Tékozló Homár

Se nem szállít, se nem fizet az angol webshop

2011.07.11. 10:18 | jackyll | 59 komment

Noémi hetekig várta, hogy az Angliában élő rokonához megérkezzen rendelése, aztán, miután a rokon hazajött, már csak a pénzt szeretné:

Május 31-én rendeltem erről a következő oldalról pár dolgot: http://www.lookfantastic.com. Egy brit webshopról van szó, elvileg ingyen szállítanak világszerte, de mégis Angliában tartózkodó rokonhoz rendeltem. Kártyával fizettem, előre, ahogy legtöbb ilyen oldalnál szokás, nincs ebben semmi furcsa, és számtalanszor vásároltam így problémamentesen. Az aggodalmam 1-2 hét után kezdődött, az oldalon mindig nem frissítették a rendelésem állapotát. A rokonom 1 évig élt csak kint, pont június végén készült hazajönni.

Elkezdtem e-maileket küldözgetni, majdnem ipari mennyiségben, volt hogy naponta többet is, semmi válasz. Felhívattam őket a rokonommal, hát nagyon sajnálják, de most állítják össze a csomagot másnap küldik is. Persze nem így lett. Én is felhívtam őket, elmondtam, hogy fizettem, ha nem tűnt volna fel, akarom a csomagot, minél előbb, mert akihez rendeltem, az elhagyja lassan az országot... És ez így ment majdnem két héten keresztül, e-maileket írogattam, telefonáltam, fenyegetőztem, idegbeteg lettem, nem értettem, hogy történhet meg ilyesmi.

A rokon hazajött, én pedig a már szokásos forgatókönyv szerint, írtam nekik, hívtam őket, hogy szeretném a pénzemet visszakérni. Persze, minden rendben, öt munkanap és visszaterhelik az összeget a számlámra. Öt munkanap eltelt, sőt már tíz is. E-mail ment újra - tudom, már én is hihetetlenül unom. Válasz: hamarosan megkapom a pénzem.

Csak hogy én már nem hiszek a tündérmesékben, és unom ezt az egész hercehurcát. Szeretném lezárni a történetet, valószínű a legegyszerűbb lenne hagyni az egészet a fenébe, de mégsem tudok nyugodt lenni addig, ameddig nem tettem meg mindent. Nagyjából 14000 magyar forintról van szó, ami lehet egyeseknek nem egy nagy összeg, de én ezekre a dolgokra raktam félre. Tehát kérdezem az okosabbakat, hova tudnék fordulni? Mit tennének a helyemben? Nemzetközi fogyasztóvédelem? Vagy?

Köszönettel: Noémi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Egyéves Önkéntes 2011.07.11. 10:22:10

I look fantastic, but really. com

BakóSanyi 2011.07.11. 10:29:50

Ismeretlen oldalon kártyával fizetni??? Úgy tűnik, a naiv hülyék sose fognak kihalni, a maradék pedig a paypal-t fogja használni :P

KecskeDotyi 2011.07.11. 10:34:49

Így jár az, aki egy fantasztikus oldalról rendel.

Lajszlo 2011.07.11. 10:35:06

Én egyszer próbálkoztam ilyesmivel, de az Amazon eleve nem volt hajlandó elfogadni olyan rendelést, ahol a kártyatulajdonos és a címzett neve nem ugyanaz, mondván hogy gyanús.

ka.ma 2011.07.11. 10:36:00

Remelhetoleg kreditkartyaval vasaroltal. Akkor a kreditkartya cegtol igenyeld vissza a penzt, ok majd elintezik a tobbit a kereskedovel. Tovabbi info pl.: www.moneysavingexpert.com/shopping/?tab=25

.lll. 2011.07.11. 10:39:53

inkább vacsiztál vón a mongol bárbekjúba

nandika68 2011.07.11. 10:47:35

Lehúzos oldalra mentél.

auto1 2011.07.11. 10:57:07

miért ilyen NONAME oldalról rendelgetnek az emberek sose tudom felfogni ott az ebay elég nagy, paypal fizetés biztonságos ha nem érkezik meg a termék visszaküldik az árát és ráadásul angliából 3 nap alatt magyarba van a csomag és szinte az 1. legolcsóbb hely (vaterán az ebayről vett cuccok kb 75% található csak 4-5x olyan drágán)

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.11. 11:04:08

lookfantastic.com XDXDXD
Már a cím alapján jó messzire kellett volna kerülni őket.
Mivel az oldal valószínűleg valahová Máltára van bejelentve, így szart se lehet tenni. Buktad a 14 kiló. Mondhatni tanulópénz...
Ja és krémeket csak az Aldiból vagy az ukránoktól!

zsiráffff (törölt) 2011.07.11. 11:46:05

bukóvágány sz****álarccal. veszett fejsze nyele. ésatöbbi

rendelni csak ebay, amazon, illetve egyéb megbízható forrásokból.

amúgy meg tényleg miért a rokonhoz? aki amúgy is lelép hamarost az országból?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.11. 11:48:30

Kínáld fel az 50%-áért az IRA-nak vagy az Al-Kaidának...

cicmen (törölt) 2011.07.11. 11:53:58

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Csak Csarlsz, vagy asse?

Charles Bronson sógornője!

cicmen (törölt) 2011.07.11. 11:55:33

Ez szerintem a Santa Claus webshop lesz!
Decemberben szállítanak, rakd ki a csukád az ablakba!

zsiráffff (törölt) 2011.07.11. 12:00:27

@cicmen:

vagy az is lehet hogy fényposta, ablakot kell nyitni gyorsan :)

Zirowe 2011.07.11. 12:10:10

Ismeretlen oldalnak kártyával fizetni..
Ejnye.

Én két hónapja rendeltem két memóriakártyát egy színtént "megbízható" angol oldalról (www.lowpricememory.co.uk) kb 17ezer ft értékben, 1font volt a magyarországi házhoz szállítás díja.
Megrendelés előtt természetesen minden mailemre rögtön válaszoltak, fizetés után viszont egyre se.
30napig vártam, de nem jött semmi.
De mivel paypallal fizettem, indítottam egy vitát, és 10nappal később a számlámon volt a teljes összeg, nem vontak le semmit se.

Szóval ennyit a kártyás fizetésekről.

SALE Kálmán 2011.07.11. 12:10:50

Ismerős azért rúgott ki egy webshopos eladót, mert ugyanezt játszotta egy 2 ezer forintos mütyürrel. A megrendelő meg mindenhol rossz hírüket keltette, ez meg ott tajtékzott, hogy a hülye eladó micsoda kárt csinált neki.
Mondom a mütyürt elküldtétek, bocsánatkérő ajándékkal? Hát azt nem. Miért kellett volna? Eladót kirúgta, probléma megoldva, vevő meg rohaggyonmeg (És nézett ártatlanul.)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.11. 12:20:26

@Aki a zsiráfotszereti:
A másik posztban vót dél.

Én a poszt toló helyében egy féltéglával fejezném ki nemtetszésemet, amit behajítanék a webshop kirakatán!

zsiráffff (törölt) 2011.07.11. 12:26:55

@Sün‼: aha, látom már. hmmm. kéne neked valami applikáció hogy paralell tuggyál harangozni az összes posztba. :)

ddd.dino 2011.07.11. 12:33:15

A PayPal-t pont ilyen esetekre találták ki!
Pár éve HonKongból rendeltem valami mütyűrt kb. 150$ értékben. Normál posta (kb. 30 nap) 30$, expressz posta (3 nap) kb. dupla áron. Kértem expressz szállítást, mert sürgősen kellett a mütyűr. Két hét múlva már morcos voltam, hogy nem jött meg, úgyhogy írtam nekik. Azonnal válaszoltak, hogy megértésemet kérik, ez a termék jelenleg nincs raktáron (tévesen volt rendelhető), néhány hét, amíg újra lesz, akkor majd azonnal postázzák. Visszaírtam nekik, hogy ez nem OK így, kérem vissza a pénzemet, erre persze már nem válaszoltak. Indítottam egy PayPal vitát és bemásoltam a PayPalnak a levelezésünket. Néhány nap átfutással a PayPal visszautalta a pénzemet. (Persze 15 perc elteltével a webshoptól is jött egy email, hogy akkor most nem kell a cucc?)
Mivel a PayPal a felhasználónak ingyenes (a kereskedő fizet a szolgáltatásért, ezért nem szereti sok webshop), viszont a vásárlást követő 60 napig visszakapod a pénzt, ha nem érkezett meg az áru (vita esetén a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy megkaptad) ezért a mai világban tényleg magára vessen, aki nem használja vásárló létére.
Ahol nem fogadják el, ott nem vásárolok, de a bankkártya adataiman ki nem adom jött-ment webshopoknak se angliában, se amerikában, se kínában.

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.11. 12:33:35

@Aki a zsiráfotszereti:
Egy multitszkos bioatomnapóra lenne az igazi!
Az tud ilyent.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.11. 12:35:48

@Sün‼:
Nem jól van ez kedves Sün! A régi posztokat mán senki sem nézi. Oszt akkor honnan tudjuk,hogy hány az óra?

England win The Ashes! 2011.07.11. 12:39:34

@ddd.dino: "Kértem expressz szállítást, mert sürgősen kellett a mütyűr."

Obis zuhanykabinod van? ;-)

dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.07.11. 12:53:32

@Horváth Lajos:
A nap állásából remekül ki lehet következtetni.
Amíg nem volt bioatomnapórám én is onnan lestem ki az időt.
Egy ideig a kakukkot figyeltem, de az megbízhatatlan.

England win The Ashes! 2011.07.11. 13:24:02

@Sün‼: Egyetlen kurva másodpercen múlt csak...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.11. 14:35:18

@Horváth Lajos: az ezer az nem kilo
az rongy
tovabbra sem ertem a webshoposokat.....
interneten rendel, de beiktat egy tok ismeretlen kozvetitot....

BékiPeti · http://kiberloves.blogspot.com 2011.07.11. 14:54:09

A kártyádat kibocsátó banknál jelentsd az esetet ügyfélpanaszként. Kivizsgálják és általában már arra az időre is jóváírják az összeget. A többit intézik a kártyatársasággal, a panasz eredményéről értesítenek. Ha jogtalan volt a panasz, újra beterhelnek.

Neked csak nyilatkoznod kell arról, hogy rendeltél, de sem árut, sem pénzt nem kaptál és ha tudod, igazold, hogy többször is sikertelenül próbáltad a kereskedővel felvenni a kapcsolatot.

lockearz 2011.07.11. 15:01:38

nekem kis hazánkba is minden probléma nélkül megérkezett a cucc a lookfantastic.com-ról O.o

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.11. 15:15:48

@Dr Jozef Vengloš: en egyszer telibe lottem a 3 orat!!!
azota nem is probalkozom, a csucson kell abbahagyni

@lockearz: ha senki nem kapna meg mar az egesz nem letezne, de valoszinu nem egy tul megbizhato ceg, mint a wbshopok jelentos resze
/nem is szandekos csalasra gondolok, hanem amatorizmusra/

Navarone 2011.07.11. 15:24:55

Én ezzel a kanadai céggel szívtam egyet: boscastlesupplies.com
Rendeltem egy nagyítót, 12$+szállítási költség. Egy hónapig nem történt semmi, bár azt mondták, hogy picit várni kell. Azután vagy tíz e-mailt írtam, egyre sem válaszoltak, telefonon nem hívtak vissza, bár üzenetet hagytam a rögzítőjükön. A paypalnál visszatérítést kezdeményeztem - éééérdekes módon azonnal tudtak válaszolni az e-mailemre. Link cég!

bl4ze 2011.07.11. 16:25:30

drága posztoló : CHARGEBACK
banknak szólni és indítani a chargeback eljárást.
legközelebb pedig PayPal, vagy google mielőtt várásolsz

M. Péter 2011.07.11. 17:03:33

@Lajszlo: En pedig mar tobbszor kuldtem ajandekot masnak az Amazonbol, meg mas orszagba is.

@ddd.dino: @bl4ze:
Ha hitelkartyaval fizetek, es nem erkezik meg az aru, vagy hibas, vagy esetleg valaki illetektelenul probal raterhelni valamit a szamlamra, felhivom a kibocsajto bankot, es onnantol kezdve az eladonak kell bizonyitani, hogy jogos a kovetelese. A paypal ugyfelszolgalarol van boven panasz, ha nem sikerul elintezni, akkor mehetek a luxemburgi PSZAF-hol. Ha valaki feltori a paypal szamladat, akkor futhatsz a penzed utan, hitelkartyanal korlatos a felelosseged, es altalaban meg azt is atvallalja a bank.

@Aki a zsiráfotszereti: Az ebay meg az amazon marketplace meg rosszabb, mint egy noname weblap, nem lehet tudni, hogy ki all mogotte, csak az megbizhato, amit az amazon sajat maga ad el.

CaS 2011.07.11. 17:29:15

Egy alkalommal rendeltem már a fenti oldalról. Az automatikus rendelés-visszaigazoláson kívül semmilyen visszajelzést nem kaptam tőlük, hogy mikor indították el a csomagomat, de 10 nap múlva mégis megérkezett. Az oldalon jelzett rendelési státuszom még ekkor is "feldolgozás alatt" vagy valami ilyesmi volt. A termék eredeti és sértetlen volt, gondosan csomagolták, de a kommunikáció gyengeségéből adódó bizonytalanság miatt nem rendelnék többet tőlük.
Egyébként lehet PayPallal fizetni, és ahogy többen írták, ajánlott is használni. Jó lenne ha végre az itthoni webshopokban is elterjedne.

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.11. 18:16:22

Előre fizetni csak bordélyházakban szokás, ott sem mindegyikben.
Ilyen helyre meg nem járok, úgyhogy SOHA nem fizetek előre.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.07.11. 18:32:45

Ismeretlen bótokból elsőre mindig olcsót rendelek. Max 5 USD értékben.
Ha az megérkezik rendben, akkor mehet a nagyobb összeg is...

A country full of aliens · http://angliavagyamitakartok.blog.hu/ 2011.07.11. 18:42:22

Nortwich nincs tolem messze. Elugorjak-e neked az officeba noémi a krémekért? XD

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.12. 09:10:12

@A country full of aliens: Elég, ha letéped az ajtajukat és az ablakon át kézbesíted a bazaltkockával nyomatékosított panaszlevelet.

Balint Gyuri bacsi 2011.07.12. 15:26:26

Ha kredit kartyaval fizettel vagy paypal-al akkor jelezd nekik. Ok visszafizetik a penzt neked es leverik a cegen.
Kozben feljelentheted oket az angol fogyasztovedelemnel. Egy sima e-mail megteszi. Talan valaki mar kuldott linket fentebb.

Balint Gyuri bacsi 2011.07.12. 15:37:41

Egyebkent pont az angol webshopok azok ahol rengeteg a kokler. Rengetehg helyen hazudnak az oldalon ami raadasul szuperinfo kinezetu csiricsare. (best price guarantee, 100% customer satisfaction es hasonlo lozungok) Erdemes elolvasni a vasarlok ertekeleset. Kiabrandito. Sok a panasz es ezek kezelese kimerul abban, h nem valaszolnak az emilekre vagy igergetnek. Sokszor van fent olyan termek ami nincs is nekik raktaron. Persze megigerik a szallitast ket napon belul...
Az ottani allapotok balkaniak.

mohopasi 2011.07.12. 16:35:20

Ebből látható, hogy webshop ott is webshop, mint ahogy a tetű vendéglős is tetű, ésatöbbi ésatöbbi. Nem jobbak ott sem nálunk, csak a távoliból kevéssé látszik a szar, közelről meg erősebb a bűz.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2011.07.13. 01:31:58

súgok valamit: arról a weboldalról, ami .com-ra végződik, és angolnak adja ki magát, nem rendelünk, csakis a .co.uk vegződésű angol oldalakról. szimpla dolog ez, de ennek ellenére sajnálom a posztolót, mert ez szívás, ha valaki nem tudja. :)

Megdobbent 2011.07.13. 03:30:40

@holex: koszonom szepen a tanacsot, akkor most ragyujtok. Bar nem en posztoltam, de mindenkepp megfontolom, es elteszem a nehezebb napokra :(

anarch 2011.07.14. 13:59:19

@BakóSanyi: Mert a PayPal-tól annyival egyszerűbb visszaszerezni a pénzt... Külön domaint reggeltek fórumozók, akik harcolnak a PayPallel a pénzükért, hogy segítsék egymást hasznos tippekel.

Chargeback-et kell kezdeményezni, de mivel magyar banknál van a kártya, ez bele fog kerülni pár körbe.

PayPalt olyan helyen érdemes használni ahol a) nem bízol meg a fogadó cég adatkezelésében illetve (értsd: Sony Security ZRt :)) b) jobban bízol a PayPal chargeback-készségében, mint a bankodéban (ami önmagában egy vicc, fordítva kéne hogy legyen, dehát ugye abszurdisztán)

anarch 2011.07.14. 14:09:53

@holex: WTF? Ennek mi köze van hozzá? Azt hogy hol regisztrálnak valamit majdhogynem az leginkább attól függ hogy melyik kényelmesebb, melyik ismertebb a vevők körében - azaz hogy találnak rá leginkább a vásárlók.

Ld. www.malev.com, www.malev.hu, www.malev.de, www.malev.at, www.malev.fi stb, stb.
Szerinted ez pl. mind-mind külön cég vagy oldal? :))))
süti beállítások módosítása