András nem fogott gyanút, amikor "fél méterig vízálló" fejkamerát vásárolt. Természetesen a tengerparton az első hullámnál elpusztult. Azóta lassan 3 hónapja tart a küzdelem a szervizzel, akik még a kamerában maradt memóriakártyát is benyelték:
Idén márciusban egy izraeli utazás elött volt szerencsem megvásárolni egy fejkamerát, ami a használati útmutató ill a kereskedö elmondása szerint fél métering vizálló készülék. Külön ki is tértem ennek valóságalapjára a vásárlaskor, amit annyiban erösitett meg az eladó,hogy valójában annyira birja a vizet, hogy talán egy esőt kibir.
Nekem nem is vizalatti képek készitésére kellett a kamera, akkor biztosan egy garantaltan vizálló kamerát vásároltam volna meg. Számomra inkább a motoros utazásaim rögzitése lett volna a cél, ill munkámban használtam volna – acélszerkezet szerelő vagyok, acélszerkezeteken mászok a magasban.
A vásárlás után 2 héttel Izraelben egy tengerparti fotozás során a hullámok vizet csaptak a kamerára, aminek csak az optikája érte a vizet, a kamera mégis annyira beázott tőle,hogy hasznalhatatlanná vált. A gondot jeleztem a kereskedőnek, ők igéretet tettek a javitásra. 2 hónappal kesöbb mikor hazaértem, beadtam a kamerát, a memóriakártyával együtt, hogy ők is láthassák, milyen körülmények között készültek képek. A 8 Gb-os kártyát szintén a kereskedőtől vettem. Külön emlitettem is nekik, nézzék meg a képeket nyugodtan, semmit nem töröltem róla, mivel a számitógépem nem is ismerte fel a kártyát.
Ezek utan kezdödtek a kommunikációs problémák. A kereskedő semmilyen úton nem volt képes válaszolni a megkereséseimre, 5-6 héten keresztül.
Mikor telefonon hivtam őket, annyit voltak hajlandó csak mondani,hogy a kamera még a gyártónál van. Hetek teltek, aztán abban állapodtunk meg nagy nehézkesen, hogy adnak egy cserekamerát, mivel ők igéretet tettek nekem erre, ill ők állitották hogy a kamera birja akár azt is, hogyha a vizbe esne… A következő, amit megigértek, hogy postán kiküldik nekem Németországba, mert én ekkor már ott voltam a következő munkámon. Ujra irtam nekik többször is, de 3 hétig semmilyen módon nem reagáltak, pedig minden elérhetőségem meg volt adva nekik. Mikor vérge telefonon elértem őket, arra hivatkozva, hogy drága a postaköltség, ezt át akarták rám ruházni, fizessem en. Egy ismerősöm átvette tölük a cserekamerát Budapesten az üzletükben, de a memoriakártya már nem volt a csomagban, azt már nem sikerült megkapnom.
Az egészben a legjobban az háborit fel, hogy több mint 10 hét telt el azóta, hogy visszavittem a keszüléket, es egyetlen egyszer nem volt képes rá a kereskedő, hogy akár üzenetet, akár egy telefonhivást megeresszen irányomban, tudassa velem hogy hogy állnak a dolgok, mi a probléma.
Az, hogy még a 8000 forintos kártyát is “benyelik”, csak hab a tortán, hiába irtam nekik, hogy megvan e, lehetséges e az, hogy visszakapjam azt is, ha már egyszer kifizettem, semmilyen reakciót nem mutattak.
Sunyi viselkedesnek tartom, tipikusan a magyar állapotoknak megfelelőnek. Az üzlet egyébként a MyActionCam volt!
Az utolsó 100 komment: