Tékozló Homár

Az Enternet tojik a BTelnek átadott ügyfelekre

2012.03.28. 14:35 | jackyll | 69 komment

Nyilván nem virágot és jókívánságokat szeretne naiv ügyfél az Enternettől, csak annyit, hogy 4 hónappal később ugyan utalják már vissza a decemberi előfizetését, ha már nem szolgáltatnak nála:

2011. december 5-én átutaltam az aktuális havi díjamat az Enternet kft számlájára (4750 Ft-ot). Majd 2011. december 6-án a Business Telecom tájékoztatott, miszerint december 1-jétől ők veszik át az Enternet kft-től az előfizetésemet. Miután én már átutaltam a havi díjat, felhívtam a BTel ügyfélszolgálatát, ahol azt az információt adták, hogy nem baj, hogy átutaltam a decemberi díjat, a januári díjat majd a megfelelő helyre utaljam. Az ügyintéző tájékoztatása szerint nem volt a dologgal további teendőm. 2012. március elején felhívott a BTel, hogy a december havi díjammal tartozom. Közöltem velük, hogy nem tartozom, csak nem időben tájékoztattak, így a díjat az Enternet kft-nek utaltam. Az ügyintéző kötötte az ebet a karóhoz, majd mikor mondtam neki, hogy engem nem érdekel, hogy ők mit keresnek rajtam, nekem tartozásom nincsen, így a szavaim közt szó nélkül levágta a telefont. Miután minden alkalommal tájékoztatnak arról, hogy felveszik a beszélgetéseket, hát keressék vissza és kérjék számon a téves tájékoztást!

Azt a további tájékoztatást kaptam, hogy nekem kell az Enternettől visszaigényelnem a decemberi díjat, majd újra el kell utalnom a BTelnek. Több levélváltást követően sem utalták vissza a díjamat, semmiféle hajlandóságot nem mutattak arra, hogy a két cég egymás közt ezt elintézze – holott a szerződésem átadásáról sem tájékoztattak időben!

Az alap az lett volna, hogy a pénzt rögtön, KÜLÖN KÉRÉS nélkül visszautalják a bankszámlámra vagy pedig a két cég elrendezi egymás között. Az Enternet Kft. e-mailen nem volt hajlandó elfogadni a visszautalási kérelmemet, hiába volt benne bankszámlaszám és hiába leveleznek ők velem folyton ilyen módon, nekem aláírt levelet kellett küldenem a visszaigénylésről postán vagy faxon!

Ez meg is történt március 12-én faxon, a mai napon még mindig nem érkezett meg a bankszámlámra az összeg – természetesen a felhasználásával nem akadt gondjuk! Többször érdeklődtem, hitegetést kaptam, a pénzemet nem. Amit ők már december 5-e óta használnak. De ha én nem telefonálok, akkor lenyelik a pénzem, merthogy visszaadják az eszükbe sem jutott.

A BTel szerint:

"Sajnos ha a decemberi díjat még az Enternet 2001 Kft felé fizette be azt Önnek kell tőlük vissza igényelnie, ezt a két cég nem tudja egymás közt elrendezni. Decemberben a folyamatok még nem tisztázódtak le teljesen, így fordulhatott elő, hogy ezt az információt kapta. Kérem hogy a decemberi díjat legyen szíves mihamarabb cégünk felé rendezni, ennek a leggyorsabb módja az átutalás vagy a személyes CIB bankos befizetés a következő számlaszámra: 10700103-44442105-51100005. A közlemény rovatba kérem ne felejtse el feltüntetni az ügyfél azonosítóját. A befizetésről az igazolást pedig juttassa el cégünk részére az alábbi lehetőségek egyikére:
E-mail: befizetes@btel.co.hu
Fax: 06-1/999-5012"

Hol érdekelnem engem az ő belügyeik?  Vagy hogy letisztázódtak-e a folyamatok? Keressék meg a telefon felvételét, mikor közölték, hogy "nem gond, ha még nem jó helyre utaltam el az összeget"

A fogyasztóvédelem álláspontja:

„Az elektronikus hírközlési piaci szereplők között előfordul, hogy az egyik szolgáltató az előfizetői szerződéseiben szereplő szolgáltatói pozícióját egy másik szolgáltatóra engedményezi. Az ilyenfajta különös jogutódlás – a szolgáltatói alanyváltozás, és a szerződésállomány átadása, ideértve az előfizetők adatainak átadását is – azonban jogszerűen kizárólag az előfizetői szerződéseknek az előfizetőkkel közös megegyezéssel történő módosítása útján valósulhat meg.

 Az előfizető ez esetben az utódlásról történő értesítést követően jogosult eldönteni az arra biztosított 15 nap alatt, hogy előfizetője kíván-e lenni az új szolgáltatónak, vagy felmondja a szerződést. Amennyiben az új szolgáltatónak nem kíván az előfizetője lenni, akkor ilyen tartalmú nyilatkozatot kell tennie, mely alapján a szerződés megszüntetésre kerül. Fontos kiemelni, hogy ilyen esetben a szolgáltatónak hűségszerződés esetén is biztosítani kell az előfizető számára a jogkövetkezmények nélküli felmondási jogot. A nyilatkozatot olyan formában (jellemzően írásban) célszerű megtenni a későbbi viták elkerülése érdekében, amilyen formát a szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeiben a szerződést felmondó nyilatkozatra vonatkozóan megkövetel.”

Természetesen semmilyen tájékoztatást nem kaptam a lehetőségeimről.

Ma megírtam az Enternetnek, hogy amennyiben hétfőig nem érkezik meg az összeg a bankszámlámra, hétfőn megindítom az eljárást a Fogyasztóvédelemnél, elmegy a Homárra és elmegy minden létező és általam ismert fórumra. Igazán nem a 4750 Ft-ról van szó, mert  átutalhatnám a BTelnek, nem ettől dőlne be a családi kassza, hanem az eljárásról. Dec. 6-án tájékoztatnak, hogy Dec. 1-től más a szolgáltatóm, nem tájékoztattak arról, hogy a szerződést jogomban áll azonnal felmondani, majd téves információkat adnak, használják a pénzem, hetek alatt nem utalják vissza, még ők támasztanak követelményeket velem szemben.

Mit tehetnék ez ellen a két tetű cég ellen?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:40:45

@Kix: Bannolni foglak, ha csak elsőzni jársz ide, és tehetségeddel nem emeled a kommnetek fényét!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 14:53:34

"nem tájékoztattak arról, hogy a szerződést jogomban áll azonnal felmondani"

Akkor most tájékoztatlak, hogy minden ÁSZF változásnál van jogod felmondani - ha van hűségidőd, ha nincs. Ezt nyomtasd ki, keretezd be, és tedd ki a falra, el ne felejtsd többet.

Skodakék Fábia 2012.03.28. 14:57:03

Na péntekig van mit olvasni...amúgy érdemes?

Jani haverja · http://alfa-kontakt.info/ 2012.03.28. 15:00:43

@petrócselly: Én is erre gondoltam, amikor megláttam a poszt hosszát.
Karaktergyilkosság:)

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:02:38

Az Enternet tojik a BTelnek átadott ügyfelekre

Az így húsvét táján belefér!

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:05:03

@atpijkamo: Bannolni foglak, ha csak elsőzni jársz ide, és tehetségeddel nem emeled a kommnetek fényét!

Beillik ő ide nem kicsit! :)

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:07:15

@Jani haverja: megláttam a poszt hosszát.
Karaktergyilkosság:)

Szeret gépelni!
Nem tudja, hogy mi nem szeretünk olvasni!
Offolni már lehet?

Skodakék Fábia 2012.03.28. 15:08:10

@cicmen: lehet...de minek ehhez poszt?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:08:53

@cicmen: "Beillik ő ide nem kicsit"

Pontosan tudom. Azért is vannak vele szemben elvárásaim.

Sokorai_Atala 2012.03.28. 15:21:48

Nem tudom mennyi ügyféllel csinálta meg ezt az Enternet, de gondolom nem csak a posztolóva. ha kb 1.000 emberrel, az közel 5millió Ft, jan-febr-márc kamatokal, kezd nyereséges lenni a vállalat 0 munkával:)
Találjunk már ki mi is valami ilyesmit:)

VIC20 2012.03.28. 15:26:42

"Mit tehetnék ez ellen a két tetű cég ellen?"

Két szó: fizetés meghagyás.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:27:56

@atpijkamo: Azért is vannak vele szemben elvárásaim.

Aha! Jó vele bannolni! :)

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 15:29:45

Exponenciálisan nő az unalmas posztok aránya. Nem lesz ennek jó vége.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:37:18

@A félelmetes népszavazás: Exponenciálisan nő az unalmas posztok aránya. Nem lesz ennek jó vége.

A végén még elkezdünk offolni!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:38:09

@cicmen: Sokat jár a szád, kibannollak, meg az IP-det is, és a fel- és lemenőidet is hetediziglen.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 15:39:07

@cicmen: Időnként frisstíeni kell a mémkészletet is azért.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 15:54:13

@atpijkamo: Sokat jár a szád, kibannollak,

Most csaj vagy vagy nem? Nem bannolok akárkivel!

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 15:57:27

@cicmen: Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 15:57:38

@cicmen: Nem vagyok csaj. Indián eszkimó cigány néger zsidó szőke kutya kan vagyok. Remélem nem felejtettem ki semmit.

Dr. Kix 2012.03.28. 16:00:10

@atpijkamo: ne tedd, Kamo! :) Sajnos annyit dolgozok, hogy az a kommentelés rovására megy. :) Amúgy pedig az összes ISP bek@phassa!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:03:28

@Kix: "Sajnos annyit dolgozok, hogy az a kommentelés rovására megy."

:)) Azok a fránya káros szenvedélyek.

Ha elsőzni van időd, akkor pár sutkát is benyöghetsz...

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:05:00

@Kix: Ne haggy minket szarban, rohamosan csökken a használható rendszeres kommentelők száma.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:09:49

@A félelmetes népszavazás: Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!

Mer mexoktam abból az időből, amikor nem tudtam még, hogy elég rákattintani a nickre. Különben ne izgujj! Idegesítenek engem is dolgok, mégsem hisztizek. Ne olvasd el a kommentemet legfeljebb!

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:11:55

@cicmen: Senki se hisztizik, őrjöngés van.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:12:01

@atpijkamo: Indián eszkimó cigány néger zsidó szőke kutya kan vagyok.

Találkozhatunk?
Nem akarok semmit, csak röhögni!
Faszán nézhetsz ki! :)

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:15:08

@A félelmetes népszavazás: Különben ha valaki beleolvas, fingja sincs mire ugattam vissza és nem biztos hogy utánanéz. Így meg világos.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:15:09

@A félelmetes népszavazás: "Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!"

Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:16:48

@A félelmetes népszavazás: Könnyebb olvasni, nem kell kattingatni, hogy miről van szó. Udvariasság a töbiek felé, mint pl. az, hogy ékezettel helyesírunk.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:19:34

@cicmen: De akkor tessék használni idézőjelet vagy lábjegyzetet, mert az FONTOSCH.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:21:21

@atpijkamo: Engem zavar, mert nem használ idézőjelet, és így tulajdonképpen újra el kell olvasni az előző kommentet, mert nem válik el vizuálisan a sajátjától.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:32:11

@atpijkamo: @A félelmetes népszavazás: "Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!"

Miért másolod ki mindig az előző kommentet?? Ez őrjítő!!

Rám ne fogjátok már, hogy miattam vagytok hülyék!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:32:40

@A félelmetes népszavazás: Ja! az engem is zavar.

De sok más kommentelő még jobban:
- nem tudom, mire írja
- nem tudom, minek írja
- nem értem mit ír
- nehéz elolvasni
- nem lehet elolvasni
- teljesen értelmetlen

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 16:34:32

Tudod mi őrjítő? A gagyi szar blogmoci, az.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:34:36

@A félelmetes népszavazás: Engem zavar, mert nem használ idézőjelet,

Akkor fogd rám, hogy plagizálok! Kihagyok egy sort, vagy kettőt az meg fel sem tűnik mi? Lábjegyzet nem kéne?

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:36:20

@atpijkamo: Ja! az engem is zavar.

Jólvan!Szűrd össze vele a levet! :)

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:45:45

@A félelmetes népszavazás: @atpijkamo:

Most kicsit ne zavarjatok! Bartókot hallgatok! Teljesen lehalkítva! Így megnyugtat!

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:46:46

@atpijkamo: Az értelmetlen kommenteken lehet időnként a legjobbakat mulatni.

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:48:18

@cicmen: Kihagyok egy sort, vagy kettőt az meg fel sem tűnik mi? Az csak még jobban összezavar!

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:51:11

@A félelmetes népszavazás: Az csak még jobban összezavar!

Jó nagy marha vagy Te is vazze! Akkor menjünk el sört inni valami kocsmába! Ha ott is összezavarnak, legfeljebb szétütjük a berendezést!

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 16:57:16

@cicmen: Azoknak az időknek is vége már.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 16:59:22

@A félelmetes népszavazás: Minek? A sörnek, a zavarásnak, a szétütésnek, vagy a berendezésnek? Azt ne mondd, hogy magas a vérnyomásod!

Anomalocaris (törölt) 2012.03.28. 17:08:47

@cicmen: Annak hogy Én kocsmában sörözzek. Ott embik vannak.

cicmen (törölt) 2012.03.28. 17:32:45

@A félelmetes népszavazás: Ott embik vannak.

Megkérjük őket, hogy távozzanak! Te ezzel a fizimiskával, én meg egy kitépett facsemetével meggyőzőek leszünk hidd el! :)

England win The Ashes! 2012.03.28. 20:00:15

"Az Enternet tojik a BTelnek átadott ügyfelekre"

Há' még jó, hogy bele nem lépett!

MaCS_70 2012.03.28. 21:07:39

Halihó!

Ha december 6-án kapta meg a tájékoztatást, akkor december 5-én csak a saját kockázatára utalhatott volna a jogutódnak, és a jogelődnek történt átutalás a szolgáltatás vonatkozásában teljesen rendben van.
A visszautalás / újrautalás nem is a megfelelő rendezési mód -- itt az ügyfél vegzálása nélkül teljesen a két szolgáltatónak kellett volna rendeznie a kérdést.

Üdv: MaCS

Xezs 2012.03.28. 21:29:15

Eleve lúzerség olyan gagyi céggel leszerződni, amelyiket várhatóan felvásárolja egy másik gagyi cég. Már a két cég neve sem valami bizalomgerjesztő, most őszintén, 100 emberből hány hallott róluk?

Nem mondom hogy a nagyok az istenek, mert náluk is van probléma, de nem ilyen gennyes kis szarzsákok, mint ezek a kicsik itt a posztban.

AzHofi 2012.03.28. 21:53:24

Suna volt már? :-)

Muad\\\'Dib 2012.03.28. 21:56:02

@Xezs:
Attól függetlenül, hogy nem a legnagyobb szolgáltató, azért vicces egy BTel méretű céget kis gagyinak hívni.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.03.28. 21:59:49

@Xezs: "hány hallott róluk?"

VOIP-ban erős a Btel.

Én meg csak rágom a bételt.

Xezs 2012.03.28. 22:27:42

@Muad\\\'Dib: Aha, hány reklámja volt az elmúlt 3 hónapban tévében/újságban/rádióban?

javit6atlan 2012.03.28. 22:31:22

Bocsika, hogy a posthoz akarok hozzászólni: ugyanebben a cipőben járok, ugyanígy írtam mindkét cégnek, az enternet sem automatikusan nem utalt vissza, sem a másik cégnek nem küldte tovább, sőt, egyáltalán "észrevenni" a túlfizetést is csak az x-edik emelt hangú levélre volt hajlandó. A pénzen a mai napig ül. A B-tel másfél hónapig gondolkozott a válaszon, amelyben tudtomra adta, hogy nem hajlandó az enternettel elintézni az ügyet. Szóval akkor fogyvéd+nmhh?

*rockstar* 2012.03.28. 22:51:03

Tessek uj szolgaltatot keresni itt -> www.telko.hu

serwer 2012.03.28. 22:59:39

Idióta módon csinálták meg a váltást, remélem sokba került. Szaros magyar szolgáltatók, tanuljatok belőle.

Chessterfield 2012.03.29. 00:07:33

Hát igen, egyre több az unalmas poszt.

Hol vannak már olyan epic posztok, mint Palkovicsné, Batz papucs, Árkád wc, stb...

Mclaurin 2012.03.29. 10:24:49

A Btel egy aljas, sunyi, semmirekelő cég, örülök, hogy megszabadultam tőlük. Senkinek nem ajánlom.

Belana 2012.03.29. 14:12:57

javit6atlan 2012.03.28. 22:31:22

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság ezt írta a panaszomra:
"Amennyiben a Hatóságnál eljárást kíván kezdeményezni, azt kérelem benyújtásával teheti meg.
....
A kérelem benyújtása esetén az eljárásért fizetendő díj összege 3000 Ft, amelyet a kérelem benyújtását megelőzően, átutalással kell megfizetni"

Tehát ha panaszt akarok tenni, fizessek, azok után hogy aki ellen panaszt akarok tenni, jogtalanul használja hónapok óta a pénzemet.

Most épp napi 20-30 alkalommal elküldöm az enternetnek, hogy adják vissza a pénzemet.
Közben természetesen a BTel telefonálgat, hogy fizessem ki a tartozásomat.

javit6atlan 2012.04.20. 19:37:28

@Belana: Hahaha, nekem azt írták - nem pont ebben az ügyben - "legjobb, ha kiegyezem a szolgáltatóval", címeres pecséttel, aláírással.

javit6atlan 2012.04.20. 19:40:09

@*rockstar*: amíg "tartozásod" van, nem válthatsz szolgáltatót.

javit6atlan 2012.04.20. 20:07:51

@Mclaurin: a B-Tel egy trágyadomb, még akkor se válaszolnak, ha rendelést adsz fel nekik.
Az Enternet elég nagy szolgáltató, jó pár évig voltam náluk, hibátlanul mentek a dolgok, tán egyszer volt egy napos kiesés, hurokátengedés után a sebesség is jobb lett.
Üfsz szo-szo, egyszer volt egy balesetem, felhívtam őket, hogy kórházban vagyok, késni fogok a csekk feladásával, hát úgy kikapcsolták a netet rögtön, hogy csak na, plusz a visszakapcsolási díjat is a nyakamba vágták.
Tavaly nyáron - gondolom akkor már tudták, hogy kiszállnak - kezdődtek komoly problémák, elkezdtek túlszámlázni, 500-95000 közti összegekben, a telefonos üfsz. javasolta - egyéb ötletei mellett - hogy a túlszámlázott összeget (3000 helyett 98000!!!) "most ki kéne fizetni", aztán majd jóváírják. :DDD
Én meg mondtam, hogy a számlát kellene inkább sztornírozni, mert a ténylegesen járó összegnél egy fityinggel se fogok többet fizetni, annyira, hogy azt el is küldtem. Erre kikapcsolták a netet. Utána persze visszakapcsolták díjmentesen, meg elengedtek egy hónap előfizetést, de úgy, hogy erről nem értesítettek, én marha meg persze feladtam nekik a pénzt rendes időben, és szóltam, hogy nem jött számla. Ezek után - az így keletkezett túlfizetés dacára - azt írták, egy havi elmaradást mutat az egyenlegem. Néhány anyázós e-mail után aztán "megtalálták" a befizetésemet, visszaküldeni persze nem küldik.

trett88 2012.07.15. 19:30:58

@fghjk: azért ez nem teljesen van így. ÁSZF módosításnál is csak akkor lehet felmondani, ha az a te egyedi előfizetői szerződésedet negatív irányban módosítja. Ha számodra a változtatás nem jelent változást, akkor hiába is erőlködsz...

De tény és való, hogy több hibát vétettek, és egy effajta változásnál felmondható a szerződés a kézhezvételtől számított 15 napon belül.

Elolvasni az összes kommentet nem tudtam, de én inkább NMHH-hoz fordulnék ilyen esetben a fogyasztó védelem sokmindenben nem illetékes, és csak az idő megy vele, ha időközben a hatóság átadja a másiknak az ügyet.

De a lényeg, hogy kérd ki, hogy milyen úton módon értesítettek téged a változásról - hivatkoznak majd a weboldalukra, valamint hogy egy vagy két napilapban is megjelentették -, mivel téged mint érintett ügyfelet külön, igazolhatóan kellett értesíteni.

Volt szerencsém nekem is az enternethez, de vagy jót mondok vagy semmit, így inkább az utóbbi mellett maradok:)

trett88 2012.07.15. 19:33:15

@atpijkamo: azért ez nem teljesen van így. ÁSZF módosításnál is csak akkor lehet felmondani, ha az a te egyedi előfizetői szerződésedet negatív irányban módosítja. Ha számodra a változtatás nem jelent változást, akkor hiába is erőlködsz...

De tény és való, hogy több hibát vétettek, és egy effajta változásnál felmondható a szerződés a kézhezvételtől számított 15 napon belül.

Elolvasni az összes kommentet nem tudtam, de én inkább NMHH-hoz fordulnék ilyen esetben a fogyasztó védelem sokmindenben nem illetékes, és csak az idő megy vele, ha időközben a hatóság átadja a másiknak az ügyet.

De a lényeg, hogy kérd ki, hogy milyen úton módon értesítettek téged a változásról - hivatkoznak majd a weboldalukra, valamint hogy egy vagy két napilapban is megjelentették -, mivel téged mint érintett ügyfelet külön, igazolhatóan kellett értesíteni.

Volt szerencsém nekem is az enternethez, de vagy jót mondok vagy semmit, így inkább az utóbbi mellett maradok:)

- félrekattoltam sry.@atpijkamo-nak ment a válasz.
süti beállítások módosítása