János a Somogy megyei Békéltető Testületnek írt, miután a januárban felmondott IPTV-je után 7 hónappal a T-Home váratlanul ki szeretné fizettetni vele a két leadott set top boxát, illetve a routert is:
Állásfoglalásért fordulok Önhöz, amelynek tárgya a mellékelt dokumentumokban rejlik. De röviden összefoglalom. 2009 decemberben szerződtem a T-Home IPTV akcióban 1 év hűségnyilatkozatra. Az internet előfizetés már 2009 decembertől , az IPTV 2010 januártól „ketyegett”. Már február közepén bántam az egészet, a 2 set top box jelentősen megnövelte az áramfogyasztást, a műsorcsomagok tartalmát ugyanúgy változtatták mint a kábel tv szolgáltatók. Többször megállt vagy a tv műsor, vagy az internet sebessége. Az áramfogyasztás visszaszorítására mindig kikapcsoltam a beltéri egységeket. Ez miatt a tervezett tv nézés előtt 5-6 percig várni kellett amíg a beltérik „feljelentkeztek” a hálózatra. Alig vártam a 2010 decembert hogy lemondhassam az internetet, visszaköttettem a kábel tv-t, összecsomagoltam az egész készletet, vártam folyó év január 10-et hogy felbontsam az IPTV szerződést.
Ez megtörtént a helyi T Pont visszavette a set top boxokat kifogás nélkül. Még azt is megnézte a T Pont ügyfélszolgálatosa hogy a 2 db set top box távszabályzóhoz a céglogós ceruza elemek megvannak?! Meglepően kicsinyes magatartás egy ekkora szolgáltatótól. Még az internet felbontásakor kérdeztem hogy a digitális routert vissza kell-e adni azt mondták nem kell. Mindkét hűségnyilatkozatot kifogás nélkül felbontották. Szolgáltatás megszűnt.
Múlt hónap 15-én jött egy levél és egy utalvány 52050 Ft. összegről kiállítva. Azonnal lementem a T Pont-ba és hosszas telefonos egyeztetés után kiderült 5 hónap 5 nap elteltével még nem rögzítették a tv vételi egységek visszaadását. Közöltem az ügyfélszolgálatossal hogy én minden számlát fontos dokumentumot megőrzök, nem ijesztenek meg egy levéllel, nem futok a postára befizetni jogosulatlan összegeket, amit aztán soha nem kapok vissza. Újabb egy hónap és a bűvös napon újabb levelet küldött a T Home. Most kártérítésként a be nem szolgáltatott internet routerért kérik a 15600 Ft-ot.
Rövidre fogom problémámat. Az iránt kérek állásfoglalást hogy a jogszerűen, kifogás nélkül felbontott hűségnyilatkozati szerződés lejárta után milyen alapon szórakozik velem a T Home. Nézetem szerint kártérítési felelősség azzal szemben terhel akinek kárt okoztam. A szolgáltatási szerződésben nincs feltüntetve a fent felsorolt eszközök értéke, rongálódás, nem rendeltetésszerű használat estére a felhasználó összeg szerinti anyagi felelőssége. Az összes szolgáltatásért kiszámlázott díjat határidőre kifizettem, ami nélkül a hűségnyilatkozati szerződések felbontása nem jöhetett létre. Akkor milyen kárt okoztam? Hanyagul, nem körültekintően munkáját végző alkalmazott helyett a volt ügyfél fizessen?!
A 15600 Ft-ot természetesen nem fizettem be. Az Önök válasza alapján fogom visszaszolgáltatni az egyébként hiánytalan és megfelelő műszaki állapotú összecsomagolt internet vevőegységet. Ezt elmondtam pénteken a T Pont ügyfélszolgálatosának is. Közöltem vele, ha 7 hónapig nem volt sürgős nekik, akkor pár napot még ráérnek. Mindkét esetről még az ügyfélszám cédulát is megőriztem.
Szomorú dolog hogy lassan bírósági tárgyaláshoz hasonlóan kell tisztességes ügyfélnek a „saját védelmére” felkészülni a magát hatóságnak képzelő szolgáltatóval szemben! Nem a tárgyhoz tartozik, de hogy mennyire fontos számlákat, dokumentumokat megőrizni, pár éve hasonló, már lejárt hűségnyilatkozati szerződés után 4 hónapig próbálkozott velem internet szolgáltató (Externet) közel 30 ezer Ft összegben. A végén beérték az általam felajánlott 8 napra részarányos összeggel, ami talán 1800 Ft volt! Invitellel történt hasonló vitám, ott befizettem a kért összeget, ami nem volt jogos, gondoltam akkor reklamálok ha már én „ teljesítettem”. kb. 7100 Ft-ról volt szó.
Ahogy levélben leírtam hogy Önöktől kérek állásfoglalást az ügyben, erre már nem volt szükség, pár napon belül válaszoltak és visszakaptam a befizetett összeget!! Semmilyen közüzemi és egyéb szolgáltató felé nincsen tartozásom, soha nem is volt. A jogos, igénybe vett szolgáltatásért esedékes díjakat mindenkinek megfizetem, de jogtalanul követelt összeget nem.
Az utolsó 100 komment: