Tékozló Homár

A T-Mobile régi ügyfeleinél maradt a szipolynet

2011.07.27. 01:36 | jackyll | 497 komment

Bepánikolt ügyfél leveléből ki kellett szedni a rengeteg felkiáltójelet és nagybetűt, mert különben úgymaradunk, de így sem sokkal derűsebb a helyzet. A szokásos mobilinternetes trükk, azzal a csavarral, hogy ugyan nyár óta a T-Mobile új ügyfeleknél már nem aktiválja automatikusan a szipolynetet, a régi csomagok esetében megmaradhattak a Net Start-aknák. Julianna párja új telefont vett, ami 2 nap alatt bedarált ötvenezer forintot:

Férjemnek tönkrement a régi telója, spóroltunk és vett egy újat. Eco-csomag volt a régi, és az is maradt, és a száma is maradt. Csak telefont vett. Rá 2 napra jött egy sms, hogy túllépte a keretet és nincs kimenő hívás. Áfával együtt 50 ezer forint!

Lehültem és kisirtam magam. Veszekedtünk, hogy lehet ez, hisz semilyen papír nincs hogy kért netet. Van UPC, ami nem olcsó, de van. Majd bent közölték, hogy sajnálják, xy kbájtot vagy mit használt, ennyit fizessen! Miből? Megint problémák. Hisz ő csak egy jó telót akart, ami nem alap. 4 gyerek melett mobilnet luxus.

Bementünk reklamálni: sajnáljuk, oda kell figyelni. Ez 2 hónapja volt, most már se bejövő, se kimenő hivás. De kaptunk levelet részletfizetésre.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

imi60 2011.07.27. 13:59:10

a cikkből nem derült ki , hogy milyen telefont vett a tisztelt úr.
de több dologgal tisztába kéne lenni.Felkéne nőni azon tárgyhoz és szolgáltatáshoz tudásban amit használunk. jelenleg mobil-ról van szó.
1.Az okos telefon azért okos mert sok dolgot tud. Gyakorta többet mint aki használja.Ha nem való ilyen a felhasználónak akkor minek vesz olyat ? Mert ez tetszik vagy ezzel fel tud vágni ? Hibás hozzáállás.Az okos telóknak ugye van OP-je. Gyengébbek kedvéért operációs rendszer.(android,bada,win stb.)Tehát valójában ezek a telók már nem telók hanem egy számítógép amivel lehet telefonálni is. Ennek (a számítógép) minden előnyével és hátrányával. Ha az otthoni PC-hez is tök hülye akkor miért vesz ilyet ? nagyon égő amikor egy 30-as, 40-es, 50-es ember azt mondja hogy majd a tizenx éves gyerkőce beállítja. Eszébe nem jut hogy ezzel besorolta magát a buták közé.Egy számítógépen programok, szoftverek vannak.Azokat ugye frissíteni illik/kéne.Fogja is a teló!!Az a gáz hogyha épp külföldön van.Tehát alapba ha nem használ netet akkor tiltassa le !! semmibe nem kerül. Bármikor visszaállítható. Ha netezni akar és wifi-s akkor tudja a wifit használni.Ha 2 percenként rájön hogy mivan a haverokkal akkor tegye be könyvjelzőbe az ingyenes facebook elérést. 2 perc alatt megvan.Azért van alanyi jogon internet elérése a telóknak mert okos telók.De lehet hogy ezt a hülyék miatt kénytelenek megváltoztatni.
miért ne kéne értenie a fogyasztónak a termékhez és a szolgáltatáshoz valamilyen szinten ? a 21. században vagyunk nem a középkorban !! ha veszel egy autót akkor ahhoz kell jogsi és tudni kell pár kütyüről az autóban hogy mi a francnak van.Ha ere nem hajlandó akkor járjon taxival .
A számítógépekkel nő már fel a 3. nemzedék és még mindig ez olyan nagy probléma ? tényleg ennyire hülyének kell lenni ?

Krumpli Bogart 2011.07.27. 13:59:15

@kpityu2: Úgy látom, hogy ennek megértéséhez már egy magasabb gondolkodási szint szükséges.

Egyszer hallottam egy fejszámoló zseniről, akiben csak felnőtt korában tudatosodott, hogy ezt, amit ő tud, nem tudja mindenki megcsinálni. Neki ez volt a természetes.
Volt egy másik ilyen pasi is, az visszafelé tudott beszélni folyékonyan és sokáig azt hitte, hogy ez mindenkinek megy.

ovatosduhaj 2011.07.27. 14:01:35

@kpityu2: Hát igen, valóban. Van olyan is amikor a csapból is folyó reklámok alapján vesz valaki telefont, az ügyfélszolgálatos csajszi meg örül, hogy megvan a napi eladási kvóta, fizessenek és menjenek isten hírével. :)

Mint pl. apósomék akartak otthonra netet. Bementek a T-hez, már majdnem kitöltötték a papírokat a kábelnetre, kérdezi a csaj, hogy hol lesz a számítógép. Apósok mondja, hogy nekik notebook van. "Jajj, hát arra nem jó ez a net..", majd széttépte a félig kitöltött papírt és rábeszélte őket egy 3 gigabyte korlátos tmobil netre. Ők nyilván tök hülyék ehhez az egészhez, tehát benyelték.
A mobil net persze közelse hozza azt a szintet amit az ember egy fix drótos netnél megszokott, ezenkívül a lakásban nem is mindenhol megy rendesen.
Amikor megtudtam azt hittem szétrobbanok, de sajnos akkor már nem lehetett tenni semmit, nem is voltam a közelben, hogy esetleg visszamenjek reklamálni.

Byk001 2011.07.27. 14:06:39

@Krumpli Bogart: Hát, ha neked egy ilyen komplex szolgáltatás ugyanolyan, mint egy kifli meg egy kefír ... Mondjuk a kiflit is megnézi az ember, friss-e, a kefírnek nem járt-e le a szavatossága.
Lehet álomvilágban élni, hogy a szolgáltatónak mindenről pontosan kellene tájékoztatást adnia, de akkor meg minden ügyféllel "órákig" foglalkoznának, nem haladna a sor, akkor az lenne a baj. Ha több ügyfélszolgálatost vennének fel, hogy mégis haladjon, akkor drágább lenne a szolgáltatás, hogy az ő keresetüket meg járulékos költségeiket kitermeljék, az lenne a baj.

GGG77 2011.07.27. 14:10:21

@imi60: Figyelj! Ha veszek egy Ferrarit szerinted kötelező 320-al tolnom neki az M7-esen, mondván ha nem így teszek nem használom ki a képességeit?
Engedtessék már meg (bár hülyeség), hogy vki csak azért vegyen meg egy szaros telefont, mert, mondjuk, tetszik a formája.

shitgun 2011.07.27. 14:11:29

na most mióta kereskedelem létezik, alapvető, hogy a kereskedő szeretne minél nagyobb hasznot elérni, jó esetben a törvényi határokig, rossz esetben azon is túlmenve. A szolgáltató nem azért szolgáltat, mert szeretné, ha a te életed jobb és könnyebb lenne, hanem mert pénzt akar. Félreértés ne essék, nem védem én őket, csak be kell látni a anaiv ügyfélnek is, hogy neki is dolga tájékozódni, mert a kereskedelem origója az átverés. Aki okostelefonra vágyik, nyilván ismeri a netet, vásárlás előtt olvasson teszteket, fórumokat, cikkeket, és akkor nem éri meglepetés, persze szomorú, hogy nem lehet bízni a kereskedő empátiájában és korrektségében, de ez nem újkeletű dolog, vigyázni kell.
Nekem első dolgom volt az új telefonomon elbarmolni a netbeállításokat, úgyhogy védve vagyok, mondjuk én nem is akarnék mobilnetezni, melóban, otthon van net, a villamoson meg bámulok kifelé. Biciklin meg ugye nem is nagyon lehetne. Szóval a körültekintés a fogyasztó elemi érdeke, figyeljen mindenki magára, a költségeire.

EG0 2011.07.27. 14:22:49

Már én is írtam erről a kérdésről vagy beszéltem ügyfélkapcsolati menedzserrel több szolgáltatónál is, hogy a túlszámlázós csomagok jelen formájukban problémásak, mert üzletileg nem korrektek.
Annyi jó megoldás van, amitől nem a le-akarnak-húzni érzésem támadna rögtön.
Pl. amit csinálnak is egyes csomagoknál, hogy leveszik a sebességet limit elérésekor. De küldhetnének felőlem sms-t is, hogy elérted a limitet, nincs neted, ha akarod mostantól túlszámlázós módon horrorFt/byte alapon, akkor küldd vissza a "birka" szót válasz sms-ben.

GGG77 2011.07.27. 14:28:47

@EG0: "De küldhetnének felőlem sms-t is, hogy elérted a limitet, nincs neted, ha akarod mostantól túlszámlázós módon horrorFt/byte alapon, akkor küldd vissza a "birka" szót válasz sms-ben."

Ennyi. Mindjárt más lenne a leányzó fekvése.

Az pedig a következő lépés lenne, hogy a mobil internet árait sürgősen közelíteni kéne a modemeshez. Mert pl mi havi 3200 Ft-ot fizetünk a 25 Mbites netért mindenféle adatkorlátozás nélkül.

különvélemény 2011.07.27. 14:30:26

@Kulics:
Volt már sokszázezres vitám telekommunikációs szolgáltatóval, nem pereltek be, pedig nagyon vártam a fizetési meghagyást.

De önmagában is megáll a tisztességtelen üzleti magatartás ott, ahol egy nem kért szolgáltatást, amiről tájékoztatást sem adtak, a saját átalánydíjas azonos szolgáltatásuk többszöröséért adnak el, megvárva a figyelmeztetéssel a minimum 10x-es ráfizetést.
Pillanatok alatt bebizonyítom, hogy a szolgáltató tudta, hogy a telefon magától is generál ekkora forgalmat, valamint azt is, hogy erről nem tájékoztatták az ügyfelet, nem ajánlottak fel neki átalánydíjas netes szolgáltatást, nem figyelmeztették, ha nem tiltja le a netet, magas lesz a számla.
Ezt csak korrupt bíró és/vagy béna ügyvéd közreműködésével lehet elveszíteni.
Persze be lehet fosni a szolgáltatóktól, csak nem érdemes.

EG0 2011.07.27. 14:38:05

@imi60:
> a cikkből nem derült ki , hogy milyen telefont vett

Mindegy.

> több dologgal tisztába kéne lenni.

Nem kell. Nem vizsgához, engedélyhez kötött tevékenység, mint pl. az autóvezetés.

> Felkéne nőni azon tárgyhoz

Nem kéne. Szerintem is érdemes, de nem kell.

>minek vesz olyat?

Mert úgy kelt fel aznap. Mert megengedheti magának. Hogy téged bosszantson. Semmi közöd hozzá. Ha barátod, akkor beszéld le róla.

> Mert ez tetszik vagy ezzel fel tud vágni ? Hibás hozzáállás.

Szerinted.

> Az okos telóknak ugye van OP-je.
Szerencsére a butáknak is van OS-se. Mi az az OP?

> nagyon égő amikor .. azt mondja hogy majd a tizenx éves gyerkőce beállítja.

Hibás hozzáállás. :-) Ki előtt ég amúgy? Akik előtt fel is vág vele?

> Egy számítógépen programok, szoftverek vannak.

Továbbá alkalmazások, tárolt eljárások és adatok és egyéb rokon értelmű szavak, de jobban hangzik, ha többet is használsz.

> Azokat ugye frissíteni illik/kéne.

Csak ha szarul írták meg. Esetleg az újabb verzió nagyobb tudású. Szoktad nézni a changelog-okat frissítés előtt, ugye?

> alapba ha nem használ netet akkor tiltassa le !!

Esetleg kapcsolja ki az adatforgalmat, ha már okostelefon. Pl. egy csak 2G hálózat használata sokat segít ilyenkor.

> Azért van alanyi jogon internet elérése a telóknak mert okos telók.

Érdekes, idáig azt hittem, előfizetéshez kötött, nem telefonhoz. Tárgyaknak is van alanyi joga?

> miért ne kéne értenie a fogyasztónak a termékhez és a szolgáltatáshoz valamilyen szinten .. a 21. században

Pont azért, mert követhetetlenül gyorsan fejlődik minden terület, senki nem érthet mindenhez egyforma jól. Értesz a számítástechnikához? Ha lerobban az autód, akkor van nálad motordiagnosztikai műszer is?

GGG77 2011.07.27. 14:43:04

@imi60:
"Azokat ugye frissíteni illik/kéne."

Illik/kéne a francot. A gépemen (amin amúgy XP az oprendsser) egy 3 éves Skype verzió fut pl, azért mert újabbak nem tetszenek.

tede 2011.07.27. 14:46:19

Egy tanulság van. Akarok én is valami okos nokiát venni, akár használtat is, az ingyen navigáció miatt. A cikk hatására nem a normál postpaid kártyámmal fogom használni, hanem a prepaid internet kártyát teszem bele és ha majd tuti biztosan nem forgalmaz nekem semmit, akkor teszem be a normál kártyát.

Feltöltő kártyával kell először az okos telefont használni, akkor nincsen tutira nagyobb bukta, mint az egyenleg, ami így sem jó, de mégsem 50e forint bukó, ha véletlen nem jól állítottam be valami kapcsolót.

2011.07.27. 14:49:26

@különvélemény: oké, hogyan bizonyítod be, hogy az üszi-ben a kislány NEM tájékoztatott arról, hogy magától generál adatforgalmat a készüléked ?
Videora vetted a beszélgetéseteket ?

NEm állok a szolgáltató pártján egyáltalán, csak nem értem te hogyan bizonyítod az igazadat be. Azt állítod nem tájékoztattak. Ők azt modják DE.
sakk-matt.
Az meg tény kérdés, hogy a vásárló NEM kapcsolta ki a saját mobilján a net elérését.

cso zsi 2011.07.27. 14:52:05

@Byk001: "Többen írták, hogy egyenrangú szerződő felek vagyunk, de akkor elvárható az olyan fokú körültekintés az ügyfél részéről is, mint amilyet elvár a szolgáltatótól. Legalább annyira, hogy ha nem volt ideje utánanézni a dolgoknak, legalább kérdés szintjén írja össze őket, és kérdezzen rá mindenre. "

Telefon-alközpontok telepítésével (is) foglalkozom.
Az ügyfélnek kiajánlhatom a legdrágábbat, amin nagyot kaszálhatok, és felszerelés után lerakom elé a lexikon méretű kezelési útmutatót, hogy olvasgassa, és legyen vele boldog.
Vagy elmondhatom a lehetőségeket, hogy szükségtelen dolgokra ne költsön, de tartsa szem előtt az esetleges bővítés lehetőségét. A felszerelés után egy véleményem, vagy az ügyfél előre megfontolt igénye szerinti programozás, amit egy hónapon belül díjmentesen módosítok.
Igaz, nem vagyok szolgáltató, csak az eszközt közvetítem a szolgáltatás használatához.

2011.07.27. 14:53:34

@tede: "az ingyen navigáció miatt"
Lányom iphone-ja generált vagy 40ezres adat roamingot az "ingyen" navigáció miatt. A helymeghatározás ingyenes, de a térképet online tölti le a google mapsról. Jónapot kívánok.

Byk001 2011.07.27. 15:04:26

@cso zsi: Ez egy korrekt magatartás. De ha kiajánlanád a legdrágábbat, amin nagyot kaszálsz, abban sem lenne jogilag semmi kifogásolni való (de szidhatnák magukat is, miért nem figyeltek oda, és hagyták rábeszélni magukat valamire, ami túl sok nekik), legfeljebb legközelebb nem hívnak. Viszont, esetedben nyilván nagyobb a konkurenciaharc, nagyobb a szórás a viselkedésetekben, mint három mobilszolgáltató esetében. Tehát a Te szakmádban nem csak a tisztesség, hanem az üzleti érdek is az diktálja, hogy korrekten járj el. A mobilszolgáltatóknál nem hiszem, hogy előfizetői létszám változást generálna ez a hozzáállás, mert a T-nél, a Telenornál és a Vodánál is előfordulnak olyan dolgok, amik kiütik a biztosítékot.

tede 2011.07.27. 15:06:04

@Kulics: a nokia nem, pont azért akarok nokiát
működik offline módban is
állítólag most már a google maps is, bár ahogy néztem a neten az nagyon nehézkes
a nokia egyszerübb, feltöltöd az országot, ahova mész aztán meg off line módban is

mughuzu565 · http://kerdesek.hu 2011.07.27. 15:06:48

1.Az okos telefon azért okos mert sok dolgot tud. Gyakorta többet mint aki használja.Ha nem való ilyen a felhasználónak akkor minek vesz olyat ?

tíz deka párizsi 2011.07.27. 15:07:01

lehet hogy már valaki megírta a megfejtést, de engem érdekelne, hogyan lehet összehozni 50 ezres mobilnetes forgalmat. nekem telenoros előfizetéssel 1 giga havi 2500 huf, de akárhogy küzdök, még nem sikerült havi 200 megánál többet összehozni. mondjuk oké, nem előfizetésben biztos lehúzósabb az ár, meg én itthon wifin vagyok, de ez az 50ezer forint ez valami horror.

imi60 2011.07.27. 15:08:06

@ovatosduhaj: megint a nem tudom mit akarok de bemegyek és venni akarok.ha azt mondja hogy net kell neki akkor netet néznek ha mobilnetet akkor mobilnetet. tessék pontosan nevén nevezni hogy mit is akarok.de ha mobilnetet akartak akkor nem az a kérdé hogy melyik milyen hanem hogy az kell. egyébként meg ha tudtad hogy abszolút nem értenek hozzá akkor miért nem magyaráztad el nekik előtte vagy miértnem mentél velük ? már megint ott tartunk hogy a saját hülyeség miatt kerültetek csávába.

imi60 2011.07.27. 15:14:09

@GGG77: tényleg ennyire sötét vagy ? ha 130-al vagy 50-el mész akkor is kell tudnod kezelni az autót és ismerned a kreszt !!!!!

Byk001 2011.07.27. 15:16:45

@tíz deka párizsi: Net Start "csomagban" 50 ezer Ft alatt 10 kB adatforgalom 13 Ft-ba kerül. Innen jön, hogy 37-38 MB meríti ki ezt a keretet.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:16:52

@Byk001: Hát, ha neked egy ilyen komplex szolgáltatás ugyanolyan, mint egy kifli meg egy kefír .

Ejnye már! Nem akart komplex szolgáltatást venni. Egy azaz egy darab telefonkészüléket akart venni. Egy db mobiltelefon pedig kifli/kefír kategória.
Éppen az a probléma ebben a jogügyletben, hogy nem azt kapta, amiért bement. Mert nem tudta, hogy ez a készülék, amit kapott, ez képes egy olyan szolgáltatást is igénybe venni, amit ő nem kért, ezért aztán nem is feltételezhette, hogy az képes önálló életre kelni és zabálni a konyhapénzt.

tíz deka párizsi 2011.07.27. 15:17:24

ja, megnéztem a díjszabást, és most az arcom kaparom. ezek pár tíz megáért akarnak 50 ezret elkérni. csak a szokásos, de én szégyenlem magam.

GGG77 2011.07.27. 15:20:17

@imi60: Azt igen, de vagyok köteles 100%-ig kihasználni az autó képességeit, használni valamennyi funkcióját.

tede 2011.07.27. 15:24:10

@tíz deka párizsi: elkérhetnék akár egy ház árát is, nézd így és mindjárt örülsz, hogy csak 50e a számla

a bíróságon erősen esélyes, hogy megállna egy feltűnő értékaránytalanság, de persze a tékom kitalálna mindenféle költséget, amit be kell építeni a net start-ba, de még úgy is.

Nekem a vodánál feltöltős netem van, az is olyan, hogy alig használom, de még így is ad havi 50MB-t ingyen és 200MB 1000 forint ha túllépem. Drága, de meg sem közelíti a net start árait. Referenciának jó lenne a bíróságon, 263x drágább a netstart, mint a prepaid internet a konkurrenciánál (ami egyébként drága, de a ritkán netezőnek jó, hogy kéznél van ha éppen nagy szükség van rá).

Ez azért döbbenet, elismétlem 263x drágább a netstart mint a feltöltős net konstrukció a konkurrenciánál (most nagyvonalúan eltekintettem a havi 50MB ingyenestől, mert akkor még rosszabb az arány).

Pedig a feltöltős net drága, de még annál is 263x drágább a net start. Ez már kimeríti a feltűnő értékaránytalanságot.

Byk001 2011.07.27. 15:25:46

@Krumpli Bogart: Ha csak telefont akart, akkor minek tett bele kártyát? Ja, hogy a mobilszolgáltatást is akarta használni? Akkor az már nem csak egy telefon, hanem egy szolgáltatás is vele.
Én még mindig úgy látom, hogy van egy nem korrekt szolgáltatói magatartás, és van egy felelőtlen magatartás az ügyfél részéről. Ez olyan, mint amikor lelépsz a zebrára anélkül, hogy körülnéznél, és a 60-nal jövő autó nem tud megállni, és elüt. Ő a hibás, de kellő körültekintéssel elkerülhetted volna az egészet, ráadásul a Te érdeked a körültekintés, mert Te vagy, aki jobban megszívja a következményeket.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:27:41

@mughuzu565: Pl. azért, mert azt sem tudja, hogy mi az az okostelefon. Ha elém leraknak két készüléket, én sem tudom, hogy melyik az okostelefon. Miért kellene tudnom?
És miért akarnék okostelefonnal felvágni? A környezetemben az emberek nem a Nokia által fejlesztett okostelefonjukkal, hanem a maguk által fejlesztett okos fejükkel szoktak felvágni.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:29:59

@Byk001: Eddig azt hittem, kártya nélkül nem működik a telefon. Azért tette bele. De ki is tette bele a kártyát?

igazságos 2011.07.27. 15:30:20

@Bloodscalp: ez nagyon igaz. A múltkor egy sim-kártya átvitel esetében, a vodafonos nőci a T-home-ra mutogatott, szerencsére egy plázában van a kettő. Elmentünk, ott teljesen beidegelte magát a nő, tiszta vörös lett a feje, visszament a vodafonba, velünk együtt, és jól lerondította a nőt, akinek csak úgy égett a feje előttünk. Élmény volt ilyet látni, de az is biztos, hogy nem ez volt az eset, hogy nem akart az ügyféllel foglalkozni, elzavarta, de az átment a T-be, és ott megint visszamentek vele. Vicces, pedig csak egy papír volt az egész ügy, amit elfelejtettek odaadni.

+1 Kérdés:
Hogy lehet levelet írni a Homárnak?

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:32:08

@tede: A feltűnő értékaránytalanságot már 30%-nál megállapítja a bíróság.

Byk001 2011.07.27. 15:36:54

@Krumpli Bogart: emlékeim szerint (már két éve, hogy cseréltem telefont, de egyelőre nem szándékozom), a kártyát a tulaj teszi bele a telefonba, esetleg az ügyfeles megkérdezi, hogy beletegye-e. Szóval ha ő, akkor engedély alapján teszi, azaz olyan, mint ha a tulaj tette volna bele. Főleg, hogy a pin kódot csak a tulaj tudhatja, tehát működésre ő tudja fogni.
Egyébként emlékeim szerint volt olyan telefon a kezemben, ami működött kártya nélkül is, csak a telefonos funkciói nem voltak elérhetők (azaz gyakorlatilag olyan volt, mint egy 3G nélküli tablet, csak kicsiben). De erre nem mernék megesküdni, lehet, hogy rosszul emlékszem.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.07.27. 15:38:43

Volt pár éve egy kiadócég aki cégkatalógusokat, majd erről szóló számlákat küldözgetett a cégeknek.
Több ezerből mindig volt olyan ahol nem néztek utána, és átutalták.

Később azzal színesítették hogy neked kellett visszaküldeni ha nem akartad kifizetni amit nem is rendeltél meg. Aki nem utalta el, vagy küldte vissza annak felszólítókat is küldtek, általában ekkor durrant el a céges jogászok agya és jött a Ptk-ra hivatkozás, perrel fenyegetés, vérmérséklettől függően, amire természetesen visszakozót fújtak.

A szipolynet is így működik: kapsz egy szolgáltatást amit nem kértél (persze itt az apróbetűben nyilván benne van hogy kértél, de azért van civilizált országokban fogyasztóvédelmi szabályozás hogy az apróbetűkben ilyen geciségek ne lehessenek benne) és neked kell gondoskodnod arról hogy deaktiváld, ha egyáltalán tudatosodott benned hogy a telefonod felcsászkál a netre.

Ha nagyon harcoskodsz visszaadják a pénzt, de a legtöbben a fogukat szívják bár, de befizetik. Ezzel indul a kapcsolat szolgáltató és megrendelő között. Megéri? Rövid távon ezek szerint igen.

Nem tudom van-e olyan szolgáltató a piacon aki nem ezt csinálja de ha igen, tutti azzal hirdetném magam hogy "mi nem (így) baszunk át!" :-)

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:40:08

@Byk001: Én nem tudnék betenni egy kártyát. Te tényleg nem érted, hogy nekem fogalmam nincs arról, hogy mi történik akkor, ha egy kártyát betesznek a telefonba? Onnantól kezdve működik és kész. De, hogy mi működik????
Ne légy már ennyire értetlen. Egyébként értelmesnek tűnsz, most mát kezdem gyanítani, hogy poénből tetteted hülyének magad.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.07.27. 15:48:00

Hagyjuk már ezt az okostelefonozást. Valaki az előbb megszámolta valamelyik szolgáltatónál az összes kapható készülék közül a kettő legfapadosabb kivételével MIND képes internetezésre.

Miről beszélünk? Átlagos, low-end telefonokról! Ezek vannak beélesítve, gyorsgombbal induló, százszoros árú, az ügyfél naivitására és tájékozatlanságára apelláló szipolynettel betárazva. Okostelefon, ugyan már...

tede 2011.07.27. 15:49:43

@Karmadealer: Lehet, hogy ez a cél.
1, a user nem vesz ilyenkor drága mobilnet előfizetést, a felhasználók egy része villámgyorsan előfizet valamilyen netre egy ilyen bukó után
2, a userek egy része átkozódva otthagyja őket, de mivel az okos telefont valószínűleg 2 év hűséggel vette, nem nagy az esélye. Még így is van, amikor pannonos voltam, faszikámat annyira felhúzták valami túlszámlázással, hogy nem érdekelte az a plusz 30 valahányezer, ott ordítva, hogy kidagadtak a fején az erek, lemondott mindent, de ilyen kevés lesz
ráadásul ezek cirkulálnak, mert egyik szolgáltató sem jobb, tehát ahány ilyen elégedetlen elmegy, annyi jön is helyette
3, ha le lehet húzni valakiről 50e azonnal, az már tiszta haszon, pénz a zsebben, a profitban is meglátszik
4, ha esetleg elengednek valamennyit, akkor meg lesz egy happy user, aki annak örül, hogy nem 50e fizetett a 38 megáért hanem mondjuk csak 25e-t
5, lesz pár nagyokos, aki perel és nem fizet, de azért vannak az ügyvédek tartva... legalább gyakorolnak egy kicsit

itt a társadalmi és intézményi kontroll miatt a szolgáltatók, mint az állam az államban, döntenek, határozatokat hoznak, sokszor emberi sorsokat tesznek tönkre ha az ügyfél is hibás persze, de akkor is, nagy a hatalmuk és jók az ügyvédeik, ezért inkább mindenki meghunyászkodik és fizet

imi60 2011.07.27. 15:50:02

@EG0: teljesen igazad van ! semmit nem kell !! telefont sem kell venni !! érteni sem kell hozzá !! akkor viszont fizessél mert van miből. butának is lehet lenni csak nem érdemes.
látom még mindig nem tiszta hogy a net használat az hogy is megy
különféle tarifák vannak
azzal számolnak
van neted ? van
nézz már utána
akkor kicsit a "gps"-ről is
amit a legtöbb ember gps nek hív az valójában két dolog
a GPS ill. a navigációs szoftver
ahhoz hogy egy navi működjön ahhoz kell a gps. ez ingyenes vagy 20 éve .A navi az egy szoftver. ha a telódon van akkor használja az ingyenes gps és ragyogóan fut mert net sem kell hozzá.
a nokiának pl. van egy ingyenes letölthető navi szoftvere a nokia.hu-n. A többi az neten keresztül használja a googlemaps-ot pl. amihez ugye fel kell menni a netre hogy a megfelelő térkép adatokhoz hozzá jusson. bár lehet ügyeskedni több fajta navi szoftverrel de az a lényeg hogy a telón legyen !! akkor tud ingyenesen dolgozni
voltaképp tényleg mindent ellehetne magyarázni bárkinek .a szolgáltatásról is és a telefonokról is meg arról is hogy mit tud a telefon.
ez némely "okosabb" ügyfeleknél kb. 2 nap is lehetne. okosabbnál 1 nap akár. De 20 éve van már ez a mobil szolgáltatás . tehát nem újdonság. Csak egy kis akarat és menni fog.
Minden információ ott van a neten, rengeteg anyag a t-mobil boltokban.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:51:15

@Karmadealer: Ebből manapság sportot űznek a szolgáltatók.

Az elmúlt fél év termése ismeretségi körben:

1. 82 éves nagymama gázórájáról bizonyították be, hogy buherált, fizessen 147.000 forintot.

Ez a konstrukció: index.hu/gazdasag/magyar/2011/07/27/erdekes_modszerekkel_uldozi_a_gaztolvajokat_a_tigaz/

2.Kéményseprő vállalat kiszámlázott 7200 forintot meg nem rendelt és el nem végzett tisztításért

3. 2002-ben meghalt személynek a fél éve cserélt vízórára kiszámlázott vízdíj. Órát nulla állással már átvette az örökös, majd a jelenlegi tulajdonos, aki a saját nevén fizeti a vízdíjat a fél éve cserélt órán.

4. Nem létező cég (sosem létezett) nevén lévő villanyóra kikapcsolása (este 6 órakor, munkaidő után) nem fizetés miatt ipari épületben úgy, hogy ugyanazon villanyórára a telephely tulajdonos fizeti a díjat. (Két napi munkakiesés, visszakapcsolásért 60.000 ft perkálva, majd a jogi osztály megnézi, hogy mi volt a gubanc és akkor visszaadják a pénzt.)

Byk001 2011.07.27. 15:54:16

@Krumpli Bogart: Én sem tudom, mi történik, amikor egy kártyát beletesznek egy telefonba. Nincs is rá szükségem. Arra van szükségem, hogy tudjam, mivel "kell etetni", hogy működjön, és arra, hogy ez az etetés mibe kerül. Egy hagyományos fapados telefonnak elég az áram meg a mobilhálózat. Az áramnak is van egy ára, amit az áramszolgáltató ad meg, és a mobilhálózatnak is, amit a mobilszolgáltató ad meg előfizetési díj és percdíjak, és üzenet díjak formájában. Ha már okosabb a telefon, akkor kell az "etetéshez" net is, aminek az árát a mobilszolgáltató szintén megadja. Azt meg nekem kell kiderítenem, hogy ezek szükségesek-e, mint a lónak a zab meg a víz, vagy csak jó ha adom neki, mint a lónak az almát.

Nem jött le eddig, hogy ennyire nem érted a dolgot, azt hittem, hogy nálad fekete fehér a világ, a szolgáltató a gonosz, az ügyfél meg a jó. De ez nem így van.

Bloodscalp 2011.07.27. 15:55:14

@igazságos: felül van egy kis fül:) Írjon a homárnak...

igazából mind3 cég egy alapelven működik,
információ visszatartás. A pannonnál nem mondják meg mennyi az egyenleged, noha látják, azt hazudják hogy nem, pedig minden adat azonnal elérhető, helyette x összegért megkapod smsben...akkor mondanák azt hogy tudjuk, de csakis pénzes szolg.ért mondjuk meg neked bibibi

és ahogy fentebb is elhangzott, online látszik minden részlet a számlában, mégsem adnak ki részleteket....homályos kérdésekkel vezetik rá a hülye ügyfelet hogy a gyerek igen esetleg pornót nézet stb, holott pontosan látják hogy milyen oldalak lettek megnyitva...

nem értem hogy a hivatalok ezt miért hagyják, hazudnak az ügyfeleiknek

különvélemény 2011.07.27. 15:57:09

@Kulics: "Az meg tény kérdés, hogy a vásárló NEM kapcsolta ki a saját mobilján a net elérését."

Egy csomó telefonon nem, vagy csak nagyon körülményesen lehet kikapcsolni a netet.
Van amelyik még a netbeállításokat sem engedi meg direkt elrontani, mert ha az újnál nem látja a netet, dobja a beállítást.

Rengeteg módja van a bizonyításnak, pl. az is elég, ha nincs erről tájékoztató füzete, vagy nem került elő az ászf, vagy nincs benne a díjszabásban amit az ügyfél kapott, vagy ketten voltak telefont venni, vagy szimplán a józan ész feltételezése, hogy ha az ügyfelet tájékoztatják, hogy ha nem fizet elő netre / nem tiltja le, akkor 1-2 nap alatt tízszeresére emelkedhet a telefonszámlája.
De nem én vagyok a felperes, így övé a bizonyítási kényszer.
Én azt tudom bizonyítani, hogy egy ilyen kéretlenül bekapcsolt szolgáltatás, amivel akár 1 nap alatt tudtomon kívül meghaladhatom akár a cég biztonsági keretét is (fizetsz vagy letiltunk), és a cégnek ebben tevőleges része van (bekapcsolás), sőt továbbra is ezt az eljárást alkalmazza, semmi másra nem jó, mint visszaélni az ügyfél tájékozatlanságával.

Ja, és továbbra sem találok "net start" kifejezést az ászf-ben.

"A hatóság a Magyar Telekomot arra is felhívta, hogy előfizetői szolgáltatásokat a jövőben csak az általános szerződési feltételeivel összhangban, előfizetői szerződés alapján nyújtson, azaz külön írásos megrendelés nélkül ne aktiváljon szolgáltatást, melyért az előfizetőnek számláz."

Krumpli Bogart 2011.07.27. 15:58:35

@Byk001: Ha már okosabb a telefon, akkor kell az "etetéshez" net is,
Miért kellene az etetéshez net? Etetni lehet nettel, de nem kell. A családban három okostelefon van, az egyiket etetjük, mert ért hozzá, aki hasznáéja és kell is neki, a másikat nem, a harmadikból meg kigyilkoltattuk a bombát, mert szólt a haver, hogy ez így nem lesz jó.

skizzzz 2011.07.27. 16:02:03

Mindenkinek tudom ajánlani a voda ezen díjcsomagját:
www.vodafone.hu/lakossagi/internet/mobilon/opciok/elofizeteses/mobilweb-hobbi-es-profi
"Havidíjban foglalt adatmennyiség feletti forgalom: díjmentes"
És a vicc az, hogy tényleg.

cso zsi 2011.07.27. 16:03:11

@tede: Működik, és a kártya mérete a határ. Ha nem lennének fotók, videók, és zenék a 8-as kártyámon, akkor az egész világ rajta lehetne.
Gáz, hogy a hazai térkép nem elég friss.
Az M6-os a legutolsó (egy hónapon belüli) frissítés után is a tavalyi, Dunaújvárosig érő állapotban látszik.
Ugyanezen a telefonon van már Google térképem is, ami jól mutatja. Csak wifi közelben frissítem ennek a térképét, mobilnetet nem használok.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:04:47

@különvélemény: Csak azt nem értem, hogy ezeket az ÁSZF-eket miért nem előzetesen véleményezi a hatóság. Úgy, mint a bankfelügyelet a hitelezési szabályzatokat. Akkor nem is tudnák átverni az ügyfelet.
Miért nincsenek fogyasztóvédelmi próbavizsgálatok? (Ahogy az APEH a nyugtaadást ellenőrzi)?

leonito77 2011.07.27. 16:09:09

Én személy szerint nem is értem, hogy jönnek ide a technikai részletek, mikor az egész átverés a szolgáltató részéről, méghozzá rosszhiszeműen. A saját vélemény is ez, de az mellékes, viszont a GVH is így döntött.

Az, hogy ki mennyit ért a telefonjához teljesen mellékes. A felhasználó egyértelműen meg lett tévesztve, még pedig azért, mert a mobiltársaság ezt jól tudja, hiszen évek óta ez a gyakorlata és rengeteg a panasz is emiatt.

Ha ők korrektek lennének, vagy lettek volna és nem direkt, értsd rosszhiszeműen művelnék ezt (azaz a saját indokuk erre a helytálló) akkor már a tömeges probléma jelentkezése után vastag betűvel figyelmeztetnének minden vevőt, mindet, hogy ügyeljen erre!

Mivel ez nem történt meg, és kötelezni kell őket arra, hogy eltérjenek az eddigi gyakorlattól, nyilvánvaló, hogy kalkuláltak ezzel a bevétellel.

Az pedig, hogy a felhasználó hülye, vagy láma az puszta személyeskedés.

Én nem értem, hogy egy ilyen ügyben miért kell azzal előjönnie bárkinek is, hogy így, meg úgy állítsa be a telefont, hogy véletlenül se tudjon netezni, meg minek vesz okostelefont, ha nem akar netezni. Csak személyeskedés, rosszindulat és annyira fáj, hogy a kommentek többsége (bocs, nem számoltam, de nekem így jött le) erről szól.

Úgy tűnik, hogy ez a pohár nagyon félig üres.

Mellesleg szerintem már nem igen kapni olyan telefont, ami ne tudna netezni, függetlenül attól, hogy okos, vagy buta telefon-é

Én személy szerint elszomorítónak tartom az esetet is (persze a sok hasonlóval együtt) és az itt tapasztalt hozzáállást

is.

Byk001 2011.07.27. 16:09:31

@Krumpli Bogart: Rosszul fogalmaztam ebben a mondatban, de a következőben ott van, hogy nekem kell kiderítenem, tényleg kell-e. Ha az okostelefon tudását ki akarom használni, akkor bizony kell. Ha nem akarom kihasználni, akkor nem kell, viszont akkor egy túlárazott telefon ugyanúgy, mint ha egy Porsche-t arra használok, hogy elvigyem vele a gyereket a két sarokra levő iskolába. Meg lehet oldani olcsóbb készülékkel (autóval) is, ráadásul azok sokszor kényelmesebben is kezelhetők.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:10:39

@Byk001: 70 forintért drága az okostelefon?

Byk001 2011.07.27. 16:13:15

@Krumpli Bogart: Semmi részlet, semmi emelt havidíjas tarifa? Nem kötözködni akarok, csak nem ismerem a konstrukciót, utánanézni meg nincs időm most.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:15:20

@leonito77: "Én nem értem, hogy egy ilyen ügyben miért kell azzal előjönnie bárkinek is, hogy így, meg úgy állítsa be a telefont, hogy véletlenül se tudjon netezni, meg minek vesz okostelefont, ha nem akar netezni. Csak személyeskedés, rosszindulat és annyira fáj, hogy a kommentek többsége (bocs, nem számoltam, de nekem így jött le) erről szól."

Ez már társadalmi probléma. Nekem is fáj. Egyszerűen szégyellem ezt a hozzáállást.
És úgy örülök, hogy a gyerekeim sem így gondolkodnak, hanem segítik a megvezetett, kiszolgáltatott embereket.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:18:28

@Byk001: Hát, a gyerekem 70 forintért kapta meg az okost. (Vodánál.) Abból nem az jön le, hogy én most egy műszaki csodát kaptam... És vigyázzak, mert ennek valahogyan meglesz a böjtje.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2011.07.27. 16:18:57

@leonito77: 100%-ban igazad van, nekem is ez a legnagyobb bajom, a szolgáltatókról tudjuk hogy nem ministránsfiúk gyülekezete, elmennek a falig vagy azon is túl, ha nincsenek szoros felügyeleti pórázon tartva.

Az viszont tényleg végtelenül szomorú hogy a hozzászólók mennyire ügyfélellenesek, ilyenkor szoktam azt mondani hogy ha a kárörömöt, irígységet, rosszindulatot forgómozgássá lehetne alakítani ebben az országban, be lehetne zárni Paksot.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:26:36

Na, én lépek, mert unom már, ezt tovább nem lehet ragozni.
T pedig legyen büszke, hogy elveszített egy előfizetőt.
Egyébként a postoló helyében nem fizetnék és nem tennék semmit.
Vigyázni kell, mert T csoport behajtócéggel küldet csúnya fenyegető leveleket, meg csekkeket. Ezeket nyugodtan ki lehet dobni a kukába, függetlenül attól, hogy végrehajtóval fenyegetőznek. A végrehajtó ugyanis csak a jogerősen megnyert per után jöhet. (Ezt mindig elfelejtik megemlíteni a fenyegető levélben.)
Pereljen a pénzéért és bizonyítson felperesként.

Az a baj, hogy tündibündi T csoport ilyenkor a többi szolgáltatónál is tiltólistára teszi az embert. Ilyenkor más nevére kell venni telefont a családon belül.

Krumpli Bogart 2011.07.27. 16:28:53

@Karmadealer: Az is lehet, hogy ezek a cég által felbérelt hozzászólók. Ezzel szoktam nyugtatni magam. ;-)

the sandwich maker 2011.07.27. 16:43:45

Nekem is ugyanez volt, múlt héten vettem új telefont, hozzá új előfizetést, Eco-ról váltottam Go!Net L-re. A biztonság kedvéért megnéztem az interneten hol tart a számla, ott láttam, hogy 50 ezernél... felhívtam az ügyfélszolgálatot, azt mondták eljárást indítanak, 30 nap míg kivizsgálják az ügyet (még előtte mondta a nő, hogy átkapcsolja nekem a Net Startot arra, amit vettem), ne fizessem be az augusztusi számlát, hanem várjak míg küldenek sms-t, hogy mi van.

Nagyszerű, hogy a T-mobile megengedhet magának ilyeneket. És amiért ők "véletlenül" ezt csinálják, én idegeskedhetem és telefonálgathatok. Meneküljön onnan mindenki.

fülöpke 2011.07.27. 16:54:48

@Karmadealer: Ez nagyon jó!!!
"Az viszont tényleg végtelenül szomorú hogy a hozzászólók mennyire ügyfélellenesek, ilyenkor szoktam azt mondani hogy ha a kárörömöt, irígységet, rosszindulatot forgómozgássá lehetne alakítani ebben az országban, be lehetne zárni Paksot."
Eddig én azt mondtam, hogy ha ennek a sok energiának, amit rosszindulatra fecsérelnek itt emberek csak a felét arra fordítanák, hogy segítsenek egymáson, már mindenki boldog ember lenne. De a te meglátásod sokkal jobb. Értsd: életszerűbb. Áttérek a használatára. Köszi. ;-)

Egyébként pedig nemcsak nyakörvet és pórázt, de szájkosarat is minden telefonszolgáltatóra!!!

különvélemény 2011.07.27. 16:59:16

@Krumpli Bogart:
Ellenőrizni lehetne próbavásárlásokkal a tájékoztatás minőségét, de ászf átnézésre nincs kapacitása a hatóságoknak.
Én inkább a kemény büntetések híve vagyok, van egy olyan szint, ahonnan nem éri meg trükközni a szolgáltatóknak.

Ehhez persze a lobbistáknak is lenne egy két szavuk.
Éljen a kapitalizmus!

Rosszindulatú Vászka 2011.07.27. 17:00:07

@igazságos: itten jobbra fent van egy peros link, amire az van írva, hogy: "Írjon a Homárnak!", rögtön a keresés szürke gomb alatt.

cso zsi 2011.07.27. 17:01:17

@the sandwich maker: "Nagyszerű, hogy a T-mobile megengedhet magának ilyeneket. És amiért ők "véletlenül" ezt csinálják, én idegeskedhetem és telefonálgathatok. Meneküljön onnan mindenki."

Ahogy a viccben: "Innen? Hova?"
Ez legalább nyújt szolgáltatást, míg a másik kettő csak vergődik. A Voda csak addig volt újdonság, amíg árletörő szerepe volt, azóta gyakorlatilag kartell van.

@Krumpli Bogart: "Vigyázni kell, mert T csoport behajtócéggel küldet csúnya fenyegető leveleket, meg csekkeket. Ezeket nyugodtan ki lehet dobni a kukába, függetlenül attól, hogy végrehajtóval fenyegetőznek. A végrehajtó ugyanis csak a jogerősen megnyert per után jöhet. (Ezt mindig elfelejtik megemlíteni a fenyegető levélben.)
Pereljen a pénzéért és bizonyítson felperesként.

Az a baj, hogy tündibündi T csoport ilyenkor a többi szolgáltatónál is tiltólistára teszi az embert. Ilyenkor más nevére kell venni telefont a családon belül. "

Besegítettem behajtócégnek, még a netkorszak előtt. Szolgáltatófüggetlenül, mert mindből volt.
Volt ott minden.
Más nevére vett telefon, meg vízbe esett telefon helyett új készülék vétele új előfizetéssel, így a régit nem fizették, stb...
Akivel mentem, gyakorlatilag tanácsadást folytattunk, hogy rávezessük az ügyfelet, milyen ballépést követett el, és mutasson hajlandóságot a fizetésre. Vagy ideadta a tartozást, vagy legalább egy részletet befizetett csekken, és akkor neki már jobb volt, nem került perre az ügy.

fülöpke 2011.07.27. 17:02:23

@the sandwich maker: Elképesztő, hogy még a múlt héten is járhatott így valaki. Valaki azt írta, hogy már kiderült, melyik jogszabályba ütközik ez a negédes ténykedés.

Azt hiszem, mindent értek. Az átverés évek óta olajozottan működik és a lehúzás 20%-a bizony automatikusan megyen bele az nagy "közös" bugyorba, tehát a rossz hír, hogy sajnos senki nincs velünk... Csak mi vagyunk egymásnak.

fülöpke 2011.07.27. 17:04:55

@fülöpke: Úgy értve, hogy mivel "hivatalos" a dolog, a lehúzás 20%-a áfa képében vándorol nagyjából ahhoz, akinek meg kellene védenie a megtévesztetteket...

Majd hülye lesz.

fülöpke 2011.07.27. 17:08:08

@tede: 263-szoros? Még a Providentnek is lenne itt mit tanulnia...

the sandwich maker 2011.07.27. 17:15:09

@fülöpke: Nekem eszembe se jutott, hogy "elfelejtik" átkapcsolni a Net Startot, gondolom erre játszanak ők is. Gondolkodtam rajta, hogy bemegyek felelősségre vonni a csajt, akitől vettem, de nyilván nem nála kezdődik az egész.

Napkutya 2011.07.27. 18:08:30

@phrascarica: "Bemutatkozás után az első mondata így hangzott: "Tájékoztatom, hogy a beszélgetés fogyasztóvédelmi eljárás céljából rögzítjük..."
ezt én is kipróbáltam már, de erre a hölgy közölte hogy "akkor bontja a vonalat" csak Ők rögzíthetik a beszélgetést... "

Ez egyáltalán nem probléma. Tényleg.

El kell velük játszani még néhány alkalommal, nyilván, az első után rögzítve, és nem is nagyon kell ágaskodni, hogy meginduljon a tényleges eljárás.

Egy csomó mobil alapból tudja, de bármelyik ötezer forintos üzenetrögzítő megcsinálja. Fosnak is tőle!

Csak javasolni tudom....

igazságos 2011.07.27. 18:49:43

Köszönöm szépen mindenkinek, nagyon cukik vagytok, hogy segítettetek. :)

ptspts 2011.07.27. 19:20:02

Én is jártam már pórul okostelefon + drága internet kombóval. A telefon újratelepítése után néhány másodperccel jutott csak eszembe, hogy lehet, hogy adatot akar forgalmazni. Fél percig is eltartott, mire megtaláltam a menüben, hogyan lehet kikapcsolni. Az első 60 másodpercben 2000 Ft-ot elforgalmazott. A következő alkalommal már úgy telepítettem újra, hogy nem volt benne SIM-kártya.

fülöpke 2011.07.27. 19:20:54

Bármely átlagembernek feltennénk a kérdést, akar e néhány perc netezésért súlyos tízezreket fizetni, biztosan nemmel válaszolna. Ezek a "szolgáltatók" abban az esetben lennének ártatlanok e témakörben, ha követnék azt a – különben bevett modellt –, amikor mondjuk törölni kívánunk valami(ke)t a számítógépünkről, vagy mondjuk a fényképezőgép memóriájából, etc. Minimum kétlépcsős figyelmeztetés, fény- és hangeffektusokkal kísérve, hogy aszondja: Biztosan akar percenként több tízezerért csatlakozni? Ezzel az erővel a gyorsgombbal meg is semmisíthetné magát a készülék. Miért ne. Azt pedig mindenki elítélné, ugyebár.

asdf 2011.07.27. 20:02:03

@Shadwell: "Amúgy a T-mobile követelése teljesen JOGOS! Örüljenek, hogy voltak annyira rendesek, hogy részletre engedik kifizetni!"

Ja, nyilvan azert tiltatta be a net start automatikus aktivalasat az nmhh, mert az annyira kurvara jogos volt. Gondolkozol neha? :P

Julcsika72 2011.07.27. 21:15:09

@asdf: Sziasztok! SAM waveII/sl érintő képernyős! mindig ilyesfélére vágyott ezelőttig!A gond ott volt hogy a régi kártyát rakta be ami előfizetéses ECO csomagú a mai napig.Tehát csomagot semmit nem váltottunk csak TELEFONT Netet nem kértünk hozzá.Hát egy bizti én ki nem tudom fizetni.Így nem tudom mi lesz.Az ismerősöm is ilyet vett Egy hónapja Wifizik rengeteget neki nem történt ilyesmi .Szépen kijött a havi számla.

Byk001 2011.07.27. 21:22:08

@Krumpli Bogart: Ls ha azt is elmondom, hogy ezért esetleg még havi 2000 Ft részletet és egy havi 8000 Ft-os előfizetést is vállalnia kell, akkor is olcsónak tartod a telefont?

imi60 2011.07.27. 21:47:21

@Julcsika72: erre mondják hogy marhaság.legkisebb csomaggal egy felső-középkategóriás telefont. nincs itt válság. van pénze az embereknek fölöslegesen.úgyhogy nyavajgás nincs.inkább mentetek volna nyaralni egy jót ebből a pénzből. nem a teló kellene hogy az első legyen az életben.

imi60 2011.07.27. 21:58:23

@Krumpli Bogart: nem látsz tovább a 70 ft-os telónál ? Egy előfizetés két dologból áll. A telóból és az előfizetésből. milyen teló az ami 70 ft ? teljesen ennyi vagy fizetsz érte még részleteket is ? és ezért mit írtál alá ? hhány éves hűséget ? milyen díjcsomagot ? és a díjcsomagra van-e hűség ?

Székely Máté László · http://l4c1.blog.hu/ 2011.07.27. 23:11:16

@imi60: Szerintem is. Séta, beszélgetés. Nem nyaralok, nem telefonálok.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.27. 23:37:29

@különvélemény: amit a számlázó rendszer rögzít, az úgy is van és az bíróságon is megállja bizonyítékként a helyét.
Nálunk is bepróbálkoznak néha hasonló kaliberű ügyfelek, hogy ők biza nem neteztek. Erre az a válasz, hogy a SIM-kártyája viszont netezett, és mivel a SIM forgalmáért ő a felelős, ő köteles vállalni mindazt, amit a SIM kártyája generál. @sutpet: szerintem az roaming és 50 euro.
Az megint más, hogy régi és hűséges ügyfélnek, aki korrektül fizeti a számláját, méltányosságból el lehet engedni az összeg felét vagy akár a legnagyobb részét is. De ez bizony már az ügyfélszolga egyéni döntése és sok múlik azon, hogy az ügyfél milyen hangnemben telefonál az ügyfélszolgálatra.

ergbertegon 2011.07.28. 00:01:11

Én sosem vitatkoztam azzal, hogy nem annyi amennyi. Az más kérdés hogy ezek a kutyaütő - szándékosan lehúzó - genya, úgynevezett mobilszolgáltatóknak nem is lenne szabad önhatalmúlag módosítani a meglévő előfizetéses beállításokon. Ezt kéne elérni rendeleti szinten. Én most cseréltem egy baromiokostelefonra, de már ezzel kezdtem telenoros kishölgynek, hogy kérem visszaállítani az eredeti állapotot az előfizetésen.
Le is tiltotta a netet a telefonon rögtön.

akkor most mi van? 2011.07.28. 04:18:15

Kapja be az összes szolgáltató a netstartját.

Ilyen telefont kő venni:
www.samsung.com/hu/consumer/mobile-phone/mobile-phones/bartype/GT-E1170ZKAXEH/index.idx?pagetype=prd_detail

véletlen sincs vele net, 4e Ft körül odaadják az MM-ben függetlenül, szép a hangja, jo a térereje, van benne zseblámpa meg vekker és 2 héttel a töltés után még az 5 pálcikából 2 megvan az aksiszintjelzőn.

Aki meg olyan idióta, hogy az okostelefon okosságát ekvivalenciának tekinti a netezéssel az el vagyon tévedve. Mi a halálnak kéne ahhoz mobilnet, hogy valaki a telefonjával zenét hallgasson, videozgasson, olvasgasson, navigáljon, otthon wifin feltett játékokkal játszon? Attól nem lesz okostelefon egy okostelefon, hogy el lehet vele olvasni az indexet meg le lehet tölteni az emileket, ezt megcsinálta 10 éve egy monokrom siemens ME45 is és azon még fixen beégetett wap gomb se volt, viszont nem ázott be a medence allján se:)

geniusgenie 2011.07.30. 17:54:54

Az én Sagem készülékem 10 éve minden telefonálási igényemet kielégítette, és ez a mai napig mit sem változott, azóta is ezt használom.Ha megnyekken, szenior készüléket fogok venni.(Sajnos ezekben nincsen valódi kottás zeneszerkesztő.)

különvélemény 2011.07.30. 19:16:44

@Réka ‎:
Ne erőlködj!

Random embertől lekéretek egy hívásrészletezést, tutira lesz rajta olyan, amit soha életében nem hívott.
A másik felet felhívva kiderül, hogy ő meg nem fogadta.
Ezzel bebizonyítom, hogy a számlázási rendszeretek egy nagy kalap szar, hiába auditáljátok, az nem hatósági vizsgálat.

Lehet persze pereskedni és fogtok is, de ha valaki nem ma jött a falvédőről, ott bizony megszívjátok.

Van olyan gyári matáv fejléces papírom, ahol -1 másodperc telt el a hívás befejezése és az új hívás kapcsolása között.
Persze lehetsz szép, meg nagy cég, de simán megbuktatlak.
Csak azért mehet ez a rendszer, mert a bírók elfogadják a totál kamu kimutatásaitokat, ez nyugaton nyasgem kategória.
Mint jópár éve az a 20 fős faluban lakó mamzi, aki egy napon keresztül folyamatosan újrahívta a tudakozót.
A cég "méltányosságból" eltekintett a százezres számlától, de hozzátették, biztos, hogy megtörténtek a hívások.
Persze, a mamzi átment robot üzemmódba és folyamatosan másodpercre azonos időközönként ezerszer újratárcsázta a számot.

különvélemény 2011.07.30. 19:23:40

@Réka ‎:
Ja bakker, mindig elfelejtem, hogy te nem is itt élsz.
Na az egy más világ.

Olyan céges kapcsolatom is van, ahol negyedmilkás a havi telefon és ezt "kigenerálták" akkor is, amikor a cég 80%-a szabin volt és ezt az ügyfelek is tudták, gyakorlatilag csak ügyelet működött.
A központ szerint harmada-negyede volt a költség.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.30. 19:34:30

@különvélemény: én csak azt mondom, amit nap mint nap látok :)

a másik meg, ahogy mondod hogy más világ, naponta előfordul, hogy hibázunk és olyankor nem pattogunk, mint általában a magyarisztáni multik, hanem szó nélkül utaljuk vissza a pénzt, megtoldva fájdalomdíjjal.
De a 'hülye voltam, nem tudtam, hogy a szmartfón netezik' és a 'nemisénvótam' jellegű dolgokkal alapból nem kezdünk semmit. A vevőnek is van felelőssége.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.30. 19:51:50

@Réka ‎: ja nem szó nélkül, hanem sűrű bocsánatkérések közepette. De az is igaz, hogy legtöbbször nem a számlázási rendszer hibázik, hanem mi üfszolgák néztünk be valamit.

különvélemény 2011.07.30. 20:09:54

@Réka ‎:
persze, de szamrtfónt nem adunk el civilizált államokban kilobájt/csillió forintért, mert rontja a cég hírnevét, akár jogos, akár nem.
Nyilván kis hazánkban a cég hírneve/becsülete csak üres szavak, mert ez van, ezt kell szeretni.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.30. 20:13:04

@különvélemény: nálunk a céges ügyfeleknek kb másfél euró/MB áron mérjük a csomagon kívüli mobilnetet, magánszemélyeknek valamivel olcsóbb.
De erről mi üfsz nem tehetünk, szerintem is baromság. Amit az eladó/üfsz tehet és tegyen is, hogy nagyon világosan tájékoztatja erről a vevőt és befelé reménykedik, hogy a vezetőség hamarosan megszünteti ezeket a hülye díjszabásokat.

különvélemény 2011.07.30. 20:16:24

@Réka ‎:
Ja, az szokott hibázni, csak nem úgy, mint nálunk.
példa: bkv automata, beszopja a 200 Ft-ost szó nélkül.
Gyk: átment az "osztályozó" automatán, majd bele a kasszába.
Tehát a "gép" szerint megfelelő volt a pénzérme, így be is esett, csak elfelejtette felírni a bedobott összeg felirat mögé.
Ez programozás kérdése, azaz színtiszta csalás.
Beprogramozom, hogy minden 20. 20-ast nyeljen, minden 30. 50-est, minden 50. 100-ast, stb.
Tiszta nyereség, ez a magyar virtus.

Ha még mindig nem értenéd:
Az automata eldönti, hogy elfogadja a pénzed, akkor felírja az összeget, vagy nem, akkor visszaadja a pénzed, de olyan nincs, hogy hallani, ahogy beesik a kasszába és nem mozdul a kijelző.

Na ez Magyarország.

különvélemény 2011.07.30. 20:18:28

@Réka ‎:
Majd az EU meg fogja szüntetni szerintem ezeket a lehúzásos MB-os NEM előfizetéseket.
Bár lehet, hogy túl erős a mobile lobbi.

vszolis 2011.07.30. 21:30:17

Kedves posztoló!

Tessék ÍRÁSBAN reklamálni a szolgáltatónál, ajánlott levélben. Leírni hogy nem kérte előzetesen és tevőlegesen az internetcsomagot, ezért reklamálja az adott számlát.
Elkérni a felügyeleti szerveik listáját, akiknél reklamálhat, ha elutasítják.
Nem biztos hogy ugyanaz az elutasítás lesz a válasz, mint a szóbeli ügyfélszolgálaton, sőt!

vszolis 2011.07.30. 21:32:23

Másik szolgáltatónál a hatósági döntésre hivatkozva fél évvel ezelőtti számla internetforgalmát reklamáltam (új telefont vettem, kifejezetten nem kértem hozzá internet-elérést, automatikusan kaptam...) és lőn, visszamenőleg jóváírták a kérdéses összeget.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.07.30. 22:26:09

@különvélemény: azért ez erősen cégfüggő. Volt már itt is poszt pl. üdítőautomatáról, ahol a feltöltő srác mindig hozta a pénzt/üdítőt azoknak, akiket megkárosított a gép. Csak egy számot kellett hívni. Hiba mindenhol előfordulhat. BKV meg egy saját univerzum, saját önkényes törvényekkel. Az EU meg lehet, hogy közbelép, az adatroamingot már szabályozta, a felhasználó felelősségét nem teljesen kiiktatva, ami nagyon helyes.

@vszolis: a telefon internetcsomag nélkül is internetképes. Ha az aláírt szerződésben benne van, hogy internetcsomag nélkül ennyi és ennyi az internet, akkor majd ÍRÁSBAN fogják elutasítani a reklamációt.

svinjahond 2011.08.03. 00:27:11

Egyszerű szitu!
Bizonyítsák be, hogy valóban az előfizető kezdeményezte az adatforgalmat, nem pedig valamely hibás beállítás, vagy szándékos "szolgáltatói ármány", esetleg vétlen szoftverhiba. Mindaddig nem elismerni az adott tartozást, továbbá: kártérítésért perelni tisztességtelen piaci magatartás miatt, de lehet, hogy még csalásban is megállna a dolog, hiszen a szolgáltatást nyújtó cég képviselőjének az előfizetői SIM kártya aktiválásakor tudomása volt arról, hogy a leendő ügyfélnek ezzel jelentős anyagi hátrányt okoz, amellyel így a szolgáltató igazságtalanul jut többletbevételhez! Eleve semmis akár még a szolgáltatási szerződés is, hiszen a cég elmulasztotta VÁRHATÓ KÖLTSÉGEK TEKINTETÉBEN a tájékoztatási kötelezettségének eleget tenni. Semmis szerződés alapján pedig nem követlehető bármiféle szolgáltatási költség (pl. adatforgalmi díjak, stb.) megtérítése! Szóval, szerintem ne fizessen!
A telefont kódoltassa ki valami söpredék arabbal a Móriczon, aztán nyomás egy másik szolgáltatóhoz, hátha azok korrektebbek. (Bár, mindhárman voltak már aprópénzzel a vásárban... elég csak itt - a Homáron - körülnézni!)

buffybot 2011.08.03. 20:35:40

Senki ne vegyen olyan eszközt aminek a használata meghaladja az agyi kapacitását.

különvélemény 2011.08.04. 21:13:08

@Réka ‎:
Amit nem értesz, mert nem vagy műszaki véna, hogy nincs tévedés.
Ha a gép beengedi a pénzt a kasszába, ami alapból zárva van, akkor elfogadta a címletet.
Ha ekkor még mindig nulla forint, vagy nincs változás a helyzet, akkor ezt ELŐRE leprogramozták.

Ha van programozó ismerősöd, kérdezd meg tőle a következő sor értelmét kamu prog. nyelven:

If random(50) != 50: #ha nem egyenlő
felírom a lóvét az egyenlegbe

Tehát minden 50-ediket (statisztikailag) elnyeli.
Tetszik érteni?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.08.04. 21:14:51

@különvélemény: Értem én, de ha úgy van, ahogy mondod, akkor miért hoznák vissza a pénzt, ha az ember reklamál? Nem logikus.

különvélemény 2011.08.04. 22:00:01

@Réka ‎:
Szerinted hány százalék reklamál?
Hány százalék érti meg, hogy manapság, ha elnyeli a gép a lóvédat, és nem úgy, hogy "beragad", hanem beleesik a kasszába, akkor programozottan nyelte el a lóvét?
Az emberek idióták, így elnézik, hogy "néha" benyeli a lóvét a gép, nem fogják fel, hogy ma már nem a 30 évvel ezelőtti automaták vannak forgalomban.

2011.12.07. 11:50:03

Attol fuggetlenul hogy egy kocsog a T ezzel a konstrukcioval, igaza van azoknak, akik a felhasznaloi felelosseget helyezik eloterbe.

En pl mocskosul nem ertek az autokhoz. Ha egyszer ugy alakul, hogy vennem kell egyet, akkor utanaolvasok, utanajarok a dolgoknak, korbekerdezek altalanos es specifikus informaciokrol a kepbenlevo ismerosoktol, esetleg el is hivom valamelyikuket velem, hogy legyen ott, segitsen, informaljon.

Ha nem ertek hozza, es beszopatnak, az az en hibam IS. Fel kell keszulni. Oda kell figyelni. Nem csak hatrabaszni magad a fotelban, feldugni a huvelykujjad a seggedbe, es hangosan sirni, hogy deszarminden, gonoszavilag. Igenbazmeg az.