért a biztonság kedvéért foglalót kért. Akkor ott abban a pillanatban lesz@rtam, hogy mekkora emberbarát, és éppen akkor volt valahol hatalmas földrengés sok halálos áldozattal. Egy héttel esküvő előtt videóst keresni azért izgalmas dolog. Szerencsére kapcsolatban voltunk egy rendezvényszervezővel, aki másnapra tudott videóst szerezni (Színvonal - Pécs Plaza, ajánlom mindenkinek).
Végül is az újakkal sokkal jobban jártunk, a régit meg azóta is a nagyon nem ajánlott listámra tettem. Az előleget / foglalót természetesen visszaadta.

megamenn 2011.06.28. 13:46:26

@Csokis: ilyen szopórollert az profiban vagy az aldiban érdemes vásárolni?

szürke_tag 2011.06.28. 13:46:50

Ember ez az egyik leggázosabb budai vendéglő. Több évvel ezelőtt a tulaj úgy jutott hozzá, hogy a rabló kommunista apai ágon megörökölte, tudod kádárapa ágán. Már elfelejtettem a nevét a XIV ker Egresi úton van az irodaháza, amit örökölt. Ő mint általában a kommunisták nem a becsületükről híresek hanem a pénzszeretetükről. Szóval egy becsületes de naiv bérlő vette ki a vendéglőt, csakhogy akkoriban sem volt nagy bevétel az év elejei hónapokban. Nem jött össze a bérleti díj sem és elcsúsztak. Közben mint kiderült a kemencés jelenlegi vezetője a nyakára járt az örökös x elvtársnak, hogy neki kellene ez a hely és hajlandó érte többet fizetni. Mi az üzlet létrejött pénz beszél barom fizet kommunista nyerészkedik. Így mivel már bérleti díj elmaradás volt biztonsági emberekkel megszállták az épületet és az Új éttermi berendezést és konyhai gépeket is lefoglalták. Ráadásul a pénz addigra összejött és már azt is aznap akarták kifizetni, természetesen ezt is elrakták. Na ennyit z ő becsületéről és a tulajéról. Én inkább arról a helyről mindenkit lebeszélnék. Ott a becsületet hírből se ismerik. Ahogy az ingatlan tulajdonosa se.

Dr. Bélus___ 2011.06.28. 13:49:39

Ehh... papír nélkül otthagyni a foglalót ismeretlennél: BARMOK. Megérdemeltétek.

KecskeDotyi 2011.06.28. 14:10:14

@SALE Kálmán: Összeütök vmit. Mindig van itthon cucc, hogy legalább egy tésztát szósszal, pizzát, vagy ilyesmit tudjak adni. Pl egy lasagna gyorsan megvan.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.28. 14:10:49

@yerico1: hát tényleg a kurva anyját neki, hogy elment valami csóró nigger nyomorultakat menteni ahelyett, hogy a ti picsátokat filmezte volna. Majd ha a nigger fizet, akkor kap mentést! Addig viszont a te fehér habcsókba bugyolált valagad élvez elsőbbséget.

Egyéves Önkéntes 2011.06.28. 14:11:27

@yerico1: aztán hányszor néztétek meg azt a videót azóta?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 14:12:41

@megamen: Szerintem csakis az IKEJA, mert akkor teljes az önkielégítés. És ott adnak hozzá egy kis faszenest is.

GrG 2011.06.28. 14:13:29

Nehéz ügy. Eg yesküvői vendéglátás alapvetően bizalmi dolog. Ha megbízol benne nem kérsz papírt, ha megbízol nem mész oda. És a gond az, hogy teljesen szépen lepapírozva is ki leht valakivel szúrni, mondjuk egy elronott (száraz, túlsütött rántotthússal, vagy egy túltárolt (15-20 perc elég neki) sült krumplival. Ezt (ételminőséget) nagyon nehéz szerződésben kikötni, betartatni. Ezért marad az a hely, akiben megbízol, vagy mert ismered, vagy mert jó híre van.
Nekünk egy ismerős vendéglőjében volt, teljes békességgel és nagy örömben. ugyanakkor a zenészek, akik szintén ismerősök voltak, éjjel 2kor elkezdtek alkudozni, hogy ők abbahagyják (egy falusi lagziban). +25%ért maradtak, és aztán késöbb derült ki, hogy az apósomra haragudtak meg egy teljesen más dolog miatt és ezért szemétkedetek. Azóta ők buktak többet, mert hire ment a faluban hogy megbízhatatlanok és nem hívják öket sehova... Naja falun még működik a fogyasztói értékelés

édeSanya 2011.06.28. 14:14:41

Randa egy dolog volt megszívatni szegény szerelmeteseket, de igen, hozzá kell szokni: ebben az országban, amit nem papírozol le, az nem is létezik. (Nekem már eleve kupeckodásnak tűnik, ha valaki többszörösen a becsületére és a becsület szavára hivatkozik.) Ember! 50 rugó az 50 rugó!

JuveKrisz 2011.06.28. 14:15:23

Azért érdekes, hogy senki nem ismeri megfelelően a foglalót.

NEM A DUPLÁJA JÁR VISSZA!
Hanem bármelyik félnek ugyan annyiba kerül az üzlet meghiúsulása esetén.

Hogy miért? Egyszerű matematika és logika.

Példa:
Valaki letétbe helyez X foglalót.
Ha az ő hibájából hiúsul meg az üzlet, akkor bukta az X összeget.

Ha a másik fél hibájából hiúsul meg az üzlet, akkor a letétbe helyezett X foglaló visszakerül jogos tulajdonosához, és a másik fél X összeget köteles átadni a foglalót letétbe helyezőnek.

A gond ott kezdődik, hogy a foglalót nem letétbe helyezik, hanem odaadják a másik félnek. Ezért gondolják sokan azt, hogy dupla összeget fizet vissza a másik fél.
Pedig nem.
Csupán visszakapod azt amit átadtál foglalónak, ugyanis ellenszolgáltatást nem kaptál. Az a pénz amúgyis a tied.
A másik fél egy ugyanekkora összeggel kártalanít.

Vagyis bármelyik fél oldalát nézzük X összeget fizet az egyik a másiknak, mindegy kinek hibájából hiúsul meg az üzlet.

Pedig nem is vagyok jogász.

Arról meg nem is beszélve, hogy a papír nem azért kell, mert a becsület meg az adott szó, hanem azért, hogy bizonyítani tudd azt, hogy te azt kifizetted.
Vagyis onnantól kezdve, hogy átvételi elismervény, számla, bizonylat, stb. ellenében pénzt adsz ki a kezedből, jó nagy marha vagy. Onnantól kezdve az nem a tied, és nem is bizonyítható, hogy a tiéd volt.

Csak néha az emberek nem gondolkoznak, mielőtt cselekednek.
Csak fordítsuk meg a dolgot. Ha a tisztelt posztol kapnak valakitől pénzt anélkül, hogy papír lenne róla, visszaadná? Ugye nem. Hiába jön itt akárki a tisztességgel meg a becsületességgel. Átadta? Átadta! Papír van? Nincs! Akkor mi alapján követel, hogy bizonyítja, hogy az övé volt? Sehogy. Ennyi.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 14:15:35

@SALE Kálmán: Hülye kérdés: Természetesen homárt.

ex-dr. vuk 2011.06.28. 14:17:25

Mondjuk ha az atadasra vannak tanuk (a te oldaladrol), akkor nem teljesen eselytelen a visszaszerzese.
Egyebkent ha papir nincs, egy videofelvetelt mindig erdemes csinalni.

Janovszki Zsolt 2011.06.28. 14:18:34

"Persze a foglalót - ami a későbbiekben előleggé minősült, mert annak nincsenek jogi következményei- papírozás nélkül hagytuk ott."
Ti magyarországon éltek, vagy máshol?

Manyecska 2011.06.28. 14:21:09

@öregmogyi: én is ott lakom:))! /Ez azért is jó mert a Lajos uccai O.C.-be minden nap beszólok/köpök - lásd múlt havi poszt!..../...!:)

Manyecska 2011.06.28. 14:25:25

A mi esküvőnkön az esküvő kocsi sofőrjét vitte el a mentő /20 perccel az esküvő előtt/ választhattam, 6-os buszra esküvői ruhában vagy gyorsan taxi! Taxis elrohant haza átöltözni:))!..taxi-feliratot gyorsan eltávolítani.., és csak a szerencsén múlt hogy a közben becsöngető cigányasszony /óóó épp edénycsaládot árult../ segítségével felöltözhettem bűbáj abroncsos ruhámba:))...ugyanis a családtagok elrohantak mert elveszett az esküvői torta egy darabja:)))))...istenem de szép volt - épp tizenkét éve..:)

Manyecska 2011.06.28. 14:30:48

Békáson a Hunor hotelt ajánlom!!.., szép is, nekünk bevált a helyszín..annak idején!..még adtak egy szobát is "nászajándékba" .., csak a tűzriadó ne lett volna!!:)

2011.06.28. 14:31:41

@bolcs27uj: miért érdemelte meg ? Aki papír nélkül otthagy pénzt azt kötelező átverni ? Ocsmány mocskos szemét volt a vendéglős, ha tényleg ez történt.
A posztoló hibázott, de nem érdemelt meg iylen kárt a jóhiszeműsége miatt.

yerico1 2011.06.28. 14:31:53

@EÖ: Speciel lényegtelen info

2011.06.28. 14:35:38

@juhaszvik: "ha nincs leírva, akkor a jog szerint a posztoló nem adott foglalót, ergo jogtalanul követeli vissza a pénzt."
Ez nem igaz.
A PTK nem csak írásbeli szerződést ismer el, hanem szóbelit, sőt ráutaló magatartással is szerződés keletkezhet.
Legfeljebb a szóbelit nehéz bizonyítani.

Egyéves Önkéntes 2011.06.28. 14:36:09

@yerico1: szerintem az esküvői videónál fölöslegesebb dolog kevés van

2011.06.28. 14:37:03

@ddd.dino: végre egy értelmes hozzászólás !

lobster thermidor 2011.06.28. 14:39:18

Hölgyeim, és Uraim!

Szolid vállalkozásom ajánlom a figyelmükbe!

Bármilyen nagyságú összeget elfogadok papír nélkül. A nagy címletű készpénzben átadott pénzösszeg kívánság szerint nevezhető foglalónak, vagy előlegnek. Mindezért garantálom a tisztelt érdeklődőknek, hogy hangulatos helységeinkben, elsőrendű kiszolgálással nem látom önöket vendégül. Tematikus esteket sem kis, sem nagyobb létszámú csoportoknak nem rendezünk. Természetesen a nálunk megrendezendő esküvőket, lagzikat semmilyen körülmények között nem tartjuk meg. A nálunk nem eltöltött este, élete felejthetetlen élménye lesz. Én, a tulajdonos, és legközelebbi munkatársaim sok évtizedes, a vendégnemlátásban szerzett tapasztalataink alapján, mindent megteszünk azért, hogy még véletlenül se érezzék jól magukat, életük eme sorsfordító napján!

Várom a tisztelt jelentkezőket:
A K.K.café elérhetőségein

Roy 2011.06.28. 14:40:44

@Manyecska: A Tűzriadó legalább a nászéjszakán volt?
Remélem nem egy szál semmibe kellett kirohanni az utcára.

jzs · http://kyokushinblog.blogspot.com 2011.06.28. 14:43:29

a vendéglátós szakma 99%-a mára gerinctelen sunyi pöcsmacsók gyűlekezete.... ha bemész tárgyalni étterembe és az első öt percben elhangzik a "szakma" és a "becsület" kifejezés, akkor tudd: rossz helyen jársz! át fognak verni!
a szolgáltatások terén mindig igaz, nem tudni, hogy a szemétség nagyobb vagy a magyar fogyasztók naívsága.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 14:43:42

@JuveKrisz: bocsánat! én 18 éve alkalmazom a FOGLALÓT a műhelyemben. papírozva, mert Isten szava sem szent.
tess egy link:

www.fogyasztok.hu/cikk/20080711/foglalo_es_eloleg_jogi_fogalmak_es_lehetosegek

mohopasi 2011.06.28. 14:50:27

A diliház már ott kezdődik, hogy nősül. A többi csak ennek az egyenesági rokona :D

lerchenfelder 2011.06.28. 14:50:56

mindegy, azért egy molotovot megér a hely. aztán bizonyítsanak.

MarbleC 2011.06.28. 14:51:04

Mindennek nevezném a helyet, de hangulatosnak nem.

Egyszer voltam ott. Hihetetlenül gyenge minőségű ételeket szolgáltak fel.

Nem hőbörögtem, az én hibám. Miért mentem oda. Úriember ilyenkor nem reklamál, fizet és soha többé nem megy oda.

Ha mindenki így viselkedne előbb-utóbb megéreznék és esetleg rájönnek ők is, hogy velük van a baj. Lásd balatoni vendéglátók 10 évvel ezelőtt.

2011.06.28. 14:51:25

Nekem 6 éve volt a válóperem. Előtte lepapíroztunk mindent az étteremmel, a búcsúkoszorússal, a válási tortakészítővel, a fotóssal, a videóssal, az ügyvéddel és a végrehajtókkal is. Nem is volt semmi gond, teljesen jól sikerült, azóta is boldogan élünk külön külön.

yerico1 2011.06.28. 14:54:40

@Réka ‎: Na pont erről van szó. Viszont látom, félig szakmabeli vagy. Nálad mennyi a tarifája a picsafotózásnak? Mert az igazán ütős sztori úgy kezdődne, hogy "Na végre, megjött a picsa a fotózásra."

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 14:58:41

@EÖ: Azért a temetési videó még azabb! (Bár ha az anyósé...)

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:58:53

@KecskeDotyi: Nem tudom, én a vendégekkel szoktam foglalkozni, ha nagyon éhesek, legfeljebb elmegyünk valahova. De magamnak sem főzök, nemhogy másnak.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.06.28. 15:04:38

@yerico1: hát az én fotózásaimra te csak ne gyere :) nem tudnál annyit fizetni, azt hiszem.

Manyecska 2011.06.28. 15:09:14

@Roy: hát persze!!!:)..Illetve hajnalban.., ruhám nem volt mert elvitték anyámék haza és csak a menyecskeruhám maradt ott, abban kellett reggeliznem + edzőcipő:)))!! A torta amúgy azért veszett el mert a két apám ment érte /az igazi és a nevelő/ és megalapozván a hangulatot kissé ittasak voltak /12 h/, a sofőr pedig úgy befüvezett hogy a mentő vitte el. Amúgy kedves család vagyunk..:))

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:09:47

@yerico1: Playboyban állítólag millió körül szokták.

indapass90210 2011.06.28. 15:10:08

@lobster thermidor: tudok neked papírok nélkül kölcsönt biztosítani. Szóban megállapodunk, hogy a kétszeresét adod vissza, a kifizetések ütemezésében pedig Szergej és Ványa fog tanácsot adni, alkalmanként 50000 Forintért.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:11:03

@Dövan: Ez lényegesen kedvezőbbnek tűnik egy átlagos lakáshitelnél, ahol 10 millióra 45-öt szoktak visszakérni. Mennyi a maximális hitelkeret?

csavargo 2011.06.28. 15:11:30

@StormST:
mi most voltunk ott eskuvon. korrekt kiszolgálás, korrekt árajánlat, semmi susmus, és jó ételek. Tényleg jó hely

indapass90210 2011.06.28. 15:26:40

@SALE Kálmán: ja, csak itt nem 25 év a futamidő, hanem 2 hét :D

Deszkás 2011.06.28. 15:29:57

@imjustkidding: Mind a kettő hülye! Az egyik azért, mert papír nélkül adta oda a pénzt, a másik meg azért, mert nem adja vissza.

lobster thermidor 2011.06.28. 15:42:17

@Dövan:

Te félreértettél, de nagyon.
Nekem nincs szükségem kölcsönre, én egy tisztességes vállalkozó vagyok. Én a pénzért cserébe nem szolgáltatok ellenértéket. Tudod te mi munkámba van nekem ez?
Kérdezd csak meg a családom. Ők elmondják neked, hogy egy percet nem pihenek, folyton csak a lótás-futás. Hajnalban kelek, késő este érek haza, amikor azután hulla fáradtan esek be az ágyba. A gyerekeim már lassan meg sem ismernek, mostanában a pénzes postást szólítják papának, mivel őt legalább naponta egyszer látják, amikor hozza a foglalókat, meg az előlegeket. (És akkor még nem beszéltem arról, amit táviratilag küldenek.) El sem hiszed, mennyire fáj ez nekem, csak az tudhatja milyen érzés ez, aki maga is átélte. De mit tehetek, hajtani kell, hajtani kell, mert akkora az igény, hogy hoznák a pénzt még éjszaka is. Szörnyű érzés, amikor épp összebújnál az asszonykával végre, és akkor megzörgeti valaki az ablakot, hogy gyorsan vegyek át tőle valami foglalót, mert lagzit akarnak rendezni. Persze hogy nem kérnek papírt, amikor ott állunk az ajtóban az éjnek évadján, és csak a kisgatya van rajtam.
Áááhhhh..., de nem szomorítalak tovább sanyarú életemmel, mindenkinek megvan a maga keresztje. Én azt mondom, amit a mi elnökünk mond: Legyen meg a tisztességes munka becsülete!

juhaszvik 2011.06.28. 15:47:11

@Kulics: rosszul fogalmaztam, nem jogtalanul követeli vissza a pénzt, hanem az írásbeli megállapodás nélkül jogi procedúra nem biztosítja neki a pénz visszaszerzését.

Aszteroida-bányász metal énekes (törölt) · http://csakjotakarok.blog.hu/ 2011.06.28. 16:01:14

Föl kell gyújtani a 'csába a helyet és meg van oldva az egész!

SALE Kálmán 2011.06.28. 16:04:36

@lobster thermidor: "A gyerekeim már lassan meg sem ismernek, mostanában a pénzes postást szólítják papának, "

Én azért elbeszélgetnék az asszonnyal. :D

JuveKrisz 2011.06.28. 16:09:23

@salapapa: Én is nagyjából arról írtam, mint ami az általad küldött linkben is olvasható.

Csak én a szóbeli megállapodást, vagy a ráutaló magatartást nem említettem, mert elég kevés példa van, hogy a bíróság ilyen alapon valakit elmarasztalt volna, vagy valakit egy foglaló visszafizetésére kötelezett volna.

Úgyhogy nem értem miért nekem címezted a hozzászólásodat.
Légyszíves indokold meg.

Nevem Earl 2011.06.28. 16:20:39

@csavargo: Akkor csak mi ketten szereztünk ott pozitív tapasztalatot. Az enyém mondjuk csaknem három éves, azóta sok minden megváltozhatott.

cirrmurr 2011.06.28. 16:20:40

@This_is_Sparta: . A tag(ok) adatai
1/2. Illés József [Többségi befolyású részvényes] (an.: Arató Ilona)
1052 Budapest, Kossuth L.utca

Na akkor ez a köcsög Illés lopott pénzekből gazdagszik.

MEGOLDÁS : Irány az APEH ( NAH) Elmondani a sztorit számla nélkül vettek fel pénztr. É s indulhat egy próbakörre az Apehes fickó bejelentkezik, mint vőlegény foglalót átad papirt nem kap félmillás birság kiszab.

Hálásak lesznek érte nektek Hidd el !

cirrmurr 2011.06.28. 16:22:59

Fel kell nyomni az Apehnél hogy számla nélkül tettek el pénzt. Kreativ gyerek az Apehes kimegy vőlegényként bemutatkozva foglaló átad, papirt nem kap fél millás birság kiszab. Hálásak lesznek nektek a bejelentésért.

Behajtó70 2011.06.28. 16:34:34

"Persze a foglalót - ami a későbbiekben előleggé minősült, mert annak nincsenek jogi következményei- papírozás nélkül hagytuk ott"

Egyrészt nagyon sajnállak benenteket, másrészt ez volt a tanulópénz kezdő házasoknak, legközelebb nyilván nem leszel ilyen hülye, és talán nagyobb összeget sem fogsz átadni senkinek papír nélkül!

Ezen felül: számos iskola (hangulatos is) adja oda szívesen az éttermét esküvői célzattal, a kajaszállítást, melegítést pedig el lehet intézni ott is, még örülnek is a pénznek. Ez persze nem rongyrázós esküvő.

indapass90210 2011.06.28. 16:37:16

@Behajtó70: ennél még olcsóbb meg sem nősülni!

mutant · http://universal.blog.hu 2011.06.28. 16:41:07

A mi esküvőnk kijön 500-ból. Mindennel együtt. Ajánlom a Király Lovastanyát. Csak az ugye vidék. De még így is rengeteget spórol az ember Budapesthez képest;)

nullanullahét 2011.06.28. 16:52:39

Kemencés Kertcafé?

Na ezt a helyet is kihagyom!

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.06.28. 17:10:49

@tc: Túl tipikus hely egy esküvőre, tízből kilencen odamennek, hát milyen már...

Tipp: biztos, hogy a tulajnak adtátok a pénzt? Lehet, hogy csak ott ült egy vendég, és megragadta az alkalmat. :D

szürke_tag 2011.06.28. 17:16:51

Ember ez az egyik leggázosabb óbudai vendéglő. Több évvel ezelőtt a tulaj úgy jutott hozzá, hogy a rabló kommunista apai ágon megörökölte, tudod kádárapa ágán. Már elfelejtettem a nevét a XIV ker Egresi úton van az irodaháza, annak aki örökölt. Ő mint általában a kommunisták nem a becsületükről híresek hanem a pénzszeretetükről. Szóval egy becsületes de naiv bérlő vette ki a vendéglőt a jelenlegi előtt, csakhogy akkoriban sem volt nagy bevétel az év elejei hónapokban. Nem jött össze a bérleti díj sem és elcsúsztak. Közben mint kiderült a kemencés jelenlegi vezetője a nyakára járt az örökös x elvtársnak, hogy neki kellene ez a hely és hajlandó érte többet fizetni. Mi az üzlet létrejött pénz beszél barom fizet kommunista nyerészkedik. Így mivel már bérleti díj elmaradás volt biztonsági emberekkel megszállták az épületet és az Új éttermi berendezést és konyhai gépeket is lefoglalták. Ráadásul a pénz addigra összejött és már azt is aznap akarták kifizetni, természetesen ezt is elrakták. Na ennyit az ő becsületéről és a tulajéról. Én inkább arról a helyről mindenkit lebeszélnék. Ott a becsületet hírből se ismerik. Ahogy az ingatlan tulajdonosa se.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 17:29:10

@JuveKrisz: ezért:

"...A teljesítés meghiúsulásáért felelős személy a foglalót elveszti, a kapott foglalót kétszeresen köteles visszatéríteni"

értelmezem:
én vagyok a megrendelő, te vagy a szolgáltató.

ha bejelenkezéskor/megrendeléskor adok 5ezret foglalóként és pontosan megjelenek a közösen egyeztetett időpontban, te a munkát elvégzed és a foglaló beleszámít az árba. - ez tiszta.

ha nem jelenek meg pontosan, akkor buktam a foglalót, vita esetén pedig te fütyörészve mutatod a szerződést. ez is tiszta.

ha megjelenek és te a vállalt munkát nem kezded/végzed el édesmindegy milyen okból -kivéve vis maior-, a foglaló duplája jár vissza.
számomra tök egyértelmű és sajna -mint azt fentebb írtam is-, már fizettem így vissza foglalót.
szerencsére az egyik egy 5ezres foglaló volt, a másik pedig 8ezres.
azopnban volt, hogy Ügyfél nem jött el, mert elfelejtette/mexületett Jézus/elaludt/1000félekifogás.
épp az ilyenek miatti szabad órák ha nemis teljesen, részben fedezésére van ez kitalálva.

különben én annyira toleráns vagyok, hogy adok kettő munkanap elállási lehetőséget az ügyfélnek, bár erre semmiféle törvény nem kötelez. addig derüljön ki a hasfájása, akkor még 100% hogy tudok bevállalni másik melót arra az időpontra.
ez az én formanyomtatványom, melyből 1 az üffélnek, 1 nekem:

web.t-online.hu/sala1967/aa/foglalo_eleje.jpg

web.t-online.hu/sala1967/aa/foglalo_hata.jpg

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 17:30:17

úúúúúúúristenmivanitt?! o_O erre most nincs időm... agymentek! :P
majd este elolvasom.

Pistie 2011.06.28. 17:48:48

Sajnálom ami történt. Ami viszont nagy igazság: nem szabad 1000 forint feletti összeget igazolás nélkül sehol sem otthagyni. Ez Üzbegi... izé... Magyarország. Balkán :/

atila68 (törölt) 2011.06.28. 18:09:30

Mi a probléma?
Visszacsengetik törvény szerint a foglaló dupláját.
Abból kijönnek az új meghívók is.
(Megjegyzem nekem az esküvőm szervezése telefonokkal egyetemben cca. 12 órát vett el az életemből.)

elzee 2011.06.28. 18:11:53

megnéztem az étterem honlapját... mintha 25 évet mentem volna vissza az időben. Az étlap tele helyesírási hibákkal, fantáziátlan... ne bánkódjon a posztíró, hogy ilyen szar helyre nem sikerült bejutni. Ha kell, ajánlok sokkal jobbat.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 18:12:38

@atila68: szerintem olvasd újra a posztot különös figyelemmel a "nem", a "készült" és a "papír" szavakra! :)

elzee 2011.06.28. 18:43:28

Megnéztem az étterem honlapját.. eléggé kiábrándító. Tele helyesírási hibákkal, 25 évvel ezelőtti választék. A posztíró örüljön, hogy nem ilyen szar helyen kell az esküvőjét ünnepelni. Ha kell egy pár tipp jó étteremre, ahol korrektek, jót kapsz a pénzedért, írj egy mailt...

elzee 2011.06.28. 18:44:47

de jó a blogmotor... :)

szürke_tag 2011.06.28. 18:45:44

Ez tényleg egy sz@r weblap. Na ez is minősíti, biztosan a gyereke csinálta. Aki nem igényli a színvonalas weblapot a cége számára abba eleve ne bízzál meg mert igénytelen.

Tomasz_a_gozmozdony 2011.06.28. 18:51:51

Nagy genya volt az etterem, de a posztolo is legalabb akkora hulye. Remelem vettek fel a lagzira svajcifrankos hitelt is.

Profi hozzászóló 2011.06.28. 19:14:07

Milyen eredetű szó a "Kertcafé"

Gastroger 2011.06.28. 19:24:55

Az komolyan elkeserít, hogy minden harmadik hozzászóló "miért nem kértél papírt róla, te vagy a balfasz" stílusban ír.

Tudom, hogy nem 100%-ig releváns példa, de gondolom az összes ilyen poszter, ha iszik egy kávét vagy egy sört valahol 250 Ft.-ért, és húszezres van nála, akkor a fizetéskor, írat egy bizonylatot a cincérrel, hogy márpedig nála 20.000 Ft. átadása megtörtént, ellenérték egy kávé 250 Ft. + jatt 50 Ft. Tartozik egyenleg: 19.700.- Ft., és utána hozza csak a visszajárót.

A vendéglős, amúgy is át tud baszni a lagzin, behúz minden jéger mellé plusz egyet, vagy a borjúbélszín az sertéskaraj, a hajnali vaddisznópörkölt marhalábszár, a zsindelyes ház pálinkája pedig az após cefréje.

Aki nem képes arra, hogy megígéri, családja becsületszavát adja, stb., egy nagyobb bevétel reményében lemondja a foglalást (már ez is szarjonsünt kategória), ráadásul a szaros ötvenezerforintot (posztolóként "félszázezer- azért ezt nem kellet volna...) nem képes visszaadni, annak bizony jár a mikrofóbiákkal és bakteriológusokkal teli, aszott szélben szárított galandféreg járta óriás döglött sün 24 órán tartó anális vajúdása.

Ámbátor több remek ötlet elhangzott, úgymint megjelenni a helyszinen, ukrán keresztapa, bombariadó, stb.

Én mégis pár új javaslattalk jelentkeznék:
- A már kinyomtatott meghívóra feljegyezni: jótékonysági est. Ingyen vacsora, ingyen ital mindenkinek - majd szétosztani a hajlékonyok körében.
- Random asztalfoglalás 40 fő részére, rendszeresen.
- Meghívó küldése zártkörű fogadásra, és ingyenes étel-italra az ukrán szumókör számára a tulajdonos nevében.
- A lefoglalt időpontra pizza rendelés, taxirendelés, sofőrszolgálatrendelés, buszrendelés, taxik, minden ami a helyhez kapcsolódik.
Utólag lehet (és kell) mondani, hogy bocs, de a tulajon kérjék számon. Mi ide terveztük.

This_is_Sparta (törölt) 2011.06.28. 20:04:12

@Gastroger:

"Aki nem képes arra, hogy megígéri, családja becsületszavát adja, stb., egy nagyobb bevétel reményében lemondja a foglalást, ráadásul a szaros ötvenezer forintot nem képes visszaadni, annak bizony jár a mikrofóbiákkal és bakteriológusokkal teli, aszott szélben szárított galandféreg járta óriás döglött sün 24 órán tartó anális vajúdása."

Ezen beszartam! :D

portis · http://www.online-szallas.com 2011.06.28. 20:30:19

@elzee:

"""megnéztem az étterem honlapját... mintha 25 évet mentem volna vissza az időben."""

25 évet? :) Internet még sehol, a 32 bites Commodore Amiga 252 000 forintba került, az átlagfizetés 6000-7000 körül. :)

elzee 2011.06.28. 20:33:26

@portis:

látom, érted, miről beszélek... :S

SALE Kálmán 2011.06.28. 23:39:42

@portis: Krőzusok vagyunk a pcvel baszdki. A billgécnek sincsen még olyan.

atila68 (törölt) 2011.06.29. 07:36:10

@salapapa:
A szóbeli megállapodás is szerződésnek minősül.
Vannak 'szakemberek' akik, természetesen szerény jutalékért, ennek a ténynek igen komoly meggyőző erővel képesek érvényt szerezni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.29. 08:25:13

@atila68: idéznélek:
"Visszacsengetik törvény szerint a foglaló dupláját."
ebben a mondatban a törvény szót emelném ki. aki arra hivatkozik, ne írjon le olyat, hogy "Vannak 'szakemberek' akik, természetesen szerény jutalékért, ennek a ténynek igen komoly meggyőző erővel képesek érvényt szerezni."
szerintem.

amúgy igazad van, nem vitatom. csak nem gondolod, hogy hülyén jön ki e két mondat így egymás alatt? :D

atila68 (törölt) 2011.06.29. 09:20:31

@salapapa:
Azért szakemberek, mert nem alkalmaznak törvénytelen szközöket.
Rossz az aki rosszra gondol te kis huncut!

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.29. 09:43:08

@atila68: :DD
felhívnám szíves figyelmedet a "komoly meggyőző erők" köznyelvi jelentésére:

"tartósabb ellenállás esetén eleinte a hangerő szerény emelésével próbál érvényt szerezni, majd további sikertelenség fenforgásakor akkora maflást oszt ki, hogy még a kamatokat is duplázva fizeti vissza"

ez így helyes. nekem is van ilyen munkatársam. sajnálatos, hogy már igénybe is kellett vennem szolgáltatásait.és még 11 nap míg kiderül, kell-e újra.
szomorú világot élünk....

igazságos 2011.06.29. 14:03:31

@Manci néni, a szomszéd: nálad a pont.

Ha már neked se jó, akkor már másnak se legyen. XD

Mylady 2011.06.29. 18:37:37

@vuk_: "foglaló kell, akkor bukik a lemondáson"
Aha, persze. Feltéve, hogy hajlandó visszafizetni. Ha nem akarja, akkor meg ugyanúgy bukod, mintha előleget adtál volna. Márpedig nyilván nem akarja.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.29. 23:59:52

@Mylady: ha van papír, akkor mindenképpen fizet. annyi különbséggel, hogyha fpgllót kér, akkor duplázik is.
papír nélkül pedig szarni sem lehet...
süti beállítások módosítása