Igazi hétköznapi nagyvállalati mélysuttyósággal találkozott Balázs a T-mobile-nál, amikor ellopott telefonja után eredt. Első körben a számok letiltásán kívül nem segítettek, de az igazi horror akkor jött, amikor csodával határos módon megtalálta a telefonját a józsefvárosi piacon. Miután a rendőrök visszaszerezték kiderült, hogy az eredeti IMEI azonosítót kiütötték, ami a T-Mobile szerint garanciavesztést jelent. Természetesen a 2 éves hűségszerződés nem szűnt meg az alig 4 hónapos, de teljesen használhatatlan telefon esetében.
Május 14-én ellopták a Sony Ericsson Arc-S típusú telefonomat. Ezt másnap jelentettem is a T-mobile szolgáltatónál az Árkádban. Akik persze nem tudtak abban segíteni, hogy keressék a telefonom (pedig ez azt hiszem megoldható) csak letiltották a készülék imei számát, és persze felajánlottak egy másik telefont, de drágábban mintha feltöltő kártyával megvettem volna (az ellopott készülékre 2 éves hűségnyilatkozat van). Kb. 3 hét múlva a józsefvárosi piacon megtaláltam a készüléket, az eladó úgy árulta, hogy az smseimet és a telefonszámokat sem törölte ki belőle, és a kicsit buborékos fóliát sem vette le róla, de az imei számot kicserélte. Azonnal besétáltam a VIII. kerületi rendőrségre, hogy szeretnék feljelentést tenni.
Nemsokára pár rendőrrel a telefonosnál voltunk, lefoglalták a telefonomat és még egy másik lopott telefont. Pár óra múlva vissza is kaptam. A matricán még az eredeti IMEI szám van, csak a softwareben cserélték le. Azonnal mentem a T-molbile-hoz, természetesen az összes papírral a vásárlási és jótállási cuccokkal, és a rendőrségi okmányokkal, hogy szeretném megoldani ezt a problémát, ha már aláíratják az emberrel a hűséget, akkor nyújtsanak valamit a havi több mint 10 ezer forintos előfizetésemért és ne csak a távszámlát küldözgessék.
KB a harmadik T-mobile üzletben értették meg egyáltalán, hogy mi történt a telefonnal, mindenki csak azt mondogatta a fejét csóválva, hogy nem lehet az imei számot cserélni. Végül a Westendben sikerült a szervizessel is beszélnem, aki csak rángatta a vállát és azt mondogatta, hogy ők nem tudnak mit csinálni a készülékkel, mert benne van a szerződésben, hogy ha változik az imei szám akkor nincsen garancia és egyébként sem tudnak imie számot változtatni. Hiába mondtam, hogy itt vannak a rendőrségi papírok stb stb stb, gyakorlatilag elhajtott.
A készülék a két éves hűségnyilatkozattal még alig 4 hónapos, de hivatalosan már nem az enyém, mert a szerződésben más az imei szám, ráadásul elromlott a mikrofonja, tehát használhatatlan. De persze a szolgáltató nem nyúl hozzá, hiszen nem garanciális. Na ez aztán a szolgáltatás!
Elég furcsának tartom, hogy valamit egy piacon egy konténerben megoldanak az a T-Mobile-nak nem sikerül a főváros legnagyobb szervizében, sőt a legtöbb dolgozójuk, akik az ügyfelekkel érintkeznek, fel sem fogják a problémát, mert ők azt „tanulták”, hogy nem lehet imie számot cserélni, arra pedig hogy megoldják a problémát a legnagyobb erőfeszítés egy vállrándítás volt. Megjegyzem a készülékre biztosítás is volt, igaz csak a kisebbik, ami szintén haszontalan. MIT LEHET ILYEN ESETBEN CSINÁLNI?
Ki az, aki mit akar? 2012.06.19. 17:36:35
England win The Ashes! 2012.06.19. 17:37:51
Ki az, aki mit akar? 2012.06.19. 17:38:00
England win The Ashes! 2012.06.19. 17:43:44
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 17:46:33
EvilHedgehog 2012.06.19. 17:50:17
Ne sok jóra számíts... nekem kijelzőcserénél egy bégettet adtak.. és azt mondták, hogy azért látszik rajta a kezdőképernyő beégve mert az a háttérben fut... o.O
Átmentem egy Samsung szervizbe... szó nélkül cserélték a kijelzőt..
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 17:50:45
EvilHedgehog 2012.06.19. 17:52:03
hcpetrov 2012.06.19. 17:52:57
CID 2012.06.19. 17:53:56
CID 2012.06.19. 17:57:11
Baszkurátor 2012.06.19. 18:02:57
Add be ezt. Egyből meg fogják csinálni.
XCat 2012.06.19. 18:07:09
@Dr Jozef Vengloš: Szerintem a piacos beperelné. Lehet hogy meg is nyerné. Esetleg akkor működött volna, ha odamegy a zsaruk kihívása előtt, hogy itt helyben kifizeted, vagy felnyomlak... de így?..
Mikrobee 2012.06.19. 18:09:44
2012.06.19. 18:09:56
LAVÓRVAGÁNY 2012.06.19. 18:10:37
Amúgymeg az a hülye, aki még a ténél van. Évek óta mindenki tudja, hogy ezek jóformán direkt szopatják az ügyfeleket...aki meg kurvának megy, ne csodálkozzon...
imittto 2012.06.19. 18:10:43
Kb. bármelyiket kiválasztod, odaballagsz, elsírod a bajodat és megoldják. Ne legyél már mulya!
(posztolót lehet már?)
bertrollnok 2012.06.19. 18:11:09
Az imei letiltása nemzetközi dolog, nem megy olyan könnyen a "visszacsinálás". Esetleg a Sonynál érdeklődj, de ha jól értem, jelen esetben nem ők a forgalmazók.
bioLarzen 2012.06.19. 18:11:42
Ízelítőül az egyik vevőszolgálatosuk kérdése, amit háromszor is feltett a telefonban:
"Tehát az első emelet 5 nem azonos a földszint 3-mal?"
Nem viccelek.
bio
imittto 2012.06.19. 18:11:46
whale 2012.06.19. 18:11:52
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.06.19. 18:13:20
2. keress egy jó szervizt, vagy ha van ilyen ismerősöd, vidd el hozzá.
+ az esetet megszellőztetni valamelyik újságban. Semmi rosszindulat, csak jelenjen meg, hogy nem javították, nem akarták és megoldást sem kínálnak.
bioLarzen 2012.06.19. 18:13:31
Nagyon okosat mondtál - csak egyetlen gond van: vannak területek, ahol csak ők szolgáltatnak. Vagyis, vagy őket választod, vagy senkit.
Erre az esetre van valami a népi bölcsességtárban? ;) (Nem, költözni nem szeretnék, mert aúgy igen jó hely, jól érezzük magunkat)
bio
XCat 2012.06.19. 18:13:36
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2012.06.19. 18:15:45
bioLarzen 2012.06.19. 18:15:48
Nem, nem ő volt az, aki a fenti kérdést feltette :D
bo
XCat 2012.06.19. 18:18:40
Benoke2 2012.06.19. 18:20:09
Másrészt nem értem miért szeretik az emberek ha szívatják őket. Bármelyik T-nél van az ember mindegy milyen szolgáltatása van ha probléma adódik a szolgáltató mossa a kezeit és természetesen nem tudják megoldani a problémát.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.06.19. 18:23:03
A nyilvánosság elé tárást elvégezted, a boltban droidok ülnek, nem fognak tudni úgyse mit kezdeni a dologgal.
(kommentelősen: garipapírba féltégla beköt, kirakaton keresztül visszajuttat..)
továbbá: Sufni GSM-be be, mikrofon javít (csere) az imei számot meg írd fel azért legyen kéznél.
Amúgy gratula a rend őreinek, azt hittem az lesz a leírásban, hogy ki sem mentek és elhajtottak, hogy ez nem az ő gondjuk.
sasvarisandor 2012.06.19. 18:23:29
szanalmas 2012.06.19. 18:23:39
Az eredeti IMEI visszaállítása törvénysértés? Nem hiszem, el, hogy ilyen elmebeteg törvény létezne.
fuakjs11 (törölt) 2012.06.19. 18:24:10
Mindenesetre élvezettel olvastam a vernyákolást, amit a teljes zsebpénzállomány egyetlen telefonba ölése előzhetett meg.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2012.06.19. 18:25:01
"De ahogy megváltoztatták az IMEI -t lehet vissza is lehet íratni ugyan úgy."
A régit a poszter letiltotta, nem lehet hálózaton használni (max wifi) illetve ha lopott imeivel szervizbe viszed feljelentenek.
England win The Ashes! 2012.06.19. 18:25:37
Viszont, mivel azt írja, hogy a rendőrök találtak még egy lopott mobilt a kufárnál, ezért arra tippelek, hogy a rendőrség indított eljárást hivatalból. Ez esetben viszont nemigen tehet semmit.
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 18:25:45
Ezt ÉN nem bírom feldolgozni, pedig veled történt. Hát igen, nem véletlenül tudok én sírva rehegni a mobilszervízes munkalapok 'hibajelenség' rubrikáin. Nade ez pszt. Izé... igen, ez sokmindenkinél bejön, alapvetően az emberek síkok. Az ilyen sztorikból mindig a reagálás marad ki. Te mit mondtál neki, hogy néztél rá?
fuakjs11 (törölt) 2012.06.19. 18:25:46
Nevetséges.
Mészáros Laci 2012.06.19. 18:25:56
a telefon újbóli használatba helyezésén túl minden költséget, kiesett munkaidőt stb is rájuk kell verni, különben sosem tanulják meg, hogy ki az ÜGYFÉL.
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 18:25:57
szanalmas 2012.06.19. 18:26:55
Te, figyu, azért ma már a blacklistet nem kőtáblába vésik...
A777 2012.06.19. 18:27:19
Mészáros Laci 2012.06.19. 18:27:41
nem igazán... ha pedig az imei számot is kicserélték, akkor a tikosszolgák sem találnak már a nyomára.
Mikrobee 2012.06.19. 18:27:58
Bambulka 2012.06.19. 18:28:31
parkolok.com 2012.06.19. 18:29:19
Esetleg ugyan azon levél aljában kérdezd meg tőlük, hogy mi a véleményük az xy gyártó termékéről, mert lehet azt vennél, ha ez nem oldódik meg. :)
Ja és a levelet NEM a magyarországi címre kell küldeni.
Deneware. 2012.06.19. 18:29:22
Mikrobee 2012.06.19. 18:29:22
XCat 2012.06.19. 18:29:30
szanalmas 2012.06.19. 18:31:23
Ki a faszomhoz vigye, bazmeg, a Vodához?! Akkor meg azért basztatják, mert nem a T-hez vitte! Te valami elmebeteg ügyfélszolgálatos vagy, az biztos. Nincs elég baja csórónak, még egy pici segítséget se kap.
gabesz7004 2012.06.19. 18:31:54
RiCheta 2012.06.19. 18:35:33
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 18:35:57
szanalmas 2012.06.19. 18:37:43
Na még szép, de nézd a jó oldalát, mi legalább kikáromkodjuk magunkból a feszültséget! ;)
The Eye 2012.06.19. 18:40:26
A T-től tényleg semmit nem szabad venni de ajándékot is tilos elfogadni!! Rám majdnem rámsóztak egy ingyen mobilnetet, csak miután rákérdeztem hogy hogy is van ez tulajdonképpen, elmondták hogy csak 30 napig ingyenes és ha utána nem viszem vissza akkor rögtön 1 évre meg is kötöttem a szerződést és jön a számla cunami. Na erre mondtam azt, hogy akkor dugjátok fel magatoknak :)
Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.06.19. 18:44:23
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 18:46:26
Nem beszélve arról, hogy legalább a más kárának tuggyon örülni az ember. Vélhetően pont erre vonatkozik a minden rosszban van valami jó műnépies bölcselet is.
paráznabillegető 2012.06.19. 18:47:11
tessék levetkőzni félmeztelenre, náci indulókat rakni a hifibe, és egy macskával a hónod alatt kimenni a panelerkélyre, ahol is egy jó másfél órás hitlerbeszédet kell tartani csak úgy a nagyvilágnak.
jozicsenko 2012.06.19. 18:47:42
szolgáltató cég ennyi pénzért bezony napjában háromszor mosolyogva nyalja ki a srác s.ggét (mán ha hagyja nekik)
havi 10e Ft két évig bődületes pénz
azt becsülöm európában, hogy a szolgátatónak szolgátlatnia kell - legszebb példa a redbullmobil, ahol ausztriában hasonló árfekvésben négyszer többet nyújtanak
mert a cégek (mint fenn) és te elhiszed, hogy a vevő van érteted
lowfast, cimbora: az ellopott telefon tulaja meg menjen a blikkhez és sírja tele a médiát: ellopott telefon után miért is fizessen?
ennyi rizikó kell a szolgáltatónak is...
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 18:48:17
@The Eye: elég féreg megoldások ezek, annyi szent. De mondj egy jobb szolgáltatót. Merugye (hang)minőségre T vezet (és nem a marketingduma duruzsol belőlem).
TARTYOM 2012.06.19. 18:50:16
vinyi 2012.06.19. 18:50:19
Amin Denit 2012.06.19. 18:50:26
EvilHedgehog 2012.06.19. 18:50:36
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 18:53:30
Én meg még ebből is kimaradok, mer heteró vagyok. Fenében.
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 18:54:17
Hát részemről +1
EvilHedgehog 2012.06.19. 18:54:39
szanalmas 2012.06.19. 18:54:44
Gondold már el, szoftverbirizgálás fél óra, blacklist javítás 3 perc, mikrofoncsere 15 perc. (Rendőrségi jkv. mellékelve.) Leszámlázna 1 óra munkadíjat + mikrofon, a dógozóknak meg úgyis az a dolguk, hogy munkaidőben dolgozzanak. Kurva nagy dolog, az ügyfél meg még örülne is. Hihetetlen ez ma manapság.
atila68 (törölt) 2012.06.19. 18:54:58
Ha harcolni akarsz tedd, de ez nem az a cég.
The Eye 2012.06.19. 18:58:19
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:00:42
A szolgáltatótól életszerűtlen elvárás a jogsértő magatartás számon kérése.
Szar ügy, de ez van, lehet a tolvajon polgári peres úton követelni az okozott kárt.
XCat 2012.06.19. 19:01:21
szanalmas 2012.06.19. 19:01:26
Milyen jogsértő magatartásról beszélsz?
Neménvoltam! 2012.06.19. 19:05:20
XCat 2012.06.19. 19:06:00
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 19:06:02
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:09:03
Ha gariban javít nem garis készüléket, azt meg tuti nem nyeli be a T, hanem leveri a szervizesen.
telkoe 2012.06.19. 19:09:04
Arrol nem tehet a T hogy minden hulyegyerek azt hiszi havi 10eFtert meg anyucit is jatszik neki a szolgaltato ha a csunya bacsik elrontottak a jatekat.
2012.06.19. 19:11:35
egyebkent is, milyen ostoba kocsog vesz arc s-t?
szanalmas 2012.06.19. 19:12:51
Igen, az EREDETI IMEI-t megváltoztatása bűncselekmény.
A többi már inkább tipikus magyar mentalitás. Igazad van, ezt a telefont már megszállta a SÁTÁN, el kell égetni!
XCat 2012.06.19. 19:13:56
szanalmas 2012.06.19. 19:16:21
Szia NyuszóCica, randizunk?
XCat 2012.06.19. 19:16:25
Tanulság, ha kirabolnak, semmit nem szabad visszalopni.
Mondjuk nekem az nem világos, hogy ha a tolvajcsávó eladja valakinek a cuccot, az hogy tudta volna használni... ugye ha bejelented a lopást, sim-et adnak másikat. Azzal meg menni kéne neki. Vagy már nem adnak?
XCat 2012.06.19. 19:17:25
szanalmas 2012.06.19. 19:19:59
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:20:34
Amúgy jó meglátás, én már a CD óta mondom, hogy ez a digitális világ az Ördög műve és írtani kell.
@NyuszóCica: az IMEI szám a telefoné, ha azt letiltotta a szolgáltató, akkor az a ksézülék többé nem használható. Ezért kapott új IMEI számot az orrgazdától.
Fishwalker 2012.06.19. 19:21:24
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:22:04
szanalmas 2012.06.19. 19:22:25
De, adnak másikat, használhatná is vele, hiszen a policáj visszaadta a telefont, őket nem izgatta az IMEI. Én nem tehetek róla, hogy ez a pógár megpróbál tisztán élni, ma már ez szokatlan!
szanalmas 2012.06.19. 19:25:25
Erre írtam, hogy az kb. 3 perc.
-Gizike (Béla) van egy IMEI, le kéne szedni a blacklistáról. xxxxxx.
-OK. Click-Click-Search xxxxxx, done, delete, save.
Jó, lehet, hogy csak másfél perc.
XCat 2012.06.19. 19:25:29
@Rosszindulatú Vászka: Jó, de akkor van új imei száma, amivel használható. Aki megvette vóna, azzal használta vóna, innettül a posztoló is használhatta vóna ugyanúgy.
De nem akarja, mert mittudomén.
Nem álmodok, a saját tiszteletreméltó megfontolásodból szaladgálsz fejjel a falnak, én csak néha félreállok. Lebikáználak, de annak olyan fallikus hatása lenne, és még félreértenéd.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 19:29:02
csaxolok
(byvászka)
Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.06.19. 19:29:17
Pluszegy négynégynégy
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe n. 2012.06.19. 19:30:44
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.06.19. 19:31:21
Ebben a tetű országban (sajnos) ez az egyetlen célravezető út.
Saját tapasztalat. Két helyen normális voltam, a harmadiknál csináltam egy kis csődületet. Láss csodát, a rongáltnak ítélt telefon egy hét alatt javítva lett.
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:32:15
Lehet, hogy pont annyira szopás az ügy, mint mikor a ellopott, de leharcoltan meglett kocsit a tulaj visszakapja. Például innen kezdve már ugrott a garancia.
akivan 2012.06.19. 19:32:50
igazságos 2012.06.19. 19:34:04
Akkor miért is fizetek én 2500 forintot? Ja, hogy én se vagyok sikeres ember, mert ez is sok.
@szanalmas: hát a Vodafonosok állandóan csak röhögnek, meg nagyon utálják, ha a T-sek odaküldik az összes ügyfelet, valamiért ez a szórakozásuk.
A sony ericsson igenis jó telefon, nekem bejött, főleg zenehallgatásra ideális, jó sokáig bírja már a telefonom, már négy éve megvan, csak a mikrofonja szórakozik.
igazságos 2012.06.19. 19:36:09
XCat 2012.06.19. 19:37:00
Jó, válassz egy nevet. Felrakom.
FDToth 2012.06.19. 19:37:12
Nem hiszem el, hogy egy T méltányosságból nem mondhatja azt, hogy ok, megjavítjuk, stb. 15-20eFt-be kerül nekik, na bummm, de van egy elégedett ügyfelük, aki akár évekig náluk lehet, ezzel több tízezret nyernek. így pedig az ügyfelük szépen elmegy máshoz.
Nem tudom miért van az, hogy itthon egyáltalán nincs fogyasztóbarát hozzáállás és qrvára nem a jövővel foglalkoznak...
ovatosduhaj 2012.06.19. 19:37:56
Ettől függetlenül persze valszleg igaz, hogy szerződésben foglaltak szerint nem kötelezhető semmire.
Viszont, hogy egy ilyen poszt sem arra ösztönöz, hogy irány a legközelebbi T pont, az tuti.
XCat 2012.06.19. 19:38:24
Felteszem azért, mert a voda után a kedvesügyfél fülőtfarkát behúzva takarodik vissza a téhez. Ami szar, ott is szar, lehúzni ugyanúgy lehúznak, és mellé még minősége sincs.
igazságos 2012.06.19. 19:42:23
@Mikrobee: én sajnálom, szívott már ez a lúzer eleget, na. Szar érzés, ha ellopnak tőled valamit, hát még egy előfizetéses telefont, gondolj bele. Azt hinné az ember, jobban vigyáz rá, tudván, mennyit lebeszélhetnek.
igazságos 2012.06.19. 19:44:02
Nem átallotta a T-s liba azt mondani, hogy nem ők a hibásak, amiért az előfizetést még nem írták át a másik nevére, visszaküldött a vodához, ők meg bepipultak, oszt átballagtunk hozzájuk. :)
Tanulság: telefont kólába beáztatni, utána szervizeltetni ismeretlen helyen.
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:45:17
szanalmas 2012.06.19. 19:45:27
Affranc tudja. De poénos. A T-s csávó megmondta a frankót, IMEI-t nem lehet megváltoztatni! Az, hogy mégis meg lehet, az lehetetlen! Használja hamis IMEI-el, majd még jól le is csukják! :)
Mi nem tudunk segíteni sajnos, csak nézünk, mint a moziban a székely.
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 19:53:10
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 19:53:35
venszivar 2012.06.19. 19:57:08
igazságos 2012.06.19. 19:57:42
XCat 2012.06.19. 19:58:07
igazságos 2012.06.19. 19:59:47
XCat 2012.06.19. 20:00:41
(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2012.06.19. 20:04:02
Majd pókerarccal adja be javításra a T.hez.
Bocs, ha volt már...
szanalmas 2012.06.19. 20:04:05
Ez csak amcsiban akciófilm, nálunk az ilyesmi unalmas hétköznap! :D
Mészáros Laci 2012.06.19. 20:06:55
miben is? ha már dícsérsz :-)
Schmittpál és a Borz 2012.06.19. 20:08:45
Mészáros Laci 2012.06.19. 20:08:55
mert ő az ügyfél. a vevő.
a T* az ő pénzéből él, nem is rosszul.
igazságos 2012.06.19. 20:09:07
De hozzád olyan név kellene, ami másokat irritál. Gondolkodni kell.
MargieM 2012.06.19. 20:09:29
Benoke2 2012.06.19. 20:10:08
Oké oké. De a rendőrség be volt vonva az esetbe, állítólag papír is volt róla. Szóval ebből ilyen irányban nem lehet galiba. Az IMEI tiltást pedig fel lehet oldani. Ez a T hülyesége. Ezért nem vagyok T -s és nem is leszek soha... Részben.
venszivar 2012.06.19. 20:11:47
becsoccsent 2012.06.19. 20:13:51
England win The Ashes! 2012.06.19. 20:14:11
England win The Ashes! 2012.06.19. 20:15:21
KaPé 2012.06.19. 20:15:41
becsoccsent 2012.06.19. 20:16:22
The Eye 2012.06.19. 18:40:26
Az tény ha visszakapom az ellopott telefonom és csak mikrofont kell javítani akkor inkább elviszem szervízbe, aztán kiderül mibe kerül, még mindig olcsóbb mint a T-vel szívni.
A T-től tényleg semmit nem szabad venni de ajándékot is tilos elfogadni!! Rám majdnem rámsóztak egy ingyen mobilnetet, csak miután rákérdeztem hogy hogy is van ez tulajdonképpen, elmondták hogy csak 30 napig ingyenes és ha utána nem viszem vissza akkor rögtön 1 évre meg is kötöttem a szerződést és jön a számla cunami. Na erre mondtam azt, hogy akkor dugjátok fel magatoknak :)
szanalmas 2012.06.19. 20:17:08
Szerintem meg tök jó a neve, én is rögtön szexuálisan vonzódtam pl.!
igazságos 2012.06.19. 20:17:28
Az IMEI szám átírása, feoldása esetén sem fogják javítani neki a telefont, merthogy az rá van írva a szerződésre, meg a telefonvásárlási számlán, nem?
Tehát csak a tönkretevésnek van itt értelme.
becsoccsent 2012.06.19. 20:17:38
igazságos 2012.06.19. 20:20:01
Nyuszócica, nyuszómuszó, valahogy nem passzol.
szanalmas 2012.06.19. 20:22:08
Akkor figyelj a jelekre, ha nem változtatja meg, akkor nem te kellessz neki! :)
venszivar 2012.06.19. 20:23:47
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.06.19. 20:24:47
XCat 2012.06.19. 20:26:49
CID 2012.06.19. 20:27:09
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 20:27:22
joseph_bp 2012.06.19. 20:28:32
venszivar 2012.06.19. 20:31:38
venszivar 2012.06.19. 20:33:35
esef 2012.06.19. 20:33:59
szanalmas 2012.06.19. 20:34:31
Lófaszt, egész nap boniem meg neoton ment!
XCat 2012.06.19. 20:35:14
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 20:36:09
Rosszindulatú Vászka 2012.06.19. 20:39:21
venszivar 2012.06.19. 20:41:48
Ez a "név", neked, túl nyálas.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 20:42:07
kb hússzor írtam , hogy elsőőőőő
Mózsi bá (törölt) 2012.06.19. 20:46:33
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 20:47:44
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 20:50:16
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 20:53:01
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 20:55:04
istvan19810211 (törölt) 2012.06.19. 20:55:23
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.06.19. 20:57:10
Xezs 2012.06.19. 20:58:15
1) Hogy a picsába találta meg a poszter a telefonját a piacon? Végigjárta az összes ilyen lepukkant lebujt, hogy hátha? Iszonyat nagy mák kell ehhez, szóval gratula a poszternek.
2) Miért mindenki a sufnituningos IMEI szám varázslatot szajkózza itt? Egy közepes szintű warezpistike haver megcsinálja neki ingyen, nem hiszem, hogy ne lehetne max. fél óra alatt olyan programot találni a neten, ami az IMEI számot képes átírni. A tolvaj tuti nem egy lángész, nehogy azt higgye valaki is, hogy ő "meghekkelte" a telefont. Faszt. Szerzett valami warezt aztán azzal toszogatja.
Szóval a sok okos javaslat között az enyém az, hogy csinálja vissza az eredeti IMEI-t magának vagy haverral, aztán vigye vissza. Persze ez a sztori akkor bukó, ha a T nyilvántartásába már beleírták, hogy IMEI csere volt, mert akkor rákérdeznek majd, hogy hogy varázsolódott vissza ilyen hirtelen. Persze jó dumával még ez is magyarázható.
Amúgy meg bassza meg a 230 az összes telefontolvajt, takarodjanak dolgozni.
Ja, amúgy ki a tököm jár még ilyen lepukkant helyekre, mint a józsefvárosi piac? Be nem tenném a lábam oda, max ha az ellopott telefonomat keresném, mint a poszter. Egyáltalán, miért van szükség ilyen retek helyekre, amik a bűnözés melegágyai? Lopott, de minimum szürkeimportos cuccok, semmi garancia, ráadásul még ki is rabolnak. Garancia nincs. Komolyan kérdem: ki a faszom jár ilyen helyekre?
Xezs 2012.06.19. 21:01:11
_netuddki 2012.06.19. 21:03:45
A kérdések tehát a következők:
1. A tulaj módosította az IMET-t? Nem.
2. A szerviz vissza tudja állítani? Igen. (Ha nem, akkor nem szerviz, hanem balfasz.)
Tehát, most, hogy megmutattuk, hogy sem jogi, sem technikai akadálya nincs annak, hogy a T szolgáltasson is a neki fizető ügyfélnek az általa aláírt szerződés értelmében, talán meg kéne ezt tenni, nem csak a pénzt szedni és tapló módon szarakodni.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:05:20
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:05:43
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:07:10
Xezs 2012.06.19. 21:09:22
Egyébként lehet a cégnek is belső szabályzata, hogy IMEI-t nem módosítanak, nem kell ehhez törvény. Létezhet olyan csalás ezzel, ami számunkra ismeretlen és emiatt a cég így védi magát. Ezeket a belső szabályokat mindig jól megrágják, egy rakat jogász átnézi.
Poszter visszaállítja aztán jóccak' mehet vissza a T-hez, fentebb írtam. Szerintem kivitelezhető.
Xezs 2012.06.19. 21:10:49
Amelyik meg ilyet üzemeltet azt Szibériába küldeni kényszermunkára.
Hányok az ilyen piacoktól. Tele vannak szeméttel, meg szemét emberekkel. Egy nagyvárosban meg kifejezetten ízléstelen és otromba. Mintha valami balkáni cigánytelep lenne.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:11:04
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:12:11
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:12:45
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:13:46
CID 2012.06.19. 21:14:37
1: kit érdekel, hogy ki módosította ? Nyilván nem a gyártói szervíííz, mert ugye annak lenne nyoma, meg minek is tenné ? ( innentől gari kuka )
2: egy T-s szervíznek, mi a bűbánatért lenne jogosultsága írogatni az IMEI-t ?
Xezs 2012.06.19. 21:15:56
@batgirl: Még örülhetsz, hogy nem raboltak ki. Ha csak ránézel egy ilyen helyen az emberekre, látod, hogy mindegyik sántikál valamiben. Annyira sunyi arcok vannak mindenfelé, áhh.
Régen gyerekkoromban apám mániája volt, hogy menjünk ki ilyen helyekre, na akkor utáltam meg az egészet. Lehúzós proli, önmaga körül rendet tartani képtelen banda "árusít" meg tolvajkodik ilyen helyeken.
Rendes boltokban semmivel sem drágábban megveszed ugyanazt mint ott, csak éppen garanciával, számlával meg minden földi jóval.
Árpi a 4-ből 2012.06.19. 21:16:30
Lehet nem is a T-hez kellene elvinni, hanem a SonyEricsson-hoz..... mondjuk garanciában nem kell megjavítaniuk... az bukta
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:17:12
Ööö, talán mert szerviz, és a telefon eredeti működö állapotának a helyreállítása a feladata?
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:18:37
notime (törölt) 2012.06.19. 21:19:25
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:19:42
My name is Buck and I came here to fuck 2012.06.19. 21:20:42
Xezs 2012.06.19. 21:21:48
Igazából azt sem értem, hogy ez miért szoftveresen van tárolva. Ha ez egy egyedi azonosító, akkor minimum, hogy hardveresen beleégetem a telefonba örökre.
Takibá 2012.06.19. 21:22:49
Vigyázz az értékeid, jeee..."
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:23:13
Xezs 2012.06.19. 21:23:18
_netuddki 2012.06.19. 21:23:29
igazságos 2012.06.19. 21:24:05
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:24:05
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:24:39
_netuddki 2012.06.19. 21:25:05
igazságos 2012.06.19. 21:25:27
@atpijkamo: mivanmáveled, így kikészítettek? Akkor tényleg minden idióta idegyűlt, kijelenthetjük.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:25:49
Xezs 2012.06.19. 21:26:40
Ez olyan hogy te azt mondod hogy én többé nem mondhatok 5-öt, én meg azt mondom hogy jóvan akkor 6.
Elbaszott egy iparág ez a telefonipar, ezzel a sok fasz korlátozásával. Attól is agybajt kapok hogy az okostelefonokon nincs admin jogom alapból. Megvettem, enyém, akkor legyen már admin jogom és ne veszítsem el a garanciát ha netán szerzek magamnak.
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:26:52
Xezs 2012.06.19. 21:28:00
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:28:14
_netuddki 2012.06.19. 21:28:28
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:28:29
@atpijkamo: ne ijeszd már el őket.... olyan kis cukik.
igazságos 2012.06.19. 21:28:51
England win The Ashes! 2012.06.19. 21:29:08
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:29:48
_netuddki 2012.06.19. 21:30:10
Xezs 2012.06.19. 21:31:03
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:31:30
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:32:04
_netuddki 2012.06.19. 21:32:36
2. Mert néhány byte egy firmware-ben, és ha ez sem megy, akkor mi?
igazságos 2012.06.19. 21:32:41
@batgirl: mindig ez a szöveg, de aztán van sírás-rívás, mikor egyszer az életben tényleg elkapnak...
Xezs 2012.06.19. 21:34:21
Az a helyzet, hogy túl sok suttyó ússza meg az ilyen pitiáner, ámde az átlagember életét nagyon megkeserítő dolgokat, mint a telefonlopás.
Egyébként a GSM boltokban is azért nem bízok, mert nekem meggyőződésem, hogy ilyen helyeken is csak lopott szarok vannak. Telefont csak szolgáltatótól veszek, illetve egyszer vettem ismerőstől kéz alól, de már azt sem tenném meg.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:34:30
Xezs 2012.06.19. 21:35:33
_netuddki 2012.06.19. 21:35:55
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:36:27
Xezs 2012.06.19. 21:36:43
Anyátok picsája! 2012.06.19. 21:36:48
flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2012.06.19. 21:36:59
Ez a telefon nem az a telefon, lám más az imei. Viszlát hűségidő, garancia meg most sincs.
Ha sokkal kevesebbet fizető előfizetést akar, hamarosan rá fognak jönni, hogy jól akar járni, és rájönnek, hogy lám, ez a telefon ugyanaz, és akkor felajánlják a garanciális javítást meg az imei adminisztrációt. Ha meg nem, akkor is jól járt a poszter, sőt. Egy mikrofon javíttatással kiváltani két év hűséget jó biznisz.
hol a hiba ebben a gondolatmenetben?
CID 2012.06.19. 21:37:39
Xezs 2012.06.19. 21:37:49
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:38:37
EMMA 2012.06.19. 21:39:18
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:39:54
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.19. 21:40:17
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.06.19. 21:40:39
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2012.06.19. 21:40:50
vizpocsekolo 2012.06.19. 21:40:59
Mondjuk ha más az IMEI száma, attól még nem használhatatlan a cucc, feltéve, hogy az újonnan kapott IMEI nincs letiltva. A mikrofont saját költségeden szervizeltetni kell ugyan (sajna ez a tanulópénz/pechpénz), de GSM szervizben kvázi potompénzért megvan, aztán ugyanúgy használhatod a telefonod, ahogy eddig. Ennyi.
Az ÁszF miatt pedig teljesen kár hőbörögni, a szituáció jogilag nagyon egyszerű: az IMEI átírása bűncselekmény (Btk. 300/C. §), az pedig a jog világában általános szabály, hogy szerződési feltétel nem lehet ellentétes jogszabállyal, különben hatálytalan. Úgyhogy a T ha megfeszülne, akkor sem tudná átírni az IMEIdet, nem azért mert fizikailag nem lehetséges, hanem mert a T-mobile nem bűnszervezet.
Most az, hogy az ügyintéző és a szervizes az ÁszF-re hivatkozott, az csak annyit jelent, hogy az ÁszF-et ismeri, a büntetőjogot meg nem, nyilván nem jogász.
De ezen okból nem szerepel az ÁszF-ben megoldás a problémádra, és nem azért, mert gonoszságból nem kapsz semmit a 10ezres előfizetésért.
John Nethem 2012.06.19. 21:44:42
Szomorú, hogy ebben az országban a SZOLGÁLTATók még mindig valami szereptévesztésben vannak, és szigorú hatóságosdit játszanak az ügyféllel, no meg rendre adják az értetlenkedő jópofit...
Xezs 2012.06.19. 21:46:43
Vagy szerinted ha rádgyullad mondjuk a házad, a rá felvett lakáskölcsönnek is meg kellene szűnnie? Nagy biznisz lenne mindkét félnek azt hiszem.
England win The Ashes! 2012.06.19. 21:47:11
Illetve bocsi: ez olyan 6-7 éve volt igaz, így előbb érdeklődj utána, hogy működik-e még az a bolt.
John Nethem 2012.06.19. 21:48:26
"...z IMEI átírása bűncselekmény (Btk. 300/C. §), az pedig a jog világában általános szabály, ..."
Az EREDETI JOGÁLLAPOT visszaállítása azonban egyáltalán NEM BŰNcselekmény, hiszen éppen a bűncselekmény következményének a fölszámolása a cél.
(Nem éppen jó példa, de ilyen alapon egy meggyilkoltnak hitt embert sem szabadna visszahozni az életbe ??)
TARTYOM 2012.06.19. 21:50:54
Xezs 2012.06.19. 21:51:35
John Nethem 2012.06.19. 21:54:53
Ha a szolgáltató kiköthet VIS MAIOR eseteket, akkor bizony jogilag a szolgáltatást igénybe vevőnek is jár !
Ha nem is a hűségnyilatkozatban, de a TÖRVÉNYEKben utána lehet nézni.
Egy kicsi JOGI különbség van az INGÓ és az INGATLAN között.....
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.06.19. 22:01:11
Egyébként pedig: szolgáltatófüggő mobilt nem venni, előfizetést nem venni - lehet, többe van, de akármikor elküldheted akármelyik suttyó céget a kurva anyjába.
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:05:34
"Az EREDETI JOGÁLLAPOT visszaállítása azonban egyáltalán NEM BŰNcselekmény"
De igen. Jelen esetben az eredeti jogállapot helyreállítása törvényi felhatalmazás hiányában ugyanúgy bűncselekmény. Márpedig sem konkrét felhatalmazás, sem jogszabály alóli kivétel nincsen.
Nem akarok okoskodni, de egy apróságot itt azért tisztázni kell; az eredeti állapot helyreállításának lehetőségét (in integrum restitutio) a szerződések vonatkozásában a Ptk. írja elő olyan esetben, amikor a szolgáltatás eleve érvénytelen szerződésből fakad. A panaszos és a T-mobile között érvényes és szabályos szerződés áll fenn, ami attól érvényes, hogy törvényt sértő szolgáltatás nincs benne. Ilyen egyszerű.
A szerződésben vállalt szolgáltatást (amit a T csinál) pedig akkor sem lehet önkényesen jogsértő cselekményre kiterjeszteni, ha az valamilyen erkölcsi meggyőződés szerint pedig tetszetősebb lenne.
Xezs 2012.06.19. 22:05:49
Szépen is néznénk ki, ha ilyenek után megszűnne a hűségszerződés.
Azon gondolkodtál már, hogy hűséggel miért olcsóbb a telefon? A szolgáltató azért tudja olcsóbban adni, mert idővel visszakapja tőled a havidíjban.
ha már az elején ellopják tőled, szerinted a szolgáltatónak kellene lenyelnie a telefonban adott kedvezmény költségét?
Felejtsd el ezt a hülyeséget. Nincs olyan törvény, ami azt mondja, hogy elhagyott vagy ellopott telefon esetén a hozzá kötött hűségidő felszámolódik.
Szerinted hányan lopatnák, vagy adnák el a telefonjukat, ha az általad leírtak igazak lennének?
Minden második ügyfél ezzel szórakozna.
John Nethem 2012.06.19. 22:06:10
A BŰNCSELEKMÉNY ténye egy VIS MAIOR eset.
XCat 2012.06.19. 22:07:37
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:07:42
A példádat pedig azt hiszem magadtól is beláttad hogy butaság, úgyhogy inkább arra nem is reagálnék érdemben.
Xezs 2012.06.19. 22:07:49
@Zigomer Trubahin: "kis bolt" "profi buherátorok"
Na ez a két dolog nekem valahogy kizárja egymást. Kis boltban warezpistikék vannak, akik már láttak youtube-on ájfónt. Ott is csak azt, hogy hol kell bekapcsolni.
Mikrobee 2012.06.19. 22:09:17
Minden indokomat és érvemet alátámasztotta más posztoló! Nem vagyok T-s dolgozó, csak logikusan gondolkozom! Szóval a kedves károsult így járt!
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:13:39
A lopás NEM vis maior. Ezt hadd ne fejtsem ki, keress rá a google-ben, hogy mi az a vis maior.
RipCat:
Azokat a keretjogszabályokat valóban így kell értelmezni (tágan), amik az életviszony tartalmát nem szabályozzák, maximum a határait. Azokat viszont amik feltétlen parancsot tartalmaznak (kógensek), azt megszorítóan kell értelmezni, ettől eltérni jogszerűen nem lehetséges.
John Nethem 2012.06.19. 22:13:47
Csakis rosszindulatot feltételezni mindenkiről.
Ráadásul kevered a dolgokat.
Én kizárólag a FENTI esettel kapcsolatban mondtam ki a VIS MAIOR helyzetet, hiszen RENDŐRSÉGI bizonyítékok vannak a bűncselekmény meglétére.
1. Az ügyfél rendeltetésszerűen akarta és akarja használni az eredeti készüléket.
2. az ügyfél maga kereste meg a készüléket.
3. Jobban tenné a szolgáltató, ha a hercehurca és a rossz imázs miatt inkább lecserélné azt a kib@szott készüléket.....
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.19. 22:16:12
Bár ha az ilyen nők izgatnak , nem szóltam, csak azért mondtam, mert sokan keverik. A betű jelenti valójában, mennyire nagy az a mell. "A" a legkisebb, Magyarországon D felettit pedig nagyon nehéz beszerezni.
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.06.19. 22:16:21
@Xezs: Tökmindegy.
tundrazuzmo (törölt) 2012.06.19. 22:16:22
- Veszel egy nagy transzparenst, és elmész a T székház elé tüntetni.
- Feljelentés.
Kb. fél nap ráfordítás, a siker garantált. Lehet, hogy már az első lépésben
John Nethem 2012.06.19. 22:17:45
Hányszor mondjam, nem maga a lopás a vis maior, hanem a bűncselekmény BEIGAZOLÓDOTT ténye !
XCat 2012.06.19. 22:18:37
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.19. 22:20:33
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.19. 22:24:02
Mózsi bá (törölt) 2012.06.19. 22:25:27
Xezs 2012.06.19. 22:26:12
A szolgáltató szerinted hol tehet arról, hogy ellopták a srác telóját?
És ha ma neki engednek, holnap hány száz balfasz rohamozza meg a T-t, azt kántálva, hogy "énis-énis-énis!"
Én értem hogy a kisember meg fülkeforradalom, meg vesszen a multi, de nőj már fel baszod.
Mózsi bá (törölt) 2012.06.19. 22:27:37
Xezs 2012.06.19. 22:28:01
De igazából mindenféle mellnek megvan a szépsége, nem vagyok elvakult :)
John Nethem 2012.06.19. 22:29:51
Bár a magyar polgári jog kifejezetten nem nevesíti a vis maior jogintézményét, mégis vannak a Polgári Törvénykönyvnek olyan szakaszai, amelyek alkalmazása során felmerülhet az elkerülhetetlen külső ok szerepe.
A magyar jog nem határozza meg a vis maior fogalmát, így leginkább az "elháríthatatlan külső ok" megjelölés áll legközelebb hozzá, ami azonban a vis maiornál valamivel tágabb "kategória", hiszen idetartozik harmadik személy elháríthatatlan cselekménye, de más külső elháríthatatlan erő is, amenynyiben az nem volt előre látható, s így váratlanul fejti ki hatását.
A vis maior elemei
A szűken értelmezett elháríthatatlan külső okot, azaz a vis maiort, összetevői alapján a következőképpen bonthatjuk elemeire:
Elháríthatatlanság: mértéke az egyes emberhez viszonyítva az az elvárható gondosság, amelyet tanúsítva a jogviszony alanya mentesülhet a felelősség alól az elháríthatatlan esemény bekövetkezésekor, hiszen ami ellen elvárható gondossággal védekezni lehet, az semmiképpen sem minősülhet vis maiornak.
Meghatározó tényezője a vis maiornak az előre nem láthatóság, hiszen amire számítani lehet, az ellen a védekezés is lényegesen könnyebb. Természetesen ez nem a vis maior jellegű erő elhárítására való felkészültséget jelenti, hanem csupán azt, hogy pl. egy szerződésben vállalt szolgáltatás tárgyát - annak érdekében, hogy kikerülje "az elpusztulást" - a vis maior jellegű erő hatóköréből elhelyezzük.
Vitathatatlanul idetartozik a fel nem róhatóság is, mert megeshet, hogy az elháríthatatlan külső erőkhöz vezető okfolyamatot a kötelezett indította el vagy befolyásolta, illetve akár segítette is ezt az erőt behatásában.
John Nethem 2012.06.19. 22:34:57
Ostobaság. Ráadásul hajtod a magadét, el sem olvasva, de minimum föl nem fogva amit írtam.
Amit Te fölsorolsz hol van benne a buli ??
1. Előkerült a készülék.
2. bűncselekmény ténye.
3. az előkerült készüléket szeretné használni, de objektív akadálya van ,
akkor legalább adjanak helyette egy másikat-- akár használt is lehet -
A TE logikád alapján a multinak lenne érdeke ellopatni az emberek készülékeit, hiszen így teljesítés nélkül kaszálhat.....
Xezs 2012.06.19. 22:35:52
De egyébként meg mi a faszról vitatkozunk? Te honnan tudod megállapítani azt, hogy a mobiltelefon ellopása ellen a poszter elvárható gondossággal járt el?
Vigyázott a telefonra? Odafigyelt arra, hogy hány rosszarcú áll mellette a buszon?
Te alapból úgy veszed, hogy a poszter nem ludas, pedig megeshet (nem mondom hogy így volt!) hogy ő volt a béna és olyan helyre tette ahonnan 10 esetből 8-szor ellopják. Vagy csak nem is figyelt, mert álmodozott.
Na mindegy, hagyjuk ezt.
Mondtam fentebb: próbáld ki, aztán írd le ide, hogy mire jutottál.
Xezs 2012.06.19. 22:37:40
Egy ilyen pedig úgyis kiderülne előbb-utóbb.
Hagyjuk ezt, tényleg próbálkozz be a T-nél egy ilyennel aztán majd mesélsz. Addig tök fölösleges itt faszkodnunk.
Körömcsiga 2012.06.19. 22:39:00
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.06.19. 22:39:03
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:43:31
Köszönöm, ezt én is tudom. :)
A lopás pedig ettől még nem vis maior, ugyanis van az az elvárható gondosság, aminek a tanúsításával a kár bekövetkezése elkerülhető. Abba meg már külön ne menjünk bele, hogy a büntetőjogi tények lassan keverednek a polgári jogi tényekkel, ami azért nem ugyanaz.
A lényeg pedig továbbra is az, hogy mivel kógens szabály nem írja elő azt, hogy ilyen esetben akár bűncselekmény elkövetésével is vissza lehet állítani az eredeti állapotot, így a szolgáltató semmilyen körülmények között nem tehet semmit (egyébként is rendszerint bíróság mondja ki az eredeti állapot helyreállítását, ha ez iránt a panaszos keresetet nyújt be - a helyreállítás pedig eleve csak a szerződéssel kapcsolatban felmerülő kár esetén lehetséges, azt meg ugye mondanom sem kell, hogy szerződéses károkozásról jelen esetben szó sincs, egyszerűen csak felhatalmazás hiányában történő 'nemtevésről'). A felhatalmazást meg maximum a jogalkotó pótolhatja magától, vagy az Alkotmánybíróság határozata alapján - utóbbi viszont ki van zárva, mert nincs alapjogi sérelem.
Nem tudom ennél világosabban megfogalmazni azt, hogy EZ VAN. A szolgáltatóra szíve joga haragudni bárkinek, de egyszerűen nem tehet semmit. Pont.
John Nethem 2012.06.19. 22:44:03
Nos én is éppen erről az IMÁZSépítésről beszéltem előrébb.
Éppen amiatt írtam azokat, és hogy NEM szolgáltatóként lépnek föl, hanem "hatóságként" tetszelegnek...
Továbbá:
Gyakorlati lehetetlenülés
A jogtudomány a természetbeni lehetetlenüléssel egyenlő hatásúnak tekinti az úgynevezett praktikus (gyakorlati) lehetetlenülést, amikor a fizikai lehetőség megvan ugyan a teljesítésre, de a józan életfelfogás szerint azzal már nem lehet számolni: pl. az eladott óra a folyóba esett, vagy ismeretlen tettes ellopta azt.
Camappa 2012.06.19. 22:44:32
Az említett szervízekben nagy általánosságban tök hülyék ülnek, akik valamit makognak a témához, magukba szívtak egy keveset a netről. Lényegében egy betanított munkás szintjén vannak.
John Nethem 2012.06.19. 22:45:21
Már hogyne tehetne ! Hiszen voltaképpen a szolgáltató diktál.
John Nethem 2012.06.19. 22:50:01
Természetbeni lehetetlenülés
A természetbeni (avagy fizikai) lehetetlenülés akkor következik be a szerződéses kötelezettség teljesítése során, ha a szolgáltatás fizikai akadályba ütközik, úgyhogy annak teljesítése a szó szoros értelmében, tehát semmiképpen nem lehetséges. Ennek tipikus esete például, ha a mezőgazdasági termékértékesítési szerződés tárgyául szolgáló termény árvíz vagy tűzvész következtében elpusztul, vagy ha az eladott ingatlan villámcsapás következtében leég stb.
Gyakorlati lehetetlenülés
A jogtudomány a természetbeni lehetetlenüléssel egyenlő hatásúnak tekinti az úgynevezett praktikus (gyakorlati) lehetetlenülést, amikor a fizikai lehetőség megvan ugyan a teljesítésre, de a józan életfelfogás szerint azzal már nem lehet számolni: pl. az eladott óra a folyóba esett, vagy ismeretlen tettes ellopta azt.
Érdekbeli lehetetlenülés
A szolgáltatás és így a teljesítés lehetetlenüléséhez vezet az is, ha azt az élet józan felfogása szerint a tisztesség és a méltányosság elvének figyelembevételével nem lehet elvárni. A jóhiszemű joggyakorlás és kötelezettségteljesítés elvéből következik, hogy az adós csak addig a határig köteles a teljesítés céljából erőfeszítéseket tenni, ameddig ezt tőle a méltányosság szerint el lehet várni. Ilyenkor beszélhetünk a kötelem túlnehezültségéről.
----
Ptk. 241. §-ával rokonítható "...a bíróság módosíthatja a szerződést, ha a felek tartós jogviszonyában a szerződéskötést követően beállott körülmény folytán a szerződés valamelyik fél lényeges jogos érdekét sérti."
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:50:21
"Éppen amiatt írtam azokat, és hogy NEM szolgáltatóként lépnek föl, hanem "hatóságként" tetszelegnek.."
Ember.. Miért tetszeleg hatóságként egy szolgáltató? Azért, mert nem követ el bűncselekményt egy ügyfele kérésére? Ne keverjünk már ide ilyen képtelen dolgokat..
A gyakorlati lehetetlenülés esete meg csak szerződéses jogviszonyban fordulhat elő (amikor valamit teljesíteni kéne, de végül nem lehet), mégis hogy jön ide a lopás? A lopásnál van szerződés? Nem.
Jajistenem.. Guglizni mindenki tud, néha akkor bukik meg a történet, amikor gondolkodni is kellene..
England win The Ashes! 2012.06.19. 22:50:33
Körömcsiga 2012.06.19. 22:51:13
Körömcsiga 2012.06.19. 22:52:44
vizpocsekolo 2012.06.19. 22:54:04
Gratula. Bemásoltad az összes szerződéslehetetlenülési esetet, de ezeknek továbbra sincs a világon SEMMI köze sem a lopáshoz, a jelenlegi helyzethez meg főleg nem..
Tessék már olvasni és ÉRTELMEZNI kommentelés előtt..
John Nethem 2012.06.19. 22:57:47
Olvasd újra el, aztán megérted a "hatóságosdit".
Mert a hűségszerződés akkor mi ?
John Nethem 2012.06.19. 23:00:22
Legalább olvasd már végig amit írtam, semmi ilyesmiről nincs szó.
John Nethem 2012.06.19. 23:02:30
Akkor legalább fejtsd ki, miért is nem, és a LOPÁS mint olyan, mikor is lenne alkalmazható ?
indapass90210 2012.06.19. 23:03:58
John Nethem 2012.06.19. 23:04:49
Leírtam: a rendőrség által IGAZOLT BŰNCSELEKMÉNY ténye.
Egy karambolnál vajon hogyan is működik ?
Mire is fizet a biztosító ?
Vagy elismeri az okozó, vagy a rendőrség bizonyítja....
Körömcsiga 2012.06.19. 23:06:13
vizpocsekolo 2012.06.19. 23:07:42
Akkor utoljára, bár már azt hiszem reménytelen.. A hűségszerződés az egy szerződés, igen. A nevében is benne van.
Arra a teljesítésre irányul, hogy x évig a T szolgáltatja a vonalat, az ügyfél meg fizet érte.
Történt ennek körében lehetetlenülés? (értsd: nem tudott a T vonalat adni, vagy az ügyfél fizetni)? NEM.
Akkor innentől ne keverjük már a hűségszerződésre vonatkozó szabályokhoz azt, ha valaki ellopja a telefonunkat.
Körömcsiga ugyanazt írta amit én, csak frappánsabban. Ha az én indoklásom nem világos, ajánlom figyelmedbe. (22:51)
Körömcsiga 2012.06.19. 23:07:55
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.19. 23:10:25
Mondjuk az igaz, hogy itt alig 2-3 hetes telefont is kilockol mind a szolgáltató ( 15 fontért, hivatalosan) , de akár a sarki mobilszaki is.
Körömcsiga 2012.06.19. 23:10:40
Melynek a költségeit senkinek nem kötelessége bevállalni a károkozón kívül, még ha csak munkadíjról is van szó, hiszen nem garanciális folyamatról van szó. Az említett lopott autó helyreállítást sem fogja ingyen senki elvégezni.
John Nethem 2012.06.19. 23:10:49
Vajon a Te olvasatodban a teszem azt 2 éves hűség"fizetésért" cserébe , éppen a hűség tárgyát képező tárgy használhatatlansága mellett mit is adna a szolgáltató ?
vizpocsekolo 2012.06.19. 23:13:26
De, a 300/C megáll. Olvasd el a vonatkozó Btk-értelmezést.
Az egyedi azonosító meghamisítása azért nem áll meg, mert az IMEI nem egyedi azonosító, az ugyanis csak olyan dolognak lehet, aminek a tartása/használata hatósági engedélyhez kötött (pl. az autó és az alvázszáma). A telefon nem ilyen.
"az ügyészség a társadalomra való veszélyesség hiányában azonnal megszüntetné az eljárást"
Először is: a bűncselekmény azért bűncselekmény, mert a társadalomra veszélyes, ezt pedig nem az ügyészség állapítja meg/bírálja felül, hanem a jogalkotó. Anno büntethetőséget kizáró ok volt a társadalomra veszélyesség csekély foka, de pár éve ezt már hatályon kívül helyezték.
John Nethem 2012.06.19. 23:14:10
Nem a biztosító volt a lényeg, hanem hogy az okozó ELISMERI-e, vagy a RENDŐRSÉG mint hatóság igazolja, hogy az okozó volt az okozó, és milyen arányban.
( Nem mellékesen ez a biztosítónak is fontos a költségek megosztásában ..)
Körömcsiga 2012.06.19. 23:16:32
vizpocsekolo 2012.06.19. 23:18:42
Ha a hüség tárgyát képező tárgy (a telefon egyébként nem képezi a hűség tárgyát, de ebbe már végképp ne menjünk bele) használhatatlanságáról a szolgáltató tehet, akkor azért köteles helytállni. Ugye ezt hívják úgy, hogy garancia.
Ha nem ő tehet róla, akkor mégis mi a túróért kéne neki bármiért is helytállnia? Ez egy buta, parttalan vita, 10-ből kb. 2 dolgot látsz, azt is homályosan.
gh14 2012.06.19. 23:19:00
Hm?
John Nethem 2012.06.19. 23:19:56
Nem csak kimondottan vonalról van szó, hanem KÉSZÜLÉKRől is ! Éppen emiatt magasabb a szóbanforgó ideig a havidíj.
Nagy hiba sémákban gondolkodni, amikor itt konkrét esettel állunk szemben.
Körömcsiga 2012.06.19. 23:20:06
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.06.19. 23:20:53
John Nethem 2012.06.19. 23:22:37
A jelen esettől elkanyarodó rossz példa.
John Nethem 2012.06.19. 23:25:45
vizpocsekolo 2012.06.19. 23:27:35
Inkább az a nagy hiba, hogy kérdésekre válaszolsz és észrevételezel ahelyett, hogy magad is kérdeznél. (azt már elárultad magadról, hogy tudnál mit kérdezni, ha akarnál..)
Na jó, akkor mégis reagálok:
A HŰSÉG tárgya az ügyfél fizetési és szerződésmódosítást kizáró kötelezettsége, és NEM a telefon! Hűséget köthetsz telefon nélkül is.
Könyörgöm.. Szálljunk már le a témáról, tök másról van szó..
Körömcsiga:
"tehát nem kötelességük foglalkozni vele. "
Olyannyira nem kötelességük, hogy jelen esetben nem is foglalkozhatnak a garanciális akadály elhárításával akkor sem, ha az ügyfél nem tehet az egészről. Tiltja a Btk.
Körömcsiga 2012.06.19. 23:28:20
Körömcsiga 2012.06.19. 23:36:43
John Nethem 2012.06.19. 23:37:22
Ezt az állapotot szeretné visszaállítani az ügyfél. De úgy látszik, ebben az országban ez túl nagy kérés.....
John Nethem 2012.06.19. 23:39:22
fda 2012.06.19. 23:41:20
A történetben szóba se került, hogy a tolvajokkal dolgozó kereskedő (a részleteket nyomozza ki a rendőrség!) megfizesse a károsult kárát.
A t-mobil meg elmehetne egy tanfolyamara a piacra, miképpen kell az imei számot átírni. Nagyvonalúságból is jól vizsgáztak, hogy kell a póruljárt ügyfélnek kicsit a kedvében járni.
John Nethem 2012.06.19. 23:42:09
Körömcsiga 2012.06.19. 23:46:06
Ugyanmár, a mamája telefonjával is használhatja azt a kártyát. Remélem ezt most nem gondoltad komolyan. Ha a hitelre vett autódat összetöröd a szalon kijáratánál attól még ki kell fizetned a felvett hitelt és autód se lesz. Vonatkoztass már el a pénzügyi résztől. Megint leírom, hogy a T nem mobiltelefonokat, hanem hálózatot üzemeltet.
Körömcsiga 2012.06.19. 23:47:30
John Nethem 2012.06.19. 23:49:56
Ezekkel mind tisztában vagyok.
De megint egy teljesen más esetet hozol, más körülményekkel.
Teljesen más a fölállás.
A Te példádban nincs egy külső harmadik.
Körömcsiga 2012.06.19. 23:52:05
magician 2012.06.19. 23:53:26
John Nethem 2012.06.19. 23:53:55
Nem vonatkoztatható el a dolog a pénztől.
Már csak abból az egyszerű okból sem, mert voltaképpen minden a pénzről szól....
a hálózatszolgáltatás is...
John Nethem 2012.06.19. 23:55:05
Körömcsiga 2012.06.19. 23:58:33
magician 2012.06.19. 23:58:53
magician 2012.06.20. 00:00:49
Körömcsiga 2012.06.20. 00:01:28
Körömcsiga 2012.06.20. 00:03:19
indapass90210 2012.06.20. 00:06:45
John Nethem 2012.06.20. 00:06:50
_netuddki 2012.06.20. 00:08:36
Bernáth Tarján, 4914 Olcsvaapáti, Nyár utca 40. (t 2012.06.20. 00:25:02
░█░ ██ █░█░█ █░█ █▀█ █ █░▄ █▀▀
░▀░ ░░ ▀░░░▀ ░▀░ ▀▀░ ▀ ▀▀▀ ▀▀▀
▀█▀ ▄▀▄ █░▄▀ ▄▀▄ █▀▀▄ ▄▀▄ █▀▄ ░░▀
░█░ █▀█ █▀▄░ █▀█ █▐█▀ █░█ █░█ ▄░█
░▀░ ▀░▀ ▀░▀▀ ▀░▀ ▀░▀▀ ░▀░ ▀▀░ ▀▀▀
▀ █▄░█ █▄░█ █▀▀ █▄░█▒█▒█▒█
█ █░▀█ █░▀█ █▀▀ █░▀█░▀░▀░▀
▀ ▀░░▀ ▀░░▀ ▀▀▀ ▀░░▀▒▄▒▄▒▄
Jofiu 2012.06.20. 00:31:55
vizpocsekolo 2012.06.20. 01:24:13
Azt nem jogszabály, hanem nemzetközi egyezményeken alapuló szabványkritériumok határozzák meg.
Anno azért kellett engedélyeztetni, mert itthon nem volt hatása a közösségi normáknak és szabványoknak, úgyhogy a Magyarországon akkor érvényben lévő általános kritériumok (pl. egészségre ártalmasság) alapján kellett engedélyeztetni egy eszközt (pl. a Kermi által) ahhoz, hogy piaci forgalomba kerülhessen a cucc.
Az említett 277. § egyébként az okirattal visszaélés, az egyedi azonosító a 277/A. :)
Büntetőjogi értelemben vett egyedi azonosítója csak olyan dolognak lehet, aminek a használatához hatósági engedély kell (az autónál a jogsi pl. hatósági engedélynek minősül), vagy a birtoklásához kell hatósági engedély (ilyen pl. a fegyver).
Egy telefon használatához és birtoklásához nem kell hatósági engedély, tehát bárkinek lehet.
Ennélfogva nem lehet olyan egyedi azonosítója sem, amire nézve elkövethető az egyedi azonosító meghamisítása.
Ami hatósági engedélyre Te gondolsz, az a forgalomba hozatali engedély, az viszont nem a végfelhasználóra (aki birtokol/használ), hanem a forgalmazóra vonatkozik.
regösbendeguz 2012.06.20. 02:05:18
1: Köztudott, hogy ami Európa más országában egyértelmű és felhasználóbarát szolgáltatás, az itt nem működik. Illetve csak addig, amíg eladják.
2: Az is köztudott, hogy az egymásra mutogatás "nemzeti sport", valójában csak azt igyekszik mindenki (leginkább a szolgáltató) mindenáron indokolni, hogy miért NEM lehet valamit. Eszébe sem jut azt keresni, hogy "de akkor hogyan lehetne"?
3: Régi mondás, de nagyon igaz: "ha hülyének néznek, ne okozz csalódást"!
A fentiek fényében a megoldás:
Poszter elmegy a sarokra, pár ezerért visszavasaltatja az eredeti IMEI-t és egy "stock firmware"-t. Ezután becsattog a T-hez (minden papír a hóna alatt, kivéve a rendőrségi salátákat) és naív arccal előadja, hogy megkerült a telefonja. PONT. Semmi rizsa az IMEI-ről vagy a négy tigrisről. Opcionálisan egy-két nap elteltével belibeg ugyanoda, vagy egy másik T-pontba és csodálkozó arccal elpanaszolja, hogy nem jó a telefon mikrofonja. Garanciális javítás/csere.
ENNYI. Nem szép, tán nem is törvényes, de működik, minden valószínűség szerint a legkisebb veszteséggel.
vernarancs 2012.06.20. 02:22:46
Sics68 2012.06.20. 02:48:59
Avagy ahogyan én ezt az egészet kívülálló amatőrként látom...
0.
Hadd kezdjem ott, hogy nem egészen értem az esetet, meg hogy mi a baja a poszolónak.
Kötött egy szerződést:
- amiben az van, hogy ő kapott egy telefont, és kap 2 évig egy szolgáltatást ( bele értve a garanciális javítást is)
- és ezért cserébe vállalta, hogy a szerződéseben foglalt feltételek szerint fizet a szolgáltatónak.
A telefont megkapta, a szolgáltatást folyamatosan kapja ... a fizetési kötelezettsége pedig folyamatosan fennáll.
Ezen az, hogy az adott telefonnal (amit a szolgáltató átadott neki) mi történik: megsemmisül, eladja, ellopják stb. nem változtat.
Ha a telefon megsemmisül, elvész stb. az nem "ellehetetlenülés", hiszen egy másik telefonnal is igénybe veheti a szolgáltatást.
Ami a telefon garanciális javítását illeti: a garancia jelen esetben elveszett, hiszen olyasmi történt a telefonnal ( nem garanciális szervízben megbontották, hozzábabráltak), ami garancia-vesztéssel jár.
Ez egy készpénzre átszámolható kár, amelyért egyértelmű, hogy a károkozó a felelős. A tolvaj, továbbá az a személy aki beadta egy zug-szerzvízbe egy törvényben tiltott módosítás elvégzésére, valamint a módosítást elvégző szervizes egyetemlegesen felelősek a károsult felé... mindannyian bűncselekmény(ek)et követtek el ugyanis, és az jogellenes cselekményük(cselekményeik) okozták a garanciavesztést - azaz hogy eztán a telefon minden javításáért fizetnie kell a posztlónak.
Az már a posztoló baja, hogy ezen személyek (akik kölönféle jogellenes cselekedetekkel neki kárt okoztak) valszeg nem lesznek fellelhetők.
Fontos tudni, hogy a nepper (=használtcikk-kereskedő), akinél megtalálták a telefont, nem vonható felelősségre: amit csinált az egy "vétlen orgazdaság", már ha rendesen lepapírozta a telefon adásvételét ... és mert az ilyenek nem hülyék, vélhetőleg ez így is van: vagyis hiogy valaki, egy (utóbb majd kiderül hogy) lopott vagy hamis személyi igazolványt felhasználva adta el neki az inkriminált telefont.
Az egyértelmű, hogy a lopott holmit vissza kell szolgáltatni a jogos tulajdonosának, és a lopott holmi birtokosa az őt ért kárt attól követelheti, akitől ő vásárolta a telefont. ( ... Na ez lesz a lopott személyivel szaladgáló soha fel nem lelhető eladó...)
Minden esetre a vétlen orgazdaságot elkövető használtcikk-kereskedő felelőssége azzal, hogy a rendőrség lefoglalta tőle a lopott holmit és visszajuttatta azt jogos tulajdonoságnak, ezzel véget is ér, mind polgári jogi mind büntetőjogi szempontból.
( Az már egy másik érdekes kérdés, hogy akár lopott telefonok akár lopott autók esetében a rendőrség sokkal komolyabban a körmére nézhetne az ilyen "vétlen orgazdasági" esetekbe szokatlanul magas rendszerességgel belebonyolódó viszonteladóknak... )
Ami a lényeg: a telefon javíttatása, ha azt egyszer valaki megbuherálta, a tulajdonos baja.
Illetve EZEN speciel lehetne vitatkozni ... hogy tisztességes-e ez a szerződési feltétel vagy sem... hisz mi van , ha a telefonnak olyan alkatrésze és olyan okból mondja fel a szolgálatot, aminek a buheráláshoz semmi köze... ugyanakkor ennek eldöntése, hogy volt-e, lehetett-e köze hozzá ... elég húzós szakértői díjas pereskedéshez vezethetne :)
Tény, hogy minden féle elektronikai termékek esetében általánosan elfogadott, hogy bizonyos plombák sérülése már önmagában is szerződéses oka a garanciavesztésnek.
Szóval úgy néz ki, a javíttatás a posztoló kiadása lesz.
Az Imei szám .. na ez már érdekesebb kérdés.
Hadd kezdjem azzal, hogy bár a tulajdonos az eredti IMEI helyreállítása nélkül is fogja tudni használni a készüléket, de jogos és megalapozott érdeke fűződik ahhoz hogy ez az állapot helyreállítódjon, pld. a telefon gyártója az IMEI alapján döntheti el hogy hajlandó-e frissíteni a telefon szoftvereit vagy engedélyezi-e bizonyos, az általa gyártott telefonok által elérhető szolgáltatások elérését.
Alapvetően azzal az ide író valakivel értek egyet, ami szerint ebben az adott esetben az eredeti imei szám helyreállítása (ami technikailag asszem lehetséges) volna a helyzet kívánatos kezelése... ami nem ütközik a törvénybe, hiszen nem megváltozatásról hanem pontosan hogy az eredetei állapot helyreállításáról van itten szó!
Namármost, itt egy érdekes helyzetbe futottunk: van egy cselekedet, amiről nem tudjuk hogy az jogos vagy jogellenes.
Nem tudom hogy ezt miképp lehetne kideríteni... de kell legyen rá valamilyen mód.
És itt elágazik a történet:
Ha az derül ki, hogy az eredeti állapotot (=eredeti IMEI szám) helyreállító beavatkozás jogszerűen végrehajtható, akkor nincs nagy gond, azt végre kell hajtani. ( Aminek költsége természetesen a tulajdonost terheli ... ez az ő kára ... ha valaha is megfogják a neki kárt okozó személyeket, természetesen követelheti tőlük a kár megtérítését.)
Ha az derül ki hogy az eredeti IMEI nem állítható helyre legálisan ... na akkor viszont gond van!
( Attól függetlenül, hogy egy zugszervízben megcsináják neki.... )
Ugyanis:
> vizpocsekolo 2012.06.19. 22:43:31
> A felhatalmazást meg maximum a jogalkotó pótolhatja magától,
> vagy az Alkotmánybíróság határozata alapján - utóbbi viszont
> ki van zárva, mert nincs alapjogi sérelem.
Ezt elnézed :)
> Alkotmány, XIII. cikk
> (1) Mindenkinek joga van a tulajdonhoz és az örökléshez.
Na már most, Neked bizonyára rémlik, hogy a tulajdonjog két részből áll, a dolog birtoklásához és a használatához való jogból.
És abban az esetben, ha a törvény úgy értelmezendő, hogy nem állítható helyre az eredeti IMEI szám, akkor bizony a használathoz való jog sérül!
És ebben az esetben bizony van egy alkotmányellenes törvényünk... :)
***
OK, hogy ezt felfogja és átlássa az ember, ahhoz nagyon picit értenie kell a törvényekhez és az elektronikai kütyükhöz is.
Az alkotmánybírák meg (vélhetőleg) nagyon értenek a törvényekhez... de a kütyük kapcsán valszeg egy raklap szakértői véleményt kell áttanulmányozniuk.
De ha eléjük kerül az ügy, vélhető, hogy előbb-utóbb ők is el kell majd ugyanerre a következtetésre...
Kérdés, nem egyszerűbb út-e az ecserin keresni valakit aki átírja ezúttal vissza az eredetire az IMEI számot.
Sics
2012.06.20. 04:06:16
Egyébként én is simán le0ztam volna a telefont és visszaviszem egy másik T szervizbe, ha ennyire kedvesek.
Mózsi bá (törölt) 2012.06.20. 06:25:14
A benzinkútkezelő meg tényleg elhitte, hogy jár neki (talán még meg is érdemelte volna). De ez nagyon OFF.
Mindenesetre aki így vesz telefont, az gyakran szívja a fogát a két éves futamidő alatt, illetve a végén, mikor már sz@rt sem ér a cucca...
Sörböfi bácsi 2012.06.20. 07:32:48
szolgáltató, szolgáltatás
mellesleg a garis szervizesek schwarcban ütik át az IMEI számot
indapass90210 2012.06.20. 07:38:21
Környezettudatos 2012.06.20. 08:00:19
Amilyen az ország, olyan megoldást kell keresni. Kis zsebpénzért visszairatod az eredeti IMEI-t a készülékbe és valami hibával becserélteted. Így az ÁSZF is jóllakik és aúj telód is lesz. :)
Környezettudatos 2012.06.20. 08:04:06
nyünyüge 2012.06.20. 08:11:13
a kikódolás és az IMEII szám módosítás két külön káposzta !
kopaszállat vagyok 2012.06.20. 08:16:16
Mikrofon cser 15 perc??? ennél a típusnál? látszik hogy foggalmad sincs eszik vagy isszák! Bírom az ilyen okosokat.
A poszthoz meg, ismerős körökben keressél egy értelmes szervizest megoldja neked .
biododírium 2012.06.20. 08:42:41
Az aláírásért töredékáron kap az ember egy telefont, a szolgáltatás meg az (készüléktől teljesen függetlenül!!) az, hogy a SIM kártyát tudjuk használni a választott tarifacsomaggal (bármilyen, adott hálózatra nem tiltott készülékkel). Ennyi.
Készülék: gyártó és használó
Szolgáltató: SIM kártya, tarifacsomag és hálózat
A készülék kizárólag a tulajdonos és a gyártó felelőssége. A szolgáltató max visszaveszi 3napon belül, ha nem jó vagy 3napon túl (és 1éven belül garanciában továbbküldi szervíznek.
Ha szerződéskötés után másnap elhagyja vki a telót, akkor így járt. Mit nem lehet ezen megérteni?
Amúgy meg ha méltányosságból (igen, méltányosságból, mert ez neki nem jár alapban) szeretne kérni vmit a szolgáltatótól, akkor írjon nekik, mert erre folyamat tuti nincs (nem is kell, hogy legyen ilyenre) és majd EGYEDILEG eldöntik. Ennyit tehet. És ha nem kapja meg, amit kér, akkor sem lehet szidni őket, mert a készülékkel kapcsolatos lehetőségeket nem a szolgáltató találja ki. Sufnituningot szolgáltató meg nem csinálhat, ha ez vkinek nem lenne egyértelmű és emiatt a lehetőségeket ezekre sem kell ismerniük az ott dolgozóknak.
regösbendeguz 2012.06.20. 08:45:29
PMester 2012.06.20. 08:48:14
Most ott tart a dolog, hogy szabálysértési eljárás miatt szeptember 18-ra mehetek tanúként a bíróságra. Ha nem megyek, előállítanak és büntetést kell fizetnem, míg ha a "vádlott" nem megy, semmi nem fog történni, mert nincs jövedelme, így nem tudják megbüntetni. De legalább a telefon megvan.
Netuddki. 2012.06.20. 08:56:18
Muhaha!
Buci21 2012.06.20. 08:58:46
nemecsek ernő áruló 2012.06.20. 09:00:53
Zsíros Bödön 2012.06.20. 09:02:16
Amúgy meg nem értem a sok kommentert, tiszta ellenséges hangulatúak vagytok. Semmi együttérzés, ott van a kibaszott hűségszerződés, a telefon rendőrségileg visszaszerzett és nem képesek valamit csinálni?
vaterkopf 2012.06.20. 09:06:05
E-mentális klausztrofóbia 2012.06.20. 09:08:05
Ezt sikerült tartani.
BTW pár éve egy képviselő nyilatkozta, hogy a piacra szociális okokból is szüksége van, ezért kvázi bezárhatatlan (haha). Nyilván nem is a jól körülhatárolható lobbikörök nyomására nyilatkozott így.
Deneware. 2012.06.20. 09:33:03
833 2012.06.20. 09:36:04
Sztem 2k-ért megúszod valamelyik "konténerensél", vagy kis vicik-vacak üzletben a nyóckerben! Az, hogy ezzel tulajdonképpen éppen azt az "iparágat" támogatod, akik téged is megkárosítottak, egy teljesen másik kérdés.. sajnos!
Esetleg amerikás stílusban pereld kártérítésért az orgazdát... ;)
szekertabor · provo.blog.hu 2012.06.20. 09:37:28
A T végrehajtott a károsult telefonján egy változtatást (letiltotta az IMEI számát). Ha ez visszafordítható, fordítsa vissza, és a továbbiakért már nem felel. Ha technikailag az IMEI megváltoztatható (az eredmény ezt bizonyítja), akkor vissza is változtatható, és a károsult követelheti az orgazdától, hogy vagy ezt tegye meg, vagy egy másik (használható) készülékkel kártalanítsa őt, vagy az okozott kárt fizesse ki.
A T eladott egy készüléket, amit bizonyítottan elloptak és bizonyítottan megkerült. A T alkalmaz egy olyan biztonsági eljárást, ami a károsultat akadályozza a tőlük vásárolt (egyébként működőképes) készülék használatában. A T felelőssége ebben a kérdésben nem egyértelműen vethető el.
Artie 2012.06.20. 09:37:53
Neked a 20 hónap hűség még a károd. Ennyi.
szanalmas 2012.06.20. 09:47:04
Bocsáss meg, valóban, feltételezve, hogy majdnem mindenki félkegyelmű arrafelé, akkor 30 perc. Látatlanba 10 perc alatt én darabokra szedem. De téged is be kell kalkulálni, ezt elfelejtettem!
@Környezettudatos:
Erről van szó. Tipikus, hogy ilyen helyeken nem megoldást keresnek, hanem kifogást...
látjátok feleim szümtükkel 2012.06.20. 09:53:48
Megfontolandó a szerződéstől elállás kérdése, mivel az előfizető hibáján kívüli körülmény miatt ( melyben a szolgáltató is részes ) érdekmúlás állt be, vagyis nem áll érdekében a szerződés továbbiakban azonos tartalommal történő fenntartása.
A szolgáltató az érdekmúlásban azért érintett, mert nem az IMEI szám, hanem a telefonkészülék a szerződés lényege, ugyan is a készülékkel kell telefonálni. Miután annyira rugalmatlan, hogy a tolvaj által, a szolgáltató által kiadott számban végzett rongálás, és azt nem hajlandó javítani, a galiba hátránya nem terhelheti az előfizetőt.
Javaslom a cégnyilvántartásból megnézni a szolgáltató vezérigazgatójának ( nem a takarítónéninek! ) a nevét, és egy saját kezébe jelzésű levében megírni neki a problémát, és kérni a megoldás elősegítését.
Brian 2012.06.20. 10:00:25
Brian 2012.06.20. 10:02:41
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.06.20. 10:03:03
sajnos ez a magyar szolgálatói morál.
pech.
telkoe 2012.06.20. 10:10:36
Pedig jobb lett volna ha visszaolvasod, mert talan nem irnal ekkora butasagokat.
előfizető hibáján kívüli körülmény miatt ( melyben a szolgáltató is részes )
- a szolgaltato nem reszes abban hogy elloptak az elofiz telefonjat es megrongaltak.
Miután annyira rugalmatlan, hogy a tolvaj által, a szolgáltató által kiadott számban végzett rongálás, és azt nem hajlandó javítani, a galiba hátránya nem terhelheti az előfizetőt.
- a szolgaltatonak nem kotelessege a tolvaj rongalasat javitani.
A telefont atadta x ev huseg elleneben, a szerzodes mas keszulekkel hasznalhato.
Elegge butacska javaslat, majd a 20. ugyfelszolgalti kapcsolattarto szep nagy betukkel leirja tisztelt ugyfelnek, hogy ha elloptak telefonjat akkor anyucinal hisztizzen.
zolika78 2012.06.20. 10:12:55
1. Keress a piacon egy konténert, amelyik visszaállítja a telefonodban az eredeti EMEI számot.
2. Ezután vidd be a T-Mobil szervízbe és javíttasd meg garanciálisan.
Szittyakürt 2012.06.20. 10:13:21
látjátok feleim szümtükkel 2012.06.20. 10:16:18
XCat 2012.06.20. 10:18:18
biododírium 2012.06.20. 10:27:53
regösbendeguz 2012.06.20. 10:28:15
A T-mobile sem így viselkedik ám más országokban, itt is vsz egy-két magyar "sztármenedzser" szorgos munkájának eredményét láthatjuk.
XCat 2012.06.20. 10:33:05
A felsővezetés erről a szarakodásról nem tud, szal valahol középen lehet elakadva az egész. De egy nyomorult telefonért nem éri meg szarakodni az egésszel, az ügyfél kicsit pattog, és úgyis vesz másikat. Vagy ugyanolyat, vagy drágábbat, hogy igazolja maga előtt, hogy nem is lúzer. Felemeló, duplapénz.
így kell ezt.
szanalmas 2012.06.20. 10:33:08
Baszki, hasonló kategória a Wayteq Libra 35 ezerér, csak az független és hűség se kell hozzá...
szanalmas 2012.06.20. 10:35:31
XCat 2012.06.20. 10:36:35
szanalmas 2012.06.20. 10:39:52
Volt néhány ericsson buta telónk, azoktól bármi jobb volt, bugos szoftver, katasztrófa akkuidő, gyors amortizálódás. Az biztos, hogy én nem fogom megtudni önszántamból, hogy az okosaik is ilyen szarok-e! :)
telkoe 2012.06.20. 10:41:56
XCat 2012.06.20. 10:44:56
pfekete101 2012.06.20. 10:45:55
XCat 2012.06.20. 10:46:10
_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.06.20. 10:46:11
:))
regösbendeguz 2012.06.20. 10:47:51
biododírium 2012.06.20. 10:51:57
szanalmas 2012.06.20. 10:52:43
Én gyakorlatilag nem telefonálok, szóval 20 nap körüli az akkuhasználata a telefonomnak, ami a kocsi csomagtartójában van. :)
Van egy feltöltős netkártyám is, amin van már 12k, mert évente fel kell tölteni, hogy ne járjon le! :D
regösbendeguz 2012.06.20. 10:55:10
Persze, ha a szabályokat nézzük, nem szabadna, de itt már régóta nem is erről van szó. És ha már ilyen "sarkosan fogalmazunk", fentebb többször elhangzott, hogy nem megváltoztatásról, hanem a "szabály szerinti állapot" visszaállításáról van szó. Nem azzal kereste meg a poszter a T-t, hogy kéne neki egy új IMEI, mert a régi már uncsi.
XCat 2012.06.20. 10:55:53
@szanalmas: Kizárólag homáron keresztül kommunikálsz?
szanalmas 2012.06.20. 10:57:16
Nálunk még az internet is postagalambbal működik!
XCat 2012.06.20. 10:58:19
nyünyüge 2012.06.20. 10:59:50
" nem megváltoztatásról, hanem a "szabály szerinti állapot" visszaállításáról van szó. "
Erre egyetlen esetben lehetne hivatkozni: ha a szolgáltató hibájából kellene visszaállítani azt a bizonyos állapotot.
predike 2012.06.20. 11:05:45
Ebben az esetben két termék lett vásárolva, egy készülék és egy előfizetői szerződés 2 év hűséggel. A készülékre a törvényben előírt garancia vonatkozik (mint bármely más műszaki cikk esetében). Illetve egy díjcsomag, amire a T-Mobile vállalta, hogy 2 évig biztosítja (amit hibás készülék esetén is nyújt a szolgáltató), az már a te problémád, hogy nincs jelenleg hozzá készüléked, amivel igénybe tudod venni. Mivel a lopás közben bekövetkezett sérülés nem garanciális, így a T-nek nem kötelessége ingyen kijavítani. Még ha bérelnéd a készüléket a T-től, ebben az esetben akkor is neked kéne fizetni. Egyébként a törvény lehetőséget ad arra, hogy pénzednél legyél: polgári peres úton a tolvajtól visszakövetelheted a készülék árát.
labi 2012.06.20. 11:10:11
A garancia a gyártónak felróható hibákra vonatkozik...
Ha ellopom a kocsidat, felgyújtom és bezúzom, aztán a roncsot visszaszerzed tőlem, az nem garanciás esemény.
Ha ellopom a telefonodat és páros lábbal ugrálok rajta, az sem.
Ezen esetekben rajtam hajthatnád be az általam okozott kárt, a gyártónak semmi köze ehhez.
regösbendeguz 2012.06.20. 11:10:24
XCat 2012.06.20. 11:16:06
Támadhatatlan.
A posztoló helyében én megnézném hová jár mondjuk golfozni a t vezérigazgatója, és vennék oda egy bérletet. :D
É2I 2012.06.20. 11:16:46
XCat 2012.06.20. 11:20:15
TsK 2012.06.20. 11:22:46
akkor mindeki boldog!
guy2 2012.06.20. 11:24:49
É2I 2012.06.20. 11:25:56
Szerintem ez működni, igaz most altatnám 1-2 hónapot a dolgot.
s_marky 2012.06.20. 11:26:30
XCat 2012.06.20. 11:29:48
Mondjuk nekem még mindig nem világos, miért nem tudja az új számával használni a cuccát.
Azt nem hiszem, hogy a szolgáltatás egy adott készülékhez van rendelve. Mert ha mégis, akkor viszont onnantól már simán perelhető.
telkoe 2012.06.20. 11:30:11
XCat 2012.06.20. 11:32:24
nyünyüge 2012.06.20. 11:35:57
De ez nem egy javítás! Ez egy egyedi azonosító szám kitiltása az egész mobil világból.
Ha letiltatsz egy bankkártyát (ami letiltás után x idővel az egész világon letiltott lesz a kártya és a bank felel érte, ha mégis használják), azt sem csináltathatod vissza, mert megkerült. A vonatkozó rendszerek, folyamatok, nemzetközi és magyar szabályzatok úgy vannak kitalálva, hogy ez egy egyirányú dolog. (Mert ugye ha könnyű és engedélyezett volna ide-oda állítani az érvényességi állapotot, akkor ezen a ponton veszélyben volna egyediség biztonsága). És előfordulhatna, hogy két azonos IMEII szám érvényes egyszerre.
telkoe 2012.06.20. 11:40:19
Lopott telefont nem szoktak garancialis szervizben visszabarkacsolgatni, meg akkor sem ha pistike meg a kis baratai kiverik a nagyhisztit hogy ez marpedig jar.
XCat 2012.06.20. 11:44:51
Különben még mindig nem látom a t valós érdekeit ebben az egészben. Jó, ennyire kötelezi őket a törvény, és megmutatták, hogy ha a poszter fejreáll sem mozdítják a kisujjukat sem.
Viszont nekik az lenne a biznisz, hogy használja ezt a nyomorult szolgáltatást, mondjuk a havidíjon felül is, ami bevétel. Készülék nélkül nem fogja.
Jó hogy úgyis vesz másikat mert mit tehet, ha meg nem vesz, a havidíj ott van, de ha mondjuk ebből a homáros cirkuszból adódó bevételkiesést levonom a reklámokból származó pozitív bevételből, máris más arányoknál tartunk....
regösbendeguz 2012.06.20. 11:45:53
És mint azt szintén korábban írtam, erről (az IMEI átírésról) konkrét tapasztalatom nincs, viszont sok másról (telko-t is beleértve) igen, de ezt csak általános megjegyzésnek szántam a Magyarországon működő szolgáltatók hozzáállásáról. Mondok egy másik konkrét példát is. Nem ide tartozik, de jó viszonyítási alapot ad. A SIMlock-olt telefonok függetlenítését a legtöbb európai szolgáltató (amennyiben a szerződésben foglalt és egyéb feltételek lehetővé teszik) fillérekért, vagy ingyen végzi. A T-mobil Mo.-n ezért 20.000,- Ft-ot kér. Szerinted ugye ez is így jó, és én csak okoskodom?
predike 2012.06.20. 11:46:58
Olvasd el a posztot: elromlott a mikrofonja.
É2I 2012.06.20. 11:51:18
Én azt gondolom, hogy az igazi baja a srácnak, hogy ugrott a garancia a t szerint. Így nem javítják meg neki ingyen a mikrofonját. Ergo így új telefon vételére kényszerítik az előfizetése mellé, ahelyett, hogy elfogadnák a rendőrségi jgyk-et és ingyen megjavítanák, ahogy minden normális ember ezt elvárná.
Meglehetősen kontraproduktív a t, de nem ez az egyetlen és feltehetően utolsó eset.
XCat 2012.06.20. 11:57:30
regösbendeguz 2012.06.20. 12:06:41
Az egész hercehurcát figyelembe véve (meg azt, hogy "az idő pénz") valószínűleg akkor jár a poszter a lejobban, ha bemegy a sarki buherashopba és először is megkérdezi, mennyibe fájna egy mikrofon csere/javítás. Ha elfogadhgató ajánlatot kap, rátesz még pár ezret, és az IMEI/firmware/kártyafüggetlenítés problémája is azonnal meg lesz oldva. Így látatlanban szerintem még mindíg jobban jár, mintha egy új telefont kellene vennie.
telkoe 2012.06.20. 12:23:48
A T uzleti vallalkozas es nem unatkozo netes megmondoemberek klubja, ezert nem fogja pistike jatekat javitgatni amit a csunya bacsik elrontottak.
XCat 2012.06.20. 12:25:19
Be lehet helyettesíteni a résztvevőket. :)
telkoe 2012.06.20. 12:27:57
telkoe 2012.06.20. 12:29:08
doggyfreestart 2012.06.20. 12:31:58
Amúgy a gyártó hozáállása is érthető: az IMEI definíció szerint egyedi, megváltoztathatatlan azonosító. Pont. Nincs rá gyári eljárás, hogy visszaállítsd. Az, hogy okos kínaiaknak dolgozó még okosabb románok és oroszok tudják, hogy ezt hogyan kell csinálni, az csak az ő leleményességüket dícséri.
Az autós hasonlattal élve: lehet, hogy ha valami baja van a kocsinak, akkor azt a szakszervíz megjavítja, de ha az alvázszámot kicserélik, arra nincs gyári eljárás. Sehol. Az a kocsi definíció szerint kuka, nincs hivatalos eljárás az alvázszám rekonstukciójára.
A T-Mobile meg ebben a kérdében ártatlan, nem úgy, mint a kereskedő. Ellene lehet polgári pert indítani, mert vagy fel kellett volna ismerine, hogy a hátlapon található IMEI nem egyezik a készülékével, vagy pedig ő üttette ki - valahol csak meg lehet fogni.
szanalmas 2012.06.20. 12:32:12
Elég szar telefon lehet az, aminek elromlik a mikrofonja, ha ellopják!
XCat 2012.06.20. 12:32:16
szanalmas 2012.06.20. 12:35:52
Ha már szar autós hasonlattal jön mindenki, akkor inkább az hasonlít ehhez, hogy ellopják az autódat, lecserélik a rendszámot. Visszaszerzed, de kiderül, hogy nem szól a duda, viszont azt garanciában nem csinálják meg a márkaszervizben, mert nem az eredeti rendszám van rajta, hanem másikat kapott.
regösbendeguz 2012.06.20. 12:36:19
A személyeskedést pedig kérlek (ha már így összetegeződtünk) tartsd meg magadnak.
Arra pedig külön kíváncsi lennék, hogy a sok "kőkemény jogkövető" vajon ugyanígy állna-e a dologhoz, ha őt érné százezres nagyságrendű kár azért, mert a szolgáltató annyira rugalmas, mint a faék. Vajon akkor is csak sóhajtva megvonná a vállát és azt mondaná: "Sajna így jártam..."?
É2I 2012.06.20. 12:38:56
Javítás lehet olcsóbban kijönne, de nem veszek rá mérget. Lehet egy olcsó kártyafüggetlen telóval jobban járna.
@telkoe: Még igazad is lenne, ha nem ezt a történést vizsgáljuk. Itt az előfizető vétlennek tekinthető és nem egy sunyi alak, aki feltör/töreti a telóját és amikor elromlik garanciában szeretné javíttatni. De hát - a nicked alapján gondolom - a mundér becsületét véded. :)
XCat 2012.06.20. 12:41:29
telkoe 2012.06.20. 12:47:30
doggyfreestart 2012.06.20. 12:49:33
Rendszamot lehet újat csináltatni, alvázszámot nem. És igen, a hivatalos márkaszervíz hivatalos úton hamis vagy olvashatatlan alvázszámmal neki se kezdhet a javításnak, marad a döglött duda.
XCat 2012.06.20. 12:50:15
Egy topiccal arrébb például már nemannyira. :D
telkoe 2012.06.20. 12:54:04
A kar nem a szolgaltato miatt erte, nem a szolgaltato feladata rendbehozni, nem a szolgaltatonal kell hisztizni. Ha van kedve / batorsaga csinaltassa meg egy sufniban ahol ilyen barkacsdolgokat csinalnak.
telkoe 2012.06.20. 12:59:13
regösbendeguz 2012.06.20. 12:59:38
telkoe 2012.06.20. 13:00:35
XCat 2012.06.20. 13:06:07
Ez persze nincs így, de amíg nincs gond, addig nem derül ki.
Nézd el nekik, hogy nehezen köszönnek el az illúzióiktól. :)
regösbendeguz 2012.06.20. 13:06:53
Bigben01 2012.06.20. 13:23:24
Menj el a mobilárushoz, vágd szájon és vegyen neked egy mobilt.
Amúgy vele szemben nem indult eljárás orgazdaság miatt? Hiszen kétes eredetű árut forgalmazott, mely eredetéről nem győződött meg minden kétséget kizáróan.
Brian 2012.06.20. 13:26:03
szanalmas 2012.06.20. 13:32:50
Szerintem a bejegyzésből az sem derül ki, hogy a sértett ingyen akarja-e vagy sem.
De az tény, hogy a Trémobil gazdasági helyzetét megrengetné az eset, ezért egyszerűen elhajtják, mint a szalagcím is írja, mert az a telefon nem létezik!
Gyanítom, ha az ügyfél egyik haverja a Trénél lenne szervizes, semmilyen ügy nem lenne!
szanalmas 2012.06.20. 13:37:57
Bravúros logikával operálsz, de pont arról van szó, hogy az IMEI számot is meg lehet változtatni. Kérlek győzz meg arról is, hogy csak egyszer lehet egy életben és utána vissza már soha többé!
regösbendeguz 2012.06.20. 13:43:36
XCat 2012.06.20. 13:45:35
droland 2012.06.20. 15:14:16
Egy dolgot tehetsz, de azt már megtetted: tanultál belőle...
vizpocsekolo 2012.06.20. 15:22:05
A rendőrök közül maximum a jogot végzett nyomozók és tisztek vettek a kezükbe Btk-n kívül Btké.-t is, úgyhogy nincs ezen semmi meglepő.:)
Eljárás meg erre nézve nem indul, mert már a nyomozásfelügyelő tisztnek tudnia kell, hogy mi a minősítés.
Elég nagy pancserség lenne egyedi azonosítóra minősíteni az esetet, mindenesetre ha ki is menne így, a vádelőkészítési szakaszban az ügyész úgy visszavágná, mint a kertkaput.
Más.
Nem arcolás akar lenni, de nem értem, hogy akinek lövése nincs a jogról, az miért akar okosnak látszani, és hülyíteni az összes többit olyan dolgokkal, amik olyan távol állnak a valóságtól, mint Makó Jeruzsálemtől.
A posztoló tanácsot kért, amivel kapcsolatban nem illik jogi tanácsot adni, ha nem megalapozott. A wikipédia és google másolgatásával pedig senkiből nem lesz jogász, maximum kontár, aki ügyesen félrevezeti a kérdezőt..
Már nem tudom hogy ki, de valaki még az érdekmúlást is idekeverte, ami után komolyan mondom, még a vis maiort is visszasírom.
Fogja már fel minden okos, hogy a TELEFON NEM TARTOZIK A HŰSÉGSZERZŐDÉSHEZ, a T-mobile nem a hűségszerződés alapján áll helyt a telefonért, hanem a fogyasztóvédelmi törvény alapján (garancia). A garancia meg nem terjed ki arra, hogy ha ellopják a telefont és megbuherálják - akkor sem, ha igazolni tudja a tulaj, hogy nem ő buherált. Pont azért nem számít hogy ki volt, mert a LOPÁS NEM VIS MAIOR.
Azért tart ott Magyarország ahol tart, mert mindenki baromira okos, aztán egyik ember ragasztja a másikra a hülyeséget - önkritika helyett meg mindenki maximum hőbörögni, meg szitkozódni tud, az egymásra mutogatásról nem is beszélve. Tisztelet a kivételnek.
vizpocsekolo 2012.06.20. 15:32:46
Összegzés:
Ha most csak a garancia miatt megy a hiszti és nem akarod a saját tanulópénzeden kicseréltetni a mikrofont, akkor fogd meg a telefonodat, a saját tanulópénzeden írasd vissza az IMEI számát és garanciáztasd (közben imádkozz, hogy nincs benne a rendszerben az afférod, és a telefonodban sem lesz nyoma annak, hogy hozzányúltak), vagy szoftveresen csinálj belőle papírnehezéket - de úgy, hogy bekapcsolni se lehessen semmivel. Beviszed hogy nem kapcsol be, és ki fogják cserélni - az igazi IMEI-t a kutya nem fogja tudni lecsekkolni.
Ennyi. Legközelebb meg vigyázz rá jobban.
U.I.:
Aki szerint azonos kategória a ZTE/Wayteq Libra és az Arc S (és ezt komolyan le is merte írni), az meg inkább gyurmával játsszon, ne okostelefonnal.
vizpocsekolo 2012.06.20. 15:39:34
Ha nem tájékoztattak erről a lehetőségről akkor megértem, ha meg szándékosan voltál fillérb*szó, akkor meg nem panaszkodni, ujjal mutogatni és siránkozni kéne, hanem magadra vetni. (mint a föld nélküli parasztnak.. tudod..)
XCat 2012.06.20. 16:26:51
Amúgy nem érted te ennek a lényegét. Ez egy játék, semmi köze a joghoz, vagy a tanácshoz, de még a téhez is alig.
A posztoló bénázott, a té rugalmatlan, mindenkimás elmehet a picsába, nagyjából ennyi van.
É2I 2012.06.20. 17:17:38
"A garancia meg nem terjed ki arra, hogy ha ellopják a telefont és megbuherálják - akkor sem, ha igazolni tudja a tulaj, hogy nem ő buherált. Pont azért nem számít hogy ki volt, mert a LOPÁS NEM VIS MAIOR."
És ez szerinted így van jól? Gratulálok!
Hány évig tanultad a faszkalapok által alkotott jogot? (Egyébként helyesen "a LOPÁS VIS MAIOR", már a mondandód alapján.)
Nem kell válaszolj, úgy is lesz valami frappáns paragrafus, tudom.
A jelszó: életszerűség; na ez nincs a törvényalkotás galaxis méretűre fújt halmazában.
Písz.
szanalmas 2012.06.20. 17:54:53
Én írtam le a Librát, de akkor te most jogász-telefon szakon tanulsz, vagy szerinted 2 és félszer jobb az arc-s?
Hasonló kategóriát írtam, és nyugodj meg, 512 Mega RAM-mal minden android szopóág. Megnéztem a paramétereit, ez a szar ennyiért egyenesen átbaszás.
CID 2012.06.20. 18:42:58
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2012.06.21. 01:09:35
CID 2012.06.21. 08:29:45
vizpocsekolo 2012.06.21. 11:29:59
"Hány évig tanultad a faszkalapok által alkotott jogot?"
Elég ideje foglalkozom vele ahhoz, hogy meg tudjam állapítani, hogy mi az ami alapvetően jól van, és mi az, ami teljesen rossz.
A lopás pont egy olyan dolog, aminél az esetek 99%-ában van az az elvárható gondosság, amivel elkerülhető hogy bekövetkezzen. A maradék 1%-ban is létezhet biztosítás, amivel orvosolható a kár. Egyébként nem is hinnéd, hogy a jog mennyire életszerű. Tény, hogy iszonyat bonyolult, a magyar jog meg különösen egy iszonyatosan túlszabályozó rendszer, de ez azért van, mert ilyen a társadalom. Minden problémát ami felmerül, az emberek hajlamosak jogi keretek között vizsgálni, emiatt legtöbbször túl nagy teher van a jogalkotó vállán, mert egyszerűen mindent kénytelen szabályozni. Ha nem így lenne (és ez a lopás -> vis maiorra is jó példa), annyi visszaélés lenne, ami jogosan verné ki a biztosítékot azoknál, akik becsületes, jogkövető állampolgárok.
Ezért van a sok visszásnak és igazságtalannak tűnő helyzet, mert nem lehet minden egyes emberre külön jogot alkotni, hanem csak az objektív szabályozás lehetséges.. Ezért lesz olyan, akit annak ellenére súlyt hogy becsületes, más meg ha mindenáron a kiskaput keresi és potyázik, előfordulhat hogy talál - pont a túlszabályozottság miatt mindig vannak rések.
A jogi egyetemről sokan hiszik azt, hogy agymosás, ami nem igaz. Egyszerűen amikor az ember többtízezer oldalnyi szakirodalmat tanul meg és idővel átlátja a rendszerét és megérti hogy mi miért van, az ad egy olyan objektív szemléletet, ami miatt nem tudunk egy adott személyre nézve megállapítani valamit, mindig előjön az érem másik oldala is, és ilyenkor legtöbbször az a végeredmény, hogy a társadalom egészének érdeke az, hogy potyázók ne kapjanak lehetőséget, hanem igenis ők is legyenek jogkövetők.
Písz. :)
U.I.: A jogot nem 'faszkalapok' gyártották, hanem az évezredes társadalmi fejlődést tükrözi.
szanalmas:
Eredendően jogász vagyok, némi kütyümániával és elektronikai érzékkel, nem hinném, hogy a kettő kizárja egymást.:) Az Arc S pedig ha nem is két és félszer, de kétszer mindenképpen jobb, egy egész más dimenzió. Míg a librában van a 3,5"-es kijelző mellett egy Qualcomm MSM7227 600 Mhz-en ARM V6-os utasításkészlettel, addig az Arc S-ben van egy 4,2"-es kijelző mellett egy MSM8255T 1,4 Ghz-en, ARM V7-es utasításrendszerrel. Mondjuk azt, hogy teljesen más ligában focizik a kettő.
Pusztán az 512 ram nem indokolja, hogy két cuccot egyenrangúnak tekintsünk.. Szerintem.
A kétszer jobb mellett a fél pedig az, amit a Sony még belepakolt, plusz a sokkal jobb kamera, a karcálló kijelző, a szoftvertámogatásról nem is beszélve.
Na de mindegy is.
tildy:)
Köszi, elkerülte a figyelmem. Mondjuk innentől kezdve nem világos, hogy miért született a poszt egyáltalán..
CID:
Köszi, ezek szerint megváltoztatták, mikor utoljára mobilt vettem, még 3 hónap volt.
látjátok feleim szümtükkel 2012.06.21. 11:30:00
Felfogtam. Azonban a T-mobil a telefonért azért köteles helyt állni, mert adás-vétel keretében eladta a posztolónak. Az adásvételtől meg el lehet állni érdekmúlás miatt.
Amennyiben az IMEI szám a szerződésnek fontos része ( úgy tűnik több hozzászólásból, hogy az, értelmezésem szerint a szerződés tárgya az x IMEI számú telefonkészülék ), így annak megváltozása kihat a szerződésre is. Amennyiben más telefon készülékre is kiterjed a hűségszerződés ( más készülékket is használhat a vevő szerződés megszegése nélkül ), akkor a telefon ellopása kizárólag a posztolóra tartozik, ha viszont csak az x IMEI számú készülékre vonatkozik, akkor igen is van feladata a szolgáltatónak.
Szerény véleményem szerint, az ilyen típusú szerződések kapcsolt szerződések, egyrészt a szolgáltató kedvezményekkel elad egy telefont a vevőnek akkor, ha az megköti a hűségszerződést is. Talán csak-csak akad összefüggés a két szerződés közt.
"Azért tart ott Magyarország ahol tart, mert mindenki baromira okos, aztán egyik ember ragasztja a másikra a hülyeséget..."
Talán inkább az a baj, hogy a telefonvásárlási szerződés, meg a hűségszerződés annyira "egyértelmű", hogy azt a posztoló segítség nélkül nem tudja értelmezni, ( nekem nincs mobilom, ezért nem ismertem ezt a vásárlási konstrukciót, csak a PTK-t ), és ezért kért ötleteket. Ha ezzel bajod van, ne gyere ilyen lapokra, nyiss tanácsadó irodát.
látjátok feleim szümtükkel 2012.06.21. 11:40:05
A több, mint ötezer törvény, meg rendelet mellett kell ezen csodálkozni?
Az pedig nem igaz, hogy emiatt kénytelen mindent szabályozni a jogalkotó. Az csak az utóbbi időben jött divatba, hogy még a levegő vételt is jogszabállyal irányítanák. A poszt csa egyszerű adásvételi, és szolgáltatási szerződésekhez kötődik, ezért valahogy nem egészen érteni, hogyan jön ide a jogalkotási kényszerképzet.
vizpocsekolo 2012.06.21. 11:48:39
Úgy jön ide, hogy olvasd el az előzményt, amire válaszoltam. Ha nem lenne ennyi törvény és rendelet, a leleményes magyar téglánként széthordaná az országot.
Egyébként a posztoló egy szögegyszerű dolgot vázolt fel, nevezetesen a T-mobiletól akart kártalanítást a kvázi saját butaságáért olyan áron, hogy a T a kártalanítással bűncselekményt követett volna el. Ez minden.
Erre végül megint jött a sok 'leleményes magyar', aki rögtön kiskaput talált, és aki 'jogi keretek között szemlélve egy nüansznyi problémát', máris tudta, mit kell csinálni anélkül, hogy halvány fogalma lenne arról, amit a gugliból bemásolt.
vizpocsekolo 2012.06.21. 11:55:53
"Felfogtam. Azonban a T-mobil a telefonért azért köteles helyt állni, mert adás-vétel keretében eladta a posztolónak. Az adásvételtől meg el lehet állni érdekmúlás miatt."
Nem, az érdekmúlás még mindig nem tartozik ide. Akkor állhatsz el érdekmúlás miatt az adásvételi szerződéstől, ha még nem teljesült. Ha már igen, akkor semmiféle elállásnak nincs helye, maximum szavatossági igénnyel élhetsz, ami meg jelen esetben a garancia, de ezt már kitárgyaltuk.
Olvass ennek utána még egyszer.
Xezs 2012.06.21. 20:58:47
Nem tudom már máshogy magyarázni, ha nem érted akkor hagyjuk.
Xezs 2012.06.21. 21:02:26
Tényleg nem érted a lényegét?
A cég azt mondja neked, hogy odaadom neked ezt az 50 ezret érő telefont 20 ezerért, de cserébe te megígéred és aláírod, hogy 2 évig az ügyfelem maradsz.
Te tényleg nem látod az előnyét ennek?
De tudod mit, hagyd a picsába, vegyél akkor szolgáltatófüggetlen telefont kétszer annyiért, JOGOD van hozzá mert jogállamban élünk. Senki sem fog lámpavasra lógatni, ha így teszel és nem a T-nél vásárolsz.
Sőt, telepíts adótornyokat, építs hálózatot, függetlenítsd magad minden szolgáltatótól.
LÁZADJ FEL!
Xezs 2012.06.21. 21:06:31
Xezs 2012.06.21. 21:12:15
Xezs 2012.06.21. 21:39:39
Xezs 2012.06.21. 21:44:34
nyünyüge 2012.06.21. 22:41:55
Xezs 2012.06.21. 22:50:41
Amiről te beszélsz az valóban létezik, mármint hogy a kártyatársaság a jóváhagyó, de az csak nagyon ritka esetben fordul elő.
A kártyatársaságnál valóban több idő a letiltás, de a banknál nem.
babel 2012.06.23. 13:38:22
A gyártónál a készülékbe kerül egy PROM/EPROM/EEPROM (nem mindegy, majd kitérek rá) amibe a gyártás során beégetik az IMEI-t. Bármilyen ~PROM az illető, az a működés, hogy kezdetben minden bit 1-es, s ahol kell, ott "nagy" áramerősséggel szakadást hoznak létre, és ezeket a biteket átállítják 0-ba. Ezeket PROM esetben később a Jóisten kivételével SENKI nem állítja vissza 1-be, mert nincs rá lehetőség.
Azt meg lehet tenni, hogy egy-két további bitet is átállítanak 0-ba, mert el lehet égetni a megfelelő berendezéssel ezeket. A tolvajoknak ez elég, hiszen 1-2 bit megváltozásával ez már egy másik IMEI szám lesz, ami nem egyezik a készülék eredetijével, így a központi adatbázisban letiltottal sem, vagyis amíg véletlenül ezt a másik IMEI-t is le nem tiltják (hiszen lehet belőle egy másik, eredeti is a világban), addig a készülékkel lehet vígan telefonálni, hiába lopott.
A helyzet annyiban más, ha a készülékben EPROM/EEPROM van, mert akkor az törölhető, igaz, csak az egész egyben, tehát a gyári teljes software is ugrik, de azt vissza lehet tölteni, ekkor elvileg az IMEI visszaállítható, de gondolom pont ezért NEM ezt a megoldást alkalmazzák a gyártók. (Kezdetben biztos volt ilyen, de már leszoktak róla, amennyire én tudom.)
Vagyis a helyzet az, hogy az eredeti IMEI 99% eséllyel valóban nem állítható vissza. A készülékgyártó elvileg legyárthat egy új, ilyen IMEI számú készüléket (ill. új alaplapot, rajta a PROM-mal), de nem hiszem, hogy hajlandó lenne rá.
Vagyis ne hagyjátok el a telefonotokat, vigyázzatok rá, és ha mégis ellopják, akkor inkább legyen rá biztosításotok (lehet ilyet kötni), mert ennek a következményeiért sem a gyártót, sem a forgalmazót, sem a szolgáltató nem terheli semmi jogi felelősség.
Ui. Jópofizni lehet, multikat szidni divatos dolog, csak ebben az esetben kár.
YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2012.06.25. 13:44:54
zalatov 2012.06.26. 00:05:08
beltmaker 2012.12.30. 09:10:19
Bender (törölt) 2013.03.11. 19:41:59