Tékozló Homár

Oktatási Hivatal: határidő-változtatás az utolsó pillanatban

2011.07.12. 12:33 | juszka | 41 komment

Félő, hogy a naiv ügyfél után a Homár kénytelen lesz bevezetni a naiv kisdiák fogalmát is. Mesterképzésre felvételiző levélírónk áldhatja az eszét, hogy előrelátó módon nem hagyta az utolsó pillanatra az e-felvételi során kért dokumentumok feltöltését. 

Őszintén szólva nem gondoltam, hogy ezzel a problémával hozzátok kell fordulnom, ugyanis abban a hitben éltem, hogy az ügy elég közérdekű ahhoz, hogy magától is kiverje a biztosítékot, de miután lassan 24 órája történt az eset és senki nem harapott rá, úgy döntöttem nem hagyom szó nélkül a történteket.

Először is kezdeném ott, hogy nem tartom feltétlenül jó ötletnek például a felsőoktatásba történő jelentkezéssel kapcsolatos ügyintézés esetében az e-mailt, mint hivatalos tájékoztatást, de tény, hogy az e-mail fiókomat sűrűbben nézem, mint a postaládámat és a jelentkezésemet is E-felvételi keretében intéztem, szóval elfogadtam a dolgot. Csakhogy amíg e-mailben hivatalos tájékoztatást nyújthat egy hazai minisztérium, hivatal, cég, addig könnyen előfordulhatnak olyan felháborító esetek, mint ami a mostani mesterképzéses felvételizőkkel történt.

Június 20-án (printscreen mellékelve) ugyanis kaptam egy levelet az Oktatási Hivataltól, miszerint a felvételihez szükséges dokumentumok E-felvételi rendszerbe való feltöltésének határideje július 7. éjfél, de postán, vagy faxon még július 18-ig mellékelni lehet a mesterszakhoz szükséges alapképzést igazoló papírokat.

Mivel az én diplomaosztóm július második hetében lesz, elgondolkodtam azon, hogy kihasználom a lehetőséget, és nem fárasztom magamat a már csak nyári ügyeletben működő tanulmányi osztályon, de végül elmentem, és kértem egy előzetes igazolást a BA képzés elvégzéséről és július 6-án feltöltöttem a felvi.hu-ra.

Hogy ez milyen okos döntés volt, az csak tegnap (július 7.) este derült ki, mikor is haverokkal való sörözés közben tíz órakor hívott a barátnőm, hogy állítólag az Oktatási Minisztérium este kilenckor kiküldött egy helyesbítést, hogy félretájékoztatás történt, és csak július 7-ig lehet leadni a szükséges papírokat, aminek következtében pánikba estek az évfolyamtársai. Nos, mivel én már nem voltam érintett, plusz nem igazán hittem abban, hogy ilyen megtörténhet, nem törődtem nagyon a dologgal, de amikor negyed egykor hazaértem, magam is láttam, hogy kaptam egy hivatalos levelet az Oktatási Hivataltól.

Konkrétan pislogni nem tudtam, amikor a szintén mellékelt levelet elolvastam, miszerint a felvételi eljárás lezárulta előtt alig több, mint három órával, este háromnegyed kilenckor arról tájékoztatnak e-mailben, hogy ma éjfélig kell pótolni a dokumentumokat, mert különben kalap-kabát az idei jelentkezésnek.Na most aki ezt a levelet megkapta, és még nem kapta kézhez az elvégzett képzést igazoló papírját vagy igazolását, az mit tud tenni a leadás előtt három órával, este háromnegyed kilenckor? Mégis hogy gondolták ezt? Hogy gondolták, hogy egy adminisztrációs hibára hivatkozva, egy 17 nappal korábbi hivatalos tájékoztatást semmissé tesznek, és adnak három órát éjnek évadján arra, hogy pótolhassa a dokumentumot az, aki esetleg hitt a hivatalos levélnek?

Az már csak a hab a tortán, hogy az Oktatási Hivatal nem, hogy nem mea culpázik két bekezdésen keresztül, de még elnézést sem kér az "adminisztrációs hibáért", se egy megértésért való esedezés, de még egy sima "bocs, elqrtuk" sincs a levélben. Valószínűleg idő hiányában ennyire futotta. Na meg arra, hogy az Oktatási Hivatal, aki a következő generációk tudásáért, taníttatásáért felel leírja a levelében a "huszadikai"-t "20-ai" formában, a "határidejét" pedig "határidőjét" alakban ragozza. Még az egyszerű Mozilla is aláhúzza ezeket itt az inda levelezőrendszerében, ahol írok! Ez valami vicc?

Remélem levelem kapcsán inkább olyanok jelentkeznek majd a kommentek között akik szintén fel vannak háborodva, és nem olyanok, akik emiatt lecsúsztak az idei jelentkezésről, de ha mégis vannak ilyen hallgatók, akkor nekik mondom, hogy talán a nyilvánosság nyomásával el lehet érni valamit az ügyben. Mindenesetre ez a levél akkor is teljesen ledöbbentett, ha azóta sikerült valahogy rendezni a félreértést, bár megjegyezném, egyelőre nem kaptam hivatalos tájékoztatás (egészen pontosan nem hivatalost sem) arról, hogy bárki is orvosolta volna ezt a problémát.

Mellékletben elküldtem a két levelet, kihúzva a nevemet, az anonimitás érdekében, de ide is beillesztem a levél szövegét, hogy ha be akarjátok rakni a cikkbe nem képként, ne kelljen újra legépelni.

Június 20-i (és nem 20-ai:-) levél:


Ügyiratszám: FE/362106-3/2011.
Tárgy: Hiánypótlási felszólítás felsőfokú végzettség igazolására
Felvételi azonosító száma: xxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxxx
részére

e-mail címe: xxxxxxxxxxxxxxxx

Tisztelt xxxxxxxxxxxx!

Örömmel értesítjük, hogy a 2011. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás során megadott, dokumentumokkal alátámasztott adatai, eredményei a központi adatbázisban rögzítésre kerültek. Az adatfeldolgozás során azonban megállapításra került, hogy a jelentkezésének érvényesítéséhez a következő hiányosságot kell pótolnia:

*
Nem igazolta megfelelően felsőfokú végzettségét

A mesterképzésre történő jelentkezés/felvétel feltétele felsőfokú végzettség megléte, ezért kérjük, igazolja felsőfokú végzettségét tanúsító oklevélmásolatának vagy az oklevél számát is tartalmazó, az illetékes felsőoktatási intézmény által kiállított hivatalos oklevél-igazolás másolatának megküldésével, hogy rendelkezik felsőfokú végzettséggel.

A hiányzó dokumentum(ok) pótlására:
- postai úton az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest, Pf. 1190 címre történő beküldéssel,
- elektronikus úton a www.felvi.hu honlapon az E-felvételi szolgáltatás e-ügyintézés keretein belül,
- valamint faxon a 06-1-477-3196-os faxszámon
2011. július 7-éig van lehetősége.

Amennyiben oklevelét, vagy az erről szóló igazolást csak a fenti dátum után kapja kézhez, úgy kérjük, hogy annak másolatát a kézhezvételt követően haladéktalanul, de legkésőbb 2011. július 18-án 12 óráig faxolja el a 06-1-477-3196-os faxszámra.

Amennyiben a dokumentum(ok) nem magyar nyelven kerültek kiállításra, kérjük, csatolja azok magyar nyelvű hiteles fordítását is, mivel anélkül azok nem fogadhatók el!

Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben jelen hiánypótlási felszólításnak nem tesz eleget, mesterképzésre nem nyerhet besorolást, illetve felvételt.

Tájékoztatjuk, hogy a 2011. évi általános felsőoktatási felvételi eljárás központi adatbázisában rögzített eredményei, pontjai, illetve ezek hiánya a www.felvi.hu honlapon, regisztrációt követően várhatóan 2011. július elejétől megtekinthetőek. Kérjük, ezeket - saját érdekében, folyamatosan - ellenőrizze, és amennyiben eltérést tapasztal, akkor azt írásban az info@felvi.hu e-mail címen, vagy az Oktatási Hivatal 1380 Budapest, Pf. 1190 postai címen, illetve a 06-1-477-3196-os faxszámon jelezze!

Budapest, 2011. június 20.

Eredményes felvételt kívánva, üdvözlettel:

Oktatási Hivatal nevében és megbízásából eljáró Educatio Társ. Szolg. Nonprofit Kft.



Július 7-i levél, 20:44-kor érkezett...

Tisztelt xxxxxxxxxxxxx!

Sajnálattal tájékoztatjuk, hogy 2011. június 20-ai levelünk, amelynek tárgya "Hiánypótlási felszólítás felsőfokú végzettség igazolására" adminisztratív hiba folytán téves információt tartalmazott a dokumentumok leadási határidőjét illetően.

A korábbi tájékoztatásnak megfelelően az oklevél, illetve oklevélről szóló igazolás felsőoktatási felvételi hiánypótlási határideje a többi hiánypótlással együtt 2011. július 7-e éjfél.

Ezúton hívjuk fel figyelmét, hogy kötelezettségének haladéktalanul tegyen eleget!
A hiányzó dokumentum(ok) pótlására az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésére:
- postai úton az Oktatási Hivatal, 1380 Budapest Pf. 1190 címre történő beküldéssel
- elektronikus úton a www.felvi.hu honlapon az E-felvételi szolgáltatás e-ügyintézés keretein belül
- valamint faxon a 06-1-477-3196-os faxszámon.

Kérjük, amennyiben ennek már eleget tett, levelünket tekintse tárgytalannak, még akkor is, ha a dokumentumának beérkezését a www.felvi.hu felületén még nem látja. A dokumentumok feldolgozása időigényes.

Eredményes felvételt kívánva, üdvözlettel:

Oktatási Hivatal nevében és megbízásából eljáró Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

 

Vajon hány jelentkező bukta be az idei felvételt az Oktatási Hivatal kisebb adminisztratív hibája miatt?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Őrült fahéj 2011.07.12. 12:38:13

második, mert nem olvastam végig:DD

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 12:42:10

Örüjjé, hogy nem 8-kán tájékoztatnak, hogy 7-ikén lessz a leadási határidő. Ezektől kitelik.

A "határidőjét" miért nem jó?

Csigorin 2011.07.12. 12:46:42

"Amennyiben oklevelét, vagy az erről szóló igazolást csak a fenti dátum után kapja kézhez, úgy kérjük, hogy annak másolatát a kézhezvételt követően haladéktalanul, de legkésőbb 2011. július 18-án 12 óráig faxolja el a 06-1-477-3196-os faxszámra."

ez nem azt jelenti hogy 18aig... ez azt jelenti hogy HA meg nem kaptad keszhez, AKKOR kuldheted amikor kezhezkapod.

Ertsd: nem valagat mereszteni kell es sorozgetni amig nincs elintezve az adminisztracio.
Ha jul 7ig a posztolo kezhezkapta a papirokat akkor ra amugy sem vonatkozna a bekezdes.

Valoszinu rajottek hogy mindenki kezhezkapta mar az igazolast legfeljebb volt olyan aki tetu lusta volt betolni idoben a valagat kikerni a papirt.
Az meg meg is erdemli.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.07.12. 12:49:34

Az nem csípi senkinek a csőrét, hogy ha önkormányzathoz, bírósághoz, Nemzeti Akármihez beadsz valamit, akor nekik van egy határidejük reagálni, de ha lekésik, semmi baj, viszont a az egyszerű állampolgár késik le egy határidőt, akkor felakasztják?

daniferi 2011.07.12. 12:50:54

Sok a munkájuk szegényeknek. Közel egy hónapja feltöltöttem egy dokumentumot, amit akkor kaptam, ám továbbra is "feldolgozás alatt" van. Kíváncsi vagyok, mire kitalálják, kit vettek fel, addigra észre veszik-e, hogy van némi plusz pontom is :)

leonito77 2011.07.12. 12:51:06

Elnézést, de erről már jelent meg hír a médiában, miszerint ismeretlenek feltörték az Oktatási Hivatal informatikai rendszerét és az ott megszerzett e-mail címekre álhíreket, vagy álhírt küldtek.

Erős a gyanúm, hogy a fent említett levél éppen ezt taglalja így gondolom ez a poszt igen csak okafogyott és persze meg van a megoldása annak is, miért nem háborgott eddig egy diák sem. Valószínű olvasták, vagy hallották a történteket.

Szerintem a Homár is utánanézhetett volna, mielőtt megjelenteti, mert nem vagyok benne biztos, hogy az index nem írt róla véletlen?

Civitas Fidelissima 2011.07.12. 12:52:54

Tavaly keresztfélévnél még lehalt az egész, meg is kellett hosszabbítani a határidőt.

homar.blog.hu/2010/02/15/breking_lehalt_a_felvi_hu

Múlt hét csütörtök délután ez történhetett: hőségriadó? mi meg még itt sz0punk 2 hétig? lóf@szt! lökjetek ki egy mélt azt tipli ezerrel a Balatonra!

Dr. Kix 2011.07.12. 12:57:04

- Haverok és rokonok beküldték már a papírokat?
- Be, főnök!
- Akkor éjfélkor le is zárhatjuk a jelentkezést, nem?
- Értettem, Főnök!

gelsystem 2011.07.12. 12:59:17

a hetvegi kekszalllag ra valo tekintettel nalam lehet veni oco jominöségű dombornyomott haLYra-EDE feliratu polo T.
te joni hozam, kapni hibatlan minöseg, nem csalodni!!
ha veni nalam polo keto, kapol gyrekcipó..
gyerek laba nem lesz ludtapsz, baaar, harantemelo meg mindig nem erteni...csak kici!!!
te joni be hozam, nem atbasz, fogol te csodalkozni jo uzlet!!!
ha veszel tobb minden kapol ajandek cédét i-s, vagy labadra akcijos zokni....elfaradol, tudsz leülni, kapol vizet is ha szomjazni meg......
.
tehat: dombornyomott haLYra-EDE polo csak nalam, amig keszlet tartani...
.
hivhacc telefonon is:
nojn-hundred-nojncih-dráj-dráj-cváj--dráj-dráj-cváj.......rufán
.
rufán nem tunni mit jelenteni, de jól hangzani!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gg630504 · http://gg630504.atw.hu 2011.07.12. 13:04:14

Semmire sincs biztosíték ( hu.wikipedia.org/wiki/Biztos%C3%ADt%C3%A9k_%28p%C3%A9nz%C3%BCgy%29 ), ezért nem verte ki a biztosítót ( alkatrészt ).

metalheart · http://rocknmetal.blog.hu/ 2011.07.12. 13:08:37

bölcsészszakos így tudta tömören megfogalmazni, hogy visszamondtak egy kedvező határidőt.

zsiráffff (törölt) 2011.07.12. 13:24:55

A piacon már 15 évvel ezelőtt is lehetett akciósan 20ezerér akármilyen diplomát kapni.Meg jogsit. Sőt, alig használt útleveleket is. Kérdezem én, hát nem megéri a hülyének is? Persze aki tanulni akar, annak marad a fent említett változat.

P75 2011.07.12. 13:26:53

kozellato.blog.hu/2011/07/05/feltortek_az_oktatasi_hivatal_rendszeret
"Feltörték az Oktatási Hivatal rendszerét

Kellemetlen meglepetés érte tegnap délután a felvételiző diákok egy részét.
A diákok – az Oktatási Hivatal adatbázisából megszerzett – e-mail címeire ismeretlen hackercsoport álhíreket tartalmazó leveleket küldött.

A „hivatalosnak tűnő” levél a felsőoktatásba jelentkezők által első helyre beírt szak azonnali megszüntetéséről tájékoztat. A döntést állítólagos gazdasági okokkal indokolták…

Az Oktatási Hivatal még az előző nap folyamán egy újabb (immár hivatalos) levelében ismerte el a hibát és kért elnézést az érintettektől:

Tisztelt Jelentkező!

Sajnálattal közöljük, de a rendszerünk hackerek támadásának lett áldozata. A vizsgálat még folyik, de valószínű hogy több hamis levél került ki az Oktatási Hivatal nevében, amiért előre is elnézésüket kérjük.

Budapest, 2011. július 4.

Üdvözlettel:
Oktatási Hivatal"

Gastroger 2011.07.12. 14:31:14

Ez kurva hosszú. Na most beküldte-e az utolsó címre vagy nem a bőcsész?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.12. 14:39:13

Elég legyen a tanulásból! Gyertek gyúrni!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.07.12. 15:22:10

@gelsystem:
Rufán jelentése:
Az irodalmi német nyelvben ezt úgy írják,hogy Ruf an!
ez kéremszépen az anrufen felszólító módja. Bár nyelvtanilag úgy helyes, hogy: ruf mich an!

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2011.07.12. 15:37:35

A Fülkeforradalmi Oktatási Hivatal, és az általa megbízott (minden bizonnyal nem haveri!) KFT. ennyire képes. Gratula.

mohopasi 2011.07.12. 16:23:31

Nem tudja a jobbkéz mit csinál a balfasz.

felszopó 2011.07.12. 17:39:55

@gelsystem: és ezt most mindenhova betolod? csak mert kibebaszott szar és gecire de lejáratod magad vele, na nem mintha le nem szarnám csak már a második helyen látom. vagy erre vered?

igazságos 2011.07.12. 17:47:05

EZÉRT NEM HAGYOK SOHA SEMMIT SE AZ UTOLSÓ PILLANATRA, AZT A PANCSEREK, LÚZEREK TESZIK.

Én is most jelentkeztem mesterképzésre, már két hete unalomban várakozok, de elfelejtettem feltölteni egy papírt, és a hivataltól írtak e-mailt, rendben feltöltöttem, és elfogadták. Sose tudtam azokat megérteni, akik mindent az utolsó pillanatban csinálnak, mikor bármi lehet, mondjuk lefagy a rendszer (tavaly erre volt példa, két nappal meghosszabbították a feltöltést), számítani kell erre.

Aki mesterképzésre jelentkezik, annak pláne tudnia kéne ezt, különben még életrevalónak sem nevezhető az egyén. Komolyan mondom, mint az oviban, úgy viselkednek egyesek. Mondjuk ilyenkor megértem, hogy még nincs papír a kezében, de a fent megnevezett azért ügyes volt, hogy kikért magának igazolást, hogy megvan a diploma. Hihetetlen, hogy 2011-ben ehhez ész kell.

igazságos 2011.07.12. 17:51:22

@cicmen: Neked már semmi se jó? Örülj, hogy legalább kirakták....

igazságos 2011.07.12. 17:53:19

@daniferi: azért van feldolgozás alatt, te ütődött, mert rengeteget kell feldolgozni. Továbbá megmondták a felvi fórumban, hogy ha már feldolgozás alatt van, akkor elfogadta a rendszer a papírokat, előtte van még két státusz, ha nem kerül feldolgozás alatt- ra, na akkor van nagyon nagy gáz. De hát ehhez olvasni is tudni kéne, értelmezni, meg utánanézni.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2011.07.12. 18:13:01

Aze' a sorozest azt ki kellett emelni, az fontos. Remelem megnyugodott a posztfoso! Amugy lassunk visszafele is a tortenetben: baratnoje panikpicsai vertek ki a hepajt. Tobb se kellett a ferfiembernek... Harcra fel. Hat ilyen ez.

Szarazkoro 2011.07.12. 20:28:56

Kérjük, amennyiben ennek már eleget tett, levelünket tekintse tárgytalannak, még akkor is, ha a dokumentumának beérkezését a www.felvi.hu felületén még nem látja.

Itt van a kutya elásva.

England win The Ashes! 2011.07.13. 01:31:05

@atpijkamo: "Örüjjé, hogy nem 8-kán tájékoztatnak, hogy 7-ikén lessz a leadási határidő."

Anno nekem a kolesz küldött egy levelet, hogy tartozásom van feléjük, ezért fizessem be adott hó 24-re, különben rábasztam. A levelet a személyes postaládámba kézbesítették 25-én (!!!). Azért nem raktak végül az utcára, mert bizonyítani tudtam, hogy a kérdéses összeg rég be volt fizetve. :)

Megdobbent 2011.07.13. 03:11:28

Mesterek minden bokorban. Fenykardok ovatos zizzenese a susnyasbol. Aztakurva, de szep orszag epul itt a forradalmi hevben, a ner alatt, nyenyibe burkolva.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.07.13. 09:57:31

Fényképbolt.

Egy mesterszakra felvett, félkész magyar értelmiségi nem ír így. Ők ugyanis ismerik az írásjelek használatának és a szöveg tagolásának, központozásának legalapvetőbb szabályait, nem írnak amely helyett akit, stb...

Szerintem van valami XX. századi nyelvi atavizmus a levélben. Ez az ember így, ha elvégzi a mesterképzést, alighanem nyilas/ávós házmester lesz, aki helyesen írni nem tud, és mégis feljelentéseket gyárt...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.07.13. 14:36:33

Láttam egy hirdetést, hogy OKJ kompatibilis nappali képzés indul kőműves/festő/víz-gázszerelő mester szakmában. 95ezer forint.

Fél szemeszter (3hónap). Ha bőcsész lennék tuti mennék, ennek van értelme és tényleg. (pláne az EUban 3-10 hasonszőrűvel, hogy a nagyobb munkát is be lehessen vállalni)

wkng 2011.07.13. 16:20:13

Ez az Oktatási Hivatal egy vicc.

Én tavaly jelentkeztem levelezős keresztféléves képzésre. Minden ment a maga útján, vártam, hogy értesítsenek a további teendőkről.

Egyszer csak kaptam egy telefont az egyetemtől (nem az Oktatási Hivataltól), hogy akarok-e felvételizni? Mert ha igen, akkor jelzik, hogy most volt a megmérettetés, és ha továbbra is szeretnék hallgató lenni, akkor másnap jelenjek meg a (legutolsó) pót alkalomra.

Bár munkahelyi elfoglaltság miatt ez egy kicsit necces volt, sikerült megoldani. Felvételi elbeszélgetés megvolt. (megjegyzem, nem én voltam az egyetlen ott megjelent, és mint kiderült, mindannyiunkat elfelejtettek értesíteni)

Másnap kaptam egy levelet az Oktatási Hivataltól. Én kis naív, azt gondoltam, hogy itt a némiképp megkésett értesítés a felvételiről.
De a levél gyakorlatilag csak annyiról szólt, hogy laza 2 hónap késéssel - mellesleg a felvételi beszélgetés után - nyugtázták a jelentkezésemet.

Ezek után kaptam még egy levelet az OH-tól. Hogy miről szólt, nem tudom (ajánlott küldemény, el kellett volna menni érte a postára).
De mivel ekkor már be voltam iratkozva, sőt az első előadásnapon is túl voltunk, úgy ítéltem meg, hogy túl sok érdemi dolog nem lehet benne.

zsoci 2011.07.13. 22:04:56

Ez valami baromság. Ezeket aparírokat a beiratkozáshoz kell csak vinni. Nálunk(BME) mindig így van.

Amúgy azzal mi a baj, hogy emailen kommunikálénak? Végre. Elfelejthettnék már a kökorszaki postai levelezést !

efi 2011.07.13. 22:16:53

@Dr Jozef Vengloš:
És? Volt rá majdnem 1 hónapod...

V · http://www.youtube.com/user/SpaceNinja88 2011.07.13. 22:17:58

Én is megkaptam ezeket a leveleket (Mesterképzés itt is).

Június 30-án kaptam a diplomát. Június ötödikén töltöttem fel a szkennelt oklevelet. Hetedikén délelőtt kapok egy mailt az egyetlen megjelölt helyről, hogy nem igazoltam az alapképzés elvégzését. Így egy mailben elküldtem nekik az oklevél beszkenneltjét, mire kb. egy órával később egy megköszönő emailt kapok ezért!
Fél nyolckor jött meg ez a mail számomra is, ami a posztban van. Röhej. Mivel nekem még mindig "Továbbítva feldolgozásra" állapotban volt - akkor már két teljes napja! - a mail, ezért írtam egy mailt a felvinek, bemásolom:

"Tisztelt Oktatási Hivatal!

Épp most tájékozódtam az utólagos benyújtási határidő utólagos megkurtításáról, melyről a tájékoztatást kicsit inkorrektnek érzem, hogy fél nyolckor küldenek róla egy üzenetet az utolsó nap. Nem gond, én már július ötödikén benyújtottam az e-felvételi keretein belül az oklevelet, bár érthetetlennek tartom, hogy hogyan lehet még most is az állapota "továbbítva feldolgozásra".
Ugyancsak ma kaptam egy üzenetet az egyetlen helyről, ahová jelentkeztem, hogy ők is kérnének egy szkennelt oklevelet. Tőlük az elküldés után egy órával egy megköszönő választ kaptam (az e-mailek mind megvannak!).

Szeretném, hogy felvilágosítsanak a szituációmról. Feltöltöttem ugyanis két napja 1199x1699 felbontásban, 213 KB méretű jpg kiterjesztésű, oklevel_resized.jpg filenéven az oklevelet. Nem szeretném, hogy a várakozás végén azt a választ kapjam, hogy "Elutasítva" úgy, hogy már esélyem sincsen korrigálni a határidő előrehozása miatt.

Tisztelettel,
XXXXXXX
YYYYYYY azonosító"

Erre tizenegyedikén kaptam egy elég sablon választ:

"Tisztelt Érdeklődő!
A leveléhez csatolt dokumentum megérkezett és valóban még feldolgozás alatt áll. Ez a folyamat hosszabb időt is igénybe vehet. Kérjük szíves türelmét!

Amennyiben az ügyben további kérdései lennének, kérem az előzményeket is csatolja új üzenetéhez!

Üdvözlettel
P. L. [név direkt kitakarva]
Tájékoztatási Iroda
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.

http://www.felvi.hu"

A poén az, hogy MA sikerült az oklevél állapotának "Feldolgozás alatt"-ra váltania. EGY HÉT kellett ehhez nekik.

KÖZRÖHEJ!

V · http://www.youtube.com/user/SpaceNinja88 2011.07.13. 22:21:54

*Július ötödikén. Elírás a komment elején.
süti beállítások módosítása