Tékozló Homár

4 hónappal előre számláz a Tigáz

2011.11.22. 12:15 | jackyll | 57 komment

Már tényleg nem lehet tudni, melyik nap ébredünk a világ végére, úgyhogy a Tigáznál úgy gondolták, a karácsony/szilveszteri szétesést beelőzik, és már novemberben végrehajtják a januári számlát is. Kriszta kikapcsolási értesítőt kapott, amiben egyszerre számlázták ki az október-január közötti időszakot, azaz mintegy 4 hónappal beelőzték a márciusban esedékes felszólítást.

Közeledik a karácsony, gondolom, ez az oka annak, hogy a Tigáz olyan pénzeket is be akar gyorsan szedni, amikért még szolgáltatást sem nyújtott. A dolgozók 13. havi fizetését, vagy jutalmát gazdálkodják-e ki ilyen módon, nem tudom, de a ma kézhez vett levelüktől elszakadt nálam a cérna.

Tértivevényes levél várt ma, november 21-én otthon; a feladó: Tigáz. Ezen önmagában még nem lepődtem meg, pontosan tudom, hogy az október 3-i és november 3-i lejáratú csekkeket még nem fizettem be, biztos voltam abban, hogy ennek befizetésére szólítanak fel. (Tudom, hogy be kellett volna már fizetnem, de egy fizetésből nevelem a három kamasz gyerekemet, kénytelen vagyok "ügyeskedni" a csekkek befizetésével. Nincsenek felhalmozott közműtartozásaim - még -, de az sajnos előfordul, hogy egy-egy csekkel megcsúszom. Így történt ennél a két gázszámlánál is. És mivel tudom, hogy 60 nap a "türelmi idő", a december elejére várt fizetésemből fogom rendezni.) A borítékot kinyitva várt az első meglepetés szép vastagon szedett, fenyegető "KIKAPCSOLÁSI ÉRTESÍTŐ" címmel. Ebben közlik velem, hogy a lejárt határidejű tartozásaim miatt december ilyen meg ilyen napjain kikapcsolják nálam a gázt.

Már ez sem esett túl jól, de mivel pontosan tudom, hogy csak akkor kapcsolhatnak ki, ha a 60 napos késedelembe kerülök, az ijedtségnél vagy a felháborodásnál nagyobb volt a saját fizetőképtelenségem miatti szégyenérzet. (Hiszen keményen dolgozom, gyakran este és hétvégén is, mégcsak nem is minimálbérért, mégsem vagyok képes kigazdálkodni a lakás havi fenntartási költségét, s kénytelen vagyok ilyen leveleket olvasgatni munka után, családi körben... Ha a nagyra nőtt kamaszlányomnak nem veszek november elején új kabátot meg bakancsot, akkor be tudtam volna a csekket fizetni, de melyik ujját harapja le az ember...???)

Továbblapoztam, és amit a következő oldalon olvastam, az már kiverte a biztosítékot. Egy másik, "FIZETÉSI FELSZÓLÍTÓ" című levélben szememre vetik, hogy - vastaggal szedve - 114 179 forint a tartozásom (mi van??? Huszonnyolcezer forint körül van az egy havi átalány!), majd e lap túloldalán következik a tartozás részletezése a számlák befizetési határideje szerint:

2011.10.03.:  28 515 Ft
2011.11.03.:  29 084 Ft
2011.12.01.:  28 290 Ft
2012.01.03.:  28 290 Ft

összesen tehát 114 179 Ft.

Vagyis már azokra a számlákra is felszólítanak, amelyeknek nemhogy a befizetési határidejük nem járt le, de még az ellenszolgáltatást sem kaptam meg érte.
Gyanítom, pszichológusok vagy marketinszakemberek fogalmazzák ezeket a leveleket, és az a céljuk, hogy aki kézhez veszi, az ne tudjon racionálisan gondolkodni, csak az járjon a fejében, hogy "Istenem, ha decemberben kikapcsolják a gázt, akkor nincs fűtés, az egyik gyerek már így is hetek óta köhög, nincs meleg víz, nincs főzés, ezt nem lehet megengedni", és szaladjon befizetni a felszólításban szereplő összeget.

Ha a 78 éves szomszéd Nelli néni kap ilyen levelet, biztosan sírva csönget be hozzánk, hogy mihez kezdjen, ő nem tud ennyi pénzt kifizetni, és megfagy, ha kikapcsolják nála a gázt. És nehéz volna megértetni vele, hogy nem 114 179 Ft-tal tartozik, csak trükkösen fogalmazták a levelet.

Hozzáteszem, szerintem szabálytalan az értesítés: kétszer kell kiértesíteni, egyszer egy Fizetési felszólítóban és egyszer a Kikapcsolási értesítőben, mindkettőt hivatalos levélben kiküldve, hogy vita esetén a fogyasztó általi átvétel ellenőrizhető legyen. A Tigáz ez most lazán megoldotta: egy borítékba dobta be mindkét levelet. (Ennek alapján tehát jogszerűen ki sem kapcsolhatná a szolgáltatást.)

Valahol az is bosszant, hogy ha rendesen be is fizetem a határidős számlákat, akkor sem tudok az elektronikus rendszerükbe belépve nullás egyenleget látni, hanem folyamatosan tartozást mutat az egyenleg. Mintha én egy szemét  nemtörődöm adóssághalmozó volnék, aki sosem fizeti ki tisztességesen az igénybevett szolgáltatásokat. Holott valójában csak arról van szó, hogy a még nem lejárt határidejű, de már előre kipostázott csekkeket is követekésként tünteti fel a rendszerük. (Többnyire három, a nyári számlázási szünet miatt pedig 4 hónapra előre küldi a Tigáz az átalányszámlát.)

Szeretném azt gondolni, hogy a közműszolgáltatás is egy szolgáltatás, és a köztünk létrejött szerződés kétoldalú, amelyben mint egyenlő felek veszünk részt. Mert ha így van, akkor semmi nem jogosítja fel a szolgáltatót arra, hogy ilyen módon megalázza a partnerét, hanem elvárható volna az emberi méltóság tiszteletben tartása.

Levelemhez csatolom a beszkennelt Kikapcsolási értesítőt és Fizetési felszólítást, a felügyeleti szerv(ek) szíves figyelmébe ajánlva.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.22. 12:30:59

Én ezt nem értem. A csekken 57+ ezerforint van, a lista fölött ott van vastagon, hogy lejárt és nemlejárt tartozások. Szerintem 8 általánossal ez megérthető.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.22. 12:31:53

"Vagyis már azokra a számlákra is felszólítanak, amelyeknek nemhogy a befizetési határidejük nem járt le, de még az ellenszolgáltatást sem kaptam meg érte."

Hát persze, ez az új üzletpolitika. Örülj, hogy nem egyszerre a teljes vagyonodat kérték, mert úgyis még 20 évig tőlük veszed a gázt :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.22. 12:32:51

@atpijkamo: Sztem ez a Tigázt (migáz?) sem érdekli, ők csak követelnek mindet eyszerre :D Hol zavarja őket, hogy lejárt-e? Nem romlik meg :D

Sokorai_Atala 2011.11.22. 12:36:11

Tigáz, az gáz.
Amúgy én ilyenekért tértem át a leolvasásos fizetésre az átalányosról. Tudom, télen többet kell fizetni, de legalább nyáron elsörözhetem a különbséget:)

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.22. 12:38:55

sajnálom a pocctolót hogy rendes munka mellett is trükköznie kell a számlák befizetésével. aki három gyereket nevel egy fizuból, annak jár minden elismerésem és csodálatom. sajnos a szolgáltatókkal kár vitatkozni, mert azokat ez nem érdekli. sztem abból baj nem lehet ha minden hónapban be van fizetve az adott hónapra való, mégha késve is.

a tigáz meg robbanjon fel hamarost.

rio.pete 2011.11.22. 12:40:40

"mivel tudom, hogy 60 nap a "türelmi idő""

ha korábban időben fizetted a csekkeket, talán. De gyanítom, nem így tettél.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.22. 12:42:48

@ColT: Hol olvastad, hogy egyszerre követelik?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.22. 12:47:23

@akiazsiráfotszereti: "trükköznie kell a számlák befizetésével"

Minden sajnálatom és elismerésem.

De azért azt figyelembe kell venni, hogy ha az utolsó pillanatban akarja befizetni, és eltöri a lábát, nem jut el a postára, jönnek kikapcsolni.

Vagy ha lebetegszik, kevesebb pénzt kap, vagy később, borul minden. Nem lehet egyik napról a másikra élni, valami kis vésztartaléknak lennie kell.

Mylady 2011.11.22. 12:50:28

Nem akarom bántani a poszt tolót, mert megértem a szorult helyzetét (és összetehetem a kezem, hogy nekem -jelenleg- nincs problémám a rezsi fizetésével), DE
60 nap után kikapcsolhatják
a 60 nap a poszt toló szerint december elején jár le
a Tigáz azt írja, leghamarabb december 5-én kísérelik meg a kikapcsolást

én nem érzek ellentmondást.

Az, hogy a jövőben esedékes összegeket is tartozásként tartják nyilván, az szimplán rossz szóhasználat. A lejártként feltüntetett rész az, ami lejárt. Tudom, hogy szar érzés, én az internet szolgáltatót már a végén ügyvéddel fenyegettem, meg minden ilyesmivel, mert mindig tartozást írtak. Akkor is, amikor túlfizetésem volt...

Egyébként meg beszélni kellene a Tigázzal, akár részletfizetést kérni, ők nem fogják maguktól tudni, hogy mi a gond.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2011.11.22. 12:50:56

@ColT: Pff. Nem. Mert értelmetlenek. Szmájlikkal sem vicces.

Harlequin 2011.11.22. 12:53:05

"aki kézhez veszi, az ne tudjon racionálisan gondolkodni"
Kedves Poszttoló, ön ettől függetlenül képtelen erre, de ennek az oka az, hogy nem az általános iskolában a szövegértéssel nem bajlódott eleget.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.11.22. 12:53:38

@atpijkamo: Szerintem is inkább abszurd sarkítás.

ringer 2011.11.22. 12:55:52

December elejére várt fizetésből rendezni egy október elején lejárt számlát - ezek szerint - nem túl jó ötlet...

Sokorai_Atala 2011.11.22. 12:58:19

Azt tudjuk, ha átalány akkor miért különböznek az összegek?
Csak érdekel.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2011.11.22. 13:00:31

@akiazsiráfotszereti:
Inkább ne robbanjon fel,mert akkor nálam nem lesz gáz,oszt akkor odafagy a tököm a székhez. Oszt az meg kinek lenne jó? :D<==============ez egy számájli

.lll. 2011.11.22. 13:05:05

a busmanok szarnak a tigázra

Mylady 2011.11.22. 13:05:29

voltam kint, kibaszott hideg van :(

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.22. 13:10:35

@atpijkamo: persze hogy igen. de nem jókedvéből nincs vésztartaléka.

.lll. 2011.11.22. 13:11:01

@Mylady:

a busmanok szarnak a hidegre is:D

Mylady 2011.11.22. 13:24:47

@lófő: olyan messze lennék, engem sem érdekelne :)

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2011.11.22. 14:03:03

ha az október 3-án lejárt számlát dec. 3-án akarod fizetni (mondjuk addig megkaptad a fizetést, akkor az már 61 nap. ha te is tudod, hogy 60 nap után kikapcsolhatják, akkor nem értem a felháborodást.
csúsztál. okod is volt rá, de ez a szolgáltatót nem fogja érdekelni.

Koholmány 2011.11.22. 14:24:09

Erre megint csak azt rudom mondani, hogy én mindent időben befizetek, és nocsak, nem jönnek ilyen hülyeségek sose.

reconka · http://www.reconka.info 2011.11.22. 14:50:41

készül a TIGÁZ a 2012-es világvégére, ezért szedi előre.

reunalla 2011.11.22. 14:51:47

gáz a tigáz, de igaza van...

a posztoló nagylányának meg nem kell új kabátot venni meg bakancsot, hanem tanuljon meg a kölyök vigyázni a cuccaira ill. ha kinőtte akkor lehet kabátot venni a turkálóban is...

nem mellesleg meg kellene tanulni beosztani a pénzt, mert az egyértelműen nem megy neki

XCat 2011.11.22. 15:08:32

@reunalla: Úgyvan! Enni se egyen az a rohadt kölyök csak naponta eccer, még elhízik itt nekünk. Takarodjon dolgozni 13 évesen! Te is azt csináltad, és micsoda ember lettél.....

SomethingWild 2011.11.22. 15:37:58

@CatMother: Alapjában véve igazad van, nyilván a gyereknek meg kell venni, amit meg kell venni, de azért lássuk azt is, hogy itt 58.000 Ft-os tartozásról van szó. Ha a posztoló tényleg pénzszűkében van, akkor ennyiért nem racionális a nagylányak bevásárolni. Ha a feléből megoldaná (ugye lehet egy bakancsot és egy kabátot kapni 28.000 forintból még recesszió idején is?), akkor már a régebbi csekket be is fizethette volna.

Én soha nem szoktam a posztolót ekézni, eléggé át tudom érezni az ilyen problémákat, de szerintem mind az 58 ropi eltűnése nem kenhető egy ruhavásárlás számlájára. Vagyis kenhető, de az más ilyen helyzetben súlyos pazarlás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2011.11.22. 16:18:30

@SomethingWild: "mind az 58 ropi eltűnése nem kenhető egy ruhavásárlás számlájára"
Nagycsaládnál ez úgy van, hogy ha az egyiket muszáj komolyabban felruházni, akkor a többinek is kell venni valamit, és bizony a rongyok még a legolcsóbbak. Kamaszoknál a cipő/csizma a legrosszabb, a "turis" és a piaci kínai pl. nekünk sem volt jó egyik gyerekre sem, mert túl keskeny volt a lábuk hozzá. Igen, vastag zoknival is. Alkat.

SomethingWild 2011.11.22. 16:25:32

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Kedves bíróság, megvétóznám Kitalátor Úr felszólalását, mivel kizárólag feltételezésekre alapozza.

Holott az alapötlet igaz, erről a oszt nem szól. A hölgy egyenesen és kizárólagosan nagylány ruháit és bakancsát hozza fel a pénz elfogyásának okaként. Továbbmegyek: míg továbbra is igaz a feltételezésed, egy anyagilag szűkében lévő család nem mindhárom gyereknek vesz egyszerre kabátot és cipőt is. Bizony, az ilyen gyerekek már megtanulták, hogy egyikük októberben, második novemberben, harmadik pedig decemberben lesz télire felruházva. Nincs más választásuk.

Sasfióka 2011.11.22. 18:05:23

@Mylady: Kikapcsolási értesítésre már nem lehet részletfizetést kérni. Az egyetlen mód a kikapcsolás leállítására a kikapcsolással érintett tartozás rendezése (tehát a kikapcsolásra közölt utolsó dátumot megelőző 60. napnál régebbi tartozás). Erre volt kb. 6 hete a posztolónak. Most ki kell fizetni 1 havit (az októberit), majd ha nem tudja a többit, akkor a kikapcsolás leállítása után kérni a részletfizetést.

Mylady 2011.11.22. 18:27:33

@Sasfióka: Aha, értem. Viszont ha akkor szól, amikor látja, hogy gond lesz, akkor talán könnyebb lenne, nem?

Sasfióka 2011.11.22. 18:42:57

@Mylady: Persze. Pontosan ez a lényeg annak, hogy az elrendelt kikapcsolásra már nem adnak részletfizetést.
Hiszen a kikapcsolási értesítőt megelőzően van lehetőség egyeztetni a szolgáltatóval.

efi 2011.11.22. 21:52:05

Oda van írva a levélben, hogy nem a gázt kapcsolják ki, hanem az ügyfelet, hol itt a baj?

efi 2011.11.22. 21:55:03

Na szóval, valaki igazán elárulhatná már, hogy mennyivel kerül kevesebbe az élet, ha valaki állandóan variál a számlákkal és mindig csúszva - de amúgy folyamatosan, - fizet. CSak mert semennyivel, de legalább lehet mindig cidrizni, meg résen lenni.
Tipikus szófordulat: fizetés előtt már nincs pénzem, az a fránya számla meg mindig fizetés előtt érkezik. Nem kérem, minden számla fizetés után érkezik, van amelyik 2 nappal, van amelyik 22-vel.

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.22. 22:51:32

@reunalla:
A nagylány még mindig a bölcsis tipegőjében járt

De baszott ügyes és beosztó tudsz lenni!

horex · http://horex.uw.hu/ 2011.11.22. 22:54:15

@efi:
Az összes pénze nem elég a létfentartására, ennyi
Ha egyszerre kifizetne minden számlát és egy hónapra megvenné a kaját meg ami még kell,tbb lenne a fizetésénél

Ha ez magas neked, kezgyél számolni mondjuk minimálbérrel és akárcsak egy gyerekkel

Várom milyen összegeket és költségeket sorolsz fel ami elengedhetetlen

Megdobbent 2011.11.22. 23:31:19

Namost akkor ezt mar en sem tudom.

Előd1022 (törölt) 2011.11.23. 08:42:48

Kedves Kommentelők! Köszönöm a hozzászólásaitokat (különösen azokét, akik együttérzéssel és nem előítéletek alapján írtak). Rendszeresen olvasom a Homárt, így előre tudtam, mire számítsak: igen, lehet a posztolót, megérdemlem... :)
Hadd írjak egy-két reakciót. Mint a posztban is írtam: a Tigázt nem a felszólítás kiküldéséért hibáztatom. Ő szolgáltat, nekem fizetnem kell, ha nem fizetek, felszólít és kikapcsolja a szolgáltatást - ez a dolga. Hogy miért nem tudok éppen fizetni, az a Tigázt nyilván nem érdekelheti, mert ha minden fogyasztó hasonló gondjait a nyakába venné, már rég csődbe ment volna. (Egyébként részletfizetést nem ad, de jelen esetben nekem nincs is szükségem rá, hiszen még a kikapcsolást megelőzően fogom tudni rendezni a számlát, még egy lábtörés sem akadályozhat meg, hogy eljussak a postára, pléne, mert Interneten utalok :))
Veletek megosztom, hogy nem felelőtlenségből, nem pazarlás miatt "tűnt el" az 58 000 Ft, hanem mert tavasszal egy komolyabb betegség miatt több hónapra kiestem a munkából, elveszítettem a mellékjövedelmeimet is, és volt két olyan hónap, amikor a közüzemi számlákat szinte egyáltalán nem tudtam befizetni. Azóta igyekszem magam utolérni, és ha ezt a 2 havi gázt be tudom decemberben fizetni, már nagyjából egyenesben leszek. Az "egyenes" azt jelenti, hogy ha hónap elején befizetem a lakástörlesztést, a gyerekek ebédjét meg a közüzemi számlákat, akkor 20-a környékén már csak néhány ezer forint van a számlámon, és onnantól már a következő havi fizetést várom. Ez így karácsony előtt még rosszabbul esik, mint általában, de ez van, ez nem panasz, élnek emberek ennél rosszabbul is.
Nem emiatt írtam a posztot.
Kérlek Benneteket, olvassátok el újra a Tigáz által kiküldött Fizetési felszólítót. Ez szerepel benne:
"Nyilvántartásunk alapján megállapítottuk, hogy 114 479 forint összegű, a következő oldalon részletezett gázdíj, késedelmi kamat, kötbér, (stb., stb.) tartozását ÖN ÍRÁSBELI FELSZÓLÍTÁSUNK ELLENÉRE sem egyenlítette ki." Majd erre hivatkozva bejelenti a kikapcsolást.
Ezzel a mondattal mindössze két probléma van: egyrészt nincs 114 479 Ft tartozásom, másrészt semmiféle írásbeli felszólítást nem kaptam korábban, a fizetési felszólítás ugyanis egy borítékban érkezett ezzel a kikapcsolási értesítővel.
A Tigáznak a joszabály szerint a kikapcsolási értesítést megelőzően (!) hivatalos levélben fizetési felszólítást kell küldenie. Ezt spórolja el és hivatkozik olyan tartozásra, amely valójában nem áll fenn.
Hát ez volt az én indulatom oka, és köszönöm szépen, de szövegértésből elég jó vagyok :)

Lady Ann 2011.11.23. 09:33:30

Minden elismerésem posztolóé, hogy bírja kitartással.
A kommentelőknek: szerintem a poszt lényege az előreszámlázás. A tigáznak tisztában kéne lennie azzal, hogy mindenki szarban van -> örüljön neki, ha valaki időben fizet, ne pattogjon előre. Gusztustalan ez a monopol helyzet...

Lady Ann 2011.11.23. 09:34:38

Minden elismerésem posztolóé, hogy bírja kitartással.
A kommentelőknek: szerintem a poszt lényege az előreszámlázás. A tigáznak tisztában kéne lennie azzal, hogy mindenki szarban van -> örüljön neki, ha valaki időben fizet, ne pattogjon előre. Gusztustalan ez a monopol helyzet...

opati666 2011.11.23. 10:46:47

magam is kerültem ilyen helyzetbe. Az igazán nagy probléma a következő:

Az október 3-án esedékes összeg meg nem fizetése miatt december 5-én jogosan kapcsolhatnak ki. De ha te befizeted ezt az összeget, a november 3-án esedékest meg nem, akkor is kikötnek december 5-én. Miért? Mert ők 30 ezer forint miatt akarnak 60 nap után kikötni. December 5-én meg azt látják, hogy van 30 rugó tartozásod. Csak a rendszerük arra alkalmatlan, hogy különbséget tegyen az október 3-án, illetve a november 3-án esedékes tartozás között.

Vagyis december elején lehet, hogy csak egy havival tartozol, mégis ki fognak kötni...

Klown 2011.11.23. 11:35:05

Pont most adtam fel a postán a levelet, hogy akkor én inkább visszamennék a Főgáz-hoz. (ex EMFESZ-es voltam, utána Tigáz-hoz kerültem) Tudom, hogy kutyaütő mind a két banda, de túlságosan megszaporodtak a Tigáz-os post-ok ahhoz, hogy kísérletezzek, hátha nekem is megkenik sz@rral azt a bizonyos kenyeret! A Főgáz is mocsok drága (fillérre pontosan annyi, mint a Tigáz), de velük nem volt - még - gondom.

A gáz az, hogy nincs választási lehetőség, mert mindegyik szolgáltató fillérre pontosan ugyanannyiért kínálja a lakossági gázt. :(

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2011.11.23. 11:38:30

Én is a kikötést várom, most, ma. Tegnap be lett fizetve a tartozás, majd meg kell lobogtatnom.
De ez még a szeptember 20-ai határidős számla.
Mi is jól állunk. Ekézzetek!

vape 2011.11.24. 09:58:47

Nem vagyok egyik gázszolgáltatóval sem közvetlen kapcsolatban, így nekem ez meglepő: ha valaki átalánydíjat fizet, akkor hogy lesz minden hónapban különböző a számla összege?

Xezs 2011.11.27. 14:08:19

@akiazsiráfotszereti: Még szép, hogy nem érdekli őket. Gondold el, ha valamelyik szolgáltatóról elterjedne, hogy érdekli, és nála lehet akár fél éveket is csúszni. Minden ingyenélő senkiházi nekiállna csúszni nemhogy fél, de akár 1 évet is, holott simán be tudná fizetni.

Dolgoztam ilyen helyen, ismerem az emberek mentalitását. Megy a sírás-rívás, hogy jajnekinincs pénze (mert elsörözte, csak nem vallja be) de mikor reggel megmondod neki, hogy figyelj öreg, holnap kikapcsolnak, akkor érdekes módon délután már faxolja befele a több tízezres befizetett csekkszelvényt.

Kérdés, hogy ha reggel még nem volt pénz, akkor hogy lett délutánra?

Szóval trükköznek az emberek elég durván, nem szabad bedőlni nekik.

Le is húzhatnák a szolgáltatók a rolót, ha minden stikli fölött szemet hunynának.

Xezs 2011.11.27. 14:10:30

@Sokorai_Atala: Gondolom mert minden egyes számlázási időszakmás számú napot foglal magába, kivétel az utolsó kettő. Számolj utána, én lusta vagyok hozzá, de tuti ez van.

Xezs 2011.11.27. 14:14:29

@efi: Ez a magyar extrém sport. Ugyanaz a kategória mint a bliccelés: a fejekben van egy ilyen "azért se legyen úgy, ahogy a gonosz szolgáltató akarja"

Ezért variál mindig. Aztán meg a végén sírás lesz belőle.

A legtöbb ember észre se veszi, hogy egy kicsit több ésszel és szervezéssel nagyon jól be lehetne osztani a pénzt.

Láttam családon belül, éltem benne, hánynom kell az ilyesmitől. Az idősebb generáció még tud takarékoskodni, őket a háború rászokatta erre.

A mai 50- évesek már nem nagyon.

Prof. azsiráf.PhD. 2011.11.28. 12:36:19

@Xezs: biztosan van ilyen is szép számmal, de nem mindenki alkesz és csaló a világon, van aki csak szimplán szerencsétlen.

Xezs 2011.11.28. 18:33:43

@akiazsiráfotszereti: Így van, de arról sem a szolgáltató tehet. A szolgáltató nem humanitárius intézmény.

roby5 · http://indafoto.hu/sleeper3 2011.12.03. 00:42:09

hozzam is jottek a Tigaztol (nem vagyok ugyfeluk) tajekoztatas celjabol de lkuldtem oket a francba, hallottam mar errol a cegrol ez egy bunszovetkezet. alairasokat hamistanak igy irtajak at a mit sem sejto embereket a cegukhoz mas szolgaltatotol. Ezen kivul orat ellenoriznek es bejelentik hogy meg van butykolve leszerelik es egy "" szakerto"" aki persze le van fizetve megallapitja a gazlopast..... Es ezt siman megtehetik, ebben az orszagban mindent lehet.

Xezs 2011.12.03. 16:33:31

@roby5: Honnan tudod, hogy nem a konkurrencia akarja így lejáratni őket? Fentebb már volt szó erről.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.12.11. 10:49:31

TiGÁZ mentalistákkal köti ki a gázt?
2012.12.07. 11:37 IGe

A Tigáz-Eni gázszolgáltató körül egyre több "para"- és "maffia" jelenség figyelhető meg mostanában. A sima kis többletszámlázási csalás, meg előre több hónap számlázása, meg más egyéb trükkök már nem hoznak nekik elég jövedelmet. Ezért szerintük gázórák tömegei lettek a fogyasztók által megmahinálva. Így a valóságos gázfogyasztás a TiGáz szerint többszörösére rúg, mint amit egyébként egyáltalán reálisan el lehet használni. Több mint félmilliós "kihűlésvédelmi" pénzt követeltek az ilyen áldozataiktól....

vilagnezet.blog.hu/2012/12/07/tigaz_mentalistakkal_koti_ki_a_gazt
süti beállítások módosítása