Tékozló Homár

A világ legnagyobb lehúzása: mennyi az sms igazi ára?

2012.01.30. 13:35 | jackyll | 241 komment

Ki gondolná, hogy a nyilvánvalóan túlárazott smsek minden elképzelést felülmúlóan vannak túlárazva? Eheti oknyomozó olvasónk adatait remélhetőleg a hozzáértők hamar korrigálják, mert biztos semmi nem ennyi, hanem még ennél is kevesebb egy sms igazi ára. Akárhogy is, az sms az évezred lehúzása:

Leírok egy érdekes felismerést, ami hótunalmas, csak így jár az ember, ha matematikus a nagybátyja. Egy sms átlagosan 25 forint. Egy sms max 140 byte (160 karakter + 7 bites kódolás). Ez azt jelenti, hogy megabyte-onként 187 ezer forintba kerül az sms szolgaltatás.

Ha ugyanezt az internetre vetítenék, és ugyanaz a szolgáltató az internetet is hasonló árral adná, akkor 1 (egy) GB (ami egy átlagos internetcsomag) a jelenlegi 4000 forint helyett 191.739.000 azaz százkilencvenegymillió hétszázharminckilencezer forintért kellene árulniuk.

Aki ezekután még mindig sms-t használ kommunikációra, az
a, végtelenül hülye
b, végtelenül gazdag:)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 13:37:46

Ha jól tudom, akkor ráadásul valami adótornyok közti technikai adatváltáshoz kapcsolódik az egész, tehát a csomagok így is, úgy is mennének, csak így még hasznot is hajtanak. e majd valaki okos megmagyarázza.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 13:39:00

Na, most már gyertek, mert harmadikra azt fogom írni, hogy a piac úgyis beárazza, és a posztolót lehet-e már? Nem is beszélve, hogy Aldi még fizet is, ha tőlük küldesz SMS-t.

little honey 2012.01.30. 13:39:26

bizony. ez a világ legnyagobb lehúzása közvetlen a kőolajár előtt (kitermelési költség 25USD) és az autóipar alkatrészárai után.

dr. _mmm_ 2012.01.30. 13:39:26

Az tény hogy drága az SMS.
De:
- néha szükségszerű
- néha megkerülhetetlen

Tehát nem csak az használ SMS-t aki hülye, vagy gazdag kedves posztoló. Inkább Te vagy egy szánalmas barom hogy ilyet így kijelentesz.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 13:40:30

@little honey: Az a 25 dodó a kőolajnál mire vonatkozik? Egy hordóra?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.30. 13:44:45

@_mmm_: Bizony, néha muszáj sms-t használni. Pl. külföldi hálózatok használatánál még mindig sokkal olcsóbb, mint telefonálni, vagy külföldi mobilinternettel Skype-olni. És nem mindig ül az ember a gép előtt külföldön, mondjuk egy netkávézóban.

Rejtélyes 2012.01.30. 13:47:21

@_mmm_: Mondj pár példát a szükségszerűségre és a megkerülhetetlenségre, amiket nem válthat ki az email. De abból indulj ki, hogy nem életbevágó a mobil, és a mobilok 99.9% ma már tud netezni.

:)

qwerty01 2012.01.30. 13:48:26

200 SMS van a csomagomban, 400 perc lebeszélhető és 2 GB adatforgalom 11.000.- Ft-ért. Szerintem így azért más a leányzó fekvése...

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2012.01.30. 13:48:47

Akkor a normális posztokat erre a hétre is felejtsük el?

Sokorai_Atala 2012.01.30. 13:52:20

@Rejtélyes: az enyém nem tud, de nem is akarok olyat. SMS jó arra, ha külföldön vagyok, és anyám üzen, mert számítógépe nincs, de mobil használatig eljutott, hogy mi van a gyerekkel, akire ő vigyáz pl. köhög nagyon, adhat-e neki gyógyszert stb.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 13:52:26

@hüjehalyó: Ez volt akciós az Aldiban, ezt hozták.

bekbórd! 2012.01.30. 13:53:23

ha a kuncsaftok hajlandóak ennyit fizetni érte, akkor miért adnák olcsóbban???
egyébként néha én sem értem az ismerőseimet, hogy képesek egy szar dolgot 2-2 oda-vissza üzenetben intézni, amit fél perc alatt meg lehetne beszélni, amikor ugye csak az egyik fél fizet.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 13:53:35

Egyébként kezd alakulni egy egész szép parkolási ügyem. De fölösleges megírni, szerintem úgysem teszik ki.

little honey 2012.01.30. 13:56:41

@Csokis: igen, egy hordó kitermelési költsége kb ennyi. a többi, az csak úgy van...

little honey 2012.01.30. 13:59:57

és azt nem számolta ki a matematikus nagybácsi, hogy a beszéd sávszélesség igénye alapján mennyi lenne a forgalmi díj?
és azt nem mondta senki a mat. nagybácsinak, hogy amikor minden ugyanannyiba kerül, azt kommunizmusnak hívják, és abból volt már elég bajunk?

szerintem legyen állami monopólium a mobilozás, mint a mobilfizetés, és akkor nem lesz min mérgelődni!

fredoka 2012.01.30. 14:02:04

Külföldön skype - olni nem drága egyáltalán.
A mobilnet havi 25 euro.
Havi 10 gigát adnak és napi 1,5 órát skype -oltam és közben neteztem.
Az sms rohadt drága !!!
Egy sms kb 1 perc tel, akkor melyik is éri meg jobban?

Manci néni, a szomszéd 2012.01.30. 14:04:50

Drágáim, én külföldre nyaralni szoktam menni. Nyaralás közben meg ne zavarjon senki, mert ha hazajövök, átküldöm hozzá a férjemet, csak még előtte adok neki pénzt pár felesre és sörre a lenti kocsmába. Néhány felestől marha agresszív tud ám lenni.

Nyaraláskor tudjátok miért viszem magammal a telefont? Mert van benne sudoku játék és a buszon (igen, nem a 28 éves kék színű trabantommal szoktunk nyaralni menni) azzal ütöm agyon az időt, amit meg is tudok nézni rajta. Pedig nem is okos a telefonom, tök hülye különben, de az időt azt mutatja.

Kulmar 2012.01.30. 14:05:58

@Jani haverja: manapság az EU-ban olcsóbb vagy ugynannyi hívást fogadni 1 percig, mint 1 SMS-t küldeni.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 14:09:15

a végtelenül hülye az a kedves posztoló meg a nagybácsikája.

az idős emberek már mind hülyék? meg a gyerekem is az, mert nem adok neki nethozzáférést a telóján, mert ku*va nagy számlákat hozna össze?

édes istenem, kérlek, az ilyen emberektől ments meg engem, ha lehet.

Sadist 2012.01.30. 14:10:10

Az SMS forgalom a vezérlő csatornán folyik, mert azon sokkal kisebb a forgalom, mint a hangátvitelre használton. Gyakorlatilag a kihasználatlan erőforrást használja szöveges üzenetek továbbítására, ezért is kell rövidnek lennie.
Viszont ostobaság az így küldött adatmennyiséget egy normál ADSL internetkapcsolathoz hasonlítani.

tocibacsi 2012.01.30. 14:10:42

@Jani haverja: azért a rúming díjak elég jól lementek, én inkább hívok, mint az sms; Ha meg költséget akarunk optimalizálni, akkor családon belül a pitty+visszahívnak a nyerő... Összességében pedig diszkrét, szöveges üzi volta miatt szerintem praktikus... Adatforgalomra vetítve meg persze, drága, de nem a posztoló az első, aki ezt kiszámolta...

Xmas 2012.01.30. 14:13:45

@Rejtélyes: Nagyon egyszerű példa. A célszemély kikapcsolta a telefonját, de fontos mielőbb elérni. Ekkor SMS-t küldesz, kézbesítési visszaigazolással. Amikor a kézbesítési értesítés megérkezik az SMS feladójának, akkor tudja, hogy a célszemély bekapcsolta a telefonját. Ekkor lehet őt hívogatni.

Egyébként valóban sokkal egyszerűbb hívni a másikat és hagyni a fenébe az SMS-t.

Tapogatott Kukorica 2012.01.30. 14:13:53

Miert pont a netezeshez hasonlitja az sms-t? Azert, mert mindkettoben ir beszelgetes helyett?

Ennyi erovel kiszamolhatta volna hagyomanyos postara is, ahol egy tucat, 8-as betumerettel surun teleirt, duplaoldalas A4-es papir elkuldese mennyibe is kerul? Ott mennyire jon ki egy karakter? A posztolo inkabb kuldjon kepeslapot kulfoldrol, az olcsobb a proli fajtajanak.
Vagy az ultimate prolisag, ha a kepeslapot hazahozza es szemelyesen adja oda a cimzettnek.

kergelepke [UK] 2012.01.30. 14:15:26

Tudjátok mi drága még? A víz! Amikor egy fél literes palackos víz 100 forintba kerül, közben meg az óceánok teli vannak! Na, az az igazi lehúzás.

Dehát mindenki tudja, hogy a csomagolás/reklám/raktározás/szállítás teszi ilyen drágává, hát biztos így van ez az SMS-nél is.

Komolyra fordítva: minden annyiba kerül, amennyit fizetnek érte. Ha a posztoló 1 forintból meg tudja oldani az SMS küldést, akkor ideje szolgáltatót alapítania. Szóljon ha kész, én feliratkozom. :)

Xmas 2012.01.30. 14:15:37

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: Miért hozna össze a gyerek kurva nagy számlát akkor, ha netet adsz a telóra? Olyan netet vegyél neki, amelyik a korlát átlépése után csak belassít, és voilá!

2012.01.30. 14:15:49

Nekem hatvan ingyé' esemesem van, utána meg 16 froncsi darabja. És totál leszarom, ha drága, postagalambot tartani drágább lenne. Meg a telefon nem hullatja a tollát.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 14:16:02

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: Olyan netet adhatnál neki, ahol van egy keret, utána meg nincs túlforgalmazási díj, csak lecsökkentik a sávszélességet. Mi épp most vetünk ilyet a zasszonynak, és épp ezért. Nem futhat bele a sötétben egy keresztbe kifeszített szopóálarcba.

Wainwright Központi Zöldségpiac 2012.01.30. 14:16:23

Stílusosabb lett volna a két opciót felcserélve posztolni, tehát

a, blablabla
b, hülye.

Horváth Lajos,kőmíves, bisztonsági őr 2012.01.30. 14:17:09

Emmán a hétvégi?
Valaki foglajja mán össze hogy mi vót múlthéten, mert a detoxba vótam egy hétig, oszt nem vót net benn

Tájfájter 2012.01.30. 14:17:47

Na, itt is sok okostojás van...

A legtutibb, hogy csöngetésekkel trükközöl.

Egyszer megcsörrented, majd három kicsöngésig vársz, aztán ötöt: azt jelenti, hogy beteg a gyerek.

Kétszeri csöngetés, majd három, majd 5: Adjál neki kanalas orvosságot a konyhai szekrény felső polcáról.

És ez nem kerül egy vasamba sem :-)

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.01.30. 14:19:27

a szolgáltatóknak gyakorlatilag ingyen van az sms szolgáltatás.
azok a fillérek is gyakorlatilag a számlázáshoz kötődő nyilvántartás miatt keletkeznek.

a fene tudja még · http://hatker.blog.hu 2012.01.30. 14:21:40

@a fene tudja még: amúgy nekem valami 35 magyar valutát számlázna ki, ha küldenék.

HP514 2012.01.30. 14:22:21

A posztoló fejében teljes a káosz bájt és bit terén. Az 1G az 1 Gigabit. Azaz 128 Megabájt.
A 25 Ft-os SMS pedig tartalmazza a küldő és fogadó azonosítóját, a küldés időpontját, és több ellenőrző kódot.
Az 1G-s netes csomag vezetékes csomag. Vezeték nélküli kapcsolaton hol és mikor tölt le valaki 128 Megabájt/másodperc sebességgel?
Akkor mi a péklapátért kell összehasonlítani egy vezetékes max. 128 Megabájtos (az mennyi is valjójában/garantáltan??? és egy
vezeték nélküli GSM kapcsolatot? (nem wifit!)

buta buta buta ...

létezőnick 2012.01.30. 14:23:01

Amikor még szeretőként éltem nagyon hasznos volt az sms :)))))

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.30. 14:24:03

@Fan....: "manapság az EU-ban olcsóbb vagy ugynannyi hívást fogadni 1 percig, mint 1 SMS-t küldeni."

Csakhogy én speciel Albániában élek, albán mobilom van. Az idelátogató magyaroknak meg magyar mobilja. Így itt Albánián belül a kapcsolattartás legegyszerűbb módja az sms.

epeficam 2012.01.30. 14:25:07

A póztoló bizonyára olyan ember, aki ha tömegközlekedik valahova nyáron és szomjas lesz, akkor kettőfél lityós kólát vesz és azt hurcolja magával, mert a fél literes mekkora lehúzás már.

Barnebyte 2012.01.30. 14:26:05

Csak mert mindjárt jön Sün, aki nem érti, ezért eljátszom. Én vagyok a telefon. Vállalja valaki az adótorony szerepét? :)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.30. 14:26:32

@tocibacsi: A roamnig díjak igaz, hogy lementek az EU-ban, de csak az EU-ban. Lásd a fentebbi Fan....-nak írt hozzászólásomat.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.30. 14:26:59

Hogy én hogy útállak titeket! Hogy jöttök ahhoz, hogy leírjátok a válaszomat előlem???

@Horváth Lajos: "A poszttoló egy igaz seggfej!"

@kergelepke: "Tudjátok mi drága még? A víz! Amikor egy fél literes palackos víz 100 forintba kerül, közben meg az óceánok teli vannak! Na, az az igazi lehúzás."

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: "a végtelenül hülye az a kedves posztoló meg a nagybácsikája."

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.30. 14:30:25

Azt hiszem, 11 forintért is lehet SMS-t netről küldeni, de lusta vagyok most utánakeresni. Bár ez még 280-as euróval volt.

Régen lehetett ingyen, de a sok hülye abuzálta.

fghjk · http://sorry.google.com/sorry/?continue=x 2012.01.30. 14:31:14

azt mondjuk szarjuk le h az sms meg a net mögött teljesen más technika van. ennyi erővel azt is kiszámolhatnád h a mobilos net és a lopott wifis net között mekkora az eltérés..

England win The Ashes! 2012.01.30. 14:31:15

@mchami: Te tényleg azt hitted, hogy jackyll írta a levelet?

Faus to 2012.01.30. 14:31:35

Szerintem nem a posztoló hülye, hanem aki ilyen szánalmas írást képes kirakni a Homárra. A színvonal kb. az RTL Klub hiradóéval egyenlő.

xstranger 2012.01.30. 14:32:43

@qwerty01: nem ez a durva, hanem hogy Angliaban ugyanez a csomag kb 15 font (kb fele min Mon).

Faus to 2012.01.30. 14:33:27

Ja, azt tudja valaki, mennyibe fog kerülni a havi matrica a Budapesten közlekedő autósoknak?

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.30. 14:34:03

Érdekes és egyben értelmetlen megközelítése a dolognak.

Ezzel az erővel mondhatnánk, h milyen baromság már, h a vízért fizetni kell, hisz az ott van a földben, folyóban és csak ki kell venni.

Ugyanezt számold ki pld. ásványvíz másfél literére vonatkoztatva. Az is horror ár lesz.
Szerintem ezen nem kell aggódni, ez van. Ne küldd, ha nem tetszik. Ez egy szolgáltatás, kényelmi extra. Fodrásznál is szólsz, h miért 2000-ért tolja le a hajad 8 perc alatt???

Ferri.HU · http://www.ferri.hu/ 2012.01.30. 14:38:23

@Rejtélyes:

Például: Nekem a banki/tőzsdei megbízásaimat a bank csak azután hajtja végre, ha beütöm az sms-ben kapott kódot. Minden megbízásnál más és más.

Azt nem feltétlenül tudnám meg azonnal, ha ellopják/feltörik valamelyik postafiókomat, de ha eltűnik a telefonom az egyértelmű és feltűnő!

Nem elég ellopni a jelszavaimat online, hanem fizikailag is el kell lopni a telefonomat. Nekem ez elég biztonságosnak tűnik, biztonságosabbnak mint az e-mail.

/ Persze lehet, hogy valahogy az sms-t is el lehet téríteni, de erről még nem sokat halottam /

ex-dr. vuk 2012.01.30. 14:38:35

Okostelokra mar vannak text-alkalmazasok, amik siman mobilneten tovabbitanak, ami olcso.

Na mit nyertem?

IT Steve 2012.01.30. 14:39:03

@Csokis: Igen nem a felhasználói adatokat szállító részét használják a sávszélességnek az SMS-küldésre, hanem a(z SS7) jelzésrendszer egyik protokolljának egy 160 bájtnyi egyébként üres részét.
Az igazsághoz azért hozzátartozik, hogy az sms-szolgáltatáshoz nemcsak ez kell hanem más hálózati eszközök is (pl SMSC). Meg az is, hogy ha csak azért kéne ingyen adniuk, mert azt úgysem használja senki, akkor az éjszakai telefonálás is lehetne ingyen :)

KenSentMe 2012.01.30. 14:43:16

Nagyon halkan jegyzem meg, hogy az SMS egy szolgáltatás, ami egy konkrét technikai környezetre van méretezve, és nyilván úgy van belőve az ára, hogy az emberek annyit küldjenek belőle, amennyi nem zavarja a telefonhálózat működését, viszont a szolgáltatónak maximális hasznot generál.

Ha tényleg századfillér körüli lenne az SMS ára és elkezdenének gigabájtszámra SMS-eket küldeni a népek, szerintem elég hamar összeomlana a telefonhálózat... az olyan szolgáltatások, amik nagy sávszélességet és stabil kapcsolatot tesznek elérhetővé, teljesen más technikát használnak.

(És emiatt pl. egy telefont és egy internetet sem érdemes összevetni.. nyilván, ha mindenki folyamatosan torrentezne és mellette telefonálna skype-on és még filmet is nézne, akkor megint rohadt gyorsan összeomlana az egész internet.. a hálózat működését az teszi lehetővé, hogy a netezők 95%-a hozzám hasonló kocka netező, aki annyit csinál, hogy megnyit egy weboldalt, azt olvassa percekig, és közben semmi forgalmat nem generál .. mivel nem mindenki egyszerre kezd letölteni, ezért keletkezik egy kiszolgálható átlagigény (ami szerintem jóval a garantált minimumsebesség alatt van). A telefonnak viszont folyamatosan és szakadás nélkül nyújtania kell a kapcsolatot.)

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.30. 14:43:20

Annyiban persze igaza van a poszt tolónak, hogy a mobil beszélgetésnek, SMS-nek, netnek elég lehúzós ára van. Ezért is várom a 4. szolgáltató megjelenését, hogy egy kicsit csökkenjenek. A btel.hu lenne az, ott pl. 1800 Ft havonta a teljes TV csatorna választék.

qwerty01 2012.01.30. 14:44:46

@(dr.) Shit Pál: Nem az a durva, hanem, hogy ott sokszor annyi fizetésből kell ezt kihozni. :O)

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.30. 14:46:06

@Csokis: heh ... egy ügyvéd ismerősömtől hallottam. Volt egy pere, ami abból indult, hogy egy _HASONLÓ_ nevű cég szabálytalanul parkolt! Két céges autóról van szó, az "elkövető" tulajdonosának a neve csak hasonlított az ügyfele cégének a nevére. Ennyi elég volt a parkolócéges geciknek. És ez eljutott a bíróságig vaze. Szerintem nem tudsz újat mondani :P :D

raftery 2012.01.30. 14:47:10

az volt man,hogy zesemeset csak a zaldibul???
:)
igaz,man sokaig esse poen,raadasul eksejetol itt a lidlimobil...

"kerek ket kolat,egy 8as tekercs papirt es ket esemest..."

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.01.30. 14:49:25

@Csokis: 15-40 dollár között van egy hordó kőolaj (159 liter) kitermelési költsége a lelőhelytől és a használt technológiától függően.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.30. 14:50:53

@atpijkamo: én már nem várok semmit, itt abszurdisztánban. Ma reggel azt olvastam, hogy 10k / autó / hó a békávé megmentéséért. Hát a kis faszomat. Eladom az autót, felszámolom a céget. Kibulizok vhogy egy szlovák lakcímkártyát (még nem t'om hogy, de megoldom, max. felveszem a szlovák állampolgárságot ... tényleg, akkor majd elveszik a magyart? Bár ez végülis mind1, leszarom, vegyék), és majd járok szlovák rendszámmal. Parkolok szabálytalanul, nem fizetek az autópálya használatért sem, adót is oda fogok fizetni, és még sorolhatnám :P

Bogoj · http://bogoj.blog.hu/ 2012.01.30. 14:51:57

@HP514: én még úgy tanultam, hogy a G a giga előtag rövidítése.
ennél fogva nincs olyan, hogy 1G az egy gigabit.
a gigabit az Gb
a gigabyte az GB (ahogy a posztoló írta)
(hu.wikipedia.org/wiki/Gigabyte)

1 G-s netes csomagról még nem hallottam. az 1 Gb/s-os, mert sebességet jelöl...
bocs :-)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.30. 14:53:05

A posztoló ott is hibázik a számításnál, h abból indul ki, h a hálózati infrastruktúra adott. De ugye ez így butaság, hisz a telekommunikáció a világ egyik legdrágább befektetése, amit aztán karban és szinten kell tartani, plusz fejleszteni is kell.

Ennek horror költsége van, amit ki is kellene termelni vmiből. Jó, h nem adják ingyen...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.01.30. 14:53:13

Pár éve olvastam egy felmérésben, hogy Indonéziában átlagosan havonta 400-500 SMS-t küldenek a mobilelőfizetők. Úgy látszik, hogy ott nagyon gazdagok az emberek.

aha, persze 2012.01.30. 14:53:42

Egy perces hívással 10 sms-váltásnyi (20db sms) beszélgetést tudsz le. Inkább beszélgess, ne sms-ezz, és nem leszel lehúzva :)

Faus to 2012.01.30. 14:54:24

@donfuligjimmy: álszlovákként is kell majd fizetned, ha Budapestre tévedsz!

2012.01.30. 14:56:13

Az is milyen szemétség, hogy a mobilbeszélgetés percenkénti költsége a szolgáltatónak 1 forint alatt van.
Van aki meg képes 30-40-50-100 Ft-ot is kifizetni érte.:)
Van rajta kis nyereség, futja bőven szponzorációra és egyebekre.

esef 2012.01.30. 14:58:03

nekem a norvég telekomnál :) az 1-20. sms fizetős, a 21-40. ingyen van. ez is megérne egy homár posztot, mint ahogy az is, hogy 1 sms árából 2 percet beszélhetek...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2012.01.30. 15:01:21

@_mmm_:

Köszi, hogy leírtad helyettem, így már nekem nem kellett. Hülye poszter...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.01.30. 15:01:50

@donfuligjimmy: Hát igen, valahogy így. Nagyon szomorú.

Macskond 2012.01.30. 15:03:12

Nem a telkók védelmében de az SMS kezelése azért igényel a sima pont-pont kapcsolaton felül némi technikai körítést. Mert a küldés fogadás off-line is meg kell tudjon töténjen igy tárolgatni ,újrapróbálgatni kell mire eljut a cimzetthez. Tehát mindenképp igényel erre a célra pár dedikált szervert, ellentétben egy sima IP routolható online adatfolyamhoz képest.
Ezen tényektől eltekintve is valószinűleg filléres költségű egy sms továbbítása, amit 20-30Ft-okért mérnek, azaz szerintem is pofátlan lenyúlás. De a poszt-toló által végzett számitás sem korrekt ilyen formán. :-)

redi1 2012.01.30. 15:04:03

@qwerty01: a 200 SMSed csak HÁLÓZATON BELÜL ingyenes, ezt szívtam meg én is ezzel a csomaggal.
Így megint más a leányzó fekvése.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 15:13:24

@IT Steve: Na, valami ilyenre vártam. Most már csak azt az egyet nem értem, hogy a MegaVV-be miért csak nagyon drágán tudok esemeset küldeni, pedig abban nem is használom ki a teljes 160 karaktert, csak annyit, hogy "VV Puncika". Oszt' mégis 291 Ft + Áfa. Ez miért van?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 15:17:18

@(dr.) Shit Pál: Épp azon gondolkodom, hogy ha ez igaz, akkor az öreg, hobbi szarjaimat kitelepítem a haveromhoz Telkibe. Ha ad nekik valami fedél alatti helyet, akkor cserébe járhat velük évi 1000 km-t. De ha ezt bevezetik, akkor én a balatoni települések helyében bevezetném ugyanezt. Alsóörs elején-végén egy-egy sorompó a 71-esen, oszt' szedni a pénzt.

2012.01.30. 15:23:53

Az SMS egységáras, GSM technológiára épülő szolgáltatás, ergo nem analóg az internet technológiákkal.

Ennyi erővel az aranyékszerek kilónkénti árával felszorozhatnád egy autó árát, miszerint annyiért kellene adni.
Én tudom, hogy az autó nem aranyból van. De te tudod-e, hogy az internet meg nem SMS üzenetekből?

Grafit Macseek 2012.01.30. 15:24:30

@Csokis: "Mi épp most vetünk ilyet a zasszonynak, és épp ezért. Nem futhat bele a sötétben egy keresztbe kifeszített szopóálarcba." - ma ezen röhögtem eddig a legnagyobbat! Köszi!

dr. _mmm_ 2012.01.30. 15:26:31

@Rejtélyes: PL egy tárgyaláson ülök, telefonálni nem akarok, és akinek üzenni szeretnék, annak hagyományos telefonja van mobilnet nélkül. Te mit csinálsz? Mert én csak sms-t tudok küldeni.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 15:27:29

@Xmas: @Csokis: volt neki mobilnettye, de ez már a harmadik hónap, hogy háromszorannyit számláz a kedves szolgáltató, mint amennyit kéne. egy giga kerül 4 ajróba, minden további megkezdett giga ismét 4 ajró, ami elég baráti ár szerintem, ez rendben is volna. én ha megfeszülök se használok max 800 megabájtot havonta pedig minden nap használom, a tízévesem telóján pedig 4 gigabájt figyelt minden hónapban. van ilyen számlálópogrom is rajta. kikapcsoltam a telót, lelőttem mindent, két nap múlva 480 mb volt rajta pluszban. az ügyfélszolgálat készséggel elismerte hogy az ő szerverük hibázott és visszaadják a zsét, csak éppen nincs kedvem mindig bájtokat számolgatni. így aztán lemondtam a mobilnetet, elrontottam a telón a proxykat meg minden szart, így mostmár lehet sms-ni, net meg nuku.

RÁMBÓGECI 2012.01.30. 15:29:02

fasza...

akk a VV-s sms csak kétmilliárd/GB

2012.01.30. 15:29:31

@Csokis: Az SMS nem busz, ami akkor is jár, ha nincs rajta utas. Ha nem küldesz SMS-t, nem fognak felesleges üres csomagok szaladgálni.

dr. _mmm_ 2012.01.30. 15:29:48

Mellesleg azért is rossz a posztoló hasonlata, mert tejesen már infrastruktúrát kíván egy mobil hálózat, és egy net hálózat.

Tömeges SMS küldés, mobilmarketing · http://sms.bipkampany.hu 2012.01.30. 15:30:46

Az SMS forgalom sávszélesség-igénye mellékes a beszédhez képest - de azért nincs ingyen, ezt is kell üzemeltetni. Ha nagy SMS forgalmad van, lehet elérni olcsóbb árakat - de nem feltétlenül a multik fognak jó árat adni, ajánlom magunkat :)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 15:31:49

@donfuligjimmy: Azért ez ennyire nem bonyolult, csak épp többször kaptunk már büntetést, miközben SMS-sel parkoltunk. Reklamáltunk, elküldtük az adatokat, erre törölték. A legszebb az volt, amikor kaptam egy levelet, miszerint: "-736 frsz. gépjárműre kiadott fizetési felszólítás kiszabásának és a parkoló őr intézkedésének jogosságához kétség nem fér." - Kétség nem fér. Ja, meg az én anyámat! Azért törölték.
Aztán a nejem egyszer elírta a rendszámot, 736 helyett, 763-at írt. Na, azt be kellett fizetni, mert a szabál az szabál. Kőccsék gyógyszerre!
Következő alkalommal parkolt, jött a nyugtázó SMS, zsebe pittyeg, meg sem nézi, megy a gyerekért. Mikor kijön, látja, hogy az őr épp cetlizi fel az autót. Kérdezi, hogy miért? Mert nincs parkolás. Megnézi a telefont, ott az SMS: "Ezen a rendszámon parkolás nincs indítva." Hát istenem, néha a bitek is hibázhatnak, miért nem olvasta el? (Az már az ő baleksága, hogy ha ekkor vesz egy 40 Ft-os jegyet, bőven belül van az 5 percen, de hát ő már csak ilyen, inkább befizette a büntit.)
A legújabb, hogy nincs zóna határt jelző tábla a sarkon. Az ovinál beütötte az SMS-t, bement, kihozta a gyereket, arrébb állt egy sarkot, kihozta a suliból a másik gyereket, megint arrébb állt egy sarkot, és bementek vásárolni. Közben a parkolás végig ketyegett, mert olcsóbb azt a pár perc autózást pluszban fizetni, mint újra meg újra küldeni az SMS-t, meg a kényelmi díjat. Mire kijöttek, már ott volt a mikulás csomag, mert a harmadik parkolásnál átmentek drágább zónába. De ha nincs tábla, akkor honnan kéne tudni? És ha ilyen faszok, akkor miért számolnak fel kényelmi díjat? Hol itt a kényelem?

2012.01.30. 15:32:22

nekem is a halálom az smsben beszélgetés. Kb egy perc beszélgetés díja 1 db sms. Egy perc alatt kb 20 oda-vissza sms információ tartalmát meg lehet beszélni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 15:34:29

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: Ez de szép poszt lenne a lokális Homárba! És valószínűleg hányan beszopják hónapról hónapra. Ez remélem nem Szlovákia, hanem a kultúúúúrált Nyugat-Eu, ahová mi is szeretnénk tartozni.

2012.01.30. 15:36:38

@Tájfájter: napkommentje a tied :-)))

2012.01.30. 15:38:54

@roli101: A mobilhálózat meg csak úgy ingyen ott termett, ugye? Az ügyfélszolgálatos kisasszonyok meg ingyen dolgoznak, ugye? És javítani meg újabbra, jobbra cserélni sem kell soha semmit, ugye?

Azért nem 1 Ft a percdíj, hogy ne morzéznod kelljen két szál dróton.

(Te mennyiért dolgozol? Kiszámoltad, hogy a kaja, a rezsi és az egyéb muszáj dolgok mennyibe kerülnek és azt kéred forintra pontosan, vagy másra is futja? Ha az utóbbi, akkor te is többet keresel a szükségesnél, vagyis semmi okod másra fújni, ha ugyanígy tesz.)

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 15:39:41

@donfuligjimmy: ez jó. de előbb kérdezd meg a szlovákoknál mivel izélgetik a népet. mi úgy döntöttünk, ha minden kötél szakadna ebbe a nagy ejurópába, akkor vagy alaszkába költözünk, vagy nyúzílandra, vagy a maldív szigetekre. nemtom hol olcsóbb az sms...

2012.01.30. 15:41:04

@Csokis: ez elég frusztráló lehet, hogy ennyire nem tudjátok kitanulni a parkolási szabályokat és ezek buktatóit.
Aldiban kéne parkolnotok :-)

ZmanUK 2012.01.30. 15:43:21

Angolorszagban mar legtobbszor ingyen adjak az sms opciot a dijcsomagokhoz. Azaz unlimited sms jar hozzajuk.

Szerintem a szolgaltatok felismertek, azaz kezdik felismerni hogy nem lehet ebbol mar akkorat szakitani, plane azutan hogy az okostelefonok megjelenesevel kismillio sms kuldo alkalmazas jelent meg, ami az adathalozatot hasznalja ...

2012.01.30. 15:43:26

@Ylim: végre egy értelmes komment, amivel egy hordószónokot helyretesznek.
Posztolót már lehet ?

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 15:44:35

@Csokis: ez ausztria. de hogy érdemes -e idetartozni, az kérdéses....

@Dr. Kulics: a budapesti parkolásnak egy szabálya van: mindegy mit csinálsz, meg lehet szekszuálva legalább ötezerre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2012.01.30. 15:50:43

@Dr. Kulics: Olyan ez, mint a skinheadek esete a cigánnyal, meg a dobókockával. Legfeljebb szerencséd van, és újra dobhatsz.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.01.30. 15:57:33

Okostelefonra Viber, és WhatsApp. Szinte minden platformon elérhető a WhatsApp, regisztráció sem kell hozzá...

AlulírottFentemlített 2012.01.30. 15:59:31

Kedvenc díjtételem a telefonszámlán -> a hívószám kijelzési díja.

England win The Ashes! 2012.01.30. 16:24:35

@AlulírottFentemlített: @Jani haverja: Valamikor a mobilkommunikáció hajnalán pl. Szlovákiában ez nem volt automatikus szolgáltatás. Ha kellett, egy egyszeri díjat befizetve aktiválhattad. A hívószám-kijelzés letiltását dettó. Később aztán rájöttek, hogy talán ezt azért mégsem kéne, és ingyenessé tették. Viszont (tudtommal) napjainkban erre nem vetnek ki díjat.

rovidesz 2012.01.30. 16:25:35

sms=adatfolyam
internet=adatfolyam

az egyiket aranyarban merik a masikat nem tudjak/merik

azt hiszem ez a lenyeg es nem a szolgaltatas.

arrol nem beszelve, hogy csak az okostelefonokra van alternativa, de addig nem megy le az sms ara amig nem terjednek ezek el(whatsapp/viber/imessage)

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.01.30. 16:29:19

@Dr Jozef Vengloš: Én úgy tudom, hogy a T-mobile-nál (a magyarnál) még mindig van ilyen.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.01.30. 16:30:06

A péoszt toló még nem faxolt a postáról saját pénzéért (pedig néha nem megy máshogy), ha neki drága az sms.

konyhakész pumi 2012.01.30. 16:31:35

@AlulírottFentemlített: bazdmeg kérj új csomagot, bazi régi lehet a Tiéd. A mostaniakon már nincs hívószám kijelzés, azt alapból díjmentesen kapod!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.30. 16:40:27

@Dr Jozef Vengloš: Itt sem volt default az SMS.

Az első előfizetésemhez plusz 200 Ft-ot fizettem érte, h egyáltalán küldhessek és fogadhassak.

Akkor még Westel 900 -nak hívták a T-mobil-t és 6 jegyű volt a telefonszámom.

:-)

nyúlósgumitej 2012.01.30. 16:47:31

A legolcsóbb, ha csörgetéssel Morse kódozol, az nem kerül semmibe, ellenben faszság, de örülhet a fejed, hogy ingyen volt.

FreudPapa 2012.01.30. 16:50:07

@HP514: Tudjátok mit? Döntse el egy távközlési szakértő /a kifejezéseidből ítélve te nem az vagy/ mennyire buta a posztoló. Minden esetre nem ilyen paraszt megjegyzéssel kellett volna kioktatnod, te zseni. Most azt hiszed jól megmondtad neki és kihúzhatod magad.

England win The Ashes! 2012.01.30. 16:52:47

@Jani haverja: @klarky: Ezt nem tudtam. :o

Én csak olyan tizenvalahány éve vettem az első mobilomat (Voda), akkor már automatikus volt mindkettő (pláne az sms). Később kipróbáltam a Wét és a Pét (férjezett neveiken Té, ill. Té), ott is benne volt az árban. Igaz, csak kártyás felhasználó voltam, így nem tudhatom, mit takart pontosan egy perc díja. Nem kizárt, hogy valamiképpen ezen díjak is belekerülnek, sőt!

ap · http://premiumlivesets.hu 2012.01.30. 17:01:28

a mai hírek után ez a cikk kész felüdülés volt, erre a sok okoska meg itt komolyan veszi és hőbörög... gyerekek... humorérzék hol marad?

Before · http://azbeszt.blog.hu 2012.01.30. 17:12:48

@Rejtélyes: elkerülhetetlen, ha például a másik fél nem tud email-t fogadni...Elkerülhetetlen, ha térerő is alig van, nemhogy mobilnet... Stb...

England win The Ashes! 2012.01.30. 17:15:35

Azért már a homár sem a régi! Száz fölött járnak a kommentek, és még mindig ontopic?!

Don Quixote de la Ferko 2012.01.30. 17:19:43

Tojok rá, mennyit kérnek az évi 10 SMS-ért.
Legyenek vele boldogok.

England win The Ashes! 2012.01.30. 17:25:50

@atpijkamo: Nade az utolsó ON komment is 100 feletti volt, nemde?

ubu1 2012.01.30. 17:27:54

@kergelepke: No meg homokot árulni a sivatagban...
Én sokáig azt hittem, hogy ez egy vicc, amolyan mondás-féleség. Nem. Tényleg láttam Tunéziában a szahara-túrán homokot áruló embert. Körülötte is homok volt persze, csak az nem volt becsomagolva.
Ahogy te is mondtad, az árat a kereslet és a kínálat egyensúlya határozza meg. Amíg vannak tömegével olyanok, akik átlag 25 Ft-ot szánnak 1120 bit információ továbbítására országon belül, addig ez ennyibe fog kerülni.

rovidesz 2012.01.30. 17:29:05

@HP514: nem tom hol olvastad a 1 gb/sec es reszt amit szerinted a posztolo kever, de nekem gyanus, hogy csak hanyni jarsz ide. 1gb/s es mobilkapcsolatrol en sem hallottam( es a fenti psosztban sem olvastam) de 1 gb os adatcsomagrol hallottam, amit mint letoltesi korlat valboban gyakori a mobilnetnel.

a sebesseget mintha te keverted volna bele, gondolom, csak a jo szokas szerinti idebufi miatt.

buta buta buta es meg szorgalmas is. :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.01.30. 17:36:24

Ennek a komoly műveletnek az elvégzéséhez a posztolónak egy matematikus nagybácsi segítségét kellett kérni? Úristen, bele se merek gondolni, mi történik, ha nincs matematikus nagybátyja?!?

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.01.30. 17:46:21

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: Ha neken gyerekem lenne, elobb adnek neki netet, mint hogy SMS-ezzen... A kornyezetemben egyes tinik horror mennyisegu SMS-t kepesek elkuldeni, komolyan nem is ertem, hogyan lehet havonta 100- nal tobb SMS-t osszehozni. Ennek az arabol mar boven kijon valani alap mobilnet-csomag, ami fix koltseg mellett biztositja az orrba-szajba valo facebookozast, gtalk-ot, skype-ot, barmit.

England win The Ashes! 2012.01.30. 17:46:33

@Hammer: Venne egy QWERTY-s telefont, és kattogna, mint az állat.

Rosszindulatú Vászka 2012.01.30. 17:47:10

ez hüje

az a fajta ráérős j(l?)úzer, aki megszámojja mennyi a csokimorzsa a müzlibe, meg kiver magának szopatás előtt, hogy a ribancnak többet kejjen dolgoznia meg ijenek

az ijentől egyéb ajjasság is ketellik

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.01.30. 17:52:29

@Meister: a gtalk meg alapbol ott figyel minden androidos telon, meg csak letolteni-elinditani-belogolni se kell, pont ugy mukodik, mint az SMS (es ami a legjobb benne: mindegy, hogy a gep elott ulok, vagy a telefin, esetleg a tablet van a kezem ugyeben, barmin megkapom az uzenetet)

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2012.01.30. 18:03:50

@Gery Greyhound (project ELE^EN): Ok, értem, de az nem a telefonszámoddal működik, ugye?
Mert nekem sok ismerősöm van, akinek nem tudom a google accountjának a nevét, és lehet nem is akarom megismerni.
Sokkal egyszerűbb a WhatsApp, ami telefonszám alapján megtalálál mindenkit. Azaz aki eleve benne van a telfonkönyvemben, azt rögtön látom, hogy van WhatsApp-on.

Atika!!! 2012.01.30. 18:17:19

1db SMS 25Ft. 20db SMS 500Ft. Legolcsóbb mobilnet csomag, amiben van valamennyi adatforgalom, hogy bármikor tudj üzenetet fogadni és küldeni: 1000Ft. Akkor mégis melyik éri meg jobban? Egy átlagember ha 10 SMS-t elküld 1 hónapban, már sokat mondok.

Mylady 2012.01.30. 18:19:01

Nekem a kétezerpárszázforintis havidíj tartalmaz 120 db ingyen sms-t. Ebből el szoktam használni kb 5 db-ot. Per év.
Mondjuk nekem nincs matematikus nagybátyám, úgyhogy nem tudom kiszámolni, hogy akkor most végtelenül gazdag vagyok vagy végtelenül hülye.

Picsasereghajtó 2012.01.30. 18:21:23

@Gery Greyhound (project ELE^EN): És a január 18-ra beígért Best of Orbán 2 mikor jön? :)

úgyiselfelejtem 2012.01.30. 18:24:36

@HP514:
Na, erre válaszolnom kell, nem olvasom tovább.
Hol ír a posztoló 1G-t? 1GB-t ír, ami 1 GIGABYTE (pontosabban 1000000000 byte, ne kössetek bele tényleg annyi, amire ti gondoltok a GiB)

"A 25 Ft-os SMS pedig tartalmazza a küldő és fogadó azonosítóját, a küldés időpontját, és több ellenőrző kódot." Valóban ezek hiányoznak, de nagyságrendileg nemigen befolyásolja az összeget.

"Az 1G-s netes csomag vezetékes csomag."
Mivaaaaan?

Ja, és a Wifi bizony vezeték nélküli kapcsolat, hiába tagadod, kicsit kevered a mobilnettel.
Nem is letöltésrôl volt szó, hanem adatátvitelrôl. A mobilnetes adatforgalomba a feltöltés is beleszámít (nem arra gondolok, hogy torrentet seed-elsz(már, ha tudod mi az), hanem arra is, hogy lekérsz egy weboldalt, vagy üzenetet posztolsz az FB-re, esetleg képet töltesz fel)

Mi a redves péklapátért kell beleszólni olyanba, amirôl csak halványlila tudásfoszlányokkal rendelkezel.

Te magad mondtad: "buta buta buta ... "

Más:
Érdekes látni, hogy egy ilyen puszta matematikai eszmefuttatás mekkora ellenérzéseket vált ki. Mert ugye a matekot nem értjük, amit nem értünk azt nem szeretjük, amit nem szeretünk, azt támadjuk.
//Off
Aztán csodálkozunk, hogy sokan elhiszik a mai gazdasági mutatókat: 100%-16%>100%-0%, 56%(vagy mennyi is volt)=2/3, stb...
//on

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.30. 18:30:02

@Gery Greyhound (project ELE^EN): No, nézd csak, tényleg! Oszt, ha beírok valamit, azt sima emailként kapja meg a címzett?

nyesi 2012.01.30. 18:33:22

Érdekes poszt. Ostoba konklúzió!

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 18:40:25

@Gery Greyhound (project ELE^EN): tényleg horror a mennyiség, ez igaz. havi 1000 sms meg 1000 perc beszélgetés van a csomagban, nyóc ajróért.ebből 800-900 sms mindig elfogy..:D volt hozzá mobilnet is, de a fentiek miatt lemondtam. arról már nem is beszélve, hogy ez a sok hülye weboldal, nyereményjáték értesítés, ingyen cset, meg ingyen pucérnők meg ilyen szarságok is elözönlik a böngészőt.

nopánick (törölt) 2012.01.30. 18:40:54

Az SMS hálózati-átviteli része valójában INGYEN van a szolgáltatónak. Ez ugyanis a GSM rendszer saját rendszerüzeneteit is szállító csatornán közlekedik.

Csakhát rájöttek anno a GSM hajnalán, hogy
ennek az amúgy mindenképpen szükséges csatornának a SZABAD kapcitást ellehet adni a zembereknek IS az SMS szolgáltatás révén. + pénzért :-)

------

Ismert, hogy a nagy SMS küldőktől (bankok, sex oldalak, stb) 8 Ft/SMS
díjat szed be a szolgáltató...

Ismerve a nagyok árképzési módszereit, ebből cirka 2-3 Ft/SMS körüli önköltség adódik, maximum! mindent figyelembe véve.

himpellér 2012.01.30. 18:50:26

Nem smsezek, mer nem tok írni...

_tx_ 2012.01.30. 18:55:26

@nopánick:

Jóindulatúan tévedsz, az sms önköltsége kevesebb, mint 0,1 Ft.

A számítás úgy történik, hogy meg kell nézni azoknak a hálózati elemeknek az üzemeltetési és karbantartási költség növekményét (esetleg többletberuházási igényét), amiket az sms használ.

Ilyen költséget csak nagyítóval fogsz találni: Az sms forgalom egy olyan csatornán megy a bázisállomásokon, amit eredetileg hibakeresésre használtak – az sms tul.képp véletlen jött létre. A maradék költség a hálózat terhelése - néhány bájt, a skálázásnál elhanyagolható – és az sms szerver, ami egy jobb pc-nek felel meg.

Az sms tényleg a legnagyobb lehúzás, amit csak el lehet képzelni.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.30. 19:03:26

@Horváth Lajos: nem vót lópikula se. szerintem a detoxba izgalmasabb vót az élet, mint itt.. mit ittál?

szombi 2012.01.30. 19:06:47

Ha a kedves poszt-toló(ha már lehet' őt is tolni) rendesen bejárt volna EGYETEMRE, különösen Dr. Adamis Gusztáv Protokoll Technológia nevű tárgy óráira(IMÁDTAM, DE TÉNYLEG!), akkor hamar rájönne hogy miért kici de mégszem occó az SMS:

(1) Rádiós közeget/frekvenciát/sávszélességet használ, amiért a szolgáltatók éves szinten TÖBB MILLIÁRD JMF-t fizetnek!
(2) Az SMS a jelzéshálózatot használja, nem a beszédhálózatot. A jelzéshálózat egyébként nem SMS-re lett kitalálva, hanem ha tárcsázol vagy hívsz valakit, azt egy könnyen hozzáférhető csatornán tedd, míg egy beszédvonal létesítése/bontása jóval többe kerül(a szolgáltatónak). A jelzéshálózaton BÁRMILYEN adatátvitel nagyon drága a szolgáltatónak(is).
(3)Az SMS-nek SMS-központot is fenn kell tartani, ami akár hetekig tárolhatja az SMS-eket.
(4)Az SMS fogadás szintén a jelzéshálózatot használja, és ezt is(a homárról tudjuk ugye: "... jó esetben...") a feladó fizeti ki.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.01.30. 19:07:05

@estrella negra: Ha semmilyen eszközön nem online a címzett, akkor kap egy "Csevegés a következővel: (feladó neve)" tárgyú e-mailt. Okos a cucc :)

@Prof. akiazsiráfotszereti PhD.: Hát igen, az internet az egy szar.

@Dönekszt sztop iz nyugati rélvély sztésön: ööö... Lemaradtam volna valamiről? Valaki megcsinálta volna a Best of Orbán 1-et titokban? :) Szerintem te dezinformáció áldozata lettél... Valóban van folyamatban ilyen jellegű projekt, de se a címe, se a megjelenés dátuma nem stimmel a kommentedben. De tudni fogtok róla, ha eljön az idő - ezt garantálom a:)

Xezs 2012.01.30. 19:31:57

Ez mit keres itt a Homáron?

Cory76 2012.01.30. 19:33:57

Ennyi hülye hozzászólást, okoskodást:)

majkanni 2012.01.30. 19:39:57

Nem csak az SMS-sel húzzák le a felhasználókat Magyarországon! Én 10 fontot (most kb 3500Ft) fizetek a csomagomért, amiben 3000 SMS, 2000 perc és 2 Giga internet van. Ezen felül vannak a közösségi oldalak meg a Skype korlátlanul.
Szerintem otthon is lehetne olcsóbb.Ja és hüség idő nélkül.

Xezs 2012.01.30. 19:44:59

@Tájfájter: Csak ott basztad, el, hogy ami nálad 5 csöngetésként hallatszik a telefonban, az a másiknál kb. ez: "Szemedbe nézek, egy gyönyörű szép szivárvány, szivár..."

Érted? Ebből honnan tudja, hogy a szivárig tart az 5 csörgés?

Xezs 2012.01.30. 19:49:13

@HP514: Félreértetted úgy látom. A posztoló nem a net sebességét írta le, hanem a letölthető adatmennyiséget. A GB pedig GigaByte (vagy GibiByte, kinek mi), a Gb (kisbé!) a Gigabit, amire te gondoltál.

A posztoló azt baszta el, hogy Magyarországon ezres tagolásra NEM használunk pontot, csak szóközt.

Xezs 2012.01.30. 19:54:47

@VRbagoly: Na, amit leírtál, az pont nem a kocka. Javaslom nézz utána, hogy kik is azok a kockák :)

Xezs 2012.01.30. 19:58:34

@roli101: Ezt nem tudod ilyen egyszerűen kiszámolni. A szolgáltató nem jótékonysági intézmény. Ki kell fizetnie a részvényeseit, a szakembereit, be kell számolnia a tervezett avulást, a folyton változó infrastruktúrát és még kismillió dolgot.

Megdobbent 2012.01.30. 20:04:46

En az sms-t a picaon veszem kinaiaktol. Fekete nejlonba betolnak vagy ezret, adok erte X (hehe, uzleti titok) forintot, hazahozom a kabatom alatt, aztan beledobom a telefonom es megporgetem. Ennyi.

hoffmannrozsa 2012.01.30. 20:06:53

szerintem az sms zseniálisan felhasználóbarát megoldás
ezt használják ki a szolgáltatók, amikor igenis sokat számláznak érte, hiszen az tényleg tudvalevő, hogy nagyon-nagyon sok sms-t továbbít a rendszer, miközben (!) mások beszélgetnek, a beszélgetésből kivett időrésekbe "modulálva" vagy hogy a csudába mondják ezt
én legalábbis valahogy így hallottam, de javítsatok ki

Xezs 2012.01.30. 20:13:41

@nopánick: 8 Ft? Van az 20 is. Bankoknál pont ezért kell fizetni az ügyfélnek az SMS szolgáltatásért, mert elég sokba kerül a banknak. Ha pl. a számládon minden nap van csak 3 pénzmozgás, az havi szinten 1800 Ft a banknak. Ennyit viszont te nem fizetsz a szolgáltatásért, jellemzően 500-1000 Ft között van a havi előfizetése egy banki SMS szolgáltatásnak. Persze így is megéri a banknak, mert sokaknak hetente van max. 3 pénzmozgás a számláján, aztán szevasz.

De ha valamivel alá tudod támasztani a 8 Ft-os állításodat, azt szívesen várom link formájában.

Xezs 2012.01.30. 20:16:07

@_tx_: Szép is lenne, ha mindent annyiért adnának (vagy kicsivel felette) amibe került.

Ez eléggé kommunista felfogás.

Ajánlom megnézésre az Eldorádó c. filmet, annak is azt a részét, amikor Sanyi bácsit megverik, mert az állami pribékek szerint drágán adja az almát.

donfuligjimmy · http://codhq.hu 2012.01.30. 20:19:45

@Cory76: köszönöm NEKED a többiek nevében is ezt a magasrőptű, mélyenszántó gondolatokat közvetítő, írói vénáról tanúságottévő remekművet NEKED.
Tükörbe néztél e? Nem e köpött e le? ÉrtEDE?

Xezs 2012.01.30. 20:20:20

@majkanni: Nem lehet olcsóbb, mert kis ország vagyunk. Ott, ahol te laksz, sokkal több ember él mint Magyarországon, gyakorlatilag többfelé kell elosztani azt a szolgáltatási díjat, amit a vállalat bevételként igényel. Szar ügy, de ez van.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.01.30. 20:56:13

@_mmm_: ehhez, hozzaszolok, de csak azert mert a tobbihez nem tudok, nem hasznalok sms-t egyalatlan
szoval az amerikai birosagokon, lehet nem mindenhol ne Carolinaban es Kentuckyban beviheted a telefonodat de csak kikapcsolt allapotba, hacsak megpittyen, vagy elkezdessz vele sms-ezni, arr mar gondolni sem merek, esetleg csorog, akkor a kovetkezo van:
a biro szol a "teremornek" az odamegy hozzad elveszi a telefonodat es a biro mondja , hogy 1-2-vagy 3 nap mulva mehetsz erte a birosagra es felveheted
nem gatyaznak
csak ugy az erdekesseg kedveert mondtam, nekem erdekes volt

Nebameg 2012.01.30. 20:57:17

Ez kicsit olyan, mint azon háborogni, h valahol 15 000 Ft-ért adnak egy üveg ásványvizet. Bmeg, ne vegyél, illetve ne küldj esemest, ezzel jól kihúzod a talajt a gonosz mobilmultik lába alól ezzel elcseszed a gyorsjelentésüket, amitől meg esni fog az árfolyamuk, ezért csökkentik az SMS árát és nyertél!

Szittyakürt 2012.01.30. 20:57:28

@Xezs: És nem. Vegyél nagy mennyiségben sms-t, meg fogsz lepődni, hogy mennyibe kerül. Egy bankkártya és egy excel táblázat kell hozzá... pl: seeme.hu az egyik magyar sms "nagyker".

Nebameg 2012.01.30. 20:58:24

@hagyma: Ez tényleg érdekes volt és még igazságos is.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.30. 21:15:21

@VRbagoly: "és nyilván úgy van belőve az ára, hogy az emberek annyit küldjenek belőle, amennyi nem zavarja a telefonhálózat működését"

Nem. Nyilván nem tudod, hogyan működik az SMS. Ez eredetileg egy rendszer üzeneteket továbbító mellékes csatorna volt. Az egyes hálózati kütyük egymással ezen a csatornán tudnak beszélgetni. Csak mellékesen tették be az első telefonokba, mert ki gondolta volna, hogy ezt bárki is használni fogja.

Szóval a szolgáltatónak az SMS lényegében ingyen van. Nem is foglal le csatornát (és időszeletet) a hálózat. Tisztán lenyúlás! Annyit kérnek el, amennyit hajlandó vagy megfizetni és majdnem az egész tiszta haszon!

indaa 2012.01.30. 21:28:25

"Szóval a szolgáltatónak az SMS lényegében ingyen van."

Igen biztosan. Az, hogy több milliárdba kerülő SMSC-ket kell venni és legalább 5-10 fős mérnökgárdával üzemeltetni, az is ingyen van, az ügyfélszolgálatot is ingyen adják.

Amiért az emberek még használják:
- megbízható
- tárolódnak az üzenetek, nem úgy mint a "hasonló" internetes szolgáltatásoknál.
- garantált megérkezés és visszaigazolás

KenSentMe 2012.01.30. 21:58:29

@TrueY: Abban igazad van, hogy nem vagyok pontosan tisztában az SMS működésével (ezt egyébként szégyellem is), de abban biztos vagyok, hogy egy távközlő hálózatban (amit szakemberek méreteznek) nincsenek óriási holt csatornák, olyanok, ahol ingyen lehet korlátlan mennyiségű információt továbbítani. Aki ezt így képzeli, az szerintem azzal nincs tisztában, hogyan dolgoznak a mérnökök.

Lehet, hogy marad egy rés, ahol el lehet küldeni pár üzenetet, de ennek a résnek is van egy mérete. És lehet, hogy a rendszer nem omlana össze, ha az emberek 10x annyi SMS-t küldenének, de hamar eljönne az a pont, ahol bizony összeomlana.

Ha pedig ennek a csatornának van egy korlátos kapacitása, akkor azt a jogot kell megfizetni, hogy te használhatod, és nem rajtad kívül 10 másik ember, aki nagyon szívesen küldene SMS-eket a nénikéjének/bácsikájának/csajának/pasijának - ők szépen visszafogják magukat, mert úgy érzik, hogy ez nekik drága és erre nincs pénzük, így marad hely neked.

England win The Ashes! 2012.01.30. 22:01:21

@Xezs: Nade itt van 4 vagy 5 klasszikus szolgáltató (azért vagyok bizonytalan, mert az Orange meg a Té egyesült, de külön néven operálnak továbbra is, így most nem tudom, hogy egynek számoljam vagy kettőnek) plusz kb. 20 virtuális (ilyen Tesco Mobile és hasonlók). Bár lehet, hogy épp ezért van ennyi perc meg sms a csomagban, mert nagy a verseny.

De induljunk ki abból, amit mondasz. Ha cirka ötször annyi ember él itt, mint Magyarországon, akkor adja csak a magyar szolgáltató az ötödét, tehát mondjuk 600 sms-t meg 400 percet (minden hálózatba természetesen) 3500 ft-ért. Inkább a májukat adnák oda, mintsem a fentieket.

Megint az a szitu, mint a múltkori bankos esetnél: mivel nem mutatkozik igény másra, nem is kínálnak többet (vagy a jelenlegi csomagokat olcsóbban).

Talán majd a negyedik operátor kicsit felkeveri az állóvizet.

FaBRiK 2012.01.30. 22:10:27

Uborkaszezon van, hogy ilyen hülye postot raktok ki?
És persze a kommentelők meg helyeselnek.
Hány előfizetőnek van mobilnet előfizetése százalékos arányban? És melyik az az üzenetküldő alkalmazás, amit egyeztetés nélkül a világ összes mobilozója használ minden telefonon? Ugyan ha küldök egy Skype, MSN, lótúró üzenetet valakinek, mennyire lehetek biztos, hogy azt megkapja?
Ha valaki ír napi 1 SMS-t, akkor havonta fizet 750 Ft-ot. Ilyen áron milyen Net előfizetés van?

upcihapci 2012.01.30. 22:12:55

Eyy tapasztalat. Van ír Vodafone feltöltőkártyás telefonom. Nomármost minden hónapban kapok 600 (azaz hatszáz) ingyen SMS-t, amit küldhetek bárhová, kivéve Írországot - böngészőből PC-ről és ha ékezet nélkül írom akkor akár 400 karakter is lehet egy. Fél Európával meg Magyarországgal így tartom a kapcsolatot.
Magyar Vodafonnál próbáltam rákérdezni valami hasonlóra, kicsit se értették hogy mit akarok

€ŁmĘŘEnGé$ 2012.01.30. 22:15:31

Eredetileg az SMS-t szervíz üzenetek küldésére használták, és tök ingyenes volt. Nem gondolták, hogy killer app lesz belőle, de miután az lett, gondolták miért is ne nyúzzanak meg kicsit érte. Valamint semmi oka nincs a 160 karakternek, lehetne sokkal több is, csak nekik az már nem olyan jó.

komplikato 2012.01.30. 22:44:46

Ha jól emlékszem Japánban, legalább is Tokióban olyan kemény 1 Yen egy SMS, és azon is van már haszon. Jelenleg ez 3 forint, de volt a jen sokkal olcsóbb is, szóval jó lesz 2 forintnak.

komplikato 2012.01.30. 22:46:05

@€ŁmĘŘEnGé$: Érdekes, mindig azt hittem, hogy a mobilok miatt kihalt "csipogok" azaz üzenet küldő kütyük hiányát pótolták az SMS-el. Mennyire tuti ez a szerviz üzenet téma?

Xezs 2012.01.30. 23:30:24

@Szittyakürt: Csak nem biztos, hogy egy ilyen seeme akármivel leállnak nagyobb vállalatok is. Azért azt ne felejtsd el, hogy egy nagyobb cégnek nem csak az a lényeg, hogy "valamikó menjen esemes" hanem az időben érkezzen meg, ne legyenek kieső időszakok, illetve ha mégis vannak, arra legyen egy fasza katasztrófaterv, szóval nem mindig a legolcsóbb a legjobb. Én konkrétan egy nagy céget tudok, aki nem 8 Ft-os áron veszi az esemest, de nem is ilyen jöttment seeme akármitől.

@TrueY: Figyelj, ha neked lenne egy céged, gyártanátok egy kütyüt, amivel ki tudtok szolgálni mondjuk 500 embert egy egységnyi szolgáltatással, majd jönne az egyik mérnököd, aki azt mondaná, hogy ezt az eszközt jobban is ki lehetne használni, és 1000 embert is ki lehetne szolgálni egységnyi szolgáltatással, akkor te azt a másik 500-at ingyen szolgálnád ki? A nagy lópikulát. Egy bármilyen eszköz, ami hasznot hoz, akkor hozza jól a hasznot, ha maximalizálva van az általa biztosított haszon. És ha ezt lehet tovább tornázni, akkor miért ne? Az eredeti SMS csatornára gondolj úgy, mint egy tervezési hibára, merthogy korábban nem jöttek rá arra, hogy ez is hasznot hozhat. Attól még, hogy valamit, amit baromságokra (vagy semmire se) használtak régen, de most sokkal ésszerűbben használják, még nem lehet azt mondani, hogy ingyen van, vagy lenyúlás. Semmi sincsen ingyen, egy szolgáltatónak meg pláne nem.

@Dr Jozef Vengloš: Dede, igény az mindig van, hogy a fenébe ne lenne. Az ember azt szereti, ami olcsó. Én is mennék az olcsóbb helyre, elhiheted, bár én inkább ne pofázzak, mert kurvajó céges tarifám van. De ettől még a magyar piac kicsi marad, ezért azt a pénzt, amiért egyáltalán megéri ittmaradnia egy szolgáltatónak, kevesebb embernek kell összedobnia, mint máshol, ahol nagyobb a lakosság. Pont ezért nem volt eddig negyedik szolgáltató, mert így is rohadtul telített a piac. A drága IT eszközöket meg ugyanúgy meg kell venni itthon is, mint külföldön, azoknak az árát ki fogja kitermelni és megfizetni?

Pl. azon szoktam röhögni, hogy csinálják tucatszámra a mindenféle "tehetségkutató" tévés műsorokat. De minek? Kis ország vagyunk, iszonyat telített popipari piaccal. Eleve a külföldi bandák ontják a lemezeiket magukból, az tonnaszám jön ide, és akkor nyávogtatják szerencsétlen magyar "tehetségeket" mindenféle szar műsorban és vigyorognak a képükbe, hogy majd ők lesznek a kurva nagy sztárok. Egy 10 milliós (se) országban. Hagyjuk már.

finalNmbr 2012.01.30. 23:32:53

Kedvencem a rájfájzennél az sms értesítés ára :D Mielött lemondtam 50-60 forint körül járkált.. de hogy miért?:D:D

AutosVilli 2012.01.30. 23:51:08

A földön van több trilliárd m3 víz, te még is megveszed 80Ft/literért.Ez nagyobb lehúzás,mint az sms.
Hülye vagy bammeg.

Xezs 2012.01.30. 23:52:40

@AutosVilli: Már aki megveszi! Nekem itthon van az őskövület szódásszifonom, osztan csinálom a jóféle csapvízből készült sodawassert.

Amúgy az ásványvizezést fölösleges kiadásnak és puszta szemétgyártásnak látom.

AutosVilli 2012.01.30. 23:52:46

Amúgy meg aki ócsóért akar beszélni váltson IKEA family kártyát,és a Vodánál rohadt jó percdíjas flotta csomagba léphet be.

AutosVilli 2012.01.30. 23:55:38

@Xezs: Ja, Magyarhonban a vezetékes víz 90%-ban első osztályú.Csak néha valamelyik TV-csatorna le ad egy sárga és büdös a viz itt meg itt riportot, és már az is palackos vizet fog inni akinek
idáig eszébe se jutott.

Xezs 2012.01.31. 00:23:01

@AutosVilli: Jaja, jól mondod, én is így tudom. Vannak országok, ahol nemhogy meginni nem lehet a vizet, de még fürdeni sem biztos, hogy kéne benne :)

Nekünk meg van ilyen brutáltiszta csapvizünk, és az emberek fanyalognak rá. Fassszom' se érti.

€ŁmĘŘEnGé$ 2012.01.31. 00:42:12

@€ŁmĘŘEnGé$: Mondjuk ebben a csipogós dologban is van valami.

Peter__Blau 2012.01.31. 01:28:08

Az előfizetési díjat teljes egészében lebeszélhetem plusz még jár hozzá havi 40 ingyen sms. Fogalmam sem volt mennyibe kerül amúgy :-)

vauvauvau 2012.01.31. 01:33:42

1000 Ft a parkolás a reptéren.
Az még nagyobb geciség.

Hojlele 2012.01.31. 02:28:46

Feltöltős ATT kártya: 50 USD/hó és korlátlan beszélgetés és sms bárhova országon belül. Biztosan veszteséges a cég, ugye? :)

Jofiu 2012.01.31. 02:37:19

Homárra lehet sms-t küldeni?

Ha már itt szakértő nagybácsi van kéznél kíváncsi lennék a véleményére, hogy érdemesebb e UPC 10/1 megás előfizetést venni vagy jobban kijövök ha egy 747-est plafonig megtöltök terrabájtos wincsikkel. A jumbo jet átviteli sebessége az adatok utazási idejére vetítve gazdaságosabb lesz e mint ugyanazt interneten átküldeni? Ez egy nagyon régi dilemmám, és hogy egzakt legyen tegyük fel, hogy a célállomáson nincs köd és keleti irányban utazik az adat a 44. szélességi körön a téli napfordulón déltájban.

Jofiu 2012.01.31. 02:45:02

@little honey: Szóval ha én mint politikatudományból dokorátust szerzett átlagember kőolajat tudok tankolni nagy tételben májusi opcióra egy átlag közel-keleti fúrótoronynál akkor mennyivel járok jobban mint egy Mol kútnál az M3-as bevezető szakaszán IMF tárgyalások megszűntének másnapján?

England win The Ashes! 2012.01.31. 03:00:44

@Xezs: A zenés résszel egyetértek. Nem értem, minek kell újabb Megasztár meg Xfactor, mikor szerintem már mindenki indult, aki szerepelni akart. Aki meg eddig nem ütötte meg a szintet, ezután sem fogja Ahogy Marsellus Wallace mondja: "Ha sikerülhetett volna, már jóval előbb sikerül.

Bezmag 2012.01.31. 03:21:10

CSAK A POSZTOT olvastam, a kommenteket nem.

Az SMS eleve vezérlő frekvenciákat használ , milyen olyan apró adatcsomag, köze sincs a hanghoz. Még a cégek se tudják zárt ajtók mögött se pontosan, hogy mennyi az önköltségi ára, a müködésé, olyan kicsi összeg, hogy tökmindegy. Magabiztosan 10 fillér alatt van. Ha rátesszük a céget, a marketinget, a ügyfélszolgálatot, a milliós bónuszokat, az adót és a profitot, legyen mondjuk 1 forint /SMS-re.

Tehát elég jó bolt :-)

Ennél csak a hang jobb bolt. Ugye amikor a GSM hálózatok elindultak, hangra lettek kiépitva, utána jött az adatforgalom.

Ma ez megfordult, számolgasson aki akar, hogy mondjuk 1 giga adatból mennyit lehet telefonon beszélni, és akkor a percdíjak milyenek is... (persze ez hálózaton belül értendő, ha másik hálózatban végződtetett egy hívás, akkor annak vannak plusz költségei)

És még jó bolt a hívószámkijelzés, ahol és amelyik csomagban külön díjas. Évi 500 milla -1 Milliárd közti tiszta bevétel produkál az iparágnak, amit csak ki kell számlázni, mivel a GSM protokollban eleve benne van.

Ja és, puszilom Stephen King-et. :-)

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.31. 03:50:37

Nekem matematikus a szomszédom, a nagynéném és a kutyám is. Velük együtt kiszámoltuk, hogy tökre nem éri meg dobozos vagy kis üveges üdítőket venni, mert az úgy drágább, mint ha 2 literes PET palackban, vagy 19 literes ballonban, vagy 60000 literes tartálykocsiban vásárolnánk meg az ásványvizet.

Egyébként is: aki szomjas, vegyen kutat!

Aki még mindig nem tartálykocsit maga után húzva jár a metrón, hanem fél literes palackkal, az:
a) nem érti az idők szavát
b) nem érdekli, hogy egy segghülye posztoló lehülyézi
c) pont csak annyira szomjas, hogy fél liter folyadékot akar egyszerre meginni, nem egy tartálynyit

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.31. 04:06:02

@szombi: Dear Szombi,

Sajnos nem járhattam be Dr. Adamis Gusztáv Protokoll (de furcsa keresztnév :)) Technológia nevű tárgy óráira, ezért nem értem a [2] pontban leírt érvelést. Most akkor mi a drága? A jelzéshálózat vagy a beszédhálózat? Ha megírod értelmesen, amit ebben a mondatban nem sikerült: "A jelzéshálózat egyébként nem SMS-re lett kitalálva, hanem ha tárcsázol vagy hívsz valakit, azt egy könnyen hozzáférhető csatornán tedd, míg egy beszédvonal létesítése/bontása jóval többe kerül(a szolgáltatónak). ", akkor fény gyúlik elmém műszaki dolgok iránt érdeklődő szegletében!

2012.01.31. 06:44:15

Összekevered a fazont a fa*******!

Az sms-nél nem az átvitt adatmennyiség kerül pénzbe. Ha így lenne, akkor a hívások kerülnének párszáz forintba percenként.
Ugyanis a hang sokkal nagyobb mennyiség, mint pár karakter.

Tehát az elméleted szerint az sms drága, a hívás viszont nagyon olcsó.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.31. 06:55:14

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: Ez sok mindentől függ: van-e kőolajfinomítód és/vagy nyersolajjal is megy-e a verdád ill., lefeküdt-e Orbán az IMF-nek, avagy nekünk lesz részünk orális szexben.

Falazzo 2012.01.31. 07:05:39

@Fan....: Teljesen igaz, általában olcsóbb. Sőt, másodperc alapú, úgyhogy a gyors "hogyvagy-köszjólvagyok" pár forintból megoldható.

mufflinca 2012.01.31. 07:22:19

A sokat emlegetett Szlovákiában pl. 1 euróért az előfizetőknek olyan telefonokat adnak, amiket itt súlyos ezresekért lehet csak megvenni. Ja, és mindegyik telefon alapból hálózatfüggetlen Szlovákiában :). Vannak rendszeres ingyenes percek stb. A telefonálási kultúra fényévekkel a Magyarországi előtt van.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.31. 08:03:12

@mufflinca: Azért, hogy egy euróért ad telefont az egyik szolgáltató, amin a másik alacsonyabb tarifáit használod, kissé kétkedve fogadom.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.01.31. 08:24:38

mondjuk a tea meg a bors tonnánkénti árát is ki lehetne számolni ugyanígy, csak épp semmi értelme, de gondolom a matematikus nagybácsi és a debil unokaöccse ezeket sem használják, hiszen bazi drága mindkettő, ha belegondolunk.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.31. 08:28:20

@konyhakész pumi: Nagy tévedésben vagy, nézz utána!

Jelentéktelen Hangya 2012.01.31. 08:30:53

Érdekes: szinte bármely témában 500 komment azzal van tele, hogy "x" milyen rohadt drága, és mekkora nyomor van, külföldre kell menni, de itt mégis majdnem mindenki ünnepli az SMS nyilvánvaló extraprofitját.

A legszebb, hogy sokan a versenyre hivatkozva ("ennyi az ára"), miközben a mai mobilszolgáltatásI technológia esetén a szűkös erőforrás (frekvencia) mindig is limitálni fogja a valódi szabadverseny kialakulását.

Nincs ezzel baj, csak meglep, hogy egyesek egyszer éhen akarnak halni, máskor meg vidáman dobálják össze a milliárdokat cégeknek.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.01.31. 08:37:57

@konyhakész pumi: Most két T-mobile díjcsomagot tudtam a számlámon megnézni, mindkettőben van hívószámkijelzés 160 Ft+ áfa/ hó ért.

mufflinca 2012.01.31. 08:39:43

@estrella negra: Pedig ez így van. Rokonaim vannak ott és rendszeresen veszünk ki telefont (előfizetés hosszabbításakor lehetséges). Mindegyik független és magyar nyelv is van benne. Álltalában itthon eladom :).

AvgDvl 2012.01.31. 08:39:51

Nem matematikus az a nagybácsi, hanem szimplán hülye.

Ilyen alapon ki lehet számolni azt is, hogy a pillanatragasztó kilónkénti ára kb. 300.000,- Forint.

Értelmetlen az egész felvetés.

Pierr Kardán 2012.01.31. 08:43:56

Az igazi lehúzás a benzin, Egyiptomban 1 egyiptomi font(kb. 30 forint) 1 liter benzin ára.

(Oszt a lököttek mégis ugrálnak, hát ezeknek semmi se jó??? :-))

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.31. 08:45:21

@mufflinca: Aha. És abban az előfizetés-hosszabbításban mi szerepel?

szombi 2012.01.31. 08:47:25

@tundrazuzmo: Az SMS-t még a kilencvenes évek legelején vezették be, amikor az Internet még a béka segge alatt volt, remélem emlékszel az akusztikus modemekre, Westel 0660-ra, ja és az árakra.

Az SMS-t azért a drágább jelzéshálózatra találták ki, mert a beszédhálózat AKKOR még drágább volt. Kevés volt az üvegszál, de még a telefonok sem voltak olyan jók hogy az AKKOR még jóval szűkösebb frekvenciakészletet gazdaságosan használhassák ki.

Azóta nemcsak a technika fejlődött, hanem a szolgáltatók újabb frekvenciákat(1800/1900 sávok) kaptak(béreltek) egy újabb valag pénzért, de az SMS leváltására egyik szabványosító szervezet(GSM, ITU) sem vállalkozott.
És nem is lesz rá új szabvány, mert nem éri meg a készülékekbe beépíteni és új háttérrendszert kiépíteni. Mire megtörténne, addig valamelyik alternatíva előre fog nyomulni.

Nézz meg egy olcsóbb okostelefont, van rajt f*szbúk aminek adatforgalmáért nem kell külön fizetni, de tehetsz rá MSN-t, Yahoo Messenger-t, stb. és persze a legfontosabb hogy használhatod is!
Megrendeled a legkisebb adatcsomagot(~600Ft/hó ami 20 SMS ára), amivel üzenetek ezreit szórhatod ki és fogadhatod.
Ha már MA van ilyen akkor érdemes az SMS helyett új szabványt bevezetni? Hááát neeeem!

cicmen (törölt) 2012.01.31. 08:51:39

@AvgDvl:Ilyen alapon ki lehet számolni azt is, hogy a pillanatragasztó kilónkénti ára kb. 300.000,- Forint.

Tényleg nincs értelme, de érdekes. Kíváncsi vagyok, kiszámolta e, mennyi a plazmatévé kilója! :)

ferlin 2012.01.31. 08:57:44

én nem hinném, hogy 8 Ft / SMS-ért veszi a bank az SMS-t, ugyanis én olyan (flottás) előfizut használok, ahol 5 Ft az SMS, és van havi 100 ingyen. Ennél egy OTP szerintem jobbat ki tud alkudni. (persze ettől még én az OTP-nek 20 Ft-ot fizetek egy értesítésért..)

Mercel 2012.01.31. 09:10:27

Jó kis poszt:D

Viszont mindennek annyi az ára amennyit kicsengetnek érte.
Az SMS nominálisan tényleg pokolian drága, viszont (átlagosan /fő) nem használnak annyit, hogy ez komolyan szembetűnő legyen.
Mondjuk nekem volt néhány olyan hónapom amikor több száz ment el és akkor én is pislogtam egyet a részletes számlán, tény.

A percdíjaknál azért megy kicsit nagyobb huzavona a szolgáltatók között -(látszólag mert nézzen valaki utána a flotta csomagoknak és döbben majd egyet:) ) - mert jóval nagyobb a felhasználás ezért jóval inkább megérzik a júzerek.

"Frigyes"

Agyalap 2012.01.31. 09:12:32

Mekkora hülye az, akinek matematikus a nagybátyja, Talán még arra is képes, hogy a Háború és békét bepötyögje és elküldje élete párjának.
Ha van szabad időd, számold már ki légyszi, hogy ha 2 karakter/s sebességgel gépelsz, mennyi idő alatt viszed be a megabájtnyi adatot...

Anteovin 2012.01.31. 09:31:13

Hááát, én kurvára faszt se értek az egész számolásból azon kívül, hogy mindig lehúz minden szolgáltató, ahol csak tud...

Peetee 2012.01.31. 09:38:08

20Ft egy SMS. százötvenezret keresek.
Naponta 2x megengedhetem magamnak ,hogy küldjek egy üzenetet mondjuk 1 padon ülve, ahelyett, hogy keressek egy netcafét, ahol kifizetek min. 15percet, és elküldöm e-mailen a mondandómat, amit másnap el is olvasnak.
A matematikus a hülye, nem én!!!!!

savrola 2012.01.31. 09:40:10

Szerintem meg a legnagyobb pofátlanság és lehúzás, a parkolásnál küldött sms-ért felszámított 75 Ft-os tranzakciós díj. Egy 160 Ft-os zónában parkolok 20 percet és többe kerül a tranzakciós díj, mint maga a parkolás.

konyhakész pumi 2012.01.31. 09:45:36

@alfagumi: Megint csak azt írom elavult a csomagod! Menj be az ügyfélszolgálati irodába, keress másik (egy újabb csomagot)
és az térítés mentes lesz:))
Nekem is szervusz volt és az is számlázta, de az már a múlt-é.

mufflinca 2012.01.31. 09:47:02

@estrella negra: A hűségidő lejárta után ismét aláírod a következőt, vagyis továbbra is előfizető maradsz. Csak ennyi. Nem kell horribilis tarifacsomag, internet stb.! Egy sima mezei előfizu lejártakor automatice lehet választani 3-4 készülék közül 1 euróért. Kicsit többért pedig már közép- és felső kategóriásokat vágnak az emberhez.

2012.01.31. 10:07:22

A legtöbb kommentelő erre a régi viccre emlékeztet:
"Megkérdezik a grófnőt, hogy hogyan készül a húsleves. A válasz:
- A cseléd leteszi az asztalra."

Vagyis lövésük nincs arról, hogy mi van egy termék vagy szolgáltatás mögött mire az eljut hozzájuk.

És az is furcsa, hogy alig van olyan ember, aki értené a piac alapú gazdaság működését: egy terméket vagy szolgáltatást azért a legmagasabb árért kell adni, amivel a legmagasabb hasznot termeli. Majd a piac beállítja az árat.

Az sms-nél úgy alakult, hogy kb. egy percnyi beszélgetés árát hajlandóak érte adni. Azt a 160 karaktert nagyjából ennyi idő alatt lehet elmondani, de fennáll a veszélye annak, hogy a beszélgetés elhúzódik, így még mindig olcsóbb az sms.

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.31. 10:08:25

egy kiló mercedes benz kb. 35 euró. csak úgy mondom, hátha valakit érdekel.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.01.31. 10:53:01

@VRbagoly: "Abban igazad van, hogy nem vagyok pontosan tisztában az SMS működésével (ezt egyébként szégyellem is)"
Nem kell. Én dolgoztam mobil szolgáltatónál, onnan tudom.

"de abban biztos vagyok, hogy egy távközlő hálózatban (amit szakemberek méreteznek) nincsenek óriási holt csatornák, olyanok, ahol ingyen lehet korlátlan mennyiségű információt továbbítani."

Ezért írtam, hogy majdnem ingyen.

"Aki ezt így képzeli, az szerintem azzal nincs tisztában, hogyan dolgoznak a mérnökök."

Mint mondtam, az SMS-ek a jelzéscsatornákat használja, amit a mérnökök a hálózati eszközök közötti kommunikációra építettek bele a rendszerbe. Sokkal egyszerűbb a szerkezete is, mint egy felépített hangkapcsolatnak.

@Xezs:

"neked lenne egy céged, gyártanátok egy kütyüt, amivel ki tudtok szolgálni mondjuk 500 embert egy egységnyi szolgáltatással, majd jönne az egyik mérnököd, aki azt mondaná, hogy ezt az eszközt jobban is ki lehetne használni, és 1000 embert is ki lehetne szolgálni egységnyi szolgáltatással, akkor te azt a másik 500-at ingyen szolgálnád ki?"

Én nem is azt mondtam, hogy nem viselkednek ésszerűen. Én csak azt írtam le, hogy maga a szolgáltatás nem jár jelentős költséggel. És biztos nem 20-30 Ft körüli költséggel. Hasonlóan a roaminggal. Azon gigantikus a kasza. Nem véletlen, hogy a EP folyamatosan csökkenti a roaming tarifákat.

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.31. 11:01:56

@Prof. akiazsiráfotszeret PhD.: Akkor én egy olyan csillagot kérek az elejéről.
Hova küldjem az ezrest?

estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2012.01.31. 11:05:43

@mufflinca: Én speciel ingyen kaptam a T-Mobiltól a telefonomat. Akkor mi is a különbség?
Adtak egy fellógasztható engribördszöt is.

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.01.31. 11:13:01

3000 sms bármelyik hálózatba, végtelen adatforgalom(34gb-nál álltam meg), ingyenes beszéd bárkivel a hálózatomon belül akármikor, hálózaton kívül 20 cent per perc.

Mindez 20 euró havonta és nem is előfizetéses csomag, hanem prepaid.

3 Network, Ireland.

mohopasi 2012.01.31. 11:34:07

S néhány okos(nak hitt) telefon 2 rövid mondatnyi sms-t ha viszonylag sok ékezetes karakter van benne képes 2-3 üzenetben küldeni...

Prof. azsiráf.PhD. 2012.01.31. 11:36:00

@estrella negra: te még mindig alszol? az engribörd milyen színű? olyat akartam venni, de csak piros vót meg kék de én fehéret akartam .

QTPie · http://erettnok.blog.hu 2012.01.31. 11:40:34

@QTPie: ...azt meg el is felejtettem, hogy a 20 euró feltöltés miatt adnak egy tízest pluszban, szóval végül is harmincnyit lehet eltelefonálni. De ez már csak lábjegyzet.

Arányaiban a beszélgetési díjak rendben vannak otthon, de a járulékos lolságokat simán hozzácsapják ingyen errefelé, otthon meg fizetni kell, mint a köles.

mufflinca 2012.01.31. 11:56:23

@estrella negra: Jó Neked! Kb. 8-9 éve vagyok Voda előfizető, de még vásárolni sem vásárolhatok előfizetés mellé telefont, csak ha tarifacsomagot váltok. Természetesen valami jó húzósra...

England win The Ashes! 2012.01.31. 15:04:39

@mufflinca: Azért ez nem volt mindig így! A Té meg az Orange szépen elvolt a langyosban tizenegykét évig, csak pár éve az O2 pajszerral tört be a piacra. Azóta kénytelen a másik kettő is engedményeket adni, mert nem bírnák tartani a tempót.

@estrella negra: Pedig igaz. Mivel két évre aláír a kuncsaft, az operátor hozzájut a pénzéhez. Persze akkor jár jobban, ha használod is a szolgáltatását, de az emberek többsége amúgy is olyan, hogy ha már egyszer fizetett valamiért, akkor azt használja is.
Egyébként csak az előfizetéses telefonok függetlenek, a kártyásak értelemszerűen nem.

2012.01.31. 16:40:14

az ilyen idiotizmusoknak nem a faszbukon a helyuk?

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.01.31. 17:11:40

Azt felejti el mindenki, hogy nem az a lényeg, hogy az sms külön mennyibe kerül, hanem az, hogy ez is a telefon szolgáltatás része, a hálózatot meg ki kellett építeni, üzemeltetni kell, karban kell tartani, fejleszteni, stb. Lehetne 0 Ft egy sms, csak akkor a beszélgetés lenne drágább. Az sms pedig sok helyzetben kikerülhetetlen, pl. ha a fogadó vagy a küldő fél egy tanteremben ül, beszélni nem lehet, mobilnetje pedig nincs mindenkinek.

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.01.31. 17:16:06

Ja, meg a posztoló és a matematikus nagybátyja hülyék. Azon kívül, hogy ehhez a számoláshoz nem kell matematikus diploma, az általános iskola is elég, eszetlen dolog mondjuk a telefonálással összevetni, mert lehet hogy ott 9600 kbit/s-al(jól tudom, normál gsm-es telefonálásnál így van, ugye?) megy a beszélgetés, de a hasznos információ nem több, mint amit belemondunk, talán még a hangsúlynak van ezen felül információ értéke. Tehát ha egy perc alatt 500 karaktert tudok kimondani, az még mindig baromira drága. Akkor ha ezt összevetem az e-maillel, mi van? Vagy az autópályán haladó vinyókat hordó ifával?

England win The Ashes! 2012.01.31. 17:57:37

@Zabalint: Igazad van, kivéve ezt:

"Az sms pedig sok helyzetben kikerülhetetlen, pl. ha a fogadó vagy a küldő fél egy tanteremben ül, beszélni nem lehet, mobilnetje pedig nincs mindenkinek."

Ha az alany egy tanteremben ül, akkor fogja be a pofáját, kezeit rakja az asztal fölé, valaga szorosan a széken és figyeljen a tanárra. Ha ő maga a tanár, akkor meg a diákoknak pofázzon, ne smsezzen. (Persze arra az esetre, ha ő a fogadó fél, nem vonatkoznak a fentiek.)

England win The Ashes! 2012.01.31. 19:10:39

@Dr Jozef Vengloš: "Talán majd a negyedik operátor kicsit felkeveri az állóvizet."

Visszavonom.

Cory76 2012.01.31. 19:58:40

@donfuligjimmy:

Jót mosolyogtam soraidon.

Talán a következő komment jobban sikerül majd, elég szorgalmas vagy.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.31. 20:11:14

Üdv
Van aki még SMS-t használ? már a VV szavazásán kivül?
Mi úgy kommunikálunk hogy a morzejel szerint csöngetjük a másikat
0 font-ba kerül
Ja, és ha engem hiv a b.nőm az ingyenes nekem

Xezs 2012.01.31. 22:34:30

@Jelentéktelen Hangya: Tessék már végre megtanulni, hogy olyan, hogy extraprofit nem létezik. Persze, Marxnak létezett, de az egy elmebeteg fasz volt.

Xezs 2012.01.31. 23:05:02

@TrueY: Na de a végfelhasználónak (jelen esetben nekünk) semmi köze hozzá, hogy mi mennyibe került. Ott a termék, eldöntöd: kell, vagy sem? Minden más mellébeszélés.

@Agyalap: Attól függ, milyen karakterkódolással teszed ezt. Ha mondjuk 1 byte/karakter (pl. ASCII) akkor 2byte/s --> 1024byte=1KB/512s --> 1024KB=1MB/524288s=8738m=145,63h, vagyis kb. 145 óra.

Örülök, hogy segíthettem. :)

UI: Az általad megadott mega prefixet 2 hatványaként értelmeztem, bár az újfajta megközelítés szerint 10 hatványaként kellene. De én régimódi vagyok :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.02.01. 10:01:55

@Xezs: "Na de a végfelhasználónak (jelen esetben nekünk) semmi köze hozzá, hogy mi mennyibe került. Ott a termék, eldöntöd: kell, vagy sem? Minden más mellébeszélés."

A végfelhasználónak nem is, de a kormányzatoknak lehet. Nem véletlen, hogy a roaming tarifákat folyamatosan csökkenti az EP.

De nem butaság tudni, hogy mennyibe kerül egy szolgáltatás, mert jobban lehet lobbizni, hogy csökkenjen. A politikusok mindig kaphatók egy kis demagógiára... :)

Zabalint (törölt) · http://sznobizmus.blog.hu 2012.02.01. 14:39:58

@Dr Jozef Vengloš:
Hülyeség, lehet oka a tanteremben bárkinek, hogy sms-t küldjön. Pl. azért, mert bejelentett valamit a tanár, amit tudatni kell azonnal egy ott nem lévő személlyel, vagy tovább tartja, vagy a Neptunban cimbi veszi fel a tárgyakat neked is, míg te a hétfő reggeli órán ülsz, és az infót szeded össze, és amit mond a tanár, az változtat a helyzeten. Pont ilyen sürgős helyzetekre találták ki az sms-t.

GatyaPityu 2012.02.01. 19:00:53

www.olcsosms.hu

Bruttó 9,90 HUF / sms.
Ez volt a reklám helye.

Xezs 2012.02.01. 20:43:49

@Zabalint: Nem is értem, hogy az én szüleim, vagy akár én hogy tudtak/tudtam felnőni anélkül, hogy sms-ezni kellett volna órán. Gyász!

Cliff 2012.02.01. 22:48:09

@Atro: olcsosms nem igazan 9,9ft, hiszen az csak az elso 49 db smsre vonatkozik 12 orankent, utana meg fizetheted a duplajat

en oket hasznalom, ok a legmegbizhatobbak es jo araik vannak:
[url]http://www.seeme.hu/[url]

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2012.02.02. 12:04:00

@konyhakész pumi: Tényleg elavult. Pár napos...Hol van már a szervusz, ember? Médiamánia és eco. Mindben van díja. Nézz utána!

Bobby Newmark 2012.02.06. 16:22:40

@VRbagoly: Na, akkó' butába':
Amikor leteszed a telót egy hangfal mellé, akkor az időnként csinál olyat, hogy "töptöröpp-töpptöröpp-töpptöröpp".
Ezt pár percenként megismétli, mindenképp. Ezt te kifizeted a szolgáltatás alapdíjával.
Na, az SMS meg annyi, hogy ez a menetrendszerű forgalom egy töpptöröppel hosszabb (kvázi, ne menjünk a részletekbe).

Innentől kezdve bizony éppen az van, amit ilyen nehezen képzelsz el, hogy ez egy kihasználatlan sávszélesség, ingyen. Viszont van adatmennyiségi plafonja, a 160 karakter.
süti beállítások módosítása