Tékozló Homár

Azonnal elromló HTC-telefon a Speedshoptól (frissítve)

2011.08.18. 11:21 | jackyll | 257 komment

Dávid egy csúcskategóriás okostelefont vett mindenféle hűségidő nélkül a Speedshopban potom 160 ezerért, de sajnos ez sem mentette meg a kezdetektől jelentkező hibáktól. Első körben két hétig "javították", aztán az egész képernyő megszűnt reagálni. Amikor naiv ügyfél a cucc árát követelte, az ügyfélszolgálatos azt javasolta, javíttassa meg és adja el a Vaterán.

UPDATE 08/19: Sikerült megjavítani a telefon érintőképernyőjét.

Június 8.-án internetes megrendelést követően készpénzzel vettem egy HTC Sensation típusú mobiltelefont. Az ára 159.990 forint volt. A telefonnal az első üzembe helyezéstől voltak problémák. Első sorba szoftver hibák: kikapcsolt, újraindult magától, lefagyott, nem nyitott meg programokat stb. Két hét használat után vittem vissza először hogy éljek a szerviz garanciával. A nem különösebben bonyolult szerviz két hetet vett igénybe addig egy csere telefont használtam ami közel sem volt olyan minőségű mint a szervizbe leadott saját telefonom.

Az első szerviz után kb. 4-5 napot használtam majd egy sokkal komolyabb hiba merült fel. A képernyő egészen egyszerűen nem reagált semmire, így a telefon teljesen használhatatlanná vált. Újra elvittem szervizbe de ezúttal már nem kívántam, hogy újabb két hétig javítsák, hogy aztán egy hét használat után megint valami baja legyen ezért vagy beszámítattam volna, vagy vissza kértem volna a teljes árat. Az ügyfélszolgálatos kolléga ezt nagyon mulatságosnak találta mivel szerinte erre nincs mód és azt ajánlotta, hogy inkább javíttassam meg újra majd adjam el a Vaterán 80-90 ezerért.

Nem igazán értem hogy miért kéne 80 ezer forintot buknom egy olyan telefonon amit két hónapja vettem de csak 3-4 hetet használtam csak. A telefonnal felmerülő problámák nyilvánvalóan nem az én hibámból következtek be. A telefon amit adtak nyilván valóan nem jó és így nem ér annyit amennyit kérte érte.

Számomra mind a teljes ár visszafizetése mind a teljes árú beszámítás járható út lenne (bár kezdenek kétségeim lenni, hogy képesek működő képes telefonnal szolgálni).

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kolombusz 2011.08.18. 18:00:17

Na, ha így tolják akkor elég felesleges futtatniuk magukat a mobilarénában.

McZozo 2011.08.18. 18:03:42

@Puch Cavette:

felreertes ne essek nem azt mondom hogy azonnal csere meg minden bar szerintem akar azt is lehetne fogyasztoi szemszogbol de oke maradjunk a realitasoknal. Es nem kavarok en semmit semmiben de fogyasztoi oldalrol en ugy erzem hogy egy ket honapos csucskategorias teljes aru keszuleknel ha 8 hetbol 4 hetet szervibe tolt a keszulok tobbfele egymastol eltero hibakkal az mar indokot adhat arra hogy a vasarlo bizalma megrenduljon a termekben es cseret vagy penzvisszateritest igenyeljen

Puch Cavette 2011.08.18. 18:07:05

@McZozo: Ja, az pedig nem a Speedshop asztala, hogy a HTC melyik országban milyen jellegű garanciát kínál. Úgyhogy nem az övét kell csapkodni.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.08.18. 18:11:47

GSMHome-ban vettem tavaj egy Desire-t, de nem volt független, O2 hálózatos volt. Kicserélték, de nem bumlizatam be szívesen megint a városba. Vidékről nem egyszerű.

Cooper82 2011.08.18. 18:12:06

Na most akkor szépen levonnak majd a dolgozótól 10 ezret vagy többet, amiért eladott egy szar telót. Legalábbis régen ez volt a módi a speedshopban. Mindenért levonás + napi 4 óra túlóra minimum. Aztán ha a teljesítménybérrel túl sokat keresnél, akkor meg szépen kirúgnak (mondvacsinált okokból kifolyólag) és fizetnek amennyit akarnak, de nem annyit amennyi jár.
Régen legalább a garis ügyintézés ment zökkenőmentesen, mert minden szart visszavettek, még azt is, amit nem is ott vett az ember :DD . Ez jó volt a vevőnek, de nekik biztos nem, épp ezért változtattak rajta úgy látom.

Egyébként kötelesek visszaadni az árát, ha nem tudják javítani és nem tudnak egy teljesen ugyanolyan készüléket adni helyette. Nekem egyszer vissza is adták, de mondom, ez még a régi időkben - de nem szép időkben, legalábbis a dolgozók részéről - volt.

LAVÓRVAGÁNY 2011.08.18. 18:13:47

Ha valamit megveszel, először meggyőződsz róla, hogy jó-e. Ha a netről rendelsz, akkor meg nagy hülye vagy, mert ott nem tudod csekkolni, és bizony ha akarnak, átbasznak.
160-ad volt venni egy telefont, de annyi eszed nem, hogy inkább beslattyogj érte, és kipróbáld, mielőtt hazaviszed? Okos fiú :D

McZozo 2011.08.18. 18:26:11

@Puch Cavette:

nem arrol beszeltem hogy milyen garanciat kinal termeszetesen lehetnek helyi aciok adott keszletekre ahol az atlagostol eltero felteteleket adnak. viszont az alap dolgoknak mindenutt ugyanolyannak kene lennie. Pl apple nel maradva itt a homaron olvastukpl hogy anno apple termekkel mit ossze nem szopott az ugyfel otthon. nem csinaltak meg nem akartak kicserelni eltuntek stb stb. mig ugyanez a ceg itt szo nelkul minden macera nelkul cserel, ha garis a keszulek. Ilyenre ertem hogy csak azert mert magyarorszagon elunk miert kell eroszakoskodni asztaltcsapkodni, infarktust kapni egy egy garancialis ugyintezes eseteben mig mas orszagban ez teljesen termeszetesen megy a kereskedo se azt nezi ki belolem hogy en biztos csalni akarok es elvezem hogy visszavihetem a termekemet hanem tudjak hogy rossz kellemetlen nekem is nekik is es erre probalnak minnel gyorsabban az ugyfelet kielegito es a sajat hirnevuket oregbito megoldast adni. mig nalunk az az alap hozzaallas hogy az ugyfel az szar csal hazudik lop es nyereszkedni akar szegeny bolton es default bealitasbol ugy kell hozzaalni hogy hajtsuk el a busba hatha benyalja es akkor nekunk olcsobba van az egesz az a par aki meg asztaltborogat majd kisirja a cseret az belefer a budzsebe

Puch Cavette 2011.08.18. 18:29:33

@McZozo: Szerintem itt van egy kis csúsztatás. Mert posztíró azt írja, hogy első alkalommal 2 hetet volt szervizben a készülék, a második - és más tünetet produkáló - hibájával pedig már eleve úgy kereste fel a boltot, hogy cserét vagy pénzvisszafizetést kér. Még azt sem tudni, szoftveres vagy hardveres-e a hiba - arról nem is beszélve, hogy még az is lehet, ő töltött rá valami olyan alkalmazást, amitől megzakkant (nem egy ilyen eset történt a környezetemben androidos telóknál, szoftverfrissítéssel 10 perc alatt orvosolható). Azt meg sose értettem, hogy ilyen helyzetben mi jelentősége van annak, csúcskategóriás vagy olcsóbb készülékről van szó. Mintha a csúcskategóriás nem mehetne tönkre ugyanúgy.

miezhanemtudatlansag 2011.08.18. 18:30:57

@Cooper82: Csak nem mint ex Speedshopos? :D

velaxin74 2011.08.18. 18:32:58

160 ezer.

namost.

40 ezerért veszek egy lada 1600-at.
20 ezerért telitankolom.

oszt odamegyek és elmondom személyesen a problémám annak akit hívni akartam.

a lányokat meg nem HD ben nézem, hanem kibaszom az elefántfület és a seggérecsapok a balatonparton.

velaxin74 2011.08.18. 18:35:07

juteszembe én a talafont telefonálásra szoktam használni, arra meg jó bármilyen szar is. maybe én vagyok az old school csákó.

velaxin74 2011.08.18. 18:38:19

a speedshopban meg speedet kell vanni, nem THC-t.

vagy mi.

Puch Cavette 2011.08.18. 18:38:52

@McZozo: Nem vitatom, hogy Magyarországon sok helyütt visszaélnek a vásárlók tájékozatlanságával. De ez egy mellékszál, mert ebben a posztban erről nincs szó.
(Mellesleg nekem is HTC-m van, és a márkaszervize nagyon korrekt. Már csak ezért sem hiszem, hogy a Speedshopnak érdekében állna szívózni posztíróval.)

velaxin74 2011.08.18. 18:42:06

Nekem még akkor volt hátécém amikor windows mobil 5 alapon futott a jószág.

na,

a szakszervízban bocsánatot kértek, hogy élnek és felgyújtották magukat me' olyat még nem láttak.

velaxin74 2011.08.18. 18:43:31

szakszervíz....

jajj az unokaecsémnek kéne munka kedvas HTC beszájjító bátyám. Toljad má' be tompikát a szakszarvízbe!

McZozo 2011.08.18. 18:43:49

@Puch Cavette:
Ok legyen igazad ettol fuggetlenul maradjunk annyiban ha egy viszonylag uj keszulek allandoan meghibasodik valamivel te mint fogyaszto nem orulsz neki.
nem mindenki technikai zseni hogy szoftvert updateljen s egyebek. Pl en multkor szervizeltem sony xperiankat szoftverfrissitessel mert egyik naprol amasikra megmakkant pedig semmi nem lett ratoltve. de pl asszony, mert ove volt eletbenem lenne kepes szoftverfrissiteni rajta. nala a hiba az hiba es vissza kell vinni.
Annyi a jelentosege hogy kisebb aru keszulekeknek hajlamosabb az ember azt mondani hogy igy jartam olcso husnak hig a leve de ha mar kiadtam ra egy nagyobb osszeget akkor azert mar minosegi dolgot szeretnek olyan kiszolgalassal is. Csak hogy ertsd ha veszel egy uj dacia logant akkor elmesz kifizeted atveszed s jonapot de ha egy rolst veszel ako ramelle elvarod hogy sziami kurvak ket hetig kenyeztessenek az atadas elott es kozben is csak mert 20 szorosat fizetted egy logan aranak

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 18:45:28

@velaxin74:

Ne haragudj, de te miről beszélsz?

Nem tudom értelmezni a szöveged, a postra válaszolsz vagy valamelyik kommentre? Nem hinném, csak árasztod a spamot!

lolperec 2011.08.18. 18:45:50

ki a tököm vesz 160ezerér drojidos hulladékot?
annál még egy "túlárazott" iphone is olcsóbb XD

K0vasz 2011.08.18. 18:52:38

kb a 2. sorig olvastam... neten vett cuccott 8 napon belül vissza lehet küldeni. és nem muszáj elfogadnod a javítást, nyugodtan kérhetsz másik készüléket is.

velaxin74 2011.08.18. 18:54:38

@azthiszedhogyezUSA:
akkor olvass figyelmesen

vagy becseréllek egy szakszervízben

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.08.18. 18:58:14

2999-ért van a lecsóban valami kotvadék. Építőipari munkásoknak kiváló készülék! Független! Színes LCD! Mikrofon! Hallgató! Nyomógombok!

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 19:01:06

@K0vasz: Olvass tovább és kiderül hogy személyesen vette;) és akkor nincs elállás és nem kérhet nyugodtan másik készüléket, de itt amúgy sem érdekes ez, mert vásárlás után sokkal később került először szervizbe a készülék.

velaxin74 2011.08.18. 19:01:07

@THY Rokk 'n' Troller:

azé' a nyomógomb az keményen odabasz!

nekem is kő olyan!!!!

Cooper82 2011.08.18. 19:01:34

@miezhanemtudatlansag: de :D ! És rossz tapasztalattal kellett távoznom, pedig a sok basztatás és főnöki baromság mellett mégis szerettem ott dolgozni.
De annyi pozitívat el tudok mondani, hogy a kollegák jó fejek voltak legalább, jó volt együtt dolgozni velük. Persze volt néhány kivétel - az mindig van - de a többség rendben volt. Most nem tudom kik vannak ott, bár láttam, hogy pár régi arc még mindig ott nyomja. Biztos mindent lenyelnek, még azt is ha a teljes havi fizujukat megvonják, mert lemaradt egy cikkszám valamiről, vagy rossz helyre került egy doboz. De úgy tudom, a régi tulaj eladta a boltot, az elmúlt pár hónapban kétszer is megváltozott a cégnevük. Biztos azért van ez a baszakodás is.

Puch Cavette 2011.08.18. 19:11:27

@McZozo: Nem mondtam, hogy otthon, neki kéne szoftvert frissítenie, megcsinálja azt a szerviz. Csakhogy ő eleve nem azzal ment a boltba, hogy megnézesse a telóját, hanem hogy kicseréltesse.
A Dacia-s példáddal azt mondod, hogy tudvalevően azért olcsóbb, mert nem olyan minőségű, mint a Rolls. Tehát ha jót akarsz, Rolls-ot veszel. De innentől sántít az, hogy megrendül a minőségiben a bizalmad, ha valami tönkremegy rajta.
A HTC sem véletlenül érdemelte ki azt, hogy olyan áron adhassa a készülékeit, ami a felső kategóriát jelenti. Ha valami mégis elromlik benne, attól ez még továbbra is az egyik legmegbízhatóbb készülék marad. Ez objektív adatokkal alátámasztott tény. A szubjektív bizalmi viszonyra ne építsünk már csere- vagy pénz-visszatérítési jogot, könyörgöm - ezzel nem lehet megkülönböztetni két árut. Főleg mert azért csak bízunk az olcsó szarban is, különben nem vennénk meg, nem igaz?

balfaszék 2011.08.18. 19:11:55

Én azt hittem arra való, hogy lehessen beszélgetni másokkal.
"Bell egy olasz bevándorló, Antonio Meucci nyomdokain indult el. Amit Meucci 1874-ben anyagi nehézségek miatt nem tudott jogi védelem alá helyezni, azt két évvel később Bell szabadalmaztatatta. Meucci emléke mégsem merült feledésbe. 2002-ben az Egyesült Államok képviselőháza nyilatkozatot fogadott el, melyben az olasz feltalálót ismeri el a telefon feltalálójaként".
Ez a múlt, a jövő (a jelen) egy pénzéhes, kiszipolyozó rendszer.
Nagy dolog a tudomány, csak tudjuk ésszerűen használni.

balfaszék 2011.08.18. 19:13:18

Bocsánat: észszerűen

TaZ (törölt) 2011.08.18. 19:19:14

@azthiszedhogyezUSA: Szerintem ne vergodjel, birni kene a cegrol irt kritikat, es inkabb megoldani a problemat, mint kreativabb otlet hijjan helyesirasnaciskodni a kommentek kozott...

Ja, felreertettem volna, hogy a bolt neveben irogatsz? Elnezest

velaxin74 2011.08.18. 19:22:05

@balfaszék:

beszélgetni :-O

az mi már? amikor halottlátó alkalmazást tölthetsz fel a HD kamerás 16 csillió-billiós androidra, ami az íriszed alapján bemondja a tutit, hogy milyen a bioritmusod?

Há' ez köll a parasztnyak.

Teccikérteni? 2011.08.18. 19:25:57

Nem tudom, hogy volt-e már, de:

- "Az én Ericsson A1018-asom még tökéletesen működik, abban van anyag, telefon telefonálásra való, stb."

- "Normális laptop milla felett kezdődik, prolikáim."

velaxin74 2011.08.18. 19:29:52

@Teccikérteni?:

mijaza erikszon?

mi itt a tanyán a galambostával sms ezünk.
-színes
-3D
-nem merül le az aksija
-ócsó

velaxin74 2011.08.18. 19:32:34

@velaxin74:

ja és csipog vagy berreg üzenetküldéskor

-putyin- 2011.08.18. 19:34:50

Ha megveszel hivatalos forrásból HTC-t, azt 2 év garanciával adják. Ha elromlik, nem a vásárlás helyére kell vele menni, hanem a szakszervizbe, jelen esetben az E-care-be, kőbányára. Ott viszont megjavítják a telefonod. Szóval kicsit sántít az egész történet.

Teccikérteni? 2011.08.18. 19:36:57

@velaxin74:

Mókuska randira készülődik. Igencsak kiöltözik, már a sminkje is készen van, amikor hirtelen leszarja egy galamb.
Hát, Mókuska mérgelődik, madárka továbbszállna, de fejéhez csapva visszafordul:
- Ja, és még azt üzeni, hogy nem ér rá!

Cooper82 2011.08.18. 19:38:23

@Teccikérteni?: az én A1018-asom viszont folyamatosan szarakodott amíg meg nem adta magát teljesen. Szóval ki lehet fogni a jót is és rosszat is.

Rosszindulatú Vászka 2011.08.18. 19:39:32

A szeméjes beszélgetés már nem menő?

Teccikérteni? 2011.08.18. 19:41:57

@Cooper82:
Ön nem érti az iróniát. :)))

@Rosszindulatú Vászka: Az nem, csak a szemhéjas. ^^

KevinMulder 2011.08.18. 19:52:24

@Dester: azért egy ilyen készüléktől sem fogadható el az időnkénti újrabootolás.

Lacusru 2011.08.18. 19:56:07

@esef: Volt nekik a Thökölyn is egy pince üzletük. Ott vettem a GH-388-at 1998 tájékán, használtan, 10k-ért. Az aksija majdnem halott volt, így másnap mentem balhézni... adtak egy vadi új, utángyártott akkut, az sem volt valami tökéletes. A vége az lett, hogy vissza vették a telót mindennel együtt, és vettem Westelnél egy vadi újat 19,9-ért. Megvan a mai napig is, akku kéne rá és gondolom működne :-)

Teccikérteni? 2011.08.18. 19:57:49

Éééééés megjöttek a szifonozók?

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 19:58:48

@TaZ:

Igen félreértetted, mert kvára nem a bolt nevében írogatok!!!!!
Pont nem érdekel, hogy a speedshopnak milyen kára vagy előnye származna a hozzászólásaimból, csak megírom azt amire gondolok ezzel a témával kapcsolatban!

Ha visszaolvastál volna akkor értenéd miért írogatok, mert ilyen hozzánemértő barmok (elnézést a kivételekért) szórják tele ide nem illő hozzászólásokkal ezt a postot!

Lacusru 2011.08.18. 19:59:38

Azt nem tudom felfogni, mi visz rá tényleg embereket, hogy névtelen senkiházi gyártóktól vásároljanak készüléket, ráadásul mindenféle uli-buli helyeken.
Van 3szolgáltató az országban, minden megvásárolható náluk, ott garantált a szerviz, a csere, de nekem még T-nél sosem volt problémám semmivel!
Ugyan így vannak minőségi gyártók is, nem kell mindenféle kínai szemetet megvenni.
HTC, ZTE meg a fene tudja micsoda... miért nem rögtön Jing-Xian okostelefont vettél, eredeti kínai szoftverrel?

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 20:02:37

@KevinMulder:
MÁr miért ne lenne elfogadható? Ez egy OP rendszeres készülék, és mint tudjuk, nincs tökéletes rendszer (talán a DOS:D:)
Ha már vki felhozta a csúcslaptopot. Tökmindegy hogy többszázezres hardver van alatta, ha pl WinXp és társai vannak rajta. Ugyanez vonatkozik az okostelefonokra is.

KevinMulder 2011.08.18. 20:03:45

@azthiszedhogyezUSA: Akkor ezek szerint elfogadható, ha életed során néha leáll a szíved, ugye? Ne legyél már ennyire sötét ...

Totya az ujjlenyomat 2011.08.18. 20:05:19

Speedshop...

én is megjártam velük. Anno 17.000 forintért vettem náluk egy 2 simes MyPhone-t, amitől olyan túl sokat nem vártam, csak annyit, hogy a 2 kártyát képes legyen párhuzamosan kezelni. Ennyi.

Már az első hetekben jelentkeztek a gondok.
A telefon beszélgetés közben melegedett, a vonal túlsó felén úgy hallottak, mintha szakadékból beszéltem volna, (már amikor hallottak, olyan is előfordult, hogy a semmi nem ment át a vonalon), többször nem érkezett be hívás, ehelyett a hívó feleknek olybá' tűnt, mintha ki lenne kapcsolna a készülék, a headset zsinórja 2 hét után elszakadt, a billentyűzet agyonra lekopott (ismétlem: pár hét alatt!!) etc..

Bevittem, hogy csináljunk valamit, mondták szervíz. 2 hét szervíz után visszakaptam a készüléket, csak a billentyűzetet cserélték ki, a problémák megmaradtak. Ismét vissza a boltba: követeltem vissza a vételárat, de konkrétan kiröhögtek: ilyen lehetőség nincs, s különben is, ha minőséget várok, akkor ne a legolcsóbb készüléket vegyem meg. Itt hittem azt, hogy szétzúzom a vevőszolgálati szoba berendezését:)

Addig forszíroztam az ügyet, hogy 8000 forintért visszavásárolták a telefont. Ez volt nekem a tanulópénz.. A tanulságok nyilvánvalóak: márkát kell venni, őket pedig elfelejteni.

Csak egy dolog nem hagy nyugodni: vajon ki az a szerencsétlen, akinek ezután eladták a telefonomat?? :)

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 20:08:34

@KevinMulder:

Hát te ne legyél sötét:D

Hogy a bánatba ne állhatna le?? Bármikor!

Ez az élet rendje, csak el kell fogadni így ahogy van, ha tetszik ha nem!

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.18. 20:09:50

@azthiszedhogyezUSA:

"Amúgy meg ha boldog-boldogtalannak, aki felemeli a hangját, minden kereskedelmi egység azonnal cserélné a terméket vagy visszaadná a pénzt, már rég megszűnt volna létezni ez az üzletág, mert a boltosok tönkremennének a sok használt, kifogásolt, ezek után eladhatatlan terméken csücsülve."

Igen, ez a kapitalizmussal vegyes fogyasztói társadalom, névlegesen hogy tönkremennek akik rossz ár/értékarányt szolgáltatnak.

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 20:14:35

@neoteny:

Ezzel teljesen egyetértek!

Viszont csak a multik engedhetik meg maguknak ezt a luxust!

A MédiaMarkt sem azért cserélgeti a termékeket, mert rá nem vonatkoznak a FogyVéd szabályok, hanem mert a termékeik nagy többsége bizományosi alapon kerül forgalmazásra, és ő pont lesz@rja, hogy mennyit és mit küld vissza a beszállítóinak!
Ezt egy kisebb cég nem teheti meg.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.18. 20:15:56

@azthiszedhogyezUSA:

"Ezt egy kisebb cég nem teheti meg."

Pedig csak el kell fogadnia, ha tetszik, ha nem.

azthiszedhogyezUSA 2011.08.18. 20:18:56

@neoteny:
Egyáltalán nem kell elfogadnia, míg a törvényi kötelezettségeinek eleget tesz!

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.18. 20:20:46

@azthiszedhogyezUSA:

"Egyáltalán nem kell elfogadnia"

No akkor a vásárlónak sem kell elfogadnia és minden törvényes lehetőséget megragadhat arra, hogy bebizonyítsa, hogy csalás áldozata lett.

Dester 2011.08.18. 20:26:06

@KevinMulder: @Elstron: nem voltam pontos, nem az egész telefon rebootol, hanem "csak" az UI, ami kb. 4-5 másodpercig tart. És azt is csak akkor csinálta legutóbb, amikor az alkalmazásokat listáztam. Konkrét szoftver használata közben még nem indult újra (játék, egyebek).

Lehet, hogy azért is vagyok megengedőbb kicsit, mert jómagam is szoftverfejlesztő vagyok, és tudom, hogy mennyire macerás közel bugmentesre megírni egy-egy szoftvert.

KevinMulder 2011.08.18. 20:31:57

@Dester: ilyen melód van és nem telik normális kocsira? :)

buksikutya 2011.08.18. 21:24:48

hat, baratom, ha te 160e forintert veszel telefont, akkor teged biztos pofoz az elet, szerintem otthon fosod a penzt, es nyugodtan vehetsz meg 3 kulonbozot, darabjat szinten 160e-ert.

leulhetsz, egyes!

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.18. 21:29:34

@buksikutya:

Osztályharcolunk, osztályharcolunk, Marx Karcsi meg vigyorog a háttérképről? ;)

Alikam 2011.08.18. 22:03:37

@buksikutya: nehogy azt hidd, van aki nyaralásra gyűjt két évig van aki mobiltelóra. Persze nem zárja ez ki, hogy valóban nem vágja földhöz 160 ropi.

Ettől függetlenül kedves posztoló te egy nagy balfasz vagy. 3 napon belüli meghibásodás esetén bőven élhetsz a cseregaranciával, vagy pénzvisszafizetéssel.

Ezt a fogyasztóvédelmi törvény biztosítja neked. Annyiban merül ki, hogy ha három munkanapon belül lépsz, akkor nem kötelezhetnek a szervizelés kivárása, hanem vagy visszafizetik a vételárat, vagy kapsz egy új készüléket.

Ha már az első bekapcsolásnál gondok voltak, akkor nem is értem minek vártál két hétig? Ezzel ezt buktad. Viheted folyamatosan szervizeltetni, ha szerencséd lesz, 4. 5. alkalommal elegük lesz belőled és adnak egy cserekészüléket, mert nem javítható státuszba kerül az a szar.

Ne bánj ilye3n nyeglén egy 160.000 forintos kütyüvel.

tollas 2011.08.18. 22:15:13

@azthiszedhogyezUSA:
Na ezt a beírást nem értem.
Ha szar termékeket árul egy kereskedő, akkor bizony ezt játssza le a gyártóval, és ne a vevőjével próbálkozzon.

Vagy a kereskedelem arról szól, miként lehet jobban átvágni a vevőt?

TaZ (törölt) 2011.08.18. 22:24:15

@azthiszedhogyezUSA: sajnos nem gyoztel meg :)

Visszaolvastam, mar az elso hozzaszolasod utan egyertelmu a tortenet, de mindegy is. Ha nem birod idegekkel, hogy a "hozzanemerto barmok" itt irogatnak, akkor szerintem komolyabb egeszsegkarosodas megelozese erdekeben ne olvasgasd a homar kommenteket. A csucson kell abbahagyni :D

pizzaboy 2011.08.18. 23:04:27

A posztoló HTC-jén, vajon volt-e helyesírás-ellenőrző?

EG0 2011.08.18. 23:43:11

@Lacusru: Az ugyanaz a bolt szerintem, mint amit Esef írt. :-) Én még vibramotort meg adatkábeleket vettem náluk még ott. Aztán voltak talán Keletinél is, meg Angyalföldi út legelején is.
Komplett telefont még nem vettem náluk..

A sztori nekem sántít, ilyenkor panaszkönyv, fogyasztóvédelem, egyértelmű és reprodukálható a hiba, simán el kellene tudni intézni. Mit nem tudunk?

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2011.08.18. 23:43:16

@Szityu: nekem a Legendem indult újra egyre gyakrabban. kiderült hogy az sd-kártyám hibás (vaterás, legolcsóbb). vettem egy normálisabbat, azóta semmi baja. lehet, hogy van összefüggés a tiéddel is.

EG0 2011.08.18. 23:46:26

Ja, azoknak üzenem, akik leragadtak a 160e Ft-nál: nem az volt a történet lényege, hogy megér-e egy hibátlan csúcskészülék ennyi pénzt. Tehát aki erre reagált, annak vagy értelmezési problémái vannak, vagy irigy, amolyan jó magyarosan.

(Ha bármelyik ismerősöm ennyiért akarna telefont venni, lebeszélném róla. Könnyen.)

Por Nóra 2011.08.19. 00:22:39

@Zabalint: Ideje, hogy megvásárold az első VHS-lejátszódat!

viktor134 2011.08.19. 00:23:55

telefon 13 ért is vehetsz. ha meg már nem jön be az ékszer, vagy játék, telefonnak meg épp nem jó, akkor beszoptad...

vegyél inkább jó kocsit, abban nincs kijelző probléma, vagy ha igen, akkor repedt a szélvédő. :)

2011.08.19. 00:24:33

@azthiszedhogyezUSA: Ha a kereskedelemben dolgozol, akkor tudod mit jelentenek a garancia, jótállás, és szavatosság kifejezések.
Ha garanciaidőn belül a vásárolt készülék meghibásodik, akkor az eladó szó nélkül köteles javítani, cserélni, vagy vételárat kifizetni, on demand. És ezt nem az ujjamból szoptam, hanem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság által nyomtatott „Fogyasztóvédelmi kisokos” című nyomtatványból, amit itt tartok a kezemben. Idézem az idevonatkozó részt: „Ha termék rossz, vagy nem működik az általános szavatossági, és jótállási szabályok az irányadók” „A jelenleg hatályos szabályozás alapján, a fogyasztó már első körben választhat, kijavítást, vagy kicserélést kér, tehát a kicserélés, mint igény teljesítésének nem feltétele a javíthatatlanság. Vagyis a fogyasztó, akkor is igényelhet cserét, ha az árú javítható.” Szó szerint idézve. Pont.

Egyébként meg nekem is tele van már azzal a tököm, hogy a műszaki cikkek negyede –mindamellett hogy méregdrága- az első bekapcsolásig bírja, további 50% még a garanciaidő lejárta előtt meghibásodik. Nincs ezzel baj, csak a fasz kivan már azzal, hogy érvényes garanciajegyet lobogtatva, hozzád hasonló félreinformált eladókkal kell csatát vívni, miközben mindenki tudja, hogy a fogyasztói társadalom jegyében, már nem tudnak és nem is akarnak olyan terméket előállítani, ami kibírja probléma nélkül legalább 1-2 évig. Lehet hogy sok a problémás vevő, de szerintem 160 ezres készüléket senki sem fog mosolyogva benyelni.

A cikkírónak meg azt üzenem, költse a pénzét értelmesebb dolgokra.

Szaki4 2011.08.19. 00:51:20

1. Alapvető dolog, hogy egy új modellt a megjelenés után azonnal sosem érdemes megvenni, mert pofátlanul túlárazott szokott lenni... Pár hónap után beáll egy szintre. Persze később is esik az ára, de már nem olyan mértékben.

2. Érdemes gyártói garanciával venni, még ha az 10-20 ezer pluszt is jelent a vételárban, mert a bolti garancia minden csak nem "életbiztosítás". Erős a gyanúm , hogy a fenti esetben sima bolti garancia volt rá...

lifelike 2011.08.19. 00:53:58

Nem ertem a panaszost, vett egy telefont, elromlott, nem akarta megjavittatni gariban mert nem er ra de amikor kozlik hogy hasznaltan kevesebbet er akkor meglepodik? LoL

Mike36 2011.08.19. 01:06:50

@azthiszedhogyezUSA: "Amúgy meg ha boldog-boldogtalannak, aki felemeli a hangját, minden kereskedelmi egység azonnal cserélné a terméket vagy visszaadná a pénzt, már rég megszűnt volna létezni ez az üzletág, mert a boltosok tönkremennének a sok használt, kifogásolt, ezek után eladhatatlan terméken csücsülve."

lófaszt

nem kell szart árulni, öregapám, ilyen egyszerű
a gyártótól kell beszerezni, nem a kinai piacon, meg a kamionról, illetve nem kell csempészcuccot árulni, és jé, kicseréli neked a gyártó

a fos boltok, akik meg arra játszanak, hogy átverjék a vevőket, és boltajtóig tart a garancia, menjenek is csődbe

Uninvited 2011.08.19. 01:15:40

@Lacusru: hozzá(nem)értésed határtalan ha a HTC-t olcsó kínai gyártókkal veszed egy kalap alá. Csak szólok, hogy a HTC inkább felső kategóriás cuccokat gyárt és a prémium szegmensben érdekelt. Kiváncsi vagyok ki neked a neves gyártó? LG? Samsung? Nokia?

Mr bonnzoh 2011.08.19. 01:32:32

@esef: Én emlékszem. De nem érdekes, ahogy egy üzlet kinövi magát, egyre rosszabb lesz.Lásd Mistral,Aqua.

HgGina 2011.08.19. 01:55:49

Nem értem, miért vesznek horribilis pénzekért értelmes gondolkodónak látszó emberek olyan kütyüket, amelyek egyszerre tudnak telefonálni, gps-ként irányítgatni, fényképezni, zenét, filmet lejátszani, hőmérsékletet mérni, napi híreket mutatni...
Nekem csak olyan telefonom van, amivel telefonálni lehet, fényképezőm, amivel fotózni, hifim amin szépen szól a zene, TV a filmnézéshez, hőmérő a szoba falán, vannak könyvek olvasni...

És milyen jó is, hogy nem kell naponta háro,szor tölteni, mert nem bírja az aksija szuflával.
Na persze a magamfajta dinoszauruszok nyugodtabban lknek, nem kell hülye eladókkal veszekedniük napról-napra.
80 ezer forintból nagyjából egy évnyi olvasásra elég könyvet lehet venni.

Kedves posztoló, egyszerűen csak agyhalott hülye vagy.

HgGina 2011.08.19. 01:57:12

@Mr bonnzoh: az Aqua és a Mistral nem lett rosszabb. Eredetileg is pont olyan sz.rok voltak, mint amilyenek ma.

Megdobbent 2011.08.19. 04:51:17

Ne szidalmazzatok a hype emberunket nem is fizetett 160-at, abbol egy tizest visszakapott. Igymar realis az ar, jo mulatast a keszulekhez.

JAH ES INNEN IS SZERETNEM MEGKOSZONNI ANNAK AZ ANDROID TULAJNAK A VALASZTASAT, AAKINEK KESZULEKE SZEPEN BELOTTE A WIFIM SSID-JET A LAKCIMEMHEZ!

Basznam en is a rezet, ha nem vehetnek 159.990-ert olyan telefont, ami a tudtomon kivul kemkedik engem felhasznalva.

Teccikérteni? 2011.08.19. 06:36:52

@HgGina: Demagógia felsőfokon. :)))

Teccikérteni? 2011.08.19. 06:45:23

@HgGina:

Nekem még egy régi fekete-fehér Orion tévém van. A hírek nem lesznek jobbak, ha színesben nézem a híradót.

Gps nem kell, a kocsiban mindig ott van a térkép.

Vezetékes régi telefonon is lehet telefonálni. Nem értem, miért kellenek ezek az új vackok.

Fényképezőből is butaság a digitális. A papírképeknél nincs is jobb.

Hifi? Megvesztél? Sokol rádió egy hokedlin, mellette két súlyzó. Mindent überel.

Kedvesem, te jártál már a lakásodon kívül is?

Dester 2011.08.19. 07:53:53

@KevinMulder: definiáld a normálist. :)
Egyébként van egy másik is, ami kevésbé hobbiautó. Van még kérdés? :)

Dester 2011.08.19. 08:12:19

@KevinMulder: várd ki a végét. Egyébként én is kíváncsi leszek rá, milyen lesz...

Vision 2011.08.19. 08:54:32

@Dester: Így mindjárt más a leányzó fekvése. :)

Mr. Waszabi 2011.08.19. 09:25:29

Ott szúrtad el, hogy a legelső, legkisebb hibánál vissza kellett volna vásároltatni velük. 8 napon belül megtehetted volna. Utána még mindig vehettél volna egy másikat, másutt, ha annyira a szíved csücske volt az a modell.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 09:32:45

@viktor134: 160-ért jó kocsit? Olyannal nem lehet imponálni a plázapicsáknak, csak a bodzaszedő alig tizenéves lányoknak...

Apenta Meggy 2011.08.19. 10:06:06

@Jankove: Ahogy látom Te is csak a törvény egyik részét olvastad el....

@waszabi: Ott szúrtad el, hogy személyesen vette nincs 8 nap...

"A jog nem tudása nem mentesít annak alkalmazása alól."

Teccikérteni? 2011.08.19. 10:37:46

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: nemtom, pár mp alatt szerintem felbontok egy dobozzal.

McZozo 2011.08.19. 10:42:50

ezt a harom napon beluli cseret felejtsuk mar el mint torvenyi kotelezettseg. Ez mar reg megszunt. ezt csak a kereskedok adhatjak sajat jogkorben. Semmi nem kotelezi oket most nem tudom szo szerint de valami olyan torveny van hogy mindenkor torekedniuk kell a keszulek javitasara 30 napon belul a garancia idejen belul es ha valamilyen aranytalan veszteseg eri a vevot kerheti a penzet vissza vagy cserekeszuleket. Anno ilyen forumba okosok ideztek a pontos jogszabajok. de nezzunk mar utana mert ezt itt allandoan fujja mindenki.

Apenta Meggy 2011.08.19. 11:03:33

@McZozo: Pedig van 3 nap (72 óra)!!! De csak akkor ha a hiba egyértelmű! A post szerint szoftveres hibái voltak a kezdetektől. Ami megfoghatatlan dolog. Olyan hiba esetén pl.: nem kapcsol be, nincs kijelző stb. és nincs külső sérülésre vagy beázásra utaló nyom akkor cserélni kell a készüléket. Warez programoktól is lehet szoftveres hiba, amire nincs garancia.
Azoknak akik a hibás teljesítésre játszanak ajánlom figyelmébe a következőt:
Hibás teljesítés esetén a jogosult:
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági jogteljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak helye nincs.
Figyelitek az utolsó mondatot????? Ezért mondom, hogy el kell olvasni az egész törvényt.

Apenta Meggy 2011.08.19. 11:05:08

@McZozo: Egyébként 15 napra kell törekedni...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.08.19. 11:12:42

@Teccikérteni?: OIUZTRERUI FHKLÉKBV FGHKLÉKJGB MSDÉKLF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kurgan 2011.08.19. 11:22:25

Ha visszatérő hiba van, addig kell visszaküldeni a telefont, amíg végül adnak egy újat (sok idő, tudom). Mert előbb-utóbb adnak, főleg, ha megfoghatatlan, náluk nem jelentkező hiba van (időnként kikapcsolgat, néha dobja a vonalat). Ilyet amúgy magától is sok telefon produkál.
Ha sokszor küldöd vissza, előbb-utóbb frankón leromlanak a szervíz javítási mutatói, és kapnak egy taslit a megbízótól... inkább akkor javíthatatlannak minősítik, és megy az új.

Mellesleg: a régit meg megpróbálják sokszor egy komolyabb szervízben kipofzni, kap egy kis kozmetikati felújítást, és megy újra a polcra, szép mi? Najó, annyiban nem átverés, hogy a garanciát megint vállalják rá, mintha tökúj lenne.

viktor134 2011.08.19. 11:59:34

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger:
úgy értem, hogy aki telefonra ennyit költ, hogy azzal vakítson az nem normális.

menjen el csajozás tanfolyamra, annyi van mint a szemét, vagy pedig kurvázzon. :)

most jól lehúzott ennyi lóvét a wc-n. na bravó, értelmes vagy. :)

Mr. Waszabi 2011.08.19. 12:03:49

@Apenta Meggy: félreértesz valamit.
A netes vásárlásánál is a legegyértelműbb megoldás a legbiztosabb.
A 8 nap az ördögnyálat árusító kínai kftre is vonatkozik, nincs köze se garanciához, se jótálláshoz. Mert nem kell megindokolnia a vásárlónak, így nem kényszerül vitára, nem küldheti erdőbe az eladó.
Állításomat erre alapozom, s nehezen fogod megcáfolni életszerűségét.

McZozo 2011.08.19. 12:06:42

@Apenta Meggy:

akkor csak hogy tisztaba tegyuk:
"Csak a csoda tart három napig

Úgyszintén a fogyasztói törvények korábbi verzióiból maradhatott meg emlékezetünkben a 3 napos visszavásárlás intézménye. Sajnos ez is már csak emlék, hiszen a hatályos törvényekben ilyet nem találunk. Szerencsére a legtöbb kereskedő – talán szintén nosztalgiából – hajlandó rá, hogy sértetlen csomagolás esetén visszavegye az árucikket, azonban ez ma már csakis a kereskedő jóindulatán múlik.

Mégis van azonban jelentősége a 3 napnak minden jótállással rendelkező termék esetében. Ha ugyanis ez idő alatt hibásodik meg egy eszköz, akkor a cserére vonatkozó igényünkkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a szerinti aránytalan többletköltségre, hanem köteles új készülékre cserélni a kifogásolt darabot."

Valamint azoknak akik azt mondjak nem kell kicserelnie a kereskedonek:
"A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint "a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság". Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést.

Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra."

Az egesszel nem untatnak mindenkit de reszletesen le van minden irva itt:

itcafe.hu/cikk/mikor_es_hogyan_cserelheto_egy_termek/nyomtatobarat/teljes.html

Csak hogy ne ossze vissza beszeljunk

Lacusru 2011.08.19. 16:10:43

@Uninvited: Örülök neki, hogy ennyire túliskolázott vagy.
Az én szememben akkor is egy olcsó kínai hulladék mindegyik. De tovább megyek! A samsung, LG és társai is nálam azonos kategória, magyarán kézbe sem veszem.
A Nokia más, de mivel rengeteg rossz tapasztalatom volt velük anno, így szóba sem jöhet.
Maradt az SE és a BB. Két megbízható, jó gyártó... egyikben sem csalódtam még eddig.
Nektek pedig jó az óccsó kicsi kínai... gazdagítsátok csak őket, hogy a filléres gagyit drágán veszitek meg.

Mocsár 2011.08.19. 17:01:19

Barátom, te egy fasz vagy. 160k egy kurva telefonra? Csak hogy cserélgethesd benne a különböző SIM-kártyákat? Nem vagy te normális. Ahelyett, hogy megvetted volna töredékéért valamelyik szolgáltatónál, valami speckó tarifával, ami kielégíti azokat a húdemagas igényeidet.

marko77 2011.08.19. 18:17:31

@Eugenie Danglars: Egyetértek az előttem szólóval.
Kiegészíteném, hogy 160 ezres telefont célszerű személyesen venni.Vagy szolgáltatónál.

marko77 2011.08.19. 18:24:29

Idézet:
"A boltokban többféle készülék kering, melyeket a gyártó nem erre a piacra szánt. Ezek a telefonok külsőleg egyáltalán nem különböznek a "hivatalostól", azonban könnyen be lehet azonosítani őket. A területi felosztás azért fontos, mert pl. egy ázsiai készülékre a hivatalos szervíz nem vállal annyi garanciát, mint az eredetileg hazánkba szánt társaira. A garanciális javítások átfutási ideje is jóval hosszabb lehet, valamint a frissítések elérhetősége is régiónként változhat. A magyar piacra szánt telefonok P/N száma 99HNA035-00, ami megtalálható a doboz hátulján, valamint az akkumulátor alatt.
Fontos lehet meggyőződni a doboz bontatlanságáról is. A csomag alján egy HTC-s zárjegy található, melyen szerepel azon országok listája, ahova az adott készüléket szánták Kép. A doboz belsejében található a telefon, melyben az akkumulátor alatt egy fólia van elhelyezve, meggátolva az esetleges bekapcsolást. Amennyiben ez hiányzik, akkor a készülék valószínűleg már be volt kapcsolva!!!
A garanciális feltételek pontosságáról pedig a hivatalos HTC szervíz az E-care tud adni tájékoztatást az IMEI szám alapján, amely a doboz hátulján látható matricán, valamint az akkumulátor alatt található meg.
Sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy a hivatalos viszonteladók sem mindig megfelelő készüléket adnak a vásárlók kezébe, ezért minden vásárlás esetén érdemes a fentebb leírtakat ellenőrizni."