Tékozló Homár

A T-Mobile blokkolja a skype-os sms-eket?

2012.07.13. 16:20 | jackyll | 96 komment

A Homár még nem próbált Skype-ról smst küldeni, de Feri szerint már nem is fogunk. Az alapvető 20. századi civilizációs vívmányok megadóztatása óta a T-Mobile állítólag nem kézbesíti az ilyen üzeneteket. Más szolgáltatónál is hasonló a helyzet?

Azt a tapasztalatomat szeretném megosztani Veled, hogy kb. július 1-től a T-Mobile egyszerűen nem szállítja a Skype-ról indított SMS-eket.  Nem tudok másra gondolni, minthogy ez a közkedvelt telefonadó kikenyszerítésének eszköze. Kétségtelen szemét dolog megfosztani a költségvetést kb napi 4 Ft-tól, és úgy őszinten nem is ez a célom, (sms begépelést imádom megúszni a dögnagy ujjaimmal)  de itt talán valahol arról is szó van, hogy a T-Mobile egy szolgáltató – aki egyszerűen nem szolgáltat. Teheti?

Régebben is előfordult, hogy SMS-ek nem mentek át, de az csak pár napig tartott. Egyszer megpróbáltam a Skype és a T-Mobile felé is jelezni a problémát – mindketten lazán a masikra kenték – fel is adtam.  Most azert mégis a T-Mobile –ra vetül gyanúm, mert a külföldi szolgáltatók továbbra is gond nélkül szállítanak. Másnak is van ilyen tapasztalata?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 16:22:32

Szerintem az a kérdés, hogy fizetnek-e érte, és mennyit.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 16:29:50

@atpijkamo: Szerintem az a kérdés, hogy most akkor ez lesz-e a hétvégi, vagy még kapunk?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 16:32:13

@Emberiségellenes háztartási gép: Így, hogy már szombaton is kapunk, nem lehetünk semmiben sem biztosak.

nandika68 2012.07.13. 16:34:04

T-mobile egy nagy fos szolgáltató,olyan mint a bankok,a bőrt is lenyúzná rólad.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 16:40:44

@atpijkamo: Nem jó ez az unortodox posztolás. Ha nem vigyáznak, fogom és kiviszem innen a tőkémet!

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 16:43:51

@Emberiségellenes háztartási gép: Kiviszem innen a tökömet, aztán verhetik máséval a csalánt.

Szeretnéd vissza a régi rendet, mi, hétfőn három poszt, oszt 10 napig semmi...

Rosszindulatú Vászka 2012.07.13. 16:44:23

Az ki van zárva mer azt nem tudom.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 17:09:50

@atpijkamo: Úgy kéne elosztani a posztokat, ahogy Én is szoktam, szépen egyenletesen.

Dr Gregory House 2012.07.13. 17:11:31

Látszik, hogy elmúlt a hőség, jönnek a posztok egymás után.

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 17:13:39

@Emberiségellenes háztartási gép: Meg megjavítani a blogmotort, mi? Nehogy már az ügyfélnek jólegyen!

Ezen a héten is megette vagy féltucat kommentemet a blogmoci.

The King® 2012.07.13. 17:34:50

Nem a skype-ra haragszik a T-mobile. A T-mobile a szám nélküli sms-re haragszik. Gondolom a skype úgy oldotta meg, hogy a te azonosítód a feladója vagy bármi tetszőleges szám. Na most ezt a T-mobile többé nem kézbesíti. És nem csak Magyarországon. Remélhetőleg a skype hamarosan reagál erre és a T-mobile irányába más gatewayt használ majd. Amúgy ezt onnan tudom, hogy cégünk sok SMS-t küld az ügyfeleknek szintén SMS gatewayek használatával és asszem múlt szerdán 4-én hívtak az SMS szolgáltatók, hogy közöljék a jó hírt és álljunk át más gatewayre T-mobile számok tekintetében.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.13. 17:44:36

Nem lenne meglepő a T-től.
Sünszarás a jutalma a hétvégi post alanyának.

cicmen (törölt) 2012.07.13. 17:48:09

A T-Mobile blokkolja a skype-os sms-eket?

Igen! A vakvarjú étterem meg blokkolja a szarást, a strandon lopnak, a BKV hajóra nem férsz fel.

Szar a világ!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.13. 17:48:10

@The King®: Fasza, akkor is kapják be. A T mondjuk ezt közölte a nagyközönséggel is?

The King® 2012.07.13. 18:04:23

@ColT: Nem tudom keress rá a neten hátha van róla valami cikk. De gondolom nem verték annyira nagy dobra. Főleg, hogy a hagyományos SMS küldést nem veszélyteti csak azokat akik gatewayt használnak. Azok meg ahogy minket is tájékoztattak. Mi a részünkről megtettük a szükséges intézkedést gondolom a skype ahogy eddig is nem vitte túlzásba az ügyfél érdekek védelmét.

Putyur 2012.07.13. 18:15:26

VIBER.
Az is van olyan jó, mint a Skype.

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.13. 18:41:23

Szerintem sem kell messziremenő konspirácijós elméleteket megalkotni itt. Nem megmagakacsolásról, sokkal inkább kiforratlan identifikációs tekchnikáról van szó. Meg persze a hajlandóság is kérdéses lehet. Lehet, hogy csak fel kell pofozni őket.

Fiúk, férfiak! Ti hogyan élitek meg, ha egy csaj felpofoz titeket? Nem szégyen az nektek egy kicsit?

:D

Xezs 2012.07.13. 19:14:10

@The King®: Mondjuk ez pont tahóság, ha nem szóltak. Az ügyfél meg a te céged pultját fogja verni, pedig nem ti tehettek a hibáról.

cicmen (törölt) 2012.07.13. 19:40:00

Másnak is van ilyen tapasztalata?

Nekem másmilyenek vannak, d inkább nem beszélnék róla!

Megdobbent 2012.07.13. 19:58:05

@Kellemes Zérókomponista: nem tudom, nem szoktak felpofozni a csajok. Egyszer viszont epp baktattam valami nyugati tespedt uzletkozpont fele, hogy ne a nemzeti zseniket gazdagitsam, es ott elottem ment egy parocska, a csaj a fickot ugy kb. meterenkent gecire pofanbaszta es sipitva orditozott. Egy darabig gondolkodtam, hogy odamegyek es arrebteszem a holgyet, de aztan inkabb megneztem a skacot, es arra jutottam, hogy nyilvan rafer meg 10-20 ilyen, hogy emberesedjen :>

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.13. 20:28:00

@Emberiségellenes háztartási gép: Ha menni kell, hát menni kell. Latinul: navigare necesse est.

Mylady 2012.07.13. 20:38:12

A skype-on lehet smst küldeni? Én csak a szöveges üzis részt ismerem (bár azt sem használom mostanában), meg hallottam róla, hogy telefonálni is lehet. Na de hogy smst is? Hogy mik vannak!?

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 20:47:39

@atpijkamo: "Ceterum censeo Carthaginem esse delendam."

/Paulo Coelho/

Xezs 2012.07.13. 20:55:45

@Emberiségellenes háztartási gép: coelhot neeeeeeeeeee

annyira bugyuta szegény

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 21:01:23

@Xezs: Éppen ezt parodizáltam... Vagy szerinted ez tőle származik? :D

Xezs 2012.07.13. 21:04:21

@Emberiségellenes háztartási gép: akkor ezt most benéztem

megvallom fingom sincs hogy kié az idézet

nem rajongok az idézetekért, úgy vagyok vele hogy azoknak való akiknek nincsen saját gondolatuk és a máséit szajkózzák

Píter 2012.07.13. 21:07:07

A posztoló logikája csapnivaló. A telefonadó alanya a szolgáltató, azaz a T-mobile. Ha küldesz egy sms-t, ő fog adót csengetni az államnak, nem te! A T-mobile egyelőre nem jelentette be az adó közvetlen áthárítását az ügyfelekre. Így ha te sms-t küldesz, ugyanannyit fogsz fizetni, mint július 1-je előtt! Tehát miért lenne érdeke, hogy más módon ne tudj sms-t küldeni, csak rajtuk keresztül? Hogy utána fizethessenek az államnak?! Elég valószínűtlen. De ahogy fentebb olvasható, már ott is van a megfejtés.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 21:18:33

@Xezs: Atpijkamo bedobott egy latin idézetet, erre Én is, aztán eszembe jutott, hogy manapság az a menő, ha beírják alá, hogy Coelho. Gondoltam ez egy ismert Cato-idézet alatt különösen humorosan fog hatni.

Anomalocaris (törölt) 2012.07.13. 21:23:19

De szerintem tudok gyártani Coelho-sat is. Mondjuk: "A szerelem olyan mint a hortobágyi palacsinta. Könnyű elrontani a tésztát, a sütési hőfokot, a tölteléket, és ha rossz helyen rendelsz, sose tudhatod, mi van benne. De ha nemesek a hozzávalók, a főzés végén felsejlik a boldogság szivárványa."

Xezs 2012.07.13. 22:09:50

@Emberiségellenes háztartási gép: Hahaha, ez tényleg olyan mint coelho :)

Komolyan nem értem, mit esznek az emberek rajta. Ennyire vízfejű lenne a világ?

_atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2012.07.14. 01:53:36

@Emberiségellenes háztartási gép: Úgyvéled, hogy a DEL gombot el kell nevezni Tunisz egyik külvárosáról.

histar007 2012.07.14. 10:53:01

Azért tetszik, hogy 2012-ben egy 2Ft/db adó miatt sírnak sokan, és veszenk 50-60-80ezrekért okostelefonokat. Ha valaki tudja mennyi a percdíjja szóljon. Ha valakit zavar, hogy az OECD államok körében miért itt a legdrágább a telefonhasználat, az is.

sanyix 2012.07.14. 10:53:55

tré régebben is blokkolta, az egész skype-ot.

A "szegény" vodka is bejelentette, hogy a telefonadó miatt blokkolni fogják a voipet, nehogy valaki olcsón telefonáljon.

vigosz 2012.07.14. 11:18:33

@sanyix: ahhoz azért még sokaknak lesz szava. A hálózatsemlegesség egyre forróbb téma lesz.

xDS 2012.07.14. 11:34:20

Ekkora hülyeséget...mi értelme lenne, hogy a T/más szolgáltató rád kényszerítse azt az emelést amit nem is ő szabott ki? Semmi.

BDBY 2012.07.14. 11:51:47

Aham, akkor ezért nem megy át skype-ról néha az sms? Mondjuk még nem néztem meg, hogy pontosan melyik szolgáltatóhoz nem érkezik meg, de tény, hogy van olyan, ahová nem megy át, de ami az érdekes, hogy a skype az elküldéskor azonnal levonja a zsét azt arra már sz@rik, hogy megérkezik e vagy sem.

Halszem 2012.07.14. 12:01:52

Az megvan, hogy egyedül a Té nem hárította eddig át a 2 forintos adót az előfizetőkre? Csak kérdem...

lacomaco 2012.07.14. 12:05:18

Azért elég szomorú hogy a sok észkombájn posztoló csak azt nem teszi amit minden értelmes ember tenne - küld magának smst a Skyperól a Tmobile-os számára. Nekem ugyanis megjött az SMS. Szóval miről is szól ez a cikk meg a sok süle hozzászólás?

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.07.14. 12:26:40

A posztoló nincs eltévedve. Lehet, hogy pont az SMS-küldés nem ez a kategória, de tény, hogy a mobilszolgáltatók elkezdték tiltani a VOIP hívásokat, mint pl. a Skype is, hogy a jónép nehogy áttérjen a jó magas percdíjas mobilbeszélgetésekről az ingyenes VOIP-ra. Svédországban ez már valóság és csak idő kérdése, hogy a magyar mobilszolgáltatók mikor vezetik be. Akkor lesz majd felháborodás, hogy a drága pénzen kifizetett mobilneten korlátozzák, hogy milyen tartalmat használhat az ember! :)

aFx 2012.07.14. 13:05:06

@Halszem: max nem mondja ki. a tnek abból van bevétele, amit a felhasználók befizetnek. az adót meg a bevételekből szokás kifizetni (mert másból nehéz, pl támogatást nem hinném erre lehetne átcsoportosítani valamilyen néven). innentől ha nem is mondják ki, közvetve mindenképpen a felhasználók fizetik ki. a profitjuk meg nem is biztos, hogy csökken, ha a "nem az emberekkel fizettetjük ki" kampány hatására átmennek hozzájuk emberek másik szolgáltatóktól.

gondolom matekból erős voltál, közgazdaságtant meg tanultál. az, hogy ment a kampány, hogy a szemét szolgáltatók áthárítják az adókat meg rájátszik erre. de nem, ezt az adót is a felhasználók fizetik meg, max a T nem emel árat emiatt. még.

Pittykapitány 2012.07.14. 13:09:15

@Réka ‎:
Nekem a Viber mar hetek ota nem megy Vodas mobilnettel. Rohdgyanak megfele. Ertesiteni persze elfelejtettek, hogy itt ott korlatozzak a VOIP szolgaltatasokat.

titan 2012.07.14. 13:15:14

a mobilneten már elég régóta tiltva vannak a voip szolgáltatások, én se szeretem, de megértem, ha az én üzletem lenne, én is megfontolnám.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2012.07.14. 13:19:45

@Pittykapitány: valahogy sejtettem, hogy nem fogják a közönség orrára kötni.
@titan: nem tudsz skypeolni mobilneten? Szerintem ez elég problémás, ha kifizettem havi x ezer forintot a mobilnetért, akkor hadd ne cenzúrázzák már, hogy melyik részét használom.

CID 2012.07.14. 13:50:06

@Halszem: Azért, praktikus lenne átolvasni a T-s sajtóközleményeket ;-)

CID 2012.07.14. 13:52:36

@Réka ‎: Hagy döntsék már el, hogy mit szolgáltatnak neked..... Tudod, ha nem tetszik :-)

bertrollnok 2012.07.14. 14:08:43

@Réka ‎: p2p alapú (volt eddig) a Skype, a cégek meg azt blokkolják.

Michael Faraday 2012.07.14. 14:12:32

Szerintem meg a mobil szolgáltatók csak ISP-k lesznek hosszú távon akár elismerik most akár nem a GSM szolgáltatás háttérbe fog szorulni. VOIP fele megy a világ, ha fejre állnak se tudnak mit csinálni. 10 év múlva mindenki neten fog beszélni (mondjuk most is) így vagy úgy... menjenek elébe és szolgáltassanak mobil netet ehhez. A mobiltelefon szolgáltatók át fognak alakulni nem kérdés.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.07.14. 14:23:20

@Michael Faraday: Nem csak a telefon, hanem a tv, minden. Lesz egy dolog, A HÁLÓ, és azon megy minden majd.

itt élned, halnod kell (törölt) 2012.07.14. 14:23:36

Megint azok járnak jól, akik a határközelben laknak. (lsd. még benzin, cukor stb. árak) Az osztrákoknál egész olcsó csomagok vannak, egész falvak váltanak vagy már váltottak szolgáltatót. A szlovákiai Tesco csomag is nagyon kedvező.

mi nem foglalt még 2012.07.14. 14:23:49

T-nél vagyok én is.
Működnek a VOIP hívások rendesen (Skype, viber)
Üzenetek is mennek.

MaCS_70 2012.07.14. 14:25:53

Halihó!

Nemrégiben pont erről beszélgettem egy matávos gazdasági szakemberrel.
Elmondta, hogy az egész telefóniát a hanghívások tartják el. A hanghívások árából van olcsó mobilnet, annyira drága az infrastruktúra kiépítése, fejlesztése, amit adatforgalomból a jelenlegi árakon nem lehetne finanszírozni.
Így aztán új üzleti modell kell, mert a szolgáltatás nem lesz olcsóbb, úgyhogy az nem működik, hogy az előfizetők meg egyre kevesebbet fizessenek ugyanazért.

Szomorú, de ez van.
Szép eszme a netsemlegesség -- csak éppen pénzügyileg fenntarthatatlan.
Sajnos.

Üdv: MaCS

UI: Ja, és én is VoiP-on telefonálok, amíg lehet...

mi nem foglalt még 2012.07.14. 14:26:09

@titan: T-nél nincsennek tiltva.
Naponta használom a vibert.

névtelen valaki 2012.07.14. 14:26:19

@Píter: Azért érdeke, mert a 30 forintos SMS-ből így is marad 28 Ft-ja, amiért szart sem csinált, szinte mind haszon.
Gondolod, hogy a 8 Ft-os, másodpercalapú
percdíjon vesztesége van?A lófaszt!Annyiért is megéri neki szolgáltatni. Aki ennél többért telefonál, azt mégjobban lehúzza!

mi nem foglalt még 2012.07.14. 14:28:06

@Pittykapitány: A voda bizonyos internet csomagoknál korlátozza.
Drágább csomagoknál engedi.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.07.14. 14:35:03

@Halszem: Sőt. A T-com a többi szolgáltatóval együtt úgy hárította át az új adót, hogy a régebben már áthárított, de most megszüntetett telecom adót nem vezette ki a díjaiból.

MaCS_70 2012.07.14. 14:44:02

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

Biztos vagy Te abban, hogy a telekomadót már kivezették?
Szerintem csak év végével -- oszt megláthattyuk, mit lépnek a telkók.

Üdv: MaCS

BDBY 2012.07.14. 14:47:17

@MaCS_70: Légyszi azt áruld már el, hogy akkor nálunk miért nálunk drágább a hívás és mobil net, mint más fejlettebb országokban?

50peregy4 2012.07.14. 14:57:57

@nandika68: mind olyan.tetvek, vérszívó multik

Liliom08 2012.07.14. 16:42:18

Azért az senkinek sem jutott eszébe, hogy ezek a cégek azért jó néhány embernek adnak munkát? A dolgozók bére pedig abból van amit beszed. Egyik sem jótékonysági cég... Nem védem őket, de itt mindenki kb azt várja el, hogy 5 forintért adjon mindenkinek mindent, meg dobjon mindenki után egy full extrás készüléket is, persze azt is ingyen.

peppe83 2012.07.14. 17:48:42

@Liliom08: fent említett cégek menedzserei havi nettó 500e-től milliós nagyságrendekig keresnek havonta, ezeknél még egy ügyfélszolga sem kap nettó 200-nál kevesebbet, láttam már néhány kereseti igazolást tőlük, nem a levegőbe beszélek

Liliom08 2012.07.14. 18:08:39

@peppe83: Ne általánosíts, mert nem annyit kapnak az "ügyfélszolgák". A nettó 200-t csak álmodja a többség :)

2012.07.14. 18:31:45

szerintem ha a skyp kontoról levonják az sms diját akkor ott kellene reklamálni.

Én eddig nem tapasztaltam hogy igy lenne.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.14. 18:49:50

@Liliom08: Így is elég jó lóvét keresnek. A bevételük meg nem itt csapódik le, hanem külföldön (T német, Telenor norvég, Vodka angol...)

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Hát ja, miért csökkentenének.

Környezettudatos 2012.07.14. 19:33:21

@Píter: Nem tetszett figyelni. Bejelentette.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.07.14. 19:48:18

mi lesz itt ha tényleges gazdasági válság lesz? ha 2000 ft lesz a benzin? ha már ilyesmiken nyafog a nép, tuti hogy brutális egymás irtása lesz

még pár évtized...

HgGina 2012.07.14. 20:30:17

Már kikeltek a tojásokból a friss postagalambjaim. Nem esznek meg napi 4 forintnyi magot. Olcsóbbak az SMS-nél. Még ha kicsit lassabbak is, de ők legalább célba érnek.

BDBY 2012.07.14. 20:31:46

@Liliom08: Szerintem az alapvető gond ott van, hogy itt szinte minden drágább, de minden, mobil, mobilnet, üza, áram, viz, gáz stb.mint a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban. Ott is vannak alkalmazottak, ott is van technikai fejlesztés, ott sem kevés pénzekbe kerülnek ezek a dolgok, itt még is drágább a telefon. Miért? Ez csak költői kérdés :)

HgGina 2012.07.14. 20:33:15

@Xezs: Cato (maior) idézet.

HgGina 2012.07.14. 20:35:06

@BDBY: mert az ottaniak kezében vannak az itteni szolgáltatók, amik azért drágák itt, hogy olcsóbbak legyenek ott.

navigo 2012.07.14. 20:36:02

O2 ingyen sms-ei sem mennek át magyar számra júl. 1. óta

hondamonda 2012.07.14. 20:54:09

@MaCS_70: Akkor emeljek a mobilnet dijat. Nyilvan ez elkerulhetetlen, ha atallnak egy tisztan adatforgalomra epulo uzleti modellre. Amugy ez rengeteg megtakaritast is jelentene a szolgaltatoknak infrastruktura teren, mert rengeteg olyan eszkozt hasznalnak, ami feleslegesse valna (mindenfele marha draga media gateway, adatfeldolgozo).

Azert nem akarjak az internetszolgaltatova valast, mert igy orokre bucsut mondhatnanak az "innovativ" szolgaltatasok nyujtasa altali extra profitnak. Megertem, hgy ez nekik rossz, de a netsemlegesseg eldobasa 100x akkora kart okozna tarsadalmi szinten.

Píter 2012.07.14. 21:36:11

@Környezettudatos: Link, hivatkozás? Ez így elég légből kapott...

Ppix 2012.07.14. 23:44:52

@BDBY:
"Szerintem az alapvető gond ott van, hogy itt szinte minden drágább, de minden, mobil, mobilnet, üza, áram, viz, gáz stb.mint a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban. Ott is vannak alkalmazottak, ott is van technikai fejlesztés, ott sem kevés pénzekbe kerülnek ezek a dolgok, itt még is drágább a telefon. Miért?"

Nincs itt semmi gond, csak neki kéne futni megérteni a dolgokat, nem hőbörögni, az legfeljebb a jobbik pártlapjába való...
Na a kedvedért most leírom, meg a többi idiótának, akinek amúgy fogalma sincs a piacgazdaságról, agyilag még a kádárizmusban élnek.
A lényeg röviden annyi, hogy a világ bonyolult. Nem is fogok ezért mindent leírni.
Két országban két piacon, két cégtől megvett két szolgáltatást nem lehet csak úgy kilora meg vonalzóval összehasonlítani.

Egyrészt más a költségszerkezet. Más adók, más ÁFA-t kell befizetni, más útdíj, más adókedvezmények, más bérköltségek, stb. vannak. Egymillió dolog lehet, amit nem ismersz, de az adott iparágat pont érinti. Ha a mobiltelefonálást nézed, akkor pl. nálunk évtizedes viszonylatban brutális frekvenciadíjat szedett a magyar állam. A technológiai beruházásokat meg euróban kellett kifizetni mindenféle külföldi beszállítónak, akkor is ha éppen 325 Ft volt egy euró. Eurozónás országban ez nem létező kockázat, egy magyar cégnek meg hirtelen 25%-al megugrik pár hónap alatt a legjelentősebb költségeleme? Kakukk!!!
A benzin árának legnagyobb része is állambácsi zsebében landol, nem a MOL tehet róla...

Másodszor a finanszírozás. Ha mondjuk egy multi létrehoz két országban egy-egy leányvállalatot, akkor tőkét fektet be. Azt mondja, hogy itt ez a remek, biztonságos eurozónás tagállam (mondjuk Hollandia), az anyavállalat is eurozónában van, tehát közvetlen devizakockázatom nincs, megelégszem azzal, hogy a pár százalékos helyi állampapír hozam feletti megtérülést várok el, az én kicsit kockázatosabb vállalati befektetésemtől. Mondjuk éves 6%-ot. Így tervezek bevételt, ez befolyásolja az általam elérni tervezett profitot és a helyi árakat is. Lesz viszont ez a remek magyar leányvállalat is. Euró a láthatáron se, kb. egészben lévő ország, de azért soha se lehessen tudni.... A vállalt devizakockázaton túl ott van a mondjuk 8-9%-os állampapír hozam, amit alapesetben elérhetek, ehhez nem kellene kockázatos üzletbe vágni. Nyilván többet, mondjuk 12%-os megtérülést várok el a kis magyar üzletemtől. Így tervezek, figyelembe veszem a költségoldalon megismert kockázatokat és beárazom a szolgáltatást.
Dupla nominális profitelvárás a reális!!! Kakukk 2!!

Harmadrészt az adott szolgáltatás piaca.
Brutális eltérések lehetnek anyagi, kultúrális okokból stb, hogy mit mennyire használnak, mennyire értékelnek. USA-ban nem szokás SMS-ezni. Van ahol a többség prepaid előfizetést használ, van ahol postpaid-et. stb.
Ezt igyekeznek a vállalatok az árazásban kihasználni, adnak egy csomó lebeszélhető percet, ha tudják hogy abban az árszegmensben úgysem használod fel, vagy beállítanak betarthatatlan limiteket arra játszva, hogy túlléped őket és sokat fogsz fizetni.
Tudják azt is, hogy átlagosan egy felhasználó mennyit hajlandó kifizetni egy hónapban. Ebben pl. többszörös különbség lehet országok között, míg 1000 perc messze nem kétszer annyiba kerül mint 500 perc, így bőven megéri kicsit olcsóbban adni a gazdagabb országban akár 1000 percet, ahol leszarják az 50 eurós telefonszámlát, míg a csóró országban negyedannyit se adnának az első 500 percért sem, nemhogy a másodikért...

Na.
Ezek után jön valami tökkelütött újságíró, blogger, vagy kommenthuszár, rossz esetben megnéz pár vállalati weboldalt, elosztja, hogy a 30 eurós 1000 perces csomagban csak 3 cent, azaz 9 Ft egy perc a gazdag nyugaton, nálunk bezzeg nemannyi, tehát húdekurva drága itt minden. Persze lehet hogy azt a csomagot szinte senki sem veszi, tehát köze nincs a tényleges használathoz, vagy átlagban 40%-t használja ki a vevők 70%-a, vagy mind lebeszélik és az 1000 percen felül már 12 centet fizetnek percenként - mindegy, ez már nem számít.
Jobb esetben valami "összehasonlíthatóbb" módon számolgatnak valami átlagos percdíjat, és azzal példálóznak.
Drágább a perc, lehet címlapon világgá harsogni. Az hogy egy perc összehasonlítása mennyire nem mérvadó, az a fentiekből már kiderült.

Az nem szaktudás hogy valaki egy Excelbe be tudott írni pár számot és matekolni, hogy itt vagy ott drágább egy perc. Arra jó, hogy hangulatot keltsen az idióták körében, akik életükben nem gondolkoztak 10 percnél többet. Ez csak politika, amivel befolyásolni lehet a hülyéket.
Akik aztán örömmel szavaznak a nagyobb trógerre, aki jobban megigéri nekik, hogy megbünteti a gonosz bankokat meg az összes szemét multikat.
A gubanc csak ott van, hogy a hülyék országa még sosem jutott az egyről a kettőre, bármit is hazudozik Pártunk és Kormányunk a gonosz nyugatról, pont úgy mint Kádár János bácsi idejében...

Ppix 2012.07.14. 23:54:57

@HgGina:
"@BDBY: mert az ottaniak kezében vannak az itteni szolgáltatók, amik azért drágák itt, hogy olcsóbbak legyenek ott. "

Ezek szerint nálunk, az USA-ban, Hollandiában, Ausztriában stb. mindenhol drágább a T-Mobile csak azért hogy Németországban olcsóbb legyen?
A Telenor olcsóbb Norvégiában mint Svédországban vagy Dániában?
Erre vannak adataid?

Kellemes Zérókomponista (törölt) 2012.07.15. 10:07:34

Én értem amit ez a GinaPicsa ír. De nagyobb volumenben értelmezhető ez, meg nem is erre területre vonatkoztatva. Hogypéldául: Kanadában milyen jó az élet, olcsó legtöbbminden mint állat. Itt meg ugye nem. Ilyet akart kifejezni.

Ppix 2012.07.15. 22:38:00

@Kellemes Zérókomponista:
Igen, csak nem sikerült neki. Meghát amit ki akar fejezni, az is hülyesség.
Egyrészt ugye ott sem olcsó minden, sőt.
Kettőrészt meg ott is dolgozni kell, nemkeveset ám. USA-ban pl. tizmillióknak nem volt társadalombiztosítása, az éves szabadság meg mondjuk 3 hét.
De mi sem egyszerűbb, mint sírni, másokat hibáztatni és nem csinálni semmit, csak várni a sültgalambra...

vidak 2012.07.16. 10:44:13

Ugyanez, 20-as számra gond nélkül megy, 30-asra egy nap után "Failed" üzenet. A Skype support szerint átmeneti technikai probléma a T-Mobilenál (ami legalább 4 napja tart).

Blád__ 2012.07.16. 14:26:11

...És mindenki elkezd VPN-t telepíteni otthonra, és azon keresztül VOIP-el..
Nem pilótavizsgás a cucc, 15eft-os rúterek már tudják...Ezt kiszűrni viszont drágább lenne mint amiennyit nyernek az egészen...
www.voip-info.org/wiki/view/VOIP+and+VPN

MaCS_70 2012.07.16. 16:44:10

@BDBY:

Mert itt megtehetik.

MaCS

fishermansfriend 2012.07.17. 06:31:30

Neten való óbégatás helyett felhívta valaki az ügyfélszolgálatot??? Azé vannak bmeg.

Akkor kuss.

vidak 2012.07.17. 08:55:36

@fishermansfriend: Sikerült elolvasnod és értelmezned azt a kb. 15 sort, vagy csak kommentelsz?

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2012.07.23. 15:14:35

@The King®: ez mondjunk az anglia O2-nél baromira nem így van, nem blokkol semmilyen SMS-t a skype-on keresztül, akár a saját számomat használom hozzé, akár a skype azonosítómat.

Róka Róka 2012.08.27. 18:05:44

Nekem már vagy 2 hónpaja nem ment az sms küldés. Eddig nem is vettem észre, hogy blockolták. Az előbb csináltam egy tesztet Telenoros számra, oda megérkezett az sms. Szóval tényleg T-Mobile blockolta az sms-eket. Marad a Viber vagy WhatsApp. Az útóbbit javaslom, mert nagyon kevés internet forgalmat generál.

marko77 2014.03.19. 21:53:28

Sajnos ilyen pitiánerek a szolgáltatók.
Sok ember pedig annyira nem körültekintő, hogy belefut valamilyen kedvezőnek tűnő ajánlatba.
Ha nem lennénk eu tagok Orbánunk és kormányounk letiltaná a voiput a fenébe úgy ahogy van:)
süti beállítások módosítása