Tékozló Homár

Furcsa állapotfelmérés a Bosch Car Service-nél (frissítve)

2011.11.14. 12:20 | jackyll | 214 komment

Gábor hitetlenkedve fogadta a Király Bosch Car Service állapotfelmérését, miután saját kezűleg kiderítette, hogy a pont az ellenkezője igaz, mint amit írtak. A kiégett izzók helyett a lámpafoglalatokat akarták cserélni, csapágyakat találtak hibásnak, viszont az eredetileg kivizsgálandó kuplungcsúszást nem vették észre:

UPDATE 16:15 A Bosch központja szerint kivizsgálják az esetet. A teljes levelüket a panasz után olvashatják.

Tisztelt Homár! Mellékelve a lenti egyoldalú levelezés (sem a szerviz, sem a magyarországi központ nem érezte magáénak a válaszadás lehetőségét).

Tisztelt Szerviz! 2011.09.29-én hagytam Önöknél előzetes egyeztetés után 2001-es Ford Focusomat, olajcserére, illetve állapotfelmérésre (kuplungcsúszás). Az olajcserét a számla alapján elvégezték (Pdf. 2. oldal.), állapotfelméréssel kapcsolatosan a mellékelt javítási árajánlatot kaptam. (Pdf 1. oldal.) A lámpákkal és foglalatokkal kapcsolatosan azt az információt kaptam a munkafelvevőtől, hogy a lámpák jók, de a foglalatok "annyira szét vannak rohadva", hogy muszáj cserélni. A jobb első kerékagycsapágy és a jobb oldali féltengelycsapágy cseréjéről úgy nyilatkozott a munkafelvevő, hogy a javítás elhagyása és az esetleges menet közbeni meghibásodás nem okoz járulékos meghibásodást. A kuplungcsúszással kapcsolatosan nem érkezett javítási javaslat. A javításokat nem kértem.

Az autót azóta gond nélkül használom. A hétvégén sikerült időt szakítanom, hogy még mielőtt a foglalatokat megrendelem, megnézzem az izzókat. A rendszámtábla-világítás mindkét izzója ki volt égve, a foglalatnak nem volt hibája. Az izzókat kicseréltem, és a lámpa működött. A tolatólámpát megvizsgálva azt sikerült megállapítani, hogy ahhoz amióta az autót összeszerelték, nem nyúlt hozzá senki. Kiszabadítva a foglalatot, kicseréltem az izzót, és csodák csodájára az is működött.


A következő kérdések merülnek fel bennem: Volt-e valós állapotfelmérés az autómon? Hiszen a fentiek alapján az izzókat és a foglalatokat nem vizsgálták meg. Valóban jogos lehet-e a javítási ajánlaton található kerékagycsapágy és féltengelycsapágy cseréjének szükségessége? Mi miatt nem lehetett megállapítani, hogy "csúszik a kuplung"? Egy másik szervizben a próbaút első 50 méterén ezt meg tudta állapítani a szerelő. Megtörtént-e egyáltalán az olajcsere, olajszűrőcsere és próbaút az autón? Mivel lehet ezt bizonyítani?Mennyire lehet jogos és etikus olyan javítási árajánlat kiadása, ami nem tartalmaz valós felmérést?

Válaszának tükrében fogom levelem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak, illetve a homar.blog.hu internetes oldalnak továbbítani.

Mielőbbi visszajelzését, és a kérdésekre adott válaszokat előre is nagyon köszönöm!

Üdvözlettel:
Gábor

 

--------- Forwarded message ----------
Date: 2011/11/8
Tisztelt Bosch Központ!

A Király Bosch Car Service-től sajnos 24 óra elteltével nem kaptam visszajelzést, hogy foglalkoznak a kérdéseimmel, ezért Önökhöz fordulok. Várom válaszukat a lenti mailben található kérdésekre. Amennyiben a válaszadás hatáskörükön kívül esik, kíváncsi lennék a véleményükre is.

Előre is köszönöm!

Üdvözlettel:
Gábor

UPDATE folyt. A Bosch reakciója:

A Tékozló Homár felületen ma 12.20-kor megjelent bejegyzésre a Bosch csoport kommunikációs igazgatójaként ezúton szeretnék reagálni.
 
A Bosch számára kiemelten fontos, hogy ügyfelei a legmagasabb minőségű szolgáltatást kapják. A szerződéses partnerekkel kötött megállapodásokban ez részletesen rögzítve van, amelynek betartását szigorúan ellenőrizzük. Minden olyan észrevételt, reklamációt körültekintően kivizsgálunk és hiányosság vagy hibás teljesítés esetén a részünkről alkalmazható valamennyi intézkedést haladéktalanul megtesszük.
 
Az adott esetre vonatkozó valamennyi dokumentumot bekértük, a panasz kivizsgálása folyamatban van, amelyet kiemelten kezelünk. A bekért információk alapján az ügyfél számára a részletes választ legkésőbb november 18-ig elküldjük.
 
Amennyiben a továbbiakban segítségére lehetek, készséggel állok a rendelkezésükre.
 
Tisztelettel és üdvözlettel:
 
 
dr. Ficzere Ferenc

Robert Bosch Kft.
regionális kommunikációs igazgató

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gelsystem 2011.11.14. 12:21:37

sünt nekik!!!!!!!!!!!!!

gelsystem 2011.11.14. 12:24:40

ha szervízbe viszem a kocsit első dolog a km állás rögzítése!
ha megyek érte első dolgom szintén ellenőrizni

gelsystem 2011.11.14. 12:25:47

olaj a cseréhez csak aldiból, szűrő őstermelőtől!!!!!
ez FONTOS!!!!!

Dr. Kix 2011.11.14. 12:27:05

Helyileg hol van ez a "Király Bosch Car Service"?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.14. 12:29:15

Khm, a kerékcsapágy attól még lehet szar, hogy nem lötyög a kerék, mert pl. kétsoros van az autón. De bármikor beállhat, ezeken a szar utakon hamar tönkremegy :(

"a foglalatok "annyira szét vannak rohadva", hogy muszáj cserélni."
Az meredek, mert ugye elvileg nem szokta ezeket víz érni...

A szervíz bekaphassa, de azért a postoló helyében megnézném jobban a kerék- és féltengelycsapágyakat, meg a kuplungot is, ha tényleg csúszik...

(Vagy ha azóta gond nélkül használja az autóját, akkor a kuplung csúszása nem gond? Vagy mi? :D Vagy akkor miért vitte szervízbe? )

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 12:30:39

nem jogos és nem etikus, szemét bandák ezek. evvan, robbantás, baltanyél, atom.

manci néni csinálja jól, a trabatyát a kiskonyhába javíttattya a szomszéd félalkesz józsibácsival, aki nem kér csak két sört a munkáért.

Skodakék Fábia 2011.11.14. 12:35:03

Főnök a Fókuszos reklamál!
Melyik?
Amelyikben szar a lámpafoglalat.
Az nem a Toyotában szar?
Nem, az a csapágyas.
Jaaa. Akkor kicserélhetnéd benne az olajat is.
Már kicseréltem, itt áll a bejáratnál.
A Fókusz?
Nem a Fiat.
Abban jó már a féltengelycsapágy?
Miért ne lenne?
Azzal hozták be, fel is írtam ide valahova...hol a francban van ez a papír??
Melyik?
A ződ, amire a hibát írtuk.
Ja, azt elvitte a Fókuszos, miért?

27 éves (kék színű) trabant 2011.11.14. 12:42:10

@akiazsiráfotszereti:
Így van. És annak a Józsefnek olyan keze van, de olyan...ahogy odanyúl...pláne három deci törköly után.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.14. 12:48:14

@petrócselly: Az a baj, hogy ISO akárhány ide-oda, ez valószínűleg tényleg így megy. Ezért ragaszkododm egy márkához: ahhoz tíz éve találtam egy jó szerelőt, aki ugyan nem fehér csempés, üvegfalú márkaszervízbn szerel, és kockás papíro kapom tőle az elszámolást, viszont még egyszer sem volt olyan, hogy ne csinálta volna meg, amit kértem, vagy olyan érzésem lett volna, hogy feleslegesen csinált meg valamit, csak hogy több legyen a pénze.

raftery 2011.11.14. 12:49:37

nem ertem...
ha a poszt tolo otthon ki tudja cserezni a zizzokat(ami manapsag nemelyik kocsinal mar kesz challenge day...)akkor minek foglalkozik a szerviz butasagaival...
csuszik a kuplung???
nem azzal vitte javitasba???
akkor most mi van???
fujja le wd40el oszt jonapot...

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 12:56:29

a trabant azér is jó, mer könnyen lehet a féket is légteleníteni benne, csak két ember kell hozzá összvissz meg egy fél lityó vegyes.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.14. 12:56:32

aztaqrwa 24 oran belul nem kapott valaszt
ez botrany

XCat 2011.11.14. 12:56:53

Az ablakmosó gyerek lesz a hibás. Tutibisztos.

XCat 2011.11.14. 13:08:12

@hagyma: Magyarországon van egy olyan hallgatólagos szabály, hogy ha 24 órán belül nem kapsz választ bármire, akkor 3 hónapig ne is számíts rá. Utána meg úgyis mindenki elfelejti. :)

KAWAszaki 2011.11.14. 13:10:56

Ha egy -garancián túli- 2001-es fókuszt így lehúz(ná)nak, akkor egy garanciális javításnál kicserélik a fél autót...

Dr. Kix 2011.11.14. 13:13:58

Amúgy a kuplungnak nem az a lényege, hogy csússzon?

Skodakék Fábia 2011.11.14. 13:14:49

@Csokis: én is olyan szakis műhelyt találtam nemrég, de azok is rendesen megkérték a fékbetét csere árát
ami amúgy jó lett
meg az izzókat sem basztatták...
Most nézem Klapka utca
Klapka, Klapka, ismerős név...ja így már értem

KAWAszaki 2011.11.14. 13:14:56

@hagyma: Hozzád képest csak 18 óra... :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.14. 13:17:51

@CatMother: hat vazze, 24 oran belul lehet meg a rendor sem megy ki ha olnek...
@KAWAszaki: na ugye
/ amugy hogy az egok ki voltak egve, attol meg a foglalat el lehet rohadva/
nekem Bela szerelte kocsimat floridaban, de deportaltak:)

vidagabesz80 2011.11.14. 13:21:46

Nézett volna inkább körbe itt autószerviz ügyben!
És még új autót is nyerhetett volna...

minu.me/-startlap

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.14. 13:22:21

@ColT: Az enyémen is csúszott a kuplung, és akkor vittem el a szerelőhöz, amikor már hátramenetben sem fulladt le a motor (felengedett kuplunggal), ha berántottam a kéziféket...

Manyecska 2011.11.14. 13:23:09

Kedves Gábor, a mi szerelőnk /"sufni" a főút mellett:) ../ most telefonált hogy a Fordunk javítása 210.000 Ft-ba került..Szóval csak fel a fejjel..:)

XCat 2011.11.14. 13:34:15

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Valamelyik blogon a klapkás reklámot elemezték, hogy mennyire szar, és minden létező szabályt felrúg, de valahogy mégis működik.

Az a nőstény ott mellette, az létezik hogy sebész nélkül valakinek ilyen feje nőjjön? Jól néz ki, csak nem látszik embernek. Engem egy humanoid kecskegidára emlékeztet mindig.

Minek mosol annyit!? 2011.11.14. 13:42:58

a mi kuplungunk szétesett, kicseréltettük Ford márkaszervizben, és nem egész 60000 km után az autó ismét használhatatlan volt a kuplung miatt. Ekkor már egy kis falusi szervizbe vittük, ahol a szétbontást követően felhívott a szaki, és megkérdezte, volt-e már csere. Mondtuk, hogy volt. Mondta, hogy sajnos most is cserélni kell, mert a szervizben az előző kuplung darabjait nem szedték ki maradéktalanul az üregből, és az szétverte az új szerkezetet. Így került az én kuplung cserém minden szervizelést egybe vetve, több, mint 300000 Ft-ba.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.14. 13:49:26

@CatMother: Érdemes rákérdezni olyankor is. Nejem SMS-sel fizetett egy parkolást, mire visszaért a kocsihoz, ott figyelt a bünti a szévédőn. Még aznap este írtam egy mélt a parkolas@masodikkerulet.hu-ra, megírtam az SMS-ben kapott azonoosítót, és kértem, hogy töröljék a büntit. Perze basztak válaszolni. Másnap újra elküldtem uganazt a levelet, hogy talán nem kapták meg, vagy mi van? Na, arra már válaszoltak. Megírták, hogy 30 napjuk van válaszolni, de addig a bünti nem változik. Na, ez utóbbi miatt érdemes volt cseszegetni őket, most már van mit lobogtatni, ha elkezdenének szívózni.

FDToth 2011.11.14. 13:51:26

Mondjatok olyan márkaszervizt vagy szervizt, ahol nem csesznek át. ilyen sajnos nincs is. az állapotfelmérés xart sem ér. én mindig kiszedek egy izzpt azt nem is veszik eszre.
nemrégiben egy magát prémium márkának mondó szevizbe vittem a szokásos vizsgálatra az autót. direkt feltöltöttem téli szélvédőmosóval fullig a kocsit (4 lityó ment bele). A munkafelvételnél bemondtam.h legyenek szívesek feltölteno a szélvédőmosót (.gondoltam majd szólnak h nem kellett bele) a számlán szerepelt 2,5 liter...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 13:54:56

@Csokis: Ezérttartittezazország. Detényleg.
Ha már úgyis válaszolt kb. plusz egy percbe került volna megnézni a rendszerben, elnézést kérni(!), és törölni a büntetést.
De nem, ő fontosabbnak látta megírni, hogy nyasgem. Hogy dögölne meg az ilyen!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 13:58:32

@FDToth: A 2,5 liter meg ment a szerelő autójába. Nem véletlenül járok x éve ugyanahhoz a szerelőhöz.

Skodakék Fábia 2011.11.14. 13:59:09

@FDToth: és reklamáltál? és jó helyre töltötted? és kifizetted?

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 14:01:31

@27 éves (kék színű) trabant: manci néni, te vagy az, álnéven? hát nem kell azt szégyellni hogy a józsibácsi teccik. ha eccer teccik, akkor jóvan. megspórolod a két sört is :)

27 éves (kék színű) trabant 2011.11.14. 14:16:55

@akiazsiráfotszereti:
nem, én a manci néni trabantya vagyok, és én estem szerelembe. Ha tudnád, ennek a Józsefnek micsoda punpája van!

Manyecska 2011.11.14. 14:21:00

@Minek mosol annyit!?: na ugye. De Ti a mosógépen megspóroljátok legalább valami azt súgja:)!

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2011.11.14. 14:25:06

Még szerencse, hogy az Aldiban ilyen nem fordulhat elő.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.14. 14:25:17

@estrella negra: A legjobb a vámos, aki másfél hónapja ül az autóm 50%-os regadó kérelmén. Nem tudja, mint csináljon vele, hát jegeli. Mivel magyartól vettem az autót (ez tény), ezért gyanakszik, hogy visszadátumoztuk a szerződést (ez viszont nem így van), de azért azt mégsem meri leírni, hogy nettó adócsalónak tart. Tehét el nem utasíthatja, jóvá meg nem szívesen hagyná. Nyilván meg kéne írnia egy adatkérő levelet angolul, és elküldni a kinti hatóságnak, viszont nem tudja a címet. Azért ez édes, hogy hatóságok EU-n belül nem ismerik egymás elérhetőségeit. Én meg várom, hogy kifusson a 30+30 napos határidőből, aztán történjen végre valami. Most esegítettem: megírtam én a kérést, megkerestem én a címet, elküldtem én a levelet. Csak még azt tessenek nekem megmondani, hogy ha én végzem az ő munkájukat, akkor mire fizetem az adót, meg a kapcsolódó díjakat?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.14. 14:26:18

@hüjehalyó: Lehet, de az ilyen elit szervizekben jó a kávé, az Aldiban meg szar.

Meg egy VAJDASAGI 2011.11.14. 14:49:37

Abba a szervízbe többet ne mennj! S javaslom, hogy senki sem! Annyi ilyen rohadt g..ci szervíz van. Olyan plé pofával nyomják az orrod alá, hogy mit kell cserélni, hogy azt józan ésszel nem lehet bírni. Az ilyen márkafüggetlen szervízek általában mindent cserélnek, ami útjukba kerül, míg elérnek a hibás alkatrészig. Ha egy ízó elszáll, s ki kell venni az aksit, hogy hozzáférjenek, akkor új aksit is kell venni.

Általában úgy választom ki a szervízet, ha valaki ajánlja, s eljön velem az első "próba" szevízre.
Az ilyeneket kerülni kell!!!

elwood 2011.11.14. 14:57:43

az olajat megnézve pár napba tart mire karamellszínűből koromsötét lesz

hogy az olajszűrőt is kicserélték-e azt csak fizikai megjelöléssel (karcolás)

hogy miért ilyen unortodox minden szervíz nálunk arra nem tudok rájönni

Alikam 2011.11.14. 14:58:52

@ColT: azért mert ez egy kis hülye fontoskodó buzi.

Még mielőtt megkapom a Bosch szervízből vagyok dumát, közöm nincs hozzájuk. Azt sem tudom eszik-e vagy isszák őket, de ez a leírás engem a tipikus kicsinyes, átlagmagyarra emlékeztet, aki azt hiszi, hogy a szaros ford focusáért ki fogják nyalni a picsáját is.

Fel kell világosítsalak posztíró, hogy ez van, azt még beleírhattad volna a panaszba, hogy fotelba se ültettek és kávét sem kaptál, omlós süteménnyel.

Amúgy olyan szerelővel én még nem találkoztam, akinek ott hagyod a kocsit és az egy napig teszteli, hogy minden fájin-e.

Persze ha ott hagysz egy kis zsét a zsebbe, akkor lehet alaposabbak. Vagy beszéld le velük, hogy 60.000 forintos munkadíjat számoljanak fel, és akkor majd tetőtől talpig átnézik az autódat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.14. 15:16:10

@Csokis: "várom, hogy kifusson a 30+30 napos határidőből, aztán történjen végre valami."

Őket semmilyen határidő, vagy meghosszabbított határidő nem érinti, hiába van a jogszabályban. (Ha nincs jogi következménye, akkor hiába.)

EzVan:) 2011.11.14. 15:17:45

@Alikam: akkor adjon 60 rugóról árajánlatot, végezzel el a melót, és nem kerül fel a homárra. mi ebben a bonyolult?

a valagába való az ilyennek a szétrohadt foglalat a szervizvetőjével együtt.

Valaki más 2011.11.14. 15:23:39

Én kivittem az autót külföldre szervízbe.
Mindent megcsinált, amit kértem, sőt külön díj nélkül feltötltötte az ablakmosót, megmérte a fékfolyadékot, a hűtővizet, beállította a lámpákat, beállította a kerekek és a pótkerék nyomását is. És minden eredményt egy matricán beragasztott a motortérbe.

És az utazással együtt sem került többe, mint itthon (Ausztria)

Szarazkoro 2011.11.14. 15:32:41

A suszter maradjon a kaptafánál, mosogépgyártóhoz ne vidd a kocsid :))

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.14. 15:38:11

@Csokis: "Nyilván meg kéne írnia egy adatkérő levelet angolul, és elküldni a kinti hatóságnak, viszont nem tudja a címet. Azért ez édes, hogy hatóságok EU-n belül nem ismerik egymás elérhetőségeit."
Dehogynem ismerik. Azt nem tudja még az ügyintéző, hogy csak az utcáról tudsz-e bemenni, vagy méltóztatsz végre otthonról is menni, valami formás diszkrét borítékkal, amiben nem a Te névjegykártyád és főleg nem a Te arcképed van, hanem "a" Deák Ferencé. Több példányban...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.14. 15:41:48

A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.
A szerviz rövid i.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.11.14. 15:42:55

@atpijkamo: Azért ez nem ilyen egyértelmű. Mindenkinek van főnöke, ahová lehet panaszlevelet írni. És egyetlen főnök sem szereti, ha neki akármilyen kicsi kis munkája is támad egy ilyen levéltől, mégha csak annyi is, hogy Gizikével meg kell íratni egy válaszlevelet.

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Nem ilyen jellegű a dolog, itt tényleg színtiszta töketlenkedés folyik. Nem egy ötliteres terepjáró, csak egy huszonéves, 1,3-as autó. Az a bizonyos 50%-os kedvezmény, amiről beszélünk olyan 50-60 000,- Ft. Abba sok deákferenc nem fér bele.

2011.11.14. 15:43:40

@petrócselly: ez a tökéletes helyzetértékelés ! Pont ez a kupleráj van ebben az országban szinte minden szinten. És ne legyenek illúzióink, hogy a költségvetés vagy törvénytervezetek nem így készülnek. De, pontosan így !

Alikam 2011.11.14. 15:44:55

@EzVan:): nem tudom mennyibe került az állapotfelmérés (gyanítom vagy ingyen, vagy max. 1-2 ezer forint), de ha valaki annyira naiv, hogy azt gondolja, bagóért valaki 3-4 órán keresztül fogja nézegetni az autóját, akkor az egy evolúciós zsákutca.

Persze az üzletelésnek is megvannak a maga komfortos szabályai, és ha egy kicsit többet tesznek az ügyfélért, akkor azzal maguknak is jót tehetnek. De én itt annyit látok, hogy igazából felületesen átnézték az autót és összeírták, mik a hibák, ami nem jelenti azt, hogy nincsenek más hibái, de mint írtam, valahol érthető, hogy nem fognak fél napot rászánni.

Mérges 1234 2011.11.14. 15:48:14

Ahogy nézem, az 5.000 Ft-os árat a kerékcsapágy cserére, az sem lett volna kicserélve, akkor sem ha kéri az illető.

Kicsit túlságosan kedvezőnek tűnik.

De így a jó, mert adsz egy nyomott árat, ezért a pali megrendeli.

És még örül is, hogy milyen olcsó, máshol meg mennyivel többet kértek volna.

A szervíznek is jó, mert az el sem végzett munkáért, a kicsi pénz is sok pénz.....

Magyarul, az autón kivül mindeki jól jáőr az ilyen szervízzel.

Basszus hány ilyet láttam már, számlán szereplő kicserélt csapágyak, lengéscsillapítók szíjak, és mennyit röhögtem, hogy mégsincs kicserélve.

De ezek a szervízek ezt is meg szokták tudni magyarázni..... :D

2011.11.14. 15:51:41

@Valaki más: jaja én is kénytelen vagyok a Rolls-omat Bécsbe hordani, mert itthon nincs szervize. Mondjuk nem is szivesen adnám be egy magyar szervizbe.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.14. 15:52:56

@Csokis: Akkor egy is elég... (úgy halottam idegenektől a buszon, hogy felezni szoktak...)

springbok 2011.11.14. 16:05:02

Birom az ilyen "racsodalkozunk a vilagra" tipusu irasokat. Dolgoztam szervizben munkafelvevokent is, szerelokent is. Ha igy megy be a tisztelt ugyfel akkor sajnos tobbnyire ilyen valaszt fog kapni. De 20 evvel ezelott is igy mukodott ez, szoval a csodalkozast nem ertem igazabol.
Hamar erdekli a problema annyira, hogy utolagosan kicsereli az egoket, tegye ezt meg szerviz elott, illetve mondja el pontosan, hogy mit szeretne. Egyebkent az ilyen szerviz elotti allapotfelmerest nem illik osszekeverni egy rendesen kifizetett allapotfelmeressel, ami altalaban 1 munkaora. Ez utobbiban a szerviz tudja, hogy ki lesz fizetve, eloveszik a allapotfelmero nyomtatvanyt es vegigmennek rajta, beikszelik ami problemas. Az ilyen "szerviz elott nezzuk meg miket kellene csinalni" takar tipikusan olyan ugyfelet, aki ingyen meg akarja nezetni az autot, aztan a legegetobb problemat kivalasztja (joesetben) a listabol, megcsinaltatja, majd az osszes tobbit meg osszemutyizza maga innen-onnan ahogy sikerul. Tehat ne hoborogjunk, hogy ez magyarorszag, mert igen, ilyenek a magyar szervizek , de vegyuk eszre, hogy a magyar ugyfelek is "ilyenek".
Hogy a tyuk volt -e elobb vagy a tojas nemtudom, eloremozdulas akkor lesz, ha normalis penzt tudnak keresni a szervizek es egy szerelonek nem 10 orat kell meloznia, hogy meglegyen a csekkekre a penz. Ja, es az ugyfelnek is lesz penze nem csak felmeretni, hanem rendberakatni is az autojat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.14. 16:22:33

@springbok:

Tojás jóval hamarabb, nemhogy a tyúkok háziasítása, de a madarak kialakulása előtt is volt.

A "kicsi a fizetésem és sokat kell dolgozni, meg a főnök is geci, ezért lopok-csalok hazudok" érvrendszerben az a hiba, hogy ha valaki így érzi, akkor miért nem megy sikeres feltaláló-vállalkozónak, vagy szívsebésznek, világhírű festőművésznek, opera- vagy popénekesnek esetleg pornósztárnak, futballistának, vagy miért nem állítja be az igényeit a képességeinek és munkaintenzitásának megfelelően.

www.Bisex.hu · http://www.bisex.hu/aff/99e46a59d4f8188eda373d36ecd8cc3a 2011.11.14. 16:22:34

Link egy csapat
Mindenkitoleddig csak rosszat hallottam roluk

elwood 2011.11.14. 16:25:19

@springbok: oszt még be is jelentkezel ide, hogy
"igen én vagyok az a tahó aki ilyen szintű munkát ad el a vevőinek"

gratulálok

XCat 2011.11.14. 16:31:21

@springbok: Egyszer elvittem szervizbe a gépemet, valamit (egyvalamit) meg akartam csináltatni. Ürge megcsinálta, még két valamit elrontott benne. Aztán nem értette, miért nem akarom megcsináltatni azt is ővele.
Ő is ilyesmiket mondott:))

indapass90210 2011.11.14. 16:31:24

@raftery:
"csuszik a kuplung???
nem azzal vitte javitasba???
akkor most mi van???
fujja le wd40el oszt jonapot..."

www.digdang.com/media/images/engineering_flowchart_7841.jpg

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.14. 16:33:20

@Dövan: Amit WD-40-nel vagy Duck-szalaggal nem lehet megjavítani, azt ki kell dobni?

Phrascarica 2011.11.14. 16:38:20

Szerintem a posztoló meg egy igazi szarrágó magyar akinek halvány lila segéd fogalma nincs sem az autójáról, sem a szervizekről, sem pedig arról hogy hogyan működik a világ.

vejnemojnen1969 2011.11.14. 16:44:58

OK, de akkor a szerviz meg ne hirdesse magát , hogy gyere hozzám kedves ügyfél, átnézzük a verdát neked ingyér.
Ha hirdeti, akkor elvárom hogy meg is nézze.
pl: Opel szerviz1: átvizsgálás, szólnak hogy toronytámasz gondok vannak.
Nem tudtam otthagyni, de azért aggasztott a dolog , bevittem egy másik szervizbe ahol épp akciós átvizsgálást tartottak.
Persze egy óra múlva a minden rendben van a kocsival szöveggel elengedtek.
Kérdem én ha valahol lerohadok útközben, és meglobogtatom az állapotfelmérőt hogy hát most engedtek el egy tökéletesnek hitt autóval akkor mi van?
Végül is egy márkafüggetlennél megcsináltattam töredékáron.
Szóval ha hirdet akkor dolgozzon!
Ha ingyen hát ingyen!!

malpaso 2011.11.14. 16:45:49

@Alikam: ja, mert te, a nagyvonalú mintapolgár főhajtással benyeled és megköszönöd, ha a péknél friss kalácsot kérsz, de helyette 3 napos, penészes, kopogósra száradt kenyértöredéket kapsz :-) de ha más áll a sarkára - ami ugye pont nem piti átlagmagyar tulajdonság, hanem utazásaik során a nempiti nyugaton tanulták az ott jártak, miután kicsit kinyílt a szemük - az szarrágó. vicces gyerek vagy te! :-)

Alikam 2011.11.14. 16:55:17

@malpaso: nem hinném, hogy ez esetben erről lenne szó.
A lényeg az, hogy mégis mit várt a kedves autótulajdonos? Hogy pár százért vagy ingyen majd valaki 5 órán keresztül nézi a gépét és összeír minden hibát Aztán kap egy dinamikus árajánlatot?

Ha a péknél friss kalácsot kérek, akkor azért bizony fizetni fogok.
Szóval a hasonlatod egyáltalán nem jó.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 16:58:56

Drága Ficzere úr, ezt nem lehetett volna az ügyfél levelére (akár automatikus válaszként) eleve elküldeni?
Oszt akkor most nem kéne rinyálni, hogy mi lesz, ha ezt valaki olvassa a németországi központban.

szmoker (Homo Trollicus) 2011.11.14. 17:06:47

Biztos ami ziher alapon en azert elvinnem azt az autot olajcserere (olaj, gyertyak, szurok) meg egy vezermuszij sem arthat.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 17:26:27

Sosem fogom megérteni, miért nem egy normális autószerelőhöz viszi valaki a kocsit. Rengeteg tisztességes kis műhely létezik, fele vagy kevesebb pénzért, minőségi alkatrészekkel, becsületes munkával.

tiborc2008 2011.11.14. 17:27:45

A Bosch-szervíz ellenőrizhetné a csillaghegyi HÉV-állomásnál lévő szervízt is, mert ritka csaló banda. Javítás után olyan alkatrész is hibás lett, ami előtte nem volt az, semmi köze nem volt az eredeti hibához. Kiszedték a jót, betettek egy rosszat. 25k forintért javíttattam később máshol, mert ők erre 35-öt mondtak. Ennyiért rakták volna vissza a kiszerelt alkatrészemet.

tiborc2008 2011.11.14. 17:29:54

@aabroncs.hu:
Ezek az úgynevezet Bosch-szervizek is kisebb szervizek, amelyek franchise-rendszerben használhatják a cég logóját.
Akár még tisztességes is akadhat köztük.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 17:32:55

@Alikam: El is várhatja ezt a mai világban. Sok helyen, nálunk is, ingyenes, teljes átvizsgálást csinálnak, csinálunk. Ez egy harminc pontos, bontás nélküli átvizsgálás, amit ott, akár az ügyfél szeme láttára elvégzünk. Ahogy pl. mi már rég óta fotókkal dokumentáljuk a munkát, sok esetben még akkor is, ha az ügyfél nem is kéri. Ez mindkét félnek jó és mibe kerül egy digitális fényképező?? Főleg olyan munkáknál, ami a kuplung vagy a motor megbontásával jár, lefényképezem a kicserélt alkatrészt, mielőtt össze szerelem. Aztán a gépemen elmentem. Ekkora dolog ez? Persze, ha a szuper szerviz a munkát el sem végzi, amit sokszor tapasztalunk, hallunk ügyfelektől, akkor nincs mit fotózni. Tudnám miért hordják az autót ilyen helyekre, hatalmas pénzért?

Tsakazertish 2011.11.14. 17:36:53

Aki 2011-ben Magyarországon még elhiszi, hogy bármilyen használható, értékelhető árucikket vagy szolgáltatást ténylegesen ingyen megkap, az maga az evolúciós zsákutca...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 17:38:06

@tiborc2008: Igen, tudom. Csak az a baj, hogy ez igen nagy beruházást kíván, aminek meg KELL térülnie. Aztán ki így, ki úgy oldja ezt meg. Nálunk egy csapágycsere 7900 Ft bruttó, per TENGELY! No comment.
Nem magunkat akarom reklámozni, de elfogadható áraknak ezeket tartom: www.aabroncs.hu/tartalom/alfagumi_autojavitas__gyorsszerviz
Mindig kiborít, mikor az ügyfél elmeséli,hogy éppen hány százezret költött el egy ilyen "szuper szervizben", majd le akar alkudni nálam egy 1250 Ft-os kerékszerelést:-(((

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 17:40:15

@Tsakazertish: :-(( Értem miért írod ezt, de ez azért tévedés. Nálunk ingyen van és nem, nincs rejtett költség és nem, nem kötelező utána nálunk javíttatni és mi pl. igen sok mindenért nem kérünk pénzt. Miért? Mert egy jó ügyféltől nem kérek pl. 400 Ft-ot azért, mert a felni peremét megpucolom, vagy mert egy izzót kicserélek. Hetente több ilyen is előfordul. Csak hozzáállás kérdése.

Medgar 2011.11.14. 17:43:16

@szmoker (Homo Trollicus): szurok nem kell a kocsiba (Csak szólok)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 17:50:53

@phrascarica: fogalma tényleg nincs, de azért ez még nem szarrágás. lehet új autó, vagy elsőautó, aztán a poszternek gőze sincs arról, hogy az autószerelés az első számú lehúzás M.o-on Majd beletanul....

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 17:55:00

@aabroncs.hu: Jártam egy futóműveshez. Az autó munkaeszköz, elég gyakran megfordultam ott. Beszaladtam, megnézték, mi kell, aztán vagy megrendelték ők vagy összeszedtem én a cuccot, és egyeztetett időpontban megcsinálták. Elég sok pénzt otthagytam.
Aztán lett új vezetés, a fenti metódusért elkértek 1000 forintot hibafelvételezés címén.
Egyszer.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 18:06:21

@estrella negra: Nos, azért nem mindegy, hogy beszaladtál és összeszedted vagy megrendelted ott. Azért ez nem hobbi, szeretnénk ebből pénzt keresni. Ha nekem valaki maga akarja hozni az alkatrészt, én a gonosz, burzsuj autószerelő, nem ugyan azon az áron dolgozom és lehet, hogy el sem vállalom. miért? Ez egy másik poszt témája, de legyen elég annyi, a beszerelt alkatrészért kicsit más úgy felelősséget vállalni, ha én választom ki és én adom el. Hány, de hány alkalommal állt a kis műhely már azért, mert az ügyfél biztosan jót hoz..Aztán mégsem és ki járta meg? Én. Soha többet. Szóval az az ezer forint, szólhatott annak is, hogy te vitted az alkatrészt. persze, lehet, hogy csak éhesek, nem tudom. Velem sem lehet mindent megcsinálni, minden áron nem kell a munka, a gerincem egy darabig hajlik csak:-)

Shinjuku 2011.11.14. 18:11:00

@aabroncs.hu: :) Nekem szepen bedobozolva visszaadtak a regi alkatreszt amit kiszedtek belole a csere soran. :)

pet77 2011.11.14. 18:11:29

Balkáni fizetségért német minőségű munkát,... mindezt a nagyeszű persze amerikai marketing hatására várja el.
(ingyen kinyalom a segged, s ha nem tetszik,perelj be! )
A postoló egy barom!!!!!!!!!!!!!!!

pet77 2011.11.14. 18:14:18

Asszondom a dokinak, hogy fáj a torkom, nézzen már meg...
Felirja amit kell,s a torkom meggyógyul.
...na aztán én 1 hét múlva az orvosi kamarával fenyegetem, mert nem vette észre a súlyos lúdtalpamat, csupán a magas vérnyomást...:)

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 18:15:33

@aabroncs.hu: Nagyon jól tudom, miről beszélsz.:-) Ezért írtam, hogy ez is, az is előfordult. Nem fizettek rám, hidd el.

Shinjuku 2011.11.14. 18:17:25

@aabroncs.hu: Szerintem nem olyan gaz az ha az ugyfel viszi az alkatreszt... Ha megtalalja olcsobban. A felesegem kocsijaban pont par honapja kapitulalt a legkondi kompresszor. A szervizes csoka szepen felhivott hogy o ennyiert tud bele uj kompresszort szerezni, szoljak vissza hogy kell-e. Aztan a neten talaltam egyet sokkal olcsobban. Szo nelkul beszerelte. Az is uzlet, ha pedig rosszat vagy selejteset viszek es lerohad akkor nyilvan nem ot hibaztatom, de ha o szerzi be akkor sem, hanem a kompresszor gyartojat. De ezekre egyebkent is egy eves garancia van alapbol ha ujat veszek. Ha meg hasznaltat, akkor az a sajat felelossegem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 18:18:14

@Shinjuku: Ez természetes. Így kell. Megmutatjuk, ha kéri, dobozban el is viheti, ha nem kel, megy a hulladékba. @estrella negra: :-) Köszönöm. Akkor buták voltak. Jó ügyfelet elveszteni egy ezresért, bár az is pénz, pláne most, de butaság.

Shinjuku 2011.11.14. 18:23:37

@aabroncs.hu: Bocs, meg valami eszembe jutott. Az en automnal eleg specko alkatreszek szoktak kelleni mert regi darab. De valahogy a szerviz, ahova hordom mindig olcsobban tudja beszerezni az adott alkatreszeket, mintha a netrol vagy a katalogusokbol rendelnem (csak nehanyszor fordult elo hogy nem igy volt.) Ez azert is lehet mert ok az alkatreszek beszerzesebol es eladasabol nem szereznek direkt profitot... nem tesznek ra meg a beszerzesi arra sajat hasznot. Hanem, mint nagyobb megrendelok, a gyartol jutalekot kapnak a rendelesek utan, illetve olcsobban kapjak az alkatreszeket. De persze lehet, hogy ez csak kiveteles eset.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 18:24:15

@Shinjuku: ..Ok. Akkor nézzük, röviden. alkatrész megjön, autó szétbontva, majd kiderül, az ügyfél rossz alkatrész hozott. Most mi a teendő? Ha ál az autó az emelőn, az én károm. Mennyit kérhetek ezért? Semmit, mert az ügyfél zokon venné. Akkor összeszereljük, míg kicseréli az alkatrészt. Ezért elkérhetem tőled a munkadíjat? Aztán, mikor megjött a jó alkatrész, (reméljük jó)akkor megint? Nem. Megszívtam. aztán a jó, de sokkal olcsóbb" alkatrész elromlik. Kiszerelem. Az autó napokig áll az emelőn, míg megjön a csere, majd visszaszerelem. Ezt ki fizeti? Én?? Nem. Az ügyfél? Ő biztos nem. Akkor ki?? Ha én adom az alkatrészt, akkor semmi, de semmi ilyen probléma nincs. Ha tudom, adom olyan áron, amit a neten talált az ügyfél, ha nem? Azt hiszem, ma már inkább el sem vállalom, mint hogy rengeteget veszítsek azon, hogy az ügyfél olcsóbban megszerezte az alkatrészt. Azt szerelje be, aki szerezte! Persze, ha van mód meggyőződni arról, hogy az alkatrész jó és minőségi, akkor más a helyzet.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.14. 18:29:09

@Shinjuku: Akkor magas az óradíjuk. Így is lehet. Ha az alkatrész árrést hazavágják, pár év múlva ők is becsukhatják a boltot. Borítékolom, így lesz, nem sokára. Az ügyfél szerzésért, a mai megélhetésért eladják a jövőt. Tudom, mert erre tartunk. Aztán pár év múlva már csak a márkaszervizek és nagyok lesznek és akkor majd nem lesz választásod, mehetsz a 10.000 Ft-os óradíjú műhelybe, mert most ők így fognak vevőt. A gumival már megtörtént ez, abból most megyünk kifelé, elértük az alját, ezért most gumi hiány van. Innen már felfelé vezet az út:-))

Shinjuku 2011.11.14. 18:29:52

@aabroncs.hu: Ezt megertem, foleg ha akkor derul ki milyen alkatreszek kellenek, amikor mar szet van kapva az auto. Nalam eddig ez meg nem fordult elo: amikor vittem, mindig valami adott problemeval, amibol mar azt is lehetett sejteni hogy mi a megoldas. Addig szet sem szedtek, amig ott nem volt az alkatresz. Persze ez nem megy ha mondjuk a valtoban barmolodik el valami.

Shinjuku 2011.11.14. 18:32:53

@aabroncs.hu: No igen. Kivancsi vagyok a kovetkezo meretet be tudjatok-e szerezni?:
P255/60 R15 Hosszu orakba telt amig a multkor talaltak ilyet. :)

Vladimir Harkonnen 2011.11.14. 18:47:45

Nos, ennek a szervizcsoportnak az egyik műhelyébe vagyunk kénytelenek hordani a céges autókat.
Volt olyan kollégám, aki koccant egy kicsit. A autónak a bal oldali kormány összekötője szakadt el, egyéb külsérelmi nyom nem volt.
A javítás után érkező számla szerint a kocsi teljes jobb (nem bal!) oldalát kicserélték! A közel félmilliós számla láttán a főnök majdnem infarktust kapott, és utána még a kollégán akarták bevasalni a javítást, mivel nem volt betétlapja!
A többit már el se mesélem.

Elar 2011.11.14. 18:54:17

@aabroncs.hu: Az első autómon 10 éve cseréltek egy izzót.
1000Ftot kért el érte a szerelő. Kb 20mp volt.
Többet nem mentem el hozzá....

Egyébként értem a te oldaladat is. Én is sokszor gondban vagyok....
Ha én viszem az alkatrészt - 50%kal olcsóbban megoldom.
De ég a pofámról a bőr, mert pontosan tudom, hogy azt a 20-30% -ot a szerelőtöl "veszem" el.

vernarancs 2011.11.14. 19:01:18

@aabroncs.hu: Csak pusztan kivancsisagbol kerdezem, hogy miert kerul egy 21"-os abroncs szerelese tobbe mint egy 15"?

vernarancs 2011.11.14. 19:04:57

@Shinjuku: Egy szerelonek a bardinal is 30%-os kedvezmenye van ha eleg ugyes.

Alikam 2011.11.14. 19:12:28

@aabroncs.hu: ez reklámszövegnek jó, de kizártnak tartom, hogy ti 4-5 órát rászántok egy olyan járgányra, aminek a tulaja aztán lehet nem is kér belőletek.

Ha bármilyen más nem dedikált szervizbe elviszel valamit, ott is általában elkérnek egy fix összeget amennyiért a problémát megállapítják. Aztán az ügyfél dönthet, hogy kéri, nem kéri, de a feltárás költségeit akkor is viselnie kell és úgy gondolom ez így korrekt, ugyanis semmi nincs ingyen.

De ha ingyen van és kifogással él az ügyfél, akkor tuti elküldeném a búsba.

Esetleg az üzletpolitikába lehet belekötni, hogy ilyen esetekben miért nem választja ketté a szerviz az alap állapotfelmérést, a részletes állapotfelméréstől, de a lényegen nem változtat.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 19:42:08

@Alikam: Állapotfelméréshez nem kell 4-5 óra. A korrekthez sem.

malpaso 2011.11.14. 20:07:35

@Alikam: ez esetben elnézést kérek, nem ugyanazt a történetet olvastuk. :-) én itt feljebb nem azt láttam, amire vonatkozólag magyarázatot adtál. :-) nekem úgy tűnt, nem azt hiányolja, hogy nézzék át ingyen, hanem azt, hogy amivel odavitte, csinálják meg. de nem ez történt. hanem az, amit te írsz. átnézték, felmérték, javítandó hibákat állapítottak meg, (azt is hülyén, köze a valósághoz semmi), viszont amit a vevő kért, nem csinálták meg. te ebből hogy olvastad ki, hogy ingyen felméréseket akart? mondom, hogy vicces vagy :-) aztán látom, mással is ezen rugózol nagy erőkkel, :-) (igazán ne haragudj érte, de az ilyen mindig megnevettet. ne értsd félre, nem rajtad nevetek, a helyzeten) holott amihez ragaszkodsz, talán egy másik poszt témája, de ezé biztos nem.

malpaso 2011.11.14. 20:14:05

@phrascarica: én azt szeretném, ha úgy működne, ahogy nekem is jó. te megelégszel az alkalmazkodással? és mielőtt azt mondanád, álmokat kergetek, szólok, hogy minél többen, minél tovább akarják így, akkor a dolgok arra is fognak eltolódni, még ha lassacskán is. úgyhogy inkább csatlakozz

Alikam 2011.11.14. 20:23:50

@malpaso: gondolom mivel ingyen nézték át, ezért azt nem is hiányolhatja. Te minden bizonnyal félreértettél engem.

És azt sem jön le a szövegből, hogy ő javítási célzattal vitte oda az autót, hanem szimpla állapotfelmérésre. Zárójelben odabiggyesztette, hogy kuplungcsúszás, de a szövegből nem derül ki, hogy ezt konkrétan közölte is, vagy csak sejtette. A másik szervizben, ahogy írta a próbaút első 50 méterében megállapították, ebből nekem az jön le, hogy a kuplungcsúszás felismeréséhez próbaútra kell vinni az autót, ami lehet, hogy ez a szerviz nem tesz, vagy nem minden esetben.

Továbbá az, hogy ő a sufniban kicseréli az izzót, és ég a lámpa, nem jelenti azt, hogy a foglalat nem sérült.
Az meg, hogy nem valós állapotfelmérést jelent ki az alapján, hogy az izzó tényleg nem égett, azon meg már én nevetek.

Egyszóval én még mindig nem érzem úgy első blikkre, hogy itt a szerviz hatalmasat hibázott. Nem tudom náluk ez esetben mi a protokoll, azt meg külön nem értem, hogy ha ez a bizonyos kuplungcsúszás volt az egész elindítója, akkor amikor a papírt az illető kézhez kapta, miért nem jelezte egyből, hogy akkor a kuplunggal mi a helyzet? Ugyanis ez lett volna legegyszerűbb, és akár ott személyesen is oda lehetett volna hívni az ügyeletes kisfőnököt, hogy akkor most mi van.

Az meg, hogy ha beviszem valahova és azt mondom, a kuplunggal gond van és nézzék meg mi lehet a hiba és adjanak egy árajánlatot, kötve hiszem, hogy minden mást megnéznek, csapágy, stb. csak a kuplungot nem.

Szóval sorry, de nekem ez az egész messziről szagos. És az teszi különösen azzá, hogy nem személyesen ott helyben próbálta elkapni a grabancukat, hanem hazament és írt egy levet, amire ha 24 órán belül nem válaszolnak, akkor mindenkit megkeres vele.

Hát az én véleményem, hogy ez még mindig egy balfaszkalap, minimum.

Alikam 2011.11.14. 20:26:20

@malpaso: vagy egy kókler, aki most úgy akarja megúszni a köv. javítás költségét, hogy a szerviz majd kárpótolja, csak vigye be.

Nem hiszem el, hogy csak nekem gyanús ez az egész.

Alikam 2011.11.14. 20:27:18

@estrella negra: akkor 2-3, mindegy, nem ez a lényeg. Az alapszituáció már hibázik és minél többet foglalkozok ezzel a topikkal annál gyanúsabb az egész.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 20:30:17

@aabroncs.hu: Ennél már csak az a nagyobb szopás, ha te szerzed be a rossz alkatrészt.
Vagy, ha egyáltalán nem lehet megállapítani, melyik a jó alkatrész (mondjuk alvázszám alapján se). Vagy meg lehet, de mégsem az a jó. Hanem az, amelyik nincs az országban.
Az autó meg ott áll atomokra szedve a mintadarab miatt. És össze sem rakható már a régivel. Ideiglenesen sem. Örülsz, ha le tudod szenvedni valahogy az emelőről.
Legszívesebben felgyújtanád.
És egyre erősebben bánod, hogy nem útkaparónak, vagy ellető kanásznak mentél.
Vagy a Hufnágel Pistihez feleségül.

Alikam 2011.11.14. 20:30:43

Az meg külön érdekes, hogy adnak egy árajánlatot 15.000 forintos munkadíjról ami alapban nem egy eget verő munkadíj ez esetben, illetve még láthatóan lehúzni sem akarják, mert még a véleményezés is olyan, hogy a javítás elhagyása és az esetleges menet közbeni meghibásodás nem okoz járulékos meghibásodást, ergo kiverni sem akarják belőle a pénzt mindenre ráfogva, és akkor ennek ellenére azt gondolja a posztíró, hogy át akarják baszni, vagy csak telepátia útján nézték meg az autóját.

Azt nem vitatom, hogy valószínűleg nem egy rutinos szerelő nézte át hosszú órákat eltöltve de azt már erősen vitatom, hogy minden úgy történt ahogyan azt a posztíró állítja illetve megpróbálja beállítani.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 20:41:02

@Alikam: aabroncs elmondja nekünk, mennyi a normaideje egy ilyen 30 pontos átvizsgálásnak. Szerintem fél óra.
Persze attól függően nő az átvizsgálás ideje (és ára), mennyire egzakt módon, és mit akarsz megnézetni.
Komoly műszeres diagnosztikát, megbontással járó hibafeltárást nem szokás díjmentesen adni. Max. kedvezményt az esetlegesen utána következő javításból.

DEGEC 2011.11.14. 20:41:56

@vernarancs:

a 30% csak a minimum, 55-60% szokott lenni, persze, ez mikor kifizeted nem jelentkezik, nálad negatív előjellel.

Én ezért veszem magam az alaktrészt, és nézem mit csinál a szerelő.
Időigényes de nem sz@patnak le.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 21:07:38

nekem egyszer volt egy vidióta férjem, aki még a téligumit is a szervizben rakatta fel a kocsira meg az ablakot is ott mosatta. mindig vigyorognom kellett amikor lehúzták :)

Alikam 2011.11.14. 21:16:12

@akiazsiráfotszereti: vagy inkább praktikus. Az ablakmosás túlzás, de ha 4 kereket cserélsz le, akkor kb. 10x gyorsabban megoldják célszerszámokkal, mint te otthon a sufniban, és túl sokat sem kérnek érte.

springbok 2011.11.14. 21:24:42

@elwood: Mar regota nem autoszerelesbol elek, ugyhogy nem kell aggodnod a renomem miatt. Amugy sehol nem irtam , hogy speciel en igy allnek/alltam a kerdeshez, mint a kerdeses szerviz.
Ha egy ilyen ugyfel jott mint a posztolo, akit tehat nem ismertunk, annak adtunk egy arajanlatot az allapotfelmeresre, anno ez 2000 forint volt asszem. Ha ennek az uj ugyfelnek nincs 2e forintja egy rendes atnezesert, akkor ez az ugyfel inkabb nem kell, mert csak a gond lesz vele. Ennyi.
A torzsugyfeleknek pedig tobbnyire megcsinaltuk ezt ingyen, mert mar volt nalunk millioszor es ismertuk egymast.

Egyebkent gondolkodjatok el azon, hogy ennek az embernek miert kell "ismeretlen" szervizbe beszambaznia es ott emigyen "letesztelni" a hozzaallast.

Nyilvan nincs vele semmi baj, csak eppen nincs egyetlen haverja sem aki segithetne tanaccsal, sot faterja sem vitte el szakikhoz akik az oreg autojat csinaltak anno, valamint az interneten sem tud utanaolvasni, hogy melyik szerviz megbizhato.
Ugyanmar.

Persze, hogy szarul inteztek ezt az atvizsgalast, de nekem is raktak mar fel acelfelnis centirsulyt ausztriaban alufelnire, pedig ott kolbaszbol van a kerites is.. LOL

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 21:24:43

@Alikam:
az attól függ. itt simán legombolnak rólad 60 ajrót négy kerék cseréjéért. inkább elmegyek vacsorázni vagy moziba vagy mindkettőt ennyiből vagy veszek három könyvet.

XCat 2011.11.14. 21:29:08

@estrella negra: Jah, fejlődsz. Az ellető kanász különösen tetszett.

Alikam 2011.11.14. 21:53:10

@akiazsiráfotszereti: ez meg attól függ, mennyit keresel, mert ha 2000 eurót, akkor a 60 meg se kottyan és akkor én is mással csináltatnám, mert akkor mégis minek keresek jól ha nem azért, hogy kényelmesebbé tegyem az életem, a másik 60-ból meg elmegyek mozizni.
De mindegy is, ez nem a téma, meg amúgy sem ismerem a részleteket, szóval csak szvsz.

CID 2011.11.14. 21:57:54

estrella negra 2011.11.14. 17:55:00
@aabroncs.hu: Jártam egy futóműveshez. Az autó munkaeszköz, elég gyakran megfordultam ott.

Hogy a picsába tudsz vezetés közben ennyit kommentelni ? :)

CID 2011.11.14. 22:03:59

Ja, a disznók nem ellenek, hanem fialnak :)
Te, nagyon te.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.14. 22:06:29

@Alikam: valóban mindegy, csak azt akartam mondani, hogy minden szarért elképesztő árat kérnek el, a sok marha meg kifizeti, ugye.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 22:39:49

@CID: Szerintem téged senki nem kérdezett. Menjél udvarolni.

CID 2011.11.14. 22:46:42

@agresszív kismalac: Hehe, letöröm a pöckeidet, oszt fekete lik leszel.

agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 22:55:09

@CID: Egyelőre nem az én pöckömre megy a játék. A lényegre koncentrálj, légy szíves, mert sose érsz célt.

XCat 2011.11.14. 23:13:09

@agresszív kismalac: Esztike, ne molesztáld a háziállatokat, mert elverlek.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:13:21

@CID: Naszóval, aki nagyvadra megy, az ne az aprójószággal foglalkozzon. Szedd össze magad! Mondogassad: megtudomcsinálnimegtudomcsinálni.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:15:29

@CatMother: Udvarló balról. Kicsit suta (tudod, az a hajcibálós fajta). Bátoríccsad egy kicsit, lécci.

XCat 2011.11.14. 23:16:53

@estrella negra: elég bátor vagy te így is.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:21:39

@CID: Ja, még valami. A "jártam", az múlt idő. Tudod, mi az a múlt idő? Most meg most van, érted? Már Stirlitz is megmondta, hogy az idő soha, soha meg nem áll.
...látom nem érted. Ne vágj már ilyen buta arcot! ...Alapból ilyen? Ejha!

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:23:00

@CatMother: Pszt... Most nem rólam van szó.
Hovalettezamadár???

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.14. 23:30:41

@Mylady: @CatMother: Azért csak sikerült egy platformra hoznom benneteket. Büszke vagyok magamra.
Lehet, hogy gründolok egy ilyen rajongói klubot, hogy örüljetek.
...mer' a szívem arany.

CID 2011.11.15. 05:42:21

@CatMother: Remélem, hatóságilag el vagy tiltva az állattartástól. Még a lapos nünükéid is jobbat érdemelnének:-)

CID 2011.11.15. 05:49:15

@estrella negra: Jah, tényleg jó nagy.....

CID 2011.11.15. 05:56:08

@estrella negra: Bocsesz, azt hittem csak szerelőt váltottál a munkaeszköz meg maradt, s nem múlt el

Géza, kék az ég! 2011.11.15. 08:12:16

Uhh, az már milyen durva, hogy egy szolgáltató olyant kijelenthet: "majd akkor szolgáltatok minőséget, ha felnőnek hozzá a vevők!"

Az ilyen alakokat ostorral kell a jó édesanyjuk nemiszervébe elhajtani.

Akármilyen is a kuncsaft, max nem vállalod el a munkát, de nehogy már szolgáltatóként minősítgessed és a szar gány munkádat a vevő modorával magyarázd!

Proli vircsaft apám, kenőpénzt várni azért, ami alap kötelességed.

Mindezt azért mondom, mert 4-szer vittem vissza a kocsimat ugyanahhoz a szerelőhöz, mindketten untuk már egymást, de addig dolgozott GARANCIÁLISAN (gyengébbeknek: ingyen) a problémán, míg végül meglett a baj.

Ilyen is van ám, csak fel kell nőni a feladathoz.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:13:38

@vernarancs: Láttál már 21 colos kereket? Tudod mennyivel nagyobb felelősség? Mennyivel nehezebb szerelni egy ilyen alacsony oldalfalú gumit? Aztán mennyivel nehezebb és összetettebb kiegyensúlyozni? Aztán mennyivel több ragasztható súly kell rá?? Nagyjából ezért.@Alikam: Akár elhiszed, akár nem, az a te dolgod. Ettől még mi ingyen csináljuk, sokan tanúsíthatják akár az indexről is. Nem 4-5 óra, hanem egy óra, max másfél. Persze, ez sem ér semmit, nem is hoz ügyfelet, de én ilyen naív vagyok. Még egy darabig, mert egyébként a te hozzáállásodhoz hasonlók el tudják venni az ember kedvét. El sem tudod képzelni, hogy én úgy gondolkodjak, mivel reklámra nem tudok költeni, munkával költök rá.-((( Mint írtam, már nem sokáig, mert, bár közhely lassan, de tisztességes kis műhely nem él ma meg.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:16:32

@estrella negra: Ha én szerzek rosszat, valóban szopás. Bár ritka. Azonban az nem jár többszöri plussz munkával, az ügyfél miatt. Az az én saram. Beugrok az autóba és elrohanok kicserélni, hiszen én pont azért, nem a netről a legolcsóbb helyről rendeltem, mint az ügyfél, aki csak napok alatt tudja kicserélni..

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 08:19:15

@Elar: egyébként meg mi magunk is ismerjük már a netes alkatrész nepper árakat és már nem tudja az ügyfél a legtöbb esetben olcsóbban hozni. Ha meg nagy értékű alkatrészről van szó, én sem vagyok hülye, utána nézek a legjobb árnak, mert nekem sem érdekem, hogy drágán vegye az ügyfél. Aztán igyekszem a legjobb áron adni. Ilyenkor nem értem, aki mégis mástól akarja hozni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.15. 09:01:43

@tiborc2008: Példának okáért Debrecenben, a Kút utcán, ahol valódi mester dolgozik. Átnézte a Vectrát (durrogott a gáz miatt), rákapcsolt minden diagnosztikai izét, monitorral, és közölte, hogy nem elektromos hiba (nem is az volt). Kérdeztem, mivel tartozom, erre átadott egy névjegykártyát és parolára nyújtotta a kezét, annyit mondott még, hogy nem tudott rajta semmit javítani, úgyhogy ennyivel.

Szerintetek hova fogom vinni az autómat, ha tényleg valami elektromos baja lesz?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.15. 09:24:26

@estrella negra: @CatMother: @CID: Egyikőtök sem elég autentikus. Én egy - a szó szoros értelmében - elkúrt félév után vagy négy hónapig voltam "főmadám" (=elletős) a tehenészetben. 3× 16 óra munka, + 1-1 óra mikrobuszozás a Cserehát ma is híresen jó minőségű és egyenes útjain, 3 nap szabad. Ráadásul az előhasi (pestiek és bölcsészek kedvéért: első vemhességét hordó, még nem ellett) üszők (ha már ellett, akkor tehén) gyakorlatilag vadon, rideg tartásban nőttek fel,és bizony a marhák - ellentétben a lovakkal - minden lábukkal kb. 270°-ban rúgnak és öklelnek is, de legalább nem harapnak, de arról is tudnék mesélni...

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 09:43:34

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát, tuggya kend, mink csak ilyen városi parasztok vagyunk.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 09:55:10

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: De azért én még "gyereknek" minden este felültem nyáron a kapu tetejére a nagyszüleimnél, hogy lássam a csordát. Ittam habos tejet, ami még meleg volt, vakargattam a disznók nyakát, miközben versenyt röfögtünk, aztán részt vettem persze nem kevés disznóölésen is. És kisezer tojást szedtem ki a tyúkólból, ezért nem gondolom azt, hogy a csirke zsugorfóliában terem.
Nagyon sajnálom, hogy a mai gyerekek közül ezt már nagyon kevesen élhetik át.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 10:56:06

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: "de arról is tudnék mesélni..."

Mesélj! Van időnk a következő posztig.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.15. 11:31:19

@atpijkamo: ebben egészen biztos vagy? mer akkor nem frászolom magamat itt az új posztra várással.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:42:27

@akiazsiráfotszereti: Csinálj úgy, mint az unatkozó hadvezér! - Foglald el magad!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:46:08

@akiazsiráfotszereti: Unatkozol, akkor felteszem egy munkahelyen vagy. Ilyen szép időben más lehetőség nincs. A munkatársak elmennek ebédelni. Aki itthagyja a mobilját, azt mard el. Ha hím az illető, akkor a tárolt számokra külgy SMS-t. Férfinek bazmeget, nőnek szeretleket. Ha nőstény a mobil tulajdonosa, akkor fordítva.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.15. 11:48:05

- Mama, miért mozog a hasad?
- A megszületendő kistestvéred rugdos.
- Biztos unatkozik. Miért nem nyelsz le neki egy játékot?

iorek 2011.11.15. 11:48:28

@phrascarica: Hogyan működik a világ? A te világod talán. De abban nincs kedvenm élni. (És még büszke is vagy rá, Jézus!)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.15. 11:58:09

@atpijkamo: hehe. a lehetséges prank-joke opciókat már végigzongoráztuk a kollégákkal :) képernyőtekergetés és dupla egér, meg ilyesmik. a telefonnyukba meg nem fogok kurkászni.

vernarancs 2011.11.15. 11:59:58

@aabroncs.hu: ertem. Bar a felelosseg meg a szereles reszet nem annyira vagom. Minden gumit pont ugyanakkora felelosseg felrakni. Nem mondhatod, "ah ez csak 13 colos, ezt osszebaszom ugyse szaguldozik vele". Vagy igen? A leszedest felrakast meg a gep csinalja, a sulyokra meg kulon arak vannak grammonkent.
Nem-e lehet-e, hogy inkabb arrol van szo, hogy a kopasz kigyurt X6-os tulaj vastagabb, ugyis tobbet fizet?

XCat 2011.11.15. 12:05:52

@estrella negra: Ez tökundi.
Sokkal jobb nekik ha azt hiszik, hogy a fóliából nő ki.

Ámberek. Egyjegyű körzetszám létezik magyarországon?

XCat 2011.11.15. 12:07:41

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Hát én a focistáknak maximum a minimálbér háromszorosát adnám. Elvégre csak játszanak, azt sem jól. Oké hogy egy halom hülye valamiért szereti nézni, de ennyi erővel a színészek is kaphatnának milliókat.

XCat 2011.11.15. 12:57:11

@estrella negra: Ez nem budapest. (nem 1)
Valaki 8-as körzetszámról hívogat. Ilyen meg állítólag nem létezik.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:10:59

@CatMother: A vidéki számok hatjegyűek.
8x körzetszám viszont létezik.
Segíthetek még valamiben?
Szívesen mérek bármekkora szeletet a tudásomból, mert úgy vagyok vele, hogy jut is, marad is.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:24:05

@CatMother: És mi lenne, ha egyszerűen fölvennéd a telefont?

XCat 2011.11.15. 13:24:55

@estrella negra: vidék?.. Az ott az a valami furcsa izé lent?
Miért hívna engem onnan bárki?

XCat 2011.11.15. 13:26:17

@estrella negra: Hát akkor bele kéne szólniuk. De nem tették.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 13:31:57

@CatMother: Fölvetted, aranyosan beleszóltál (kiafaszomvagybazmeg), és semmi?
Rejtélyes...

XCat 2011.11.15. 13:32:14

A rajongóim nem ismerik ezt a számot.

XCat 2011.11.15. 13:36:19

@estrella negra: Szerintem a homárkommandó lesz.

Guy_Montag 2011.11.15. 15:58:02

@aabroncs.hu: hányszor álltam már a szervizben, mert nem voltak képesek alkatrészt találni a kocsimhoz. érdekes, nekem sikerült. persze csak az volt az oka, hogy ahol volt a gépemhez alkatrész, ott nem csengettek vissza a szerelőnek.
haszonleső mocsok munkakerülő banda. főleg a márkaszervizek.

a másik pedig az, hogy AKÁRMILYEN alkatrész - akár eredeti, akár utángyártott - használatra készül, tehát néhány teszten átment, beépíthető, biztonságos, max. nem olyan tartós. a szerelő nem mérlegelhet, ha az ügyfél olyan alkatrészt akar, amilyet. ha pedig az ügyfél gyenge minőségű alkatrészt szeretne, annak a szerelő elvileg pont örül, mert hamarabb hozzák vissza a kocsit. ez logikus, de azért plusz pénzt kér. egyszerre szűz és kurva, ezt így mondják. szép magyar szokás.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:15:11

@vernarancs: Messze enem ugyanaz a felelősség, de ezt érthető módon nem érted.-) Egy 13 colos acélfelnit szerelni "mindenki" tud. Azonban minél nagyobb a kerék, annál több a szakmai fogás, trükk,és a kerék ára. Ha hibázik az emberem, vagy történik valami a géppel? 15 évvel ezelőtt jött egy ügyfél:
Mennyiért szereled meg a 18-as felnimet? De vigyázzá, ha egy karc lesz rajta, kifizeted, négyszázezer darabja!
Akkor kössz, de inkább kihagynánk. miért? Akkor 950 Ft volt egy szerelés. Szerinted? Húsz éves, öreg gépekkel melóztunk, lógott fülük, farkuk. A mai gépeken a speciális tudásért fizetni kell. Műanyag feltétek a nagy kerekekhez, adapterek, lenyomókar, ez mind és mind egy-egy opcionális alkatrész. Nem a 15 colos kerekekhez tartom. A súlyok pedig nem grammra vannak, hanem benne az árban. Ezért is írtam, minél nagyobb kerék, annál drágább. Persze megszoktam már, a rohadt gumis hozzáállást, szóval, ahogy gondolod. Tudom én, mi ilyenkor gennyesre keressük magunkat és mindenkit átvágunk:-) Ha tudnád ez mennyire nem így van már, el sem hinnéd. Ma te egészen biztosan többet kerestél, mint én...Minden évben van valami, amiért nem tudunk keresni. Idén és tavaly, nincs gumi. Előtte nincs hó, soroljam??

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:20:11

@dubai_tennis: ?? Mi az, hogy nem csengettek vissza a szerelőnek? Szerintem nem is érted a rendszert. Nekem senki nem csenget vissza, kedvezményem van, ami abból ered, hogy én hetente ott költök el x forintot, szemben az ügyféllel. A gyenge minőségű alkatrész pedig garanciális időn belül romlik el és elveszítek egy jó ügyfelet,és cserélhetem ki, ingyen, szóval, igen is én döntöm el a saját műhelyemben, beszerelem-e a xart. Ha haszonleső, mocsok, munkakerülők vagyunk, miért nem szereled meg te a a kocsidat? A munkakerülőt pedig nem is tudom, kikérjem-e magamnak vagy kiröhögjelek. A hozzád hasonló emberektől óvjon meg mindenkit az isten.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.15. 16:28:10

@estrella negra: Valóban, fél óra-egy óra és igen a műszeres diagnosztika 5000 Ft körül mozog, amit az ügyfél kifizet, majd, ha nálunk javíttat, akkor viszont visszakapja, a végén levonjuk. Erre azért lett szükség, mert ezzel a magyar ember elkezdett visszaélni, amíg ingyen csinálták és most már szinte mindenki így csinálja. Ez a normális. Máskülönben elhozzák az autót, te kiolvasod vagy kiolvastatod a hibakódot, diagnosztikát futtatsz, majd kinyomtatva odaadod az ügyfélhez, az meg elmegy egy kóklerhez, aki nekiáll és "megcsinálja". Csak a hibakód kiolvasás nem feltétlen jelenti azt, hogy az autónak az a baja és azt az alkatrész kicserélve a hiba elhárul. Szó sincs erről, ennél ez összetettebb.

Guy_Montag 2011.11.15. 17:25:00

@aabroncs.hu: kedves önreklámozó autószerelő gyík!

magam szerelem már egy ideje a kocsimat, ez nem jött be. (közeli rokon szakmám van)

továbbra is: haszonleső, munkakerülő.
miről is szól az írás fentebb?

már kérdeztem, de nem válaszoltál: a reklámtevékenység engedélyezett itt? (igaz, a kérdés óta új a nicked, ügyeeeees trükk )

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 17:29:06

@aabroncs.hu:Nyilván mindkét oldalra lehet mondani mindenfélét. Akárhogy nézzük, az autójavítás bizalmi ügy. Ha nem mered rábízni valakire a verdát, megette a fene az egészet.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 17:34:36

@dubai_tennis: Gondolom, a vakbeledet is magad fogod kivenni alkalomadtán, a sok haszonleső mészárosnak meg coki.

Guy_Montag 2011.11.15. 17:38:11

@estrella negra: :D

ha mechanikai műszerész lennél, te is szerelgetnéd a kocsidat.

a felvetésed eléggé ostoba az orvosokkal kapcsolatban.

mindegy, mit, de írnod kell... ciki

Don Quixote de la Ferko 2011.11.15. 18:22:25

Tetszik ez a "másvalaki" stílus.

Ha ebben az országban tényleg csak az autószerelők lennének a lehúzósok, akkor ide költözne a fél világ.
Aki itt habzó szájjal fröcsög a szervizekre, az a saját munkaterületén pontosan ugyanakkora (bocs a kifejezésért szerelők) köcsög, mint amit itt másokról látatlanba hirdet.

Mindenki azt kapja amit másnak is ad, csak ugyi visszafelé már nem annyira szép.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 18:39:11

Ha mechanikai műszerész lennék, sem szerelném magam a kocsimat, mégpedig azért, amit fentebb már leírt valaki- idő/hely/felkészültség/háttér hiányában ez egyszerűen nem praktikus/gazdaságos.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:43:37

@aabroncs.hu: budapest egyik legismertebb
gumisánál jelenet:

beállok a placcra, itt már kiválasztottnak is érezhetem magam, mert ha minden jól megy, akkor elkölthetem a pénzem.

a hiba egy csavar volt a futófelületben.
miután egyáltalán nem szokványos méret a gumi a kocsin, azzal kezdem, hogy kb mennyibe fog fájni?

a válasz: " nem lesz több 2000 ftnál ".
(szó szerint idézve)

aztán a javítás el is készült, mindössze 3400 ft-ért.

akkor hazudott? vagy csak lehúzott?
és ha nem, akkor hogyhogy több lett 2000 ftnál, miután megtörtént az állapotfelmérés?

ez a történet eléggé mindennapos.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:44:51

@estrella negra: aztán meg vannak felkészült szakemberek.
a wc-t az asszony húzza le, ha kakikáltál, vagy egyből a duguláselhárítót hívod? :D

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 18:52:42

@dubai_tennis: Nem azt mondtam, hogy izzócserével szervízbe megyek, vagy néha nem csinálok meg ezt-azt az autón. De komolyabb melóba nem bontakozok bele a fentiek miatt. Mint ahogy kenyeret sem magam sütök, annak ellenére, hogy találkoztam már alig ehetővel. Ez esetben keresek egy másik péket.
Sőt, ha mindenhol madárnak néznének, azért gyanakodni kezdenék, nem tollas e a hátam.

Guy_Montag 2011.11.15. 18:57:18

@estrella negra:

képlet:
van egy autód, ami megvan évek óta. ki ismeri jobban? a tulaj, vagy a szerelő, aki sokkal ritkábban látja?

nálam nem izzócsere a szint, hanem:

-fékcsere (komplett)
-futómű felújítás
-szelepszár-szimmering csere (csak hogy bonyolultabbat is mondjak)
-vízpumpa csere

ilyesmik. és élvezem, jó érzés a saját vasadat szerelni.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 19:14:25

@dubai_tennis: Ebben a sportban az a szép, hogy nem vagyunk egyformák. Nem állítottam, hogy rossz dolog a saját vasadat szerelni, csak nem biztos, hogy megéri. Szopni vele viszont rossz.
Ezért én kerestem normális szerelőt.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 19:18:02

@dubai_tennis: Az én autómon a vízpumpa cseréjéhez pl. le kellene bontani az elejét.
Szerencsére nem elromlós fajta.

Guy_Montag 2011.11.15. 19:36:14

@estrella negra: itt is le kell bontani.
( klímahűtő, hűtő, stb. )

ez sem elromlós, dehát az évek, ugye?

nem kizárt, hogy az itteniek között nekem van a legöregebb kocsim. viszont akár vasúti sínen, akár lépcsőn, de nagyon szereti, ha verethet úttalan utakon.
igazi dagonyagép. a vasúti sínt nem az autós átjáróra értettem...

Etniez 2011.11.15. 19:51:54

@aabroncs.hu: Gumi hiány azért van, mert a kínaiak megvették az eu kapacítását, mivel most vezették be a téligumi rendszert ott is. Kicsit mellébeszélsz.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2011.11.15. 21:19:14

@dubai_tennis: Azért öreg autót egyszerűbb szerelni. Nem biztos, hogy meg tudnád ugyanezt csinálni egy néhány évessel.w

Guy_Montag 2011.11.15. 21:26:19

@estrella negra:
ezért nem venne a f*szom sem "modern" autót :D

bár ez a modernség is viszonylagos.
ebben is benne van minden, amitől "modern" egy autó:

abs, motorvezérlő computer, hengerenkénti befecsk., katalizátor.

ez nekem bőven elég is.
nem vágyom hűthető/fűthető pohártartóra, meg nem tom mikre, amik manapság a modern élet elengedhetetlen kellékei. mittomén például kipörgésgátló: indulj kisebb gázzal, ha meg jégen vagy, előbb tanulj meg vezetni. vagy rakd át a gépet 4x4-be.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.16. 08:48:27

@dubai_tennis: ha a tulaj szerelgeti az autót, nyilván ő is ismeri. a szerelő meg naponta 10 olyat szétkap zsigerből. de én otthonszerelő párti vagyok, ha lehet. igaz, én csak beragadt ablakokat és biztonsági öveket tudok javítani :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.16. 09:10:06

@dubai_tennis: Troll. Lexarom.Ignore ON.
@Etniez: Elég nagy tévedésben tetszik lenni. Ez elenyésző hányad. A gumi hiány okai:
1.Évek óta csökkent a kereslet, az előrendelések száma a gyártók felé a nagykerektől. Ezért a gyártást visszavették. Most meg, "hirtelen" megnőtt az igény.
2.Nagyságrendekkel jobb áron lehet eladni a gumit, a környező országokban, főleg ahol Euró van, érthető okokból, az Euró az egekben. Megértem a nagykereket, hogy nem itthon szenvednek az eladással, ráadásul elég szép extra profitot termelnek.Nekünk meg áll a piac. Ez van.
Most csak azoknak van gumijuk, akik elég tőkeerősek ahhoz, hogy betároltak idén is. Nekik még van, de drágábban adják, nem is kicsit.Tudok olyan nagykert, ami az én utcai áraim felett árul 10-20%-kal, NAGYKERBEN és tőle vagyok kénytelen gumit hozni, néha.
3.Romániában ez évtől kötelező a téli gumi.
4.Angliában az elmúlt évek időjárása következtében igény keletkezett a téli gumira, oda is sokkal jobb eladni, mint ide, ahol évek óta lefelé ment a gumik ára.
5.Kína..

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.16. 09:17:58

@dubai_tennis:
Javítás (anyag + munkadíj) : 1900 Ft
Állapotfelmérés, árajánlat: 500 Ft ________________________________________

Összesen: 3400 Ft

malpaso 2011.11.16. 10:53:34

@Alikam: a hatásodra elolvastam újra. való igaz, felületes voltam, és rosszul írtam, csak az olajcserét kérte kivitelezni. meg hogy nézzék meg, mi a helyzet a kuplunggal. (nevezzük "állapotfelmérésnek". szaknyelv, ugye, az ügyfelek, különösen a férfiügyfelek szeretnek hozzáértőnek és bennfentesnek látszani egy szervizben. mondjuk értem, azzal a ki nem mondott céllal és reménnyel, hátha így nem verik át. vagy nem annyira). a szervizben belebogarásztak a kocsiba, megállapítottak ezt-azt, a kuplung kimaradt. ebből következően az ügyfél kiakadt (jogos, mert ezt kérte, nem a többit), majd az izzócserével igazolni látta azt, amit érezni akart a szervizzel kapcsolatban, hogy ti. inkompetens barmok. az izzó égett. a kritikáját ezzel igazolva látta. nem törődve azzal, hogy az áramot a rohadó fém(foglalat) is vezeti. vagyis az izzó működése nem cáfolata annak, amit a szervizben megállapítottak. és itt jössz te: tulajdonképpen annyira nem büdös a dolog, csak a maga mindennapi jelentéktelenségében, a szerviz is tévedett, a kliens dühös lett, viszont annyira nem ért az autószereléshez, hogy ítélkezhessen. ismét úgy látom, az embereket és a konfliktust kell szemügyre venni, nem az autó lámpáját :-) azt én egy autóelektronikai szakemberre bíznám. (vagy szétszedném az utolsó porcikájáig, hogy tisztán lássak. aztán összeraknám. ha nem tudnám összerakni, jöhet az autóelektronikus :-) és jó lesz a kocsim, meg az éjszakai álmom is. hehe

ferand1979 2011.11.16. 14:03:33

SKODA ÉRD!!!! Hasonló szitú... Tavaszi-őszi átvizsgálás potom 2-3.000 Ft.ért. 1993-as Skoda Favoritom van.
Megnéznek állítólag mindent, futópadra teszik, fékproba, folyadékok ellenörzése, stb... És adnak egy állapotfelmérési lapot, benne hibákkal...
MIvel már 1-2 alkalommal volt ilyenem, és tudtam, hogy NEM állnak elő javítási ajánlattal, javítási költségekkel, külön kértem, hogy tegyék ezt meg.
Elkeserítettek, miszerint:
kb 70.000Ft.-ért kormányművet kell cserélni. Teljes kipufogórendszert kell cserélni: vagy 30 ezerért. Hátsó felfüggesztési bakk: 15-20ezer. Itt-ott egy-két kis kütyűt. 20.000. Ha jól emlékszem kb. 180.000-200.000Ft.omba "fájt" volna ha mindent kijavíttatok. Az árakat természetesen NEM akarták kinyomtatni egy papírra, amolyan árajánlat kiadás módjára... Csak leírták az állapotfelmérési lap szélére tollal...
Már-már azon gondolkodtam, hogy cserélek autót, kérdeztem, van-e vmi lehetőség beszámítani... Mindjárt akadt használt Octavia, meg Fábia eladó... Sőt új autó is... Beszámítási árról NEM beszéltek, csak amikor majd kiválasztom a másikat...
DE... Benyögte az ügyintéző azt, hogy "esetlegesen NEM skoda eredeti alkatrészekkel az autóm javítása sokkal olcsóbb lenne..." PErsze azt nem merte kimondani, hogy akkor azt természetesen nem náluk kell elvégeztetni...
Erre felfigyelve mindjárt egy haver autószervizes, és egy ismert autóboltost kerestem fel. 1 héten belül kb potom 25.000Ft-ért mindent kicseréltettem, ami rossz volt az autóban. Nem sorolom fel, de vagy 6-7 alkatrészt. A kormánymű nem hibás. Nem kellett kicserélni. (autósboltban eredeti skoda kormánymű 14.000Ft... a Skodánál ez 70.000 lett volna, de úgy, hogy a sajátom NEM rossz)
Helyette egy gömbcsuklót (900Ft) és egy gumibakkot (2000Ft) kellett cseréni, és máris nem lötyögött az autó és a kormány... Jelzem a szervízben hibaként fel sem írták a gumibakkot, és a gömbcsuklót, pedig szabad szemmel jól látható volt, hogy rosszak, csak alá kellett nézni az autónak.
Aki bedöl a márkaszervízeknek, az fizessen. Én meggondolom még...
A szervízlapon a rentgeteg feljegyzett hiba fele volt valós... A többi kamú.
Megvannak a szervízlapok, és ha jól emlékszem a vásárolt anyagok számlája is... De nem akartam a Skodánál perpatvart csinálni... Pedig megérdemelték volna.
Jah, és az autóm nem ér többet 200 ezernél, egy 18 éves Skoda Favoritra szerettek volna ráköltetni velem ennyit...
Próbálkozzanak mással...

vernarancs 2011.11.18. 01:45:55

@aabroncs.hu: Kezdem erteni :))) Nem kotekedni akartam, csak atlatni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:03:27

gáborom, nálam ugyanezt a műveletet áfásan cca a feléből úsztad volna meg! :D

+1 ékes példa, miért érdemes "szaxervizbe" menni. :)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:04:44

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: 1900+500=3400?
nem rossz... cserélj elemet a számológépedben! ;)

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:11:15

@dubai_tennis: ha extrém a gumiméret, gyanítom alufelniről beszélünk.
a javítás az maga a gumi javítására vonatkozik, amihez jön még a le/felszerelés és a centírozás.
ne feledjük a nem kis árkülönbséget a "kalapálós" és a ragasztott súlyok közt!
ha felkalapál neked belülre súlyt de az beleér a fékdobodba, jogosan fox felháborodni, tehát MIUTÁN levette a kereket láthatta, hogy ragasztott fog kelleni.
ha írásod stílusát veszem alapul te vagy az az ügyfél, aki szeret "csicskáztatni", a szolgáltatók réme.
ez a fajta elmegy, otthagyja a kerekét (autóját) és csak ha kész van megy érte, majd csodálkozik, ha közbejön valami, az fel van számolva.
tévedtem? akkor elnézést. de gyanítom, nem tévedtem.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 01:23:26

@Etniez: haverom a műhelyem mellett dolgozik. gumis. pár éve még összedobták a főnökével a pénzüket, rohadtul bevásároltak és heti 6 napban reggel 7től este 8ig dolgoztak.
ma nem így van. ő azt mondta, hogy ma már a nagykerben sem biztos hogy van, mert nagyon keveset rendelnek be azok is. nincs kereslet és senki sem akarja az összes pénzét egy talán soha el nem fogyó -de mindenképp lassan!- készletbe feccölni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.21. 13:07:59

@salapapa: Ja, bocs, lemaradt egy sor: Sikerült: 1000 Ft.
Nálad speciel nem sikerült, pardon, kihúzva...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.21. 14:50:38

@salapapa: Ráadásul "romlékony" áru is a gumi. Az összeadás meg igen, pályamódosításban gondolkodom, csak lúdtalpas vagyok...

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.21. 23:30:48

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: 1-2 év (szezon) nem nagy probléma, de valóban, a gumi állásában megy állítólag legjobban tönkre. gumis haver aszontta, felnin kell tárolni ha lehet a felnit felakasztva, de legalábbis a futófelületen a kerekeket.
ismerős a garázs plafonjába tekert csavarokat és ott rögzíti az épp nemhasználatos garnituráját. :)

lúdtalp nem kizáró ok, max neked kényelmetlen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.22. 12:21:45

@salapapa: Ha lesz annyi pénzem, összegányolok egy olyan négypontos autóemelőt, amivel a télen (is) ritkán használt kocsit komplett felemelem, ne nyomódjanak a gumijai.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.22. 12:42:13

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: hogy röhögj, ez a spanyolviasz már rég fel van találva.
(híjnnyedeszépmagyarmondat! :D )
csak nem 4pontos emelő, hanem bakok. biztosan hallottál róla.

akinek van rá lehetősége, bizony jól teszi ha bakon tartja az autót huzamosabb nemhasználat esetén. rugóknak, csapágyaknak, kerekeknek nem rossz érzés egy kis tehermentesítés. :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.22. 13:19:32

@salapapa: Csakhogy kissé nagyon szűk a garázsom és aknám sincs, a jobb oldalát nem tudnám felbak(ol)ni.

salapapa · http://salapapa.hu 2011.11.22. 16:05:09

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: jaaaa... hogy a H2 túl széles? :P ide a műhelyembe is alig fért be amikor csináltam...
de Nagyapám -aki nagyon okos ember volt- mondá vala:
Fiam, lehetetlen nincs csak tehetetlen!

dezie 2011.12.27. 16:09:34

@Alikam: Mia francnak kell célszerszám egy kerékcseréhez?

salapapa · http://salapapa.hu 2011.12.28. 04:23:54

@dezie: elsőször azt hittem, viccelsz. aztán továbbgondoltam... lehet tényleg gőzöd sincs.
segítek:

kerékcsere 1) - célszerszámokkal 5-15 perc (autófüggő)
leveszed a szerelt kereket (gumi és felni egyberakva) és felteszed a másikat. egyszerű.
de hány emelőd, kerékkulcsod van? mennyi energiát feccölsz bele? sokaknak fontos: mennyire leszel koszos?
a gumis -ha nincs 4pontosa- alátolja az egyik oldalnak az emelőt, megemeli a fél autót. ráteszi a légkulcsot és erőlködés nélkül 20mp alatt veled beszélgetve, lazán leveszi az egyik kereket. 10mp a "kerékcsere", majd 20mp és meg is van húzva. mehet a másik, már szintén megemelt kerékhez.......
ha nem kell centírozni (ez ritka), 10 perc alatt 4 kerék kész.
nem vagyok egy lassú gyerek, de nekem szinte darabonként kell 5 perc és akkor nagyon sietek.

kerékcsere 2) - gumisnak ragasztási idővel együtt 30-40 perc.
és te egy defektnél mivel emeled meg az autót, fejted le a felniről a gumit, javítod a sérülést, teszed vissza a gumit, fújod fel, centírozod majd teszed vissza az autóra a kereket?
a mai gumiknál 2óra sem lenne elég. nem bringa.

célszerszám: profi emelő, légkulcs, gumi le/felszerelőgép, centírozógép
javításhoz plusz: érdesítő, szelep ki/behúzószerszám, nagynyomású prés a ragasztáshoz...

mindenhez van célszerszám, ami nem olcsó. nekem egy műszerfal alatti kábel javítása ha már megvan a hiba, 3-5 perc.
igaz, 14ezer a Weidmüller hibakeresők, műszerek...
csak a blankolófogóm huszonsokezer a Weller pákám (plusz 2-3havonta 3-6ezer a kopó forrhegy), 8ezer a 60/40-es forrasztóón amivel szépen lehet forrasztani.......
viszont az idő amit spórolok vele megfizethetetlen!
ha az Ügyfél elégedett mert gyorsan, pontosan és szépen dolgoztam, jóhíremet viszi.

nnno, ehhez kellenek a célszerszámok. mindenhol.

2012.03.28. 21:52:28

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a
süti beállítások módosítása