Tékozló Homár

Nem csak robotok dolgoznak a T-Mobile-ban?

2011.07.20. 08:35 | jackyll | 67 komment

Sisca teljesen ledöbbent, hogy az automatikus korlátozás mellett valódi emberek is foglalkoznak a késve fizető ügyfelekkel. Ezek a misztikus emberek méltányossági alapon még a visszakapcsolási díjat is elengedik, ha a postán lassan átcsorgó csekk miatt történt a fenyítés:

Már már ott tartottam, hogy írok a homárnak egy jó kis "halál a T"-re történetet, amikor olyan történt, amit magam sem hittem. 04.04.-én korlátozták a mobilszolgáltatásomat tartozás miatt. Valóban tartozgattam már egy ideje, mert egy megcsúszás miatt mindig csak hónap elején fizettem be az előző hó 18. körül esedékes számlámat. 15-20 napnál többet szinte soha nem késtem, nem voltam kétségbe esve, legalább fizetek. Ment is ez már 4 hónapja, mikor is történt az incidens.

Rohantam a T-pontba, befizettem a hátralékot (3.18-án esedékes lejárt tartozás), visszakapcsoltak. Már akkor sem tetszett, hogy egy alig 15 napos tartozás miatt korlátoztak, de nem foglalkoztam vele. Csak ezután tudtam meg, hogy 2500 HUF a visszakapcsolási díj, és mivel 3 szám tartozik a számlámhoz 7500 HUF-fal akartak "lehúzni". Habzó szájjal mentem ismét, hogy elmondjam, nem haladtam meg a 30napot, nemhogy a felszólító sms után, hanem a sima határidő után sem. Az ügyintéző habogott, hogy átkerültem valami másik kategóriába, és a rendszer ezért letiltott. Meg hogy - idézem őt - "elkövettem azt a hibát", hogy csekken fizetem be a számlámat, és több késésnek látja így a rendszer, mint a valós. Mondom akkor szeretnék ollyannal beszélni, aki a rendszert felülbírálhatja, mert én nem késtem annyit, hogy a korlátozás (és a 7500HUF) jogos legyen. Olyan ember nincs, jött a válasz, írhatunk a központba egy panaszt, de nem fogják ezt visszavonni. Azért csak megírtuk, minden dátummal, minden összeggel. Jött a 30 nap várakozás. Félve, hogy a rendszer megint lecsap, kb-ban kifizettem az aktuális számlámat néhány nappal a határidő lejárta után.

Jött a levél éppen 30 napra, amit nem gép, hanem ember írt, amiben értelmesen elmagyarázta a történteket. A 02.18-án esedékes tartozásomat megfizettem 03.07-én, ami náluk csak 03.19-én (köszi Posta) került jóváírásra, de 03.18-án lejárt a következő számlám határideje is, így 1 teljes napig duplán voltam adós. A rendszer kiszúrt, és áttett a bizonyos másik kategóriába, és 15 nap múlva leállította a szolgáltatást, hiába vol már csak egy számlám elcsúszva (azt azért sérelmezem, hogy ilyenkor nem kap az ügyfél egy sms-t, hogy figyeljen oda, mert halmozódik a baj a fején). A kapott levelet olvasva megvilágosodtam, és megértettem a tiltás jogosságát, kezdtem beletörődni, hogy ilyen a rendszer, de az utolsó bekezdésben a gép helyett egy embert véltem felfedezni, ugyanis MÉLTÁNYOSSÁGBÓL jóváírják a következő számlámon a 7500 forintot.

Néha ilyen is van, csak meg kell találni az embert, aki felül tudja írni a gyakran rosszul működő rendszert.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

champy 2011.07.20. 08:38:08

Mindjárt jön, hogy miért nem fizette időben. Hajra trollok!

elwood 2011.07.20. 08:40:37

rendszeresen késik, aztán letiltáskor habzó szájjal reklamál

Róka-Rudi 2011.07.20. 08:53:50

Fizetted volna a számlád időben, ember.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 08:54:44

@elwood: baromság! késni manapság nem "nagy ügy". én is előbb megveszem az ételt a családomnak és a maradékból fizetem a fizetnivalókat.
az pedig nemár a skac sara legyen, hogy a Magyar Királyi Posta kettő(!!!) héttel később teljesíti a megbízást!
nekemis tegnap hoztak ki egy 14-én feladott levelet. még jól is jártam mi?
troll.

spring 2011.07.20. 08:56:30

Ha ez fordítva történt volna (15-20 napig nem jut hozzá valamilyen pénzhez, ami neki jogosan jár), akkor azért irkálna be ide.

elwood 2011.07.20. 09:01:36

@salapapa: "késni manapság nem "nagy ügy". én is előbb megveszem az ételt a családomnak és a maradékból fizetem a fizetnivalókat."

amennyiben a máltai szeretetszolgálattal állsz üzleti kapcsolatban akkor ésszerű a hozzállás, bármilyen más esetben az üzlet az üzlet a szoc segély meg szoc segély,

én például amire nincs pénzem azt nem késve fizetem, hanem nem veszem meg

esef 2011.07.20. 09:03:06

a 03.19-i könyvelésben nemcsak a Magyar Királyi Postának köszönhető, hanem a T-Könyvelésnek is, azok is ültek rajta néhány napot, ez 100%...

vizoo 2011.07.20. 09:06:56

@salapapa: Először kifizetem a számlákat, utána abból gazdálkodok, ami van, és nem veszek fekete kaviárt minden reggel, ha nem telik rá. De tudom, én vagyok szarul összerakva...

elwood 2011.07.20. 09:08:48

@vizoo: kihalófélben vagyunk

Gastroger 2011.07.20. 09:20:31

Én is késve fizetem a számlákat... van, hogy kettőt utalok át egyszerre. Van olyan is, hogy hármat és a jövő havit is. (nem mobilnál, mert az ugye nem fixdíjas).

Ki a troll, aki beírja, hogy "fizetted volna időben", vagy aki "addig húzom amíg lehet, addig is nekem "kamatozik" a pénzem"?

cicmen (törölt) 2011.07.20. 09:24:53

Az már volt, hogy WD-40-nel kéne befújni?

Sokorai_Atala 2011.07.20. 09:30:11

OFF (vagy uff)
Ki segítséget kérnék a technikai ügyekben jártas kollegáktól.
Accer töltőt hol vásároljak? (szikrázgatott és inkább kihúztam).
Van valami szakhely vagy bárhol lehet?

Előre is köszi.

elwood 2011.07.20. 09:31:04

@Sokorai_Atala: ilyet kérdezni : őstermelőktől

Róka-Rudi 2011.07.20. 09:36:29

@Gastroger: Ezért tart itt az ország.

cicmen (törölt) 2011.07.20. 09:39:47

@Sokorai_Atala: Accer töltőt hol vásároljak? (szikrázgatott és inkább kihúztam).
Van valami szakhely vagy bárhol lehet?

Dehogy lehet bárhol! Csak az ADLDI-ból!

cicmen (törölt) 2011.07.20. 09:40:58

@Sokorai_Atala: (szikrázgatott és inkább kihúztam).

Nem vagy elég vagány! Én megvártam volna, hogy mi lesz!

Koholmány 2011.07.20. 09:42:38

"halál a T", "tartozgattam már egy ideje", "15-20 napnál többet szinte soha nem késtem"
WTF???
"Habzó szájjal mentem ismét"
VÁTÁFÁKK? Valaki mondja már el, mert én ezt nem értem! Vagy értem, de nem tudom épp ésszel felfogni!

cicmen (törölt) 2011.07.20. 09:48:49

@Koholmány:Valaki mondja már el, mert én ezt nem értem! Vagy értem, de nem tudom épp ésszel felfogni!
Később kapta meg a fizuját, mint a határidő. 15-20 napokat késett rendszeresen.
Nem nagyon szóltak neki érte.
Az hitte, hogy mindig így lesz!
Egyszer rábaszott, mert lekapcsolták. Ideges lett.

Kb. ennyi sztem.

HobbiFutó 2011.07.20. 09:54:33

Vazzeg....én is Tés vagyok, a számla keltétől felfelé kerekítve mindig 2 hét fizetési határidő szerepel a számlákon. Az miért nem elég arra, hogy befizesse az ember a számláit? 15-20 napos tartozás után meg ne tessék habzó szájjal verni az asztalt. Te voltál a f*sz, Te nem fizettél. Nem a rendszer működik rosszul. A határidők azért vannak, hogy betartsuk őket. Sablon duma, tudom, de igaz. Nekem még miért nem volt soha homárra alkalmas történetem? Talán mert mindig mindent időre fizetek, nem vásárolok csak megbízható, leinformálható netes cégektől/online shopoktól, elolvasom a használati utasítást, wd40 használat előtt és nem Edénél foglalok szállást. Ésszel, a szabályok szerint igyekszem élni és lám, nincs is homárra való szopásom sosem.

Koholmány 2011.07.20. 09:56:49

@cicmen: Áhhá, tehát csak egyszer kellett volna egy csekknyire félretenni, de nem, inkább tartozik hónapokon keresztül,és aztán meg hőbörög, meg habzó szájjal veri az asztalt.
Ha így van, akkor ,még mindig nem tudom felfogni, hogy vannak ilyen emberek, és még írkálnak a homárra.
(amúgy a kérdés plátói volt)

Gastroger 2011.07.20. 10:08:28

@Róka-Rudi: ja igen, és nem volt még a sunáznám. :)))

Gastroger 2011.07.20. 10:11:55

Na akkor lehet ekézni, szántani vetni.

Én egy darab számlát sem fizetek be pontosan. Mivel ideiglenes (és tényleg az) lakóhelyem nem a számlázási címem, így vagy megkapom a leveleket vagy nem. Ami fix, azt néha egyben fizetem, mondjuk két havi elmaradást, meg egy havit előre. Néha én sem tudom hol állok, ilyenkor megkérdezem az ügyfélszolgálatot.

A mobillal kapcsolatosan van egy külön sztorim, nemtom előadjam mert szét lestzek cincálva, a pedáns fizetők által. :)

Sokorai_Atala 2011.07.20. 10:11:58

Sokat segítettetek:)
Hazafelé útbaejtem az Aldit és az őstermelőket. Van itt egy kecskefarm, oda is beugorjak?:)

cicmen (törölt) 2011.07.20. 10:12:01

@Koholmány: (amúgy a kérdés plátói volt)

Előbb is írhattad volna! Én itt feleslegesen töröm a fejem, meg írogatok, mert te szórakozol! :)

Borcsika 2011.07.20. 10:13:29

Amíg T-s voltam, minden hónap elején lehallgattam az előző lezárt egyenlegemet, és átutaltam az összeget. Még a számlát meg sem kaptam, ott volt náluk a pénz. Mégis összerúgtuk a port T-barátunkkal, és gyorsba otthagytam őket.

cicmen (törölt) 2011.07.20. 10:14:11

@Sokorai_Atala: Van itt egy kecskefarm, oda is beugorjak?:)

Ha lennél olyan kedves és hoznál nekem fél kiló kecskeszart, azt megköszönném! Jó kemény legyen, mert csúzliba lesz!

Dr. Kix 2011.07.20. 10:23:48

@Sokorai_Atala: Beírod a gugliba a géped _pontos_ típusát, meg hozzá azt, hogy "gyári töltő" vagy csak "töltő" és válogatsz a találatokból.

N.B.: a szikrázás nem biztos, hogy (csak) a töltő hibája, az akku/elektronikája is gebaszos lehet.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 10:26:31

@elwood: @vizoo: tudod... eltörném azoknak a köcsögöknek a kezét-lábát, akik megírják a kérvényt és/vagy felveszik a különféle segélyeket!
nem tudom hol olvastad, hogy bármikoris segélyt vettem volna fel. nem vagyok a "felső tízezer" tagja, de annál sokkal több tartás van bennem. inkább dolgozom napi 10-18órákat, míg mások a seggüket vakargatják 8órás "meló" után, avagy "nincs munkám!" felkiáltással tátják a szájukat, tartják a markukat.
így hát bizony Urambocsá' vannak párnapos késéseim, mert bár rengeteget engedtünk a válság miatt, de a családom létjének szintentartása mindennél fontosabb számomra.

emellett ha olyan lennék mint állítod/gondolod, már nem lenne telefonom amin elérhetem az ügyfeleimet, nem lenne áramom amivel dolgozhatnék, nem lenne vizem amivel kezet moshassak hogy ne dzsuvázzam össze a vajszínű kárpitját az Ügyfelemnek...
bizony, ahogy a poszter is, bárki csúszhat pár napot.

inkább az olyanokkal kellene ilyen hangnemet (igen, többen vannak!) megengedned akiknek többtízezres tartozásuk van felém és a Magyar Rendőrség szarfaszú köcsögeivel kitörölhetem a seggem, mert "nem munkakörük" ezen tartozások miatt felelősségre vonni a tartozóimat. elmehetek polgári perre amit ugyan megnyerek, de tizenév mire visszakapom az alapösszeget.
nnno, így fizess pontosan! :)

cicmen (törölt) 2011.07.20. 10:26:55

@Kix: N.B.: a szikrázás nem biztos, hogy (csak) a töltő hibája, az akku/elektronikája is gebaszos lehet.

Az igaz! Mindenre gondolni kell! Vegyél egy akkut is! Biztos ami biztos, egy vinyót is! Meg egy konnektort!

Sokorai_Atala 2011.07.20. 10:28:48

@cicmen: veszek én mindent úgyis jó balek vagyok ilyenekben:)

vizoo 2011.07.20. 10:35:30

@salapapa: Nem tudom én miért kerültem a megszólítottak közé. Nem "segélyeztem", és nem állítottam, hogy ilyen vagy olyan lennél. Egyszerűen tényt közöltem.
A hangnememmel se volt véleményem szerint probléma.
Igazából nem is érdekel, hogy kinek milyen tartozása van feléd, vagy neked mások felé. Rohadt nagy probléma Mo-n a körbetartozás, és így vagy úgy lehet és kell is ellene harcolni, de itt nem ez a kérdés.

Az a megállapítás nem tetszett, miszerint "nem nagy ügy a lejárt tartozás". Hogy a viharba ne lenne nagy ügy??? Főleg úgy nagy ügy, ha még homár posztot is ír valaki felháborodva, hogy folyamatosan lejárt tartozások miatt egyszer csak korlátozzák a szolgáltatást.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 10:39:48

@Gastroger: hason-szőr. 8)
kukadíj, kötelező, súlyadó és a többi fixdíj előre kifizetve, a többi pedig úgyis meglesz.

@cicmen: :DDD előre megmondom: félős kisindián.

@HobbiFutó: irigyellek! komlyan!

@Koholmány: megérne egy próbát egy kis empátia.
mi van, ha 4 hónapja amikor kezdődött minden eleve a minimálbér körüli fizetésével késtek és egyszerűen NINCS MIBŐL félretenni tizenezret, mert azt a pár hetet bizony kölcsönökből kellett kibumliznia amit vissza is kellett fizetgetnie?

nem tartom jónak a hónapokon át tartó tartozást. nem. de be kell látni, nincs mindenkinek többszázezres fizuja!
én minden pénteken többtízezret hagyok ott a piacon húsra és zöldségre. a bagót eldobtam, de a feleségem még nem, így az is kéthetente 10ropi.
számomra az első ezek megvásárlása és aztán jöhetnek a számláim. van hogy elcsúszok egy hónapot is, de ahogy fentebb már írtam, max pár nap a jellemző. ahogy dolgozom és jön a bevétel, úgy fizetek.
gondolom a poszter sem élt mindig így, ahogy most csak lehet, hozzá most ért el a vég.

ÉS MINDENKIHEZ EL FOG ÉRNI. AZOKHOZ IS, AKIK MOST NAGY ARTZZAL OSZTJÁK AZ ESZET! :P

Dr. Kix 2011.07.20. 10:42:24

@cicmen: Egy rossz töltő tönkre tud vágni sok mindent. Inkább vmi szakihoz kellene vinnie, ha félti a cuccost - erre akartam célozni! :)

HobbiFutó 2011.07.20. 10:46:23

@salapapa: Igen, tartok tőle, hogy engem is el fog érni a vég....ezért igyekszem mindent rendezni időre, hogy amikor ez bekövetkezik, legalább tartozásom ne legyen. Tévedsz, ha azt hiszed, többszázezret keresek. Oké, nem is minimálbért, épp, hogy csak száz fölé megy a havi zsold összege. Akinek nincs pénze a havi telefonszámlára, az legyen feltöltős...én is az voltam évekig. Nem érzem, hogy nagy arcom lenne, csupán úgy gondolom, hogy ésszel kell költekezni és akkor később ér utol a vég....remélhetőleg.

elwood 2011.07.20. 10:46:32

@salapapa: "én minden pénteken többtízezret hagyok ott a piacon húsra és zöldségre. ...
számomra az első ezek megvásárlása és aztán jöhetnek a számláim. "

"akiknek többtízezres tartozásuk van felém és .... elmehetek polgári perre amit ugyan megnyerek, de tizenév mire visszakapom az alapösszeget."

nohát, a te ügyfeleid is priorizálnak, és te hátrébb kerültél, légy megértő velük mint a poszterrel

gftamas 2011.07.20. 10:49:58

Ez most komoly? Állandóan késve fizeti meg a számlákat aztán felháborodik, ha bünti lesz a vége? Beszarok, hogy milyen emberek vannak. Most hadd ne fejezzem ki az együttérzésemet....

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 10:55:42

@vizoo: nem? hát ezért:
"vizoo 2011.07.20. 09:06:56
@salapapa: Először kifizetem a számlákat, utána abból gazdálkodok, ami van, és nem veszek fekete kaviárt minden reggel, ha nem telik rá. De tudom, én vagyok szarul összerakva..."

amúgy próbáld kicsit más szemszögből nézni a témát. lehet, meg fox lepődni! :)

senki nem mondta, hogy így a normális. de nem árt néha belemenni a részletekbe:

1) a T-nél kapsz egy SMS-t, miszerint tartozásod van és adnak egy hónapot(!!!), hogy fizess.

2) emberünk nemhogy egy hónap múlva, hanem 15nap(!) múlva (amikor lett píze) ment postára és fizetett.

3) Magyar Királyi Posta csücsül a pénzecskén hogy ne legyek rossziundulatú, monggyuk egy hetet.
küldi a lét a T-nek.

4) T számlázása is csücsül, mert a reggeli KV fontosabb mindennél, aztán azok a barmok akik pénzéből mindenzt megtehetik, majd jól mexopják ha későn fizetnek, mert eltelik akár 1 hét is mire lekönyvelik a befizetést.

így szépen kifutottunk az SMS-ben kapott 1hónapos haladékból és sutty! ki is kapcsolnak.

nem mondom, hogy jó a körbetartozás. élvezném, ha szépen vissza lehetne mindent göngyölíteni...

tudod, én is jártam HASONLÓAN.
kártyák, mind előfizus. csak a pannonnál 3db. én fizettem az enyimkettőt, a harmadik kártya használója nem fizette a sajátját. egy szép napon se szó se beszéd, mindenféle előjelzés nélkül nem tudom hívni a "20-as" ügyfelemet. hívom a 1220at, hogy mi a retek van?
számlatartozás, 2hónapnál régebbi.
NEKEM?!
igen. ön a xxxxxxxx017?
igen és a xxxxxxxx988 is.
értem. ezek rendben is vannak, de a tartozás a xxxxxxxx655-ön van, 2 hónapja lejárt.

a pannonnál 4.000Ft/kártya a visszakapcsolás. nem voltam dühös... áááá, dehoooogy... azóta nincs társkártya, minden számra külön előfizu van.

ez volt az én kis hasonló sztorim. önhibámon kívül korlátoztak, kerültem kellemetlen helyzetbe.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 10:58:34

@elwood: értemén... vádolsz, ismeretlenül. az egyik kedvenc fajtám vagy! :)

az, hogy én pár napig-hétig tartozom pártízezerrel amit igyexem mielőtt rendezni szerinted azonos kategória azokkal, akik pl 2006 óta tartoznak?
minden rosszioondulat nélkül, de tiszta szívből kívánok neked is hasonló helyzetet! :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 11:00:04

@gftamas: pfffff... nnnamégegy diszlexiás...

olvasd csak újra! hidd el megéri nem hülyén meghalni! :)

cicmen (törölt) 2011.07.20. 11:10:33

@Kix: Jóvanna! Nem ismersz? Csak szemétkedek a hangulat kedvéért. Amúgy szerintem sem kéne kifingatni a cuccot, mutassa meg szerelőnek!

Dr. Kix 2011.07.20. 11:17:19

@cicmen: Jóvan, jóvan! Én kérek elnézést! :)

lukit 2011.07.20. 11:52:49

Jézusom milyen emberek vannak:)

Gastroger 2011.07.20. 12:14:59

jah, hogy fizette volna be időben...

- kapok x sárga csekket/hó nem nézem meg a fiz határidőt, mer úgyis be kell fizetni.
- nem vagyok pedáns rendes fizető, hogy lejárat előtt bemenjek 16.-án a 17.- csekkel, 20.-án meg a 23.-csekkel a postára, hanem egyben kifizetem.
- nem postán, hanem neten, de lusta (elfoglalt) vagyok bejelentkezni, meg sms azonosító, meg lófasz így van, hogy egyszer bejelentkezem, aztán akkor utalok mindent. Előre hátra, utólag, mindegy, csak ki legyen pipálva a csekk..
- A T Mobil engem "fel szokott" (talán kétszer, ha előfordult) hívni, robothangon, hogy nem zavar-e, mert elmaradásom van, és most aktuálise, naja, nyomok egy csillag gombot, aszonyga ennyi a tartozás, mert kömben 30 napon belül.. befizet.

Öööö.. mit is akartam ezzel mondani. Naja, megvan, hogy van aki késik, de x ideje előfizető, és semmi gond. Van amivel én sem kések, mert nem késhetek. Ahol lehet, ott én is rugalmasan kezelem, tervezem a kesflót. Bár nem azért csúszik, hogy ha majd bejön a fizu, meg ilyenek, ott még nem tartunk szerencsére. Szóval a fizetési rugalmasság az egy velejáró dolog, nem mindig csak azért van, hogy késik, mert az embernek nincs rá píz, hanem mert lazán kezeli.

Elsőőőőő!!! 2011.07.20. 12:19:18

Ja, hogy rendszeresen nem fizetett időben, ezért megbüntették és még neki áll feljebb??? Hát gratulálok.

Nekem bezzeg még nem volt szerencsém ilyen elnéző szolgáltatóhoz. A múltkor pl felszámított az internetszolgáltatóm vagy 5 ft késedelmi kamatot. Meglepődtem, mivel mindig a határidő előtti munkanapon fizetek, átutalással. Utánanéztem, mi történt (nem az összeg, hanem az elv miatt).
Kiderült, hogy
- a határidő péntek volt
- én elutaltam a pénzt csütörtökön (GIRO-n keresztül, tehát pénteken megérkezik)
- a szolgáltató bankja azon a pénteken stikában bankszünnapot tartott
- pont a húsvéti hosszú hétvége jött
- így csak kedden írták jóvá a befizetést.
Szóvátettem az ügyfélszolgálaton, hogy "hahó, ez nem túl ügyfélbarát hozzáállás" főleg, hogy nem az én hibám, mert nem várható el, hogy minden hónapban minden banknál utánanézzek a bankszünnapoknak
a válasz egy gúnyos levél volt, miszerint "késtél, barom, fizess"

Elsőőőőő!!! 2011.07.20. 12:22:56

@Gastroger: Szerintem (és sokak szerint) a fizetési hajlandóság (része a fegyelmezettség is) legalább akkora elvárás, mint a fizetőképesség.
Sőt. Tudnillik a fizetési hajlandóság hozzáállás kérdése, a fizetőképesség meg sokszor tényleg nem az emberen múlik.

Képzeld el, ha a szolgáltató is lazán kezelné a szolgáltatást. Pl csak minden másnap lenne áram. Mert szerinte belefér, hogy lazán kezeli.
Te vernéd a legnagyobb erővel az asztalt.

Kötöttél egy szerződést, benne vannak a feltételek, határidők stb. Be kell tartani és kész. Nemcsak a jogokat, hanem a kötelezettségeket is.

Gastroger 2011.07.20. 12:23:58

@Elsőőőőő!!!: Gratula az internetszolgáltatódnak, meg neked is az 5Ft ért.

Jóóóó tudom, nem az összeg számít, hanem a hozzállás, majd jönnek a trollok szétcibálni, de jóhogynem homár eposz lett a sztoriból.

Gastroger 2011.07.20. 12:29:50

@Elsőőőőő!!!: kevered a fogalmakat. Úgy mint fizetési fegyelem, fizetési hajlandóság, és fizetőképesség. Óriási különbség van köztük. Ha én egy nagyvállalat vagyok, akkor általában a fizetési hajlandóságom sokkal rosszabb mint a fizetőképességem (jóesetben), a fizetési fegyelmem viszont attól függ mekkora piaci előnyt tudok ebből kovácsolni.

Én jóskapista magánszemély fizetőképes vagyok, a fizetési hajlandóságom stabil (20 éve vagyok előfizető, és az egyenlegem 0), a fizetési rugalmasságom ingadozó... Hol kések, hol előbb fizetem be.

Kit zavarok ezzel... ???

BigPi 2011.07.20. 12:36:08

Sokan felvetették, hogy lehet elmaradni a befizetésekkel.

Néhány példa ami a kisvárosunkban ok lehet.
A leggazdagabb magyarok által üzemeltettet gyárban történt, hogy 4-5 hónapos késéssel fizették ki a bérek egy részét.
Egy másik helyen bár rendszeresen fizetek, de csak a bér egy kis részét.
Mind két esetben arra hivatkoztak hogy a cég nem kapta meg a járandóságokat.

Ebben lehet valami. Sajnos én is írtam már alá tanúként olyan szerződést, ahol 1 éves fizetési határidőt szabtak meg.

Arról nem beszélve, hogy ezek a szolgáltatok ha vesznek valamit azt min 60 napos, de inkább hosszabb határidővel fizetnek.

A magyar gazdaság töke hiányos, ezért gyakran a dolgozókon csattan az ostor.

A másik véglet amikor ebből valaki sportot űz.

2011.07.20. 12:43:58

itt olcsóbban telefonálok mint retek ténél

www.kuponvilag.hu/budapest/?a_aid=janicsar

Elsőőőőő!!! 2011.07.20. 12:48:03

@Gastroger: A fizetési fegyelem arról szól, hogy mennyire veszed komolyan a határidőket. Az, hogy milyen határidőt tudsz kierőszakolni a másik félből, az nem fegyelem, hanem erőfölény és az azzal való visszaélés kérdése.

Koholmány 2011.07.20. 13:28:04

@salapapa: Addig nyújtózkodj mig a takaród ér.
Ha nem tudod fizetni időben, akkor ne háborodj fel.
Ha nem tudsz 1, azaz 1 hónapnyi 1 darab csekknek az árát kispórolni, akkor inkább ne legyen 3-4 számod. Ennyit az empátiáról, szó sincs itt szegény emberről akit az ág is húz, hanem nemtörődömségről.

il_ 2011.07.20. 13:56:05

Nekem többszázezres fizum van, mégis késve fizetek. És olyan szolgáltatóknál vagyok, akik ezt tolerálják. Faszt kell ezt így túllihegni. Inkább használom a pénzem, amíg lehet, nekik meg így is bőven megéri. Aki előre fizet hülye

salapapa · http://salapapa.hu 2011.07.20. 14:27:26

@Koholmány: okos vagy, köszönöm a jótanácsot! :D
a posztot nem én írtam, nem én vagyok felháborodva.
legalábbis nem ezen.
inkább az azokon, akik akár többszöri átolvasás itán sem tudják értelmezni a leírt szavakat és mégis "okosakat" mondanak! :)

gy.k.: ritkán van, hogy nincs keretem a felhasznált energia/telefon/víz/égtuggyami számláinak kiegyenlítésére. de igen, van ilyen. ÉS?
nekem eccer kötötték ki a netemet a posta 3hetes(!!!) késése miatt, illetve eccer a mobilomat a társkártya használója miatt. a magaméval -ha problémát okozott fentebbi szavaim értelmezése- mindig kifizettem. sosem voltam feltötltős, mindig előfizusom volt/van/lesz.

és most ha megkérhetlek, válasz előtt olvasd el az ezzel kapcsolatos hozzászólásaimat -MINDET!- mégeccer, mert félő megint hülyeségeket fox írni! :)

Sátán meg a Jocó 2011.07.20. 15:22:13

Nagy a kísértés, hogy én is beinstek azoknak, akik számlát küldenek nekem, hisz az általamkibocsátott számlákra is MINDIG késve érkeznek az átutalások.

De gondoltam egyszer egyet, s elhatároztam, hogy AKKOR SEM fogom ezt a prolimentalitást magamévá tenni. Így fizetem időben mindet.

Egy idő után, a havi kis magánösszesítéseim mián rájöttem, hogy mintha kevesebbet fizetnék a rezsire. Utánanéztem, s kiderült, hogy a múlt évből bizony volt pár csekk, amit a (le)tisztelt szolgáltató tévedésből/önkényesen küldött ki, s amit, mivel nem tudtam, pontosan hol tartottam a befizetéssel. Most, hogy fizetek pontosan mindent, át is látom, hogy mit mikor hova fizetek, s ha jönnek vmi marhasággal, akkor el tudom őket üldeni melegebb éghajlatra.

Jobb ez így.

Sisca 2011.07.20. 16:03:18

Egyem a szivét a sok pontosan fizetőnek. Őszintén örülök annak, hogy tartani tudjátok a határidőket, és nem kívánom nektek, hogy egyszercsak választani kelljen a csekkek közül, hogy melyik az amire még van elég pénzetek.
Valaki érvelt a szerződéssel, amit aláírtam... abban az van, hogy 30nap lejárt tartozás után korlátozza a szolgáltatást. Soha nem csúsztam annyit. A habzó száj ezért volt, mert ezt sérelmeztem.
És ha figyelmesen olvasol láthatod, hogy mikor végre valaki elmagyarázta, abban a bizonyos levélben, hogy miért történt, ami történt, totálisan megértettem, és el is fogadtam az érveket. Beláttam, hogy én vagyok a hibás, bár tartom, hogy értesíthettek volna. (Az utolsó sms, melyben kérik, hogy fizessek március első napjaiban kaptam, melyben azt írják 30 napon belül kérik a pénzt különben korlátoznak, ezért én fizettem is néhány napra rá.)
FONTOS: A T méltányosságból adta vissza a pénzt, nem azért mert nekem volt igazam. Talán azért, mert hosszú évek óta vagyok előfizetőjük, és nem volt mindig ilyen nehéz időben kicsengetni a számlákat. Az az igazság, hogy örülök ennek, és jó pont nálam a T-nek. A levélből az jött le, hogy ők is felfogták mi a bajom a rendszerrel, és úgy válaszoltak, hogy én is felfogjam, mi történt. Így kellene mindig!

szepi79 2011.07.20. 18:30:51

@Sisca: nem is tudta volna máshogy visszaadni a pénzed, csak méltányosságból. voltam té dolgozó, egyszerűen nincs más mód a rendszerben lekönyvelni a hasonló dolgok, csak a "méltányosság". ez meg olyan dolog, hogy az embernek egy idő után ettől felsőbbségérzete lesz, és szereti ezt hangsúlyozni. nemtom miért, talán pszichológia, beeszi a szót az ember agya. aztán később vagy rájön az egyszeri ügyintéző, hogy szarul kommunikálta le (általában ha mások megvilágiccsák neki), vagy nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.20. 20:03:09

en mindent idoben fizetek/ ha el nem felejtjuk, es van penzunk/ es meg hamburgerre is futja
sikeres-e vagyok?

helianthus 2011.07.21. 08:51:43

@hagyma: szerintem egyértelműen az vagy. De tudnék enni most egy jó hambit vagy T-bone-t. :)

Sátán meg a Jocó 2011.07.21. 12:08:03

@Sisca: tudod, abban az országban, ahol a lakosság 38%-a dohányzik és egymillió az alkoholista, és a lakosság pénzügyi analfabéta, ott látok megoldást arra, hogy miről mondjunk le, ha csekket kell fizetni.
Persze, mint mindig, akinek nem Inge, annak Olson. ;P
Nekem se ment mindig... Leszoktam a cigiről, kevesebbet kocsmázom (de akkor jól :), és nem hiperbe veszek drágán sz@rt, hanem piacon normális áron, normális terméket (belátom, kell kutakodni, hogy kiszórd a kóklereket, de megéri)
Ez idő, és nem utolsósorban belső ösztönzés kérdése, hogy kicsit optimalizáld a pénzügyeidet.
(ez a komment olyan csöpögősre sikeredett, hogy magam is hányok tőle, de csak lejön már a lényeg)

Sisca 2011.07.21. 12:34:47

@Sátán meg a Jocó: Lejött a lényeg és az optimalizálás folyamatban van. Nem dohányzok, nem vagyok alkesz. De sokan küzdenek, hogy az a kis vagyon ami van (lakás) megmaradjon, ha már a másik apró vagyonról (autó) már le kellett mondani. Nem panaszkodom, de tologatni a fizetnivalókat, és lavírozni a határidők között nem egyedi probléma szerintem.
Amúgy nem járok piacra, de elgondolkodtam azon, amit írtál. :)

neet 2011.07.21. 17:31:42

21. van. ma jött a postás a tés csekkel (tudom, sikertelen...), a befiz.hat.idő 20.!! Azaz addigra (tegnapra) már be kellene érnie a pénznek. WTF? Felhívtam őket, a panaszkezelő nagyon kedves volt, de csak annyit tudott tenni, hogy a múltkori hasonló eset miatti 375 ft-os késedelmi díjat elengedi. Köszike. Merthogy automatice a rendszar, nem tudnak mit csinálni. Gondolom a rendszert is egy másik rendszer automatizálta, nem ember. És már azt a rendszert is egy T-800as iránítja...

Keresztapper 2011.07.22. 10:49:04

Baszki! Ne sérelmezz, hanem fizesd ki a számláidat határidőben.

Pofám leszakad. Ha neked tartozna valaki folyamatosan, nyilván azt is elfogadhatónak tartanád.

Nem védem a T-rét, mert nincs miért, de a szerződés az szerződés, ami nem csak őket, de téged is köt.

Sátán meg a Jocó 2011.07.22. 14:55:38

@Sisca: helyes :) mondom, egy idő után ki lehet szűrni a kóklereket, de megdöbbentő, hogy az "olcsó"-ságukat nagy gérrel reklámozó szuperek/hiperek milyen drágán adják a sz@rt...
Sok sikert!!
süti beállítások módosítása