Edu egy újabb végtörlesztéses anomáliát fedezett fel. Az OTP olyannyira nem szeretné, hogy ügyfelei forinthitelre váltsák frankhitelüket, hogy egy nyilatkozatot is aláírat velük:
Gondoltam érdekelhet titeket ez a téma: A minap a mellékelt nyilatkozatot kellett kitöltenem a végtörlesztési szándéknyilatkozat mellé az OTP Banknál. Vajon miért nem lehet más banki hitellel kiváltani ezt a hitelt?
"Büntetőjogi felelősségem tudatában nyilatkozom arról, hogy az OTP Jelzálogbank Zrt.-nél felvett hitelem esetében kérelmezett részleges, vagy teljes előtörlesztés nem más pénzügyi intézmény által folyósított kölcsönből történik, a részleges, vagy teljes előtörlesztésre fordított összeget, illetve annak rész-összegét nem más pénzügyi intézmény által folyósított kölcsönből biztosítom."
Antalbaba 2011.10.14. 10:43:06
Dr. Kix 2011.10.14. 10:43:10
elwood 2011.10.14. 10:43:20
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.14. 10:44:21
A bevezető szöveg hibás, nem arról szól a poszt.
elwood 2011.10.14. 10:44:48
Dr. Kix 2011.10.14. 10:46:44
Amúgy milyen büntetés jár azért, ha valaki más banktól felvett hitellel fizet ki egy hitelt?
PSZÁF mekkora bírságot fog ezért kiszabni?
Harlequin 2011.10.14. 10:46:47
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.14. 10:49:43
Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.14. 10:56:01
elwood 2011.10.14. 10:57:03
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 11:00:26
vernarancs 2011.10.14. 11:00:39
Egyreszt mi van ha de?
Masreszt hogyan ellenorzik?
Az OTP amugy is egy akkora katyvasz, hogy a sajat rendszeruket sem latjak at. Egy kis kavaras kell nekik es azt se tudjak milyen rendezvenyen vannak.
Főúr1127 (törölt) 2011.10.14. 11:04:47
Ez van ha egy bank szívatja az ügyfeleit...
Egyébként ha valaki készpénzben felveszi és kirakja náluk a pultra meg nem fogják mondani, hogy az a Raiffaisenből, vagy az FHB-ból van...
Sokorai_Atala 2011.10.14. 11:05:26
Kivédhető ez is.
Bemegyek, megkérdezem: csókolom mennyi lesz a végtörlesztés?
Mondják egy jó csomó milió.
Mondom majd meggondolom.
Elmegyek egy olyan bankba, ahol a legkevesebb kamatot számítják, felveszm a jó csomó milliót, megvárom, míg a számlámon van és visszamegyek és kifizetem.
Aztán szép békésen megválok örökre azotépétől:)
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.14. 11:07:52
csoko20 2011.10.14. 11:09:49
Milyen már az, ha egy másik banknak is fizet a nyomorult???
Ez egy életre szóló kapcsolat kamat+árfolyamnyereség, meg amíg hitel van addig az otp-s folyószámla díjja is:)
Alaposak...
The Good Boy 2011.10.14. 11:14:57
Gondolom az otépé továbbra is érinthetetlen marad, amíg csányi meg az önjelölt minidiktátor egymás szotyis zacskójában turkál a vip páholyban.
azért várom, mikor módosul a bétéká az alábbi bűncselekménnyel:
BTK 666. §.
Hitel visszafizetési csalás.
1./ bekezdés: Aki úgy fizeti vissza hitelét egy pénzintézetnél, hogy ehhez más banknál vesz fel kedvezőbb feltételekkel hitelt, büntettet követ el, mely 10 év kőbányában letöltendő kényszermunkával, teljes vagyonelkobzással büntethető. Mellékbüntetésként be kell költöznie valamelyik szegregáltak által sűrűn lakott településrészre és minden alkalommal pozitív kommentet kell készíteni a szomszédos kisebbségi lakók életviteléről, tisztességes életviteléről.
Természetesen a bétéká módosítás visszamenőleges hatályú lesz legalább 2002-ig, de enyhítő körülmények szerencsés megléte esetén (illetve narancssárga politikusi múlt, sikeres húsosfazék látogatás esetén) maximum 8 évre.
Na jó, nem adok ötletet, mert a kollégiumi klikk megvalósítja...
qtyqruty 2011.10.14. 11:17:37
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 11:19:32
The Good Boy 2011.10.14. 11:20:05
ha banki átutaláson keresztül (ajándék közleménnyel), akkor adómentes!
Mondjuk, hogy az első esetet hogyan bizonyítják, az elég kérdéses. Legalábbis egy átfogó NAV baccogatásig mindenképpen.
DMG 2011.10.14. 11:22:08
-Nem az OTP Bank Nyrt-ről van szó a posztban hanem az OTP Jelzálogbank zrt-ről.
-Nem is arról van szó, hogy nem engedi a végtörlesztést, hanem hogy aláírat a delkivensel egy nyilatkozatot, hogy a végtörlesztéshez felvett hitelt is nála vegye fel.
Mellesleg teljesen megérthető a bank oldaláról, nem csak az OTP részéről, hanem akár az összes bank részéről elfogadható lenne. Részletekbe nem mennék bele, mert szerencsére nem érint a dolog, így nagyon nem tájékozódtam, de ez a fix árfolyamon való előtörlesztés nem súrolja az egyoldalú szerződés módosítás esetét, jelen esetben ügye az állam, vagyis ha úgy tetszik az ügyfél részéről?
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 11:25:02
Morfologista 2011.10.14. 11:25:16
DMG 2011.10.14. 11:26:36
movhu 2011.10.14. 11:28:28
Lassan kb. ott tartunk, hogy ellopták a biciklimet, ezért lopok magamnak másikat.
Jofiu 2011.10.14. 11:28:54
Igaz. : )
Tudnak már számlavezető fiókot váltani? Anno régen az náluk annyira lehetetlen kategória volt, hogy ők maguk javasolták, szüntessem meg a számlám és nyissak újat másik fiókban. : ))
(később tényleg megszüntettem és nyitottam egyet egy másik bankban ; ))
Ami csak azért gáz, mert bármit nem lehet bármelyik fiókban csinálni, netes hozzáférés intézéséhez - tehát, hogy ne kelljen minden ügyben befáradni a bankfiókokba - háromszor kellett személyesen befáradnod a számlavezető fiókba. Ha az egy másik városban van, hát akkor oda. : ))
Arról nem is beszélve, hogy pontosan három alkalommal kellett szóljak (három alrendszer miatt), megváltozott a lakcímem, ne a régi címre küldözgessék már a banki levelezésemet. : )))
qtyqruty 2011.10.14. 11:28:54
Biztos vagy benne?
Akkor felmondom a munkaszerződésemet, dolgozok feketén, a főnököm pedig minden hónapban átutalja az "ajándékomat"?
misztikus alfahím 2011.10.14. 11:30:18
Amennyiben nem tudod igazolni, hogy A) hitelből, B) a lakás eladásból C)egyéb, honnét származott a zsé amiből törlesztettél, akkor fogod arcodba kapni a vagyonosodási vizsgálatot.
Minden végtörlesztésnél be kell jelenteni honnét van a pénz. Ezért mer ezzel g**ni az OTP, mert nem mondhatod, hogy "titok". Mert ha titok, akkor a NAV-ot fogja érdekelni. Ennyi.
The Good Boy 2011.10.14. 11:30:19
büntetőjogi vegzálással fenyegetni valakit szerintem egyáltalán nem megérthető. főleg, hogy jelenleg még nincs ilyen bétéká passzus!
"és az akkor még APEH, megtalálta"
Ezt írtam én is, hogy a kézbe pénz addig biznicc, amíg a szent adóhatóság rá nem talál. utána drága mulatság!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 11:30:26
DMG 2011.10.14. 11:31:35
DMG 2011.10.14. 11:34:12
Jogos, a "nyilítkozat" ezen passzusán nem vettem komolyan (mert egyébként is komolytalanul hangzik). :) De maga az elgondolás, hogy ha nála volt az egyik hitel, akkor nála legyen a másik is, az megérthető.
Szittyakürt 2011.10.14. 11:38:22
Sokorai_Atala 2011.10.14. 11:38:35
Eltört a malcpersely?:))
DMG 2011.10.14. 11:40:43
megtörtént eset, szóval ezek szerint igen.
Mivel az összeg nem jelentkezett sehol, sem fizetés sem átutalás sem más, így tekintve, hogy van akinek ez egy éves keresete, szerintem adó szempontjából már érdemes lehet nekik vizsgálni. Nyílván ez is arról szól, hogy a kis halakat könyebb elkapni. Nagyokkal meg nem foglalkoznak.
The Good Boy 2011.10.14. 11:40:56
biztos!
ami pedig a másik példádat illeti, arra meg két nap alatt ráhúznák az adócsalást!
arról nem beszélve, hogy nem ezen a planétán találnál olyan főnököt, aki a fekete munkát ajándékként feltüntetett átutalással fizetné minden hónap tizedikén:D
Egyébként nekem pedig olyan ismerősöm volt, aki élete első adórevízióját pont azzal úszta meg 6 számjegy alatti büntivel, hogy 6 évvel ezelőtti (mivel utolsó 5 évet vizsgáltja az adóhatóság, és egyiküknél sem volt soha korábban vagyonosodási vizsgálat) szülői ajándékpénzre hivatkozott (kellett hozzá, hogy szülők persze elég jó, hihető, feddhetetlen anyagi kondíciókkal rendelkeznek, és az apeh nem találta meg a kérdéses összeg ikertestvérét a szülők dunyhájában:)
Jofiu 2011.10.14. 11:42:16
Ajándékozni csak úgy, adómentesen? Ejnyebejnye!
(amúgy szuper ötlet lenne, meg is beszélném céggel, nem kérek többé fizut, csak havi rendszerességgel ajándékokat! : )
vernarancs 2011.10.14. 11:43:38
elwood 2011.10.14. 11:46:34
Ez úgy néz ki hogy amikor látod, hogy viszik a biciklidet, és rád szólnak, hogy segíts lemosni, akkor azért te is vonakodnál egy kicsit
salapapa · http://salapapa.hu 2011.10.14. 11:46:56
nem csoda...
DMG 2011.10.14. 11:47:08
OK, de hogy került a pénz a malacba?
Morfologista 2011.10.14. 11:47:13
The Good Boy 2011.10.14. 11:48:03
robinsoncrusoe 2011.10.14. 11:48:55
Jofiu 2011.10.14. 11:51:17
Aztán így még építhetnek azokra is, akik ha a 'rendszer' és a 'technikai' szavak szoros szókapcsolatban szerepelnek megijednek és elhisznek bármit, nem panaszkodnak tovább, húznak még egy cetlit és beállnak újra a sorba egy másik ablaknál is.
Jofiu 2011.10.14. 11:53:01
igazságos 2011.10.14. 11:54:23
Itt a más szón van a hangsúly, ahogy ki van emelve.
Ha én azt mondom, kimentem külföldre dolgozni, és onnan van a lóvé, egy rokonom kölcsönadta, aki külföldön előteremtette a lóvét, de közben hitelt vettem fel a Raiffeisen-től, akkor ezt az OTP honnan tudja kideríteni?
Csányi meg éppúgy bekaphatja, mint a pénzéhes, embereken nyerészkedő, a magyarokon élősködő bankja, és annak ki tudja melyik intézete, jelzálogbankja, követeléskezelője, sima bankja.
@Harlequin: Ja, most büntették meg az egyik köcsög bankot.
Sokorai_Atala 2011.10.14. 11:55:24
qtyqruty 2011.10.14. 11:56:41
igazságos 2011.10.14. 11:57:04
Egy dolog, hogy én mit nyilatkozok, meg lehet oldani.
Ha a bank trükközik, akkor én miért ne, ha a bank így áll hozzá, akkor az átlagember mindig megtalálja a kiskaput. Magyarországon ez így dívik, nem lenne magyar a magyar, ha nem találná meg a megoldást, a bankok hiába erőszakoskodnak, meg verik magukat.
A bankok azt is elfelejtették, hogy bizony az állam a válság idején jelentős lóvét juttatott nekik az adófizetők pénzéből, akkor bezzeg nem nyivákoltak. Orbán dobálta utánuk a lóvét, holott elvileg nem is voltak olyan szar helyzetben.
Jofiu 2011.10.14. 11:57:29
Hacsak úgy nem!
A nejed is beszámít? Ha már a külföldi nagybácsi és az anyós - szerencsére - nem.
ruprecht 2011.10.14. 11:58:28
DMG 2011.10.14. 11:59:07
"Ha én azt mondom, kimentem külföldre dolgozni, és onnan van a lóvé, egy rokonom kölcsönadta, aki külföldön előteremtette a lóvét, de közben hitelt vettem fel a Raiffeisen-től, akkor ezt az OTP honnan tudja kideríteni?"
Ha kimentél külföldre dolgozni, akkor azt tudod papírral igazolni, ha egy banktól vettél fel hitelt azt tudod igazolni, ha meg a rokontól kölcsön kapsz, arról meg papírt kell írni, különben nem tudod igazolni, aztán magyarázhatod, a kutyát nem fogja érdekelni a magyarázatod.
ferand1979 2011.10.14. 11:59:39
Apeh... nem teljesen idevágó történet... A házunk építése megkezdése előtt az önkormányzatnál csak úgy adta volna ki a "hiteles" építési engedélyt egyik ügyintéző, ha az Apehnél kitöltök, aláírok (bevallom) egy papírt, miszerint 30 MILLIÓS összegű házat építek fel. (számítása szerint az össz négyzetmétert beszorozva x száz ezerel + tele + ingóságok...) Elbattyogtam az Apehba, sort kivártam, és az ürlap, amit ki kell tölteni tartalmazott 2 számomra érdekes mondatot (nem pontosan idézem, de a lényeg ez volt...): "Nyilatkozom arról, hogy a xy címen én beépítek 30 millió, vagy annál nagyobb értékű anyagot"! "Büntetőjogú felelősségem tudatában aláírom, hogy igazak amit itt leírok...!!!"
Nos ha ezt aláírom, ekez szerint mág 50-60 millát érhet a házam... Mert a Teelk pl. 10 milla, a beépített anyagon 30 milla... Munkadij 10-15 milla... esetlegesen értéknövekedés, infláció, stb... NOS!!! Kicsit veszekedtem az Apekos csajokkal is, összecsőditettem a főnökséget is.. Azt tanácsolták (az APEHban) inkább NE írjam alá...
Nem írtam alá. Nem adtam be.
Visszamentem az Önkormányzathoz, és ott egy másik ügyintéző kiadta ez a papír nélkül is az építési engedélyt...
Szóval ha valaki elküld az Apehba, körültekintő kell lenni...
Jelenleg áll a ház, lakhatásim is megvan, és eddig az összköltség (telek + papírügyintézés + anyag + kevés munkadíj, mivel zömében sk építkezem) alig haladja meg a 17,5 millát. És kb 2,5-3 -ból majd befejezem a tetőteret... + Max 1-2 milla egyéb költségekre majd elmegy... De mindezt idővel... mivel CHF alapú kölcsön mellett erre már egyelőre nem tellik... :-)
Közeli ismerősöm vidéken lakásvásárláskor kp fizetett ki 8 millát. 30 éves volt a vásárláskor. A vásárlást lebonyolító ügyvéd tanácsolta, hogy még akkor is ha megvan a teljes összeg, 2-3-4 millát vegyen fel hitelbe, mert szemet szúrhat a "hatóságnak" hogy miből telik neki 10 év munka után 8 millás lakásra... Nem vett fel hitelt, eddig még nem szálltak rá... (bár felkészült, hogy levezeti a "magyar" történetet, miszerint: kapott pénzt a ballagására mindkét alkalommal, kapott kis összegű pénzt ajándékba több ízben családtagjaitól... És ezekez a bankban tárolta... Sőt elkezdett dolgozni, és 10 éven keresztül majd minden pénzét otthagyta amit megkeresett...60-70-80- végül 90 nettóval ez össze is jön...)
igazságos 2011.10.14. 11:59:43
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 12:00:03
igazságos 2011.10.14. 12:01:04
The Good Boy 2011.10.14. 12:01:24
Ne legyenek illúzióid, hogy a nem létező pozitív adóslista nem létezik. Hidd el a nagy tesó mindent tud rólad:)
Persze ez csak egy orwelli fikció 1948-ból, 1984-re írva:)))
Mondjuk, ha jobban belegondolok, otépéék nem is annyira hülyék, mint amennyire undorítóak, hiszen, ha te nyilatkozol, hogy nem más bankból van a végtörlesztő pénzed, és valahogy mégis kiderül, hogy de, akkor azért egy okirat hamisítás erejéig csak tudnak büntetőjogilag megbaccni...
Ki van ez találva. Na ezért kell a jól irányzott atomot nekik!
DMG 2011.10.14. 12:02:11
"erre mondom, külföldön dolgozik, él a rokonom, megdobott egy kis lóvéval. Na, őt kerítsék elő."
Azért nem a bank fog szolni, ha nem tudja előkeríteni azt ahonnan a pénzt szerezted, ha az előtörlesztésről van szó, de ha az APEH kérdez rá, hog yhonnan van a zs, akkor neked pont az a szerencsés, ha előkerítik, és igazolni tudja hogy tőle kaptad, ha nem tudja igazolni, és te sem tudod igazolni apapírral, akkor jön az adócsalás gyanúja, csak szólok. :)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 12:03:54
qtyqruty 2011.10.14. 12:04:06
igazságos 2011.10.14. 12:04:40
Felveszek hitelt a Raiffeisentől.
Szólok a külföldi rokonnak, aki kint dolgozik, írjunk közösen egy papírt, ügyvéddel hitelesítve, tanúkkal, meg a papírokkal, ami kell, hogy kaptam tőlük 2 millát.
Beplattyogok a bankba, azt mondom, hogy tessék, itt a lóvé, itt a papír, aláírom a nyilatkozatot, közbe meg van egy másik hitelem.
Abban igazatok van, hogy ha valahogy mégis kiderül, akkor gáz van. Ugye, az APEH figyeli a bankszámlákat, amin ha 2,7 vagy mennyi millió van, akkor megy a vizsgálat, kötelező értesíteni őket. De eddig az összegig lehet bepróbálkozni.
qtyqruty 2011.10.14. 12:05:54
Jofiu 2011.10.14. 12:06:17
igazságos 2011.10.14. 12:08:02
Ezért még börtönbe se lehet kerülni. A hülyéknek van mindig sok pénze, azok kifosztásából lehet jól élni.
The Good Boy 2011.10.14. 12:09:45
Hidd el, van az az eset, amikor a nav meg a bankok boldogan egymás nyakába tudnak borulni...
@qtyqruty: ha utalják akkor nem adóköteles, viszont, ha kézbe kapod és nem vallod be, akkor adót kell fizetni utána. ha nem teszed meg (ki tenné meg, most őszintén?) az adott esetben adócsalás
igazságos 2011.10.14. 12:10:41
vernarancs 2011.10.14. 12:11:51
igazságos 2011.10.14. 12:13:22
Asszem, lenne látogatottsága. Ha a bankok egymásnak tippeket adnak, így viselkednek egymás között, az ügyfelek rovására, akkor miért ne lehetne visszavágni.
vernarancs 2011.10.14. 12:13:41
The Good Boy 2011.10.14. 12:14:47
DMG 2011.10.14. 12:15:47
"ott megtilthatod a banknak, hogy masik banknak kiadjon barmi infot..."
Hány éves vagy királyfi? :)
The Good Boy 2011.10.14. 12:17:57
CsaB 2011.10.14. 12:18:20
Szittyakürt 2011.10.14. 12:19:08
Apeh: -Honnan van magának ennyi pénze?
- 17 éve elkövetett bűncselekményből.
Innentől kezdve semmit nem vagy köteles mondani, ha ők pedig találnak valamit, amit esetleg rád akarnának húzni, az elévült. (persze, lehet, hogy a legegyszerűbb ügyvédbojtár lehülyéz az ötletért...)
igazságos 2011.10.14. 12:21:55
Ezért szeretek ide járni, adnak páran jó tanácsokat.
Még jó, hogy nincs hitelem (lekopogom), de ha felvenném valaha, akkor tuti nem az OTP-nél venném fel, akkor se, ha köteleznének erre.
Szóval, valahogy kifelejtettek a boldog ember-e a magyar című kutatásból.
qtyqruty 2011.10.14. 12:25:10
"ha kézbe kapod és nem vallod be, akkor adót kell fizetni utána" - ezt nem értem.
Ha kézbe kapom és bevallom, akkor nem kell fizetni adót, csak ha nem vallom be? Akkor miért ne vallanám be?
Az ajándékozásnál mindegy,hogy bankszámlára érkezik vagy készpénzben kapom. Be kell vallani mindkettőt, max. egyenesági rokontól kapott ajándék után nem kell adót fizetni. Az anyós az meg nem egyenesági rokon.
elwood 2011.10.14. 12:25:16
mégha nem is büntethető, ahhoz, hogy elfogadják nem kérnek bizonyítékot ?
más forrásról is kérnek igazolást
tuzeptelepek 2011.10.14. 12:26:29
Egyéves Önkéntes 2011.10.14. 12:27:09
vernarancs 2011.10.14. 12:27:53
qtyqruty 2011.10.14. 12:29:22
De mondhatom azt, hogy 10-15 évvel ezelőtt jól kerestem és abból a pénzből raktam félre.
igazságos 2011.10.14. 12:30:49
Valahogy a logika hibás, és ez a bankoknak is nyilván feltűnik.
qtyqruty 2011.10.14. 12:32:56
The Good Boy 2011.10.14. 12:34:31
Ha kézbe kapom és bevallom, akkor nem kell fizetni adót, csak ha nem vallom be? Akkor miért ne vallanám be?"
bocs, rosszul fogalmaztam. Nem adót nem kell fizetni utána (mert azt kell), hanem bírságot a be nem vallásért, ha rájönnek. Meg akkor ugye a be nem vallott és elmaradt adót is.
The Good Boy 2011.10.14. 12:38:59
qtyqruty 2011.10.14. 12:39:19
Akkor megkapom kézbe, bemegyek egy bankba, nyitok egy számlát, arra bepakolom a pénzt, majd átutalom magamnak és már meg is úsztam az adófizetést?
5perc 2011.10.14. 12:41:24
qtyqruty 2011.10.14. 12:41:53
Peetee 2011.10.14. 12:42:50
Gondolom őt majd nem marasztalja el a PSZÁF, sőt 2014 év elejére ér véget a vizsgálat....
Sokorai_Atala 2011.10.14. 12:46:30
Ez milyen? Nekik tuti nincs bankszámlájuk. (mondjuk a mama tényleg tud spórolni, meg a tőlünk kapott pénzeket is gyüjtögeti az unokáknak, meg lakást felújít állandóan:)még nem jöttem rá hogy csinálja)
Mnofőnix 2011.10.14. 12:47:32
Arról van szó, hogy a mittomén melyik törvény szerint bizonyos feltételek teljesítése esetén kevesebb vagy akár 0 % előtörlesztési díjat kell fizetni. Ha a kedves ügyfél nem teljesíti a feltételeket, akkor meg egy magasabb összegű előtörlesztési díjat köteles fizetni.
Éveken át ha valaki a lejárat előtt akarta a hitelét visszafizetni, akkor a bank még egyszer utoljára megsarcolta az előtörlesztési díjjal, hiszen ezáltal egy jól tejelő ügyféltől volt kénytelen kelletlen megválni.
Szóval ez a nyilatkozat nem a devizahitel kiváltása miatt született.
Ringlósztár 2011.10.14. 12:47:34
Mnofőnix 2011.10.14. 12:50:09
Idén már az egyenes ági rokontól kapott akár kp. ajándék is adó és illetékmentes. Csak be kell jelenteni az AVBA nyomtatványon. Persze az ajándékozót előszedhetik, hogy miből adott ajándékot.
PonDrow 2011.10.14. 12:51:44
Az egyenesági rokonoktól kapott ajándék nem illeték/adóköteles, bármekkora összegről is van szó. Csak le kell papírozni és az NAV-nak bejelenteni.
BTW: Az anyós is egyenesági rokon. a férj/feleség anyja. ;)
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 12:54:45
2007-ben anyósom eladta a lakását aminek az árát a vevők átutalással akarták rendezni (a fene tudja miért nem szaladgálnak pár millával zsebben :) ) mivel neki nincs azóta sem számlája így megengedtem, h az enyémre utalják, majd amikor megjött az SMS elmentünk a bankba folyószámláról kivenni az ő betétszámlára betenni.
Valaki nálam okosabb azt mondta, h ez így volt jó, mert ha pl. kp-ban adják oda nekem és így rakom be a bankba na, akkor megkérdezték volna, h honnan jött a lé.
Amúgy sajna egy éve van hitelem. Szülinapomon nagymamáktól kaptam egy kis pénzt, hogy jó lesz az az OTP-mbe. Nem értettem a vidéki szlenget, de akkor esett le, hogy a hitelemre gondolt (aminek természetesen köze nincs az említett pénzintézményhez, fel sem merültek).
Sajnos így is ha azzal a párezer Ft-al előtörleszteni szeretnék kb. 2x annyiba fájna nekem, de vettem belőle egy igen jó gyalugépet....
Sokorai_Atala 2011.10.14. 12:54:57
Lehet paranoiás vagyok, de utóbbi 4-5 hónapban hónap elejeén 3-án, 4-én baromI nagy válság (világ és univerzum) tör ki és a CHF felugrik az égbe. Az OTP pedig 4-én veszi le a hiteleket (svájciakat). Majd 5-én megnyugszik a piac valamitől.
Persze, ha figyelném a nemzetközi pénzügyi piacot, kiderülne, hogy
ez csak az én összeseküvés elméletem.
The Good Boy 2011.10.14. 12:58:06
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 13:01:27
"Nyugdíjas szülők spórolták össze"
Fogalmam sincs komolyan, hogy hogy csinálják, de mi konkrétan éhen halnánk annyi nyugdíj pénzből. Pedig nem burzsujkodunk aztán tényleg. Nagyszülők meg különösen, ők még félre is tesznek akkora összegből ami nálunk a rezsit sem tudná fedezni. Mondjuk ők néha túlzásba is esnek már a spórolással:
Tejes zacskóból pl. lábtörlőt köt, krumplihéj megy a nyulaknak, nyúltrágya a csirkéknek, csirketrágyából meg megy a krumplinak.. perpetuummobile vazze...
vernarancs 2011.10.14. 13:03:27
The Good Boy 2011.10.14. 13:03:41
de 15.-én azért jó pár százalékkal erősebb a forint a 10.-i szinttől.
nekem az a kedvencem, amikor reggel a gazdasági hírek úgy kezdődnek, hogy idegesen nyitott a tőzsde...
Mi van? nem volt kamaty az éjjel és ettől voltak olyan idegesek, hogy a kisemberek ezreinek okoztak átmeneti agyvérzést a pár %-os zuhanás miatt?
Ha ideges a bróker, akkor menjen lepkét megfigyelni!
nlght84 2011.10.14. 13:04:01
vernarancs 2011.10.14. 13:05:31
XCat 2011.10.14. 13:08:19
XCat 2011.10.14. 13:10:35
A magyarok egyszerűen hülyék, és önsorsrontók, úgyhogy még ott is megnyomorítják magukat meg egymást, ahol nem kéne.
Mi meg hiába ugatjuk, hogy abba kéne hagyni.
Sebaj, ha már csatorna van, szar is legyen benne.
2011.10.14. 13:14:34
Secnir 2011.10.14. 13:15:40
nem, ezt sajnos teljesen jól látod.
autóhitelemet adó banknál a zótépé elsejei chf átlaga az irányadó havi elszámoláskor.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.14. 13:16:16
qtyqruty 2011.10.14. 13:16:20
Egyébként pedig a feleség sem egyenes ági rokon.
Ganter 2011.10.14. 13:17:37
Azért jó próbálkozás volt :)
igazságos 2011.10.14. 13:18:02
qtyqruty 2011.10.14. 13:18:51
dedalon74 2011.10.14. 13:19:09
igazságos 2011.10.14. 13:20:00
* szülői rokonság (felmenői ág – apai ág, anyai ág):
o 1. fok: szülő: apa, anya (valakinek az apja, anyja; édesapa, édesanya; bizalmas: apu – valaki apukája, anyu – valaki anyukája, papa, mama, papi, mami)
o 2. fok: nagyszülő: nagyapa, nagyanya (bizalmas: nagypapa, nagymama, papa, mama, papi, mami, nagyi)
o 3. fok: dédszülő: dédapa, dédanya (bizalmas: dédpapa, dédmama, dédi)
o 4. fok: ükszülő: ükapa, ükanya (bizalmas: ükpapa, ükmama, üki)
o 5. fok: szépszülő: szépapa, szépanya (bizalmas: széppapa, szépmama, szépi)
o 6. foktól: ős, előd vagy felmenő: ősapa, ősanya (bizalmas: őspapa, ősmama, ősi)
* leszármazási rokonság (lemenői ág):
o 1. fok: gyerek: fiúgyerek, lánygyerek (valakinek a gyereke – fia, lánya)
o 2. fok: unoka: fiúunoka, lányunoka
o 3. fok: dédunoka: fiúdédunoka, lánydédunoka
o 4. fok: ükunoka: fiúükunoka, lányükunoka
o 5. fok: szépunoka: fiúszépunoka, lányszépunoka
o 6. foktól: leszármazott, utód vagy lemenő: fiúutód, lányutód; fiúleszármazott, lányleszármazott
# Oldalági:
* testvér:
o fiútestvér vagy fivér
+ báty: valakinek az idősebb fiútestvére
+ öcs: valakinek a fiatalabb fiútestvére
o lánytestvér vagy nővér (ez utóbbi csak többesszámban, egyébként csak az idősebb lánytestvért jelenti)
+ nővér vagy nén: valakinek az idősebb lánytestvére
+ húg: valakinek a fiatalabb lánytestvére
qtyqruty 2011.10.14. 13:20:01
varvizib 2011.10.14. 13:20:23
Egyébként a bankoknak ez a viselkedés még meg is érheti. Addig is húzzák vele az időt. Valószínűleg jobban járnak a kapott büntetésekkel, mint ha elősegítenék a végtörlesztést. Hosszú távon meg ki gondolkozik?
Bizalom bankja, haha...
dedalon74 2011.10.14. 13:20:44
igazságos 2011.10.14. 13:22:13
Az I. csoportba tehát a módosító törvény hatálybalépését követően már csak az örökhagyó/ajándékozó házastársa, mostoha- és nevelt gyermeke, illetve mostoha és nevelőszülője tartozik, a II. csoportba pedig a testvére.
Természetesen mind az öröklés, mind az ajándékozás a vagyon értékhatárától függetlenül mentes az illeték alól az egyenes ági rokonok között a módosító törvény alapján.
Mylady 2011.10.14. 13:22:42
Meg ugye Orbánék hülyeségeket beszélnek és dől a piac...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:22:57
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 13:23:41
és én azt odaadom a nagyapám unokájának,
akkor az adóköteles-e?
Ha igen, akkor kinek kell utána adót fizetni?
Előre is köszönöm.
Secnir 2011.10.14. 13:24:57
"mit csinál a csirke a nyúlszarral? Városi vagyok..."
a csirke, az nem zacskóban születik kilós kiszerelésben, hanem tojás formájában. aztán a kokas rápössent a tojásra, tyukanyó ráhever vagy harminc napra, oszt lesz belőle csibe. azt hizlalni kő, hogy csirke legyen belőle. a jó tápszer drága, a még jobb még drágább. legjobb volna kihajtani a rétre, de ott csak elkolbászolnak. naszóval a nyuszi kakája, ami olyan kis bogyó jellegű, nagyon sok tápanayagot tartalmaz - de nem a nyuszinak, hanem a csirkének. Az meg tudja, és felkapkodja a kis bogyókat.
ettől lesz a csirkemell puha és omlós...
dedalon74 2011.10.14. 13:24:58
qtyqruty 2011.10.14. 13:27:21
igazságos 2011.10.14. 13:28:42
@qtyqruty: az a lényeg, hogy egy bankszámlán, a te neveden ne legyen annál több az összeg, ami a számlán van, hogy értesíteni kelljen az APEH-et a banknak. Ezt törvény írja elő. Azt semmi sem tiltja, hogy a rokonok/ismerősök nevén te nem rakhatod be a lóvét. Csak ne érje el.
Szintúgy semmilyen tranzakció, utalás nem érheti el a 2 millát.
qtyqruty 2011.10.14. 13:29:49
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:30:36
Tegnap kitöltöttem a család népszámlálási ívét a neten. Nekikészültem erősen, mert elég szörnyűeket írogattak róla, ehhez képest 10 perc volt négyünkre. Monmdtam is a nejemnek, hogy valahol nagyon nem trandi az, hogy két ember összeházasodik, csinál két gyereket, oszt' négyen együtt élnek, egy lakásban. Szerencsére még nem tekitette válóoknak.
qtyqruty 2011.10.14. 13:31:50
Tehát beteszek 1 millát, átutalom. Másnap megint beteszek 1 millát, átutalom,...
Sokorai_Atala 2011.10.14. 13:32:14
dedalon74 2011.10.14. 13:32:54
A.A. 2011.10.14. 13:33:07
Sokorai_Atala 2011.10.14. 13:33:49
igazságos 2011.10.14. 13:34:21
A nyúltáp pedig növényekből készül, a a földet pedig a nyúl "kakájával", mint aképpen a lótrágya felhasználás is trágyázhatják.
Csak hogy pontosak legyünk, az élet egy nagy körforgás.
qtyqruty 2011.10.14. 13:34:25
Az anyósom lányának a fia az vagy a fiam (felségem fia) vagy a fiam unokatestvére.
igazságos 2011.10.14. 13:35:41
Ezt mi is kipróbáltuk, de euróval természetesen.
Három különböző számlára tettük a lóvékat, három ember nevére, az értékhatárig, úgy számolva, hogy kamatozással se érje el azt.
Sokorai_Atala 2011.10.14. 13:35:52
Kedves hozzászóló, nem nagyképernyős TV-t vettünk vagy robogót. Lakást, érted, lakást
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:36:24
Nem, az anyósa lányának a fia az vagy a sógora, vagy a felesége.
Persze ez is lehet, ha trendi. Bár azt bejegyzett élettársnak hívják magyarul. Nejem nem is akarta elhinni, hogy a népszámlálásnál az idevágó pontot tényleg csak a melegek-leszbik tölthetik ki, azt modnta, biztos félre fogalmazták.
megamenn 2011.10.14. 13:37:03
BTK 666. §.
Hitel visszafizetési csalás.
2./ bekezdés:
bűncselekményt követ el, aki időben fizeti be a törlesztőrészletét,és így gátolja (vagy megnehezíti) a bankokat (a kicsi kis cukorfalat bankilinkócskákat ) a késedelmes fizetés miatti bírságolásban.
egy atlag 2011.10.14. 13:37:24
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:37:49
2011.10.14. 13:38:15
Nevem Earl 2011.10.14. 13:40:00
Egyébként nagyon gáz az egész végtörlesztősdi, még mindig sehol egy normális forint-ajánlat. Kezdek aggódni...
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 13:40:03
Nálunk kettőjük össznyugdíja van 100e, amiből 40e a rezsi 20e a gyógyszer évente egyszer tankolnak 15e, kajából annyit vesznek, hogy mindkét gyereknek küldenek belőle és hó végén még mindig toltan 5-10ezret gyerekenként...
Nagymamámnál dettó, csak nincs kocsi és a nyugdíj is csak 67ezer, viszont általában 4 unoka kap forgó rendszerben a 8ból egy ötöst...
Mi meg múltkor voltunk a t*szkóban és 127 ezret fizettünk... Oké, ebből a legnagyobb tétel egy 89ezres megfelelő "méretű hüttő" volt. De előtte lévő hónapban meg 42ezret költöttünk...
vasgyuszi 2011.10.14. 13:40:16
Pár napja volt a pénzcentrum.hu-n egy tökéletes összefoglaló az ajándékozásról és a magánkölcsönrol. Tessék azt elolvasni és azután itt az észt osztani!!! Nem pedig vakmeleg baromságokat terjeszteni...
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:40:44
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 13:43:53
@vernarancs:
Kapirgál benne és a nagyobb részét megeszi mert növény. :) Oké, eszik a csirke mást is pl. füvet, gilisztát, a kenyérmorzsát sem dobja ki, de a megmaradt kaját sem. De ezek ellenére jobb ízű a húsa mint a csirketelepen lévőé.. gondolhatod akkor azok mit kapnak "táp" címszó alatt...
Jofiu 2011.10.14. 13:44:39
Biotenyésztés, na, nincs pazarlás, a föld erőforrásai végesek.
Bezzeg a modern ember még a vizet is műanyagpalackba csomagolja, be is zsugorfóliázza, mielőtt meginná.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:45:16
egy 89ezres megfelelő "méretű hüttő"
Hja kérem, aki urizál! Az Ikeja 25-ért kicserélte volna újra. :-P
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 13:45:34
Ez eddig rendben is van.
De az eredeti kérdés az volt, hogy adóköteles-e a jövedelem, és hogy kinek kell fizetnie az adót?
(@Sün‼: )
vernarancs 2011.10.14. 13:47:25
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 13:49:43
"A szarban, főleg a növényevő állatok szarában rengeteg tápanyag van."
Ez merőben optimistáva teszi azt a közhelyet, hogy "Nyakig szarban vagyunk és lötyögtetik..."
:D
Prof. azsiráf.PhD. 2011.10.14. 13:51:01
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:51:02
elwood 2011.10.14. 13:51:23
speciel otthon nem divat a törvényes bankrablás, úgyhogy a kockázataik jelentősen magasabbak itt
qtyqruty 2011.10.14. 13:51:39
Ha anyósod másik lányának a fia adja neked a pénzt, akkor te fizetsz adót. Ha ezt a pénzt nagyapád másik unokájának adod, akkor ő is fizet adót.
A.A. 2011.10.14. 13:54:02
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 13:55:06
"egy 89ezres megfelelő "méretű hüttő""
..Így mulatunk mi... Persze nem kamatymentes THM-re mert az homárposzt eltt volna (az előbbi az meg volt.. bár még mindig a mosógép a legalkalmasabb erre a célra.. nosztalgiával gonolok a régi "ugrálós" gépekre.. :P)
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 13:56:37
- Mit sírtok, meg lehet lenni sör, cigi és mozi nélkül is. A neandervölgyiknek sem volt egyik sem.
- Ki is haltak, baszki!
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 14:00:47
Azért nem jó, amit mondasz, mert ahonnan felveszed a hitelt, ott is kérnek fedezetet, Feltételezem, ugyanaz az ingatlan lenne a fedezet, amin a devizahiteled van. NA most a forinthitelt adó bank nem a kezedbe adja majd a pénzt, hanem átutalja a devizahiteledet adó bank számlájára, innen pedig kiderül, hogy nem az uncsitesó ír mosogatásából szerzett pénzből törlesztettél.
Ha pedig másik ingatlanra adnak neked forinthitelt, akkor a devizahiteles bank még megnézhet téged a KHR-ben (BAR lista)
dosszié 2011.10.14. 14:01:47
Ezt tudja vizsgálni az APEH? Merthogy asszonynak semmi köze a cégemhez mégis a közlemény rovatban munkabér van.??
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 14:06:10
Tudja és vizsgálja is adott esetben, de semmi nem tiltja, hogy te oda utaltasd a fizetésedet, ahova akarod.
Még.
Egyéves Önkéntes 2011.10.14. 14:07:39
Secnir 2011.10.14. 14:14:10
te akartad tudni.
pjotr007 2011.10.14. 14:15:36
Nagyon kevés kivétel volt, de azokon kívül 200.000ft felett adózni kellett bármilyen ajándék után, és ha jól emlékszem egy évben lehetett 200.000Ft, a számlás dolog meg onnan jött, hogy az maradt bent a jogszabályban, hogy Posta takarékkönyvbe lehetett befizetni és azt lehetett ajándékozni de aztán az apeh állásfoglaklása szerint később ebből lett a a folyószámlára befizetés és utalás.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 14:16:14
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 14:17:36
Például én!
No hitel, no autó, no TV!
Internet a medvétől, kaja az erdőben.
Rezsi nuku.
@dosszié:
Igen.
Hamarosan érkezik a fekete limuzin.
Fogkefén, és tisztálkodási szeren kívül mást nem kell vinned.
Mylady 2011.10.14. 14:19:26
a jövedelmed szempontjából indifferens, hogy milyen számlára utalják, a jövedelmet kell bevallanod
dosszié 2011.10.14. 14:22:55
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 14:26:29
Ha a bankod átutalja, akkor igen. Offshore bankokba nem utalnak a bankok, mert meg van tiltva
SvenH. (törölt) 2011.10.14. 14:29:44
miutan anno alairta a sok hiteles hogy tartja a hatat a benk helyett ha emelkedik az arfolyam?
altimus 2011.10.14. 14:30:50
Teszt.Elek 2011.10.14. 14:30:55
Honnan van a pénz? Sétáltam a dunaparton és belebotlottam egy partra vetett bőröndbe ami tele volt pénzzel.
A talált pénz vajh adóköteles? Nem is tudom, hogy ilyen esetben mi a helyes megközelítés :P
Nyilván nem fogom kiplakátolni, hogy találtam pénzt, várom a gazádjának a jelentkezését madarat fogtam jeligére.
Az a variáció esetleg, hogy a párnába volt varrva 10 éven át, ínségesebb időkre félretéve, amelyek most jöttek el?
Mondjuk valszeg ki van ez találva, mert ha könnyen megkerülhető lenne, akkor nem csak ennyi lenne a szerződésben.
altimus 2011.10.14. 14:33:41
Mi lehet a jogalapja ennek az OTP nyilatkozatnak?
Csak gondoltak valamire amikor ezt kiotlottek. De mire? Megcsak nagyjabol se talalok elfogadhato indokot. Esetleg azt, hogy ha valaki mas bankbol felvett hitelbol fizet akkor azt a hitelt elkepzelheto, hogy az adott lakasra terhelt jelzaloggal biztositja, es esetleg ez az eredeti otp szerzodes altal tiltott volt? gondolom a foldhivatal ezesetben nem jegyezne be az uj jelzalogot amugysem, mert a szeljegyen ennek rajta kell lennie?
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 14:33:59
"ha van saját ház, alacsony rezsi, zöldség terem a kertben és tyúkot eszünk kizárólag meg lejjebbadjuk a zigényeket"
Ez lehet albiban: itt Pesten is a szomorúbb végén 40ezerből egy komplett 80nm családi házat 400nm telekkel bérbe lehet venni, de 20e-ért (!) egy külön bejáratú szobát is kertrésszel (még ma is meg lehet oldani egyes munkahelyeken a fürdést WC-re meg az udvarra is ki lehet járni) - bizonyára sokan vannak így ezzel.
A probléma amit sokan nem látnak az az, hogy a paradicsom csak nem kapálja, trágyázza (esetleg levéltetű ellen: permetezi) magát, az állatoknak is illik 2x legalább enni/inni adni, ráadásul gazdaságosan nézve nem érdemes kisebb tételben foglalkozni vele.
Nekünk pl. a 6xfél méteres kertben van 6 tő paradicsom, oké, hogy csúcséréskor 10kg leszedtünk belőle, de előtte-utána nem sokat, nem lehet elrakni belőle sok savanyúságot, ugyanúgy meg kell venni azt, mint másnak.
Egy tyúkba viszont be fogok ruházni: a virágoskertet is felássa, a kártevő kukacokat is összeszedi és még tojik is, főzni is lehet belőle... :)
Mylady 2011.10.14. 14:34:49
És ez nemcsak a partra vetett bőröndökre vonatkozik, hanem a földön talált 20 forintosra is :)
Sokorai_Atala 2011.10.14. 14:36:05
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 14:36:33
fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2011.10.14. 14:37:48
Teszt.Elek 2011.10.14. 14:38:47
Találtam ezt a bőröndöt, valami órásé lehetett, mert legalább egy vekker ketyeg benne. Gondoltam jó fej leszek és behozom.
:P
Teszt.Elek 2011.10.14. 14:40:23
"Ejnye no, ez az óra öt percet késik"
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 14:44:42
Secnir 2011.10.14. 14:45:54
-nagyapámtól kaptam.
-mi volt a maga nagyapja, hogy vol 30 millió forintja?
-a magyar nemzeti bankban dolgozott mint grafikus és vésnök. rengeteg melója volt, és hazahozta mindig a munkáját.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2011.10.14. 14:45:55
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 14:46:23
de a csekkeket a feleségem fizeti a brazil bankszámlájáról csoportos beszedéssel, akkor a szomszédnak kell-e adót fizetnie azért, mert hétvégente meghívom pókerpartira, és rendszeresen nyer?
Egyéves Önkéntes 2011.10.14. 14:52:44
köszi
amúgy nincsenek ilyen problémáim, csak kíváncsi lennék, hogy egy olyan országba is lehet-e utalni, ami rizikósnak tekinthető adózásügyileg
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 14:56:01
Nem kell jogalap, ő határozta ezt meg és kész. Ha teccik kell, ha nem teccik, nem kell.
Az lenne jó, ha egyre többen rájönnének arra, hogy a bank nem hatóság, hanem piaci szereplő, azaz ha valami nem tetszik nála, el lehet, sőt el kell menni másik bankhoz.
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 14:57:12
CSak akkor, ha az önkormányzati ebadót a szomszéd fia és az anyósod közös kezelésében lévő bankszámláról utalod.
histar007 2011.10.14. 15:03:24
altimus 2011.10.14. 15:06:54
VilMarci 2011.10.14. 15:09:52
Az OTP nem jöhet rá, mert elvileg véd a banktitok. Ha esetleg felnyom a NAV-nál, hogy hirtelen lett pár millám, akkor nekik megmutatom, hogy honnan vettem fel a pénzt. Ezt az infót viszont nem továbbíthatja az OTP-nek.
Nem vagyok jogász, tehát lehet, hogy hülye kérdés, de büntetőjogi felelősséget emlegetni polgári szerződésben normális dolog?
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 15:16:19
hiába lesz a tőke tartozás kisebb,de majdnem ugyanannyit fizetsz a magasabb kamat miatt.
Valaki azt mondta hiába lesz a 10 milliós tartozásból 7,8 a törlesztő csak 300 forinttal lett kevesebb.
Ja és ha visszamegy a CHF akkor még bukta is van.
altimus 2011.10.14. 15:17:15
VilMarci 2011.10.14. 15:22:42
ideologia · http://ideologia.blog.hu 2011.10.14. 15:22:52
Tévedés ! A méltánytalanságot a piaci tiltja(el lehet menni másik bankba), a törvény nem.
Ah én olyan szerződést kötök valakivel, hogy lehúzott gatyával a Köröndön fejenáll óránként 2 Ft-ért, akkor az érvényes szerződés. Mivel mindkét fél aláírta...
Ezért nem kel, minden szart aláírni, amit eléd tesznek.
misztikus alfahím 2011.10.14. 15:23:02
Őszintén szólva nem tudom, hogyan zajlik egy vagyonosodási vizsgálat, kinek kell és mit bizonyítani, de azt hiszem édes naivság azt gondolni, hogy a "találtam" és a "párnában volt eddig" válaszok kielégítenék a hatóság kíváncsiságát. :D
Harlequin 2011.10.14. 15:26:09
altimus 2011.10.14. 15:32:48
de a pszaf-ot azert tartja el az orszag az adofizetok penzen, hogy ilyen esetekben odamenjen es buntessen.
salapapa · http://salapapa.hu 2011.10.14. 15:35:20
salapapa · http://salapapa.hu 2011.10.14. 15:36:47
misztikus alfahím 2011.10.14. 15:37:56
A törlesztő az valóban nem lesz kevesebb, sőt simán lehet több is, viszont a tartozása nem 15M hanem csak 10M. 10-20 év nagy idő, csak egyszer hozza úgy az élet, hogy el kell adni a lakást máris b**atja az alacsonyabb deviza törlesztőjét, ha 50%-kal magasabb árfolyamon kell visszaváltania a hitelt, és így realizálnia a veszteséget.
Én azt mondom, aki tudja végtörlesszen, vagy váltsa Ft-ra.
Ha nem tudja fizetni a törlesztőket és el kell adnia a lakást 180-as frankon "bukja" el a tulajdonát, nem 240-en.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 15:45:58
Szerintem lezajlik eza balhé és a CHF szépen visszamegy 200 alá.
VonS 2011.10.14. 15:46:54
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 15:48:44
"10-20 év nagy idő, csak egyszer hozza úgy az élet, hogy el kell adni a lakást máris b**atja az alacsonyabb deviza törlesztőjét, ha 50%-kal magasabb árfolyamon kell visszaváltania a hitelt, és így realizálnia a veszteséget. "
10 -20 év alatt a CHF hitel tőkéje is csökken ha el kell adnia a lakást késöbb akkor asem az egész tőkét kell kifizetni csak azt ami még hátra van.
altimus 2011.10.14. 15:48:54
patcsipalcsi 2011.10.14. 15:49:24
A devizahitelesek elterjesztették, hogy a bankok genyóznak s majd jól érvényteleníteni lehet az eddigi szerződéseket.Orbánék visszamenőleges hatályú törvényalkotása is csak szél ebbe a vitorlába, de be kell lássad, hogy amit aláírsz, az kötelez téged. Nincs később meggondolom, vagy majd "bepereljük méltánytalanság miatt" kibúvó, hiszen elfogadtad a feltételeit, létrejött a jogviszony.
Rendet kell tenni a fejekben, mert ezzel a hozzáállással sokan meg fogják szívni.
ekat 2011.10.14. 15:53:44
Mylady 2011.10.14. 15:54:43
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 15:59:49
Palkovics-Csányi, 11773246-54987812
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:00:06
Mert ugye jelzálog van a házon,és ugye elöbb az OTP-s hitelt kell kifizetni hoga újra ne legyen rajta jelzálog.Mert nem hinném hopgy ugyanarra az ingatlanla még adnak elöbb hitelt.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:02:31
altimus 2011.10.14. 16:02:46
amugy van aki a devizahitelek meltanyossagat is megkerdojelezi.
es en itt vegig _torvenyes_ keretekrol, torvenyessegrol irok, arra hivatkozok. orbanek tipikusan torvenytelen dolgokat tesznek. a ket dolgot nem kell osszemosni.
az, hogy az otp meltanytalan ha egy ilyen nyilatkozatot ker szerintem nagyjabol vilagos. az is, hogy a pszaf-nak kellene ezt megtiltania. az otp-nek _semmi_ koze ahhoz, hogy az elotorlesztesre hasznalt penz honnan van. ennyi erovel azt is kerhetne, hogy nyilatkozzak, hogy nem paprikaskrumplit ettem egy evig, hogy fizetni tudjak. nevetseges ez a nyilatkozat, es picsan rugnam ezert az otp-t, maximalis birsagolas mellett.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.10.14. 16:03:55
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:06:29
mert ugye az OTP jelzáloga addig rajta van míg kinem fizeted,de kifizetni csak újabb hitelből tudnád de arra az ingatlanra nem kapsz hitelt addig.
Vagyis nem tudod megkerülni az OTP-t.
igazságos 2011.10.14. 16:06:37
A bank is ha ilyen szerződést írat alá veled, mert rá vagy szorulva, és önhatalmúlag szerződést módosítja, mikor úgy tartja kedve, akkor az nem csak méltánytalan, hanem megtévesztés, vagy csalás.
Még akkor is, ha benne van a szerződésben, akkor is kihasználja a gyengébb szorult helyzetét, és fitogtatja az erőfölényét azzal, hogy bármit megtehet.
A Pszáf most büntette meg a Raiffeisen-t? mert törvényellenes volt az, hogy csak egyszer lehet végtörleszteni, úgyhogy nyugodtan lehet hozzájuk fordulni.
misztikus alfahím 2011.10.14. 16:10:16
"Szerintem lezajlik eza balhé és a CHF szépen visszamegy 200 alá."
Képzeld mekkora üzletnek látszott a 2008-as válság után 280 körüli euróban hitelt felvenni, mert annál lejjebb ugye nem lehet. Hát de lehet, csakúgy, mint a valóság showkban mindig van lejjebb. :)
"10 -20 év alatt a CHF hitel tőkéje is csökken ha el kell adnia a lakást késöbb akkor asem az egész tőkét kell kifizetni csak azt ami még hátra van."
Ha tartósan, vagy ha az értékesítés időpontjában áll fenn egy ilyen 240 közeli árfolyam, akkor a delikvens semmit sem fog érezni abból, hogy már 8-10 éve fizet, mégis több lesz a visszafizetendő. Az aktuális árfolyam, és a 180 között van kb 30% különbség, erre rájön az évi 6%-kos kamat amire felvette.
Úgyhogy azonkívül, hogy a bankodtól megkapod a "Leghűségesebb devizahiteles" érdemrendet nem látom értelmét a deviza hitelben maradásnak, ha van más választás. :)
dr. phil. Sün‼ ツ · http://sunews.blog.hu 2011.10.14. 16:10:20
Nem kérlekszépen.
Az úgy van, hogy magam gyártom a pókerlapokat.
Ez, amennyire tudom, évi 50 literig adómentes.
A pénz, ami a tét tárgyát képezi, külföldön adózott jövedelem, tehát adómentes.
Az asztal saját készítésű, én faragtam somfából. Ez szabadidős tevékenység, ami szintén adómentes.
A szeánszokon fenyőtobozt rágcsálunk, aminek a gyűjtése 20 kg-ig szintén adómentes.
Szóval ide kaszinót vizionálni valami olyasmi lehet, mint a kiszeltücitől hajserkentőt kérni.
OTP_Segitunk 2011.10.14. 16:11:39
Az említett nyilatkozat valamennyi banki hitel elő- vagy végtörlesztéséhez kapcsolódik, nem csak a rögzített árfolyamú végtörlesztési eljárás része. Amennyiben az ügyfél nem felel meg a fix törlesztési árfolyamról szóló törvényi feltételeknek, az OTP Bank a nyilatkozata alapján biztosítani tudja az alacsonyabb végtörlesztési díjat, ha a végtörlesztés nem hitelből történik. A bank a jogszabályi előírások szerint a végtörlesztést akkor is elvégzi, ha valaki nem írja alá a nyilatkozatot! Sajnáljuk az esetleges félreértéseket, ezért a bank úgy döntött, hogy kiegészíti a nyilatkozatot.
misztikus alfahím 2011.10.14. 16:13:15
:)
Ez a gyakorlatban (a mostani végtörlesztéses ügytől függetlenül) úgy működik, hogy a jelzálog joggal rendelkező bank ad egy igazolást az adósnak és a másik banknak a hitel nagyságáról. Az új bank a régi banknak utalja az összeget és kb 8-14 napon belül a földhivatalnál a régi bank jelzálogjoga lekerül, az új pedig felkerül a tulajdoni lapra.
altimus 2011.10.14. 16:32:06
"Szerintem lezajlik eza balhé és a CHF szépen visszamegy 200 alá."
a chf - ft arfolyamat nem mo alakitja. az dontoen a
- chf - euro, es az
- euro - ft arfolyamkettos fuggvenye, abbol kiszamithato.
a chf - euro viszonylatra mo nincs hatassal.
az euro - ft arfolyamra viszont annal inkabb. ezt leginkabb a kormany gazdasagpolitikaja, a nemzetkozi helyzet, mo versenykepessege, kulpiaci egyensulya ... hatarozza meg.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:42:28
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:46:14
Amúgy nem idén volt a csúcson.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:48:27
Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.14. 16:56:30
Megdöbbentő visszaemlékezni a 90 es évek alapkamatjaira.
www.mnb.hu/Jegybanki_alapkamat_alakulasa
Steve31 2011.10.14. 17:24:27
Az OTP mióta hatóság?
Mióta tílthatja meg, hogy más bankkal is kapcsolatban álljak?
földhözragadt 2011.10.14. 17:40:04
nah az ilyen emberek miatt van, hogy lassan az ország apraja nagyja a bankokat utálja egyöntetűen, mert a sok tudatlan vagdalkozik a vakvilágba!!!
földhözragadt 2011.10.14. 17:42:15
minden szerződés büntetőjogi felelősséget von maga után..mindegy hogy azt két magánszemély köti, vagy bank..ehhez nem kell hatóságnak lenni
venszivar 2011.10.14. 18:16:38
mi voltunk a hülyék! igen, hogy időbe NEM LÓGATTUK FEL a fatájukat !!!:))):D
gumicsimbók 2011.10.14. 18:28:10
dundijégó 2011.10.14. 19:00:51
Kedveskéim ! 35 éves vagyok, családi házban lakok és van egy vállalkozásunk bő 100 milliót ér, ebből élünk.
Ha nem veszünk fel hitelt, akkor kb 20 év alatt tudjuk - a havi, jó esetben 150 ezres fizetésből megvenni az első gépünket, további 25 év, amire házunk lesz. Szóval mire oda jutottunk volna, hogy dolgozni és lakni tudjunk addigra pont eltemetett volna, jó esetben a gyerekünk, rosszabb esetben te, aki nem vettél fel hitelt, mert valószínű valamilyen hajléktalan szállón csövezhettem volna és nem szültem volna gyerekeket.
Sajnos a szüleink nem nyertek a lottón milliárdokat, nem voltak drogfutárok, sem drogárusok, nem csaltak a gázolajjal, stb. Tisztességes adófizetői voltak ennek az elbaszott országnak, ahol mindenki azt tudja csak mondani: hogy a picsába ne fizessek adót, hogy több maradjon a zsebembe...
Szóval aki nem vett fel hitelt, azt csak irigyelni tudom, hogy ilyen jó fej szülei vannak, vagy valamilyen oknál fogva kurva közel kerültek a húsos fazékhoz :-))))
Akinek nem inge nem veszi magára !!!
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.14. 19:19:09
Add el, a 100M-t tedd be a bankba 3% reálkamatra, és lesz belőle havi 200-ad minden munka nélkül.
Ha tőzsdézel vele, a többszöröse jön ki belőle.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2011.10.14. 19:36:29
soproni1 2011.10.14. 19:37:42
Ennek ellenére sosem csaltam adót, mint a magyarok általában.
venszivar 2011.10.14. 19:40:55
duplaiszi 2011.10.14. 19:57:44
Hajrá!!!!
venszivar 2011.10.14. 20:05:31
XCat 2011.10.14. 20:32:42
@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Igen, és a szarevőnek is egészen új jelentést ad.
skizzah 2011.10.14. 20:40:56
auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.10.14. 21:04:21
Kedves hozzászóló, nem nagyképernyős TV-t vettünk vagy robogót. Lakást, érted, lakást"
Ööö... izé... lakás és lakás között is van különbség.
emzéperiksz 2011.10.14. 21:22:14
Ez a törvény rendelkezik arról, mikor lehet kedvezményesen végtörleszteni. Semmi köze ennek a 180 forintos mostani hisztihez, régóta létező jogszabály, és mindenféle hitelre vonatkozik.
www.complex.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0900162.TV
emzéperiksz 2011.10.14. 21:26:11
XCat 2011.10.14. 21:47:46
Nincs mindenkinek, így is lehet élni. Sokan megteszik, de neked az derogált, mert neked SAJÁT kell.
Szopjad akkor bazmeg, bő nyállal. Csak azt ne várd el, hogy körbecsókolgassunk mert a mi szánkba is faszt nyomtál.
Mindenki un titeket, nem vettétek még észre?
venszivar 2011.10.14. 21:52:58
XCat 2011.10.14. 21:55:24
Nem szeretnek, de kit érdekel.
Aki nem ajvékol, azzal együttérzek, ha tudok, még segítek is. De ezek az elkúrt síróbabák rohadjanak a lakásukba.
venszivar 2011.10.14. 22:02:54
No. Van igazságod, de ez most durvának tűnt.
talán "ez" rám jellemzőbb, .... de én, talán leszokóba vagyok. már napok óta, jó "fiú" voltam, erre most volt egy csörtém. O.K. , mindenki maga tudja, teszi..... az ő dóga. Legyünk jók, ha tudunk....
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:04:00
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:08:58
XCat 2011.10.14. 22:09:10
Majd ha mindenkinek alanyi jogon ingyenesen jár lakás, akkor neki is. Addig meg akkor vegyen, ha pénze van rá.
A kölcsönnél azt jelenti a kockázat, hogy néha rosszul alakulnak a dolgok. Ő aláírta, hogy tudomásul vette.
Most meg hogy rosszul alakultak a dolgok, mindenki viselje már azt, amit ő bevállalt? Miért?
XCat 2011.10.14. 22:15:21
venszivar 2011.10.14. 22:22:17
$pi$ 2011.10.14. 22:30:38
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:38:40
Ha mindenki csak a tuti biztosra menne, már rég kihalt volna az emberiség.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:40:34
XCat 2011.10.14. 22:42:36
Dehogynem. Be vagytok szarva. Minden okotok megvan rá, de ez másokat akkor sem érdekel napi 24 órában. Legyetek öngyilkosok, adjátok el a veséteket, vagy mit tudom én.
De engem ne fárasszatok bele.
Kösz.
@estrella negra: Ez így van. De akkor is kussoljanak. :)
Nem érdekelnek a gondjaik.
venszivar 2011.10.14. 22:42:50
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:44:16
Nem értelek.
XCat 2011.10.14. 22:45:25
XCat 2011.10.14. 22:46:39
Aztán azt is leszarja mindenki.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 22:59:21
Mert elbaszott valamit.
(A Forró szélben volt Surdának az a barátja, aki amerikai autóval járt, nagylábon élt, aztán egyszercsak nem volt egy vasa sem.
-Tévedés történt- mondta.
-És ki tévedett?
-Én Ki más...)
XCat 2011.10.14. 23:04:18
Te hányszor tévedtél már életedben? Biztos nem egyszer. Én sem. Aztán mégsem kezelnek minket egy darab felesleges darab szemétként. :)
Múltkor ordibált egy bácsi a Moszkván, hogy ő a kilencvenes években 40 ezer adót fizetett vállalkozóként, és ide jutott. Sajnáltam. :)
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 23:05:15
És ez baj.
XCat 2011.10.14. 23:06:16
XCat 2011.10.14. 23:07:38
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 23:10:34
Minél magasabban van valaki, annál nagyobbat tud esni. (Ezt a közhelyszótárban találtam.)
Persze, van, hogy én is megsajnálom egyik-másikat.
XCat 2011.10.14. 23:14:14
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 23:14:46
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 23:15:47
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.14. 23:17:55
$pi$ 2011.10.14. 23:59:38
Lizababa1123 2011.10.15. 08:49:58
A 100 milliós vállalkozás nem azt jelenti, hogy 100 millió Ft van a vállalkozás széfjében... :-)
Egébként - sajnos nem tulajdonban hanem gondolatilag - csatlakozom dundijégóhoz.
Az OTP elmehet a jó fenébe. Számos ismerősömnek tavaly visszavonták a Széchenyi kártáját OK NÉLKÜL. Talán pont MR CSÁNYI ne tudná, hogy egy jól megtervezett vállalkozásnak 6-7 évre van szüksége a felfutáshoz...erre kihelyezték 2007-2008-ban a Széchenyi kártyákat amiket ugye évente kell megújítani. Embereink minden feltételnek megfeleltek, de 2010-ben már úgy fogadta ügyintéző a betérőket, hogy készüljenek fel arra, hogy nem hosszabbítják meg a központi döntés szerint. Miért? CSAK mert joguk van NEM megindokolni. Így is történt. Tehát szuper MR CSÁNYI és csapata 2 évvel a válság kirobbanása után, 2-3 évvel a hitelkihelyezés után a még talponálló kisvállalkozásokat egy mozdulattal elkaszálta ezzel a döntéssel, hisz honnan a jó fenéből fizették volna vissza - nagylelkűen felajánlottak neki kiváltó hitelt fizethetetlen havi törlesztővel.
NOS ENNYIT AZ OTP BANKRÓL - ez a mostani lépésük is erre hasonlít. Az így tönkrement embereket nem boldogítja ám ebben hiszek már csak - lehet milliárdod, hiheted azt, hogyha 100 helyett 110 milliárd a vagyonod és erre képes vagy emberek életének tizezrei megnyomorítása által is, akkor is az élet visszafizeti Neked azt a hozzáállást amit adsz. Lehet, hogy nem most, lehet, hogy 20 év múlva, de a sors mindig kiegyenlít. Ott van az elhunyt Jacobs, hiába volt övé a fél világ, a betegséget nem tudta megvásárolni - és nem állítom, hogy ő ártott bárkinek is, nem ismerem a történetét, de ő egy bizonyíték arra, hogy a pénz nem minden. És bár nem kívánok senkinek rosszat,de most már azt mondom, aki nekem, barátomnak,ismerősömnek árt a saját nyerészkedése által, az ha rosszat tesz, azt is érdemli. És lehet,hogy nem olvassák ezt - sőt biztos - ettől még azonban a dolog nem változik.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.10.15. 09:38:15
Én is így gondolom. Valószínűleg azt jelenti, hogy 100 millióért el lehet adni. Mint írtam.
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.10.15. 09:47:13
emzéperiksz 2011.10.15. 10:21:27
Amúgy egy jól megtervezett kisvállalkozásnak nem kell 6-7 év a megtérüléshez. Ha annyi kell, akkor olyan beruházásokat kell csinálni, amelyeket kurvára nem Széchenyi kártyával kéne finanszírozni, hanem projekthitellel.
Hátnemtom 2011.10.15. 10:24:34
Anti Anyag (törölt) 2011.10.15. 10:25:35
Szabályozás szinte nulla, alig kisebb a rizikó mint egy cigány uzsorásnál eladósodni, csak itt nem a verőember jön, hanem az ingatlanmaffia.
Egyet lehet tenni, kivonni a pénzeket az ilyen bankokból és kerülni velük az érintkezést, talán tönkremennek. Jönnek még jobb idők, érdemes megjegyezni a selejt bankok neveit.
Az én feketelistámon gyűlnek a bankok, most "hazai versenyzőként" rákerült az OTP is, bár ezt valahol mindig is gagyinak tartottam.
Nem kell lustának lenni, ki kell vonni a pénzt, megszüntetni a számlát az ilyen bankoknál, mert e nélkül nem fog kialakulni normálisabb bankrendszer.
XCat 2011.10.15. 10:27:00
Lehet okoskodni, de azzal érdemes tisztában lenni, hogy magyarországon ma a vállalkozósdihoz nem árt a lőfegyver a fiókban. Ha nincs, hatvanszor csődbe mégy, amíg bírósági úton érvényesítesz bármit.
LMeske 2011.10.15. 10:47:39
Ha a jelzálog átírás miatt a bankok blokkolják a folyamatot és nem férnél be a két hónapba jövőre, a fidesz majd módosítja úgy is a törvényt, hogy a megkezdettek be kell fejezni.
A bankoknak már vége. Nem köthetnek ki sem díjat, és semmit, semmiféle nyomtatványra nem kötelezhetnek, neked csak jelezni kell és vinni a pénzt. A jelzálogcserére is van megoldás. Lényeg jelezd, hogy előtörleszteni akarsz. A banknak még csak visszaigazolni sem kell, elég ha tudod bizonyítani, hogy jelezted.
A sok banki fizetett hozzászólóval meg ne foglalkozz, akik le akarnak beszélni. Olyan káosz lesz, hogy 400 Ft is lesz a frank vagy több.
emzéperiksz 2011.10.15. 10:47:47
dundijégó 2011.10.15. 10:55:23
Köszönöm, h egyetértesz. Mi a folyószámlahitelünkkel jártunk így. Konkrétan megmondta a bank: Visszaadjátok a 20 milliós hitelt, vagy vége a vállalkozásnak ! Kérdeztük tőlük és mégis hogyan gondolják...Egyből rávágták, jelzálog hitelből. Így kb belekényszerítettek abba, hogy vegyünk fel jelzálog kölcsönt a házunkra és fizessük vissza a folyószámlahitelt. Rohadjanak meg, és költsék patikára egytől egyig mind a kamatból származó bevételüket !!!
Persze melegen ajánlották a svájci frankot. Most ott tartunk, hogy lassan sehogy nem tudjuk fizetni a hitelünket, mert a vállalkozásunkat nem tudjuk eladni ( válság van ) és sajnos nem is megy annyira, hogy a korábban bevállalt 230 ezer forint helyett most már 420 ezerre szökő havi részletet fizetni tudjuk. Szóval meglehet, hogy lesz a banknak egy szép kis háza, nekünk meg egy cuki kis panellakásunk s kezdhetjük elölről az egész életünket :-(((
De ami nem öl meg, az megerősít !!! :-)))
pannonfunk 2011.10.15. 11:28:29
www.xe.com/currencycharts/?from=CHF&to=HUF&view=1Y
Novemberben 10-én drágább volt a CHF, mint 5-én, decemberben stagnált, januárban 5-én olcsóbb volt, mint előtté és utána pár nappal, februárban 10-én picit olcsóbb volt, de nem drasztikusan, március 5 és 10 között stagnált, áprilisban olcsóbb volt 5-én, mint 10-én, májusban dettó, júniusban stagnált, júliusban sokkal olcsóbb volt 5-én, mint előtte és utána pár nappal, augusztusban durván megugrott ötödikére, de 10-én még nagyobb szopás volt, múlt hónapban tényleg 5-én volt brutál kiugróan magas, és ebben a hónapban is magasabb volt 5-én, mint most. Na most, erre ráhúzni, hogy mindig magasabb 5-én, mert a gonosz OTP így intézi.... pfff...
Valaki azt mondta nekem egyszer, hogy az a legnagyobb baj ebben az országban, hogy olyan embereknek adnak hitelt, akik elhiszik, hogy az OTP vagy bármelyik magyar bank hatással tud lenni a CHF/HUF árfolyamra. És tökre igaza volt...
Lizababa1123 2011.10.15. 15:39:40
Zárójelben teszem hozzá, hogy akkor még nem volt szó bankadóról, de végülis mindegy, lapozzunk. Lapozzunk azügyben is, hogy ismét van Széchenyi kártya, tehát ez az alátámasztás sem állja meg a helyét.
A többit leírta CatMother.
Lizababa1123 2011.10.15. 15:44:09
Utolsó mondatoddal egyetértek!
Én is ebben kapaszkodom...
Sajnos a helyzet a mi köreinkben is hasonló, a hitelek fizethetetlenek. Mit szidjam őket tovább, veri a sors eléggé őket azzal, hogy jellemtelen, kapzsi módon harácsolnak - lehet a számlájukon amennyit csak összekotornak, de az ilyen az nem ember. És esküszöm, hogy a világ minden pénzéért nem cserélnék egyikkel sem, inkább lakom panelban ha úgy hozza az élet, de tudok tükörbe nézni.
Remélem kihúzzátok, kívánom ezt Neked, magunknak, és mindenkinek aki semmi mást nem akart csak becsületes munkával élhető környezetet biztosítani a gyerekeiknek és ez azért nem sikerül mert az országok vezetése és a bankigazgatók bankszámlája a végtelenségig hízik - utoljára visszautalok Steve Jacobsra, ajánlom figyelmükbe az ő példáját.
emzéperiksz 2011.10.15. 21:21:56
XCat 2011.10.16. 00:12:59
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.16. 15:13:54
OK de ki a tokom az a Steve Jacobs?
XCat 2011.10.16. 15:21:17
Lizababa1123 2011.10.16. 15:27:02
Lizababa1123 2011.10.16. 15:30:49
Az ő említésével csak azt kívánom bemutatni, hogy lehetsz a világ egyik leggazdagabb embere, a betegséget nem vásárolhatod meg. És ezzel pedig arra kívánok utalni, hogy harácsolhatnak a gazdag bankárok a 100 milliárd mellé még 10-20-100-at, attól még adhat olyan pofont nekik a sors olyan pofont ahol a pénz semmit nem ér. Én hiszek a sorsban, illetve abban, hogy akár jót akár rosszat teszel, azt visszaadja - lehet, hogy nem rögtön, sőt biztos, akár 10-20 év múlva...nyilván ez nem boldogítja az elnyomott adósokat, de más nem lévén, ebbe kapaszkodom :-S Az én környezetemben egyébként ez nagyon működik az utóbbi 10 évben, ezért kezdtem el benne hinni
XCat 2011.10.16. 15:51:03
Xezs 2011.10.16. 18:28:55
2011.10.17. 12:27:15
Te most tényleg hülye vagy !??