Tékozló Homár

Válasz az éttermi fogyatékosoktól

2011.06.28. 09:32 | juszka | komment

A futárok becsületét Leadfoot védi meg:

A június 27-én megjelent Nyílt levél az éttermi fogyatékosok c. vicces(nek szánt) posztról eszembe jutott valami. Talán érdekesek lehetnek a másik oldal tapasztalatai is. Annyit kell tudni hozzá, hogy jómagam 2,5 évig pizzafutárként dolgoztam egyetem mellett. Nos, nézzük, milyen vásárlókkal, milyen helyzetekkel találkozik az átlag pizzafutár:

1. A vevő, aki leadja a rendelést, majd kiszállításkor közli, hogy ő nem azt kérte. Van, aki elfelejteti mit rendelt, de legtöbben ezzel akarnak kedvezményhez jutni. Volt olyan ügyfelünk, aki ha rendelt, a főnököm rögtön kikészített egy kólát, mert már ismertük, és rendszeresen azt állította, kólát is kért (holott persze nem).

2. Ennek az egyik alfaja, aki olyan tételt is számon kér (anyázva), amit nem rendelt meg. Pl. összekeveri a pizzériákat, és nem éppen irodalmi stílusban követeli az ajándék üdítőjét, holott a mi pizzériánknál 15 éves fennállása alatt soha nem volt ilyen akció. Ha ezt megmondod neki, akkor egy hazug … vagy.

3. Aki nem tudja / rosszul tudja a saját címét. Nem vicc, nem is gondolnátok, milyen sokan vannak.

4. Akinek a házára nincs kitéve a házszám (sőt, az egész utcában egyetlen házszám sincs, tehát kiszámolni se lehet), de még véletlen se szól, honnan lehet megismerni, hova kéne menni. (Kis kitérő: Őszintén szólva nem tudom fölfogni, hogy ha valaki épít egy 30-40-50-akárhány milliós házat, miért nem tud kitenni egy 2000 forintos házszámot.)

5. Aki rosszul adja meg a telefonszámát (ezt a hívószámkijelzés segítségével ki lehet szűrni), vagy rendel, aztán kikapcsolja a telefont. Vagy simán csak nem veszi fel, ha a futár keresi.

6. Aki társasházba rendel, és nem adja meg az emeletet, ajtót, és/vagy nem a kaputelefonon lévő nevet mondja be.

7. Simán csak nem jó a csengő, illetve kaputelefon, de erről nem szól rendeléskor.

8. A 3.-7. három pont persze szabadon kombinálható. Ott vagyok egy tízemeletes előtt, a kaputelefonon nincs a megadott név. Hívom a megadott telefonszámot, nem veszik fel. Öt perc várakozás után valaki végre jön, és beenged (szomszédhoz nem kapuzok, mert akkor az lesz a baj). Föl a megadott emeletre, ajtószám nincs, a névtáblákon nem találom a megadott nevet. Telefont még mindig nem veszi föl. Ilyen kor mi van? Elkezdesz ordítani a lépcsőházban, hogy „ki kért itt pizzát?” Esetleg sorra próbálod az ajtókat? Vajon mit gondol a vevő, ilyen körülmények között hogy talál oda a rendelése? Ha ilyen esetben (tényleg) szépen, illedelmesen megkérem, hogy legközelebb gondoljon erre, betelefonál a főnökömnek, hogy a futár kioktatta.

9. Aki a „45 percen belül szállítjuk” mondatot úgy értelmezi, hogy a rendelése pontosan 45 perc múlva lesz ott. És közben elmegy vásárolni, zuhanyozni, kocsmába, stb. Aztán mikor fél óra múlva ott vagyok, még nincs otthon, és szobrozok a ház előtt.

10. Aki fölteszi a fülhallgatót, esetleg bömbölteti a házimozi-rendszert. Volt, hogy ott álltam az ajtó előtt, hallgattam a Terminátor 3-at, miközben már ököllel ütöttem az ajtót, de nem hallották meg, a telefont meg pláne.

11. Aki csatak részeg. Ó, az egyik kedvencem! Ez akkor a legjobb, mikor még vitatkozni is kell vele valamin, persze legtöbbször nem neki van igaza. Részeg emberrel ugye eleve könnyű vitázni, meg agresszív se szokott lenni…

12. Aki a futárral veszekszik, ha problémája van az étellel. Most elárulok egy nagy műhelytitkot: nem a futár készíti a kaját, és – lehet, hogy ez hihetetlen – még csak nem is ő a cég tulajdonosa, üzletvezetője. Ha az étellel bármilyen probléma van (elcserélték, elrontották, stb.) azzal ő ott a helyszínen nem tud mit csinálni, maximum ugyanazt, mint te: telefonálni a főnökének. Itt szeretném eloszlatni azt a tévhitet, hogy ha bunkók vagyunk azzal, aki nem a probléma előidézője (a „balfasz futár”), az mindent megold. Nem, nem old meg semmit. A futár nem fog neked a saját kontójára kedvezményt meg ajándékot adni, mikor nem ő hibázott. Vagy te ingyen dolgoznál, ha a főnököd elszúrt valamit?

13. A futárcég hibáján kívül is történnek előre NEM látható késések, malőrök. Az autó elromolhat, a futárt baleset érheti, megállíthatja a rendőr, utat zárhatnak le baleset miatt, és emiatt jókora kerülőt kell tenni, halálos baleset szemtanúja lehet (mind megtörtént), stb. De ha szimplán csak dugó van, a rendelés felvételekor ezt se lehet tudni, és a futárnak nincs kék lámpája.

14. Telefonbetyár hívások (ebből szerencsére nincs sok).

15. Meg amit épp kifelejtettem… elhiheted, a 2,5 év alatt voltak cifra esetek.

Hogy ezek hogy kapcsolódnak az előzmény nyílt levélhez? Csak úgy, hogy egy futár általában nem egy rendeléssel indul útnak. Ha az első helyen megszívja valami ilyesmi miatt, annyival később fog kiérni a többi címre. Az ilyen esetek pedig nem is ritkák. Ha elmegy mondjuk négy helyre, és ebből az első kettőnél csúszás van, a negyedikre már komoly késést lehet összeszedni. Tehát ha késik a rendelésed, könnyen lehet, hogy nem a „baromarcú futár” volt a hülye, hanem valaki, aki hozzád hasonlóan ételt rendelt.

Egyébként azt gondolom, aki dolgozik, néha hibázik is. Mivel nem ritkán 3-4 ember kezén keresztülmegy a rendelés (aki felveszi, aki elkészíti, aki csomagolja, aki kiszállítja), van néhány hibalehetőség. Érthető, hogy az éhes vevő ennek nem örül. Normálisabb helyeken azonban általában tudják kezelni a problémákat. Az mondjuk érdekes kérdés, hogy ha valaki már nem először elégedetlen az adott céggel, miért rendel megint onnan (vadász, vadász…). Én biztos nem tenném. Ahol én élek (160ezres megyeszékhely), 30-35 olyan pizzéria van, akik ki is szállítanak. Szóval van miből válogatni.

És végül ami az ápolatlanságot illeti: részben jogos. Viszont 12-13 óra munka alatt esőben, hóban, kánikulában bizony be tud piszkolódni az ember ruhája. Már csak azért is, mert el se tudod képzelni, néha milyen retkes helyekre rendelnek ételt.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 09:59:28

Lakodalomba vittek-e már pizzát-e?

É2I 2011.06.28. 10:24:52

Egyre kíváncsibb vagyok mi lett a lovainkkal.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.28. 10:26:31

Süketek párbeszéde.
Minden szolgáltatásnál vannak buta ügyfelek és buta szolgáltatók. Az egyik nem igazolja a másikat.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.06.28. 10:29:02

"14. Telefonbetyár hívások (ebből szerencsére nincs sok)."
Most rendeltem 3 extra nagy "kalóz" pizzát a Rottenbiller utca 42 alá, jó mulatást!

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 10:31:14

@Aki a zsiráfotszereti: Ha Te tudnád, milyen jókat lehet enni-inni a kazlak tetején, vagy azok mellett! Mondjuk rágyújtani nem a legmegnyugtatóbb...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 10:31:45

@Sün‼: Még szerencse, hogy nem a Mtrából írták, mert akkor parád reposzt lenne.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 10:32:01

@Aki a zsiráfotszereti: Ha Te tudnád, milyen jókat lehet enni-inni a kazlak tetején, vagy azok mellett! Mondjuk rágyújtani nem a legmegnyugtatóbb...

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 10:37:29

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:

Egyszer Erdélyben lerohadt a buszunk kirándulás alatt és csak másnap reggel sikerült új buszhoz jutni. Szerencsére volt egy rendes román paraszt az út mellett, aki megengedte hogy a kazlaiban aludjunk. Megittuk az ajándékba vitt összes likőrt, danolásztunk hajnalig, ahh, azok a régi szép idők.

@É2I:A lovakat megtaláltuk hátul a pajtában.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 10:40:41

@Aki a zsiráfotszereti: Én a kazalrakásra gondoltam, az is jó munka...
Meg ez a László-nap se volt rossz, mivel a téesz kazlazó brigádjában a hat főből 3 László volt, szerszám-karbantartást írtak elő, a balesetek megelőzésére, de ezt nem tartottuk be, mert nagyon nehéz úgy sört inni is, meg hugyozni is, hogy az ember közben a karjában tartja a vasvillát...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 10:41:31

@Aki a zsiráfotszereti: Én a kazalrakásra gondoltam, az is jó munka...
Meg ez a László-nap se volt rossz, mivel a téesz kazlazó brigádjában a hat főből 3 László volt, szerszám-karbantartást írtak elő, a balesetek megelőzésére, de ezt nem tartottuk be, mert nagyon nehéz úgy sört inni is, meg hugyozni is, hogy az ember közben a karjában tartja a vasvillát...

É2I 2011.06.28. 10:42:36

@Sün‼: Nem merek odamenni, mert állítólag ott vagy megb.sznak vagy lesz.rnak és nekem ezek nem alternatívák.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2011.06.28. 10:57:12

Ez mind szét és jó, csak a nyílt levél nagyon nem csak a futárokról szólt.

De azért köszi.

PepeXVI 2011.06.28. 10:58:19

Amit írtál, az igaz. Csak egy dologgal szeretném kiegészíteni:

Akárhogy is nem te vagy a hibás a nem megfelelő kajáért, vagy szállításért, a vevő mégis veled van kapcsolatban. A dolgod az, hogy tolmácsold a főnöknek a vevő észrevételét. És nem kell pofákat vágni, mikor azért nem kapsz jattot, mert 1 órája várunk a 40 percre igért pizzára.

hehehehe 2011.06.28. 11:03:06

A fagyi visszanyal, flawless victory! :D

Jó Estét 2011.06.28. 11:03:32

Ehehe, en netpinceren rendzseresen rossz cimre rendeltem a pizzat, igaz utana vastag borravaloval kertem elnezest :D Amugymeg baszki mindenkinek a melojaban van szivas, szal nem kell panaszkodni, hanem kezelni kell az ideges ugyfelet, mert az ideges ugyfel attol nem nyugszik meg h nem a futar tehet rola... Enis ideges voltam a multkor amikor 2 es fel ora alatt jott ki a pizzam, mondjuk nem voltam bunko csak mondtam a futarnak h nem rendelek toluk tobbet, o meg gondolom pont leszarta :) Nincs is ezzel semmi gond :)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 11:03:48

@É2I:
Akkor küldj oda egy pizzafutárt valami lájtos pizzával!
Ha visszahív, megmondod, hogy a lovaknak lesz a pizza.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.06.28. 11:04:55

Nincs csengőm. Az utcában egyetlen házszám sincs. A mólóra is kihozták

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2011.06.28. 11:09:14

Engem az egeszbol az haboritott fel foleg, hogy az elmult egy evtizedben olyan nepszeru es olcso lett a pizza, hogy tobb helyre szallit sorban a futar. Miert? MIERT KERULOK HATRANYBA AZOKHOZ KEPEST AKIK KOZELEBB LAKNAK A PIZZERIAHOZ? Miert kapok langyos pizzat, csak, mert valakiket nehezen talalt meg a futar elottem:? Mi kozom ehhez? Ha meoldhato lenne, hogy ilyen sorba kapcsolt kiszallitas ellenere is forro vagy meleg legyen az etel, nem lenne gond. DE NEM MEGOLDHATO. Vegyen fel tobb futart az a szaros etterem vagy zarjon be. A 2ooo-es evek kozepetol mar minden masodik pizzat visszakuldtem, mert kihult, holott az ara annyi volt mint egy frissen sutott meleg pizzanak.

1989 Rozsadombra jott fol pizza a Marxim mellol. Mindig kituno ize volt mindig forron erkezett. Aztan mas helyekrol is mindig jo tapasztalataim voltak a 9o-es evekbol... Aztan az elmult 1o evben vegervenyesen megerosodott a kozeposztaly, mar mindenki megengedhette maganak, hogy naponta rendeljen hazhoz, es annyi lett a minosegi pizza kiszallitasnak.

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 11:11:37

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: a szerszámkarbantartás drága apám elmondása szerint abból állt, hogy minél messzebre kell menni a műhelyből, hogy még a kávés Manci se lássa őket, aztán végre nyugodtan lehetett szidni a komcsikat :)

@lófő: Irigykedsz, mi?

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 11:13:36

@Chaoyang: Azért mert a nagy gonosz pizzaszállító cégek DIREKT!!! MESSZIRE NYITNAK BOLTOT tőled, hogy nehogy friss meleg pizzát kapjál, TE, személy szerint.

huuu. na beveszem a gyógyimat.

papugaja 2011.06.28. 11:15:31

"Vagy te ingyen dolgoznál, ha a főnököd elszúrt valamit?"
Mi általában ingyen dolgozunk, és a főnökünk mindig mindent elszúr. Vagyunk ezzel így egy páran.

Grg76 2011.06.28. 11:35:38

A 6. pontot volt alkalmam megtapasztalni:
12 lakásos társasház. Péntek vagy szombat(még szerencse) este fél 11. Csörög a kaputelefon, barátnőmmel egymásra nézünk ki a..... Biztos a "sörbarátok" az 1. lakásból (mi a 11.-ben lakunk, részegen nem nehéz 2x megnyomni)
Azért felvesszük, ne csörögjön már annyit.
Pizzafutár bejelentkezik, X.-et keresi, hmm... valami rémlik, mintha a 12-be X.-ék albérleteztek volna be pár hónapja. Mondjuk neki, hogy vagy a 12-nél, vagy az 5-nél próbálkozzon, mert mindkét helyen friss albérlő van.
Erre ő: akkor kizárásos alapon a 12 lesz mert már mindenkit -értsd a másik 11 lakást- végigcsöngette.
Ha hétköznap történt volna tuti az albérlő fejére húzom a pizzát, hogy nem volt képes, csak a házszámot bediktálni, de kaputelefon, sem azt hogy nem ő hanem A.B. van kiírva...

CBF 2011.06.28. 11:40:19

@Chaoyang: Szerintem gyorsan vágd fel az ereidet, amiért ilyen kegyetlen módon elbánt veled ez a gonosz világ. A megerősödött középosztályra meg küldd rá az ÁVH-t, mit képzelnek ezek, hogy csak úgy pizzát rendelgetnek és ezzel is alád vágnak a mocskok...

Viktus 2011.06.28. 11:41:29

@Chaoyang:

Neked aztán k. nagy problémáid vannak az életben ...

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 11:45:17

@Chaoyang:
Próbálj meg arrafelé vérnyomáscsökkentőt venni!
Na az a cselendzs, nem a pizza!

Tölgyasztal 2011.06.28. 11:45:32

Azokról a forgalmi esetekről tényleg nem tehet a pizzeria, amelyről a posztban szó van.

Engem azonban az zavar,h a felsorolás többi részében csak a buta ügyfelekről szól!
És mi van azzal, aki normálisan érthetően elmondja,h pontosan milyen pizzat kér, hova hozzák azt, hova kell becsöngetni, ellenben késik a pizza, ami hideg, nem az van rajta, ami kell, stb...?
Miért van az,h egy pizzat 2,5 óra alatt sikerül kihozni (45 perc helyett) este (vidéki nagyváros)? Lehetne még sorolni...

tomy61 2011.06.28. 11:49:14

Sok mindenben igaza van a futárnak, igen érdekes emberkék tudnak rendelni...
Viszont az az ő gárdájuk néhány tagja sem piskóta...
Egy alkalommal, amikor pizzát rendeltünk vacsorára, a futárnak hiába mondtam, hogy nyitom a külső kaput és a külön nyitható belső rácsot is, szerencsétlen leragadt a kapu és a rács közé. Csak azért, mert rossz irányba próbálkozott a rács nyitásával... Hiába tolta az ajtót a szerencsementes, hiszen kifelé nyílt...
Más alkalommal valamelyik szomszédunk rendelt pizzát. Éppen kint voltam a folyosón, ott morgott a futár, hogy nem tudja elérni a megrendelőt - eddig teljesen igaza volt. Viszont ami ez után következett: félhangosan közölte, hogy ha a megrendelő miatt még egyszer vissza kell jönnie, ugyanezt a pizzát fogja kihozni. Aztán kinyitotta a melegentartó táskát és a pizzás dobozt és RÁKÖPÖTT A PIZZÁRA, majd elcsomagolta és távozott...

Viktus 2011.06.28. 11:58:25

@Tölgyasztal:

Miért van az? mert van olyan balek aki átveszi ... én rendelésnél mindig megkérdezem mennyi a várható kiszállítási idő, ha egy órán túlit mond a delikvens rendelek máshonnan, ha meg nincs itt egy óra alatt nem is veszem át.

kunfirmenbuchnummer 2011.06.28. 11:58:47

@Chaoyang: nyugi, majd az új különadótól visszaveszünk kicsit a vásárlásból és akkor majd újra élvezheted az impozáns rózsadombi étkeket.

Tölgyasztal 2011.06.28. 12:04:22

@Viktus: nem is lett átvéve akkor a pizza...a "furcsa" az volt,h a pizzafutár káromkodva ment el, és szidott, mert nem vettük át:)

Murderface 2011.06.28. 12:15:03

@Yooha: "Az egyik nem igazolja a másikat."
Viszont elég sanszos, hogy mindkettőnek igaza van :)
Vannak hülye vevők, hülye futárok is.

belekotyogok 2011.06.28. 12:17:43

Engem a múltkor a köszönés után minden átmenet nélkül lebaszott a kajafutár, hogy hogy gondolom, hogy levest rendelek, mert nem lehet szállítani rendesen.
(Valahogy úgy sikerült kihoznia a hagymalevest, hogy még a kolleganőm 5x átfóliázott rántott sajtjára is jutott, azóta sem értem hogy sikerült.) Jeleztem, hogy nem először rendelek tőlük levest, eddig nem okozott problémát a folyékony halmazállapot, esetleg az ő technikájával lehet a gond. Fogalmazzunk úgy, hogy nem képviseltünk egy álláspontot.

Egyszer meg vártuk a pizzát, aztán beletefonáltunk, hogy mi a helyzet. A diszpécser szerint a pizzát átvettük, ki is fizettük, a futár vissza is ért. Mondtuk, hogy mi ugyan nem, erre kiderült, hogy két házzal odébb csöngetett be (mert a futárnak gondot okozott a sarkon álló nagy zöld ház megtalálása, tény, hogy a házszám nincs kivilágítva, de pont ezért adtunk kisegítő információkat.), ott kicsit meglepődtek, hogy jött pizza, de kifizették és megették. Nekünk meg hoztak másikat, ingyen a várakozás miatt. (Pedig nem hisztiztünk, nem reklamáltunk.)

Leadfoot 2011.06.28. 12:22:19

@Darren79: @Yooha: Nem is válasz akart lenni ez az irományom, csak eszembe jutott a tegnapi nyílt levélről.

Bár tény, hogy nem tetszett a pökhendi, fölényeskedő stílus.

malacmalac 2011.06.28. 12:22:28

Kedves Leadfot,
Azert lassuk be, a szolgaltato mindig igazat kell adjon a t. vendegnek...
1. amikor kihozza a kajat, a szamlan van valami, a rendelessel koszono viszonyban sincs, es amit kihoz, az kulonbozik az elozo kettotol.
2. amikor elfelejtenek blokkot/afas szamlat adni. az ettermi rendelesfelveteli papirfecni biza nem szamviteli bizonylat.
3. amikor bele van irva az uj cim a rendelesbe, es a regire viszi a futar, mert aa ez mar sokszor rendelt innen, biztos rosszul tudja, hova kerte..
7. amikor van kaputelefon, akkor is felhiv, mert elfelejtik neki megadni a kaputelefon kodjat
8. kulon kedvencem a jeges, aki lerangat a haz ele, hogy o nem tudja felhozni...?!
9. amikor az 50 perces hataridobol mar 1 oraja kifutottunk, es hiaba hivom az ettermet, meg neki all feljebb, ha visszamondom a rendelest..
10. majd ezek utan amit kihoz kaja, koszono viszonyban sincs az "ETEL" cimszo alatt megnevezheto fogalmakkal.
11. akinek benne van a rendeleseben, h 10K -val fizetek, es csakazert se keszul fel. ja, hogy mashol lenyultak rola? akkor megallunk egy boltban valtani. en nem fogok lemenni emiatt kulon.

es persze vannak a pozitiv peldak, akik izlesesen elkeszitett etelt hoznak, idoben. szamlaval/blokkal, es a futar mosolyogva kivan jo etvagyat. az egyik szallito a dobozra kis smiley-t rajzol a jo etvagyat felirat melle. es maris joizuen fogjuk elfogyasztani, mert igen, ez a kis kedvesseg feldobja a napunkat. Ugyanis joparan azert rendelunk, mert nincs idonk fozni, sot, van, hogy este 10re kerulunk odaig, hogy rendelni tudjunk valamit, addig nem sikerult meg egy szelet kenyeret sem leeroltetni idohianybol fakadoan.
Hidd el, szivesebben foznek magamnak, mert az pontosan olyan lesz, amilyet en szeretnek, frissen melegen tudom talalni, de sajnos az kulon unnep a szorgos hetkoznapokon, ha ezt megtehetem.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.06.28. 12:23:40

@Panther_V: Az nem kunszt! Beviszi-e a hajóra is, ami a bóján áll?

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.06.28. 12:26:28

@Csokis: Bevinné, de elvittük az utolsó csónakot, s nem akarta eláztatni.

Koky_ 2011.06.28. 12:27:58

@CBF: :D Ez az ember tényleg beteg lehet...

Leadfoot 2011.06.28. 12:28:05

@PepeXVI: Jattról szó sem volt. Én sose voltam dühös, ha nem kaptam.

Persze vannak itt is érdekes esetek. Pl. a benzinkútra rendeltek, ahol gyakran tankoltam, és mindig jattoltam a kasszánál (pedig magam tankoltam, oda se jött senki).
Aztán rendeltek pizzát, én vittem, és a 10 forintot is visszakérték.

Egyébként borravaló szempontból az az érdekes, hogy nem nagyon befolyásolja a kiszállítási idő, teljesen független tőle.

Volt olyan, hogy 7 (igen hetes) perc alatt kiért a pizza a rendelés leadásától számítva (véletlenül éppen kisült egy olyan, amit visszamondtak). Jatt 0. Viszont mikor 2 óra alatt értem ki (igaz, ez egy falu volt az agglomerációban), akkor meg kaptam egy 500-ast.

Ugyanígy nem függ a rendelő anyagi helyzetétől sem. Sőt! Lakótelepeken, lepukkant helyeken érdekes módon több jatt szokott lenni, mint elit környékeken.

Ezt csak az érdekesség kedvéért mondom.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.06.28. 12:30:47

Ne bántsátok szegény Debil Chaoyangot!

Szegény szerencsétlen rózsadombi pöcsfejnek káder gyerekklént nagyon nehéz a sorsa.

Íme a bemutatkozása:

Egykor rózsadombon született életművész Xiōngnú agyatéka. Kínában úgy élek, ahogy elötte szülőföldemen is. Mint a fiatal Siddhārtha herceg akinek nem kellett semmiért aggódnia sem dolgoznia. Ezáltal önfeledten szemlélhetem környezetem - a kínai elit, a friss milliárdosok és a művészek életét. Azontúl élvezettel vizsgálom az ázsiai és kínai érdekességeket és a sajátságos jellegzetességeket

Leadfoot 2011.06.28. 12:33:07

@Chaoyang: Ja. 1 futár / rendelés, tehát kétszer-háromszor annyi futár kell.

És nem viheti ki a másik címet, akkor se, ha ott megy el mellette út közben.

Ugye érzed, hogy ez nonszensz?

Ha valamelyik pizzéria ezt bevezetné, szerintem rögtön minimum duplájára kéne emelni az árakat, hogy rentábilis legyen a dolog.

Akit ez zavar, beülhet a kocsiba, és elmehet a pizzájáért saját maga (én gyakran megteszem).

Ugyanúgy, ha valakinek nem tetszik, hogy 400 forint az üdítő, ami 250 a teszkóban, fölöltözhet este 10-kor, és mehet a boltba. Gondolom az előző poszt írója a kocsmában is számon kéri, hogy miért 300 forint egy korsó sör, mikor a boltban 170 egy üveg.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2011.06.28. 12:34:21

@Leadfoot: Nálunk a kocsmában 250 a korsó Soproni a boltban meg 189 + üveg.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.06.28. 12:37:40

Próbálom értelmezni a beírást, és megértem hogy nem lehet könnyű, de ez a munkája nem? A munka neve pedig szolgáltatás. Az hogy hazánkban ez nem létezik - az más kérdés. Ez a hozzáállás valami rettenetes.
Az is megdöbbent hogy nem érti a posztoló, hogy a fogyasztó szemében ő a cég. Ő az alkalmazott, aki képviseli a céget, és ha a pénzéért nem azt kapta amit szeretett vagy elvárt volna, akkor neki van lehetősége elmondani. Amihez nem ért, azt meg úgy hívják hogy reklamáció kezelés, ami a profi szolgáltatás része. Bizony megesik hogy nem a fogyasztónak van igaza, de aki profi szolgáltató, az tudja úgy kezelni ezeket a helyzeteket, hogy nem veszíti el az ügyfelet. Elhiszem hogy nincsenek megfizetve, és hogy sokat kell dolgozniuk, de attól még hogy már eleve a cég ahol dolgoznak is igénytelen szolgáltató, majd ő maga is az lesz, attól még érdekes egy ilyen levél, ami eleve megkérdőjelezi hogy érti-e hogy az ő munkájának mi a célja. Nem csak az ba**eg hogy pusztán A-ból B-be kivigyen egy nyomorult pizzát.... ez az egész komplexebb ennél. Nem akarom megbántani, nem tehet róla hogy nem tréningezték, nem megfelelő munkakörülmények között dolgozott stb.

Leadfoot 2011.06.28. 12:37:54

@Tölgyasztal: Ahogy megírtam, mindenki hibázik. Futár is, szakács is, a rendelésfelvevő is.

Ne értsd félre, ez az írásom nem mentegetőzés akar lenni a hibák miatt. Csak kicsit a másik oldalról is bemutatja a dolgokat.

Egyébként volt futár haverom, akinek várnia kellett egy ügyfélre (elment boltba - 9. pont) jó sokat. Erre mondta neki a nő, hogy hivatkozzon rá, ha a következő helyen balhéznának a késés miatt.

A következő címen meg részegek voltak (11. pont). Erre a haverom elmesélte a sztorit, mire a részegek elkérték az előző vevő telefonszámát, fölhívták, és elküldték a búsba. :-)

Leadfoot 2011.06.28. 12:40:45

@tomy61: Ilyen köpködős (turházós), stb. sztori nem volt a 2,5 éves ténykedésem alatt (nem részemről, az egész pizzériában).

De ez a munka se olyan, ahová a háromdiplomások mennek, és vannak érdekes alakok. Szerencsére nem sokan.

Viszont a főnökségnek van miből válogatnia, mert tényleg rengeteg jelentkező van - mint minden munkahelyre.

Cecan Basescu 2011.06.28. 12:41:21

@Chaoyang: Rendelj olyan helyről, ahol a kiszállítás nem ingyenes. Én mint a fillérbaszó középosztálybeli exfutár, biztos nem onnan rendelek. Vagy szólj, h ha hideg visszaküldeted és blogot írsz róla.

Szóba került a jatt is a kommentek közt, az is érdekes téma. Vittem topless bárba is meg Kacsacsőrű Virágnak is kaját. A két helyről összesen kb. 50Ft jattal távoztam. És még pipa sem volt.

biohazard 2011.06.28. 12:42:26

Leadfoot,

Amit elvárnék mondjuk két óra várakozás után, hogy rámcsörögjenek az adott éttemerből, valamilyen kompenzációval. Nem azért, mert szarevő vgayok, hanem hogy érezzem a gesztust. Többször fordult már elő, hogy majdnem három órát vártam a rendelésre, és egy büdös szót nem szóltak.

Leadfoot 2011.06.28. 12:43:35

@Legelő Őse: "Elhiszem hogy nincsenek megfizetve, és hogy sokat kell dolgozniuk"

Ilyenről szó sem volt. Szerintem ha valaki elvállal egy munkát, csinálja tisztességesen, akkor is ha szar meló, és akkor is, ha rosszul fizetik.

Annál a résznél az volt a lényeg, hogy ha az ügyfél ok nélkül goromba, az nem old meg semmit.

Én is, meg a többi futár is ilyen esetekben felhívtuk a főnökséget, és rendeztük a dolgot, hogy ne kelljen az ügyfélnek telefonálgatnia saját költségen. De ha úgy nyit, hogy "szopd le a faszom" (szó szerinti idézet), azzal sok mindent nem tud csinálni az ember.

Leadfoot 2011.06.28. 12:46:16

@belekotyogok: Ilyen sztorik mindig lesznek, ez nem az a meló, amiért tolonganak az egyetemi professzorok.

Jobb helyeken magamfajta suli mellett dolgozók, esetleg tűzoltók, mentősök, közteresek melóznak.

Erre mondom, hogy ahol bunkó a futár, onnan nem rendelek többet, majd megtanulják... ha folyton kicsesznek velem, én meg csak rendelgetek tovább, akkor megerősítem a rosszat.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2011.06.28. 12:47:39

@Leadfoot: kétségtelen, de kikérheti magának, és azután pedig kezeli a reklamációt. Számomra sem kérdés hogy megdöbbentő emberek vannak. A fontos hogy nekik is jár ugyanaz a szolgáltatás amíg át nem lépnek egy szintet, Nyilván amit írtál, azzal átlépnek..

dmwd 2011.06.28. 12:47:52

A futárok között is vannak nagy ászok: az egyik a VII. kerületi Erzsébet körút helyett a XVII. kerületi Erzsébet körútra vitte a rendelést. Hogy nem ismeri a római számokat, az egy dolog, de szegénynek nem tűnt fel, hogy a pizzériától az egyik egy saroknyira van, a másik meg vagy 20 kilométerre.

Leadfoot 2011.06.28. 12:50:57

@malacmalac: Ahogy már leírtam, ez a poszt nem mentegetőzés akart lenni a hibák miatt, csupán bemutatja a dolgot a másik oldalról is.

Ha rossz a kaja, elcserélték, stb. az nagyon is baj, én se szoktam szeretni.

Csak ugyanúgy, ahogy nem megoldás erre, ha a futár vagy a "diszpécser" bunkó, az se megoldás, ha a rendelő kurvaanyázik.

Leadfoot 2011.06.28. 12:53:57

Kezdő futárokkal szokott megesni, hogy viszi a pizzát (pl. kollégiumokba), majd valaki szól neki, hogy "én kértem". Odaadja, kifizeti, minden oké.

Aztán egy óra múlva telefonál az igazi rendelő, hogy hol a kajája, merthogy aki átvette, az épp meglátta a futárt, és eszébe jutott, hogy jól esne neki a pizza.

Kicsit gyakorlottabbak ilyenkor azért kérnek egy nevet... :-)

napalm 2011.06.28. 12:54:44

@Sün‼:
na, a sün se a régi....;)

Leadfoot 2011.06.28. 12:54:53

@dmwd: Ahol én dolgoztam, ott is voltak debilek. Általában pár napnál tovább nem maradtak.

Erre megint azt mondom, hogy ahol idiótákat alkalmaznak futárként, onnan nem rendelek.

Tölgyasztal 2011.06.28. 12:57:05

@Leadfoot: én is sok sikeres pizzarendelésen vagyok már túl; nagyon ritka az amikor ne lennék elégedett, mert 90%ban:
azt kapom amit rendelek;
időben kihozzák a rendelésem;
a futás vidám, jól szituált;
a pizza finom és meleg;
a borravaló nem marad el (ha már vki felhozta a kommentek között).

Ezek általában a nekem bevált cégekre vonatkoznak, az új cégek kipróbálásakor szoktak inkább problémák előfordulni, amelyeket utána hanyagolom, illetve néha a rég beváltaknál is. Ha a "hiba" még a határon belül van akkor betudom annak,h legközelebb jó lesz úgyis.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 13:01:44

@Aki a zsiráfotszereti:
Azt állítod, hogy nem állítok igazat?

@Cecan Basescu:
Konkrétan a diszkrét szoptatásra (pipukálás) gondolsz?

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 13:05:47

@Sün‼: Hát dél ez neked?? 2011.06.28. 11:59:17 ??

Jobban tennéd, ha átállnál már a kétórára télleg. Itt rágom a számat mióta, tessék. Még egy delet se bír mán normáálisan beharangozni.

Leadfoot 2011.06.28. 13:05:53

@Tölgyasztal: Egyetértek. Még ezt hozzátenném:

Van pár bejáratott helyem. Ha valahol elszúrnak valamit, és nem orvosolják valahogy a hibát (sokszor elég egy "elnézést kérünk"), onnan egy ideig nem rendelek.

Aki többé-kevésbé rendszeresen rendel, arra emlékeznek a pizzériákban, még akkor is, ha nincs számítógépes nyilvántartás (nálunk nem volt). És fel fog tűnni nekik, hogy az egyik törzsvendég egy ideje nem rendel.

Még az is előfordulhat, hogy elgondolkoznak rajta.

Asidotus 2011.06.28. 13:06:18

@Legelő Őse:
"Nem csak az ba**eg hogy pusztán A-ból B-be kivigyen egy nyomorult pizzát.... ez az egész komplexebb ennél."
De, szerintem pont ennyiről szól a megállapodás.
Hülyékkel a gyógypedagógiai főiskolán képzett gyógypedagógusoknak, pszichiátereknek kell foglalkozniuk.
Ne essünk már át a ló túloldalára, ahol például a Masszázsblog szerzője is leledzik, aki befizet egy masszázsra, és kvázi elvárja, hogy ne csak a pénzéért, hanem mélyen jövő szerelemből is masszírozzák.

para_noir 2011.06.28. 13:06:35

Én megértem a futárokat, magam is műveltem bő fél évig a futárkodást, diplomázás utáni holtidőben. Igaz az vidéken volt. Az egyik legjobb melóm volt, pörgős, kemény, de jó hangulatú és jól fizetett. Sok volt a barom, de több a normális, jó fej ember, jatt is akadt bőven, szóval jó emlékeim vannak róla. Azóta a pizzafutárral mindig jól bánok, érthetően rendelek, nem hisztizek, és jattolok. Ennyit tudok hozzáfűzni a témához, kazalban nem aludtam.

para_noir 2011.06.28. 13:09:38

ja, amit meg nem tudok felfogni, hogy miért megy a rinya a nem forró pizza miatt. Egyrészt mondjuk télen nehéz a minusz 10 fokban melegen tartani, másrészt csak van otthon egy mikró meg még két perc a zaba előtt, hogy meg legyen melegítve. A frissen sütött pizza legalább egy napig kiválóan tartja magát, egy fél órás kihűlés után teljesen olyan lesz egy kis mikrózástól, mintha a sütőből lenne kivéve.

AzHofi 2011.06.28. 13:11:01

"A 3.-7. három pont persze"

A balfasz futár még számolni sem tud.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 13:13:37

szia ex-Futi!
az elejével NAGYJÁBÓL egyetértek. annyi kis különbséggel, hogy:
MINDIG A VEVŐNEK VAN IGAZA!
nnnajó... ezt épp én hangoztatom, aki simán elküldöm a fizető ügyfelet, ha olyat tesz/mond/gondol, ami nekem nem teccik. akkorhát ezt visszaszívom. :)

de ezzel mélységesen nem értek egyet:
"És végül ami az ápolatlanságot illeti: részben jogos. Viszont 12-13 óra munka alatt esőben, hóban, kánikulában bizony be tud piszkolódni az ember ruhája. Már csak azért is, mert el se tudod képzelni, néha milyen retkes helyekre rendelnek ételt."
délután 1 elmúlt. a kezem, ruhám tiszta, nincs áporodott vagy izzadságszagom.
jjja! nem irodában csücsülök, hanem egy autóvillamossági műhelyben kétkezi (és agyi) munkát végzek nme épp tiszta autók utas/motor/csomagterében. a motorteret gondolom nme kell részleteznem, de bizony sok tulaj magasról tesz az autója tisztaságára.
és mégsem vagyok bűzbomba, pedig "csak" egy autóvillamosságis vagyok.
egy étellel foglalkozó embernek ez nem opciós lehetősége, hanem kutya kötelessége lenne, legyen előtte bármily helyen. vagy talán az normális, ha viszel egy flamót egy retekhelyre akkor ugyanazt a retket behozod hozzám is? nemár ember!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.28. 13:18:31

@shitgun2: Tényleg az adja a legnagyobb borravalót, aki meztelenül nyit ajtót?

Leadfoot 2011.06.28. 13:19:13

@shitgun2: Ezt akár írhattam volna én is, csak fél év helyett két és féllel. :-)

Tényleg nem rossz meló, sokkal jobb volt, mint más hülye kölkét korrepetálni. :-D

Leadfoot 2011.06.28. 13:21:20

@AzHofi: Elmagyarázom. Először azt írtam, hogy az előző három pont, de aztán hozzáírtam egy negyediket is, így inkább javítottam arra, hogy 3-7. Viszont a "három" szót véletlenül nem töröltem.

belekotyogok 2011.06.28. 13:22:42

@salapapa: de két pizza között (amikor egy körre több cím jut) nehéz kimosakodni az utcán, míg gondolom a műhelyedben azért van legalább egy kézmosó, amit igény szerint használsz.

Leadfoot 2011.06.28. 13:23:15

@atpijkamo: Ha jó nő, akkor az maga a borravaló (Al Bundy is így mondta valahogy).

:-)

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:24:39

@atpijkamo: Én egyszer tényleg rossz címet adtam meg, elköltöztem közben, és nem néztem meg, hogy a netpincérben még a régi volt. A két cím kb 10 perc kényelmes sétára volt egymástól, de ne tudjátok meg micsoda anyázást rendezett a futár, pedig kapott 2000ft fájdalomdíjat. El is döntöttem, hogy legközelebb egyszerűen nem engedem be, ha ilyen lesz. Nem voltam meztelen.

gmower (törölt) 2011.06.28. 13:26:10

@Chaoyang: Számtalan megoldás van a problémádra:

1. Vegyél fel egy embert, aki elszalad Neked pizzáért, amikor úgy tartja kedved.

2. Vegyél fel egy embert a pizzériából, természetesen a legjobbat, és süsse Nálad a pizzát.

3 Vedd meg a pizzériát, s Te kapod elsőként, ingyen, ha jól bejáratott, még pénzt is termel.

Olyan jól esik, amikor segíthetek :D

Leadfoot 2011.06.28. 13:26:18

@salapapa: Mondok egy példát. A város melletti kis tanyára rendeltek kaját. Olyan sötét volt, mint varjú seggében a májfolt éjszaka az alagútban.

Beleléptem egy pocsolyába. Olyanba, hogy lábszárközépig elmerültem.

Honnan akasztottam volna le egy tiszta cipőt ott, helyben?

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:27:18

3-4 ember a legtöbb ilyen sufnipizzériában nem is dolgozik. Itt van egy a sarkon, ott két 17 körüli kölyök (lehet hogy gyerekmunkások) naphosszat ül a lépcsőjén, és beszólogat a járókelőknek. Néha bemásznak, de dolgozni még nem láttam őket.

nemezisazis 2011.06.28. 13:28:26

korrekt összegzés. bár én csak megrendelő oldalon álltam eddig, azt mondom igazad van.

bár hozzátenném, hogy szerintem a konkurencia is direkt ad le néha faszrafuttatós rendeléseket..

de persze ez csak az én konteóm..

AzHofi 2011.06.28. 13:28:33

@Leadfoot: akkor mégis te magad vagy a szamár!

Silent Bob 2011.06.28. 13:28:40

@Leadfoot: Én egy időben koleszos koromban annyit rendeltem, hogy volt olyan, hogy csak úgy bekopogott a futár, hogy
"Hello, beszopattak, nem kell egy pizza féláron?" :D

Fuxika 2011.06.28. 13:28:45

@malacmalac:

Az embernek arra van ideje, amire akarja.
HA nincs időd enni, meg élni, akkor nem csak hogy nem bnagyon élsz, hanem inkább kezdel meghalni.
Miért akarod magad ilyen fontos embernek tettetni?
Ha boldog vagy, nem így élsz.
Tehát valószínűleg a hiányzó boldogságod kompenzálod ilyen faszságokkal.
Szerintem lassan ideje lesz koporsót is rendelni.
Csakis futárral!

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:29:34

@gmower: Itt még nem esik jól, de lehet hogy fog, mert sok a felhő. Te merre laksz?

AzHofi 2011.06.28. 13:30:06

Amúgy az milyen már, amikor a beíró még a kommentekben is magyaráz, kioktat, óberkodik, pedig ő írta rosszul, elég lett volna egy, oh, tényleg, elírtam, szólok a juszkának, hogy légyszives és javítsa ki.

Sötétben fekete 2011.06.28. 13:30:27

@Leadfoot:
Megírhatnád, kb. mekkora arányban találkoztál az 1-11. típusú ügyfelekkel, a nem ilyenekhez képest?
Egyetértek azzal, hogy bejáratott, a környékén névvel bíró helyről minimális kockázattal lehet rendelni. Van egy bejáratott XV. kerületi pizzéria, ahonnan több éve rendelünk, több-kevesebb gyakorisággal. Ismerik a két mobil telefonszámunkat, a vezetékes számunkat, és a Netpincéren is jól működik a dolog. Évek alatt két alkalommal volt, hogy elkavarodott a rendelésünk. Egy alkalommal extra kajával kompenzáltak, mert nem azt hozták, amit kértünk. A másik alkalommal - a futár ott felejtette a megrendelt levest - szerintem a diszpécser, vagy maga az üzletvezető hölgy jött ki csak ezzel az egy tétellel. Szoknya, fehér blúz, magas sarkú cipő, szolid smink, manikűr - nem tűnt futárnak. :)
Száz futárral találkoztunk eddig, egyik-másik nem volt egy bébiszitter megjelenésű, de gond senkivel nem volt.
Évek óta egy helyről rendelünk.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 13:32:14

@Leadfoot:
"Olyan sötét volt, mint varjú seggében a májfolt éjszaka az alagútban."

Engedelmeddel ezt följegyzem az aranyköpetek közé.
Csupán egy kérdésem van:
Éjszaka mit csinál a varjú az alagútban?

Leadfoot 2011.06.28. 13:32:47

@AzHofi: Te meg a troll, megállapodtunk. :-)

vazsmegyeigerdezsház · http://studiosmaragd.hu/ 2011.06.28. 13:33:01

Biztos megcsippelték a futárt az űrgyíkok.

Cecan Basescu 2011.06.28. 13:33:32

@Sün‼: Fejben eljátszottam a kajafutárpornó forgatókönyvét nem tagadom... Akkor még Virág sem volt paplanszájú és még apukájánál lakott.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 13:35:15

@belekotyogok: így van. mitöbb, tusolni is van helyem.
viszont vannak benzinkutak, gyorséttermek...

tudod, ahogy Apám mondta anno: "nemakarásnak szarás a vége!"
igény kérdése. nem több!

@Leadfoot: igen, ilyen is van. de bakker! mikor láttál utoljára pizzafutit? itt a környékemen több pizzeria is található, mind szállít ki. én már nem rendelek egyikből sem, de mások igen és jönnek megkérdezni, hogy ez vagy az tudom-e hol találhat.
tisztelet a kivételnek, de 95%-uk mintha rohadt hagymát evett volna előemésztett nyers csirkebéllel! az pedig nem egy rosszul elsült kanyar, hanem minimum 3 nap mosdatlanul.

a másik kedvencem, akit meg sem bírok közelíteni: a sziszegőszappanos. felkel, befújja magát, ezzel leszorítva az esti izzadság és egyéb szagát, majd egy rágóval-sprayvel tisztálkodik és elmegy dolgozni.
ezeket 10méterről is lehányom.

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:36:09

@Fuxika: "Az embernek arra van ideje, amire akarja. " Neked pl arra, hogy hülyeségeket írogass itt. Szeretem ezt a mondatot, csak tudnám miért mindig lúzerektől hallom.

Cecan Basescu 2011.06.28. 13:36:25

@Silent Bob: És nem sejtette, hogy te szopatod a környékbeli címekre?:)

Leadfoot 2011.06.28. 13:38:05

@Sötétben fekete: Arányt nem tudnék mondani. Az az igazság, hogy nálunk az éppen ráérő futárok vették föl a rendeléseket, és így sok dolgot ki lehet küszöbölni.
Pl. cím alapján nagyjából lehet tudni, hol vannak családi házak, és hol társasházak (nem BP-ről van szó). Ilyenkor pedig rá kell kérdezni az emeletre, ajtóra, kaputelefonon szereplő névre.

Forgalomtól függően napi 25-45 címem volt. Komoly probléma tán 6-8 naponta egyszer adódott, de olyan cím, ahol telefonálgatni kellett (van, hogy csak annyit, hogy "itt vagyok a ház előtt, csak nincs csöngő"), napi 4-5 majdnem mindig.

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 13:38:21

@Silent Bob: Még mindig jobb mintha fordítva lenne, ugye... :)

@Sün‼: Igen :) De én pontosan :):)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 13:38:26

@Sün‼: falnak megy, mert nincs denevér a füle mögött!

@Sötétben fekete: pizzéria neve, címe, telefonnya, url-je?

Silent Bob 2011.06.28. 13:38:43

@Cecan Basescu:
:D Egy idő után rájött. (just jokin)

belekotyogok 2011.06.28. 13:39:55

@salapapa: csak kötekszem még: gyorséttermekben gyakran blokk kell a mosdóhasználathoz. (kisebb városokban a benzinkút a város szélén van és a pizzéria maga a gyorsétterem, bp külső kerületeiben sincs mindenhol)ráadásul mire megtisztul, kihűl a még kiszállításra váró pizza és az ügyfél azért reklamál.
Nyilván a hónapos retek az más. (tudom, igen, zöldség...)

Silent Bob 2011.06.28. 13:41:49

@Leadfoot: Engem csak az érdekelne, ha már így lehet kérdezni, hogy az hogy lehet, hogy netpincéren rendelek, évek óta ugyanoda és néha olyan adatok jelennek meg a futárnál, hogy égnek áll a hajam.
Pl. a céges címre rendelek és a számlán az a név van, ami a város másik végén lévő albérletemnél van az ajtóra írva. :D

Leadfoot 2011.06.28. 13:45:42

@Silent Bob: Nem tudom, nálunk csak telefonon, SMS-en lehetett rendelni.

Viszont a jelenséggel én is találkoztam már. :-)

Ha már SMS: olyan is volt, mikor az egyik kollégám véletlenül egy múlt heti SMS alapján rögzített rendelést. Kimentem a pizzával, aztán volt a nagy csodálkozás. A név, cím, telefonszám stimmelt, de nem rendeltek semmit.
Aztán persze valakinek leesett a turpisság, és megkapták féláron a pizzát, és mindenki örült. :-)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 13:46:42

@belekotyogok: hááááááát... régen volt, hogy rámjött a hígfosás utazás közben és alig értem be a retyóra de sosem kértek tőlem blokkot.
jól tették... akkor takaríthattak volna. :D

amúgy ilyen esetekben tényleg nem tudom mi a forgatókönyv de biztosan nem az, hogy estenyóckó' szarbalépek és éjjelegykor -s talán más és harmadnap is- még szaros cipővel hordom az abrakot. én erről afajtáról beszélek, nem arról akinek volt egy szerencsétlen lépése.

mondjuk nekemis volt eccer (eccer!), hogy telecseszett az autó olajjal, mert a kollega indítózott, a szelepfedélen a kupak meg le volt véve.
mák, de itt van a békási piac és kimehettem egy pólóért, alsóért, nadrágért és tusolás után át tudtam öltözni. ezt nem is várom el a futitól, de ha van egy balesete, mielőtt bármit mondana egy "elnézést a kinézetemért!" valahogy elvenné az élét a dolognak.

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 13:47:22

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: te is megnézted a honlapját? akkor már inkább a románok, ha lehet választani....

para_noir 2011.06.28. 13:52:06

@Leadfoot: ó, szintén pedagógus??:))))

SALE Kálmán 2011.06.28. 13:52:09

@Aki a zsiráfotszereti: Azért lássuk be, néha örülünk neki, hogy nem a rózsadombra születtünk. Valahogy ijesztőek lehetnek ott a népek, ha leázik az a pici csilivili kultúrmáz.

Leadfoot 2011.06.28. 13:55:44

(Jól látom, hogy még senki nem nyögte be, hogy "Pizzát csak az Aldiból"? Mi van veletek?)

:-D

zsiráffff (törölt) 2011.06.28. 13:56:51

@SALE Kálmán: sőt, mindig! nem kutúrmáz az rajtuk, hanem gépzsír. Nade majd befújjuk őket wd40-el, aztán kész.

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:01:42

@Leadfoot: Az aldi már nem menő (diszlájk), wd40 van helyette (lájk).

@Aki a zsiráfotszereti: Jó, fújjuk.

gmower (törölt) 2011.06.28. 14:02:22

@SALE Kálmán: :D Több ilyet ne, mert igen fáradt vagyok amúgy is :D:D:D

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 14:03:19

@Leadfoot:
Kéhrlekszépen, ezen ne múljon:
Pizzafutárt csak az Aldiból!

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2011.06.28. 14:07:33

@Aki a zsiráfotszereti:

én a honlapja alapján sürgős munkaterápiára utalnám a szerény kis sziddharta herceget.
kiváncsi lennék mit tenne ha (teszem azt példának okáért) pizzafutárként kéne dolgoznia?
;)

Leadfoot 2011.06.28. 14:08:51

@SALE Kálmán: AZ is jó, én WD40-ből és kötegelőből mindent összerakok, mint McGyver. :-)

Sötétben fekete 2011.06.28. 14:18:30

@salapapa: A Gépmadár park környékén kereskedj. /Nem hatalmazott fel a cég, hogy direktbe jó hírét keltsem ;) /

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:19:09

@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe: A pizzára maszturbálna. Aztán eléd tenné, egyed paraszt, jó lesz az neked alapon.

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:22:24

@Sötétben fekete: Én felhatalmazlak visszamenőleg, nincs kedvem keresni, és éhes vagyok. Mi a nevük?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 14:23:21

@Leadfoot: Az semmi, az én székely barátom öregapja a nagykalapáccsal, a kisbicskájával meg egy kis tavattazsírral még a motorhibás lenyekkent helikoptert is megjavította már...

kangep 2011.06.28. 14:29:24

kedvenc pizzafutáros sztorim:

pizza késik 10 perce, nem gond, tél van, türelmes vagyok. csöng a telefon, felveszem, futár az: "jó napot kívánok, késni fogok, picit elcsúsztam a motorral"

és közben úgy nyögött csóri ember, hogy nekem fájt. :D

Sötétben fekete 2011.06.28. 14:29:59

@SALE Kálmán: Süss pár tükörtojást. Öt perc alatt megvan, közeps fokozaton, előmelegített nyeles sütőben. Kis Delikáttal meg lehet bolondítani, sózás helyett. De ne sokat szórj rá! Javaslom azt a megoldást, mielőtt épp elkészülne, megfordítod fél percre. Isteni lesz.
A fentebb közölt 7 perces kiszállási idő alatt elkészül. Igaz, pakolni, mosogatni is kell. No meg logisztikai igéne is van - egy telefon, vagy egy laptop nem elég hozzá.
Ha mégis pizzára vagy beállva, és ismerős vagy a megadott környéken, a "D" betűs jelöltek között keresgélj. Nincs sok. Csak egy.

kunfirmenbuchnummer 2011.06.28. 14:30:04

@Leadfoot: ne foglalkozz vele, én még akarok sztorikat!!! =) a telszámlát a munkáltató állja?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.28. 14:31:45

Megérkezik a pizzafutár.
- Mennyi borravalót szokott kapni?
- Nem tudom,ez az első fuvarom. Egyetemista vagyok, csak besegítek nyáron. De a többiek azt mondták,hogy ön nagyon fukar alak. Örülhetek,ha egy százast kapok öntől.
- MICSODA? Na, itt van még egy ezres, és mondja meg nekik is, mennyit kapott! Egyébként mit tanul az egyetemen?
- Alkalmazott pszichológiát.

Plumper_ 2011.06.28. 14:36:13

akkor most jön egy vásárlói vélemény, pár tapasztalat:

1. a futár, hiába adok neki 10 % borravalót, annyit mond, hogy "ja", vagy "ühüm", pedig ha annyit fizetek, mint amennyi a blokkon szerepel!!, akkor se szólhat egy rossz szót sem. örüljön, ha adok némi borravalót.
még tartanák a kezüket fizetendő összeg 30%-áért!

2. eltévedt út közben (a pizza 5-ször kihűlt), pedig nagyon egyértelmű a címem, és eltéveszthetetlen a ház/kapu stb.

3. az egyik futár egyszer befelé a liftben maga elé motyogta félhangosan, hogy a "faszér' nincsen kilincs a lenti bejáraton!". Felhívtam a céget, elmondtam, hogy a náci hogy beszélt. Elnézéseket kértek, remélem kivágták, mint macskát sz@rni.

4. a barátnőjével érkezik tuning suzukin/opelen, szól a dücc-dücc (ez még mind csak vicces), aztán pénz átvesz, de csörög a mobilja, le se szar téged, elköszönni luxus, továbbhajt.

5. hatalmas, izzadt, csutás-csutakos medve hozza ki a pizzát, dől belőle a cigi és sörszag, köszönés helyett vmit elmotyog a fogai közt.

STB...............STB..........

édeSanya 2011.06.28. 14:39:30

...és tényleg, vannak olyan nyomorékok, akik a saját címükkel sincsenek tisztában. Ha hozzánk pizza jön (X.Y. utca 60, /A, /B, /C, mi az első vagyunk), az csak az esetek meglehetősen kis százalékában jön hozzánk ténylegesen. Bár talán durvább ennél az a lakó, aki (isten tudja mikor)előttünk bérelte a lakást és most rendszeresen a követeléskezelő/adósságbehajtó leveleit kell visszaküldenünk "ismeretlen címzett" felirattal.

kunfirmenbuchnummer 2011.06.28. 14:40:28

@Plumper_: engem ezek nem zavarnak/zavarnának, de nyilván más az ingerküszöbünk. najó, talán az utolsó.

para_noir 2011.06.28. 14:44:13

@Plumper_: te milyen gáz figura lehetsz. Azt ugye tudod, hogy már több kiló csulát megettél a pizzáiddal együtt? Jogosan, teszem hozzá.

Leadfoot 2011.06.28. 14:45:12

@atpijkamo: :-DDDD

@kunfirmenbuchnummer: Dehogy állja...

Sztori? Oké.
Sokszor rendeltek a helyi köztemetőbe a sírgondozók pizzát. Mivel több épület van ott, mindig csak úgy azonosították, hogy "a lapostetős épület".

Veszem föl a rendelést, a vevő irtózatosan hadar, alig érteni. Mondja, hogy a temetőbe rendelne. Kérdezem tőle: a lapostetősbe? Itt kicsit meglepődött, de rávágta, hogy igen.

Haverom kiviszi, megy a temetőbe, ott nem tudnak róla. Telefonál:

A rendelő - mint később kiderült - az ElectroWorld-ben volt, azt értettem én temetőnek. A lapostetős kérdésen meg meglepődött, de gondolta, hogy végül is az EW-nek is lapos teteje van.

Szóval megcsörren az ElectroWorld-ben az ügyfél telefonja, a futár az: "Jó napot kívánok, a futár vagyok az XYZ pizzériából, itt vagyok a pizzával a sírásóknál...".

Plumper_ 2011.06.28. 14:45:40

@SALE Kálmán:
"Beszólogatsz, öcsi?!"
www.guncopter.com/images/gallery/uh-1n-minigun.jpg
ember, te képes voltál 2000 Ft-ot adni a futárnak a kis címhiba miatt? téged aztán jól le lehet húzni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.06.28. 14:46:47

@Leadfoot: :)))) Ezen a sírásóson besírtam.

mohopasi 2011.06.28. 14:47:15

Erről csak annyi jut eszembe, hogy minden olyan szakma szívás, ami ügyfelekkel/megrendelőkkel/vevőkkel/satöbbikkel közvetlen érintkezést kíván. Ráadásul nem csak a szolgáltatónak, kiszállítónak, eladónak, mifenének, hanem a megrendelőnek is. Vajon mi mozog annak a hivatásos katonatisztnek a fejében, aki a mosógépszerelőnek tányérsapkában nyit ajtót? :D

ergbertegon 2011.06.28. 14:47:36

A 10 es pont az mondjuk ütős....
Kell egy shotgun az ilyen esetekben és belőni az ajtót.

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:47:43

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Honnan lopott helikoptert?

@Plumper_: Szeretem a boldog és elégedett embereket, továbbá vállalni szoktam, ha én baszok el valamit. Itt ez most nem jött be, ő inkább dühöngeni akart:)

Plumper_ 2011.06.28. 14:48:34

@shitgun2: mert, miért?! ezektől általában egyszer rendeltem, elég is volt, olyan sz@r kaját hoztak ki.
első megrendeléskor még nem ismernek, azt hiszik, madár vagyok.

amelyikkel meg vagyok elégedve, azt "megtartom", jól bánok, ápolom, mint a tamagocsit.
de 10%-nál több borravalót nem adok.

és nem találtam még semmi csulát semelyik kajámon. ha találnék, utána mennék a futárnak, és nagyon csúnyán elveretném nagyon csúnya arcokkal.

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:49:06

@Sötétben fekete: Nem tartok itthon élelmiszert. Ez olyan sznob dolog, de nekem így kényelmes.

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:51:49

@Leadfoot: Ástak rá egy kis extra feltétet?

Egyszer FBI ügynökök szálltak meg egy San Diego-i elmegyógyintézetet, mivel egy biztosítási csalás ügyében nyomoztak. Néhány óra múlva, miután átnéztek néhány ezer kartotékot, a néhány tucat ügynök megéhezett. A nyomozást vezető ügynök felhívott egy helybeli pizzafutár szolgálatot, hogy rendeljen egy gyors vacsorát az embereinek. A következő beszélgetést az FBI rögzítette, mivel biztonsági okokból lehallgatták a klinika telefonjait:
Ügynök: Üdvözlöm! Szeretnék rendelni 19 nagy pizzát és 3 karton üdítőt.
Pizzás: Igen, és hová kéri a szállítást?
Ügynök: Itt vagyunk az elmegyógyintézetben.
Pizzás: Az elmegyógyintézetben?
Ügynök: Igen. Én egy FBI ügynök vagyok.
Pizzás: Ön egy FBI ügynök?
Ügynök: Pontosan. Ugyanúgy, mint a többiek is idebent.
Pizzás: És mindannyian az elmegyógyintézetben vannak?
Ügynök: Pontosan. Még annyit szeretnék mondani, hogy a pizzákat nem tudják a főbejáraton behozni, mert az zárva van. Meg kell hogy kerüljék az épületet és a hátsó kapun jöjjenek be.
Pizzás: És azt mondja, mindannyian FBI ügynökök?
Ügynök: Természetesen. Mikorra tudják szállítani?
Pizzás: Tehát az elmegyógyintézetben mindenki FBI ügynök?
Ügynök: Igen. Itt vagyunk egész nap, aztán nagyon megéheztünk.
Pizzás: És hogy tudják kifizetni a számlát?
Ügynök: A többiekkel összedobtuk a pénzt.
Pizzás: És mindannyian FBI ügynökök?
Ügynök: Igen.
Pizzás: És van fegyverük is?
Ügynök: Persze. Akkor megjegyezte, hogy a hátsó kapun kell bejönniük? A főbejárat be van zárva.
Pizzás: B.... meg, arra aztán várhattok!

SALE Kálmán 2011.06.28. 14:54:38

Zombi Pizzéria. Nem is hülyeség, van olyan érdekes mint a Kaka Étterem.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.06.28. 14:57:38

@Sötétben fekete: jójó... de a X. vagy a XIV. kerületben? 8-)
méghogy "D"betűs... ejnyemár de rég kellett gondolkodnom!
különben az ajánló reklámot senki sem veti meg. ;)

@SALE Kálmán: titkolózik a sötétben bújkálója. :D

KopaszMercis 2011.06.28. 14:58:10

en a vaszabibol rendeltem a multkor elmebete szar a websopjuk, kurva sokat kellett csocsoljek a cache-be valahogy rossz dolog maradt, hiaba irta ki az elso oldalon jol, felhivtam oket, mar a kiszallitasnal eszrevettem.. a futar mondta, hogy csak a fonoke tud segiteni, gondoltam kifizetem neki, majd beszamitjak abba, amit rendeltem (az lenyegesen dragabb volt, vorostonhal szasimi.. ertsd 8 kicsi szelet hal kb 4 rugo vagy mittom en)...

Udvariasan elmagyarazta nekem a holgy, hogy ot nem erdekli, mert o mar a rantott halat nem tudja ujbol eladni. Megkoszontem es letettem.

Kar, hogy en ha talalok valami kajaldat, akkor (foleg ha dietazom) az ottani kajakat honapokig mindennap eszem.. igy most sikerult megsporolnia kb netto 300-forintot amibe a hal kerult neki.. es kb 2 honap alatt 100.000 forintnyi megrendelest.. ha nem tobbet. C'est la vie ;)

para_noir 2011.06.28. 14:58:25

@Plumper_: a csulázás lényege, hogy nem látod. vagy azt hitted úgy megy, hogy egy zöld slájmot fogsz találni a sajt tetején?

Leadfoot 2011.06.28. 14:58:30

@SALE Kálmán: Erről eszembe jutott még egy. Rendeltek a helyi egyetem anatómiai intézetébe.
Bemegyek, épp jön ki egy fiatal srác az egyik teremből, bent (nem hülyéskedek) az aszott hulla fekszik a tálcán, ahogy kell.

Odaszól nekem: "Ezt meg minek rendelték? Hát van itt hús!" (És a fejével int a hulla felé.)

kunfirmenbuchnummer 2011.06.28. 14:59:41

@Leadfoot: :DDDDDDDDDDDDDdddd
@Plumper_: "ha találnék, utána mennék a futárnak, és nagyon csúnyán elveretném nagyon csúnya arcokkal." uramisten..... most előttem van a kép, ahogy megfejelsz egy mankós öreg nénit, mert beszólt neked, amiért nem adtad át neki a helyet.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:03:44

@Leadfoot: Hát igen, a dokiknak jó gyomruk van. Ezt sosem vitattam el tőlük. Franc tudja miért nem politikusnak mentek, ott legalább folyton vinnyogni nem kéne, hogy mennyire alul vannak fizetve.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:05:06

@kunfirmenbuchnummer: A beszólogató öreg néni automatikusan elvesztik az öregnéni státuszukat, és terrorszatyor lesz belőlük. Annak meg már még egy mankó jár, nem ülőhely.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 15:11:22

@Plumper_: "
3. az egyik futár egyszer befelé a liftben maga elé motyogta félhangosan, hogy a "faszér' nincsen kilincs a lenti bejáraton!". Felhívtam a céget, elmondtam, hogy a náci hogy beszélt. Elnézéseket kértek, remélem kivágták, mint macskát sz@rni."

Tehát a náci ismérvei:
1. félhangosan motyog maga elé
2. kilinccsel szereti nyitni az ajtót
3. beszélő viszonyban van a lifttel
4. csúnya szavakat is használ, pedig nem is celeb a tévében

Valóban, az ilyet ki kell rúghatni a munkahelyéről, mielőtt még letartóztatják, mert közveszélyes náci gazember! Egyébiránt mindegyik állítás többé-kevésbé áll a Hupikék Törpikékre is, tehát igaz...

Aki meg ilyeneket ír, azt nem kellene ismét és ismét, minden bérmálkozása után rendszeresen a Dunába lőni, mint a szülei megfoganása előtt több évvel a nagyszüleit??? Én amúgy utálom a széngázszagú nácikat, de még emlékszem rá, amikor egy-egy ilyen minősítés ártatlan emberek és családjuk ellehetetlenítéséhez, kisemmizéséhez, kiirtásához is elég volt. Így jutottak pl. a nácikkal és az internácikkal is kollaboráló népnyúzó bitangok a rózsadombi villákhoz.

(Abban meg nagyon kell hinni, hogy reklamáció után a sárgásfehér díszcseppek a pizzán majonézből vannak!!!)

Plumper_ 2011.06.28. 15:11:28

@shitgun2: ezek szerint te csulázod tele a pizzákat, és a sajátodat is ezzel díszíted ünnepi / családi ebédeken.
jó étvágyat, nyomi.:-D

@kunfirmenbuchnummer: naná, az a minimum. nekem is fáj néha a lábam, és bérletet VÁSÁROLTAM.

@SALE Kálmán: néha azt mondom: "Akkor jelentsen fel."
LOL

Leadfoot 2011.06.28. 15:11:40

@kunfirmenbuchnummer: Ez nem olyan vicces, de ilyesmi esetek is elő szoktak fordulni:

(Telefon a pizzériába)
- Jó napot, XY vagyok a Z utca 3,14-ből, rendeltünk az előbb egy pizzát, de meg van égve / nem jó / ehetetlen / stb.
- Rendben, elnézést, kicseréljük.
- Ja, azt nem lehet, mert már megettük.

Illetve egyszer volt olyan (nem nálunk, másik pizzériában), hogy az ipse rendelt egy calzonét, de az étlapon nem volt rajta, hogy az összehajtott tésztából készül.
Telefonál vissza, hogy "nem jó a pizza". Mivel a calzonét nagyon nehéz úgy megsütni, hogy ne égjen oda, de át is süljön belül, gondolták a központban, hogy égett. Küldtek másikat helyette. Odaér a futár, átadja, a vevő most már óvatosságból kinyitja:
"De hát ez is ugyanolyan, leejtettétek, vagy mi van ezzel, hogy így össze van tekeredve???"

Plumper_ 2011.06.28. 15:14:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: ahogy a te köreidben a zsidó lehet a szítokszó minden rosszra, úgy én nyugodtan mondhatom egy bunkó ételfutárra, hogy nyomi. vagy legyél a védőügyvédje, és forduljatok a hágai bírósághoz, vagy az ENSZ-hez.
még vannak, akiket olyan módon kellene ellehetetleníteni, ahogy írtad. sajnos annak idején sok olyat találtak be, akit nem kellett volna, a bűnösök egy rész pedig megúszta.

ha reklamálok, akkor csakis, miután kézhez vettem az ételt, és utána már nem rendelek attól a cégtől.
a sárgásfehér pöttyöket tehát sajnos mások eszik meg teliszájjal.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:15:55

@Leadfoot: Most kedvet csináltál pizzarendeléshez. :) Ha ideért, beszámolok.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:17:24

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Na akkor meg is van, miért nem raktak melléjük elég gyógyszertárat. :DDD

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.06.28. 15:19:04

Múltkor szombat hajnali 3:50-kor csöng a kaputelefon, én azt hittem álmodom az egészet először, de aztán arra ébredtem, hogy a feleségem mászik át rajtam az ágyon felvenni a telefont, akkor döbbentem.

Hát a pizzafutár volt, szerencsétlen hozzánk csöngetett be, mert négy emelettel lejjebbről valaki rendelt pizzát, de nem válaszol a kaputelefonra, minket meg már ismer, így vette a bátorságot hogy hozánk becsöngessen, mert ugye hajnali négy óra előtt aztán várhatja hogy valaki kis vagy besétáljon a kapun.
Gondolom péntek esti buli volt, aztán jól ki lettek ütve a vevők mire megérkezett a pizzás, ezúton is köszönjük.

aha, persze 2011.06.28. 15:19:42

@Legelő Őse:
Nem az ő munkaköre a panaszkezelés. Tudod, ő FUTÁR. Nem futár és panaszkezelő. Hiába jösz ideális álomvilággal, meg "profi szolgáltatás" szavakkal, attól még fizikai képtelenség, hogy a hawaii pizzát húsimádóvá varázsolja ott a helyszínen.
Ébresztő! Ő egy futár. Lehet, hogy a te szemedben ő maga a cég, de akkor ideje lenne látnod is, nem csak nézni.

para_noir 2011.06.28. 15:19:48

@Plumper_: Nem éppen pizzát készítek, de ha egyszer mégis, a tiédbe saját szájúlag csulázok:))

Leadfoot 2011.06.28. 15:20:29

@SALE Kálmán: Ugye? Én is kezdek kajás lenni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 15:25:42

@Plumper_: Ha nyomit írtál volna először is, akkor simán csak bunkó lennél. Nácit írtál, kijelentő módban, ami itt helyben is becsületsértés és rágalmazás. Nem beszélve arról, hogy köreidhez illően legalább egy ártatlan ember tönkretételén örvendezel, aki hozzád egy szót sem szólt.
Gratulálok!
Hol is használtam én a zsidót szitokszóként? Mit tudsz te az én köreimről? Sallaira és Fürstre, meg Ságvári (32 nevű) Endrére (stb.) mondjuk nem írhattam, hogy arab, örmény, kurd vagy baszk terroristák voltak...

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:26:04

@aha, persze: Hát igen. A pizzafutártréningezés meg mókás lehet.

onderon 2011.06.28. 15:28:11

tizenéve rendelgetek, mondhatni rendszeresen (heti több alkalom). soha nem volt bajom egy futárral/céggel sem. nem hinném, hogy szerencsés vagyok. inkább csak normális.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:36:12

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "Nácit írtál, kijelentő módban, ami itt helyben is becsületsértés és rágalmazás"

Nemfeltétlen. Manapság egyre többen veszik bóknak és elismerésnek.

Silent Bob 2011.06.28. 15:44:19

@KopaszMercis: Engem az érdekelne rendkívüli módon, hogy egy sushi miért ér ki kétszer annyi idő alatt, mint máshonnan a főtt kaja.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:46:54

@Silent Bob: Szerintem frissen csinálják. Főtt kaját meg megmikrózzák kicsit, aztán csókolom. Vagy messze laksz a sushistól, ez a két lehetőség van.

Silent Bob 2011.06.28. 15:49:07

@SALE Kálmán: Több helyre rendeltem már. Nem hiszem, hogy egy pizzát összerakni és megsütni (gondolom azt nem mikrózzák) fele annyi ideig tart, mint egy sushit összerakni. Arról sem vagyok meggyőződve, hogy azt rendelésenként frissen tekerik.
Ehhez képest a pizza átlag 45 perc, a sushi tuti másfél óra.

SALE Kálmán 2011.06.28. 15:52:31

@Silent Bob: A pizzát tudtommal úgy szokták, hogy előre lesütik a tésztát, és lefagyasztják. Mikor megrendeled, gyakorlatilag csak a feltétet dobálják rá, azt pár percnél tovább nem kell sütni.
Nem szoktam sushit rendelni egyébként, csak tippeltem. Minden más rendszeresen jön ki úgy, hogy szerintem néha egy hetes, de minimum tegnapelőtti.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.06.28. 15:57:12

@Silent Bob:
Mert frissiben kell hozzá összefogdosni a csigákat/rákokat/halakat.

Peetee 2011.06.28. 16:00:42

4 évig pizzáztam vidéki megyeszékhelyen, kis cégnél és a legnagyobbnál is.

Szinte hibátlan a felsorolás!!!!
Kimaradt a nyaralós/pecázós/természetjárós kalandorok, aki a 3. hívásra is állítja, hogy:
"Igen, XY tó csónakházánál vagyok, igen ez van X és Y település között félúton, igen ott kell átjönni a kispatakon és igen 500méter a csónakház.
Közben a futár a kajával ott áll a megadott helyen, minden stimmel, de ameddig a szem ellát senki nincs, de a vonal másik felén az ember állítja, hogy ott van ,ahol Te egymagadban.
Patthelyzet. Végül kiderül, hogy nem az az oldal, és nem is csónakház, és nem is kék Suzuki parkol előtte....

Megdöbbentően sokan nem tudják a címüket, de sokszor az van ,hogy az rendel, aki nem ott lakik. Aztán bemond fejből valami házszámot, vagy megkérdezi: Petra a 26ban laksz? Mit, ja persze! Aztán kiderül ,hogy 126....

A kedvencem az a csávó volt, aki azt játszotta, hogy a rendelés felvételnél nem volt hajlandó elárulni a kaputelefon kódját, csak azt, hogy ki van írva a nevem. Mire mentél, mindig a szomszédban volt, és mikor felértél, akkor láthatóan szándékosan 5-10percig szórakozott veled.
Ő volt az egyetlen akit büntettem:
Mikor másik céghez kerültem át; bármikor jártam abban a háztömbben, lefelé mindig megnyomtam a kaputelefonját, beültem a kocsiba és el.
Délben is, este 11kor is...
:)

Ezen kívül mindenkivel mindig tisztelettudó és udvarias voltam. Mégis évente 6-8panasz érkezeik minden(!) futárra, van akit már nem tudtunk kiszolgálni, mert nem volt olyan futár, aki odamehetett volna (kb. 15ből), mert vele mindenki bunkó volt. Vicc.

Volt olyan, hogy leküldte a gyereket a pénzzel. 2x Családi pizza, nagy is, nehéz is, a gyerek jó ha 8éves, beszélni sem mer.
Rendes vagyok (pedig a pénzezés megvolt, nulla forint jatt), felviszem az elsőre. Betelefonál, hogy molesztáltam a gyereket....

Erre nem tudtam mit reagálni, végig üvegablakos a lépcsőház, nyáron délután fél 6kor... no comment.

Az ingyenpizzákkal bepróbálkozókat 3éht után nem számoltam.
Bekopogsz: Na én már beszéltem a pizzériával ,ez igyen pizza, mert késtél! - és már venné ki a kezedből.
Mondom: Várj, én hiszek neked, de kell megerősítést kérnem. Amikor előveszem a telefont a zsebemből jön a következő kérdés: NAJÓVAN, mennyi lesz?
Undorítóak!!!

Peetee 2011.06.28. 16:01:40

@SALE Kálmán:

Kizárt, a kelttészta van hűtőben, kisebb pizzériákban napi 2 dagasztás van, a nagyobbaknál kb. 2-3óránként.
Előre lesütött tésztát sehol nem láttam soha.

para_noir 2011.06.28. 16:03:02

@SALE Kálmán: nem így megy, a sima friss tészta is készre sül pár perc alatt. Nálunk legalábbis így ment, és elég nagy forgalmű üzlet volt. A konyhások este megcsinálták a tésztát, benne hagyták a gépben dagadni, reggel pedig abból indult a porciózás. Ha kezdett fogyni, napközben is lett új adag csinálva. Szerintem a mirelittel több lenne a vacakolás, a minőségén is érződne, vizesedne olvadáskor/sütéskor, és nem éri meg mélyhűtőket tartani ezért. Lehet, hogy van ilyen, de akkor elég ritka.

Silent Bob 2011.06.28. 16:08:49

Akkor most már csak egy sushi séf kell, hogy megfejtsük a rejtélyt. :D

kunfirmenbuchnummer 2011.06.28. 16:11:09

@Plumper_: "naná, az a minimum. nekem is fáj néha a lábam, és bérletet VÁSÁROLTAM."

ekkor másik kép jelent meg előttem: nevetve aranyos kiscicákat dobálsz a jeges Dunába a Lánchídról

remélem érted már a lényeget. :)

Magnumka 2011.06.28. 16:12:09

A hetes pont nekem már okozott galibát vevőként. Egyedül lakom, nem szoktam becsengetni magamhoz, így nem is tudtam, hogy a csengő épp nem működik. Mobillal megoldotta, de hisztizett, hogy ő fizette...

Joaquin 2011.06.28. 16:12:37

Posztot is csinálhattad volna viccesebbre, ha nem olvasom a kommenteket most mérges lennék :)
Egy dologgal nem értek egyet: ha a futárt osztom, azt azért csinálom, hogy átadja az illetékesnek. Főnököt elérni meg LOL, mindig elfoglalt, távol van, stb. Tudom, hogy nem mindenről a futár tehet (sőt), ezért a hangnem normális marad, de nem fogok nyomozni a PR osztály után, hogy panaszt tegyek...
Egyetlen dolgot utálok viszont: az eladni nem sikerült pizzát rendszeresen megpróbálják az emberre rásózni. 'nyád.

Dekatlon 2011.06.28. 16:14:32

@Leadfoot: "Ugyanígy nem függ a rendelő anyagi helyzetétől sem. Sőt! Lakótelepeken, lepukkant helyeken érdekes módon több jatt szokott lenni, mint elit környékeken."

Ez nem ellentmondás! Aki embernek néz, szarul él, aki pofátlanul zsugori, az meg palotában. Embertípusok... sikermodellek :)

Alikam 2011.06.28. 16:15:23

Welcome to Hungary...

Amúgy mind tudjuk, hogy igaz ez is igaz az is.
Van, amikor a futár a paraszt, van amikor a vevő.

Láttam már mindkettőre példát mert rendeltem is és szállítottam is.

Az tény, hogy a normális ember előbb agy utóbb megszopja akármelyik oldalon is áll és belefut a rideg magyar valóságba, ennyi...

lutria 2011.06.28. 16:17:16

A 4.6.7.pontokhoz:dolgoztam csomagkézbesítőként tényleg vannak akik minden elkövetnek hogy mások ne tudjanak a létezésükről,hogy melyik házban,lakásban élnek,régi tipusú kaputelefonokon ahol még a lakók ragasztják ki a nevüket név gondosan lekaparva,még monogram sincs,esetleg még rossz is,persze a kapu bezárva,postaládán szintén nincs név,emelet,max. a többi alapján lehet kiszámolni hogy melyik lehet a cimzetté.Folyosón rács,ajtón se szám se név.
Kertes ház,házszám nélkül,a mellete lévő alapján kiszámolva,kapucsengő gondosan elrejtve a "véletlen" megnyomástól a postaláda belső részére szerelve,a karomnak S betű alakban kellene hajolnia hogy meg tudjam nyomni,megnyomom(a kutya ugrál a kezem felé),nem hallom hogy működne mert a csegő valamelyik belső szobában szól,ácsorgok pár percig-közben megírom az értesítőt-elhúzok,10 perc múlva telefon hogy a cimzett panaszkodik hogy meg sem kiséreltem a kézbesítést,vissza-a vénasszony 5 perc alatt ki is ér a 15 méterre lévő háztól,és közben mondja hogy az ablakból nézte végig hogy a kapu elött álltam.

Leadfoot 2011.06.28. 16:19:26

@SALE Kálmán: Normális pizzériában (én ilyenben dolgoztam) nem így csinálják. Ahol meg így, ott elsőre érezni a tésztán, és nem szabad többet onnan rendelni.

Aki azsiráfotszereti 2011.06.28. 16:23:18

@Sün‼: nem is voltam itt...

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hagyd a csudába, tuggyumikkel nem érdemes vitatkozni. Ha valaki véletlenül sárga anyagot kínál nekik a piacon, az is nácinak számít a szemükben.

Leadfoot 2011.06.28. 16:27:20

@Joaquin: Ott nem stimmel a dolog, hogy ha lebaszod a futárt, az nem fogja továbbadni a főnöknek/üzletvezetőnek. Nem tudom, hol dolgozol, de a legtöbb helyen nem úgy van, hogy bemegy az alkalmazott, és jól leteremti a főnököt. :-)

Ilyen "rásózás" nálunk nem nagyon működött, talán pár esetre emlékszem, mikor a rendelő kérte, hogy ajánljunk valamit, mi pedig pont egy tévesen lesütött pizzát ajánlottunk. De az sem olyan volt, hogy ott volt már az üzletben fél órája, épp akkor jött ki a kemencéből, tehát még jól is járt vele, mert hamar megkapta.

Ha megmarad egy pizza (kamu rendelés, bármi ilyesmi) akkor leginkább kocsmákban, kollégiumokban lehet árulni.

A még langyos, 3000 forintos óriáspizzára 1500-ért úgy szoktak lecsapni a kollégisták, mint a két hete éhező piranhák. :-)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 16:30:41

@SALE Kálmán: Attól még büntetendő, ellentétben azzal, ha valakit kommunistáznak, pedig szabad szemmel árnyalatnyi csak a különbség.

@Silent Bob: mert a fagyasztott higannyal telített rájabelet nem szabad egyből, gyorsan kiolvasztani a mikróban, mert akkor vizenyős lesz és rágós, csak szép lassan.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.28. 16:33:16

@SALE Kálmán: Nem az övé volt, csak félt, hogy a pilóta megissza az összes borát-pálinkáját, megeszi a kenyerét, szalonnáját, ordáját, utána meg tán megbassza még a feleségét is, ha még sokáig marad...

Jeff 2011.06.28. 16:37:43

@Leadfoot: "Illetve egyszer volt olyan (nem nálunk, másik pizzériában), hogy az ipse rendelt egy calzonét, de az étlapon nem volt rajta, hogy az összehajtott tésztából készül.
Telefonál vissza, hogy "nem jó a pizza". Mivel a calzonét nagyon nehéz úgy megsütni, hogy ne égjen oda, de át is süljön belül, gondolták a központban, hogy égett. Küldtek másikat helyette. Odaér a futár, átadja, a vevő most már óvatosságból kinyitja:
"De hát ez is ugyanolyan, leejtettétek, vagy mi van ezzel, hogy így össze van tekeredve???""

Bazz, ezt mi is elkövettük pár évvel ezelőtt :) Azt hiszem ott inkognító néven futott az a pizza. Aztán udvariasan felvilágosítottak, hogy ez gyárilag ilyen...

Bejgli 2011.06.28. 16:43:27

Rendeltem pizzát, megjött, fizettem, jattoltam, megettem, finom volt. nyer-nyer :D

SALE Kálmán 2011.06.28. 16:46:16

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nos, a nácik vesztettek. Egyéb kérdés? :)
Hát igen, az erdélyi nőkre sokat panaszkodnak. Elég erkölcstelennek mondják őket.

Géza, kék az ég! 2011.06.28. 16:49:15

Nemrégiben történta kollégámmal:
(nem, nem Gézával esett az eset)

Pizzarendelés telefonon, várunk 1.5 órát, semmi. Sőt, ki sem hozták már a kaját. Eddig nem nagy ügy.
3 hét múlva kolléga ismét tőlük(!) rendeli a pizzát, félóra múlva ott volt a futár, minden tökéletes, mindenki boldog, fizetés, küldönc el. Naésmost! Egy óra múlva jött ugyanaza a futár, ugyanolyan pizzával:
- "Itt a 2. pizzád, amit rendeltél, nem is értem, miért nem együtt rendelted?"
-Haver, én biztosan nem rendeltem semmit"
-"De, de, alig félórája ugyanezt rendelted, amit az előbb"
Kolléga javaslatára, miszerint nézzék már meg a híváslistát a telefonján (gyengébbek kedvéért a SAJÁTJÁN), elhúzta a száját a gyerek és kivágta:
- "Te figyu már, én ezt nem viszem vissza, féláron sem kell?"

Naná, hogy kellett, degeszre ettük magunkat :D

Tanulság? Az nincs, ez nem olyan volt

találjatokkivalamit 2011.06.28. 18:06:57

@Viktus:
Akkor éhezz!
Egy kis matek mindenkinek!
18:00-kor már a kemencében van 10 pizza.
Ezek öt perc alatt készülnek el. Egy ember átlagban 2 pizzát rendel, tehát ez öt cím, amit optimális esetben 2 percen belül fel lehet venni.
18:02-kor már jönnek is az újabb megrendelések viszont azok már 18:07-re készülhetnek el és így tovább.
Kb. 18:40-re, 19:00-re "beúszik" a pizzéria és 60, 70, 80, 90 perc is el fog telni, mire a vendég megkapja az egyébként tűzforró pizzát. Az idő is számít meg az, hogy a pizza forró legyen, és a diszpécser normálisan állítsa össze a címeket. Ha viszont Pusztabüdösfütykösre rendelsz a Huhogós tanya HRSZ.: 453123 ne csodálkozz, hogy 2 és fél órát kell várnod. Még annyit, hogy mikor futár voltam, mi mindig csak irányba szállítottunk és max 3 címet.

Aki azsiráfotszereti 2011.06.28. 19:08:21

@Sün‼: Dehogynem:) Ez a délutáni nickem, mert itthonról képtelen voltam belogolni, support nem supportol, jelszó el volt mentve önmata, gőzöm sincs mi volt, szal itthonra ez a nickem, mókahelyre meg a másik. kicsit skizo, de nem bánjuk :)

Anti Anyag (törölt) 2011.06.28. 19:34:18

Nem válaszolnod kellett volna, hanem betartani a 10 pontot.

Leadfoot 2011.06.28. 19:57:47

@Anti Anyag: A kettő kizárja egymást?

Egyébként meg nem szeretem, ha valaki olyanról okoskodik - ráadásul ilyen pökhendi stílusban - amiről halvány fogalma sincsen.

Ha valaki ilyen lekezelő, akkor a másiktól se várjon el mást.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 21:29:14

@Gee Halen: otthon reggel negykor hordanak pizzat?
hm
@Silent Bob: a sushinal meg kell varni, hogy kihuljon a rizs

Pdudas 2011.06.28. 22:04:37

@hagyma: akkor cinalja kihult rizsbol :)
Ez nem frissensult, hogy rendeleskor fogjon hozza.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.06.28. 22:32:14

@Pdudas: regi -regi homar bejegyzes volt a szusi amire vartak a vendeek egy orat, vagy tan nem is kaptak mert mar zarora volt
eeeeeeeeees
ha eppen elfogyott a fott rizs, akkor fozni is kell es varni kell meg kihul....
es nem szabad huteni
szoval a szusi az ilyen

AlulírottFentemlített 2011.06.28. 23:43:13

Úgy látom itt mindenki feledékeny.

Pizzát csakis svédországban szabad rendelni, mert ott nincs kreditprövning és fűszoknyás lányok viszik házhoz, akik természetesen kényeztetnek is, ha és amennyiben igényli a megrendelő.

Ráadásul nem sértődnek meg, ha azt mondják nekik, hogy: Tartsd meg az aprót te mocskos állat!

Jerky_Master 2011.06.29. 18:06:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hmm, érteni vélem, mit írsz. Szálasi pedig színtiszta magyar volt, ahogy Endre és Baky is (most gyorsan guglizz), de magyar Csurka is (talán felnézel rá), meg a betyársereg, korábban a húgyforradalmárok is mind magyarok voltak. Magyar az adócsaló fehérgalléros bűnöző is, meg a bunkóterepjárós, és az átverő óriásmagyarországos taxis is magyar. Nem írhattam rájuk, hogy spanyolok, litvánok vagy azeriek, mert ha egyszer magyarok voltak, érted zsebnáci?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.06.30. 09:01:53

@Jerky_Master: Jól van, te kis buzeráns zsebávós kápófi, teljesítetted agyonkárpótoltságodból adódó kötelezettségedet! Tényleg jobban gyűlöltök ti minket, mint mi titeket - mert mi sehogy. Olvasni ugyan nem tudsz, de bármelyik kulcsingerre befröcsögöd mindazt, amit évtizedes agymosással afféle eprom-égető módjára belevéstek a tények helyett tudatfoszlányaid maradékába, hogy előtörhessen amikor megvonási tüneteid vannak.
Akkor (a többieknek, mert te síkhülye vagy, és úgysem érted) megismétlem:
" Én amúgy utálom a széngázszagú nácikat, de még emlékszem rá, amikor egy-egy ilyen minősítés ártatlan emberek és családjuk ellehetetlenítéséhez, kisemmizéséhez, kiirtásához is elég volt. Így jutottak pl. a nácikkal és az internácikkal is kollaboráló népnyúzó bitangok a rózsadombi villákhoz."

És még te panaszkodsz néhány poszttal odébb, ha nem jut gyógyszer? Elgurult?

Mielőtt újabb téves információkat adnál közbe a beégetettből, csak jelzem, hogy az operettnáciskodó, kontrabuzi, kontrakommunista, és kontracigány meg kontrazsidó parlamenti pártot is utálom, mert gyakorlati megnyilvánulásaik pont azokat idézik, akikkel állítólag szembe mennek. Olyanok pont, mint az antifasiszták, magyarosítva antifaszisták. Csurka valóban írt pár jó darabot, meg néhány gyengébbet, beszélt jól, beszélt zagyván, de utoljára akkor tett igazi tanúbizonyságot kemény magyarságáról, amikor vízzel telt tűzoltóvödröt a farkára akasztva körbejárta a Színművészeti lánykollégiumát - legalábbis Moldova szerint. Ez az, ami miatt valójában (gyakran nem is tudatosan, hanem öröklötten vagy ösztönösen) minden puhapöcs sárga irigységgel gyűlöli, 55 éve, nem az, amit írt vagy mondott.

Persze könnyű nekem, én nem szorulok rá, hogy mások ellenében határozzam meg magam, én nem gyűlölöm az egész világot (nem kell gyűlöletet sem fenntartanom, hogy munka nélkül, mások szenvedéséből rendszeres apanázst kapjak) és veletek, hazátlan bitangokkal szemben még a szülőföldemet sem, amelynek porából mind vétettünk...

@SALE Kálmán: Az erdélyi nőkkel kapcsolatban csak nem S. Magdalénára, minden trollok nagyasszonyára akarsz célozni? Én nem mernék a helyedben belekötni...

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2011.06.30. 14:53:20

Én továbbra is vadászok arra a don pepés pizzafutárra, aki a Bródy Sándor utcában elkezdett megverni.... MEG FOGOM TALÁLNI előbb vagy utóbb, és nyomorékká verem.
Ezt büntetőjogi felelősségem tudatában, teljesen komolyan mondom, és ez meg fog történni.

Optomet 2011.06.30. 22:55:14

Sok köcsög barom fogyasztó ebben a kib@szott országban... Azért, mert a főnöke cseszteti, vagy a férje nem rendezi el úgy rendesen, máris a másikkal kell baszakodni. Gondold magad a helyébe... én is a kereskedelemben dolgozom, ill szívok, mert rengeteg a suttyó bunkó degenerált paraszt, és kevés a normális ember. Velem nem kell jópofizni, nem azt várom, de ne úgy beszéljen velem ok nélkül, mintha a valagából rángatott volna elő!!!

Brigi \"B. A.\" főnöke 2011.07.01. 00:37:16

"Ahol én élek (160ezres megyeszékhely), 30-35 olyan pizzéria van, akik ki is szállítanak. Szóval van miből válogatni."

Nincs, ugyanis 1 db pizzéria van ebben a meg nem nevezett városban, akinek a terméke legalább részben emlékeztet arra, amit általában úgy jellemzünk: emberi fogyasztásra alkalmas. G-vel kezdődik a cég neve, van egy ilyen medvefajta is.
süti beállítások módosítása