A T-Mobile az NMHH-nak ugyan megígérte, hogy az új előfizetőknél nem lesz automatikusan bekapcsolva a szipolynet, de különleges alkalmakkor azért csak megjutalmazzák vele kiemelt ügyfeleiket:
Azért írok nektek, mert a T-mobile-tól az alábbi sms-t kaptam mikulásra. A tárgya a - blogodon is többször emlegetett - "szipolynet" néven elhíresült mobilnet konstrukció, amivel kapcsoltban kérdéseim merültek fel. Hátha tudja valaki a választ...
küldő szám:1430
idő: 2011-12-06, 11:53
"Tájékoztatjuk, hogy előfizetésén a mobilinternet szolgáltatást Net Start adatdíjcsomaggal 13 Ft/10 kB forgalmi díjért automatikusan biztosítottuk. Ha használja a szolgáltatást, a T-mobile internethozzásférés szolgáltatásra vonatkozó ÁSZF 3.1.(1)/3.2.1.(15) pontja alapján létrejön a szerződés a Net Start adatdíjcsomagra, díjazás: 12. melléklet szerint. Ha az Internet hozzáférés megszüntetését kéri, küldje a -NETSTART üzenetet díjmentesen a 1430-ra. T-Mobile"
Biztos, ami biztos lemondtam a "pénztárcabarát" szolgáltatást márcsak a blogon olvasottak miatt is. Hozzáteszem, egy esetleges adatforgalom során a domino-s (prepaid) kártyám egyenlegét nagy anyagi kár amúgy sem érhette volna....
Jelenlegi tarifái: 10000 Ft forgalomig 13 Ft/ 10 kB, 10000 Ft felett 0,13 Ft/ 10 kB
A kérdéseim a következők:
1.) Akinek okostelefonja van és nem mondja le a szolgáltatást, azzal megtörténhet-e olyan szituáció, hogy bár nem használja böngészésre készülékét, de a telefon - látva az aktív kapcsolatot - automatikusan fellép a netre, adatforgalmat generál és ezzel létrehozza közte és a szolgáltató között a szerződést a díjcsomagra? Ha igen, akkor a telefon kötötte a szerződést vagy a készülék/kártya tulajdonosa?2.) Etikus-e a telekommunikációs szektorban az az eljárás, amikor a szerződött felet tevésre kötelezi a szolgáltató egy az ügyfél által nem kért szolgáltatás biztonságos (értsd: nem érhet anyagi hátrány a későbbiekben) inaktiválásához?
köszi a válaszokat,
üdv.: András
Az utolsó 100 komment: