Mamzel önjelölt sonkaszakértőként érdekes dologra lett figyelmes a Teletál pármai sonkás salátájával kapcsolatban: az étel még csak köszönőviszonyban sincs a nevében említett sonkával, sokkal szorosabb viszonyt ápol viszont valamilyen olcsóbb gépsonkával. Panaszát megírta a Teletálnak is, ahol elismerték a hibát, de úgy gondolják, jól van ez így: a szépen csengő név olcsóbb alapanyagokból több pénzt hoz a házhoz. Igaz. Csak egy picit etikátlan.
Amikor az ember megrendel egy ételt, valóban arra lehetne gondolni, hogy azokból az összetevőkből áll, ami a nevében van. Csatolt levelezésem rávilágít a népmesei tanulságra: nem minden pármai sonka pármai sonka.
Üdv,
Mamzel
Kedves Teletál!
Mára pármai sonkás salátát rendeltem. Bár nem vagyok sonkaszakértő, az világosan látszik: ez nem pármai sonka. Pulykamellsonkára, vagy gépsonkára tippelek.
Barátságosan a következő kérdést tudom feltenni: mivel óhajtják kompenzálni a rossz érzéseimet?Mamzel
Ui: A salátát nem fogyasztottam el. Amennyiben felmerülne Önökben, hogy ez mégis pármai sonka, természetesen szívesen megmutatom egy független szakértőnek.
Kedves Mamzel!
Köszönjük, hogy jelezte felénk a kiszállított ételre vonatkozó észrevételét.
A Pármai sonka névvel ellátott étel esetében a pármai elnevezés alapján valóban arra lehetne gondolni, hogy az étel pármai sonkát tartalmaz.
Mivel azonban egy igen drága húskészítményről van szó, egy hagyományos sonka kerül felhasználásra, hogy megrendelőinknek kedvező áron kínálhassuk. Éppen ezért a zárójeles részben kizárólag a sonka szót szerepeltetjük a félreértések elkerülése végett.
Ha a kérdéses sonkával készítenénk el az ételt, akkor jóval magasabb áron tudnánk ügyfeleink részére kínálni.
Mivel a szóban forgó menüt így kedvelik ügyfeleink és igen nagy számban rendelnek belőle, ezért nem szeretnénk az összetevők vonatkozásában a jelenlegi elkészítési módon változtatni.
Ha a leírtak ellenére nem szeretné elfogyasztani az ételt, szíveskedjen visszaküldeni futárunkkal, amely esetben az étel ára jóváírásra kerül.
Remélem a jövőben nem merül fel a mostanihoz hasonló probléma, és továbbra is megbecsült megrendelőink között üdvözölhetjük Önt!
Szíves megértésében bízva,
Üdvözlettel,
P. N. A.Kedves A!
Majd a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal dönt. Panaszomat, csatolva a levelezésünkkel, továbbítottam a megfelelő postafiókba.
Magyarázatát, miszerint az eredeti alapanyagokból túl drága lenne az étel, elfogadhatatlannak tartom. Amióta éttermek léteznek, erre használják a beárazást, így a vendég saját maga döntheti el, hogy hajlandó-e többet fizetni bizonyos ételekért. Önök ezt a lehetőséget veszik el a rendelőiktől, így a személyes jogaikat sértik meg.A grammatikai blikfangot (miszerint ez pármai sonkasaláta, ami nem egyenlő a pármai sonkából készült salátával) a törvény úgy hívja, hogy a fogyasztó félrevezetése. Én egyszerűen csak gagyinak mondanám.
A salátát ma öt óráig tudja átvenni tőlem a futár, illetve hétfőn 11 és 5 óra között. Addig a hűtőben tárolom.Mamzel
Ui: Remélem, a jövőben nem merül fel a mostanihoz hasonló probléma, és továbbra is megbecsült megrendelőik között üdvözölhetnek.
Kedves Mamzel!
Köszönjük megtisztelő válaszát.
Továbbra is sajnálattal vesszük tudomásul csalódottságát, amelyet a kiszállított Pármai sonkasaláta nevű ételünkkel okoztunk Önnek.
Az erre az ételre vonatkozó nagy számú megrendelés számunkra egy pozitív visszajelzés, hogy megrendelőink elégedettek fent nevezett ételünkkel.
Ügyfeleink elégedettsége miatt nem szeretnénk levenni étlapunkról ezt az ételt és a továbbiakban is a meglévő elkészítési módot szeretnénk használni.
Amennyiben Önnek nem megfelelő a jelenlegi összetételben készült ételünk, reméljük, hogy sikerül találni más olyan ételeket, amelyek megfelelnek elvárásainak.
Természetesen fenntartjuk, hogy az étel árát jóváírjuk Önnek.
Kiszállító munkatársunk mai napon már nem tud visszamenni az ételért, ezért kérésének megfelelően a lenti időpontban fog érkezni az el nem fogyasztott ebédért, egyúttal visszaadja Önnek az étel árát.
Szíves megértését köszönjük, és elnézését kérjük az okozott kellemetlenségért.
Üdvözlettel:
P. N.A.
Időközben levelezésünket továbbítottam a Tékozló Homárnak. Újabb levele csak megerősített abban, hogy ez jó döntés volt.
Úgy látom, Ön kihívásokkal küzd az értelem terén. Ezért most megint leírom, szépen, pontokba szedve, hogy mi a baj. Kérem, lassan olvassa, hátha úgy hatékonyabb.
1. Az Önök által Pármai sonka néven kínált étel nem tartalmazott pármai sonkát.
2. Más, (Önök által bevallottan) rosszabb minőségű sonkát tartalmazott.
3. Miután erre felhívtam a figyelmüket, Ön a kompenzálás szándékának maximális hiányát mutatta, valamint megideologizálta ezt a nyilvánvalóan ordító ballépést.
4. A magyarázatai a következők voltak:
a) "Másnak jó, ez egy közkedvelt étel, az emberek szeretik." - Hölgyem. Magyarországon Bunyós Pityut is sokan szeretik. Ugye Ön sem gondolja komolyan, hogy egy kalap alá szeretnék ezek után tartozni azokkal, akik elég hülyék ahhoz, hogy pármai sonka néven gagyisonkát egyenek? Mert szeretném jelezni, hogy pillanatnyilag ezt tanácsolja.
b) "De a pármai sonka túl drága." - A pármai sonkánál már csak a Fogyasztóvédelem büntetése drágább. Legalábbis remélem.
c) "Igen, de az emberek akkor nem vennék meg, ha emelnénk az árát." - Ön akkor most leigénytelen csórozott, jól értem?
Vigyázat! Kérem, mielőtt válaszol, olvassa el újra a fenti bekezdést. Tudja, a mindenem ez a hatékonyság.Természetesen a jóváírással szeretnék élni.
MamzelUi: Szeretnék igazságos lenni, ezért nem titkolom el a pozitív véleményemet sem. Ön kiemelkedően helyesen ír. Ritka kincs ez manapság.
Az utolsó 100 komment: