Tékozló Homár

Felszorzódott az ár a Retz bútorüzletben

2011.08.11. 09:46 | jackyll | 93 komment

Juditék a Retz egy vélhetőleg kisebb üzletében választottak a kétféle készleten lévő kanapéból egyet, aminek azonban másnapra felszorzódott az ára 10 %-kal.

Sokszor megfogadtam, hogy a RETZ Bútorüzletbe többet nem teszem be a lábam, de az 50%-os kedvezmény becsalogatott. SAJNOS. Kanapét szerettünk volna vásárolni. 3 napunkat töltöttük a Retzben, ugyanis sem a katalógusban, sem a weboldalon nincsenek fent a kanapé árai. Értem én, hogy az árak a rendelt szövet függvényei, na de legalább egy számot odafirkálhatnának a termék mellé, hogy x Ft-tól... Szóval mivel nem találtunk árakat, bementünk az üzletbe a legújabb katalógusból kiválasztott 15 modell nevével, hogy megtudjuk mik az árak. A 15-ből 13-at nem forgalmaznak. (MONDOM LEGÚJABB RETZ KATALÓGUSBÓL VÁLASZTOTTUK KI!) Maradt 2 azaz kettő darab, ami közül ott a helyszínen gyorsan eldöntöttük, hogy melyiket szeretnénk. Az eladó nagyon készséges volt, kezdett a Retz-ről eddig alkotott képünk pozitív irányba változni. Kiválasztottuk a szövetminták közül a megfelelőt, hogy fillérre pontosan ki tudjuk számolni az árat.

Ez meg is történt, fel is jegyzeteltünk mindent, árat, színkódot, stb. Azonban volt egy aprócska részlet, ami miatt még aludtunk egyet a megrendelés előtt. Másnap újra bementünk, konkrét elképzelésekkel, rendelési szándékkal. Az eladó megint nagyon segítőkész volt, el kezdte felvinni a rendelést a számítógépbe, majd miután mindent háromszor leellenőriztünk, felvetődött benne, hogy hoppá lehet, hogy nem is jó árlistát néz? Futott két kört az üzletben és megállapította, hogy az általa szóban legalább háromszor megerősített árakat fel kell szorozni 1,1-el, így az a kanapé, amit féláron 122 ezerért már el is vihettünk volna valójában 134 ezer forintba kerül.


Eleve senki nem hiszi el, hogy amit ők eredeti árnak vesznek alapul (amiből lejön az 50%) azon az áron ma Magyarországon bárki vásárolna náluk...féláron kb annyiért tudtunk volna vásárolni, mint akármelyik másik üzletben kedvezmény nélkül. De ezt még bevállaltuk volna, tudván, hogy jó minőségű árut kapunk, ha sokat is kell rá várni. Eddigi rendeléseinkre átlag 8-10 hetet vártunk... De, hogy a különleges akció keretében még 10 %-al drágábban vegyük meg a kanapét hát azt azért már köszöntük szépen és nem kértük...

És újra megfogadtuk, hogy többet nem megyünk még feléjük sem. Szemmel láthatólag ezzel nem vagyunk egyedül, ugyanis még soha egyetlen vevőt rajtunk kívűl  nem láttunk a boltban...azt hiszem nem véletlenül. 2011-ben Magyarországon 8-10 hetet várni egy kanapéra, vagy akár egy szimpla lengőpolcra gondolom kevesen hajlandóak. Ezek után, hogy még hülyének is nézik az embert és az utolsó utáni pillanatban akarnak még egy kis haszonra szert tenni...hát ezt azért már nem nyomják le a torkunkon. Helyreállt az egyenleg, EGYETLEN vásárlásunk, vagy vásárlási szándékunk sem volt zökkenőmentes a RETZ-nél.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hehehehe 2011.08.11. 09:55:32

vadász-vadász...
btw 4. :)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.11. 10:05:32

Az volt már, hogy kanapét csak az ALDI-ból?

isti77 2011.08.11. 10:06:56

"3 napunkat töltöttük a Retzben..."

Feltételezem, már az első napon szembesült a leírtakkal, mégis visszament még kétszer (vagy bezárták két éjszakára?), és egész napokat ott kolbászolt annak ellenére, hogy semmi nem felelt meg neki.

Ez hülye. Lapozzunk.

gyorossyerno 2011.08.11. 10:07:47

Hát ez maxigáz.

Negatív tapasztalataink vannak vs. sokadjára vásárolunk ott. Az eredeti ár feléért máshol is válogathatnátok (és ebből még lejön a kedvezmény) - mint mondod.

Valami Retz függők lehettek szerintem, attól tartok nem fogtok tudni lejönni róla

megamenn 2011.08.11. 10:08:44

De azt azért ugye tudod, hogy a retz meg az összes többi csak közvetíti a bútorokat, az árak meg a szállítási határidő (főleg!) a legkevésbé múlik rajtuk.

hehehehe 2011.08.11. 10:09:10

@Horváth Lajos: nem-nem, -1-el kezdődöt, már elnézést :)

YZ 2011.08.11. 10:17:31

Én is egyszer próbálkoztam a Retznél. Rendeltem irodabútort, illetve kértem árakat elemes nappali és hálószobabútorokra. Na meg vettem egy forgószéket, elvileg féláron.
Az irodabútort 6 hétre ígérték, 9 hét alatt nem jött meg, és következett karácsony, azt mondták talán január vége. Ekkor mondtam, hogy köszönöm, akkor nem. Mellesleg kifizettem az egészet előre, mivel így ingyenes lett volna a házhoz szállítás. Legalábbis a portáig, ugyanis emeletenként 1500 Ft-ot kértek volna. Lifttel is. Az már csak hab volt a tortán, hogy ugyan előre szóltam, hogy mikor fogok menni a pénzért, amikor odaértem, az egyik eladó a saját pénzével egészítette ki az összeget, mivel a kasszában nem volt elég.
Az elemes bútorokra meg kb 50%-kal magasabb árakat kaptam, mint a Balla Bútornál, plusz még a szállításra is az összeg 10%-át el akarták kérni. Egy több mint egymilliós rendelésnél. Balláék úgy kezdték, hogy a szállítás természetesen ingyenes. Úgyhogy elemes bútorokkal kapcsolatban nincs tapasztalatom Retzéknél.
A szék, amit vettem, egyrészt enyhén megsérült a kiválasztás és a becsomagolás között (egy karcolás a bőrön az egyik karfán), ez utólag megmagyarázza, miért volt olyan jól becsomagolva.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.08.11. 10:18:41

Ez az állandósulni látszó 50%-os kedvezmény eleve gyanús kissé.

YZ 2011.08.11. 10:19:03

@YZ: A vége lemaradt.

Másrészt meg nem lehet benne normálisan hátradőlni, mivel a hintamechanika rögzítője rendszeresen kicsúszik a helyéről.

simon says: 2011.08.11. 10:20:29

most mar megguglizom, hogy mi a faszom az a retz, csak, hogy tudjam mitol tartsam tavol magam

Sokorai_Atala 2011.08.11. 10:25:49

Hja én a Kikában néztem 45ezer ft-ért egy cseresznyefa kicsike asztalt, mondták 8 hét, mondom nem a 2 millás ülőgarnitúra kell, ez a kicsike itt , felkapom viszem. Nem volt.
Átmentem Impaláékhoz szemben, ott találtam fotelt, ami tetszett volna, csak a faszíne meg a huzatja nem. Mondták milyen fa, cseresznye, anygvágatokból választottam, meg egy asztalt is, de az is bükkből volt, mondták kájne pánik, cseresznye lesz.
6 hét alatt legyártják - 30 % előleg. Két és fél hét (!!) múlva hívtak, hogy megérkezett, és minden stimmelt vele. Ja az színre készített asztalka 24ezer volt.

agent_x 2011.08.11. 10:29:34

@hehehehe: akkor pláne rossz, mert -1 után a nulla is jön még...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 10:31:18

Minden boltban ki van írva, hogy x% leárazás. Állandóan. Szóval ebből kiindulni...

cicmen (törölt) 2011.08.11. 10:37:58

@YZ: Úgyhogy elemes bútorokkal kapcsolatban nincs tapasztalatom Retzéknél.

Elemes bútort ne vegyél! Mindig lemerül. Szopás, amikor a szekrénysort be kell tolni.

hehehehe 2011.08.11. 10:38:37

@agent_x: be lehet fejezni, itt a poszt tolót kell ekézni :D

Tony Almeida 2011.08.11. 10:42:06

@isti77: +1

A 134.000 forintos kanapé szvsz nem annyira veszett drága, akár az is elképzelhető, hogy tényleg volt 50% kedvezmény rajta. Azért egy linkre kiváncsi lennék, hogy melyikről is van szó.

Mi a retz-ben vettük az étkezőnket, 3 centis tömör tölgyfa asztal + hasonló 6 db szék, 180.000 Ft volt pár éve, hja, 80-ért is megkapjuk a tigrispiacon, ugyanez faroslemezből, hülyevagyok.
A határidővel nálunk is gondban voltak, 2 hetet csúsztak, de 15x elnézést kértek telefonon.

cicmen (törölt) 2011.08.11. 10:42:10

De, hogy a különleges akció keretében még 10 %-al drágábban vegyük meg a kanapét hát azt azért már köszöntük szépen és nem kértük...

Miért nem? Ettől volt különleges az akció!

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 10:51:38

@cicmen: Bebikázni nem lehet, mondjuk úgy,hogy rákötöd az íróasztalra?
@hehehehe: Az én hibám! Ezzel a -1sőzéssel elvontam a figyelmet a poszttolóról! Elnézést! :D:D:D

Remol 2011.08.11. 10:54:47

Szerinted miből telik Retz tulajéknak Ferrarira?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 11:00:33

Nem értem a poszt-tolót... -50%+10% az még mindig -40%! Bár az Ersténél biztos más eredmény jönne ki. Szóval még a hülyének is megéri. :)
És mi lett volna, ha követi a svájci frank emelkedését. Akkor jogos lenne a panasz,de így? 40% kedvezmény se elég???

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.08.11. 11:01:29

Nekem meg van az a rossz szokásom, hgoy ha elmegyek valamit venni, akkor azt azonnal szeretném. Nem és nem akarok 30% előleget kifizetni, és majd legyártják. Mondjuk most kanapét szeretnék venni, 1-2 héten belül. Meglátni, megszeretni, hazavinni. Hülye vagyok? Biztos. Elemes bútor: kinézek egy komódot, tetszik, megveszem, kifizetem. Erre a kezembe nyomnak egy 15 cm-es lapos csomagot, hogy vigyem. Azt a jó q-va nénikéjüket. Ha lapos csomagot akarok, akkor ikejába megyek, ott felkészülök, hogy szerelek. Tudom, nem vagyok sikeres ember, mert én azt szeretném, ha kapnék egy összeszerelt komódot. Azon az áron, ami kivan írva. Mert nem a 15 cm van beárazva, hanem az összeállított komód.

cicmen (törölt) 2011.08.11. 11:06:44

Mit mond a Retz kanapé? Reccs!

cicmen (törölt) 2011.08.11. 11:07:51

@Remol: Szerinted miből telik Retz tulajéknak Ferrarira?

Vissza vitte az üres üvegeket?

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.08.11. 11:14:53

@cicmen: Az avatarodról mindíg Banderas jut az eszembe,imádom ezt a nézést:))

akos147 2011.08.11. 11:18:13

a 30 kerek, mint a szám

hehehehe 2011.08.11. 11:19:13

@Horváth Lajos: köszönöm a megértésed! :D

Jokkura 2011.08.11. 11:26:15

Méghogy a Retz minőségi .... ?
ugyanolyan kisüzembenkben gyártatnak mindenféle alapanyagokból ,mint az összes többi multi.Esetleg nem itthon,vagy Europában. Bár a román butorüzemek nagy része is a multiknak gyárt..(példa: évekkel ezelőtt egy Piliscsabai asztalosüzemcske az IKEA-nak gyártott mindenféle csetreszt[ Mo.-ra nem szállítottak] orosz göngyöleg[láda] rétegelt lemezből. Változó vastagság. + elavult[ 20-30 éves] beállíthattlan gépek + aprópénzt kapott a munkás)
@batgirl: Na most képzeld el ha az összerakott szekrény nem fér be az ajtón, lépcsőházban megakad, megsérül,stb...( a szállítást már meg sem említem)
van azért előnye a lapraszerelésnek is :)
..."Mondjuk most kanapét szeretnék venni, 1-2 héten belül. Meglátni, megszeretni, hazavinni. Hülye vagyok? Biztos."... nem nem vagy hülye, csak a piacgazdálkodás kicsit mást diktál.Senki sem szeret/akar raktárra gyártani.
Az átfutási időt én sokkalom (persze,ha Kínában gyártják , és előbb le kell fordítani a megrendelést ó-mandarin nyelvre...).

gergo1000 2011.08.11. 11:27:35

@Horváth Lajos:
"Nem értem a poszt-tolót... -50%+10% az még mindig -40%! Bár az Ersténél biztos más eredmény jönne ki. Szóval még a hülyének is megéri. :)"
Nem csak az Erstenel jön ki más. -50%+10% az pontosan -45%

stano 2011.08.11. 11:27:56

Ezekben a "bútoráruházakban" (retz, rs, kika, domus...) szinte csak az éppen akciós bútoroknak van elviselhetőbb áruk, tehát nem olcsó, de elviselhető, minden más elszállt áron van, nem is értem, ki veszi meg őket.
Én pl számítógépasztalt kerestem. A leggagyibb sz@r is 20e forint volt, ami nekem kellett volna, kicsit nagyobb méret, esetleg fiókkal, kábel kivezetővel már 40-50e forint. De így egyszerre mind nem is volt meg sehol.
Ezért megcsináltattam egy asztalos cégnél, egyedi méretre, formára, zárható fiókkal stb., mindennel együtt 34e-ért...

cicmen (törölt) 2011.08.11. 11:31:11

@batgirl: Én még Banderasnál is szebb gyerek vagyok! :)
És van még nálam egy zacskó whiskas is!

Pusztába kiáltott Emil 2011.08.11. 11:35:28

Látjátok ezért tart itt ez az ország...:-(

simon says: 2011.08.11. 11:36:07

csokolom, lapraszerelt faroSlemez kanape van-e a retznel?

helianthus 2011.08.11. 11:36:23

@gyorossyerno: höhöhö, ez jó. Mármint a párhuzam vonás a Retz és a szer között, hogy nem tudnak róla lejönni.

Én sem értem egyébként, ha eddig még sosem volt jó valahol, én lehet, hogy másodjára sem mennék vissza, de többször biztos, hogy nem, legyen akármilyen akciójuk, mindezt úgy, hogy a Retz-ről azt sem tudtam volna megmondani, hogy bútorüzlet, ha nem írják ki a címbe, szvsz nem vagyok egy úri huncutságokkal élő ember.
De ha "EGYETLEN vásárlásunk, vagy vásárlási szándékunk sem volt zökkenőmentes a RETZ-nél." (érdekelne amúgy, hogy hány esélyt kapott a Retz?), akkor nem megyek oda soha többet, nem és nem.
Azt hiszem ez a poszt tanulsága.

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2011.08.11. 11:37:58

@Jokkura: Ha kétajtós szekrénybe szeretek bele, akkor igen, elfogadom a lapra szerelést, bár akkor sem szivesen. Viszont a kisbútorok azért általában mindenhova beférnek. Azt mondod, hogy senki sem szeret raktárba gyártani, ez igaz. De én meg nem szeretek előre fizetni, és várni sok-sok hetet, plussz még egy-két hetet. Az egyik kolleganőm, hónapokat várt, egy nagyon nem olcsó kanapéra. addig földön alvás volt. A cég nem szállított határidőre, magyarázat mindíg volt, viszont 50%-ot előre elkértek. 300 ezres kanapénál. Nos, ez nem való nekem.

juhaszvik 2011.08.11. 11:38:35

@gergo1000: ezt akartam jelezni én is. a matek sok embernek jelent sok mindent... :)@Horváth Lajos: bocsesz :)

simon says: 2011.08.11. 11:39:08

kulonben meg mi az, hogy lapraszerelt? ha laponkent van, akkor nem szerelt

vernarancs 2011.08.11. 11:40:37

Frank hitelre megvehette volna a nem akcijos butort is.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.08.11. 11:42:34

@cicmen: "Elemes bútort ne vegyél! Mindig lemerül."

:)))))

Pusztába kiáltott Emil 2011.08.11. 11:49:41

(MONDOM LEGÚJABB RETZ KATALÓGUSBÓL VÁLASZTOTTUK KI!)

Itt mér kiabál a postoló?

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 11:50:35

@juhaszvik: @gergo1000:
Na bazzz!:(:( Régen voltak azok a matek órák... (akkor se kártyázni kellett volna)

gergo1000 2011.08.11. 12:16:50

@Horváth Lajos:
Azért a kártyához se árt, ha az ember tud számolni:)

gergo1000 2011.08.11. 12:21:34

@Horváth Lajos:
Akkor már mindent értek. Nálunk, ha már kártyázott valaki, akkor legalább ultizott.

Cica30 2011.08.11. 12:23:23

@Horváth Lajos: Nem egészen pontos a számítás!-50%+10% nem egyenlő -40%-kal!

YZ 2011.08.11. 12:26:35

@cicmen: szerencsére működik hálózatról is, úgyhogy nem kell elemet cserélni.

Tony Almeida 2011.08.11. 12:26:40

@simon says::

Sima elütés. Egy posztot megérne, hadd röhögjön a jónép.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.08.11. 12:30:22

@cicmen: ne is mondd. tegnap éjjel sikeresen összetörtük az ágyunkat. akkorát szólt, mint az ágyú.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 12:48:40

@Cica30:
Tudom, már felvilágosítottak róla többen! Azóta már fel is hívtam egy matektanárt:)
@gergo1000:
Szünetben meg gyakran sakkoztunk a haverokkal. Vagy mi ütöttük a sötét parasztokat,vagy ők minket!

Jokkura 2011.08.11. 14:02:16

@simon says:: A lapra van szerelve az összes szerelvény :) Neked elvileg(!) csak össze kell raknod a korpuszt...
@batgirl: Írtam: az átfutási időt én is sokkalom. Mondjuk van ötletem,hogy miért ilyen sok.(részben gyártástechnológia,részben gazdasági ,részben nyerészkedési,részben logisztika)Az előleg mert azért ilyen sok,mert abból(áltálában) már kijön a termék ( alapanyag+rezsi). A többi a haszon.

És azért mert ez Magyarország!!

gergo1000 2011.08.11. 14:02:26

@Horváth Lajos:
Gyakaran meglepődtem, hogy milyen kommenteket írsz, de most már tényleg mindent értek.

bldo 2011.08.11. 14:17:53

"És újra megfogadtuk, hogy többet nem megyünk még feléjük sem."

Mindaddig, amíg nem lesz egy *újabb* 50%-os engedmény (amiről a posztoló pontosan tudja, hogy kamu: "Eleve senki nem hiszi el, hogy amit ők eredeti árnak vesznek alapul (amiből lejön az 50%) azon az áron ma Magyarországon bárki vásárolna náluk...féláron kb annyiért tudtunk volna vásárolni, mint akármelyik másik üzletben kedvezmény nélkül.")

Kedves posztoló, te díszpéldánya vagy az utóbbi évek teszkós-osanös csöcsön nevelkedett, fillérbaszó, magát öntudatosnak gondoló csökevényeknek.

Rövidebben fogalmazva: ütnivalóan hülye vagy.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.11. 14:20:13

@gergo1000:
Jól érzem,hogy hozzászólásaim nem minden esetben nyerték el tetszésedet? :D:D:D

Layosh 2011.08.11. 14:25:14

A bútort csak az Aldiból volt-e már?

simon says: 2011.08.11. 14:29:43

@Jokkura: igy van ertelme, csak mar nincsenek a lapra semmik sem szerelve, a szerelvenyek kulon zacsekban jonnek. amugy imadom a kirakos butorokat, jo moka az osszerakas.

Jokkura 2011.08.11. 14:42:30

@simon says:: aha,aztán vagy meg van vagy nincs meg az össz alkatrész ,és persze olyan,hogy a kiskerben alig lehet kapni. Jobb esetben a furatok jól vannak kialakítva és passzolnak az alkatrészekkel.
A múltkor találkoztamegy olyan vasalattal,hoyg 10 percig néztem a rajzot ( 1000x xeroxozott szar) és a vasalatot ,míg rájöttem,hogyan is működik. Pedig több mint 20 éve vagyok a faiparban...:)

Píter 2011.08.11. 15:21:49

Bútort csak IKEA-ból.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2011.08.11. 15:47:15

@Píter: ikeában vásárolni ősi román szokás.

igazságos 2011.08.11. 15:50:39

@isti77: ez itt a lényeg, nem is ragoznám tovább.

Nem tudom mi van velem, már a posztolót sincs erőm kioktatni, harcolni a saját hülyesége ellen, inkább rátok hagyom.

Mahoberberis thunbergii 2011.08.11. 17:14:01

Öt évig dolgoztam bútoráruházban (II. kerület), tudom, hogy megrendelés esetén (különösen külföldi bútornál) a 6-8 hét nem sok, mondhatni normális. Mert a legtöbb cég igyekszik nagy választékot kínálni, de nem gyártanak nyakló nélkül raktárkészletre - hogy ne álljon a megrendelés nélküli, kész bútorban a pénz -, tehát a vevő igényeinek megfelelő bútort legtöbbször a rendeléskor kezdik el legyártani.

Aki meg olyan, mint batgirl, az válogathat abból, amit a kiállítóteremben lát, s ami megtetszik, azt ~azonnal elviheti, általában a listaárnál valamelyest olcsóbban, mert "használt" [a vásárlók, érdeklődők által nap mint nap kipróbált] darabokról van szó.

Anti Anyag (törölt) 2011.08.11. 19:44:55

Vérbeli kereskedők. Oda sem megyek bútort vásárolni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.11. 20:30:28

hat nem tudom de a butorok itt is allandoan mindenhol SALE-ban vannakj 20-30-50-
ugy latszik ez a "szakma" sajatja
most vasarolgattunk, viszont lehet ugyesen alkudni
mondtam a holgynek OK kell az agy meg a sofa,de matracert atmegyunk ide meg oda
erre mindjart olcsobb lett minden 20 szazalekkal matracostol mindenestul
ezxert aztan az ejjeli szekrenyt is ott vettuk
mig allitottak kii a szamlat leultettek kv-zni, pedig jo ha 5 perc volt
a kiszallitasert kellett fizetni egy szazast, de a szobaig hoztak es ossze is szereltek.....
/nem vettek le a cipojuket, mert mondtam, hogy nem kell/

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.08.11. 20:31:37

@simon says:: en is csak a ritz-et ismertem eddig

Főúr1127 (törölt) 2011.08.11. 20:40:21

Pesten eleve rizikós bútort venni, nemhogy az ilyen RETZ típusú helyeknél.

Én Sarokülőt kerestem, határozott méret és funkcióbeli elképzeléseim voltak, nem sokkal korábban készíttetett bútoraimhoz illeszkedőt szerettem volna. Az IKEA termékeit ismerem (a párom lakását lényegében abból rendezték be), de azok nem játszottak, a KIKA szegényesebb volt, bár egy-két dolog ott is akadt volna, de nem varázsoltak el. Domus dettó. Utána ajánlották nekem a Béke úttal párhuzamosan futó második utcát, ott több ilyen bútorház is volt.

Persze, van, minden szín, méret, funkció, saját tervezésű (értsd: én választok elemeket amikből kilegózzák, stb).

Tetszett egy, jó volt a méret, jó volt a szín, megfelelt minden téren - mennyi az ára? 329.990 Ft (30% foglaló) + 5990 a házhoz szállítás Budapesten belül, plusz 1000 forint emeletenként, azaz 337.980 (ha elállok a foglalónak csak a fele jár vissza, mert addig "visszatartom" az árut). Mondom így magamban, hogy ez nem andante, meg nem a legeslegszuperebb, kicsit borsos. Hogy ez ennyi az egész országban, mert nem magyar, nem román, "igazi olasz" bútor, ezért ennyi. Mondom erre még alszok egyet.

A hétvégén lementem Szegedre, a nagybátyám is épp költözik (ez egy ilyen nyár), úgyhogy ott is bútorokat nézegettünk. Szembejött egy ugyanolyan (gyártó, típus, altípus és szín) bútor 159.900-ért. A slusszpoén, hogy mivel a központi raktáruk valahol Dél-Pesten van, ingyen kihozták, és (bár a jó modor miatt fizettem a cipekedőknek) még a lépcsőzésnek sem lett volna felára. Egyébként az "igazi olasz" bútorról kiderült, hogy a gyártó ugyan tényleg olasz, de a gyár Lengyelországban van...

Ennyit a pesti kereskedőkről.

Kelpo 2011.08.12. 00:05:16

Érdekes Ikea tud raktárra gyártatni, többieknek miért olyan nehéz ez.

Az volt már hogy bútort csak az IKEA-ból?
Megnézed, kiválasztod, kifizeted, elhozod, és még olcsón meg is kajálsz. Kell ettől jobb és egyszerűbb?

Kobe 2011.08.12. 07:32:57

@Kelpo: valszeg mert az ikea multi es a dompingre hajt
ellenbrn probalj meg naluk vasarolt cuccokhoz mashol beszerzett kiegeszitot hasznalni ... semmi nem szabvanymeret az agynemuk meretetol a rogzitocsavarokig mind olyan hogy csak naluk tudj venni hozza valamit - ami akkor cummer ha nincs vagy nemtetszik pl egy takarohoz csak bunronda huzatot kapnal...

vojudit 2011.08.12. 08:43:53

Miért próbálkozunk újra és újra a Retznél? Azért, mert az összes valamire való bútorüzletet végigjártuk és nem találtunk olyat, ami árban. és elképzelésben stimmelt volna.(Csak máshol nem kell 3 napig nyomozni, hogy kiderítsük az árakat.) A Retz egyik üzlete pedig 2 percre van tőlünk. Eddig egyébként az előre beígért eleve horror szállítási idő be nem tartása volt a fő gondunk, meg az eladók hozzá nem értő bénázása. A kanapé most speciel nem sürgős, ezért próbálkoztunk náluk... Féláron nem horror a 122 ezer, de ha azt felszorzom kettővel, kétlem, hogy azon az áron bárki megvenné. Valaki kérdezte melyik kanapéról van szó, Monaco Lux 3DL a neve.
Az idiótázásra, stb nem reagálnék...

vojudit 2011.08.12. 09:00:04

Ja és a bevezetőhöz annyit, hogy nem, nem egy kis üzletben voltunk, készleten nincsen kanapé a Retznél, csak a kiállított darabok. Minden üzletben rendelni kell, és bármely üzletbe térek be ugyanazt tudom megrendelni. És nem értem miért van 8 oldalon keresztül 100-féle kanapé a katalógusban, ha összesen kb 10-féle rendelhető közülük.

fidoone 2011.08.12. 10:41:21

Elemes szekrénysornál érdemes szerelést is kérni, bár az +10%. Én egy 330e.Ft sorra kértem és nem bántam meg mert csomagot a szerelők bontották ki amiből törött üvegpolcok, levert bevonatú ajtók kerültek elő. Valamint hiányzott egy csomó dolog. Azonnal jegyzőkönyveztettem mindent így nem kellett bajlódnom a garanciális pótlásokkal.

mohopasi 2011.08.12. 10:59:24

Egy régi kikás történet miatt (amit most nem írok le, mert egyszer már leírtam, és amúgy is poszthosszú) én bútoráruházban ha vásárolok is, akkor kizárólag olyat, ami ott van fizikailag, rá van írva nagy betűkkel, hogy mennyi. Se rendelés, se maszatolás árral/szállítással, stb. Nem hiszek egyiknek se.

Tony Almeida 2011.08.12. 11:14:00

Üdv,
Rákerestem a cuccra, külföldi oldalakon átszámítva 120.000 - 140.000 között van ákcijó nélkül :-)

vojudit 2011.08.12. 12:42:23

Jó és hogy szállíttatom haza?:) Amúgy ahány bútoráruház annyiféle terméket kínál Monaco néven...

Kelpo 2011.08.12. 12:54:24

@vojudit: Lehet sok kis üzlet helyett inkább egy nagyba kellett volna menni, én ahogy föntebb is most is az ikeát mondom, ott minden van készleten, nincs átbaszás, megnézed kipróbálod kifizeted elhozod, a magyar kis boltokban meg csak a mutyizás megy, meg a majd megjön egyszer, meg hát talán annyi lesz az ára, aztán kiderül h nem, lásd korábbi RS-bútoros posztot.

Kelpo 2011.08.12. 12:56:00

Egyébként meg retzből csak kis törött üveg dohányzóasztalt meg kis faszenest veszünk!!!!! Ez FONTOSCH!!!

vojudit 2011.08.12. 13:01:34

@Kelpo:
Imádom az IKEA-t, a fél lakás onnan van berendezve, de spec kanapét nem láttunk ott olyat, amilyet szerettünk volna.A RETZ-et pedig nem tartom KIS üzletnek, szerintem az IKEA és a KIKA után ott van azért a sorban. Azt vállaltuk, hogy várunk rá 6-8 hetet. A gond az volt, hogy mire felvittük a rendelést rögtön 10%-al megugrott az ár. Sok rendelést vihetnek fel, ha azt sem tudják melyik árlista az aktuális...

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.08.12. 13:47:45

Emlékszem,amikor lakást akartam venni, (svájci frank hitelre :D:D) egy csomó lakást láttam,és nem egyszer hallottam, hogy az "IKEA bútorok" benne vannak az árban. Amikor én közöltem,hogy nem kell, vigyék,akkor csak meredtek a szemek. De hát ez ikeás ember, az ikeából hoztuk. Mire közöltem, hogy fele annyiért megcsinálja nekem bármelyik vidéki maszek,akkor csak pislogtak. Szóval nem értem,miért annyira nagy dolog ott vásárolgatni?

kamurádió 2011.08.13. 10:40:57

És igaza van a posztolónak, nézzétek meg alaposan az árakat, és koncentráljatok az eredeti összegre. Látni fogjátok hogy massziv átverés az egész. Pl. gyerek forgószék Retz: 30.000Ft helyett 15.000Ft, ugyanez a Bútorcsaládnál akció nélkül 15.000Ft Olyan szerénysor ami nem ér 100.000Ft-ot sem, az néluk 340.000 helyett 170.000 egyébként ha jól emlékszem Rómeó a neve. Az 50%-al csökkentett árak az eredeti árak. Vajon miért van az hogy 2010 decembere óta megy az "ötven százalék mindenre" hülyeségük? persze mindezt úgy adják elő hogy "ebben a hónapban".

XCat 2011.08.13. 11:59:19

@YZ: Balla jó cég, nagy kár, hogy leragadtak keleten. Viszont a cuccot lapraszerelten hozzák, még 10-15 % összerakatni. Vagy a retz is?

@Főúr1127: Kikában másfél millió egy tisztességes gardrób, akkor most mit problémázol 1000 forintin? Akinek drága, ne vásároljon ott.
Az, hogy mindenkinek drága ahhoz képest amit ott kap, már csak az én véleményem:)

XCat 2011.08.13. 12:02:00

@Horváth Lajos: Iszonyat jó ötleteik vannak, főleg azért. Sajnos általában elég silány kivitelben, vagy méregdrágán. Szállítás terén meg elég rugalmatlanok szerintem, legalábbis amíg lerendezed, a szállítók tökéletesek voltak.

A legjobb megoldás tényleg az, hogy kinézed, és legyártatsz magadnak egy ugyanolyat.

YZ 2011.08.13. 13:21:46

@CatMother: ugyanazt a butort hoztak, ugyanugy lapra szerelve. Arra is elkertek volna egy szazast Retzek.

XCat 2011.08.13. 14:54:13

@YZ: Akkor Balla. Még szállítással együtt is megéri... fasza bemutatótermeik vannak, mármár zavarbaejtően udvarias alkalmazottakkal. Ritkán érzem túlzásnak a dolgokat, de ott annak tűnt.
Legalábbis pár éve még így volt.

Megdobbent 2011.08.13. 21:47:03

De mi a fenet lehet 3 napig csinalni egy butorboltban? Minden ejjel mas kanapen hevereszni es varni a nyitast, vagy mi? :o
süti beállítások módosítása