Nóra édesanyját is kecsegtette a hatalmas kedvezmény, ezért még termékbemutatóra is hajlandó volt elmenni. Bár a Homár már meg sem lepődik az ilyen, időseket (is) átverő termékbemutatókon, azért a több százezres porszívó talán kicsit túlzás.
2011. aug.2-án Hajdúböszörményben a Bayern Gold Korlátolt Felelősségű Társaság tartott termékbemutatót, melyre 68 éves édesanyám a következő képpen jutott el: a közelmúltban felhívták telefonon azzal, hogy NYERT egy 400.000Ft + 200.000Ft-os vásárlási utalványt. Amennyiben szeretne élni a lehetőséggel, annak igénybe vételi lehetőségéről egy előadást kell meghallgatnia.
Elkérték a telefonbeszélgetés végén postacímét, ide küldték a bemutatóra szóló személyes meghívót. A fenti napon erre el is ment édesanyám, ám a bejáratnál vissza is kérték a meghívót, így nem tudok írásos bizonyítékkal szolgálni sajnos.
A bemutatón a fő termék egy masszázsfotel volt 900000Ft értékben, amire igénybe lehet venni a vásárlási kedvezményt.
A második termék egy kényelmes, álló porszívó, mely önmagában nem, csak egy óriási edénykészlettel együtt rendelhető meg. Ez tetszett meg édesanyámnak.
A vásárlási feltételek a következők: figyelembe véve a 400.000Ft+200,000Ft kedvezményt, a fennmaradó összeg 250.000Ft, amit 30 hónapos, havi 10.000Ft-os részletfizetéssel is igénybe lehet venni. Azaz 300.000 Ft-ért már megkaphatná a kívánt termékeket.
Így a cég hölgy alkalmazottjával elbeszélgetve a részletekről abban maradtak, hogy 10.000 Ft befizetésével megrendeli. Az előadást követően le is szállították a lakóhelyére, s szerencsére aznap érkeztem haza látogatóba szüleimhez, így személyesen jelen voltam.
A porszívó kipróbálásakor kiderült, hogy a 40 éves társasház régi, elavult elektromos rendszere nem bírja a nagyteljesítményű készüléket, és minden bekapcsoláskor leveri a fő biztosítékot. Mivel édesapám elektromos szakember, próbált szót érteni a céget képviselő managerrel, hogy ez itt nem fog működni. A cég embere szerint már sok régi lakásban rendeltek ilyen készüléket és még sehol nem volt probléma. (Mivel a cég 2011 áprilisában lett bejegyezve a cégbíróságon, nem tudom hány pozitív tapasztalattal büszkélkedhetnek.) Szerintük nekünk kellene kicseréltetni az ELMÜ-vel a biztosító táblát.
A másik érdekesség: amikor megkérdeztük, hogyan állhatunk el a vételi szándéktól, azt mondták semmi gond, nem hagyják itt a termékeket, viszont a 10.000Ft nem jár vissza, mert az FOGLALÓ.
Erről a 10.000Ft befizetésekor kimerítő tájékoztatást nem adtak. Még ha el is hangzott, hogy ez nem előleg, hanem foglaló, idős édesanyám nem jártasan a jogi kifejezésekben, nem is érthette. (És ki tudja hány ilyen idős jár még így!!!)
Ha vevőbarát egy értékesítő, gondolom nem lenne nehéz megkérdezni a leendő vevőt, tudja-e mi a különbség a kettő (előleg-foglaló) között. Főleg idősöknél. A manager kérdésemre, hogy ezt miért nem mondják el, azt válaszolta szó szerint: „NINCS SENKINEK A HOMLOKÁRA ÍRVA, HOGY EZT NEM TUDJA!”
Kérdés: Akkor miért nem kérdeznek rá???
Szó szót követett, amikor felvetettem a manager-nek, hogy ez így nem tisztességes (arról nem is beszélve, hogy a porszívó+edénykészlet összesen nem ér 250.000 Ft-ot, mert nem volt luxus kategóriás termék!), fogom jelezni az esetet a fogyasztó védelemnél!
Na erre megijedhetett, mert saját zsebből, állítólag a saját jutalékából, magának kárt okozva VISSZAFIZETTE a 10.000Ft-ot, amiról papír szintén nem készült! Sőt a szerződést sem sztornózta a szemünk láttára, csak eltett és elvitte a termékekkel együtt!!!
FIGYELEM!!! A mai gazdasági helyzetben nem osztogatnak ajándékba 400.000+200.000Ft-okat senkinek!
Az utolsó 100 komment: